Luovutettu munasoluhoito

Heips kaikille! Nyt se sitten Ipullakin tapahtuu! Näin me kuljemme kaikki perätysten hitaasti mutta varmasti! Oletko jo miettinyt montako alkiota meinaat siirtää? Entä sinä Maija, miten tänään kaikki meni? Mitkä ovat fiilikset?Montako siirsit? Entä mitä sinne Belgiaan kuuluu Watrossi? Miten olet jaksanut? Entä mikä sinulla vointi Pinja, joko tuntuu että olo on raskaana? Kirjoitelkaahan kuulumisia ja nautitaan mukavasta viikonlopusta säiden puolesta, mitä ovat luvanneet. Terkuin Vekara ;)
 
mybaby
:whistle: Tervehdys kanssasisaret!!!

Kävin tossa muutama viikko sitten jo "esittäytymässä" suurella innolla, joka sitten meinasi loppua lyhyeen. Koko tämän ajan olen päivittäin käynyt katsomassa miten teillä menee. Ja aivan käsittämättömän hienoa, että plussa-uutisiakin jo on saatu!!! ONNEA teille!!!

Jeps, mutta mulla siis tuo oma kierto meinasi sekoittaa koko pakan, klinikkaa myöden. Kierron pituus oli tuo ruhtinaalliset 15 päivää. Mutta eipä sitä sitten jääty sen enempää ihmettelemään vaan antoivat mulle e-pillereitä ja sitten jatkettiin muuten samalla kaavalla. Itse loppunäytöskään ei siirtynyt kuin yhdellä viikolla. Onneksi nuo pillerit tehosivat juuri niin kuin pitikin, eikä ollut edes mitään välivuotoja. Kaikenlaisia oireita oli kyllä sitten vaikka muille jakaa! :p

Alku-ultrassakin olen jo käynyt ja siellä oli kaikki ok. Myös luovuttaja kävi ultrassa ja hänelläkin kaikki ok! Zumenonit aloitin viime sunnuntaina ja itsellä seuraava ultra ensi torstaina, 19 päivä!

Mutta on nuo zumenonit aivan kauheita, mulla on olo ollut ihan järkkyä. Päänsärkyä ja huimausta sekä pahoinvointia. Onneksi nyt alkaa jo helpottaa. Vielä kun tämän jännityksen ja alituisen edestakaisinkävelyn saa hallintaan, niin kyllä tästä vielä hyvä tulee! :D

Olen tässä tosiaan yrittänyt saada teidän kaikkien tilanteesta "kiinni", mutta en kuitenkaan nyt pysty jokaiselle teille erikseen terveisiä antamaan. :whistle:

Tsemppiä ja haleja, onnenpotkuja niin että takapuoli punoittaa!!! =)

...ja oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Heippa

Taas jaksaa olla yhteydessä ulkomaailmaan. Torstaina olin tosi masentunut. Aluksi oli luvassa kymmenkunta munasolua, mutta kuusi kypsää solua saatiin talteen. Niistä vain kaksi hedelmöittyi, ja toinen niistä siirtokelvottomasti. Eli ei jäänyt kuin yksi siirtokelpoinen alkio. Tottahn mä pelkäsin et meidän tuurilla ne soittaa perjantai aamuna ettei tarvitse tulla. Soittoa ei kuulunut, joten klinikalle mars. Olo oli silti melko lyöty. Lääkäri sanoi että siirrettävä alkio on hyvä laaruinen . alkanut jo varhain jakautumaan. Nyt on siis kyydissä yksi sitkeä matkalainen. Olis tietty hieman rennompi olo jos olis saanut pakkaseen jotain, mutta mulle kyllä riittää tämä yksi sinnittelijä. Mehän ei anneta periksi.
Itse siirto oli ihmeelinen. mä en tuntenut koko toimenpiteen aikana mitään, ja kun se yleensä on ollut hieman työläs toimenpide. Nyt tosin on alaselkä ja vatsa selläset omituiset, liekö se rassaus näin jälkikäteen oireilee. Testipäivä olis sunnuntaina 29.4.
Se meidän luovuttaja oli harmitellut et onko tästä nyt mitään apua. Voi kun ne luovuttajat ei joutuis tollasia murehtimaan, kaikesta on apua. Yritys auttaa on kultaakin arvokkaampaa. Vaikka petyin olen silti erittäi kiitollinen luovuttajalle. Sitä kun eivät ymmärtäneet siellä klinikallakaan mitä siinä hedelmöituksestä oikein oli tapahtunut.
Mä ehkä vähän ylilyön, mutta ajattelin makoilla ja ottaa rennosti ainakin tään viikonlopun, ei siitä ainakaan haittaa luulisi olevan.

