Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei,

Onko teillä kokemusta lahja-alkiohoidoista Tarton Elite klinikalla? Onko lahja-alkioita hyvin saatavilla, eli pääseekö hoitoon heti? Missä olette käyneet Suomessa verikokeissa? Tarvitseeko Suomessa tehdä muita tutkimuksia kuin verikokeet? Tiedättekö onko kaikki alkiot alle 35-vuotiaiden munasoluista? Entä siemenneste, onko esim. alle 45-vuotiaan?
 
vierailija
Tarton Eliten tämän hetkisestä tilanteesta en tiedä. Me oltiin siellä siirroissa yli 6 vuotta sitten. Nopeasti pääsi silloin siirtoon ja luovuttajan sai valita myös itse. Meillä oli vain munasolunluovuttajia. Plussaa ei sieltä saatu, monta siirtoa tehtiin. Kunnes päötimme vaihtaa klinikkaa Tsekkeihin ja sieltä heti plussa ekasta siirrosta, saatiin kaksoset. Tsekeissä toimenpide huomattavasti mukavampi kuin Elitellä, missä vaadittiin täysi virtsarakko ( on aika kamalaa olla siirrossa täydellä virtsarakolla ). Kenties Elitekin muuttanut toimintatapaansa. Klinikkana Elite siisti ja itse Andrei vaikutti asiantuntevalta lääkäriltä ja häneltä hyvät ohjeet sai sähköisesti. Kaikki kokeet tehtiin Suomessa, Dextrassa. Samoin ultrat mitä vaadittiin ennen siirtoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Täällä on hiljentynyt, kun niin moni on nyt plussannut. Meillä menossa vasta rv 4+5. Välillä on selkeitä oireita ja välillä taas ei oikein mitään. Ja kun ei ole olossa mitään raskauteen viittaavaa, niin minussa tietysti nousee heti hirveä huoli. Onneksi pääsen diabeetikkona Tyksiin varhaisultraan. Se on tosin vasta 17.2. Eiköhän ne päivät siitä pikkuhiljaa matele, ainakin, jos jotain oireita on. Neuvolankin jo varasin ja kylä tämä jotenkin ihan hurjalta tuntuu. Mä jo mietin, että miten mä töissä kerron. Aloitin siellä vähän yli vuosi sitten ja iästä varmaan arvelivat, että tuo ei ainakaan enää lisäänny. Taitaa olla aikamoinen pommi moneen paikkaan. Just nyt mua jotenkin vain hymyilyttää se, mutta hetkittäin myös hirvittää. Palan myös halusta kertoa jo tulevalle isosiskolle, mutta päätettiin miehen kanssa, että kerrotaan vasta rv12 jälkeen, koska halutaan suojella isoilta pettymyksiltä. Tänään mun yksi ystävä kyllä tuli onnittelemaan, mutta sain ilmeillä ja eleillä infottua, että Taika ei vielä tiedä, niin muutti äkkiä hieman onnittelun aihetta.

Toivottavasti kaikille raskautuneilla on asiat hyvin ja saadaan kaikki vauvat syliin asti.

@Florie :lle kovasti onnea hoitoihin. Joko tiedätte aikataulusta jotakin? Toivottavasti menevät nyt pitkän odotuksen jälkeen vauhdilla eteenpäin ja tuottavat sen parhaan tuloksen.

@lapsettomuuta10v , edelleen ihan hirveästi voimia teille, mitä ikinä päätättekin. Olet ollut mielessäni!

@MARIAL43 , mikä teillä on nyt tilanne?
 
@Cili Me kävimme Elitessä, nyt 1v 4kk tyttö nukkuu päiväunta rattaissa ❤ Joten voin suositella paikkaa. Luovuttajat ovat eri ikäisiä, mutta ei kovin vanhoja. Sieltä saa kattavan listan sähköpostiin luovuttajista, heistä saa tietää iän, silmien-, ja hiustenvärin, veriryhmän, koulutuksen, lapsimäärän, kansalaisuuden, silmien voimakkuuden jne. Elitessä ei ole jonoa, vaan aina heti pääsee hoitoon. Tietysti jos haluaa tuorealkion, johon itse valitsee molemmat luovuttajat, niin munasolunluovuttajan kierron mukaan mennään.
Kävin Dextrassa ja Turun Felicitaksessa kokeissa ja ultrissa. En enää muista mitä kaikkea tutkittiin. Ainakin perus sukupuolitaudit verestä ja lääkityksen aikana ultrattiin kohdun paksuutta jne.

