Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei kaikki,
Nega sieltä tuli, niin että nyyh! Oli aika ankee kotimatka...
Onneks kotona odotti ihana Kultakutri ja mies. Mutta kirpaisi paljon enemmän kuin olisin uskonut, nyyh...

Pitää kertoo sellanen hassu juttu, että ihan joka kerta kun olen testannut olen juuri ennen heräämistä nähnyt unta ja joka ikisen kerran (!!!) on osunut oikeeseen, paitsi nyt. Näin juuri ennen heräämistä unta että esittelin miehelleni kovin monimutkaisen näköstä testiä ja tolkutin että kato nyt, plussahan siinä... Nyt ei kyl mies ollu edes paikalla, ja negahan se oli.

lokakuu

lokakuu olen pahoillani negasta :'(

Mirkku teillä oli todella iso kato soluissa. Olivatko 2 vai 3-päiväisiä kun pakastettiin? On varmaan pettymys, kun isosta määrästä ajattelee saavansa useamman siirron tai ainakin sieltä löytyän muutama hyvä alkio. Tsemppiä kuitenkin kyytiläisille.

tepsuttelija
paljon onnea sinnekin, pikkaraiset kyydissä. Toivottavasti tekevät jo mukavaa pesää siellä!

Voi että, olen niin pahoillani lokakuu!!! Sitä niin elää toivossa ja sitten kaikki on yhtäkkiä ohi! Mutta mikään ei ole vielä lopussa, vaiheita vain matkalla. Tätä tämä elämä on, ikävä kyllä.

Mirkku43 harmittaa myös puolestasi kun top-alkiot eivät jatkaneet ja vielä noin isossa määrässä sellainen kato! Tämä on kyllä ihan arpapeliä. Mutta vielä ei ole kaikki toivo mennyttä. Peukkuja!!!
Itsekin ajattelen, että vaikka top-alkioita sain, niin mikä tahansa voi mennä vielä vikaan. Mihinkään kun ei voi itse paljon auttaa juuri nyt... huokaus! Mutta menee niinkuin kai kuuluu mennä.

Paljon positiivisia ajatuksia kaikille nyt ainakin! Niin ja KIITOS kaikille tsempeistä! Mukavahan niitä on täältä lukea!:)

Viimeksi muokattu:
Lokakuulle todella isot pahoittelut!

Ja peukkuja alkaville piinailijoille.

On kellään siirretty blastoja tai edes harkittu? Tuntuu, etä ulkomailla niitä siirretään lähes poikkeulsetta ja tulokset on aina posittivisempia kuin näillä parin päivän ikäisillä. Karsiuttuhan siinä joskus paljo, mut toisaalta sitten voi säästyä turhilta toiveilta kun ns,huonot alkiot hylätään alkuunsa.
Meille tää nyt mietinnässä klinikankin taholta, koska vikaa voi olla vähän siittiöpuolellakin (vaikka arvot kyllä ok..). Kuulema siittiöperäisissä "vioissa" alkiot hyytyy sen muutaman pv päästä jota ei nähdä noissa lyhyissä siirroissa. Toki tämä vaatii sen, että munasoluja tulisi reilummin...ja viimeksi näin ei käyny.

Lokakuulle lohtuhali ja pahoittelut negasta ! Toivoin niin, että sulla olisi onnistanut...
Jännät paikat piinailijoilla: tepsuttelijalla, Mirkulla ja aithusalla; nyt päräyttäkää plussat ! Sitä tänne nyt tarvitaan :) Onnea kaikille teille yritykseen ! Ja rauhallisuutta piinapäiviin.
Mirkku: luin jonkin kirjoituksen, missä raskaus oli alkanut ns. huonoilla 2-soluisilla ilman toiven ripettäkään lääkäriltä; luonto on ihmeellinen ! Toivotaan, että näin kävisi sinulle !!!
Eipähän minulla lähtenyt hyvilläkään raskaus käyntiin; neljä hyvää siirretty ja ei yritystäkään kiinnittyä kummallakaan kerralla...ELI seuraavax kyllä pyydän Gonalpeptyl-piikin minäkin; josko auttaisi.
Toivottavasti alkavalla viikolla saadaan tänne iloisia uutisia pitkän hiljaisen kesän jälkeen ja antamaan toivoa kaikille !

Viimeksi muokattu:
Paulannalle ja Lokakuulle isot pahoittelut negasta. Voimia!!!

Ja kaikille piinailijoille kovasti peukkuja, plussa-aallon aika kyllä olisi jo.

Asriel, käsittääkseni noita blastokystia ehdotetaan, jos vaan alkioita tulee
riittävästi. Me ollaan aina saatu vaan muutama hassu, joten ei ole tullut kysymykseenkään. Muistelen, että joku sai viime vuonna yli parikymmentä alkioita, joita viljeltiin blastokystiksi ja melkein kaikki päästiin pakastamaan, eli jakautuivat hyvin.

Aurinkoista syyspäivää kaikille!