Terkuin jo hymyilevä Maija
 
Heippa taas!

Maija, ikävä kyllä ainakin mä luovuttajana kovastikkin mietin että osaanko mä tehdä kaiken oikein tässä hoitovaiheessa ja sit myös että paljonko niitä munasoluja sitten tulee ja kaikkee mahdollista ja mahdotonta.
:/

Mutta kovasti toivon että niitä tulis niin hyvin että jäis jotain pakastettavaa ja myöhemmin sitten mahdollisuus siihen täyssisareen.

Semmoista halusin teiltä kaikilta kysyä että kuinka tärkeänä te pidätte sitä että näillä lahjasoluilla saadut lapset ovat täyssisaria?
Kun nyttenkin esim. Maijan tapauksessa, ei jäänyt pakkaseen yhtään yli joten jotta hän voisi saada täys sisaren lapselle, olisi tämän hetkisen luovuttaja luovutettava uudelleen heille... toivottavasti joku ymmärsi.
 
Moi Riivinrauta

En ole ajatellut tota täyssisaruutta. Kaippa sitä ajattelee ettei niin hyvä tuuri vois käydä että samasta satsista vois pari kertaa tärpätä. Jos tästä nyt läasi sadaan, ja sile vielä haluttais sisarus, niin toki ensin kysyisin voisiko saada saman luovuttamaan uudelleen. Ei se kuitenkaan olisi kynnykysymys, sillä olen ajatellellut myös adoptiolasta.
Toivon että voisit olla murehtimatta, sillä määrästä riippumatta lopputulos voi olla mitä vain. Kyllähän kuusi solua on ihan hyvä määrä, simppoja oli riittävän paljon ja liikkuvia, eikä silti saatu kuin yksi elinkelpoinen alkio. Näitä säätelee jokin muu kuin lääketiede, Nyt kun olen käynyt lukemassa noita muita pinoja, olen saanut vähän tietää mitä punktion käyvät joutuvat kokemaan. Osa kokee sen aivan kamalana vaikka omaa lasta yrittävät, ja sinä olet valmis kestämään sen kaiken toisen naisen onnen eteen. Joten kaikki mitä saat aikaiseksi on upeeta, älä vaadi itseltäsi liikoja. Minä kun en saisi tuota ensimmäistäkään munasolua aikaiseksi.

Aurinkoisia kevätpäiviä toivottelee Maija
 
Hei vaan kaikille!!!

Maija, luulen tietäväni täsmälleen millaisissa tunnelmissa olet viime päivät viettänyt. Kun meillekään ei saatu kuin kolme solua, joista siirtokelpoiseksi säilyi kaksi, jotka sitten siirrettiin. Kyllä oli pelko persiissä, että näinköhän koko siirtoon selvitään. Mutta lopun tiedättekin.
Nyt vain uskot lujasti, että kaikki menee niin kuin pitääkin, ja sinäkin saat kokea sen plussan riemun pian!!!
Minkä takia päädyitte muuten luovutushoitoon? Jäin miettimään vaan tuota kohtaa, jossa pohdiskelit punktiokokemuksia...eli onko niin, että et itse ole "joutunut" punktoitavaksi? Olet varmaan kertonut taustoistasi aiemmin, mutten jaksa alkaa kahlaamaan vanhoja viestejä läpi...

Riivinrauta, täytyy kyllä todellakin nostaa hattua valitsemallesi tielle!!! Teet hienon asian lahjoittamalla jotakin näin arvokasta ja hienoa!!!
Oikeastaan ainoa asia mihin itse voit hoidossa vaikuttaa on se, että noudatat tunnollisesti annettuja ohjeita ja otat lääkkeet määrättyinä ajankohtina täsmällisesti. Omissa hoidoissa painotettiin varsinkin pregnylin pistämisajankohtaa, että se pistetään just eikä melkeen annettuna ajankohtana. Väärään aikaan pistettynä munasolut saattavat lähteä ennenaikaisesti karkuteille ja siitä siis voi seurata se, että munasoluja ei sitten saadakaan yhtään.
Itse 4 punktiota läpikäyneenä voin todeta sen, että ensimmäinen punktio oli yllätyksekseni aivan kivuton ja meni hienosti, toinen, kolmas ja neljäs punktio oli kaikki toisistaan erilaisia. Tuntui, että kerta kerran jälkeen se tuli kivuliaammaksi. Eli viimeisin punktio oli sitten se lopullinen niitti hoitorumbaan. Nyt riitti tämä puuha, ajattelin. Mutta hyvin se menee, nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja ja paljon riippuu varmaan myös lääkäristä, miten punktion kokee. Hyvät turruttavat ennen punktiota joka tapauksessa saa!!!