Me päätimme miehen kanssa mennä taas syksyllä hoitoihin ❤ Mietimme että menisimme HUSiin, mutta sitä ennen pitäisi laihduttaa koska paino nousi viime hoidoissa ja raskaudessa niin paljon että bmi ylittää sallitun. Olen nyt laihduttamassa, mutta kestää siinäkin aikansa ja sitten tulee kesätauot ym. Ja siellä on ensi kuulema 6kk jono että pääsee ensikäynnille, sitten n.1v että pääsee hoitoihin. Että taidamme mennä kuitenkin taas Eliteen. Toivottavasti sama luovuttaja on vielä käytettävissä ❤ Alan siis pyöriä täällä taas.

Niin ja vierailija, siellä Elitessä edelleen mennään täyden vitsarakon kanssa. Viime siirrossa oli pakko käydä päästämässä vähän pois, ettei tule tutkimuspöydälle. Noh, Andrei sanoi ettei rakko ole tarpeeksi täynnä ja piti mennä käytävään juomaan. Join monta litraa ja kun hätä iski, niin menin koputtelemaan Andrein oveen ja pääsin siirtoon. Sen jälkeen pissailinkin ahkerasti loppupäivän
 
@Ramiina Minullakin toiveissa lähteä taas hoitoihin loppukesästä, mutta katotaan nyt mitä mies sanoo... Kyselin nyt kuitenkin kaikenlaista Ovumiasta tähän liittyen, mm. aikataulusta kun sektiosta pitää olla vuosi, että onnistuisiko jo kesäkuun lopulla siirto kun poika on syntynyt 7.7. Vastattiin, että näillä näkymin ovatkin auki koko kesän! Sehän olisi loistavaa, voisi tähdätä heinökuulle ja sovin jo palaavani töihin elokuun puolivälissä, niin olisi vähän pelivaraakin jo limakalvon kasvattelu ei onnistukaan odotetusti tms. Olikohan viime heinökuunkin auki? No, mulla on nyt sitten suunnitelmat valmiina, mutta kun vielä uskaltaisin ottaa miehen kanssa puheeksi. Tuntuu, ettei koskaan enää ole aikaa jutellakaan kunnolla kun on lapsi hoidettavana. Enkä kyllä tiedä miten sinne suunnittelukäynnille, ultraan ja siirtoon edes pääsisin ellei miehellä ole vapaapäiviä silloin. Mutta jos nyt yksi ongelma kerrallaan. :D
 
Kiitos @Katinka<3 ! Ei ole kovin tarkkaa tietoa vielä, mutta mennään ensi viikolla suunnittelukäynnille. Luovuttajan hoidot todennäköisesti käynnistyvät helmikuun loppupuoliskolla, mutta se on vielä vähän epävarmaa. Tuntuu aika epätodelliselta että se on menoa taas, pitkä odotus (ja korona) sai asian painumaan niin taka-alalle. Onnea teille odotukseen! <3 Olen kanssa miettinyt että jos tärppää niin taitaa etenkin töissä aika monta leukaa loksahtaa..!

Onpa kiva kuulla että @Ramiina ja @Silmu75 olette miettineet uusia hoitoja! Toivottavasti kaikki sujuu niiden suunnittelun osalta hyvin!
 
Tarton Eliten tämän hetkisestä tilanteesta en tiedä. Me oltiin siellä siirroissa yli 6 vuotta sitten. Nopeasti pääsi silloin siirtoon ja luovuttajan sai valita myös itse. Meillä oli vain munasolunluovuttajia. Plussaa ei sieltä saatu, monta siirtoa tehtiin. Kunnes päötimme vaihtaa klinikkaa Tsekkeihin ja sieltä heti plussa ekasta siirrosta, saatiin kaksoset. Tsekeissä toimenpide huomattavasti mukavampi kuin Elitellä, missä vaadittiin täysi virtsarakko ( on aika kamalaa olla siirrossa täydellä virtsarakolla ). Kenties Elitekin muuttanut toimintatapaansa. Klinikkana Elite siisti ja itse Andrei vaikutti asiantuntevalta lääkäriltä ja häneltä hyvät ohjeet sai sähköisesti. Kaikki kokeet tehtiin Suomessa, Dextrassa. Samoin ultrat mitä vaadittiin ennen siirtoa.
Kiitos paljon vastauksesta. Millä klinikalla kävitte Tsekissä? Oliko tällä klinikalla millaisia eroja verrattuna Eliteen? Oliko esim. lääkitys mitä käytettiin aivan sama?
 
