Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Meille soitettiin päivänä jolloin alkiot pakastettiin vasta. Olin kyllä kun tulisilla hiilillä.

Mua jotenkin surettaa kun en osaa lainkaan nyt nauttia tästä raskaudesta. Kun jotenkin ihan pessimistinen olo. Mä haen nyt sen viikkonäytöllisen testin ja teen sen uudelleen.

Tissit ei ole kipeät, mahaa juilii pirusti, mutta veikkaan lugejen aiheuttamaksi.

Jos menee kesken, pitääkö nämä lääkkeet vuodon pois?
Voi kovasti tsemppiä tilanteeseen <3
On varmaan enemmän sääntö kuin poikkeus, ettei raskaudesta nauttiminen ja siihen luottaminen onnistu ihan tuosta noin vaan tällaisten hoitojen ja usein pitkän matkan jälkeen.
Yritän itse ajatella, yhden varhaisen keskenmenon ja kaiken sen kivun jälkeen, ettei minun ole pakko iloita tai tuntea luottamusta mahdollisen uuden raskauden alkaessa. Antaa vain ajan näyttää mitä tapahtuu ja miten tunteet ehtivät mukaan. Niitä tunteita ei voi kuitenkaan pakottaa.
Oireettomuus tai oireet, niistähän on mahdoton tietää.
Helppo minun sanoa mutta toivottavasti löytäisit jotenkin jonkun keinon rentouttaa mieltä

Oho tulipa pitkä vuodatus :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
Meille soitettiin päivänä jolloin alkiot pakastettiin vasta. Olin kyllä kun tulisilla hiilillä.

Mua jotenkin surettaa kun en osaa lainkaan nyt nauttia tästä raskaudesta. Kun jotenkin ihan pessimistinen olo. Mä haen nyt sen viikkonäytöllisen testin ja teen sen uudelleen.

Tissit ei ole kipeät, mahaa juilii pirusti, mutta veikkaan lugejen aiheuttamaksi.

Jos menee kesken, pitääkö nämä lääkkeet vuodon pois?
@Annamaija 76 Samat fiilikset täällä. Mulla toki vielä verikoekin tekemättä, mutta aiemmat epäonnistumiset pitää mielen vielä matalana. Meille kuitenkin O:n lääkäri sanoi, että siinä vaiheessa, kun testi näyttää positiivista, ollaan jo pitkällä voiton puolella. Tottakai on mahdollista, että kaikki ei menekään maaliin tällä kertaa, mutta teilläkin on vielä monta blastokystaa pakkasessa, niin kyllä se odotus palkitaan ennemmin tai myöhemmin. Olen itse asennoitunut nyt niin, että mahtavaa, tiedän ainakin että näillä alkioilla on raskaus mahdollista. Odottaminen on toki yhtä tuskaa, mutta lopulta aika menee nopeasti. Tsemppiä meille <3 Mä uskon, että me molemmat saadaan heinäkuussa ihanat pienet lahjat :)
 
Ymmärrän tosi hyvin Annamaija ja Angervo teidän epävarmuuden ja pelon. Itse pelkään jo etukäteen, miten selviän alkiotietojen odottelusta , piinapäivistä ja alkuraskaudesta. Olen huomannut, että tähän astisista odotteluista ja etenkin piinapöivistö olen selvinnyt melko huonosti. En tiedä vaikuttiko luget myös mielialaan, mutta olin jotenkin vuorotellen toiveikas, epätoivoinen, lamaantunut, surullinen, itkuinen tai jotain. Se oli aika raskasta. Minusta pähkinä kirjoitti hyvin, että ei tarvitsekaan olla iloinen, jos ei siltä tunnu. Tai voi olla iloinen ja viittä muuta tunnetta samaan aikaan. On luonnollista pelätä pettymystä ja sitä että sattuu. Ja totta on sekin, mitä Angervo kirjoitti, että plussan jälkeen on selvästi todennäköisempää, että kaikki menee hyvin. Tsemppiä meille kaikille!
 
