Luovutettu munasoluhoito

kylläpä te pidätte nyt sellaista jännitystä päällä, etta tuskin housuissani meinaan täällä pysyä :D !!

ONNELLISEN KANAN MUNA; mahtavaa, että sinulla halu auttaa :flower: . Ehkäpä löytäisit täältä palstaltakin parin, jota voisit auttaa ristiinluovuttamalla. Rohkeasti vaan asiasta keskustelemaan!!! Meillä huomenna viimeinen pas, jonka jälkeen käynnistyy jälleen uusi hoito. Luovuttaja löytynyt.

Tosiaankin jänniä hetkiä eletään. Tiistaina sulatettiin alkioita pitkää viljelyä varten ja ainoastaan yksi selvinnyt hyvin tähän asti (eilis aamun tilanne). Tänään sulatetaan myös viimeiset kaksi uudelleen eli jo kaksi kertaa pakastettua (pitkään viljeltyä). Niiden en usko selviävän. Pähkinänkuoressa; täällä jänskätään selviääkö siirrettäväksi mitään? Ja tämän jälkeen pakkanen tyhjä.

Kaikille mukavaa työpäivää toivottaapi piinaileva VEKARA ;)
 
Bartsu ja Suzyanne toivotaan että saatte hyviä uutisa ja hcg arvot olisi nouseet!

Vekaralle onnea perjantaille!

Hilleviltä tuli hyviä tietoja tuosta, jos löytää luovuttajan, vaikka ei itse soluja käyttäisikään. Meillä on pakkasessa vielä 2 alkiota, ja jos se ei onnistu niin sitten on löydettävä luovuttaja, tai siis jonotettava sopivaa luovuttajaa. Tietysti olisi hyvä jos itse semmoisen löytäisi.

Mutta nyt toivottelen jo kaikille hyvää viikonloppua, sillä ollaan huomenna lähdössä Tallinnaan. Ihan kiva päästä vähän tuulettumaan.

-Cornelius-
 
Kiitos Hillevi tiedoista, jotenkin tuo suoraan luovutus tuntuu vielä vähän vieraalle. Helpompaa olisi itselle luovuttaa tuntemattomalle, mutta siis haluaisin kuitenkin auttaa jotain etenemään jonossa, ristiinluovutusko se nyt oli.

Itsellä on jo 2 lasta ja määrä luultavasti kahteen myös jää. Ikääkin vasta 26v eli olisi vielä varmaan käyttökelpoisia soluja. Itsellä ne menee hukkaan joka kuukausi ja jollekkin niistä olisi suuri hyöty.

Mietityttää vaan ne hormoonien aiheuttamat mielialan vaihtelut...
 
Hei taas...

Onnellisen kanan muna, jos tämän pinon ladyjä haluat auttaa lähemmäksi hartainta toivettaan, meistä ainakin kolme on jonossa Tampereen ovumiaan, joka on hallinnollisesti uusi klinikka ja vasta ovat aloittamassa kampanjaa saadakseen lahjamunasoluja. Klinikka toimii Treen yliopistollisessa sairaalassa ja sen johtajana on Outi Hovatta, joka on suomalainen uranuurtaja tällä saralla. Klinikan toiminta vaikuttaa myös hyvin joustavalta, seurantaultrat hoitojen yhteydessä voidaan tehdä usealla paikkakunnalla Tampereen lisäksi.

Ovumiassa ehtivät myös jutella puhelimessa, jos haluat esim. tietää noista hormonien aiheuttamista sivuoireista - niiden määrä ja laatu vaihtelevat paljon. Joku ei paljon huomaakaan ja toinen kärsii kovinkin.

Et arvaakaan, kuinka pljon tuot iloa ja toivoa meille, ketkä vasta toivomme sitä kääröä syliimme :heart:

t. Hillevi
 
Eli siis, jos nyt päädyn luovuttamaan munasolujani (en ole vielä 100% varma) ja luovuttaisin niitä tuolla ovumiassa, niin auttaisin teitä kolmea edes jotenkin. Jos ristiinluovutan ja se kenen nimissä menisin klinikalle luovuttajaksi, saisi heti seuraavana sopivan luovuttajan solut ja sit muut 2 etenisi jonossa edes vähän. Niinkö?

