Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Emilia Onnea, onnea, jee, tosi hienoa. Ja tosiaan nauti sen olet ansainnut :flower:

Minulla on automaattisesti sektio oli sitten yksi tai kaksi vauvaa syntymässä. kaksi sektiota minullakin alla, toinen siis reilu vuosi sitten ja toinen 16v sitten. Reilu vuosi sitten ei kohtu kestänyt käynnistettyjä supistuksia ja sektioarpi repesi. Näiden sektioiden välissä yksi alatiesynnytys(-95)
Tartossa saa päättää haluaako yhden vaiko kaksi, mut ku sit ajattelee taas hintaa. Hinta kun on sama molemmissa ja jos ei onnistu niin sitten hinta on tiettty taas sama uusemmalla kerralla.
Lyyra Kiva, että on joku muukin kuka joutuu pähkäilemään samaa asiaa jos nyt tätä kivaksi voi sanoa.Mietin pitkään , että laitanko koko kysymystä, mut sit rohkaisin mieleni ja laitoin. Onko tämä sit', että nälkä kasvaa syödessä vai mitä? En ole ihan varma omista ajatuksistani tämän suhteen. Pelkään, että teen väärän valinnan ja sitten joudun sitä katumaan. Arg...hitsin hankalaa.

Kiitos tytöt teille kun olette niin mukavasti ottanut kantaa kysymykseeni, olette kultaisia.
 
Emilialle onnittelut kahdesta sydämestä!!!! Suosittelen muuten rekisteröitymään sellaiselle palstalle kuin Monikko-Onnea (löytyy ainakin googlettamalla), joka on suljettu palsta, sieltä saa paljon hyvää vertaistukea monikko-odotukseen, jossa kuitenkin ne omat juttunsa.

Rudy: hienoa, että vauva-arki rullaa hyvin! Kait se maha tosiaan vielä venyy.. kun pikkuiset koko ajan kasvaa.. Synnytystavasta ei vielä ole ollut puhetta, mutta luulisin olevan alatiesynnytys, kun molemmmat ovat jo jonkin aikaa olleet raivotarjonnassa, ja mulla ei ainakaan tiedossa mitään lääketieteellistä estettä. Se vähän hirvittää, kun mulla tuo klexane käytössä, kun oon lukenut, että epiduraalia ei anneta jos pistoksesta alle 12 tuntia. Siitä ei lääkärit oo vielä mitenkään kommentoineet.

Siitä lapsettomuusdokkarista, jossa Eve Hietamies vielä kommentoisin, että kiinnittikö kukaan huomiota dokkarin loppuun, kun Piitu Uski kysyi lapsettomuuslääkäriltä, onko hänellä itsellään lapsia, johon lääkäri vastasi, että ei. Piitu Uski siihen, että onpa ihmeellistä, että sinulla ei ole lapsia, kun hoidat lapsettomia, että kuis se nyt silleen, johon lääkäri jotain epämääräistä kommentoi. HALOO::: Huvitti jotenkin, kun kyseessä arasta aiheesta kertova dokumentti, ja sitten juontajalle ei tule pieneen mieleenkään, että kyseinen lääkäri SAATTAA olla itse esim. kärsinyt lapsettomuudesta, johon silloin ei vielä ole ollut näin tehokkaita hoitojakaan tiedossa..
Jotenkin se vaan taas konkretisoi sen, kuinka itsestäänselvänä sitten kuitenkin lapsia pidetään..

Sitä olen kanssa miettinyt, kuinka onnellinen olen eläessäni nyt, kun on tällaisellakin keinolla mahdollisuus saada lapsia. Vielä parikymmentä vuotta sitten se ei olisi ollut mahdollista..
Ehkä siksikin osan ihmisistä mielipiteet lahjoitettujen sukusolujen käyttöön on pelonsekaisia/kielteisiä, sillä se tuntuu vielä vähän hurjalta "tieteisjutulta" ja luonnon sorkkimiselta monien mielestä.. Kyllä ajatus itsestäkin tuntui oudolta, ihan hoitojen alussa en olisi sitä edes ajatellut, mutta kummasti se mieli muuttuu ja kypsyy..