Joo, niimpä se on. Tuokin on yksi näiden hoitojen kurjista puolista, ettei luovutukselle voi kukaan antaa "takuuta". Vaikka tää on maailman hienoin asia ja upein lahja mitä voi antaa, niin koskaan ei tiedä miten luovuttajan kroppa reagoi. Yksi pari saa kymmeniä soluja ja joku pari muutaman tosi huonon.

Niin, mullahan ei ole ollu tavallaan mitään syytä miksen raskautuisi, monta keskenjäänyttä luomuraskautta kuitenkin takana mun surkeilla soluilla. Et pitkälti uskon sitten kuitenkin monen asian sattumaan ja alkioiden kuntoon. Kun noi luokat on vaan ihmisen keksimiä ja mikroskoopin alla katseltuja juttuja. Kukaan ei sitten lopulta tiedä mikä jatkaa elämäänsä ja mikä hyytyy. Meidän lekuri ainakin selitti sen niin,että munasolu vastaa ekoista päivistä ja siittiön energia jatkosta. Eli alkiot voi näyttää 3pv tosi hyville mut ne ei vaan jatka neljättä päivää eteenpäin. Syy on monesti siittiöperäinen vaikkei missään labra-arvoissa tms olisi mitään vikaa. Sitten on toki ne, jotka olisi lähtökohtaisestikin esim kromosomiviallisia eikä raskaus tulisi jatkumaan.

Mäkin toivon täällä positiivisempaa syksyä. Tuntuu että tää pino on nyt ollu liian täynnä vastoinkäymisiä liian monella monessakin mielessä. Onneksi muutama ilouutinenkin on saatu.

Lokakuu pahoittelut sinulle!! ja iso lohtuhali!
Solakkasilakka: meillä meni yhteensä 11 alkiota pakkaseen, siitä 4-5 kpl olivat 4-5 soluisia ja loput 2-3 soluisia. Pakastushetkellä alkiot olivat kahden päivän ikäisiä.

Asriel tuo mitä kerroit on aika mielenkiintoista, olen itsekkin googlaillut samanlaista tietoa. Onkohan meillä se ongelma myos että siittiöissä olisikin jotain häikkää... Mun miehellä on kyllä alle kouluikäinen poika edellisestä suhteesta, en tiedä voisiko siittiöden ongelma ilmetä vasta myöhemmin? no mulla on pp6 menossa, rauhallinen olo, toiveet ei korkealla, välillä vaan ahdistaa ja surettaameidän alkioiden kohtalo. Paulanna, olen lukenut samanlaisia tarinoita netistä, mutta tuntuu että ihmeet ei koskaan satu omalle kohdalle, eihän sitä tietysti koskaan tiedä.... :)
perjantaina pistin Gonopeptylin ja illansuussa oli vasemmalla munasarjassa kipua. Onko teillä tuntunut kipua sen pistospäivänä? Munasarjojenhan pitäisi olla lepotilassa?

lokakuu :( olen pahoillani,

ja jatkan nega-aaltoa, tänään aamulla (pp10) testasin negan. Tiedän että virallinen testipäivä on vasta perjantaina, mutta nyt on jo täysi luovutusmieliala päällä. Ensi viikolla on adoptio- ja sijaisperheinfotilaisuus kaupungilla, käymme kuuntelemassa ja päätämme jatkosta sen jälkeen. Tässä hormonilastissa ja mielentilassa viikonlopun kauheat uutiset olivat aivan liikaa, toiset tekevät mitä tahansa saadakseen lapsen ja toiset...

Tsemppiä kaikille, toivon onnistumisia muille. Me ei taideta jaksaa enää uskoa, toivoa eikä odottaa. Kaikken näiden vuosien jälkeen alkaa olla aika luopua tästä tiestä ja katsoa mitä muuta maailmalla on tarjota meille.

Aithusa! voi itku! olen pahoillani, testasit kyllä todella aikaseen jos virallinen testipäivä on vasta perjantai. Testasitko aamuvirtsasta vai verestä? Jos vaan virtsatesti, niin toivoa on vielä. Se on niin yksilöllistä kuinka hormonia erittyy.... pidetään vielä lippu korkealla!!

aamuvirtsasta herkällä testillä (hcg>20). On niin paljon oireita, että ajattelin jos johtuisivat hcg:stä niin sittenhän sen pitäisi jo testissäkin näkyä. Eli kaikki tähän astinen oireilu on vain lääkkeistä johtuvaa :'(

Aithusalle hirmuisen iso lohtuhalaus. Mut vielä sinnitellään hetki toivoen..eikös?

