Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Soittivat klinikalta että 12 oli hedelmöittynyt! Keskiviikkona kuullaan, moniko jaksoi blastoiksi asti. Tämä oli eka kerta koko tämän prosessin aikana kun tuli hyviä uutisia, vaikka nyt tietysti taas odotan huonoja uutisia...

Mutta joo, täytyy silti lähteä tuosta mitä @kuumoduli sanoit, että hoidetaan homma kotiin! Toivon ihan kauheasti, että teillä nyt tärppää! <3

Ihanaa @Katinka<3 että olette jo noin pitkällä! Uskon kyllä että jännittää... Olen aina luullut että luovuttajan ikä vaikuttaa paljon noihin ultriin mutta ilmeisesti tosiaan ei?
 
@kirsillevauva Mitä sinun vauvalle kuuluu, minkäikäinen hän on nykyään? Seurasin tarinaasi paljon täällä aikanaan, kiitos kertomuksista! Muistan, että te saitte huippumäärän blastoja yhdestä luovutuksesta. Kuinka monta yritystä teillä olikaan takana ennen onnistumista? Kiitos kysymästä, siirto meni todella nopeasti ja reippaasti! Minulle laitettiin 6-päiväinen perusblasto, ei huippulaatuinen muttei ihan kämänenkään :) Just mulle sopiva siis. Kävi ilmi, että meille jäi jäljelle pakkaseen kaksi blastoa, joista toinen on kokonaan laajennut 5-päiväinen ja toinen puolestaan ei ihan niin pitkällä oleva 6-päiväinen blasto, mutta kuulemma molemmat on siirtokelpoisia ja hyvin tulee raskauksia molemman kaltaisista.

@Florie tsemppiä, onko keräyksen lopputulos jo tiedossa? Me saatiin alun perin tältä luovuttajalta 12 munasolua, joista vain kaksi hedelmöittyi maljassa ja kolme icsattiin, ja lopulta siis tosiaan kolme blastoa yhteensä. Olen seurannut myös sinua täällä, toivotan sinulle paljon onnea tähänkin yritykseen - olemma aika samoissa ajoissa liikenteessä eli olen pari-kolme viikkoa sinun aikataulusta edellä, eiköhän viedä maaliin tämä homma :)

Oli hauska kokea siirto uudella klinikalla. Kaikki kävi paljon ammattimaisemmin, nopeammin ja ilman turhia odotteluja vrt. edelliseen klinikkaan.

Ja siirron jälkeen oli jonkin verran kramppausta, mielestäni liittyivät siirron mekaaniseen ärsytykseen. EIlen ei tuntunut mitään oireita. Tänään ollut taas pientä kramppausta, mutta muistelen että myös aiemmissa siirroissa ollut, olen ajatellut että se voi olla kiinnittymisyritystä tai kohdunkanavan ärsytystä siirtoon. Eipä näistä tiedä. Tämä oli nyt siirto nro 7 yhteensä.

Koronarokotteesta kokemuksen jakaisin myös, eli kolmisen tuntia alkionsiirron jälkeen alkoi tulla kylmiä väreitä ja pientä kuumeisen nivelkivun tapaista, ne liittyivät mielestäni rokotteen sivuvaikutuksiin. Olin saanut rokotteen juuri edellisenä päivänä. Otin panadolia siihen, en jaksanut käydä mitään kuumeilua läpi. Noin muuten en ole vielä havainnut muita rokotteeseen liittyviä oireita.
Mikä fiilis? Meidän neiti on kohta 11 kk. Me saatiin 12 blastoa. Kaksi siirtoa ennen tätä raskautta. Molemmat oli plussia, mutta meni kesken. Kolmanteen selvitin itse lääkityksiä ja vaadin lääkityksen tarkistuksen ja niin vain tämä vauva ei vuotanut pois. Ravasin kyllä päivystyksissä tänkin kans.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
@Florie onnea, 12 hedelmöittynyttä on todella hyvä tulos, tuliko jo tietoa blastojen määrästä?

@Katinka<3 kiitti, en pysty ajattelemaan tai tekemään muuta, testaan pakkomielteisesti, nyt 6 päivää siirrosta eikä tikussa näy kuin tyhjää. Alkaa kyllä hermo mennä, mutta sehän ei auta sinänsä mitään itse tilanteeseen, eli pakko vaan pitää pokka ja jatkaa eteenpäin elämässä! Soitin jo klinikalle ja kysyin että saako tulla seuraavaan kiertoon heti uuteen yritykseen, koska siellähän on niitä blastoja vielä kaksi pakkasessa.

