Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Angervo mäkin sain viime pe testipäivänä tuon 1-2. Ja panikoin. Edelleen. Mulla uusi viikkonäytöllinen kaapissa ja ajattelin tehdä sen nyt pe.

Johtuukohan näistä hormoneista tämä epätoivoisuus?
Saattaa olla hormonit ja niiden kanssa yhteisvaikutuksena huonot kokemukset itsellä ja muillakin, mitä on lukenut. Tällä hetkellä aika epätoivoinen fiilis tosiaan, mutta pitää koittaa pysyä positiivisena...
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Angervo kerro heti sit testitulos!
Minkälaisen arvon sä sait? Vai kävitkö siinä hcg verikokeessa? Eikö se ole myös aika laaja se skaala, mikä voi olla ihan ok arvo? Tarkemman tiedon saisi jos kävisi muutaman päivän päästä uudelleen, eikö? Olen menossa yksityiselle siihen verikokeeseen, en siis Ovumiaan. Voikohan sinne mennä uudelleen muutaman päivän päästä ilman lähetettä?
 
@Pähkinä38 jotenkin aivan liian hyvin... Kesällä keskenmenneessä oli oireet todella vahvat sitten kai. Nyt muutaman kerran viikossa huimaa ja välillä etoo jotkin asiat (nyt pahin on Kantolan suklaalla päällystetyt piparipallot). Mutta täytyy koittaa pitää toivoa yllä.
Vahvoista oireista huolimatta raskaus voi päättyä ja oireettomuudesta huolimatta jatkua hyvin loppuun asti. Toivoa on aina mutta eipä sitä itsekään ole vielä keksinyt miten pitää sitä yllä kaiken keskellä :unsure:
 
Angervo, minusta yksityiselle voi mennä ilman lähetettä. Minäkin vain soitin ja sanoin, että haluan mittauttaa ferritiinini ja asia oli sillä selvä.

@angervo ja @Annamaija, Minulla ei ollut ensimmäisessä raskaudessani sitten minkään näköistä oiretta ensimmäisinä viikkoina, joten kaikki on mahdollista. Tai niin, kyllä te tuon varmasti tiedätte. Ei teidän oloa taida juuri nyt mikään helpottaa. Tsemppiä vaan kovasti, olette mielessä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
Angervo
Ovumia oli sitä mieltä, että kotitesti riittää ja ei koronan takia heille hcg testiin. Mulla on siis cb viikko joka teen tämä pe. Viime pe oli se 1-2 niin nyt oltava 2-3 ainakin.
Meille sanottiin, että voi käydä joko Ovumialla tai sitten muualla, antoi lähetteen sitä varten. Tämä lähete oli vain paperilla ja koodi oli vieras Terveystalossa. Jännä että niitäkin testejä tehdään eri koodilla. No testi on nyt otettu ja tulos tulee huomenna.

Jännittäviä aikoja eletään niin täällä kotona kuin USA:ssakin.
 
Sain juuri viestin Wilmaan, että tytön pk ryhmässä on jollakin huoltajalla todettu korona. Ko lapsen testitulosta ei olla vielä saatu. Nyt mä mietin, että pitäisikö mun ottaa lapsi pois pk:sta ainakin kunnes tuo tartunnan saaneen lapsen tulos selviää. Kesken hoidon emme halua sairastua, mutta emme myöskään halua joutua altistuneisiin, jolloin pitäisi pysyä kotona tai ainakin pois klinikalta.

Mä olen myös seurannut kuumeisesti tilannetta USA:ssa. Jotenkin tuntuu ihan ahdistavalta ajatella, että niin hullu mies tulisi uudelleen valituksi, mutta pelottavan mahdolliselta (vai todennäköiseltä) se nyt kuitenkin vaikuttaa. Hänen presidenttiytensä on kyllä lisännyt mun turvattomuuden tunnetta ja maailman epäreiluutta. Töistä ei meinaa tulla mitään, kun pitää koko ajan käydä netistä katsomassa tilannetta... ja siinä sivussa vilkasta tänne. :-D
 
Angervo
Ovumia oli sitä mieltä, että kotitesti riittää ja ei koronan takia heille hcg testiin. Mulla on siis cb viikko joka teen tämä pe. Viime pe oli se 1-2 niin nyt oltava 2-3 ainakin.
Mä kävin viime vuoden lopulla Synlabilla veritestissä, ei tartte mitään lähetettä, sen kun varaa ajan netissä. Niillä on kai toimipisteitä monessa kaupungissa. Mutta niitä testejä on sitten kaksi erilaista,se oikea on se halvempi (olikohan viitisenkymppiä). Mä varasin vahingossa ajan siihen toiseen, joka maksoi satasen ja tulosta joutui odottelemaan viikon...
 
  • Tykkää
Reactions: Angervo76
Sain juuri viestin Wilmaan, että tytön pk ryhmässä on jollakin huoltajalla todettu korona. Ko lapsen testitulosta ei olla vielä saatu. Nyt mä mietin, että pitäisikö mun ottaa lapsi pois pk:sta ainakin kunnes tuo tartunnan saaneen lapsen tulos selviää. Kesken hoidon emme halua sairastua, mutta emme myöskään halua joutua altistuneisiin, jolloin pitäisi pysyä kotona tai ainakin pois klinikalta.

Mä olen myös seurannut kuumeisesti tilannetta USA:ssa. Jotenkin tuntuu ihan ahdistavalta ajatella, että niin hullu mies tulisi uudelleen valituksi, mutta pelottavan mahdolliselta (vai todennäköiseltä) se nyt kuitenkin vaikuttaa. Hänen presidenttiytensä on kyllä lisännyt mun turvattomuuden tunnetta ja maailman epäreiluutta. Töistä ei meinaa tulla mitään, kun pitää koko ajan käydä netistä katsomassa tilannetta... ja siinä sivussa vilkasta tänne. :-D
Jos koronatartunnan saaneen huoltajan lapsi ei ole hoidossa, kuten ei varmaankaan pitäisi olla(??), ei silloin pitäisi olla vaaraa saada nyt tartuntaa tämän takia. Jos on jo altistunut, sillehän ei enää oikein mitään voi.

