Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Minulle ei tullut mitään sivuoireita. Minulla Ferritiini oli muistaakseni 23. Tiputus oli nopeasti ohi ja huomasin sen jälkeen olevani paljon pirteämpi. Sellainen jatkuva aivosumu loppui. Minä kävin yksityisellä ja maksoi muistaakseni n. 300 €.
Hienoa että meni noin hyvin! Odotan myös kiinnostuksella mahdollisia myönteisiä vaikutuksia. Olen miettinyt välillä että olenko vain vanha/stressaantunut/huono-uninen vai miksi olo on välillä just tosi sumuinen ja oudolla tavalla väsähtänyt.

Ihania uutisia @Papupilvi! <3
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva Siirto meni hyvin. Tein tänään testin ja sain digiin raskaana 1-2 viikkoa. Mies oli aivan innoissaan tuloksesta. En kehdannu mainita, että pelkään keskenmenoa. Tänään on mun laskujen mukaan rv 4+4 ja mietin onkohan hcg liian alhainen, kun testi näyttää 1-2 viikkoa?
Olipas ihana uutinen. On luonnollista pelätä keskenmenoa ja varsinkin pitkän yrityksen jälkeen. Ei voi kuin toivoa ja rukoilla, että menee hyvin !
 
Tuliko sinulle siitä mitään sivuoireita? Mulle lääkäri nyt suositteli tuota ja ajattelin, että mennään sitten niin ei jää ainakaan siitä kiinni.
Mä kävin useamman kerran arvolla 27. Viimeisimmästä tuli allerginen reaktio, iho punoitti ja kutitti. Sain allergialääkettä ja enää en uskalla mennä. Tosin ei ole syytäkään, kun raskaus ei ole enää toiveissa.
 
Paljon kiitoksia kaikille onnitteluista. Toivottavasti tämä raskaus sujuisi hyvin loppuun saakka. Oon niin uupunu jatkuviin vastoinkäymisiin. Tämä on meidän 7.IVF(4. lahjamunasoluhoito). Meillä ilmeisesti tärkein tekijä plussaan saamiseen oli BeReady-testi. Testitulos oli, että alkio kannattaa siirtää 12-24h normaalia myöhemmin. Meillä oli aiemmin 3 negaa lahjasolusiirroista ja syksyllä eka siirto testi jälkeen. Syksyn siirrosta tuli kemiallinen raskaus. Taisin aiemmin kirjoittaa, että meille tehtiin era-testi, mutta silloin luulin, että on kyse samasta testistä. Ilmeisesti ERA ja BeReady ovat eri testejä, mut niillä tutkitaan samaa asiaa.
@Katinka<3 Harkitsen vielä face-ryhmää. Odotan ainakin varhaisultran tuloksen ja katson sitten onko ryhmässä vielä silloin tilaa.
@Silmu75 Hyvä kun kerroit. Tuo tieto vähensi mun ahdistusta alhaisesta hcg-arvosta. Toivottavasti mullakin hcg-arvo lähtisi reippaaseen nousuun hitaan alun jälkeen. Kävin eilen verikokeissa. Labratäti kysyi, olenko tietoinen, että apteekissa myydään virtsasta tehtäviä raskustestejä. Huokasin syvään ja totesin, että haluan tarkan hcg-arvon edellisen keskenmenon takia.
 
  • Rakkaus
Reactions: Katinka<3
Hei kaikille,

ja isosti onnea @Papupilvi ja @Katinka<3 ! Olikos muita lähiaikoina raskautuneita? En nopealla vilkaisulla huomannut listaa, onko sitä päivitetty?
(Jos ei ole niin voin myöhemmin päivittää jos haluatte.)

Vieläkö yksi pitkänmatkalainen mahtuisi mukaan? Näillä näkymin saataisiin uusi luovuttaja ensi kuussa eli ihan pian, ellei Korona sotke aikatauluja. Meillä siis toinen luovuttaja, viimeksi luovuttajalta saatiin vain pari alkiota aikaiseksi ja yksi raskaus joka päättyi keskenmenoon. Nyt toivon kovasti että menisi erilailla tämä kerta ❤ Onko muilla hoitoja nyt käynnissä?