@kirsillevauva mitä kaikkia lääkityksiä sinulla oli käytössä onnistuneessa hoidossa?
 
Saanko tulla tänne kyselemään millaisia ajatuksia te kävitte läpi ennen päätöstä ryhtyä yrittämään lahjamunasoluilla?

Minulla on takana vuosien esikoisen luomuyrittäminen ja nyt yli vuoden tuloksettomat ivf/ICSI-hoidot omilla (varsin huonolaatuisilla soluilla), joista viimeinen alkionsiirto on suunniteltu ensi viikolle. Itse en ole vielä täysin hylännyt sitä mahdollisuutta, että jatkettaisiin yritystä lahjasoluilla jos nyt ei tärppää. Ajatus tuntuu minusta kuitenkin edelleen täysin vieraalta. Olen perinyt vahvasti vanhempieni ulkoisia piirteitä, osan luonnetta ja geeneissäni on myös ammatilliset intohimot molemmista suvuista (vaikka en ole tuntenut isovanhempiani, olen samalla tavalla lahjakas). Minusta tuntuu surulliselta, jos minusta ei siirry jälkikasvulle mitään geenien välityksellä.

Ulkoiset piirteet ei tietenkään ole ne tärkeimmät ja asioita opitaan lapsena kasvattajalta, luonteenpiirteet ovat vähän sattuman tekijöitä, intohimoja ammatteihin ja harrastuksiin syttyy yksilöllisesti, mutta jotenkin koen tämän tällaiseksi ensimmäiseksi kynnyskysymykseksi.

Olisi ihana kuulla minkälaisten kysymysten äärellä te olette aikanaan tahkonneet ennen lopullista päätöstä käyttää lahjamunasoluja. Ehkä saisin vähän laajempaa perspektiiviä mietteisiini.
 
Muistankohan itse edes enää, mitä kaikkea olen matkalla miettinyt... Iso kysymys kyllä. Minulle päätös lahjasoluista ei ollut vaikea, ja taisin hoitojen alusta miettiä sitä, koska tilanne oli lähtökohtaisesti niin huono. On se toki ollut luopumisprosessi, ennen kaikkea sen osalta, minkälainen minun ja mieheni geenien yhdistelmä olisi ollut, mutta tämä ei ole vaikuttanut päätökseen.

Minäkin olen hyvin samanlainen kuin sukuni, ja tietyt ominaisuudet ovat osa identiteettiäni. Ihan varmasti osa siitä on geneettistä, vaikka osa ilman muuta kasvatusta. Tämän käsittelyä on auttanut se, että me olemme mieheni kanssa aika samanlaisia, ja hänen lapsensa melko samanlainen kuin itse olin pienenä - ehkä jotkut kanssani samankaltaiset ominaisuudet tulevat siis läpi joka tapauksessa. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta olen ajatellut sitäkin, että itsessäni ja suvussani on myös piirteitä, joilta toivon tulevan lapsen välttyvän, ja välillä toivon, että luovuttaja olisi monissa asioissa ihan erilainen kuin itse olen.

Mutta kaiken kaikkiaan olen yrittänyt ajatella, että lapsi on kuitenkin aina omanlaisensa ja itsensä, ja minunkin geeneistäni voisi tulla aika lailla mitä vain. Että minun ja sukuni kanssa kasvamalla jotain meistä siirtyy joka tapauksessa, ja loppu on arpapeliä. Mutta tärkeimpänä on kuitenkin ollut se ajatus, että tämä on minulle ainoa tapa saada lapsi, ja silloin nuo muut mietinnät ovat sivuseikkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
@Florie onnea, 12 hedelmöittynyttä on todella hyvä tulos, tuliko jo tietoa blastojen määrästä?

@Katinka<3 kiitti, en pysty ajattelemaan tai tekemään muuta, testaan pakkomielteisesti, nyt 6 päivää siirrosta eikä tikussa näy kuin tyhjää. Alkaa kyllä hermo mennä, mutta sehän ei auta sinänsä mitään itse tilanteeseen, eli pakko vaan pitää pokka ja jatkaa eteenpäin elämässä! Soitin jo klinikalle ja kysyin että saako tulla seuraavaan kiertoon heti uuteen yritykseen, koska siellähän on niitä blastoja vielä kaksi pakkasessa.