Mutta nyt täytyy mennä lääkitsemään itseni. Tsemppiä siskot!!!

 
Heips kaikille! Lievää pahoivointia ollut pitkään, kunnes eilen alkoi JÄRKYTTÄVÄ sellainen. 80% vietän sängyssä maaten. Olisko teilla jotain vinkkejä miten tämä olo helpottaisi. Alkaa tulla jo uskon puute.
 
Pinja

Niin joo no tosta ne just sano että täytyy olla tosi tarkka että se pisto olis joka päivä samaan aikaan. Siis no sano että 2 tuntia on ehdoton maksimi olla myöhässä.

Musta on kiva että voin joitain auttaa näin.
En muista olinko tässä ketjussa kertonut miksi tämä on kuitenkin minulle tärkeää mutta laitan sitten vaikka kertauksena.
Eli olin 16v kun mulle iski tosi kova vauvakuume.
Jostain syystä mulla oli vaan äärettömän vahvana fiilis että mä en voi koskaan saada omaa lasta :ashamed:
Johtuen varmaankin siitä että mulla on ollu n. 12 vuotiaasta asti jatkuvia alavatsakipuja.
Olen tämän takia joku vuosi sitten meinannut jättää mieheni koska tiesin hänen haluavan lapsia joita en (muka) hänelle voinut sitten antaa.

No kun alettiin sitten yrittämään, tulinkin aivan heti raskaaksi... mutta raskaus meni kesken 10 viikolla.
Tästä raskaudesta josta minulla on nyt tuo 7,5kk vauva, en suostunut uskomaan saavani vauvaa ennenko se lapsi oli minun sylissä.
Myös neuvolan hoitaja huomautti siitä että hänen mielestää jokin ei vain ollut kohillaan. Joka kerta hän kyseli että onko kotona kaikki ok?
Synnytyksen jälkeen hän sitten sanoi että nyt hän huomaa että huoli taisi olla turhaa, kaikki näyttää nyt olevan hyvin =)
 
Helou leidit!

Vekara: ei oo omakohtasia kokemuksia tuosta olotilasta, mutta oon kuullu, että ennenku kunnolla on sängystä noussu ylös, vois juokasta vaikka tuoremehua lasillisen ja yleensäki pyrkiä pitämään syöntivälit lyhyinä ettei pääse tulemaan näläntunnetta missään vaiheessa.
Tsemppiä!

Maija: kyllä on koeteltu suaki. Nyt vaan sitkeä sissi tiukasti mukana menossa! Peukutan täysillä!!

Omaa napaa: tänään siis toinen ultra sen jälkeen kun perjantaina Progynovaa nostettiin limiksen oltua vaivaiset 3.5 mm (vaikkakin ihan kiertopäiviä vastaava).

Riivinrauta: en oo ajatellu tuota sisarusasiaa, ehkä juuri siksi kun ei sitä ensimmäistäkään oo vielä suotu. Mutta en mä itseasiassa harmittelis vaikkei sit täyssisarusta ensimmäiselle saiskaan tulevan lain ja sen tuomien koukeroitten myötä, koska sisar on sisar olipa se täysveristä sukua tai ei. Olenhan minäkin tulevalle lapselle äiti vaikken ihan biologisessa mielessä sitä ookkaan!

Mitäs muille leideille?
 
Ippu: Hyvin sanottu kyllä =)

Mutta siis... nyt jo viisi päivää piikitystä!! Mä olen niin ylpee itestäni että oon ihan ite piikittäny itteeni... ja eipä taida siitä piikkikammosta olla enään mitään jälellä!! Toivotaan!

Huomenna eka ultra jossa sitten nähdään että kuinka homma on lähtenyt käyntiin ja vissiin sitten varataan myös aika punktioon.

Mua jänskättää se huominen muutenkin kun päätin että mä ajan ihan sinne klinikan ovelle!
Tähän asti olen siis ajanut Espooseen ja sieltä menny junalla helsinkiin :ashamed:
Kun mä vähän pelkään ajaa yksikseen Hesassa.

Nyt on vissiin parempi lähteä nukkumaan että sitten jaksaa huomenna taas ajella sinne Hesaan ja takas.
 