Soitinkin jo yhdelle klinikalle ja kyselin asiasta. Oli todella töykeä nainen puhelimessa eikä jääny kyllä hyvä fiilis.
 
Suzyanne
Vekara, niin teemme todellakin!! :eek: Jännittää jo mitä Bardolino saa huomenna tulokseksi, minähän tosiaan saan tietää vasta ma tuloksen, koska saan mennä vasta 10-14 välisenä aikana testiin, kuulemma vain ravinnotta testeihin menijät saavat mennä heti aamulla labraan. :(

Utelen vielä asiasta enemmän tietäviltä, että mitähän tuo hcg:ni 17 voisi meninata, jos en selkeästi ole raskaana? Kiinnittymisyritys? Onko mahiksia että olenkin raskaana, ja arvo nousee vain hitaasti? Ei kyllä tosiaan uskalla olettaa yhtään mitään, ei auta kuin vain odottaa. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja onnellisen kanan muna:
Eli siis, jos nyt päädyn luovuttamaan munasolujani (en ole vielä 100% varma) ja luovuttaisin niitä tuolla ovumiassa, niin auttaisin teitä kolmea edes jotenkin. Jos ristiinluovutan ja se kenen nimissä menisin klinikalle luovuttajaksi, saisi heti seuraavana sopivan luovuttajan solut ja sit muut 2 etenisi jonossa edes vähän. Niinkö?

Soitinkin jo yhdelle klinikalle ja kyselin asiasta. Oli todella töykeä nainen puhelimessa eikä jääny kyllä hyvä fiilis.
Jep, näin se menisi. Tosin Ovumialla ei tällä hetkellä ole sitä toista luovuttajaa, jonka soluja sinut sinne "vienyt" saisi... Toisaalta, mehän emme sinua varsinaisesti tunne ja jono joka tapauksessa etenisi, jos olisit Ovumian eka luovuttaja.

Ikävää, että sulle ollaan oltu töykeitä - aika outoakin, koska luovuttajista on kova pula...

Tsemppiä kaikille!
Hilde

 
Moi!

Luovuttajallamme kasvaa munarakkulat mukavasti, mutta menee huomenna vielä ultraan, kuten minäkin. Sitten vasta tiedetään, milloin hänellä on ensi viikolla punktio ja mikä minun tilanteeni on, onko limakalvo kasvanut mihinkään.

Outoa, että nytkään ei vielä tiedetä tarkkaa siirtopäivää, vaikka eletään jo torstaita alunperin punktion piti olla jo maanantaina. No onhan tämä "herkkää" työtä, mutta stressaavaa näin odottavalle.

Piri
 
HILLEVI: Kiitos vastauksesta!Taidamme ottaa 2-kerta viisumin, sen saaminen kestää vaan 5-6 viikkoa, joten jouduin siirtämään ensikäynnin lokakuulle:(
SUZYANNE: Voipi tarkoittaa biokemiallista raskautta. Minulla oli yhdessä omilla soluilla tehdyssä hoidossa hcg 19 kun oli pp10 ja lääkäri sanoi tätä kemialliseksi raskaudeksi. Eli alkio on alkanut kiinnittymään kohdunseinämään, mutta lopettanut kehittymisen/kehittyy poikkeavasti pian kiinnittymisen jälkeen. Toisenlainen kemiallinen raskauteni oli sellainen, että pp10 hcg71 (kuulemma ihan ok), mutta parin päivän päästä ei ollut noussut kuin 96. Mutta positiivista näissäkin oli, että tiesin alkion pystyvän kohtuuni kiinnittymään. Noista viitearvoista sen verran, että kun soittelin tässä viimeisestä plussassa (mistä tyttö sitten synty) klinikalle niin lääkäri sanoi, että pp13 viiteväli on 70-400 (kun kyse 4-soluisista alkioista). Eli vaihtelua voi olla aika paljon!
 