@kirsillevauva mitä kaikkia lääkityksiä sinulla oli käytössä onnistuneessa hoidossa?
En enää muista, mutta eihän mulla ollut ongelmia plussata vaan keskenmenot. Vaadin enemmän hormoneja, lisäksi oli intralipid-tiputus ja joku diabetes lääke ( ylipainon takia). Toivottavasti plussat nyt tai pian. Onnea
 
Saanko tulla tänne kyselemään millaisia ajatuksia te kävitte läpi ennen päätöstä ryhtyä yrittämään lahjamunasoluilla?

Minulla on takana vuosien esikoisen luomuyrittäminen ja nyt yli vuoden tuloksettomat ivf/ICSI-hoidot omilla (varsin huonolaatuisilla soluilla), joista viimeinen alkionsiirto on suunniteltu ensi viikolle. Itse en ole vielä täysin hylännyt sitä mahdollisuutta, että jatkettaisiin yritystä lahjasoluilla jos nyt ei tärppää. Ajatus tuntuu minusta kuitenkin edelleen täysin vieraalta. Olen perinyt vahvasti vanhempieni ulkoisia piirteitä, osan luonnetta ja geeneissäni on myös ammatilliset intohimot molemmista suvuista (vaikka en ole tuntenut isovanhempiani, olen samalla tavalla lahjakas). Minusta tuntuu surulliselta, jos minusta ei siirry jälkikasvulle mitään geenien välityksellä.

Ulkoiset piirteet ei tietenkään ole ne tärkeimmät ja asioita opitaan lapsena kasvattajalta, luonteenpiirteet ovat vähän sattuman tekijöitä, intohimoja ammatteihin ja harrastuksiin syttyy yksilöllisesti, mutta jotenkin koen tämän tällaiseksi ensimmäiseksi kynnyskysymykseksi.

Olisi ihana kuulla minkälaisten kysymysten äärellä te olette aikanaan tahkonneet ennen lopullista päätöstä käyttää lahjamunasoluja. Ehkä saisin vähän laajempaa perspektiiviä mietteisiini.
Mulla oli kome luomulasta aiemmasta liitosta, tämä päätös lahjasolusta oli ihan helppo. Halusin lapsen ja omat solut kuraa. Lisäksi mulla on suvussa kaikenlaista vaivaa, koten lienee terveemmät geenit luovuttajalla . . Täysin kivuton matka ei kuitenkaan ole ollut ja välillä voi tehdä kipeää joku kommentti tai ajatus, mutta se kuuluu elämään. On tässä ollut isompiakin asioita ratkottavana. Ja tyttö on ihanuus ja meidän mussukka, vaikkei minulta näytäkään. Hyvän ruokahalun ja naurun kuitenkin on multa perinyt jollakin ilveellä ♥
 
Nyt on 9 pakkasessa ja kahta vielä seurataan huomiseen. Enemmän kuin olin uskaltanut toivoakaan!
@Florie Fantastinen tulos! Mulle samanlainen luovuttaja jostain, kiitos :) Me saatiin vain kolme blastoa tältä viimeisimmältä.

Mua alkaa pikkuhiljaa ärsyttää, että luovuttajienkin suhteen saattaa tulla mitä tahansa vastaan. Meillä tosiaan ekalta luovuttajalta tuli vain yksi kolmipäiväinen alkio, tokalta luovuttajalta neljä kolmipäiväistä, ja nyt tältä kolmannelta kolme blastoa. Näillä luovuttajilla voi myös olla ongelmia omien solujensa tai hedelmällisyytensä kanssa, ne ei vaan tiedä sitä ollenkaan koska eivät ole itse yrittäneet koskaan raskautua tms.

@kirsillevauva kiitos tiedoista! Multa on tutkittu hyytymistekijätaipumus, intralipidi-infuusio ei kuulemma auttaisi mitään koska mulla ei ole sen suhteen ongelmaa.
 