@Florie kyselit rautatankkauksesta, mulle laitettiin hieman ennen viime hoitoja rautaa ja sillä saatiin kyllä arvot nousemaan. En oikein tiedä mitä ajattelen raudasta, en usko että vaikutti minulla kun ei ainakaan siihen perään heti seuraava siirto onnistunut. Nyt on arvot taas laskeneet, yritän pillereillä saada niitä ylös.
 
Paljon kiitoksia kaikille onnitteluista. Toivottavasti tämä raskaus sujuisi hyvin loppuun saakka. Oon niin uupunu jatkuviin vastoinkäymisiin. Tämä on meidän 7.IVF(4. lahjamunasoluhoito). Meillä ilmeisesti tärkein tekijä plussaan saamiseen oli BeReady-testi. Testitulos oli, että alkio kannattaa siirtää 12-24h normaalia myöhemmin. Meillä oli aiemmin 3 negaa lahjasolusiirroista ja syksyllä eka siirto testi jälkeen. Syksyn siirrosta tuli kemiallinen raskaus. Taisin aiemmin kirjoittaa, että meille tehtiin era-testi, mutta silloin luulin, että on kyse samasta testistä. Ilmeisesti ERA ja BeReady ovat eri testejä, mut niillä tutkitaan samaa asiaa.
@Katinka<3 Harkitsen vielä face-ryhmää. Odotan ainakin varhaisultran tuloksen ja katson sitten onko ryhmässä vielä silloin tilaa.
@Silmu75 Hyvä kun kerroit. Tuo tieto vähensi mun ahdistusta alhaisesta hcg-arvosta. Toivottavasti mullakin hcg-arvo lähtisi reippaaseen nousuun hitaan alun jälkeen. Kävin eilen verikokeissa. Labratäti kysyi, olenko tietoinen, että apteekissa myydään virtsasta tehtäviä raskustestejä. Huokasin syvään ja totesin, että haluan tarkan hcg-arvon edellisen keskenmenon takia.
Oliko arvo kohillaan viikkoihin nähden?
 
  • Tykkää
Reactions: Katinka<3
Meidä hoito ei sittenkään onnistunu. Verikokeessa hcg oli vain 4. En ymmärrä, miten 2,5h aiemmin digitesti näytti raskaana 1-2 viikkoa. Omituinen tulos saattoi liittyä Ovitrelleeen, jotan käytin pp1 ja pp6 6 naksua. Lääkärin mukaan Ovitrelle annos oli niin pieni, ettei sen pitäisi enää näkyä virallisena testipäivänä. En pystyny uskomaan verikokeen tulosta, joten tein pari päivän päästä uuden digin, joka näytti negaa. Oon niin pohjattoman surullinen. Ehdin taas innostua liian aikaisin.
 
Meidä hoito ei sittenkään onnistunu. Verikokeessa hcg oli vain 4. En ymmärrä, miten 2,5h aiemmin digitesti näytti raskaana 1-2 viikkoa. Omituinen tulos saattoi liittyä Ovitrelleeen, jotan käytin pp1 ja pp6 6 naksua. Lääkärin mukaan Ovitrelle annos oli niin pieni, ettei sen pitäisi enää näkyä virallisena testipäivänä. En pystyny uskomaan verikokeen tulosta, joten tein pari päivän päästä uuden digin, joka näytti negaa. Oon niin pohjattoman surullinen. Ehdin taas innostua liian aikaisin.
Voi, olen niin pahoillani. :(
 
Meidä hoito ei sittenkään onnistunu. Verikokeessa hcg oli vain 4. En ymmärrä, miten 2,5h aiemmin digitesti näytti raskaana 1-2 viikkoa. Omituinen tulos saattoi liittyä Ovitrelleeen, jotan käytin pp1 ja pp6 6 naksua. Lääkärin mukaan Ovitrelle annos oli niin pieni, ettei sen pitäisi enää näkyä virallisena testipäivänä. En pystyny uskomaan verikokeen tulosta, joten tein pari päivän päästä uuden digin, joka näytti negaa. Oon niin pohjattoman surullinen. Ehdin taas innostua liian aikaisin.
Voi ei, olen pahoillani @Papupilvi :cry:
Kyllä tämä on niin raskasta välillä, ihan kohtuutonta. Niin minäkin jo iloitsin täällä puolestasi kun huomasin että olit saanut positiivisen testin. Voiko noi digitestit olla sitten jotenkin yliherkkä, eihän sen nyt pitäisi mitenkään näyttää väärää positiivista, pakko olla se Ovitrelle? Oliko teillä suunnitelmia jatkosta?
 
