Luovutettu munasoluhoito

ja mukavaa sunnuntain loppuiltaa!!! Ihana viikonloppu takana ainakin säiden puolesta. Aurinkotuolissa köllöttelin pihalla toista tuntia ja naama ja rinta punottaa B) . Tuntuu hyvin aurinko tarttuvan.

Mitä kaikille hoitoihin kuuluupi?? Entäs meidän odottajat ja jo synnyttäneet?? MYBABY!!!

Minulla lääkkeet jatkuu ja siirto ensi viikon lopussa. Olemme päätyneet yrittämään sitä alkion kuoren avausta yhden alkion siirrossa. Kovin olen hakenut asiasta tietoa, mutta oleellisin asia tai peruste avaukseen on se, että meillä takana useampi hyvän alkion siirto ja testi aina nega. Ja eikä se kokeilu mitään ota jos ei annakkaan.

Nyt meillä alkaa videon katselu ilta eikä muuta kun popparia mikroon...t. VEKARA :p
 
Hyvää uutta viikkoa kaikille!

Täällä huomiseen punktioon varauduttu keräämällä töitä laukkuun kotiin vietäväksi...
Ensimmäisen punktion jälkeen en kyllä olisi tarvinnut kuin ko. päivän saikkua, seuraavana päivänä olin jo uimassa. Toivottavasti nytkin menee helposti ja kunpa saisimme edes muutaman kypsän solun. Siirto on sitten torstaina, jos alkioita saadaan.

Toivottavasti Vekara teillä se alkion kuoren avaus auttaisi ja alkio kiinnittyisi!

Aliisallakin hoito lähenee, paljon plussaonnea sinullekin!

Pikkuenkeli, kun olin tuulimunaraskaana 2005 olin aivan järkyttävän väsynyt - yleensä aika energinen. Toivotaan että väsymyksesi ei aiheudu lääkkeistä vaan olet nyt raskaana. Täällä peukut pystyssä sinulle!

Voikaa kaikki hyvin ja nautitaan keväästä!
Hillevi :wave:
 
Nyt mennään taas täyttä vauhtia kohti seuraava yritystä. Progynovat aloitin eilen ja ultrakontrolli suunitellaan ensi viikolle ja siirto sitten seuraavalle viikolle, itse toivosin keskiviikkona 7.5. (mutta ei ole vielä sovittu asiasta).

Miten teillä yleensä on siirron kanssa mennyt? Mikä kiertopäivä siirto on yleensä tehty?

Hillevi Onnea huomiseen punktioon! Toivottavasti saatte hyviä munasoluja ja että niistä lähtee hyviä alkioita kehittymään!

Kaikille oikein hyvää alkanutta viikkoa!! B)

:wave: :wave:
 
ja mukavaa alkanutta viikkoa. Tänään pidin lomapäivän ja mukava oli kotona lepäillä ja saada vähän asioita hoidetuksi. Huomenna alkaa lugestron ja sittempä on taas täysi rumba käynnissä.

HILLEVI, sinulla huomenna jännä päivä. Paljon onnea matkaan :wave: .

ENKELITYTÖN ÄITI, meilla pas siirto ollut aina kierronpäivä 21 tai myöhemmin. Tehty myös lääkkeelliseen kiertoon.

Kauniita unia toivotteleepi VEKARA


 
Heissan kaverit, niin "tutut" kuin uudetkin mukaan tulleet palstalaiset. Tiättekös, olen miltein päivittäin käynyt täällä lukemassa mitä teille kuuluu ja missä mennään. Mutta niin saamaton olen ollut että mitään en ole kirjottanut, ehtinyt mukamas :ashamed:

Ja täällähän tapahtuu! Vaikka pettymyksiäkin on mahtunut valitettavasti matkaan niin hienoa nähdä että edelleen jaksatte pitää tsemppiä yllä. Muistakaa että välillä tulee päiviä kun ei enää tunnu jaksavan hetkeäkään, mutta jotekin sieltä aina noustaan! Ja nyt olisi hienoa että osaisin sanoa teille jokaiselle henkilökohtaisesti jotain hoitojenne vaiheeseen liittyvää, mutta en ole pysynyt enää mukana, että missä kullakin mennään. Jännää on kuitenkin, miten sitä elää vieläkin mukana noissa päivissä hoidon eri vaiheissa, tai silleen että mielessä pyörii aina kyseisen vaiheen tuntemukset. Ei tämä taival ystävät unohdu, vaikka meille tuo pieni mies suotiinkin.

