Luovutettu munasoluhoito

Suzyanne
Aliisa, pahoittelut negasta ja voimahali! :hug:

Vekaralle plussatuulia, nyt on kyllä jo aika plussalle sinulla, pistän kaikki sormet ja varpaat pystyyn!! :flower:

Gerpera, minun lääkärini ei antanut muita ohjeita kuin että jos veritestissä pp11 hcg yli 15, niin uusi testi pp14, ja siinähän hcg oli nelinkertaistunut niinkuin pitääkin, vaikka tosi matala olikin. Kirjoitimme lääkärille, muttei ole vielä vastannut. En siis tiedä mitä mieltä lääkäri on, että onko arvo niin toivoton, että kannattaisi jo lääkkeet lopettaa. Olen sitten ajatellut, että kun ensi to on uusi testi, sen jälkeen varmaan jo vähän asioita selviää.

Gerperalle vielä, että ikävä, että miehesi tuli tässä vaiheessa siihen tulokseen ettei halua lahjasoluhoidoissa mukana. Mutta pidetään peukkuja, että omat solut tuovat tulosta!! Minun mieheni on sanonut, että jos ei lahjasoluilla onnistu, adoptio on poissuljettu. Mutta epäilen se olevan meille mahdotonta muutenkin, koska käsittääkseni emme ole adoptiokelposia, mitä olen asioita tutkinut. Mutta toivotaan, että teillä tosiaan tärppää omilla soluilla, ja meillä lahjasoluilla!

Piri, hienoa että limis on lähtenyt kasvamaan vihdoin! Ja viikossa se ehtii vielä kasvaa ihan normaalilukemiin!

Oma olo ei ole mitenkään kehuttava, on ihan tuomiopäiväfiilis. :ashamed: Alavatsassa ollut pari pv menkkamaista kipua, ja tunti sitten huomasin että minulta on alkanut tulla aika runsaasti kellertävää, limaista valkovuotoa, tässä vaan odottelen, muuttuuko se vereksi vai ei. Mihinkään en osaa keskittyä, alunperin tänään minun piti siivota, mutta olen vaan saanut ajan kulumaan johonkin ihme eestaaslaukkaamiseen levottomana. :/
 
No niin.. onpas tänne tullut paljon viestejä viikon aikana. Tänään tein siis testin ja näytti negaa.. nyt on pp9.. lääkärin mukaan testin saa tehdä vasta tuolloin pp14, mutta kun oon niin mahdottoman hätähousu kaikessa.. Tosiaan, mitään tuntemuksia ei ole.. viimeksi oli arat rinnat ja vatsan nippauksia.. joten olen jo henkisesti tyytynyt tuohon negat. tulokseen vaikkakin onhan tässä vielä jotain toivoa.. kun 5 pp ns. "jäljellä".. No.. uuteen siirtoon haluan mennä heti sitten kun mahdollista.. pian vaan alkiot on loppu ja sitten taas parin vuoden jono..:(

Suzaynne ja Bardolino elää nyt jänniä aikoja! Kovasti peukutan parhaita uutisia teille! En halua teidän mielialaa laskea, mutta minulle lääkäri sanoi että jos arvo nousee oikein hitaasti niin tod.näk. kyseessä olisi kohdun ulkopuolinen raskaus.. Mutta kaikki sormet ja varpaat ristiin sen puolesta, että nyt kiinnittyminen olis vaan tapahtunut myöhään!

Olipas ihana palata Suomeen..:) Turkissa oli sellanen +45 lämmintä.. :O Täällä kerrankin ihanan viileää:) Huomenna pitää sitten palata töihin.. se on loma loppu nyt!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja kaikille muillekkin!
 
Positiivista ja plussakasta viikkoa kaikille :heart:

Suzyanne, Bardolino ja hätähousu Aliisa-rouva, toivon teille vielä kunnon plussaa ja hcg-lukemia. Joskus arvot tosiaankin alkavat nousta vähän jälkijunassa. Ja onhan hcg-arvo päälle 10 aina positiivinen asia jatkoa ja onnistumista ajatellen. :hug:
Valkovuodon runsastuminen lienee kylläkin oikein positiivinen merkki...