Meidä hoito ei sittenkään onnistunu. Verikokeessa hcg oli vain 4. En ymmärrä, miten 2,5h aiemmin digitesti näytti raskaana 1-2 viikkoa. Omituinen tulos saattoi liittyä Ovitrelleeen, jotan käytin pp1 ja pp6 6 naksua. Lääkärin mukaan Ovitrelle annos oli niin pieni, ettei sen pitäisi enää näkyä virallisena testipäivänä. En pystyny uskomaan verikokeen tulosta, joten tein pari päivän päästä uuden digin, joka näytti negaa. Oon niin pohjattoman surullinen. Ehdin taas innostua liian aikaisin.
Voi miten ikävää, olen tosi pahoillani Papupilvi. Voimia!
 
Meidä hoito ei sittenkään onnistunu. Verikokeessa hcg oli vain 4. En ymmärrä, miten 2,5h aiemmin digitesti näytti raskaana 1-2 viikkoa. Omituinen tulos saattoi liittyä Ovitrelleeen, jotan käytin pp1 ja pp6 6 naksua. Lääkärin mukaan Ovitrelle annos oli niin pieni, ettei sen pitäisi enää näkyä virallisena testipäivänä. En pystyny uskomaan verikokeen tulosta, joten tein pari päivän päästä uuden digin, joka näytti negaa. Oon niin pohjattoman surullinen. Ehdin taas innostua liian aikaisin.
Olen todella pahoillani, ihan kauhealta tuntuu teidän puolesta. Eläydyin niin siihen iloon ♥
 
@Netty79 Se väärä plussa johtui tosiaan todennäköisesti Ovitrellesta. Ehkä tällä kertaa lääkkeen hcg poistui tavallista hitaammin elimistöstä. Jos olisin tehny testin 2h myöhemmin, digikin olis näyttäny varmasti negaa. Ei olla vielä päätetty mitä tehdään jatkossa. Nää hoidot tuntuu niin raskailta. Mies haluaisi, että lähdettäisiin heti uuteen hoitoon, mut en kertakaikkiaan jaksa uutta hoitoa heti.
 
@Netty79 Se väärä plussa johtui tosiaan todennäköisesti Ovitrellesta. Ehkä tällä kertaa lääkkeen hcg poistui tavallista hitaammin elimistöstä. Jos olisin tehny testin 2h myöhemmin, digikin olis näyttäny varmasti negaa. Ei olla vielä päätetty mitä tehdään jatkossa. Nää hoidot tuntuu niin raskailta. Mies haluaisi, että lähdettäisiin heti uuteen hoitoon, mut en kertakaikkiaan jaksa uutta hoitoa heti.
Ymmärrän sinua niin hyvin. Minäkin olen tarvinnut taukoa tässä matkan varrella, välillä on aivan loppu näihin pettymyksiin. Taukoa tosin on tullut väkisinkin, meille ei klinikka ainakaan heti ole pystynyt uutta luovuttajaa tarjoamaankaan, eikä siihen ole aina varaakaan ollut. Jostain niitä voimia kuitenkin yrittää aina uuteen hoitoon kaivaa, toivoa ei saa menettää, koitetaan jaksaa yhdessä ❤ Toivon sinulle kovasti voimia ❤
 