Tänään ei enää päätynyt pakkaseen yhtään, mutta on tuo 9 blastoa kyllä tosiaan hyvää tuuria! Ainakin haluaisin ajatella, että kertoisi myös solujen hyvästä laadusta...
Ja noinhan se tosiaan on - mistä sitä ikinä tietää etukäteen, onko häikkää tai vastaako keho stimulaatioon. Meilläkin silloin omalla luovuttajalla piti olla kaikki ok eikä saatu mitään. Ja luultavasti itse olisin nuorempana ollut kanssa tosi huono luovuttaja, vaikka luulin kaiken olevan kunnossa
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Tänään ei enää päätynyt pakkaseen yhtään, mutta on tuo 9 blastoa kyllä tosiaan hyvää tuuria! Ainakin haluaisin ajatella, että kertoisi myös solujen hyvästä laadusta...
Ja noinhan se tosiaan on - mistä sitä ikinä tietää etukäteen, onko häikkää tai vastaako keho stimulaatioon. Meilläkin silloin omalla luovuttajalla piti olla kaikki ok eikä saatu mitään. Ja luultavasti itse olisin nuorempana ollut kanssa tosi huono luovuttaja, vaikka luulin kaiken olevan kunnossa
@Florie Aivan upea tulos ja uskon itsekin määrän korreloivan suoraan hyvään laatuun ja onnistumisen todennäköisyyteen - se on teillä vain ajan kysymys :) Milloin tulee siirto?

Soitin juuri itse klinikalle ja kysyin saanko jo lopettaa lääkkeet ja siirtyä eteenpäin seuraavaan kiertoon, sieltä sanottiin että pitää odottaa vielä maanantaihin joka on "virallinen testipäivä". Kysyin voisiko seuraavalla kerralla siirtää ne kaksi jäljelläolevaa kerralla, koska en jaksa enää yhtään ylimääräistä turhaa siirtoa, sanoi että lääkäri sitten päättää, poikkeustapauksissa on näinkin tehty kyllä.

Minulla alkaa taas raja tulla vastaan, eli kahdeksan turhaa hoitokiertoa rupeaa riittelemään. Kaikkein parhaat tulokset on koko ajan tulleet omilla rupusoluilla, luovuttajien alkiot ei edes tartu.
 
Ihailtavan määrän saitte alkioita! @Florie Onnea hyvästä saaliista! Ei ole kyllä mikään itsestään selvyys tämä alkioiden määrä vaikka kaikki näyttäisikin alkuun hyvältä. Toivon, että meilläkin seuraava kierros menisi paremmin.

@kuumoduli Mikäs teillä tilanne? Uusi siirto jo tulossa pian?


Täällä odotellaan nyt kovasti josko huhtikuussa alkaisi tapahtua. Toivo ja pelko vaihtelee, on jotenkin usko koetuksella kun tälläkin palstalla niin monella huonoa tuuria luovuttajien kanssa. Ei auta kuin tosiaan kovasti toivoa että tällä kertaa menisi paremmin kaikki. Jos hyvin menee niin siirto tulossa huhtikuun lopussa tai toukokuun alussa näillä näkymin.
 
vierailija
Hei, olen seuraillut jonkin aikaa ja miettinyt puolesta ja vastaan. Olisiko jollain kokemuksia Nova Vitasta? Onko jollain ollut kokemuksia tai onnistumisia Virossa? Joku suuntaamassa sinne? Muistelen että Inna1977 taisi joskus kertoa jotain rohkaisevaa ja mahdollisesti Ramiina?
 
Hei, olen seuraillut jonkin aikaa ja miettinyt puolesta ja vastaan. Olisiko jollain kokemuksia Nova Vitasta? Onko jollain ollut kokemuksia tai onnistumisia Virossa? Joku suuntaamassa sinne? Muistelen että Inna1977 taisi joskus kertoa jotain rohkaisevaa ja mahdollisesti Ramiina?
Meillä on kokemusta Nova Vitasta. Ainakin silloin vaikutti siltä että laboratorio ei ollut kovin tasokas. Alkiot pakastettiin kolmipäiväisinä ja lopulta vain yksi niistä osoittautui kehityskelpoiseksi. Henkilökunta oli jotenkin töykeää, ja kokeita piti tehdä ihan hirveä määrä (maksoivat Suomessa yksityisellä 500-600 euroa, nämä otettiin kahdesti kun siirtoyritysten välissä tyyliin vuosi ja yksi päivä....). Kokemusta on myös Tsekkien Brnosta, todella tasokas paikka, sinne suuntaisin jos vielä tulisi ajankohtaiseksi.
 