Toivottavasti myös Vekaran hidas hämäläinen ihastuu yksiöönsä ja päättää tehdä vuokrasopimuksen 9 kuukauden ajaksi. :heart:

Pirille isosti onnea tämän viikon koitokseen :wave:

Gerperalle voimia ja onnea yritykseen omilla soluilla. Mekin yritämme tässä väliajalla omila soluilla ja jopa luomusti - tosin akupunktion tuella. Ehkä sitä voi onnistua vielä yli 40v - sinä kun olet nuorempana onnistunut jo kaksi kertaa, voi se olla todennäköisempää. :heart:

Watrossilla ollut aivan kamala piinavuorokausi. Mutta niinhän se on, että raskaustestiplussasta se varsinaine piina vasta alkaa - kun huolehtii tulevan pienokaisen voinnista joka hetki. Onneksi oli vain labrasekaannus teidän kohdallanne.

Meidän pinossa kyllä jokainen olisi pienokaisen tai lahja-alkion ansainnut, kuten jokainen pari, joka todella lasta toivoo ja haluaisi vanhemman rakkautta hänelle antaa. Toivotaan, että pian alkaisi oikein sukusolujen luovutusbuumi ja kaikki jonottajat pääsisimme hoitoihin mahdollisimman pian.

Oikein hyvää viikkoa kaikille pinolaisille!
Hillevi - melontaretkellä henkisesti piristynyt, mutta fyysisesti väsyneempi nyt :wave:
 
Onnea Suzaynne mielettömästi! :heart: toivotaan että kaikki menee nyt hyvin.. kun alkuun sinua pidettiin niin hurjassa jännityksessä! Milloinkas sinulla on varhaisultra?? Ihanaa, kun tuli hyviä uutisia.. piristi oikein omaa päivääkin!

Itse testasin taas tänään.. ja testiin tuli hyvin hyvin haalea viiva.. voisiko olla plussaa vai kuvittelenko koko viivan :LOL: Miehen kanssa molemmat katottiin, että oli todellakin ihan haalea viiva.. verrattiin jopa käyttämättömään testiin.. Viiva tosin oli paljon haaleampi kuin edellisessä siirrossa oli.. Mutta voisikohan se tarkoittaa kuitenkin jtn.. vaikka mitään oireita ei olekkaan.. No jokatapauksessa olen jotenkin henkisesti niin valmistautunut negaan, että jos ei olekaan plussa niin pettymys ei ehkä ole ihan niin suuri..

Miten Vekaran piinistelyt lähtenyt käyntiin???

Miten bardolino jakselee?? Hirveää elää noiden lukujen varassa.. kun ei tiedä mitään muuta.. Peukut pystyyn vielä sulle! Tule kertomaan uutisia heti kun sellaisia on!
 
:flower: Onnittelut plussanneille !!! Suzyanne, nuo sinun hcg-arvosi mietityttivät kovin... teidän pikkuisenne löysi sitten valitsemansa paikan vähän myöhemmin.
Joten ei missään tapauksessa kantsi lopettaa lääkkeitä jos hcg vähänkin nousussa, tiedän tapauksen jossa näin kävi ja pienokainen menehtyi. :( Eipä tuo Tarto taida hassumpi paikka olla... Minäpä soittelin tuonne Ovumiaan ja hämmästyksekseni pyysivät ensi viikolla käymään. No mennäänpä.
 
plussasta Suzyanne, sehän on nousstu tosi hyvin!!!

Aliisalle myös plussatuulia puhaltelen, mikäs pp sulla on menossa?

Mikä Bartsun testitulos oli?

o.n Emme mene kokeilemaan omilla soluilla. Maksaa kuitenkin jonkinverran ja tulos kovin epävarma. Eli odottelemme nyt sitten vaan niitä luovutettuja munasoluja.
 
Kylläpä täällä saa olla taas ihan jännityksestä kankeana.. ei oikein tiedä mitä sanoa. Mutta ensinnäkin...aivan ihanaa SUZYANNE...mahtavaa!!! Nyt vaan rauhassa eteenpäin ja nautihan joka hetkestä!!!

Tervetuloa kotiin ALIISA, meidän tuore rouva!! Ja kylläpä jysäys olisi jos nega plussaksi muuttuisi, mahtava häälahja :heart: . Tästä alkaapi taas uusi jännitysnäytelmä!!