@Cili Me kävimme Elitessä, nyt 1v 4kk tyttö nukkuu päiväunta rattaissa Joten voin suositella paikkaa. Luovuttajat ovat eri ikäisiä, mutta ei kovin vanhoja. Sieltä saa kattavan listan sähköpostiin luovuttajista, heistä saa tietää iän, silmien-, ja hiustenvärin, veriryhmän, koulutuksen, lapsimäärän, kansalaisuuden, silmien voimakkuuden jne. Elitessä ei ole jonoa, vaan aina heti pääsee hoitoon. Tietysti jos haluaa tuorealkion, johon itse valitsee molemmat luovuttajat, niin munasolunluovuttajan kierron mukaan mennään.
Kävin Dextrassa ja Turun Felicitaksessa kokeissa ja ultrissa. En enää muista mitä kaikkea tutkittiin. Ainakin perus sukupuolitaudit verestä ja lääkityksen aikana ultrattiin kohdun paksuutta jne.

Me päätimme miehen kanssa mennä taas syksyllä hoitoihin Mietimme että menisimme HUSiin, mutta sitä ennen pitäisi laihduttaa koska paino nousi viime hoidoissa ja raskaudessa niin paljon että bmi ylittää sallitun. Olen nyt laihduttamassa, mutta kestää siinäkin aikansa ja sitten tulee kesätauot ym. Ja siellä on ensi kuulema 6kk jono että pääsee ensikäynnille, sitten n.1v että pääsee hoitoihin. Että taidamme mennä kuitenkin taas Eliteen. Toivottavasti sama luovuttaja on vielä käytettävissä Alan siis pyöriä täällä taas.

Niin ja vierailija, siellä Elitessä edelleen mennään täyden vitsarakon kanssa. Viime siirrossa oli pakko käydä päästämässä vähän pois, ettei tule tutkimuspöydälle. Noh, Andrei sanoi ettei rakko ole tarpeeksi täynnä ja piti mennä käytävään juomaan. Join monta litraa ja kun hätä iski, niin menin koputtelemaan Andrein oveen ja pääsin siirtoon. Sen jälkeen pissailinkin ahkerasti loppupäivän
Kiitos paljon vastauksesta. Oliko teillä lahja-alkiohoito vai munasolunluovuttaja? Itse olisimme ensisijaisesti kiinnostuneita lahja-alkiohoidosta. Suomessa lahja-alkioita on vaan hyvin vähän saatavilla, joten myös senkin vuoksi Elite kiinnostaa. En tosin tarkkaa tiedä, enkä ole sähköpostiinkaan saanut kovin selkeää vastausta, että kuinka hyvin Elitessä lahja-alkioita on saatavilla. Ilmeisesti heillä ei ainakaan jonutuslistaa näihin ole. Riittääkö Tartossa muuten päivän käynti? Eli onko mahdollista mennä aamulaivalla ja tulla vaikka jo iltalaivalla takaisin Suomeen? Ja muistatko yhtään kuinka paljon pakolliset verikokeet Suomessa maksoivat?
 
@Silmu75 Toivottavasti mies lämpenee ajatukselle :) Olin itse myös suunnitellut kaiken, ennen kuin miehelle kerroin. Hän yritti siirtää sitä koko ajan eteenpäin, mutta päästiin yhteisymmärrykseen lopulta. Ei tässä enää nuorru, joten nyt on aika yrittää uudestaan. Ainoa mikä askarruttaa mieltä on, että miten tyttömme kestää olla irti minusta mahdollisen vauvan synnyttyä, me kun olemme 24/7 kiinni toisissamme. Siis ihan oikeasti. Hän tulee kanssani joka paikkaan, suihkuun ja vessaankin. Ja on sylissäni koko ajan, teemme jopa ruokaa sylitysten :D ❤