Osaisiko täällä joku kertoa miten lahjasoluhoitoja tehdään julkisella puolella? Mistä syistä voi päästä lahjasoluhoitoja julkiselle? Jos on esim tehty omilla soluilla epäonnistunut ivf, onko mahdollisuutta siirtyä lupvutettuihin munasoluihin (jos sille on selkeä syy, esim hyvin matala amh ja huono vaste stimulaatioihin) Kiitos avusta jos jollain on tietoa
Moikka!
Minä ja mieheni oltiin julkisella puolella hoidossa, eli HUS:issa. Oltiin omasoluhoidoissa ensin samassa paikassa, ja ne loppui ennen punktiota jo, koska mulla ei ollut varastomunasoluja eikä munarakkuloita tullut kuin yksi ja sekin oli sellaisessa paikassa, ettei sitä voinut punktoida. Mulla on siis erittäin paha endometrioosi, joka on tuhonnut sisuskalujani todella pahasti (sen seurauksena esim.munajohtimet poistettu jo vuosia sitten). Lähetteen molempiin hoitoihin saimme endolääkäriltäni, joka on hoitanut minua HUS:issa. Tammikuussa 2020 soitin klinikalle ja kysyin lähetteemme tilaa, ja onneksi soitin kun se oli mennyt mappi ööhön. Toukokuussa saatiin kutsu ensikäynnille, ja sitten kesäkuussa oli psykologin käynti. Elokuussa löytyi sopiva luovuttaja ja sitten marraskuussa oli PAS (meidän toiveesta siirto oli loppuvuodesta.) Meillä siis kaikki meni suhteellisen nopeasti ja me olimme tyytyväisiä HUSin lääkäreihin ja hoitajiin ja voin vain suositella sitä paikkaa :) Tarkkoja he olivat terveydentilastamme ja esim.pelkäsin ylipainoni olevan este hoidoille, mutta onneksi pienikin painonpudotus auttoi ja siirto pystyttiin tekemään :) Nyt siis rv 16+3 ja kaikki sujunut todella hyvin ❤
Vastasin varmaan ohi jo kysymyksenkin, mutta tälläinen meidän hoitopolku julkisella puolella oli. :)

Tsemppiä kaikille todella paljon ❤ Käyn edelleen taustalla lukemassa näitä viestejä vaikken enää aktiivisesti kirjoittelekaan :) Toivon todella paljon onnistumista jokaiselle ❤
 
Moi kaikki! Täällä taas! Hienoa kuulla niin monen positiivisia uutisia!

Meillä meni viimeinen omasoluyritys puihin joulun alla. Lisäksi kävin lääkärillä ja hän sanoi että minulla on endokriinisiä ongelmia ja autoimmuunisairauksia, ja epäili, että minun elimistöni hyökkää kaikkia alkioita vastaan ja tuhoaa ne. Keskityin vähäksi aikaa töihin ja opintoihin, pidin taukoa hoitopelleilystä koska olin sydänsuruissani omasolublaston kiinnittymisyrityksestä, joka loppui kun sain erikoisen allergisen reaktion. Muistin myös silloin, että keskenmenneessä omasoluraskaudessani olin allerginen asioille, joille en normaalisti ole, ja keskenmenoviikolla olin hirveässä allergisessa nuhassa. Tästä siis tuli epäilyjä, että moniallergikkoelimistöni ei tykkää olla raskaana.

Olin täysin surullinen ja aloimme miettiä sijaissynnytystä Ukrainassa. Fast forward nykyhetkeen, vaihdettiin klinikkaa kun sattumoisin siellä oli hyvä luovuttaja tarjolla. Samalla päätettiin, että minulle annetaan kortisonia, jotta elimistö ei tuhoa alkiota vaan ottaa sen vastaan. Tämä on siis meidän kolmas luovuttajamme, yksikään ei ole aiemmin onnistunut.

Nyt meillä on pakkasessa yksi pitkälle edistynyt blasto, kolme varhaisblastoa ja yksi morula. Siirtopäivä olisi torstaina. Olen syönyt estrogeenia ja terolutia ja kortisonia. En puhunut itse lääkärin kanssa, siirrettävästä alkista, vaan mieheni puhui, enkä nyt muista, mikä alkio minulle on tarkoitus siirtää, ilmeisesti noista neljästä blastosta joku.

En saa unta koska jännitän, minulla on huomenna koronarokote heti aamulla. Kuulun kortisonin ja immuunivammaisuuksieni takia riskiryhmään. Huolehdin, että saan siitä kuumetta tai muita oireita, jotka pilaa hoidon. Lisäksi siirron yhteydessä minulle on tarkoitus pistää joku kantasoluja aktivoiva Nivestim-pistos, jotain sytokiiniä, eli torstaina olen täynnä mömmöjä :)

Toiveikkaana kohti torstaita. Tsemiä kaikille! Onko muilla kokemusta koronarokotteesta?
 