Riivinrauta: ollaan näköjään molemmat tänään ultrassa =) Toivottavasti molemmat saa hyviä uutisia!

Mä pähkäilin tässä tuotaki yks päivä, miten luovuttajillaki varmaan on tiukat paikat kun haluaa tuottaa hyvän saaliin kaikin puolin kovista paineista huolimatta ja vastaanottajilla on paineet saavatko soluja. Ei mitenkään helpoissa housuissa oo meistä kukaan! Mut ilmeisen hyvin ollaan samoilla aaltopituuksilla silti eikä tuu mitään tukkanuottasilla oloa.

Jaahas, josko lähtis syömään ja sit sinne ultraan!

Ippu
 
Heippa!

Täällä ollaan kuin nukkuneen rukous. Mua väsyttää aivan tajuttomasti. Mä heräsin kahdeksalta, ja olin valmis punkkaan jo kymmeneltä. Ei jaksa tehdä yhtään mitään. Onko tämä yksi niistä Lugejen kivoista oireista. Onneksi mä voin tehdä töitä kotona, eli olla tekemättä, ja työt kasaantuu.
Täällä on vähän hiljentynyt viime päivinä. Vielä pitäis tsempata Ippu jännien päivien yli piinailijoiden joukkoon. Vekaralle voimia pahoinvoinnin kestämiseen. Ny mä itsekin toivoisin kokevani tuon kamalan olotilan, ja varmasti unohtaisin toivoneeni sitä jos se minun kohdalleni joskus osuisi. Äh, taidan kuulostaa hoopolta, laittakaa väsymyksen piikkiin.

Millaiset lugemäärät teillä muilla on?

Ipun ja muiden uutisia odotellen Maija
 
:wave: Sisaret!


Maija: voihan se Lugekin väsymystä teettää mut eikös se oo myös sen toivotun olotilan merkki???! ;)

Vekara: Maija sanoi kaiken saman mitä minäki aattelin... kunpa pääsis joskus siihen olotilaan missä sinä nyt yökkäilyineen ;) Nojoo, voishan sen tietty rauhallisemmissa merkeissäki raskauden alkuvaiheen viettää :hug: .

Watrossi: missäs luuraat???

Mimic: missä mennään?


omaa napaa: ultrassa käyty, limis oli kasvanu kauniisti ollen nyt 7.4 mm. Progynova jatkuu, Luget saan alottaa tänään. Annokseksi muodostunee 600 mg/vrk.
Huomenna saan soittaa punktion tuloksista.
Siirto on perjantaina.
Hoitaja kyseli, siirretäänkö 1 vai 2. Sanoin ettei oo estettä kahden siirtoon, koska onhan niin tehty omillakin soluilla, mutta ilmeisesti nyt jos saadaan tosi hyvälaatuisia alkioita niin siirretään 1. Sekin sopii =) .
 
Ippu pidän kovasti peukkuja huomiselle!

Mulla oli siis kans tänään ultra ja siellä näkyi toisella puolella 11 munista ja toisella puolella vissin se 10!!
Ja käsittääkseni nämä kaikki menee samalle vastaanottajalle että tuolla klinikalla ei sit vissiin niitä jaeta useemman kesken.

Mutta oon ite tosi tyytyväinen tähän tulokseen ja ei enään niin kauheesti sitten jännitä!
 
Watrossi
Heippa naiset

Taalla taas, oon ollu tyomatkalla enka ole paassyt nettiin - oli ihan selvia vierotusoireita!

Kylla talla palstalla tapahtuu jatkuvasti. Maija - tunnen useita, jotka ovat yhden solun saaliilla purjehtineet komeasti vauvalan satamaan. Peukut on pystyssa! Ippu, sa olet nyt sitten seuraava potilas, hienoa etta kaikki on menee nappiin. Ja Vekaralle parempia vointeja!

Etta ikina arvaa. Ma tein lentokentalla sunnuntaina hatapaissani testin ja... se oli plussaa!!! Tuntuu, etta tama on oikea onnen nettipalsta - plussia sataa! Oon menossa huomenna verikokeeseen ja viikolla 7.5. on sitten eka ultra. Sita nyt tassa jannitellaan!

Haleja teille kaikille :hug:
 
Watrossi
Heippa naiset

Taalla taas, oon ollu tyomatkalla enka ole paassyt nettiin - oli ihan selvia vierotusoireita!