@Cili Meillä oli luovutetut munasolut. Tartoon on aika pitkä matka. Me kävimme aina omalla autolla. Kyllä kai se olisi mahdollista yhden päivän aikana, jos sopiva aika lääkärille löytyy. Mutta suosittelen olemaan yhden yön ainakin. Olisi todella kiire ja paniikki pehvassa että ehtiikö laivaan. Tuoresiirron aikana oltiin su-pe, josta meni kesken, pakkasbabyn hakumatkalla oltiin to-la. Menimme päivää ennen, ettei tullut kiire ja olin rentoutunut siirron aikana, ja taas siirron jälkeen makoilin hotellissa sängyssä ja vaan rentouduin seuraavaan päivään jolloin lähdimme kotiin.
En yhtään muista verikokeiden hintaa. Tässä lapsettomuushoitojen katastrofissa, se oli yksi kärpäsen kakan kokoinen lovi. Mennyt 30 000€ kaikkiin hoitoihin ja tutkimuksiin.
 
Kiitos paljon vastauksesta. Millä klinikalla kävitte Tsekissä? Oliko tällä klinikalla millaisia eroja verrattuna Eliteen? Oliko esim. lääkitys mitä käytettiin aivan sama?
Vastaan vaikka multa ei kysyttykään :-D.
Me oltiin Tsekeissä Reprofit-klinikalla, voin suositella lämpimästi, se on myös Dextran yhteistyöklinikka.
Kahden blaston takuu, hoito maksoi n. 4800 e + pakastuskulut ylijääneille alkioille.
Todella sujuvaa ja korkeatasoista toimintaa.
Kokemusta on myös Virosta, ei tosin Elitestä, sitä meidän klinikkaa en suosittele erityisesti.
 
Vastaan vaikka multa ei kysyttykään :-D.
Me oltiin Tsekeissä Reprofit-klinikalla, voin suositella lämpimästi, se on myös Dextran yhteistyöklinikka.
Kahden blaston takuu, hoito maksoi n. 4800 e + pakastuskulut ylijääneille alkioille.
Todella sujuvaa ja korkeatasoista toimintaa.
Kokemusta on myös Virosta, ei tosin Elitestä, sitä meidän klinikkaa en suosittele erityisesti.
Kiitti vastauksesta. Mikä klinikka teillä oli Virossa?
 
vierailija
Kiitos paljon vastauksesta. Millä klinikalla kävitte Tsekissä? Oliko tällä klinikalla millaisia eroja verrattuna Eliteen? Oliko esim. lääkitys mitä käytettiin aivan sama?
Klinikka oli Brnossa Tsekeissä, lääkitys oli lähes sama. Lisänä kortisoni. Ja Asperiini 100mg. Klinikka oli nykyaikainen ja siirto sujui nopeasti. Ei muuta käyntiä ko. klinikalla kuin siirto. Kaikki muu hoidettiin Suomessa. S-postilla tiedot klinikalle, taisi Dextran lääkäri ne suoraan lähettää, 2 alkiota siirrettiin ja molemmat tarttui kiinni.
 
Heippa kaikille! Meillä oli tänään nt-ultra ja kaikki näyttää oikein täydelliseltä ❤ Tänään ollaan jo heti kerrottu läheisille ja ystäville ja ihania on olleet reaktiot kun on kerrottu, että on lahjamunasoluvauva ❤ Yhdellä oli lisäkysymyksiä enemmän, mutta muuten ei suurempia ihmetyksiä ole tullut :) Viikonloppuna kerron muutamalle omalle perheenjäsenelle, ja se vähän jännittää kun tiedän, että he eivät ole avoimimmasta päästä ja kommentitkin saattavat olla mitä vain. Mutta tuli mitä vain, olemme erittäin onnellisia ja pienellä on kaikki hyvin ❤

Ihanaa helmikuun alkua kaikille - nautitaan ihanasta talvesta. :) ❤
 
Heippa kaikille! Meillä oli tänään nt-ultra ja kaikki näyttää oikein täydelliseltä ❤ Tänään ollaan jo heti kerrottu läheisille ja ystäville ja ihania on olleet reaktiot kun on kerrottu, että on lahjamunasoluvauva ❤ Yhdellä oli lisäkysymyksiä enemmän, mutta muuten ei suurempia ihmetyksiä ole tullut :) Viikonloppuna kerron muutamalle omalle perheenjäsenelle, ja se vähän jännittää kun tiedän, että he eivät ole avoimimmasta päästä ja kommentitkin saattavat olla mitä vain. Mutta tuli mitä vain, olemme erittäin onnellisia ja pienellä on kaikki hyvin ❤