Mirkku. Niin, siittiöthän on siitä hankalia ötököitä, että pitkän ajan asiat vaikuttaa niiden kuntoon. 3kk ajan elämä näkyy näytteessä. Näyte voi olla tänään ok mutta seur.hoidossa jo erilainen. Lisäksi labrassa ei kaikkea nähdä, vaikka siittiöt ulkoisesti priimaa niin on olemassa ns.dna fragmentaatiota jolloin noita vikoja juuri tulee ja etenkin alkuraskauden keskenmenot voi johtua tästä. Osa lääkäreistä ei jaksa uskoa teoriaan mut tästä on joitain tutkimuksia.
Onhan meilläkin takana monta luomuraskautta, ei toki mitenkää helposti. Mut noissa hoidoissa jakautuminen ei vaan tunnu jatkuvan kunnolla. Kerran siirrettiin kaksi ja viljeltiin kahta huippualkiota pidemmälle ja ne vaan hyytyi 4pv kohdalla joten pakkasen ei saatu mitään. Vaikka tosiaan labrassa ne oli top luokkaa. Nyt viime keväänä taas laatu oli lähtökohtaisestikin huonoa hedelm.alkaen, joka taas oli kuulema ehkä enemmän munasoluperäistä. Jokatapauksessa lääkäri oli ihan samaa mieltä siitä, että pitkä viljely olis kannattavaa. Siinä menetetään ehkä paljon mut toisaalta on ihan turhaa siirtää ja elää toivossa jos kuitenkaan niistä ei mitään tulis.
Mut jooh..sitä kai ei kukaan pysty sanomaan missä lopulta on vika.

Tässä nyt yks linkki jos haluatte vilkaista. Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - Lääketieteellinen aikakauskirja Duodecim

Viimeksi muokattu:
Niinhän siinä sitten kävi, että meidän yksi ja ainut huuru ei selvinnyt sulatuksesta. pelotti koko aamun ja viimein puhelu tuli. Järkyttävä suru ja pettymys. Olemme suunnitelleet hoitojen päättyvän tähän. Tuntuu kamalalta. Mies kuitenkin heitti ilmoille ajatuksen uudesta kierroksesta ja jopa Viron hoidoista. En vaan tiedä. Kokemuksia niistä olisikin kiva kuulla. Vetäydyn nyt kuitenkin nuolemaan haavojani. Kiitän siitä että olen saanut täällä jakaa iloja ja suruja. Toivon paljon onnistumisia ja onnen hetkiä <3

Voi Aliaana!! Olen todella pahoillani. Miettikää nyt hetki..eihän sitä heti tarvitse päättää. :hug:. Noi on kyllä just niin surkeita juttuja. Mäkin muistan kun odotin tuota puhelua ja toive oli edes kohtuu "suuri" kun kolme oli kuitenkin pakkasessa. Sit se tunne kun sanottiin että kaikki sulatettiin, ainoa selvinny oli ihan huippusurkeaa b-luokkaa.. Kyllä se usko ja toivo hiipui jo siihen. Mutta vielä tuo, että mitään ei siirrettäväksi on kyllä todella musertavaa.
Toivon nyt että saatte mietittyä mieleisen päätöksen. Mäkin luen mielelläni kokemuksia ulkomailta..just in case..

Aliaana ja Lokakuu Olen todella pahoillani teidän puolesta.

Minulla on nyt jarru piikki pistetty ja odotelaan ekaa ultraa ja ensi kuun n 15 siirto. Jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu. Nyt meillä on uusi luovuttaja ja jännäähän sitä miten hän hoitoihin reakoi ja saadaanko soluja..ym

aliaana ja aithusa pahoittelut minultakin... Nyt olisi jo toivonut jotain mukaviakin uutisia tänne...
Ulkomailla: Virossa siirrot meilläkin tehty ja tehdään vielä yksi; toivottavasti :)
Kerron mielelläni jutuista siellä, mieluummin privana, mutta voi kysyä täälläkin...
Piinistelijöitäkin on vielä...TOIVOTTAVASTI saatte plussat !!! Ja hoitoja alkamassa; onnistumisia !!!

Pahoittelut neganneille, jokainen niistä on liikaa... Voimia!

Viikon päästä starttaa meidän Tarton hoito. Zoladex vilahtaa läskiin perjantaina ja sitte mennään... kohti jännitystä... toivoa... odotusta... ja...pettymystä tai onnea.

Jälleen kerran...

Tervehdys kaikille !!!
Ja pahoittelut neganneille ja tsempit vielä piinailijoille.
Meillä vihdoin ja viimein asiat meni eteenpäin, niin että ensi kuussa meilläkin on
sitten tosi paikka edessä. Päivämäärät tarkentuu tässä vielä, mutta nyt se on menoa.
Tosiaan tuli niitä vastoinkäymisiä sitten roppakaupalla, mutta jospas ne olisi sitten koettu.
Ihanan paljon täällä on ollut myös vauva-uutisia onnea teille kaikille.
Nyt nauttimaan syksyisestä ilmasta pihalle.

nega pysyi negana, eilen soitin klinikalle ja kiitin hyvästä hoidosta. Nyt hormonihuuruja haihduttelemaan ja katseet suunnattava ensi viikon sijaisperheinfoon. Never say never, mutta kun tämä lahjasoluhoitokin meni ihan samanlailla kuin omat ivf:kin niin alkaa olla kaikkensa antanut olo. Kunhan näistä pettymyksistä on selvitty ja saadaan tietoa adoptio- ja sijaisperhemahdollisuudesta niin katsotaan sitten vielä mitä tehdään.

Toivoa ja onnistumisia teille kaikille!

Yhteistyössä