Kyllä tämä joka päivä tuntuu ihmeelliseltä tämä elämä. Tuota pientä katsoo ja nipistelee itseään, ettei vaan kaikki olisi unta :)
Ette usko kuinka toivon sydämmestäni, että saisitte kaikki tämän saman kokea! Miten turhaksi ovatkaan osoittautuneet hoitojen aikaiset ajatukset omista tunteistaan lasta kohtaan... niin oma kuin vain olla ja voi :heart: .. ja niin äitinsä näköinen =)
Meillä menee siis todella hienosti. Poika on itse rauhallisuus ja nyt jo nukkuu täydet yöt! Hyvin kasvaa ja kehittyy....

Ja sitä PASSIA sunnitellaan, paitsi että minä olen ihan paniikissa |O |O |O
Enkä oikein tiedä miksi... tai siis siellähän ei ole kuin kaksi pakkasukkoa, yhdessä putkessa...
Kai pelkään sitä epäonnistumista ja sitä että sen jälkeen ei ole enää uutta mahdollisuutta... Anteeksi nyt, tiedän että älytöntä kitinää, kun tuo yksi jo on tuossa... mutta mutta... :ashamed:
Tosin meidän ei edes tarvitse lähteä mihinkään Viron puolelle niitä hakemaan, kun luovuttajamme rekisteröityi. Mutta yritys menee tuonne kesän jälkeen, joten katosotaan sitten...

:hug: ... teille kaille, olen ajatuksin kanssanne! Pitäkää huolta itsestänne ja toisistanne!

terv. Mybaby + natiainen 3kk :heart:
 
Täällä ollaan nyt muutama kuukausi ihmetelty tekisikö mitään enää näiden hoitojen eteen vai jatkaisiko vielä jossain hoitoja. Asia vaivasi sen verran, että olen tutkinut netin kautta eri klinkoita ympäri Eurooppaa ja Eestiä myöten. Suomi ei tule kysymykseen pitkien jonojen vuoksi. Ehkä kokeilemme vielä kerran lahjasolualkiolla siten että kyseessä olisi alkion adoptio, uusi juttu meille, vaikka toisaalta kyseessä on tuttu PAS. Miestä täytyy vielä hieman suostutella. Voin kertoa lisää paikasta kunhan asia varmistuu.
Silloin kun oli hoidoissa ja toiveissa oli oma lapsi ajatteli, että kunhan saisi edes yhden lapsen niin se riittäisi, mutta nyt onkin tarpeet muuttuneet ja sitä ajattelee, että tälle yhdelle lapselle haluaisi niin kovasti sisaren. Osittain johtuu varmaan siitä, että olen itse monilapsisesta perheestä ja tiedän miten paljon seuraa sisarista on.
Paljon onnea kaikille omiin vaiheisiinsa ja tulen taas pistäytymään kunhan jotain saamme aikaiseksi. Terkuin keväisestä Saksasta Pirpana.
 
Täällä odotellaan taas jännittyneinä, että koska se soitto tulee.. joka sanoo että hoidot on keskeytetty.. jotenkin sitä vain odottaa kun niin monesti ne hoidot on lopetettu ennen alkujaan. Ja joka ikinen kerta se soitto on tullut ennen ensimmäistä ultraa.. Ultra pitäisi olla ylihuomenna, joten saa nähdä.. Hirveetä kun itellä tällainen asenne.. ehkä tää on vaan jotain itsensä suojelua.. tai jotain sellaista..