Ihana kuulla että usealla hoidot etenee... itse sain tänään huonoja uutisia...luovuttaja ei kai pysty aloittamaan hoitoja, huomenna viimeistään selviää...eli joudumme ilmeisesti taas odottamaan uutta luovuttajaa...ehdin jo innostua aivan liikaa...
Näitä uutisia ei toivoisi kenellekään pidän peukkuja että kääntyisi kuitenkin parhain päin!
 
  • Tykkää
Reactions: lapsettomuuta10v
Ihana kuulla että usealla hoidot etenee... itse sain tänään huonoja uutisia...luovuttaja ei kai pysty aloittamaan hoitoja, huomenna viimeistään selviää...eli joudumme ilmeisesti taas odottamaan uutta luovuttajaa...ehdin jo innostua aivan liikaa...:cry:
Voi ei, onpa ikävää. Siis peruuntuiko tämän luovuttajan osalta luovutus kokonaan? Olen pahoillani. Toivottavasti saatte pian luovuttajan.
 
Voi ei, onpa ikävää. Siis peruuntuiko tämän luovuttajan osalta luovutus kokonaan? Olen pahoillani. Toivottavasti saatte pian luovuttajan.
Huomenna hoitaja soittelee, peruuntui luovuttajan kohdalta kokonaan vai hiukan myöhemmin...en ymmärrä kun kaiken piti olla ok ja hän itse halusi luovuttaa nopealla aikataululla...ja nyt näin...täytyy myöntää että aika pakkaseksi vetää...taas jatkaa odottelua ja ties kuinka pitkään :cry:
 
  • Surullinen
Reactions: Pähkinä38
@lapsettomuuta10v, mä täällä jännään teidän soittoa klinikalta. Pidän peukkuja, että saat hyviä uutisia tänään.
Itse taisin eilen jo kaiken toivon menettää ja valmistaudun odottelemaan uutta lahjoittajaa .. :giggle: Harmittaa kyllä todella paljon, koska tämä olisi ollut kaikilta ominaisuuksiltaankin minua vastaava....tiedä sitten millainen uusi lahjoittaja taas on, vastaako yhtään sitä mitä itse olen toivonut....sitä vaan pettyy kun innostuu ja alkaa luottamaan taas johonkin mahdollisuuksiin, jotka sitten viedään vaan heti pois....ei auta kun yrittää taas löytää sitä positiivisuutta teidän muiden hoidoista ja onnistumisista :love:
 
@lapsettomuuta10v Harmittaa kyllä tosi paljon puolestasi. Luulisi että ne yrittää nyt priorisoida sitä että uusi löytyisi mahdollisimman nopeasti.

Meillä olikin sitten oikea jännitysnäytelmä eilen. Luovuttajan punktio oli siis eilen aamulla ja puolenpäivän aikaan klinikalta tuli puhelu joka alkoi sanoilla: täällä on nyt sellainen tilanne....no siinä sekunnissa ehti jo vajota siihen tuttuun vanhaan tunteeseen ettei minulla onnistu nämä hommat ikinä. No tilanne oli se että luovuttajalta tuli vain kaksi munasolua. Klinikan munasolupankista löytyi kuitenkiin lähes samoilla ominaisuuksilla oleva luovuttaja. Siinä rytäkässä sitten päätettiin vaihtaa munasolupankkiin. Tänään tuli soitti että meillä on 5 hedelmöittynyttä munasolua kasvamassa. Torstaina sitten siirtoon jos yksikin sinne asti jaksaa.

Huh, aika jännät päivät edessä.
 
@lapsettomuuta10v Harmittaa kyllä tosi paljon puolestasi. Luulisi että ne yrittää nyt priorisoida sitä että uusi löytyisi mahdollisimman nopeasti.