Vieläkö PIRI pysyt siellä housuissasi?? Kovinko jo jännittää??

BARTSU, MITÄ SINNE KUULUU???!!!

GERPERA, onnea :flower: teille matkaan hoitoon mihin päädyttekään.

Terkkuja koko upealle poppoolle, täällä jänskäilevä VEKARA :p :p
 
Meillä ystäväpariskunta lähdössä myös luovutushoitoon tartoon, vaikka rigan avaa heille suosittelin. Kokevat matkan helpompana viroon.

Miten uskot heidän pärjäävän, kun kielitaito on hyvin heikko? Rigassa välillä omani, melko hyvä englanti, oli koetuksella, kun ammattisanastoa käytettiin.

Millaisena koit lääkärin ja muun henkilökunnan?? Millainen oli lääkityksesi ja millaisena se jatkuu?? Saitko lääkkeet klinikalta??

Terv. VEKARA
 
Terve!

No, nyt on maanantai jo ohi..perjantai lähenee koko ajan. Kyllä tämä pöksyissä pysyminen on vähän hankalaa, mutta onneksi tämä arjen pyörittäminen vie ajatuksia muuhun. Huominen tosin jännittää sen vuoksi, että mitenköhän luovuttajan punktio menee ja paljonko sieltä tulee munasoluja.

Miten muuten te muut Riikan kävijät: oletteko ostaneet zumenonia ja Lugesteroneja sieltä? Onko hinnassa eroa? Ajattelin vain, että pitäiskö täydentää varastoja sieltä, jos ne siellä on halvempia.

Entä onko joillekin annettu kortisonia siirron yhteydessä?

Aliisa-rouvalle onnittelut plussasta!! Samoin Suzyannelle!!!! Ei kannata hötkyillä niiden raskaustestien kanssa!!! Sanoo eräs, joka ehkä alkaa kohta itse hötkylemään....


:LOL:
 
Suzyanne ja Aliisa: Onnittelut plussista =)

Pirille jaksuja, enää muutama päivä sullakin jännitettävää ennen todellista piinaa. Toivotaan, että teidän luovuttaja on kova munimaan.

Olen ollut pari päivää iltavuoroissa enkä ole paljon koneelle ehtinyt, muuta kuin pikaisesti muiden kuulumisia lukemaan. Tänäänkin olin 10 tuntia. Huomenna olis ainokainen vapaapäivä 7 päivän työuurastuksen jälkeen.
Mullahan on vasta keskiviikkona lääkäri eli en tiedä yhtään mitään ennen sitä. Vaikka olen itse kyllä sitä mieltä, että ei tuolla vatsassa enää mitään elollista ihmisenalkua ole. Lääkkeitä olen kumminkin syönyt ja luget on alkaneet aiheuttaa taas sitä pahoinvointia. Se on tosi ällöä etten paremmin sanois.
Kai se on parasta mennä nyt nukkumaan että ei huominen vapaa mene sitten nukkuessa.
Seuraako kukaan teistä muuten BB:tä?
Bartsu
 
Piri ei kannata hötkyillä ei, mutta minkäs teet kun on niin hätähousu... :LOL:

Oon tänään kärsiny pahoinvoinnista.. Aamulla menin kuudeksi töihin mutta olin jo 830 maissa pois sieltä. Vatsassa koko ajan velloi ja jouduin ihan oksentamaankin.. Oisko tullu joku pöpö matkalta vai mistä lie johtuu.. No onneks ei nyt hetkeen ole tarvinut oksentaa.. Muutenkin oon joka päivä aivan jäässä.. paleltaa ihan pirusti.

Tein tänään uuden testin päiväpissasta. Ei ollut viiva paljoa vahvempi.. ehkä ihan aavistuksen.. Voipi olla, että tosiaan nega kuitenkin on... Mutta meen vissiinkin to:na jo siihen verikokeeseen kun en pe:na ehdi.. niin tuloksen saa sit pe päivällä.. Ja nyt käsittääkseni seur kierrolla voi jo lähteä uusiin yrityksiin.

Nyt takaisin lepäämään.. Lääkäri kirjoitti huomisenkin lomaa..

Mukavaa sateisen päivän jatkoa kaikille!
 