Vaikka asia ei minulle kuulu, niin mielipiteitä saa aina esittää. Tilanteessasi tarjoutuisin itse HILLEVILLE ristiinluovuttamaan. Perusteluna ainoastaan se, että palstalla pitkään ollut, pyyteetön ja aina ollut valmis kaikkia neuvoin auttamaan. OVUMIA ei paikkana kuitenkaan ehkä paras, sillä siellä toiminta vielä hakusessa. Ristiinluovutushan tarkoittaa sitä, että luovuttaisit solujasi tuntemattomalle parille ja HILLEVI saisi heti ensimmäisen sopivan luovuttajan. Luovuttajia ei kuitenkaan ovumiassa vielä ole, ettekä kiilaisi kenenkään palstalaisen ohi. Suosittelen tampereen avaa, sinne ollaan myös itse menossa. Ovumiaan myös yritettiin yhtenä vaihtoehtona, mutta tosi vaikea oli järjestää aikoja, sillä tällä hetkellä siellä toimii ainoastaan yksi lääkäri jyväskylästä käsin.

CORNELIUS, kiitoksia, mutta meidän tilanne vaikuttaa melko heikolta. Kuudesta sulatetusta alkiosta ainoastaan yksi mahdollisesti jatkaa kulkuaan. Tämä riski on aina pitkässä viljelyssä. Aamulla soittavat avasta. Joka tapauksessa menemme sinne uuden hoidon suunnitteluun tulipa siirtoa tai sitten ei.

PIRI, punktiopäivä määräytyy tosi tarkasti ultrassa, koska sillä kartoitetaan milloin munasolut otollisimmin kerättävissä. Tämä onkin ulkomailla tapahtuvien hoitojen varjopuolia, kun matkat pitäisi kuitenkin voida varata ajoissa. Pas siirrot ovatkin sitten helpompia, kun päivän tiedät aina ajoissa.

BARTSUN ja SUZYANNEN tilanteen vuoksi olen täällä aivan tulisilla hiilillä, enkä omaa tilannetta ehdi juurikaan miettiä :D .

Nyt saunaan ja pehkuihin, kaikille kauniita unia toivottaapi vekara :saint:
 
Kiitti Vekara!

Pitäkää peukkuja, että mulla limis on huomenna siinä kunnossa, että tuoresiirtoon mun puolesta päästäisiin, sillä luovuttajan puolelta näyttää siltä, että munasoluja olisi tulossa hyvin - no eihän sitä koskaan tiedä, vaikka rakkuloita olisikin..

Nukkumaan! Öitä!
 
Hyvää perjantaita kaikille,

Toivottavasti Vekaran alkio on vielä siirtokunnossa ja se pääsee oikeaan osoitteeseen jo tänään :heart:
Samoin Piri, olikohan greippimehu, joka saattoi vaikuttaa limiksen kasvuun... näistä poppaskonsteista. Onnea matkaan!

Testaajille plussapuhurit koko keuhkojen voimalla :whistle:

Kiitos vain Vekara kommentistasi, tuli hyvä mieli. =)
Mutta Ovumiahan on vain hallinnollisesti uusi klinikka, toimintaa ja taustaa heidän henkilökunnaltaan löytyy pitkältä ajalta - vain eri nimellä ja hyvin tuloksin. Lisäksi Ovumia houkuttaa halvan hintansa vuoksi - meillä ei valitettavasti ole laittaa tähän mahdolliseen hoitoon yli 7000 e - jos Ovumiassa onnistuu alle 4000 eurolla. Olen nääs tehnyt myös hintavertailuja. Mutta onnellisen kanan muna tietenkin on vapaa päättämään, jos luovuttaa, minne menee luovuttamaan.