Itellä hirvee migreeni tänään pukannu päälle. Sain vielä täsmälääkkeen ottaa, mutta tänään siitä ei ollut mitään apua.. Illalla lääkäriin ja sairasloma hakemaan tästä päivästä.. Ulkonakin aivan ylinätiltä näyttävä ilma.. ja nyt vasta pystyin nousta sängystä ylös.. Vihaan näitä migreenipäiviä yli kaiken.. koko päivä menee aina pilalle:(

Mitenkä Hillevillä on tänään mahtanut käydä? Toiv hyvin!

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
 
hei kaikki,

Hyvin kävi, saatiin kuusi munasolua. Mahdollisesti päästään siirtoon saakka. Punktio oli vähän kivuliaampi kuin viimeksi, kun pieniä folleja tyhjennettiin, niissä oli vähän kovempi kuori - tai sitten tainnutusainetta oli vähemmän. Pakollisen 2h huilaamisen jälkeen olisin voinut mennä töihin, mutta mies kielsi. Käytiin sitten vain syömässä ja tulin kotiin huilailemaan. Uusi hoitaja oli ihanan kannustava ja ohjasi aina välillä hengittämään syvään - mun normaalistikin matala pulssi laski 47:n kai lääkkeen takia. Toivotaan, että miehen solut tekis myös tehtävänsä kunnolla ;-) Kiitos teille ihanat ihmiset tsemppauksesta!

Aliisa parka, migreenin kourissa tällä paisteella. Toivottavasti olo paranee pian ja toivotaan, että luovuttajalla kaikki menee nappiin ja siirtoon pääsette aikataulussa!

Pirpana, kyllä sen ymmärtää että vaikka yksi kullannuppu olisi, tekisi mieli hänelle leikkikaveria. Tarton Elite klinikka vaikutti ihan kokeiltavalta. Kerrohan sitten, mitä muita hyviä olet löytänyt.

Toivottavasti myös Mybabyn baby saisi pikkusisaruksen...

Aurinkoista tiistai-iltaa kaikille!
t. Iloinen Hillevi
 
Moi!

Milloin Hillevi teillä on siirto? Huomennako? Tai siis meillä oli aina kahden päivän päästä.

Vekara: tuossa jossain välissä kysyit ideoita PAS-siirtoihin. Niin meillähän tämä meidän vauva sai niin alkunsa, että laitettiin PAS ilman mitään viljelyitä. Kai näin tehdään harvoin, kai ne yleensä haluaa ensin viljellä ja katsoa, mitkä selviää kunnolla. Mutta meillä siis vain sulatettiin ja laitettiin samantien sisään. Lääkäri sanoi, että paraspaikkahan alkioille on kuitenkin kohtu.

Piri
 
Moikkelis,

Kyllä siirto on huomenna. Munisten seurustelu miehen simppojen kanssa oli mennyt kivasti, vain yhdelle munikselle ei ollut kelvannut. Toivotaan, että alkiot ovat jakautuneetkin jo vähän huomisaamuun mennessä. Arvaatte miten hyvältä tuntuu, kun toistaiseksi on näin hyvin mennyt.

Vekara sun uusia ajatuksia mielenkiinnolla odottelen...

Kaikille mukavaa loppuviikkoa, lämpenevää säätäkin luvattu!
Hilde
 
päivä taas pulkassa ja vähän aikaa ehtii istua koneella ennenkun alkaa pakkaaminen huomista reissua varten. Nokka kohti RIIKAA jälleen...

HILLEVI, ihanaa, että pääsette siirtoon huomenna, meillä siis pas perjantaina. Pääsemme yhdessä jännäilemään!!!

Ajatus, josta aloin jo aamulla kertoilemaan... Meillähän nyt uusi luovuttaja, tuoresiirto nega ja ensimmäiseen passiin UUSILLA alkioilla olemme matkaamassa. Tässä oli se juju, jonka tuttu lääkäri ääneen sanoi. Itse ajattelin vain koko matkaa, eli neljää viimeistä passia joissa olemme epäonnistuneet.