Kylla talla palstalla tapahtuu jatkuvasti. Maija - tunnen useita, jotka ovat yhden solun saaliilla purjehtineet komeasti vauvalan satamaan. Peukut on pystyssa! Ippu, sa olet nyt sitten seuraava potilas, hienoa etta kaikki on menee nappiin. Ja Vekaralle parempia vointeja!

Etta ikina arvaa. Ma tein lentokentalla sunnuntaina hatapaissani testin ja... se oli plussaa!!! Tuntuu, etta tama on oikea onnen nettipalsta - plussia sataa! Oon menossa huomenna verikokeeseen ja viikolla 7.5. on sitten eka ultra. Sita nyt tassa jannitellaan!

Haleja teille kaikille :hug:
 
onnea teille kaikille minultakin! olen todella iloinen kun niin
moni on onnistunut plussaamaan täällä. seurailen taustalla ja
oma pas on näillä näkymin elokuussa jos kaikki menee ok.
meillä on pakkasessa 3 alkiota, lääkärin mukaan kahteen siirtoon.
käsittääkseni lekuri ei suosto siirtämään kuin yhden kerralla koska
mahdollisuudet kaksoisraskauteen ovat niin suuret.
 
Watrossi, IHANIA UUTISIA!!! Nyt liimaa, tarroja ja teippiä, että saat nauttia ihanuudesta seuraavat 9 kk ja sit se vasta kunnolla alkaaki! :) ONNEA :heart: !
t. Ippu

PS: tuntuu että tänne alko sateleen plussauutisia ihan kivasti, nyt pitäis yrittää hypätä samaan kyytiin...
 
ONNEA WATROSSI!!!!!

Onko sulla ollut mitään ns. tuntemuksia jotka olis viitanneet tohon suuntaan? Mulla kun on juilinut alavatsassa alusta asti, liekö huono merkki. Ei menkkojen alkamisen pitäis vielä näin aikaisin tuntua. Tämä on hölmöä seurata kehon tuntemuksia koko ajan, mutta niin sitä vaan tekee vaikka tietoiseti yrittäis sitä vältellä. Pitäis olla niin kiire jatkuvasti ettei ehtis miettimään olemattomia.

Riivinrauta, sulle on tulossa upea saalis!

 
Riivinrauta, aikamoista tulosta oot munimassa! Muistathan huolehtia, ettei hyperi iske eli lepää ja juo PALJON NESTETTÄ kun on noin paljon muniksia.
Niinpä, johonkinhan se tavallaan on raja vedettävä tuonkin suhteen, jos/kun muniksia jaetaan tai ei jaeta, mutta aikamoiselta saaliilta kuulostaa yhtä pariskuntaa kohti jos noin paljon saa munasoluja käyttöön. Tosin välttämättähän kaikki ei niistä oo kypsiä, eli comsi comsa.

Enivei, hienosti munittu :flower: ;)

t. Ippu
 
Watrossi


Ippu, joko olet saanut kuulla luovuttajan uutiset?

Maija, kyselit oireista. Mulla oli samanlaisia tuntoja kuin Vekaralla eli alkion kiinnittymispaivan aikoihin (6 - 7 pvaa siirrosta) alavatsassa ja etenkin oikealla puolella pisteli kummasti. Nyt mulla on sellasta heikkoa pahoinvointia, mutta se tietysti voi taas johtua lugeista (pirun luget voivat olla syyna joka asiaan).

Hyppaan nyt autoon ja keula kohti verikoetta. Sekin jannittaa!
 
Täällähän ilouutiset senkun jatkuvat :)
Onnea Watrossi oikein paljon plussasta, tuuhan kertomaan verikokeen tulokset. Monesko päivä siirrosta sulla tuo verikoe otettin ja mikä sun hcg arvo oli?

Täällä ei kummempia oireita. Välillä on öklöttävinään hienon hienosti, tiedä sitten mikä on kuviteltua, mikä totta. Rinnat ehkä vähän kipeät. Ja vattaa turvottaa ehkä vähän...joku päivä vatsassa ei ole mitään tuntemuksia ja sitten taas toisinaan jonkinsortin vihlauksia ja nippailua.
Eli, jos en tietäs, että olen plussannut, niin kaikki "oireet" menis varmaan ihan normaalin olotilan piikkiin.
Jännä miten eri ihmisillä raskaudesta tulee niin erilaisia oireita. Kun ajattelee, että Vekara on nyt pahoinvoinnin takia jo saikulla ja mulla ei oireita just mitään, vaikka ollaan Vekaran kanssa ihan samalla aikataululla liikenteessä.
Viikon päästä ultra, toivottavasti kaikki on hyvin silloin!!!
 

Yhteistyössä