Minulla tänään vapaapäivä ja lähden koko viikonlopuksi melomaan - ihanaa päästä hengähtämään. Toivottavasti ensi viikon alussa olisi paljon hyviä uutisia palstallamme. Yritän meloa peukut pystyssä. :wave:

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Hilde
 
Ihan ekaksi haluan sanoa Onnellisen Kanan Munalle, etta olet upeaa lahjaa antamassa :flower: Ja sitten heti peraan haluan mainita, etta tuen Vekaran pointtia Hillevista. Han on jaksanut iloisesti ja vapaaehtoisesti tukea ja neuvoa palstalaisia jo pitkaan - omista vastoinkaymisistaan huolimatta.

VEKARA, voi sa et uskokkaan kuinka monessa kiemurassa ma olen kun niin pidan peukkuja sulle pystyssa talle paivalle. Voi kun se yksi olisi selvinnyt ja olisi sitten Se Josta Onnistaa. Jos puhutaan naisista, joiden positiivisuus ja luonteen lujuus tekee vaikutuksen niin sina todellakin olet tallainen nainen.

Muille jannaajille plussapuhureita :whistle:

Omaa napaa sen verran, etta mulla oli ihan jarkyttava paiva pari paivaa sitten. Belgiassahan kaydaan kerran kuussa verikokeissa, joilla tarkistetaan ettei aiti ole saanut tiettyja oireettomia viruksia, jotka ovat kohtalokkaita vauvalle (toksoplasmos, CMV etc). Soitin taman kuun tuloksia ja laakarin sihteeri ilmotti, etta olen saanut CMV-viruksen ja etta minulla on 50 % mahdollisuus tartuttaa sikio. Sikiolla on sitten 40% mahdollisuus syntya kehitysvammasena tai tulla esim kuuroksi ennen 2 ikavuotta. Sihteeri sanoi, etta erikoislaakari soittaa saman tien ja selvittaa, etta miten tasta jatketaan. Odotin hysteerisena sita hiton puhelua koko paivan ja sita ei ikina tullut. Enka ma saanut laakaria itse kiinni. Yolla nain todella karmeita painajaisia siita kuinka vauva on kuollut kohtuun jne. Seuraavana paivana laakari sitten vihdoin soitti ja sanoi, etta LABORATORIO OLI EREHTYNYT ja kaikki on hyvin. Huh huh, mika 24 tuntinen.

Tanaan alkoi 18. raskausviikko.

Hyvaa viikonloppua =)
Watrossi
 
Suzyanne
Sain jo tämänaamuisen veritestin tuloksen, ja hcg oli taas noussut, eli oli 64!! Hoitaja ei osannut muuta sanoa, kuin että ensi torstaina uusi testi. Osaako kukaan päätellä tästä mitään? Ilmeisesti vieläkään ei voi iloita, vaan kemiallinen raskaus on mahdollinen? Voi hitto, miten tää voi olla näin vaikeeta!!! :eek:

Miten Bardolinolla?
 
Mun arvo oli vaan 13 eli noussut vähän mutta niin vähän, että ei se riitä mihkään....klinikan ohje kuitenkin on, että lääkitystä jatketaan, kun ei ole vuotoa. Keskiviikkona meen lääkäriin sitten ja se selittää tota hommelia mulle ja mietitään mahdollisesti seuraavan kierroksen tukilääkityksiä ym. uudelleen.

Ja Suzyannelle plussatuulia. Kylhän toi arvo ihan kivasti sulla oli noussut ja toivottavasti jatkuu samaan malliin.

Bartsu
 
Kirjoitin sinulle pitkän viestin ja sain sen jotenkin häviämään :headwall: Joten tässä lyhyesti: Odottele rauhassa ja nauti noista hcg-arvoistasi,raskaushan on alkanut. Onhan tuo alkio kuitenkin jotain yrittänyt ja yrittää kenties vielä jatkaa kasvuaan, minusta tuo sinun tänhetkinen hcg-arvosi on normaalin rajoissa. :wave:
 
Minulla oli pp 14 hcg 59 --> tämä oli kohdunulkoinen raskaus´ja toisessa hoidossa
pp 13 85 ja siitä varhainen keskenmeno. Minulla ainakin alle 100 hcg ei ole meinannut hyvää, MUTTA tiedän että jollain on raskaus jatkunut pienemmilläkin arvoilla. Toivon että Suzyannen ja Bardolinon tapauksessa olisi kyse vain myöhäisestä kiinnittymisestä. Se arvo kannattaisi katsoa uudelleen 2 päivän päästä, jolloin näkee heti tuplaantuuko. Viikon seurantaväli on liian pitkä, siinä ei oikein näe muuta kuin että nouseeko vai ei...