Aliisa: toivottavasti toi olisi jo raskauspahoinvointia!!!! Miten muuten oli, uitko häämatkalla?? Mä nimittäin kysyin lääkäriltä, että voinko uida siirron jälkeen, niin hän sanoi, että voin.

Niin ja meidän luovuttaja on tosiaan muninut!! Oli tullut 36 munasolua!!!! :heart: Ihanaa!!! Nyt vaan sitten peukutetaan, että siittiöt ja munasolut tykkäävät kunnolla toisistaan eikä tulisi ihan hirveää katoa tuohon määrään!!! No toisaata, eihän sitä tarvita kuin yksi, jonka kanssa sitten onnistaisi loppuun asti!

=)
Täällä on muuten koko päivän paistanut aurinko pilvettömältä taivaalta, nyt alkaa kerääntyä vähän pilviä. Hyvä näin!
 
Wau mikä saalis Piri teidän luovuttajalta! Ihan uskomaton. Mä kun olen pitänyt yli 20 tosi uskomattomana jo mutta että 36, huh! Ny peukutetaan tosissaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyis.
Kävin joo uimassa Turkissa. Lääkäri käski minun normaalin 3 aamulla/3 illalla luge annoksen jakaa vaan niin että 2aamulla/2päivällä/2 illalla. Kun uinnin mukana lugesteronia valuu jonkin verran pois ja on tärkeää että sitä koko ajan kuitenkin olisi.. Mutta siis kyllä uin ihan normaalisti.

Toivotaan että tuo pahoinvointi olisi raskauspahoinvointia, mutta tuskin on.. en oikein usko plussaan kun ei viiva vahvistu.. vaikka testeissähän lukee että viivan haaleudella ei ole mitään väliä.. tiedä sitten. Perjantainahan sen kuulee.

Täällä on satanut lähes koko päivän. Koirienkaan kanssa ei oikein jaksa pitkällä pisulenkillä käydä.. ei tosin, että olisin jaksanutkaan.. vähän ollut heikko olo koko päivän.

Mitä muuten tuo kortisoni siirron yhteydessä meinaa?? Ikinä kuullutkaan....
 
Aliisa: Kyllähän se nyt plussa on aina plussa =) Kortisonia kai käytetään estämään elimistön omaa puolustusmekanismia, että se ei "hylkisi" alkiota. tai jotain sinne päin. Olen ainakin yhden raskauden kuullut alkavan kortisonin kera.

Piri: Wau! Siis tuohan on aivan mieletön saalis :)

Huominen tuomio jännittää...vaikka mulla ei pitäs olla mitään jännitettävääkään enää. Tänään on taas tota vasenta munasarjaa repinyt ihan hulluna. Samanlailla kuin silloin kystan kanssa. Kunhan ei nyt mitään sellaista ainaskaan löytys.

Bartsu
 
Huomenia!

Joo, saalis kyllä tuntuu vähän uskomattomankin suurelta. Mietin jo, että onkohan siellä ollut hyperstimulaation vaara ja ovatko saaneet annettua sitä kypsytyspiikkiä normaalisti jne. No, mutta kuulemma 22 on hedelmöittynyt, että oli siinä sitten kuitenkin kypsymättömiä tai muuten vain sellaisia mukana, jotka eivät hedelmöittyneet.

Mikäs oli Bartsun tämän päiväinen tuomio?

Huomenna sitten Riikaan..eli palailen varmaan sitten viikonloppuna tänne kertomaan tuloksista!
 
Ihan uskomaton tuo Pirin hedelmöittyneidenkin saalis! Teille ainakin tulee paljon yrityksiä.. mikä on erittäin hyvä asia.. vaikka tottakai sitä toivoo, että se tulisi heti ensimmäisestä siirrosta se plussa!