Ihanaa helmikuun alkua kaikille - nautitaan ihanasta talvesta. :) ❤
Ihania uutisia Manteli Onnea ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Manteli86
Onnea Manteli hyvistä uutisista vauvan suhteen. Ja aivan mahtavaa, että lähipiiri osasi ottaa asian noin hyvin. Meillä äitini on ollut hoidoista ja lapsitoiveesta perillä melkein alusta asti (tarvittiin lastenhoitajaa korona-aikaan, kun oltiin alussa eristyksissä). Oli luontevaa kertoa sekin heti, että nyt ei tärpännyt, mutta mietitään vielä hoitoa lahjasoluilla. Hän on myös ottanut asian ihanasti. Miehen molemmat vanhemmat on kuolleet ja samoin minun isäni. Miehen sisko on naimisissa naisen kanssa ja hekin jossain vaiheessa suunnittelivat / toivoivat lasta. Heillä tuskin tulee olemaan mitään asiaa vastaan, koska olisivat luonnollisesti itsekin käyttäneet lahjasoluja. Muutama läheinen ystäväni on myös ollut meidän projektissa hyvin mukana ja kartalla. Minusta on ollut ihanaa, kun olen voinut jakaa asiaa ja taakkaa ja että minulla on aina ollut nämä ihanat tyypit, jotka ovat iloinneet tai surrreet kanssani. Nythän he ovat liikuttavan onnellisia puolestamme.

Toivottavasti @Silmu75 saat miehen nopeasti mukaan suunnitelmiisi.

@Florie, ihanaa, että pääsette eteenpäin. Sitten kun alkaa tapahtua, niin asiat menevät oikeastaan tosi vauhdilla! Mulla on ainakin jälkeen päin sellainen olo. Vaikka tuntuihan ne piinapäivät alkuun pitkiltä. :-D
 
Tarton Eliten tämän hetkisestä tilanteesta en tiedä. Me oltiin siellä siirroissa yli 6 vuotta sitten. Nopeasti pääsi silloin siirtoon ja luovuttajan sai valita myös itse. Meillä oli vain munasolunluovuttajia. Plussaa ei sieltä saatu, monta siirtoa tehtiin. Kunnes päötimme vaihtaa klinikkaa Tsekkeihin ja sieltä heti plussa ekasta siirrosta, saatiin kaksoset. Tsekeissä toimenpide huomattavasti mukavampi kuin Elitellä, missä vaadittiin täysi virtsarakko ( on aika kamalaa olla siirrossa täydellä virtsarakolla ). Kenties Elitekin muuttanut toimintatapaansa. Klinikkana Elite siisti ja itse Andrei vaikutti asiantuntevalta lääkäriltä ja häneltä hyvät ohjeet sai sähköisesti. Kaikki kokeet tehtiin Suomessa, Dextrassa. Samoin ultrat mitä vaadittiin ennen siirtoa.
Millä klinikalla olitte Tsekeissä? Millainen kokemus? Meillä olisi ehkä jossain vaiheessa ulkomaat edessä ja pitäisi valita.
 