Eli päätimme hylätä tämän alkion kuoren avauksen ja matkata normaaliin pas siirtoon ajatuksena siirtää kaksi alkiota. Jospa se tällä kertaa onnistuisi.. ;)

Nyt toivottelen jaksamisia, palailen kertomaan riikasta palattuamme t. VEKARA :wave:
 
Hei kaikille,

Kaksi nelisoluista hyvää alkiota siirrettiin aamulla tämän mamman masuun. Eivät olleet top-luokkaa, mutta hyviä. Kaksi muuta jakautunutta olivat huonolaatuisia eikä siis pakastettavaa jäänyt. Nyt vain toivotaan ja yritän pitää stressihormonin matalalla. Ja ehkä pienen viinilasillisen nautin iltaisin verenkiertoa parantamaan :saint:

Vekaralle hyvää reissua, onnistunutta siirtoa ja lopputulosta!

Enkelitytön äiti taitaa olla seuraava siirtoon pääsijä, vai olikohan edellisellä sivulla muitakin. Anteeksi huonomuistisuuteni!

Kaikille odotteleville pitkää pinnaa ja aurinkoista kevään jatkoa!
Hillevi
 
Hillevi Kovasti tsemppiä nyt teille piinikselle!!

Vekara Tsemppiä sinullekin ja toivottavasti Riikan matka meni ihan nappiin!

Aliisa Toivottavasti olet päässyt migreenistä eroon ja että teillä hoito menee suunnittelujen mukaan!

Itselläni nyt semmoinen tilanne että jo kolmantena Progynova päivänä puhkes taas iho-ongelmat!! :( Tosi kurja juttu... :'( Ihan niin kuin teiniiässä olisi... ja vielä nesteet tuntuu jäävän kehoon ja paino kurjasti noususuuntainen... Pitää kai yrittää kaikesta huolimatta pitää positiivisiä ajatuksia yllä... Toivottavasti jotain hyvä vielä tästä tilanteesta seuraa... :heart: Ultraääneen ollaan menossa 29.4 ja sen jälkeen sovitaan siirtopäivästä, todennäköisesti se on 7 tai 8.5.

Ei muuta kun kaikille oikein leppoisa viikonloppu!

:wave: :wave:
 
Muikkelis!

Hilleville nyt peukut ja varpaat pystyyn! Toivotaan täydestä sydämestä, että tärppäisi..

Enkelitytön äidilläkin sitten aika pian siirto edessä.. Mulla kans iho kukkii näiden progynovien aikana..:( Ja paino kans tosiaan ollu nousussa.. nyt oon onnistunu sen ruualla pidettyä tässä samassa.. mutta ärsyttää kun tälläin paino nousee..:( Eri asia jos olisi raskaana että silloin.. mutta kun jo nyt.. Tsemppiä kuitenkin! Toivotaan, että joku pv meillä kaikilla olisi sylissä tästä kaikesta se pieni käärö!

Mä kävin tänään ekassa ultrassa. Jeeee! Päästiin jo sinne asti eli ollaan pidemmällä hoitojen suhteen kuin koskaan aiemmin :D Limis oli 9mm.. lääkäri sanoi että hyvä:) Huomenna saadaan tarkempaa tietoa että miten luovuttajalla alkanut pistokset vaikuttaa.. Viime ti:na ei ollut vielä kasvanut kovinkaan paljoa..mutta toivotaan, että huomenna olis tapahtunut edstystä.. Mutta mutta lääkäri veikkaili, että siirtoon päästäis joko 30.4 tai 2.5.. saa nähdä..

Jepulis.. Mutta meillä alkaa pian yhtiökokous.. Mukavaa illanjatkoa kaikille!
 