Täällä ollaan entistä häkellyttävempiä.. Tein meinaa äsken testin.. en aamupissasta.. ja nyt ei kyllä ole enää mikään kuviteltu viiva.. vaan nyt siinä on aivan selkeä vaaleanpunainen viiva.. joskin ei siltikään tummin mahdollinen.. Oon ihan sekaisin.. jokohan sitä pikkuhiljaa alkais uskoa että se vois oikeasti plussa olla... tosin en uskalla ennen verikoetta vielä kovinkaan iloita.. jos haaleus johtuukin siitä että arvo on vain muutaman hassun... en tiedä.. mutta jotakin sentään tapahtunut koska ei tuo viiva itsestään tule! Pieni toivo alkaa täällä päässä tuntua..

bardolinoko meni tänään sinne lääkäriin?? Tuuthan kertomaan heti kuulumiset. elän niin hengessä mukana täällä.. toivon parasta! Toiv ei ainakaan kystä ole tullut häiritsemään...

Mitenkäs Vekara jakselee??? Entä missä Hillevi?? Täällä ollut kovin hiljaista..


Miten muuten onko joku mennyt omaan terv.keskukseen verikokeeseen? Pääseekö sinne helpolla? Kun tuntuu että jos mä soitan ja pyydän pääsyä niin ei varmasti täällä päin pääse.. ja mitä sinne sepostaa.. kun jokapaikassa ne toitottaa että testi on aivan yhtä luotettava.. mutta mun mielestä tälläsissä tapauksissa sillä hcg arvolla on väliä.. ja ehdottomasti haluan tietää sen.. jos raskaana olen *vieläkin epäileväinen kun ei mitään oireita.. tai ehkä sittenkin tuo paha olo??* Olisin huomenna menny meidän klinikalle kokeeseen, mutta se suljetaan poikkeuksellisesti jo 1030 niin en ehdi.. ja pe:na ehtisin vasta 15 aikaan ja tuloksen saisin ma:na sitten.. en jaksa odottaa sinne asti!
 
:flower: Ihanaa Aliisa, saitte sen parhaan mahdollisen häälahjan. :heart: :heart: Onnea sylin täydeltä!

Pirille luovuttaneella valtava saalis, pääsette ainakin muutamaan siirtoon. Nyt sais napata!

Olispa Bartsulla myös hyviä uutisia lääkärikäynniltä!

Mites Vekaran piinailut... toivottavasti tärppäisi!

Entä Suzyanne, Watrossi, Bea jne. miten raskaudet etenee?

Minullakin hyviä uutisia viimein. Luovuttaja löytynyt. Toivottavasti kaikki etenee isommitta mutkitta ja pääsemme alkion siirtoon saakka, lokakuun lopulle olen siirtoa kaavaillut. Toivo työnsi jo jalkansa tukevasti oven rakoon... :saint:

Voikaa paksusti kaikki palstasiskokullat!
Hilde
 
Just kotiuduin töistä...
Enpä tullut vieläkään juuri sen viisaammaksi. Ultralla katsottiin, mutta eihän sillä siis juurikaan mitään täs vaihees olis näkynyt, mutta lääkäri meinas nähneensä ehkä kohdussa pienen nesterakkulan mikä siis kai olis alkio.... Toi lääkäri on ollut kyllä hyvä aiemmin ainaskin ultran kanssa touhutessaan. Hcg katsotaan vasta viikon päästä niin sitten ainskin näkyy mikä se on.
Seuraavaa hoitoa mietittiin varmuudeks sen verran, että multa tsekataan hyytymistekijät ja aloitetaan sit kortisoni ja ASA.
Että näin täällä sitten tällä kertaa.
Bartsu
 
PIRILLE onnittelut hyvästä saaliista ja paljon onnea matkaan.

ALIISA, todella oon onnellinen puolestanne :heart: toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti!!!

BARTSU, nyt kyllä jännään puolestanne, mitä sitten ultrasta löytyykään!!

HILLEVILLE onnittelut luovuttajan löytämisestä, laitan sinulle yksityisviestiä tänään tai huomenna. Kysyttävää olisi ovumian tiimoilta.

WATROSSI, mitä sinulle kuuluu??? Tulossa myös yksityisviestiä!!!

Itsellä olo ihan ok. Alkuviikosta vuotoa, mikä nyt kuitenkin vähäisempää. Koskaan ei aiemmin näin kun lääkitys päällä. Plussaamiseen en tällä kertaa usko vaan ajatukset jo tulevassa hoidossa. Ekan testin meinaan tehdä pp8, eli lauantaina.