Meillä olikin sitten oikea jännitysnäytelmä eilen. Luovuttajan punktio oli siis eilen aamulla ja puolenpäivän aikaan klinikalta tuli puhelu joka alkoi sanoilla: täällä on nyt sellainen tilanne....no siinä sekunnissa ehti jo vajota siihen tuttuun vanhaan tunteeseen ettei minulla onnistu nämä hommat ikinä. No tilanne oli se että luovuttajalta tuli vain kaksi munasolua. Klinikan munasolupankista löytyi kuitenkiin lähes samoilla ominaisuuksilla oleva luovuttaja. Siinä rytäkässä sitten päätettiin vaihtaa munasolupankkiin. Tänään tuli soitti että meillä on 5 hedelmöittynyttä munasolua kasvamassa. Torstaina sitten siirtoon jos yksikin sinne asti jaksaa.

Huh, aika jännät päivät edessä.
No olipas jännä tarina. Kyllä aina tällaisissa tilanteissa harmittaa sen luovuttajankin puolesta, kun he näkevät paljon vaivaa luovutusta varten.

Mutta mahtavaa, että tilanne korjaantui tuolla tavalla. Pidän peukkuja, että siirto torstaina onnistuu ja sujuu hyvin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinä38
Minä hölmö menin tekemään nyt aamupäivällä viikkonäytöllisen testin. Se näytti 1-2 viikkoa. Odotin, että olisi ollut jo 2-3 viikkoa ja nyt sitä tietysti murehtimaan. Voihan olla, ettei ollut tarpeeksi pitkää aikaa edellisestä vessakäynnistä. Nyt sitten tunnustelen rintoja, jotka oli mielestäni pari päivää sitten kipeämmät kuin nyt... Kuka takoisi nyt malttia minuun?? Hermo menee itseeni ja odottamisen vaikeuteen.
 
Minä hölmö menin tekemään nyt aamupäivällä viikkonäytöllisen testin. Se näytti 1-2 viikkoa. Odotin, että olisi ollut jo 2-3 viikkoa ja nyt sitä tietysti murehtimaan. Voihan olla, ettei ollut tarpeeksi pitkää aikaa edellisestä vessakäynnistä. Nyt sitten tunnustelen rintoja, jotka oli mielestäni pari päivää sitten kipeämmät kuin nyt... Kuka takoisi nyt malttia minuun?? Hermo menee itseeni ja odottamisen vaikeuteen.
Oliko sulla huomenna testipäivä? Mulla muistaakseni tuli vasta 16 päivää alkionsiirrosta 2-3 siihen viikkonäytölliseen. Ja kyllähän se hcg nousu vaihtelee eri ihmisillä noin alkuvaiheessa. En tiedä voiko takoa malttia toiseen mutta koeta hengitellä ja tee testi uudestaan loppuviikosta. <3
 
Oliko sulla huomenna testipäivä? Mulla muistaakseni tuli vasta 16 päivää alkionsiirrosta 2-3 siihen viikkonäytölliseen. Ja kyllähän se hcg nousu vaihtelee eri ihmisillä noin alkuvaiheessa. En tiedä voiko takoa malttia toiseen mutta koeta hengitellä ja tee testi uudestaan loppuviikosta. <3
Kyllä on huomenna testipäivä, saanko tuloksen sitten torstaina vai jo keskiviikkona, en tiedä. Yritän malttaa mieleni ja olla tutkimatta liikaa oireita. Huomaan vaan, että alkuvuoden keskenmeno vaikuttaa tässäkin. Silloinkin sain liian vähäiset viikot viikkonäytölliseen testiin, ekassa ultrassa kasvu oli lääkäristä ok, mutta minusta ei (tiesin aika tarkkaan hedelmöitysajankohdan silloin) ja siitä ultrasta parin päivän päästä raskaus olikin keskeytynyt. Pitäisi nyt vaan koittaa unohtaa hetkeksi koko raskausjuttu. Helpommin sanottu kuin tehty vaan.
 