vierailija
Meillä on kokemusta Nova Vitasta. Ainakin silloin vaikutti siltä että laboratorio ei ollut kovin tasokas. Alkiot pakastettiin kolmipäiväisinä ja lopulta vain yksi niistä osoittautui kehityskelpoiseksi. Henkilökunta oli jotenkin töykeää, ja kokeita piti tehdä ihan hirveä määrä (maksoivat Suomessa yksityisellä 500-600 euroa, nämä otettiin kahdesti kun siirtoyritysten välissä tyyliin vuosi ja yksi päivä....). Kokemusta on myös Tsekkien Brnosta, todella tasokas paikka, sinne suuntaisin jos vielä tulisi ajankohtaiseksi.
Apua ei kuulosta kauhean hyvältä... Kiitos kun jaoit kokemuksesi. Harmillista, tuonne olisi helppo mennä verrattuna Brno. Miten matkustitte Brnoon ja monenko päivän reissu oli sit kyseessä? Ja onnistiko teitä siellä? Toivottavasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: VeeraM
Apua ei kuulosta kauhean hyvältä... Kiitos kun jaoit kokemuksesi. Harmillista, tuonne olisi helppo mennä verrattuna Brno. Miten matkustitte Brnoon ja monenko päivän reissu oli sit kyseessä? Ja onnistiko teitä siellä? Toivottavasti
Lennettiin Wieniin ja sieltä parin tunnin matka Brnoon autolla/bussilla. Brno on kiva ja huokea kaupunki, asuttiin hyvässä hotellissa lähellä klinikkaa n. kuusi päivää. Yllättävän helppo reissu, itsekin mietin etukäteen, että onko sinne vaikea päästä.
Brnoon klinikalla on kahden blaston takuu, me saatiin pakkaseenkin iso määrä blastoja. Ja joo, onnistuttiin. Kaikki sujui tosi sulavasti.
Nova Vitan käytännöt ovat voineet parantua, mutta omalla kokemuksella en suosittele.
 
Hei, olen seuraillut jonkin aikaa ja miettinyt puolesta ja vastaan. Olisiko jollain kokemuksia Nova Vitasta? Onko jollain ollut kokemuksia tai onnistumisia Virossa? Joku suuntaamassa sinne? Muistelen että Inna1977 taisi joskus kertoa jotain rohkaisevaa ja mahdollisesti Ramiina?
Meillä oli hoidot Tartossa, Elite kliinik:ssä, meistä se oli kiva pikkusairaala, omakotitaloalueella, vähän kuin minilinna. Ja omistaja Andrei Sõritsa osaava ja mukava lääkäri. Tosiaan pitkän matkan (14v., 14 keskenmenoa) jälkeen sain vihdoin oman vauvani. Suomessa ei edes ole sellaisia testejä, mitä Virossa tehtiin, ja lopulta vikakin löytyi. Ja siihen jopa lääkitys :D
Nova Vitaan olin yhteydessä joskus, en tykännyt yhtään. Jotenkin töykeitä, tai jotenkin jäi "paha maku suuhun".

Itse suosittelen lämpimästi Eliteä :) Andrei lähetti minulle Suomeen jopa lääkkeitä joita Suomesta ei saa, ja joita ilman olisi raskaus mennyt kesken. Piikitin siis lihakseen joka päivä progesteronia, alapäähän laitettavien tablettien lisäksi, koska progesteroniarvoni oli niin matala, että olisi mennyt kesken ilman piikkejä.

Olen kuullut kehuja myös Tsekeistä. Mietin että menemme sinne, jos viimeinen hoito ei olisi tuottanut tulosta. Onneksi ei tarvinnut lähteä.

Ai mutta pakastealkioden kato oli mielestäni iso. Saimme 7 alkiota vuonna 2015, niistä 2 laitettiin tuoreena ja 5 pakastettiin. 2019 hoidoissa laitoimme taas 2 alkiota, lähtiessä tajusin kysyä että kuinka monta jäi pakkaseen, ei yhtään! Olin tosi pettynyt koska viidestä kolme ei selviytynyt. Onneksi saimme tyttömme, mutta seuraavaksi pitää aloittaa taas alusta kaikki.
 
