Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei kaikille,

Olen seurannut tätä palstaa jo pidempään. Meillä on yksi 2017 syntynyt lapsi, joka sai alkunsa IVF:llä. Sen jälkeen on toista yritetty hoidoilla ja nyt päädytty lahjamunasolujonoon, kun hoidot eivät ole tuottaneet tulosta. Olemme hoidossa Dextralla. Pari kohdunulkoista raskautta olen joutunut kokemaan viime vuosina ja niiden seurauksena toisen munatorven poiston. Melko dramaattisia ja traumaattisia kokemuksia kumpikin. Mutta kysyisin, onko jollain muulla klinikalla tällä hetkellä lyhyempi jonotusaika kuin Dextran n. vuosi? Kovasti jaksamista kaikille tällä taipaleella.
Hei,

Ovumialla ei ole ollut jonoja, meille löytyi kaksi lahjoittajaa ihan muutaman kuukauden sisällä. Kaksi, koska ekassa hedelmöittymistä ei tapahtunut ilmeisesti siittiöistä johtuen. Nyt toisesta siirto tehty ja odottelen tuloksia. Olen ollut tyytyväinen Ovumiaan.

Koronatilanteen takia heillä on nyt lahjoittajia tarjolla enemmän tai kysyntää oikeastaan vähemmän, koska ulkomaalaiset eivät pääse Suomeen hoitoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
vierailija
Kiitos paljon vastauksesta! Me käytiin aikoinaan Fertinovalla (jonka kanssa Ovumia yhdistynyt) alkututkimuksissa, enkä oikein tykännyt paikasta. Nyt olen nettisivuilta katsonut, ettei lääkärit olisi niin kokeneita. Tämä voisi kuitenkin olla potentiaalinen vaihtoehto, jos on hyviä kokemuksia, ja tuo on todella iso etu, ettei jonoa ole lainkaan.

Hei,

Ovumialla ei ole ollut jonoja, meille löytyi kaksi lahjoittajaa ihan muutaman kuukauden sisällä. Kaksi, koska ekassa hedelmöittymistä ei tapahtunut ilmeisesti siittiöistä johtuen. Nyt toisesta siirto tehty ja odottelen tuloksia. Olen ollut tyytyväinen Ovumiaan.

Koronatilanteen takia heillä on nyt lahjoittajia tarjolla enemmän tai kysyntää oikeastaan vähemmän, koska ulkomaalaiset eivät pääse Suomeen hoitoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Kiitos paljon vastauksesta! Me käytiin aikoinaan Fertinovalla (jonka kanssa Ovumia yhdistynyt) alkututkimuksissa, enkä oikein tykännyt paikasta. Nyt olen nettisivuilta katsonut, ettei lääkärit olisi niin kokeneita. Tämä voisi kuitenkin olla potentiaalinen vaihtoehto, jos on hyviä kokemuksia, ja tuo on todella iso etu, ettei jonoa ole lainkaan.
Meille ainakin on osunut ihan huippulääkärit, itselläni ei ole mitään epäilyä ammattitaidosta siellä.
 
Mekin ollaan Ovumialla ja luovuttaja saatin reilu kuukausi ensikäynnistä. Minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, mukava ja ammattitaitoinen henkilökunta ja osaavat myös ottaa rauhallisesti vastaan asiaan liittyvät murheet ja pelot kysymyksineen :)

Voisin tulla listoille mutten taida osata laittaa tietoja oikein.
@Pähkinä38, 38v, Ovumia, 1.lapsi, ensimmäinen tuoresiirto tulossa 11/20
 
  • Tykkää
Reactions: Angervo76
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa.
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. suunnitelukäynti tulossa 09/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuutta10v, 36v, Dextra jonossa 01/20, 1.lapsi kummallekkin
@Pähkinä38, 38v, Ovumia, 1.lapsi, ensimmäinen tuoresiirto tulossa 11/20

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20(vielä 4 blastoa pakkasessa) La 07/2021
 
Onnea @Annamaija 76, kylläpä ilahduin uutisesta.
kovin monella tuntuu nyt juuri olevan kovin jännittäviä sikoja. Angervolle tsemppiä piinapäiviin ja Pähkinälle hyviä väliaikatietoja.

Mä odottelen menkkoja taas, jotta luovuttaja pääsee aloittamaan pistokset. Ensi viikon aikana pitäisi alkaa. Klinikan kautta sain hänestä tiedon, että hän on ihan valmiina ja lähtökuopissa. Mua jotenkin valtavasti liikutti nuo ”terveiset”.
 
Me ollaan hoidoissa Turun Aura klinikalla. Jonoa ei ollut lainkaan. Sanoivat, että Koronan vuoksi ruotsalaiset eivät pääse hoitoihin ja monet suomalaiset on jääneet hoidoissa vähän odottelemaan. Heillä siis tämän vuoksi poikkeuksellinen tilanne.
 