Huh, miten jännittävää Pähkinä! Onneksi löytyi tuolta pankista teille sopivia muniksia. Hyvän määrän alkioita onneksi saitte. Nyt hirmusti onnea matkaan teille. Koska teille olikaan suunniteltu alkionsiirto?

Angervolle puhaltelen täältä rauhaa, vaikka ei se taida perille tulla. Voin vain kuvitella itseni tuohon tilanteeseen ja toivon kovasti, että kaikki on hyvin ja että sinä saisit jostain raavittua levollisuutta ja malttia. Niin helppo kirjoittaa - tiedän. Tsemppiä!

Musta tuntui viime viikolla, kun pistin sen ekan (ainoan!) piikin että päivät ei kulu millään. No nyt on kuitenkin taas jo viikko mennyt. Klinikan hoitaja ennusteli meille alkionsiirtoa ensi kuun vaihteen tietämille. Pikku hiljaa, päivä kerrallaan se kuunvaihde sieltä lähestyy.

Mä kerron nyt teille, kun ei ole oikein muitakaan, kelle viitsin kertoa. Kudoin joskus pienet villasukat ja tumput vauvalle, kun haaveilin ensimmäisestä lapsesta. Tai minä haaveilin omasta perheestä. Pitkä parisuhde, jolle minulla oli toista osapuolta paljon suuremmat odotukset, oli juuri päättynyt. Minulla ei siis siinä vaiheessa ollut miestäkään vielä, ja olin jotenkin jo vähän epätoivoinen sen suhteen, että saisinko koskaan omia lapsia. Kun kutomukset oli valmiina tapasin miehen ja tulin (vahingossa yhdestä kerrasta raskaaksi 40-vuotiaana, ehkäisystä huolimatta). Olin tapaillut tuota miestä vasta pari viikkoa ja raskauden piti olla mahdoton, joten tilanne tuli yllättäen. Tuosta meidän suhteesta (ei se oikein suhde ollutkaan ainakaan minun puoleltani - olin vain yksinäinen ja surullinen, joten hain jotain lohtua) ei sitten tullut mitään ja olin omasta halustani yksin jo odotusaikana. Nyt tyttö on jo viisi ja minäkin viimein löytänyt miehen, joka tuntuu siltä oikealta (ollaan seurusteltu jo 3 vuotta). Viikonloppuna käytiin tytön kanssa kaupassa tuossa meidän lähi-pikku-K-marketissa. Tyttö ihasteli siellä lankoja (joita koskaan ennen en ollut tuossa pikku-kaupassa nähnyt). Hän tuumasi, että minä haluan äiti tämmöisen, kun ei edes tiennyt, mitä ne oli. Huomasin, ett lanka oli samaa, josta tein hänelle joskus pienet sukat ja tumput. Minä ostin kaksi lankakerää, yhden hänelle ja toisen itselleni vauvan sukkia ja tumppuja varten. Päätin, että alan kutomaan. Viimeksi kun kudoin, minä vuoroin itkin, että en saisi omia lapsia ja vuoroin haaveilin, minkälaisen perheen ja vauvan joskus vielä saisinkaan. Mietin, miltä tuntuisi pukea niitä omalle vauvalle. Ajattelin sitäkin, että antaisin ne sitten jollekin, jos kävisi niin surullisesti, että omaa vauvaa en saanut. Siinä kohtaa aina hieman itketti. Nyt mulle tuli tunne, että mun pitää taas alkaa kutoa. En ole tässä välissä kutonut mitään. En siis ole mikään varsinainen kutoja, mutta osaan kyllä. Jospa tämä kutominen ja niiden kaikkien tunteiden kohtaaminen jotenkin auttaisi mua näiden tulevien aikojen yli. Onhan tämä valtavaa ihanaa ja valtavan jännitävää ja pelottavaa samaan aikaan. Lopputulosta en tiedä, mutta minusta on ihanaa haaveilla ja tehdä jotain "konkreettista" vauvalle, vaikka ajottain tiedän putoavanikin synkempiin vesiin. Voi olla, että tämä tuntuu teistä hieman hullulta, mutta ei se haittaa. Voimia ja onnea teille kaikille muillekin. Ei tämä helppo polku ole.