Olen uusi kirjoittaja, vaikka palstaa on tullut seurattua kuukauden päivät. Olen itse jonottamassa hoitoja Riikaan lahjamunasoluhoitoon ja täältä olen saanut rutkasti tietoa tulevaan koitokseen. Ihan alusta asti en ole kaikkia kirjoituksia lukenut, siksi kysynkin onko joku teistä saanut lapsen Riikan hoitojen ansiosta? Raskauksia ilmeisesti on alkanut, mutta ovat jostain syystä keskeytyneet. Nyt tuntuu olevan monta ihmistä yhtaikaa hoidoissa Riikassa. Kovasti tsemppiä kaikille kirjoittajille, ihanaa lukea muidenkin tsempistä, pettymyksistä, mutta myös joistakin onnistumista.

t. juuni

 
Olen uusi kirjoittaja, vaikka palstaa on tullut seurattua kuukauden päivät. Olen itse jonottamassa hoitoja Riikaan lahjamunasoluhoitoon Ava-klinikan kautta ja täältä olen saanut rutkasti tietoa tulevaan koitokseen. Ihan alusta asti en ole kaikkia kirjoituksia lukenut, siksi kysynkin onko joku teistä saanut lapsen Riikan hoitojen ansiosta? Raskauksia ilmeisesti on alkanut, mutta ovat jostain syystä keskeytyneet. Nyt tuntuu olevan monta ihmistä yhtaikaa hoidoissa Riikassa. Kovasti tsemppiä kaikille kirjoittajille, ihanaa lukea muidenkin monen vuoden yrityksistä, pettymyksistä, mutta myös joistakin onnistumisista.

t. juuni

 
Terve!

Hillevi: oikein oikein paljon onnea ja tarrasukkia!!! Toivottavasti tärppää!!! Milloin saat tehdä raskaustestin?

Juuni: Kuinka kauan olet jo ollut jonossa Riikassa? Me ollaan kohta puoliin menossa ekalle käynnille. Saa nähdä, mitä sanovat meille jonon pituudesta.

Vekara: No, mehän ollaan Riikassa melkein yhtä aikaa ;) Tule sitten kertomaan, kuinka kävi!

mybaby: tiedän tunteesi sen suhteen, kun miettii vauvalle sisarusta. Meidän vauva syntyi elokuussa ja kovasti oli ajatus, että viimeistään nyt toukokuussa kokeiltaisiin toista. No nyt kun tuossa muutama kuukausi sitten käytiin klinikalla niin törmättiinkin näihin pitkiin jonoihin, kun meillä ei jäänyt pakkaseen mitään. Toisaalta silloin kävi selväksi myös se, että ei enää tänä keväänä kannata yrittää, kun ei ole tuo minun kierto vielä ollenkaan normalisoitunut. Itselle se oli toisaalta ihan helpotus, että ei tarvitse vielä alkaa stressaamaan asialla ja saa keskittyä tähän yhteen vauvaan.

Mukavaa viikonloppua!
Piri

 
Perjantaita,

Kiitos kaikille onnen toivotuksista ja tarrasukkien lähettämisestä, oikein tuli lämmin mieli :heart: :heart: Hcg-testi on 8.5. enkä taida nytkään mitään kotitestiä tehdä ennen sitä.

Juunille tervetuloa mukaan! Lutuliini plussasi Riikan hoidosta ekalla siirrolla ja taitaa heidän poikansa syntyä jo alkukesällä.

Kaikille kaunista keväistä viikonloppua ja iloista mieltä! :flower:
Toivoo Hillevi
 
...erityisen paljon lampimia ajatuksia :hug: Piinaillaan teidan kanssa ja kaikki sormet ovat kylla tiukasti ristissa.

ET:n aiti ja Aliisa, ymmarran todella hyvin kuinka totaalisesti harmittaa kun paino noussee ja nappyja pukkaa. Ma odotan kauhulla kun zumenonit alkaa ja ma olen sitten teidan kanssa samassa paino-, nappyveneessa :eek:

Mullahan pistettiin jarru 11.4. ja menkkojen olisi pitanyt alkaa 22.4. mutta eipahan ole kuulunut. Olen varannut nollaultran 30.4. joten toivottavasti menkat tulisivat nyt viikonloppuna, jotta en taas joutuisi muuttamaan ultran aikaa viime hetkella. Ma joudun aina silloin sumplimaan kokouksia viime hetkella ja se on erityisen kurjaa kun ihmisia on tulossa ulkomailta kokoukseen. Nolottaa pari paivaa ennen sanoo, etta peruuttakaa taas liput.