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa.
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. Hoito aloitettu 10/20 (pitkä kaava), tuoresiirto 11-12/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuuta10v 36v, Dextra jonossa 01/20, 1. .lapsi kummallekkin
@Pähkinä38, 38v, Ovumia, 1.lapsi, ensimmäinen tuoresiirto tulossa 11/20

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20(vielä 4 blastoa pakkasessa) La 07/2021
 
vierailija
Kiitos kommenteista. Voinko vielä kysyä, oletteko Pähkinä38 ja @Angervo76 Helsingin Ovumialla vai jossain muualla? Meille Helsinki olisi järkevin vaihtoehto.

Mekin ollaan Ovumialla ja luovuttaja saatin reilu kuukausi ensikäynnistä. Minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, mukava ja ammattitaitoinen henkilökunta ja osaavat myös ottaa rauhallisesti vastaan asiaan liittyvät murheet ja pelot kysymyksineen

Voisin tulla listoille mutten taida osata laittaa tietoja oikein.
@Pähkinä38, 38v, Ovumia, 1.lapsi, ensimmäinen tuoresiirto tulossa 11/20
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Uskalsin tänä aamuna vihdoin tehdä kotitestin ja selkeä plussaviiva tuli. Keskenmenon ja muiden epäonnistumisten takia en uskalla vielä iloita, mutta varovaisen positiivinen olen, ainakin on kiinnittynyt. Keskiviikkona sitten varmistamaan virallisessa testissä.
Sydänhymiötä en osaa tehdä mutta se tulisi tähän :) toivotaan että hän tarraa lujasti kiinni!
Meinasitko testata uudestaan ennen keskiviikkoa?
 
Sydänhymiötä en osaa tehdä mutta se tulisi tähän toivotaan että hän tarraa lujasti kiinni!
Meinasitko testata uudestaan ennen keskiviikkoa?
Sen verran selvä plussa tuli, että odotan varmasti keskiviikon verikoetta. Onneksi on töissä kiirettä ja kotona vesivahingon vuoksi remonttikaaos, niin on "muuta ajateltavaa". Nyt toivon, että joulu tulisi pian. Sitten tietää jo paljon enemmän siitä miten tämä homma etenee.
 
Ootteko saaneet väliaikatietoja jo munasolukeräyksen jälkeen vai vasta siirron yhteydessä? Täällä jännään varmaan koko yön luovuttajan huomista punktiota ja sitä jatkuuko jännittäminen torstaihin asti
Meillä luovuttajan punktio oli maanantaina, niin mä soitin klinikalle tiistaina kysyäkseni keräyksen ja hedelmöityksen (ICSI) tulosta. En tiedä olisivatko soittaneet muuten. Torstaina oli sitten jo siirto. Ekan luovuttajan soluista yksikään ei hedelmöittynyt (IVF) joten silloin kyllä soittivat ja pahoittelivat...
 
Meillä luovuttajan punktio oli maanantaina, niin mä soitin klinikalle tiistaina kysyäkseni keräyksen ja hedelmöityksen (ICSI) tulosta. En tiedä olisivatko soittaneet muuten. Torstaina oli sitten jo siirto. Ekan luovuttajan soluista yksikään ei hedelmöittynyt (IVF) joten silloin kyllä soittivat ja pahoittelivat...
Kiitos kun jaksoit vastata näin nopsaan. En tiedä riittääkö rohkeus soittaa tiistaina sinne. Tuo tietenkin pelottaa kaikista eniten mutta eihän tässä voi oikein mitään muuta tehdä kuin pitää sormia ristissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Angervo76
Kiitos kun jaksoit vastata näin nopsaan. En tiedä riittääkö rohkeus soittaa tiistaina sinne. Tuo tietenkin pelottaa kaikista eniten mutta eihän tässä voi oikein mitään muuta tehdä kuin pitää sormia ristissä.
Tsemppiä @Pähkinä38 teille kovasti ja pidän peukkuja, että tulee hyvä määrä hedelmöittyneitä alkion alkuja teille <3 Kannattaa huomenna soittaa sinne, yleensähän tulos on ihan hyvä.
 
Meille soitettiin päivänä jolloin alkiot pakastettiin vasta. Olin kyllä kun tulisilla hiilillä.

Mua jotenkin surettaa kun en osaa lainkaan nyt nauttia tästä raskaudesta. Kun jotenkin ihan pessimistinen olo. Mä haen nyt sen viikkonäytöllisen testin ja teen sen uudelleen.

Tissit ei ole kipeät, mahaa juilii pirusti, mutta veikkaan lugejen aiheuttamaksi.

Jos menee kesken, pitääkö nämä lääkkeet vuodon pois?
 

Yhteistyössä