Typyliini
 
...terveiset tampereelta. Siirtoon päästiin, vaikkakin kyydissä hidas hämäläinen. Kannatti kuulemma siirtää, koska mennyt kuitenkin eteenpäin. Toiveet ei ole korkealla tämän siirron suhteen, mutta aina kannattaa yrittää... ;)

Kiitos WATROSSI sanoistasi. Ja kylläpä meinasit pelästyttää, mutta onneksi kaikki hyvin. Ajatella, että "piinailukaverini" on jo viikolla 18. Aivan ihanaa...ja mietippä miten se aika kuluu. Missä vaiheessa vauvan liikkeet tuntuvat? Näin vanhana :D asiat jo unohtuneet!!

Kiitos HILLEVI tsempistä, mukavaa viikonloppu reissua sinulle :wave: .

BARTSU ja SUZYANNE, kylläpä sellaista jännitys näytelmää...varovasti koneenkin aukaisen ja kurkkaan :D !!

PIRI...missä mennään??? Oliko ultra tänään vai vasta maanantaina tässä pohdin...

Nyt ukon kainaloon elokuvaa katsomaan. Mukavaa iltaa kaikille,

t. VEKARA :heart:
 
Suzyanne
Vekara, miten kävi, toivottavasti alkio oli siirtokelpoinen! :flower:

Pirille kovasti peukkuja että limis ottaa kasvussaan oikein kunnon spurtin!! =)

Bardolinolle :hug: , kyllähän se nyt jo vaikuttaa vain kiinnittymisyritykseltä tms., mutta siinäkin voi tosiaan ajatella positiivisesti, niinkuin itsekin pyrin ajattelemaan, että kävi mitä kävi, ainakin näkee että raskaus on mahdollinen, aina pieni "elon merkki" on kuitenkin parempi kuin ihan puhdas nega, seuraavalla kerralla voi alkio jo hyvinkin kestää kelkassa!! :flower:

Watrossi huh ihan kamalaa, sulla on kyllä oikeesti ollut ihan kamala päivä tuon jännityksen kanssa! :eek: Miten ihmeessä tuollaista voi tapahtua, ihan käsittämätöntä!! Pahoiteltiinko tuota erehdystä yhtään? Pääasia kuitenkin, että sinulla ja pikkuisella on kaikki hyvin!! Luin juuri hiljattain lisää sinun, Vekaran ja muidenkin historiaa täältä pinosta, nyt olen vasta sivulla 20 tai vähän päälle, mutta meinaan kahlata ketjun pikkuhiljaa kokonaan läpi. Mutta, olet kyllä todellakin jo ansainnut pikku käärön, niinkuin tietysti kaikki muutkin tänne kirjoitelleet! :hug:

Kiitos kaikille tsemppaajille, tämä on kyllä aivan mahtava palsta, en todellakaan tiedä miten päin tässä vaiheessa olisin ilman tätä palstaa, olisin repinyt jo ainakin kymmenet pelihousut taatusti! :LOL:

Kyllähän tämä minun tilani kuulostaa huolestuttavan paljon joltain ei-normaalilta raskaudelta, näin pienellä ja hitaasti nousevalla hcg:llä. :| Mutta jos niin onkin, täytyy vaan tosiaan yrittää ajatella, että tämä on vasta eka kerta, ja että näkeepähän ainakin, että raskaus on minulle sekä näillä alkioilla kuitenkin mahdollinen. Jos ei nyt tärppää normiraskauteen asti, ehkä sitten pakkasukot jaksavat paremmin matkassa mukana! B)

Mukavaa, stressivapaata ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Syzyanne kera sinnittelevien kyytiläisten :whistle:
 
Suzyanne: Mua juurikin lohduttaa se, että nyt tietää toivoa olevan, kun on edes kiinnittymisyritystä ollut. Aikaisemmin tosiaan joka hoidossa tulokset ihan puhdasta nollaa. Siksi tämä ihmetapahtuma on ollutkin nyt helpompi kestää, kun ihan puhdas nega.