Hyvaa viikonloppuja koko jengille

Watrossi
 
Teillä sitten jo loppusuora häämöttää. Aika ihanalta kuulostaa tuo massun lämmitys auringossa keinutuolissa keinuen. Oikein paljon voimia loppumetreille ja -rutistukseen. :heart: :heart:
Kiva, että käyt välillä meitä piristämässä. Tulethan sitten kertomaan kun jaksat, millainen söpöliini tuupe on, kun hän on päivänvaloon tullut.

Kiitos Watrossi :wave:
Toivottavasti menkkasi tulevat etkä joudu ikävään aikataulusäätöön työssä.

t. Hillevi
 
Voi miten ihania uutisia Hillevi!!! Toivotaan, että näiden mahtavien kelienkin ansiosta kehosi erittäisi mielihyvähormoonia, joka sitten edesauttaisi pikkuriikkisten kiinnittymiseen!!

On ihanaa kun myös te jo onnistuneet jaksatte käydä meitä tsemppaamassa, itse ainakin saan siitä hirmuisesti uskoa tulevaan!!

Kaikille muille myös rutkasti onnea omiin hoitovaiheisiinne ja mukavaa kesän odottelua!!

Täällä vaan odotellaan uutta luovuttajaa. Seuraavan kierroksen käymme vielä täällä Suomessa, mutta jos tarve sen jälkeen vaatii niin sitten suuntaamme myös me johonkin ulkomaiseen klinikkaan.


Klaara
 
Me täällä miehen kanssa keskustellaan justiinsa kaikennäköistä hoitoihin liittyvää.. Tyhmänä haluankin nyt kysyä teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta, että miten menee maksut, jos solut sulatetaan pakkasesta..? Eli siis onko hoidot yhtä kalliita oli sitten kyse tuoresiirrosta tai pakasteesta otetuista?? Voiko ne olla saman hintaisia? Vaikea uskoa, että voisi.. Tällainen kysymys vaan tuli mieleen..

Eilen muuten se meidän lääkäri soitti.. Luovuttaja menee ultraan taas ma:na ja siirtoon päästään vissiin aikasintaan 2.5.. mahdollisesti voi mennä seuraavallekkin viikolle vasta.. Saa nähdä.. ei ole oikeastaan mitään tietoa, että miltä luovuttajalla on näyttänyt.. Ehkä sen kuulee sitten ma:na kun lääkäri aikoi soitella tuon luovuttajan ultran jälkeen...

Mukavaa la illan jatkoa ja kiitos sille ihanalle, joka vastaa kysymykseemme:)
 
Oli pakko alkaa Aliisa08 vastata heti kun itsekin tässä samoja asioita ollaan mietitty. Pakastettujen alkioiden siirto on ainakin meidän klinikalla ihan oman hintansa alla hinnastossa, eikä se todellakaan ole samaa luokkaa kuin esim. koko IVF-hoito. Hinnastossa sanotaan hinnan sisältävän alkioiden sulatuksen ja siirron, mutta tietenkin siihen päälle tulevat sitten lääkkeet joita joutuu käyttämään. En tosin ole kysynyt tarkemmin vielä noista, kun meillä tuo hoito menee siis kesän jälkeen.

Hyviä lauantai-illan jatkoja kaikille, jotka vielä ovat kuulolla!

Ja hirmu tsempit hoidon eri vaiheisiin, siis täällä tosiaan tapahtuu nyt niin paljon että ei kertakaikkiaan pysy mukana =)

:hug:

terv. mybaby
 

Yhteistyössä