Hei, mahtaisikohan kukaan tietää näin randomia asiaa kuin Ovitrellen neuloista. Apteekista oli annettu myös 5mm neuloja ja erehdyksestä pistin yhden naksun sillä 8mm sijasta. Yliopiston Apteekista eivät osanneet sanoa, menikö mitään sisään taikka uskaltaisiko pistää toisen kerran yhden naksun. On sunnuntai enkä ehkä saa lääkäriltä tekstiviestiini vastausta tänään. Kurja, jos meni testikierros tämän takia pieleen. Menossa siis BeReady-testikierros, onneksi ei vielä siirtoa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, mahtaisikohan kukaan tietää näin randomia asiaa kuin Ovitrellen neuloista. Apteekista oli annettu myös 5mm neuloja ja erehdyksestä pistin yhden naksun sillä 8mm sijasta. Yliopiston Apteekista eivät osanneet sanoa, menikö mitään sisään taikka uskaltaisiko pistää toisen kerran yhden naksun. On sunnuntai enkä ehkä saa lääkäriltä tekstiviestiini vastausta tänään. Kurja, jos meni testikierros tämän takia pieleen. Menossa siis BeReady-testikierros, onneksi ei vielä siirtoa.
Pistetäänkö se vatsaan ja mihin sillä olis tarkoitus osua? Mulla oli insuliinissa 5mm neula ja ilmeisesti millin lyhyempikin olisi riittänyt, mutten tosiaan tiedä jos tuolla tähdätään johonkin muuhun paikkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Millä klinikalla olitte Tsekeissä? Millainen kokemus? Meillä olisi ehkä jossain vaiheessa ulkomaat edessä ja pitäisi valita.
Me oltiin Brnoon Reprofit-klinikalla. Suosittelen lämpimästi, Dextran yhteystyöklinikka. Kahden blaston takuu, hoitoon pääsee nopeasti, loistava palvelu ja hoito. Me saatiin iso määrä blastoja myös pakkaseen. Hinta tuolloin 4800 e + pakastusmaksu.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hei, kiitoksia! Kyllä sieltä ainakin jotain läpi tuli, koska piikin päässä oli jälkeenpäin pisara. Tosiaan muuten esim. Insuliinissa on lyhyemmät neulat. Nyt illalla lääkäri vastasi tekstiviestiini sanoen, että iho on 2mm paksu, vaikka rasvaa alla olisikin, joten hänen mielestään kaikki hyvin. Vatsaan siis pistetään. No huh huh. Ensi kerralla käytän 8mm neulaa ja sitten yritän muistaa pyytää klinikalta lisää neuloja, kun olen Hesassa. Kyseessä siis testikierros, kokeillaan, kuinka progesteroni nousee pumppaamalla aivolisäkettä Gonapeptylin ja Ovitrelle-naksujen avulla, ja sitten otetaan BeReady-testi. Arvellaan, että minulla voisi olla Terolutin imeytymisessä joitain ongelmia ja kuulemma oman progesteronin käyttö mahdollisesti tuettuna muulla lisäprogesteronilla voisi olla parempi. Katsotaan, miten on. Ainakin estrogeeni toimi, limakalvo oli Letroja käytettäessä (ilman lisäprogesteronia) samainen 7,4mm kp10 kuin estrogeenilla kasvatettaessa lääkkeellisessä kierrossa. Nyt siis avustettu luonnonkierto.
 
@Katinka<3 Kiitos sinulle kauniista sanoista ja onnea raskaudesta <3

Ihmeiden aika ei ole ohi, kunhan se meidän osalta jatkuisi vielä...
Siis siirto tehtiin, plussa ainokaisesta alkiosta tuli...sitten tuli kauheat verenvuodon, jotka tuli ja loppu, tuli ja loppu...kunnes todettiin että kohdussa kasvaa kaikesta huolimatta edelleen pieni ihmisen alku <3 kohdussa oli iso hematooma mikä vuosi...
Nyt olen käynyt uudelleen ultrassa ja siellä se sydän kovasti pomppii...toivotaan että pysyy myös loppuun asti mukana...:) näin ollen on menossa jo rv 7+1 :)
 
@Katinka<3 Kiitos sinulle kauniista sanoista ja onnea raskaudesta <3

Ihmeiden aika ei ole ohi, kunhan se meidän osalta jatkuisi vielä...
Siis siirto tehtiin, plussa ainokaisesta alkiosta tuli...sitten tuli kauheat verenvuodon, jotka tuli ja loppu, tuli ja loppu...kunnes todettiin että kohdussa kasvaa kaikesta huolimatta edelleen pieni ihmisen alku <3 kohdussa oli iso hematooma mikä vuosi...
Nyt olen käynyt uudelleen ultrassa ja siellä se sydän kovasti pomppii...toivotaan että pysyy myös loppuun asti mukana... näin ollen on menossa jo rv 7+1
@lapsettomuuta10v Ihan mielettömän upea uutinen ❤ Tarrasukkia pienelle, että pysyy kyydissä loppuun asti.

Meillä oli tänään lääkärineuvola. Kaikki ok ja olihan niitä sydänääniä ihana taas kuunnella. Pikkuisen liikkeetkin on alkaneet tuntua nyt kunnolla, kun aiemmin en ollut ihan varma onko suolen liikkeitä vai mikä. Nyt ei ole epäilystäkään. Parin viikon päästä on jo rakenneultra. ❤ Nyt rv 18+0. Aika menee kuin siivillä.
 

Yhteistyössä