Jaksamisia kaikille ja mukavaa iltaa toivottaapi, VEKARA :wave:
 
Suzyanne
Kiitos kaikille onnitteluista! :flower:

Vekara, kyselit kokemuksiani Clinic Elitessä. Koin hoidon kaikinpuolin hyväksi, eli henkilökunta oli ystävällistä, ja kaikki sujui erittäin mutkattomasti alusta loppuun, mitään pienintäkään sekaannusta/vastoinkäymistä ei klinikan kanssa ollut missään vaiheessa.

Kielitaidosta, avokkini englanti on tuplasti parempaa kuin omani, mutta en pahemmin häntä edes tulkkina käyttänyt, ymmärsin lääkäriä itsekin hyvin, ja sain kerrottua sanottavani. Sanakirjaakaan en kaivannut, kun opettelin nettisanakirjan avulla etukäteen kaikki tärkeimmät aiheeseen liittyvät sanat. Meidän lääkärimme A.S puhui itse erittäin selkeää englantia, ja myös hitaasti, niin että tosiaankaan edes minulla ei ollut kielitaitoni kanssa vaikeuksia, jonka englanninkielenopetus on loppunut vuonna -88 peruskouluun, ja joka ymmärtää telkustakin sujuvasti vain Kauniita ja Rohkeita!

Lääkityksenä minulla oli/on vieläkin Estrofem estrogeenitabletit 3 tbl/pv, Prednisolon-kortisonitabletit 1 krt/pv, Thrombo ass -verenohennustabletit 1 krt/pv, (loppuu ylihuomenna, eikä tarvitse jatkaa) ja Progesteronum- keltarauhashormoni injektiona 1 krt/pv. Minullahan on ennenaikaiset vaihdevuodet, en siis tiedä onko lääkitykseni erilainen kuin hormonitoimintaa omaavilla naisilla. Lääkkeet sain aina klinikalta, pari kertaa hain niitä klinikan yhteydessä olevasta apteekista, ja viimeisellä kerralla hoitaja toi lääkkeet suoraan minulle. Ruiskut sekä neulat yms. sain myös klinikalta, mutta vaihdoin neulat Suomessa puolet ohuempiin, neulat nimittäin olivat aika ronskeja. =)

Aliisa, niin minäkin tein ensin negan, tai oliko niitä kaksikin, sitten kaksi haaleaa plussaa, ennen sitten ihan oikeaa plussaa. Hcg-hän joillakin nousee hitaasti, kyllä tuo sinunkin viivasi ihan selvästi plussaan viittaa! Minä menin ainakin ihan omaan terveyskeskukseen, koska klinikalla sanottiin että nimenomaan hcg-testi pitää teettää. Eivät siellä yhtään vastaan pistäneet. Tosin meillä tuloksen saa virallisesti vasta seuraavana päivänä soittamalla terveydenhoitajalle soittoaikana, an tietty jaksanut odottaa, ja tiukkailin kaksi eri kertaakin ajantilauksen naiselta arvoja, kertoi, mutta leimauduin takuulla hankalaksi asiakkaaksi, taisin ääntänikin korottaa.. hitto kun pitää olla tällainen kärsimätön hermoilija!! :LOL:

Ihan hillittömästi Aliisalle onnea plussasta! :flower:

Vekara, toivon kaikesta sydämestäni että sinulla tärppää!!! :flower:

Tänään tuli joku ihme epäusko kaikesta huolimatta, ja tein vielä yhden kotitestin. Ja erittäin vahva plussahan se oli kuin olikin, en siis ole vain uneksinut!! B) Olen ollut välillä hykerryttävän iloinen ja toiveikas, välillä erittäin hermostunut ja huolestunut, suorastaan pelokas, tunteet on heitelleet siis laidasta laitaan, mutta sehän onkin kuulemma normaalia. ;)

Jännittää mitä tuleman pitää. Mutta ei pidä nyt liikaa stressata. Tai ei pitäisi ainakaan. =)

Perjantaina on eka neuvolakäynti, ja 18.9 varhaisultra. Seuraava hcg:n mittaus on ensi maanantaina. Olo on.. no, kuvotus vaan voimistuu päivä päivältä, ja väsymys on mieletön. Mutta en todellakaan valita. ;)

Suzyanne rv 5+3
 
Bea
Hei Tytöt, terveisiä kaikille pinolaisille! Käyn edelleen lukemassa jutujanne viikottain vaikka minulla onkin jo tärpännyt. Tämä pino tuntuu edelleen niin "kotoisalta" joten pidän yhteyttä varmasti synnytyksen jälkeenkin ja haluan toki tietää miten teillä kaikilla hoidot etenevät.