Hei! Olen lueskellut näitä sivuja vuosien varrella enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Ikää minulla jo 48v. Meillä 8-v luomulapsi ja 4- vuotias kuudennesta ivf- hoidosta syntynyt lapsi, noin 15 alkiota tuolloin siirrettiin. Hoidot olleet yksityisellä Suomessa, koska esikoisen syntyessä olin jo 39. Meille syntyi lisäksi 1.5 vuotta sitten lapsi lahjamunasoluhoidolla 31+5 viikoilla. Oli kalvokiinnitteinen istukka ja istukan virtaukset huonoja ja sektio oli pakko tehdä. Lapsi on voinut hyvin. Olin 46v lapsen syntyessä.
Nyt ongelmana on se, että 2 alkiota pakkasessa, mutta aiemman raskauden ongelmien, suvun riskien ja iän vuoksi niitä ei voi käyttää. Ja näitä ei saa lahjoittaa vaan ne pitää hävittää. Tuntuu niin pahalta.. Miten te muut pärjäätte tällaisen asian kanssa?
 
@kirsillevauva Mitä sinun vauvalle kuuluu, minkäikäinen hän on nykyään? Seurasin tarinaasi paljon täällä aikanaan, kiitos kertomuksista! Muistan, että te saitte huippumäärän blastoja yhdestä luovutuksesta. Kuinka monta yritystä teillä olikaan takana ennen onnistumista? Kiitos kysymästä, siirto meni todella nopeasti ja reippaasti! Minulle laitettiin 6-päiväinen perusblasto, ei huippulaatuinen muttei ihan kämänenkään :) Just mulle sopiva siis. Kävi ilmi, että meille jäi jäljelle pakkaseen kaksi blastoa, joista toinen on kokonaan laajennut 5-päiväinen ja toinen puolestaan ei ihan niin pitkällä oleva 6-päiväinen blasto, mutta kuulemma molemmat on siirtokelpoisia ja hyvin tulee raskauksia molemman kaltaisista.

@Florie tsemppiä, onko keräyksen lopputulos jo tiedossa? Me saatiin alun perin tältä luovuttajalta 12 munasolua, joista vain kaksi hedelmöittyi maljassa ja kolme icsattiin, ja lopulta siis tosiaan kolme blastoa yhteensä. Olen seurannut myös sinua täällä, toivotan sinulle paljon onnea tähänkin yritykseen - olemma aika samoissa ajoissa liikenteessä eli olen pari-kolme viikkoa sinun aikataulusta edellä, eiköhän viedä maaliin tämä homma :)

Oli hauska kokea siirto uudella klinikalla. Kaikki kävi paljon ammattimaisemmin, nopeammin ja ilman turhia odotteluja vrt. edelliseen klinikkaan.

Ja siirron jälkeen oli jonkin verran kramppausta, mielestäni liittyivät siirron mekaaniseen ärsytykseen. EIlen ei tuntunut mitään oireita. Tänään ollut taas pientä kramppausta, mutta muistelen että myös aiemmissa siirroissa ollut, olen ajatellut että se voi olla kiinnittymisyritystä tai kohdunkanavan ärsytystä siirtoon. Eipä näistä tiedä. Tämä oli nyt siirto nro 7 yhteensä.

Koronarokotteesta kokemuksen jakaisin myös, eli kolmisen tuntia alkionsiirron jälkeen alkoi tulla kylmiä väreitä ja pientä kuumeisen nivelkivun tapaista, ne liittyivät mielestäni rokotteen sivuvaikutuksiin. Olin saanut rokotteen juuri edellisenä päivänä. Otin panadolia siihen, en jaksanut käydä mitään kuumeilua läpi. Noin muuten en ole vielä havainnut muita rokotteeseen liittyviä oireita.
 
Voi @kuumoduli, miten toivonkaan teille onnistumista. Tsemppiä piinapäiviin! Ja samoin teille @Florie. Joko tiedätte, miten hedelmöittyminen onnistui? Onnea teille molemmille tulevaan! Nyt raskaana mua liikuttaa nämä ilot ja surut täällä entistä enemmän.

Meillä on menossa jo rv 10+5. Puolentoista viikon päästä on Nt-ultra ja se tietysti jännittää. Pääsemme myös NIPTiin, vaikka luovuttajan ikä ei trisomia-riskiä kohotakaan. Odotan malttamattomana, että kuullaan sukupuoli, että pääsen shoppailemaan.

Mitä @lapsettomuuta10v teille kuuluu??
 

Yhteistyössä