Laittaisin monta sydäntä tekstin joukkoon ja loppuunkin, mutta täältä puuttuu tärkeitä hymiöitä. :giggle:
 
@Katinka<3 Voi miten liikutuin tuosta sinun tarinasta. Se on niin vaikea unelmoida ja haaveilla niiden töppösten pukemisesta vauvalle kun se ei ole itsestäänselvää. Joten anna mennä ja täysillä, haaveile ja tee niin paljon töppösiä kuin tähän maailmaan mahtuu. Ja onhan tahaton lapsettomuus varmasti se kaikista raskain polku jonka ihminen joutuu kulkemaan. Ja tämä palstahan on myös sitä varten, että jaetaan niitä tarinoita joita voi olla muiden kanssa vaikea jakaa. <3

Meillä on torstaille varattu siirto, 3-päiväinen silloin mutta viikonlopun takia ei blastoksi asti voi kasvattaa. Jotenkin kyllä pelottaa riittääkö tuo määrä. Toisaalta meillä on joka omasoluhoidossa ollut keskimäärin 15 alkiota, josta sitten 5.päivänä on enää olltu 0-1 hengissä niin sehän kertoo jo että omat solut ovat ihan kuraa.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
@lapsettomuuta10v Harmittaa kyllä tosi paljon puolestasi. Luulisi että ne yrittää nyt priorisoida sitä että uusi löytyisi mahdollisimman nopeasti.

Meillä olikin sitten oikea jännitysnäytelmä eilen. Luovuttajan punktio oli siis eilen aamulla ja puolenpäivän aikaan klinikalta tuli puhelu joka alkoi sanoilla: täällä on nyt sellainen tilanne....no siinä sekunnissa ehti jo vajota siihen tuttuun vanhaan tunteeseen ettei minulla onnistu nämä hommat ikinä. No tilanne oli se että luovuttajalta tuli vain kaksi munasolua. Klinikan munasolupankista löytyi kuitenkiin lähes samoilla ominaisuuksilla oleva luovuttaja. Siinä rytäkässä sitten päätettiin vaihtaa munasolupankkiin. Tänään tuli soitti että meillä on 5 hedelmöittynyttä munasolua kasvamassa. Torstaina sitten siirtoon jos yksikin sinne asti jaksaa.

Huh, aika jännät päivät edessä.
No huh huh, kyllä teilläkin on jännittävää...toivottavasti ne kaikki 5 hedelmöityy ja jatkaa kehittymistä...kasvatetaanko ne loput blastoiksi ennen pakastusta?
 
Kyllä on huomenna testipäivä, saanko tuloksen sitten torstaina vai jo keskiviikkona, en tiedä. Yritän malttaa mieleni ja olla tutkimatta liikaa oireita. Huomaan vaan, että alkuvuoden keskenmeno vaikuttaa tässäkin. Silloinkin sain liian vähäiset viikot viikkonäytölliseen testiin, ekassa ultrassa kasvu oli lääkäristä ok, mutta minusta ei (tiesin aika tarkkaan hedelmöitysajankohdan silloin) ja siitä ultrasta parin päivän päästä raskaus olikin keskeytynyt. Pitäisi nyt vaan koittaa unohtaa hetkeksi koko raskausjuttu. Helpommin sanottu kuin tehty vaan.
1-2 viikkoa on ihan normaali tulos vielä..tiedän että pelot ottaa vallan, mutta nyt ei voi kun yrittää jaksaa pari päivää <3 itse olen myös useita kemiallisia kokenut, joten tiedän näiden viikkojen kunnes ultraa pääsee olevan tuskallisia, tsemppiä kovasti <3
 

Yhteistyössä