Watrossi: Onpas ollut kauheat piina-ajat siellä teillä. Onneksi oli vain väärä hälytys.

Vekaralle piinispinnaa nyt. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka tää olis nyt SE alkio.

Itsellä nyt yllättävän hyvät fiilikset. En ole romahtanut täysin, koska nyt uskon, että voin oikeasti ehkä tulla raskaaksi kun se oikea alkio kohdalle sattuu. Pakkasessakin on onneksi 5 alkiota. Kolmen viikon päästä lähdetään miehen kanssa etelän lomalle rentoutumaan. Ja sen jälkeen sitten varmaan aletaan seuraava PAS.

Bartsu
 
Jäin miettimään tuota kun lääkäri sanonut että lääkkeitä jatketaan kun ei ole vuotoa...?
Minulle tehty muutama pas-hoito ja tukilääkkeinä lugestron ja zumenon.
Ilmeisesti teilläkin jotain vastaavia lääkkeitä käytössä. Nuo lääkkeethän estävät vuodon alkamisen. Mutta ihan hyvä että jatkatte lääkkeitä vielä, koska tuo hcg kuitenkin nousussa.
Niin ja voisiko joku kätevämpi poistaa minut tuolta lahjasolulistalta. Hoito peruutettu. Kävimme juttelemassa oikein ammatti-ihmisen kanssa tuosta asiasta. Kyllä siinä täytyy molemmat olla 100% mukana. Nyt ainoa hoito mihin mieheni suostuu on kokeilla minun jo eläkkeelle jääneitä solujani. No, eipä tarvi miettiä mihin rahat pistäisi.
:whistle: :LOL:
 
Terve!

Onpas tänne kahdessa päivässä tullut paljon juttua!
Onnea Vekaralle piinistelyihin!
Watrossi: onneksi oli väärä hälytys, mutta outoa, että tuollainen moka sattuu!
Bardolinolle ja Suzyannelle vielä tsemppiä ja peukutuksia! Tosin mulla vuoto ei koskaan ole alkanut ennen kuin olen jättänyt lääkkeet pois...
Gerpera ikävää, että teillä mies ei enää halunnut olla samalla tavalla mukana, kuin aikaisemmin. Toivottavasti teillä tärppää vielä sinun omilla!

Omaa napaa: mulla perjantaina limis 7,6 eli oli alkanut kasvamaan ja siirtoon siis siltäosin päästään. Lennotkin on vihdoin hankittu. Luovuttajalla punktio tiistaina ja siirto siis perjantaina!!!!! Jännittää!!!!

Hyvää yötä!
 
Kotona jälleen!

Testasin tänään ja negaa näytti.. eipä se mikään ihme kyllä ollutkaan.. Osasin sitä odottaa, kun ei ole minkäänlaisia oireita.. ja viimeksi kun oli plussa niin oli ihan erilainen olo vattassakin.. No, syödään nyt lääkkeitä vielä pe:hin asti ja käydään siellä klinikan vaatimassa veritestissä..

Nyt mietityttää sellainen kysymys, että voiko seur yritykseen lähteä jo seur. vuotojen alkaessa? Vai pitääkö olla ihan yhdet kk:set välissä??

Jotenkin ei jaksa edes olla pettynyt, koska olen aavistellut tämän jo kauan aikaa sitten. Palailen myöhemmin lukemaan mitä olette kirjoitelleet.. nyt en ehdi.. täytyy purkaa laukut yms. Oltiin kotona klo 04 aamulla.
 

Yhteistyössä