vierailija
Lennettiin Wieniin ja sieltä parin tunnin matka Brnoon autolla/bussilla. Brno on kiva ja huokea kaupunki, asuttiin hyvässä hotellissa lähellä klinikkaa n. kuusi päivää. Yllättävän helppo reissu, itsekin mietin etukäteen, että onko sinne vaikea päästä.
Brnoon klinikalla on kahden blaston takuu, me saatiin pakkaseenkin iso määrä blastoja. Ja joo, onnistuttiin. Kaikki sujui tosi sulavasti.
Nova Vitan käytännöt ovat voineet parantua, mutta omalla kokemuksella en suosittele.
Kiitos vinkeistä, kuulostaa lupaavalta! Ja tosi hienoa että onnistuitte :) Tsekeissä ja Virossa kai huonoin koronatilanne just nyt et hankalaa niin tai näin. Ei varmaan Nova vitaa uskalla kuitenkaa lähteä kokeilemaan. Ramiina tossa kertoi Elitestä, se voisi olla vaihtoehto Brnolle. Paljonkohan yksi kierros Brnossa kaikkineen maksaisi? Mun mielestä Nova vita 6000€
 
vierailija
Meillä oli hoidot Tartossa, Elite kliinik:ssä, meistä se oli kiva pikkusairaala, omakotitaloalueella, vähän kuin minilinna. Ja omistaja Andrei Sõritsa osaava ja mukava lääkäri. Tosiaan pitkän matkan (14v., 14 keskenmenoa) jälkeen sain vihdoin oman vauvani. Suomessa ei edes ole sellaisia testejä, mitä Virossa tehtiin, ja lopulta vikakin löytyi. Ja siihen jopa lääkitys
Nova Vitaan olin yhteydessä joskus, en tykännyt yhtään. Jotenkin töykeitä, tai jotenkin jäi "paha maku suuhun".

Itse suosittelen lämpimästi Eliteä Andrei lähetti minulle Suomeen jopa lääkkeitä joita Suomesta ei saa, ja joita ilman olisi raskaus mennyt kesken. Piikitin siis lihakseen joka päivä progesteronia, alapäähän laitettavien tablettien lisäksi, koska progesteroniarvoni oli niin matala, että olisi mennyt kesken ilman piikkejä.

Olen kuullut kehuja myös Tsekeistä. Mietin että menemme sinne, jos viimeinen hoito ei olisi tuottanut tulosta. Onneksi ei tarvinnut lähteä.

Ai mutta pakastealkioden kato oli mielestäni iso. Saimme 7 alkiota vuonna 2015, niistä 2 laitettiin tuoreena ja 5 pakastettiin. 2019 hoidoissa laitoimme taas 2 alkiota, lähtiessä tajusin kysyä että kuinka monta jäi pakkaseen, ei yhtään! Olin tosi pettynyt koska viidestä kolme ei selviytynyt. Onneksi saimme tyttömme, mutta seuraavaksi pitää aloittaa taas alusta kaikki.
Kiitos kun kerroit teidän matkasta ja kokemuksista. Elite voisi olla hyvä vaihtoehto, ei niin kaukana, oliko kallis? Kuulostaa kuitenkin aika hyvältä ja kävipä teillä hyvä onni että löytyi syy ja klinikalla näkivät vaivaa lääkkeidenkin kanssa ja varsinkin kun noin pitkän matkan olitte jo tehneet <3
 
vierailija
Onko Virossa ja Tsekeissä täysin anonyymit luovuttajat vai pidetäänkö siellä rekisteriä niin kuin Suomessa, eli lapsi saa 18-v. halutessaan tietää luovuttajat ? Selvitin, että Latviassa luovuttajan henkilöllisyyttä ei saa tietää. Koskakohan sitä uskaltaisi matkustaa, ehkä ensi keväänä ?
 
Kiitos vinkeistä, kuulostaa lupaavalta! Ja tosi hienoa että onnistuitte Tsekeissä ja Virossa kai huonoin koronatilanne just nyt et hankalaa niin tai näin. Ei varmaan Nova vitaa uskalla kuitenkaa lähteä kokeilemaan. Ramiina tossa kertoi Elitestä, se voisi olla vaihtoehto Brnolle. Paljonkohan yksi kierros Brnossa kaikkineen maksaisi? Mun mielestä Nova vita 6000€
Brnossa maksoi koko hoito 4800 e, lisäksi tuli pieni lisä alkioiden pakastamisesta. Nova Vita tosiaan Suomen hinnoissa mutta taso ei sama kuin täällä.

Tsekeissä täysin anonyymit luovuttajat, samoin Virossa.
Tsekkeihin pääsi nopeasti hoitoon, noin kuudessa viikossa.
 

Yhteistyössä