Rv 33 tuli täyteen ja loppusuoralla aletaan siis olla tässä niin pitkässä "projektissa" =) Kaikki sujunut aika hyvin mutta pelästyin pahan kerran kun neuvolassa viime viikolla huomasivat vauvan sydänäänissä ns. extroja...sieltä passittivat heti naistenklinikalle jatkotutkimuksiin ja nyt on pari kertaa käyty ottamassa sydänkäyrää ja lääkäri ultrasikin viime kerralla vauvan. Heti tietty googlasin kun puhuivat rytmihäiriöistä ja pieni paniikki meinasi tulla - ajattelin että kaiken tämän jälkeenkö vielä meitä näin koetellaan :( no, ei tässä ainakaa vielä mitään sen vakavampaa sillä tälläinen sikiön rytmihäiriö löytyy lähes 10% sikiöistä näillä viikkoilla ja yleensä häviää ennen tai heti syntymän jälkeen, siis näin muutaman tutkimuksen mukaan jonka netistä löysin. Myös sairaalan hoitsut ja lääkäri rauhoitteli että tämä ei ole harvinaista koska sikiö ei tietty ole ihan vielä täysin kehittynyt ja muuten sydämessä ei pitäisi mitään rakennevikoja löytyä, mikä tietty pääasia. Kävin onneksi silloin rv 26 ns. 4D ultrassa expertillä joka silloin totesi kaiken näyttävän normaalilta mukaanlukien sydämenrakenteen jne. Nyt sitten vielä käyn pariin otteeseen sairaalassa tarkailussa ja toivotaan että tämä on tosiaan vain ohimenevä ilmiö.

Muuten kaikki siis loistavasti, vauva on hyvänkokoinen ja liikkuu paljon mikä tärkeää.

Tsemppiä taas kaikille piinailijoille, uusille sekä vanhemmillekin hoitoja odottaville! Ihanan pajon hyviä plussauutisiakin tänne saatu :flower:

Syysterkuin,
Bea

 
Alkuperäinen kirjoittaja piri:
Moi!

Luovuttajallamme kasvaa munarakkulat mukavasti, mutta menee huomenna vielä ultraan, kuten minäkin. Sitten vasta tiedetään, milloin hänellä on ensi viikolla punktio ja mikä minun tilanteeni on, onko limakalvo kasvanut mihinkään.

Outoa, että nytkään ei vielä tiedetä tarkkaa siirtopäivää, vaikka eletään jo torstaita alunperin punktion piti olla jo maanantaina. No onhan tämä "herkkää" työtä, mutta stressaavaa näin odottavalle.

Piri
En tiedä onko jo joku vastannut mutta laitan vielä...
Mulla oli luovutus maanataina ja vasta edellisenä lauantaina varmistui luovutus päivä.

 
Tein äsken pissatestin ja se näytti negaa niinkuin aavistelinkin. Viimeviikolla ollut hiukan erilainen olo on kokonaan hävinnyt ja suurin tissien turvotus ym. loppunut. Onhan ne lugeista edelleen kipeät, mutta ei ihan samanlaiset.
En osaa kauhean pettynyt edes olla, kun arvasin jo tän tuloksen.
Menen kuitenkin veritestiin keskiviikkona ja jatkan lääkkeitä siihen saakka, kun se lääkäri niin toivoi. Saanpahan vielä lykättyä noita kauhumenkkoja muutaman päivän. Tulen olemaan taas varmaan niin huippukipeä, kun limakalvot on niin paksut. Ja pronaxenia kuluu sitten taas...
Että näin täällä. Suuntaan katseet kohti seuraavaa PAS:ia. En ole vielä nyt ihan varma, että pidänkö välissä "välikierron" vai jatketaanko saman tien. Ehkä huilaan yhden kuukauden, kun sit tulee no prednisolonit ja ASA:tkin mukaan. Sais elimistö hiukka palautua.
Bartsu
 

Yhteistyössä