Katsotaan nyt miten tossa vaalissa käy. Näyttää siltä, että Biden vie sen, mutta ei se nyt kovin selvä homma ole, valitettavasti. On kyllä uskomatonta, että Trumpilla niin paljon edelleen kannattajia. Vaikka eipä se Bidenkaan taida ihan täydellinen ehdokas olla, mutta hän ei sentään ole hullu.
 
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. Hoito aloitettu 10/20 (pitkä kaava), tuoresiirto 11-12/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuuta10v 36v, Dextra jonossa 01/20, 1. .lapsi kummallekkin
@Pähkinä38, 38v, Ovumia, 1.lapsi, ensimmäinen tuoresiirto tulossa 11/20

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20(vielä 4 blastoa pakkasessa) La 07/2021
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa., La 07/2021
 
Heippa ihanaiset pitkästäaikaa! Täällä on paljon tapahtunut niin niitä ikäviä uutisia mutta onneksi niitä mahtavia uutisia on tullut❤ Mitkä pitää toivoa yllä

Oma vointi tämän lahjasolu lapsi vol2 on edelleen "heikko" 24/7 pahoinvointi jatkuu mutta en sentään enään oksenna ja vuodotkin loppui rv10 kun tukilääkitys loppui. np ultrassa oli kaikki niinkun piti ja rakenne ultrassakaan ei poikkeavaa löytynyt joten kaikki hyvin pienellä ❤ Kyllä pakko myöntää että ikä tekee jo vähän tepposia omassa kehossa 44v vs 20v ja nyt kun edellisestä synnytyksestä oli tasan 1vuosi kun tämä raskaus alkoi ja takana jo seitsemän raskautta/synnytystä niin kroppa on kovilla,mutta tämän kestää vielä ja sitten jos tämä pieni elävänä kotiin saadaan niin tämä hautomo menee kiinni tyttö on kuulemma tulossa joten akkavalta on ja pysyy minulla sitten 6tyttöä & 2 poikaa❤

Tsemppiä kaikille olette vahvoja naisia kaikki❤

Terv: pimpula & pimu 22+0
 
Voi onnea matkaan Pähkinä! <3

Minä kävin tänään 0-ultrassa, jossa todettiin, että mun munasarjat on nyt lepotilassa. 11.11 aloitan Zumenonin ja 20.11 on seurantaultra. Siinä välissä meidän luovuttaja aloittaa pistokset. Onpa jännää. Hoitaja tuumaili, että ehditään hyvin ennen joulutaukoa tekemään siirto, joulukuun ekalla tai tokalla viikolla.

Minä kävin tänään 0-ultrassa, jossa todettiin, että mun munasarjat on nyt lepotilassa. 11.11 aloitan Zumenonin ja 20.11 on seurantaultra. Siinä välissä meidän luovuttaja aloittaa pistokset. Onpa jännää. Hoitaja tuumaili, että ehditään hyvin ennen joulutaukoa tekemään siirto, joulukuun ekalla tai tokalla viikolla.
[/QUOTE]

Ihana että teillä hoidot etenee :)
 
Anteeksi että "valitan" tänne...en tiedä miten on niin vaikea päästä yli tästä, että lahjoittaja perui...ehdin jo laskea että jouluksi saataisiin alkio masuun kasvamaan ja kesävauva mahdollisesti saataisiin...nyt ei ole taas tietoa milloin on edes uusi mahdollisuus saada toivoa...ja jos joskus se lahjoittaja tulee niin, en taida edes uskaltaa siitä sanoa kenelekkään, jos sekin menee puihin...on jotenkin niin kauhean vihainen olo..vaikka enhän minä voi tietää vaikka lahjoittajalla on oikeasti tosi hyvä syy perua ja vaikka ei olisikaan mitään syytä, niin onhan hänelle kaikki oikeus perua...vaikea päästä yli tästä vihasta ja jatkuvista pettymyksistä vuodesta toiseen.... :cry:
 
Anteeksi että "valitan" tänne...en tiedä miten on niin vaikea päästä yli tästä, että lahjoittaja perui...ehdin jo laskea että jouluksi saataisiin alkio masuun kasvamaan ja kesävauva mahdollisesti saataisiin...nyt ei ole taas tietoa milloin on edes uusi mahdollisuus saada toivoa...ja jos joskus se lahjoittaja tulee niin, en taida edes uskaltaa siitä sanoa kenelekkään, jos sekin menee puihin...on jotenkin niin kauhean vihainen olo..vaikka enhän minä voi tietää vaikka lahjoittajalla on oikeasti tosi hyvä syy perua ja vaikka ei olisikaan mitään syytä, niin onhan hänelle kaikki oikeus perua...vaikea päästä yli tästä vihasta ja jatkuvista pettymyksistä vuodesta toiseen....
Tänne saa valittaa ja purkaa ihan sydämensä kyllyydestä. Onhan tuo ihan valtavan iso asia ja pettymys. Vaikka se ei vie pahaa mieltä pois niin minulla ainakin aina vähän. helpottaa kun saa jollekin jakaa ajatuksia vaikka ihan näin viesteinäkin.

Pidän täällä koko ajan peukkuja että uusi luovuttja löytyisi pian ja sillä kertaa kaikki menisi hyvin <3 paljon voimia sinulle <3
 

Yhteistyössä