Vilhelmiina, joka täällä ei saa unta, herättyään sadannen kerran tänään yöpissalle :)
:heart: :heart:
 
Moikka

Meillä oli siis suunnitteilla vkolle 14 alkionsiirto(alkioadoptio Tarttossa), mut menkat alkoikin tänään jo vaikka siis piti alkaa ma. Luuletteko ,että tämä vaikuttaa siirtoon jotenkin? Onko se siirto ajoitettu siihen n. kp 14 vai voiko se olla pidempi. Eli nyt siis kp 14 olisi minulla pitkäperjantaina ja silloinhan on vapaata ja käsittääkseni seuraavan kerran ti auki klinikka vai mitenhän siellä mahtaa olla. Lääkäri on nyt lomalla viikon eteen päin eli emme pääse kysymään, että miten siirron käy. Zumenon pitäisi tänään aloittaa, mut kun en tiedä aloitanko kun en tiedä onnistuuko se siirto nyt vai meneekö tämän takia kk eteenpäin.
 
sela, mulla siirrot ollu lääkkeellisessä PAS:sissa välillä kp18-23. Eli lääkkeellisessä ei oo niin välilä mikä päivä on siirto. Sinuna aloittaisin lääkityksen tänään.

Minulla sama homma sitten edessä n. viikon päästä.
 
Hei Sela!
Samaa neuvoisin minä, aloita lääkkeet tänään. Käsittääkseni siirtoa ei tarvitse tehdä juuri kp 14.
Itse aattelin testailla huomenna kotitestillä, nyt taas sellanen olo ettei oiskaan raskaana kun ensin lähes koko piinispäivien ajan ollu olo et plussa tulee....
 
Minähän en niin paljon ymmärrä teidän vastaanottavan puolen ajoituksista, mutta paljon minulle on selitetty ja olen ymmärtänyt, että teidän kohdun limakalvoa pidetään "vastaanottavana" (juurikin tuolla kyseisellä lääkkellä) eikä se ole ihan kiertopäivän päälle milloin siirto tehdään. Kun taas minulle se munasolupunktion päivä on todella tarkka. Saan sellaisen munasolut irroittavan "lopuruiskeen" ja punktion tehdään melko pian sen jälkeen.
 
No nii, saatiin yhteyshenkilö kiinni klinikalta jolta päästiin asiaa kysymään. Nyt stten on ensimmäinnen lääke napattu ja siirto siis pysyy edelleen viikolla 14. Varmisti kesken puhelun vielä lääkäriltä vaikka se on lomalla. Maanantai ei Virossa ole pyhäpäivä joten silloin siellä kaikki paikat auki toisin kuin meillä. Lääkäri antaa sitten lisäohjeistuksen lomalta palatessaan.

Tää on nyt sitten taas niitä tyhmiä kysymyksiä, mut ku en tosiaan tiedä, eli siis
epäselväksi jäi itselle kun en koskaan aikaisemmin ole joutunut Zumenonia ottamaan(eikä lääkäri tajunnut/muistanut sanoa) niin otetaanko liuskasta ihan järjestyksessä aloittaen lauantain kohdalta(mulla siis kolme tablettia päivässä) vai pitäisikö ottaa joka liuskasta lauantain kohdalta(paketissa kolme liuskaa) Vai voiko ottaa samasta liuskasta la,su,ma kohdalta yhden päivän aikana? :ashamed:

Miten mahtaa alkioiden sulatus alkaa, kuinka kauan ennen siirtoa? Viikko?
 
sela Zumenonista: liuskoissa olevista päivistä ei välitetä, koska annostus on 3 tablettia päivässä. Itse ainakin käytin liuskan kerrallaan.

Minä täällä odottelen tietoa Avalta uudesta luovuttajasta. Sanoivat että "uusintakierrokselle" lähteville luovuttaja voi löytyä kuukaudessakin. Eli jos hyvin käy soitto voi tulla jo parin viikon kuluttua. Ei oikein mihinkään osaa tarttua ,kun odottaa vaan sitä. Niin monta vuotta on elämä näiden hoitjen ympärillä pyörinyt, että ei tahdo osata ajatelakaan elämää ilman jonkin vaiheen odotamista.
Mut sellaistahan se taitaa olla meillä kaikilla täällä.

Tuntuu kuitenkin rohkaisevalta lukea myös näitä teidän onnistumisia. Olen nimittäin joskus jo ajatellut sitäkin ,että eivät nämä hoidot kuitenkaan mitään auta, kun itsellä on pelkkiä epäonnitumisia takana. Jospa minäkin joskus onnistuisin... :flower:

Suuret halaukset kaikille
 
Moi
Selalle neuvo että laita hälytys puhelimeen aamiksi,iltapäiväksi ja illaksi lääkkeistä, liuskan päivillä ei tosiaan ole väliä, samaa lääkettä joka pilleri. Ottamisaikakaan ei ole tunnin tarkka, esim. mä otan aamulla välillä 7-9 ja silleen.
Sama fiilis tänään kun Minnillä, ei oikein osaa tarttua mihinkään ku miettii huomista testiä, huh huh
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
Tinulinen (32) eka haaveissa, pitkään jonossa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, hoito huhtikuussa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka, PAS maaliskuussa
sela (40), 2. yhteinen toiveissa (1. kuollut hoitovirheeseen), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Dream73 (36), haaveissa eka
Tyyne73(36) haaveissa eka
Minni 73 (36) esikoisesta haaveileva
lokakuu, (40+) haaveissa toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+

Piinistelijät
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+), haaaveissa kuudes, 2 alkion siirto 22.1.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, testipäivä 8.3.
Emilia (xx) :heart: :heart:


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
 
Hei kaikille,

meniköhän päivitykset oikein?

Lokakuulle lohtuhalit :hug:
Nennuliinille kukkapuska ja paljon onnea tyttövauvan perheelle! :flower:
Emilialle isot onnittelut tuplasykkeistä!

Muistaakos kukaan, mikä oli sellainen Lugesteronia vastaava lääke, jota sai vain jostain tietystä apteekista Helsingissä? Muistaakseni oli sellainen, joka ei valunut kuten Luget, mutta ei myöskään särkynyt jauheeksi sormissa.

Hyvää viikonlopun loppua kaikille!
Hillevi, lomalla Lapissa :wave:
 
HILLEVI ne on progesteronipuikot, joita saa yliopiston apteekeista, YA valmistaa ne ite. 200mg puikkoja. Hieman "hötömpää" koska ovat puristettuja vahapuikkoja eikä päällystettyjä niinku luget... Mutta muuten hyviä käytössä (ei juuri valunut) ja sopii niille ketkä allergisia lugen sis. pähkinäöljylle. Itelläni oli ne käytössä

EMILIA onnea miljoonasti!!

TEEKUPPI peukutukset testiin!!!

Kauniskuu ja Hosuli ;) reilut 4kk
 
Hillevi: mulla oli toi progestoron käytössä lugejen sijaan elokuussa, se oli ainakin silloin kela-korvattava, toisin kuin lugesteron. Suosittelen ostamaan sen YO-apteekin sijaan Stockan apteekista, sillä ero valmisteen käyttömukavuudessa oli kuin yöllä ja päivällä. Ne valmistaa sen myös siellä itse. YO:n apteekin puikot oli kuin hiekkapaperia ja Stockan puikot taas silkinpehmeitä :)
 
Ihanat ihmiset internetissä!

Testasin aamulla plussan ja olen niin onnellinen!!!
Se oli heikompi kuin viime kerralla, mutta ihan selkeä ja nythän tein testin 2 päivää aiemmin kuin viimeksi. Huomenna ja ylihuomenna on verikokeita sitten. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin loppuun asti, monta jos-juttua on edessä mutta nyt nautin tästä hetkestä!
Viettäkää ihana sunnuntai jokainen!
 
Minä edelleen jatkan tätä oman navan ympärillä pyörimistä, mut toivon, että olisi hyötyä jollekkin muullekkin kysymyksistäni.

Joku jo aikaisemmin puhui matkasta Tarttoon, mut nyt en sitä millään saanut osumaan silmään. Eli yhden päivän aikana siirtohomma hoituu siellä aamulla pikapaatilla sinne ja illalla takaisin.
Mihin aikaan olette menneet ja monen laivalla kerinneet takaisin? Olitteko omalla autolla, jos niin kauanko meni ajaessa Tallinnasta Tarttoon, noin? Kauanko siirtoon menee aikaa ja pääseekö sieltä miten nopeasti pois vai joutuuko jäämään sinne hetkeksi aikaa?
Sit vielä siitä lääkäristä olisin kysynyt et millai mahtanee se Andrei Sõritsa olla? Onko Kristina ja Andrei aviopari vai sisaruksia(tämä vain omaa uteliaisuuttani)

Kaikki nämä asiathan selvinnee ajan mittaan,mut hätähousuna en malttaisi odottaa =)
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja Vilhelmiinalle kiitos tuosta Monikko-Onnea palstan vinkkaamisesta. Taidankin liittyä sinne.
Moni mietti sitä yhden vai kahden alkion siirtoa, koska kaksosraskaus pelottaa. Tottakai muakin, mutta mulle lääkäri ainakin sanoi, että 95 % kaksosraskauksista sujuu kuitenkin hyvin loppuun asti..

Ja Teekupille onnittelut plussasta!!! Tosi hieno homma!

Emilia ja :heart: :heart: la 3.11.2010
 
Hiphei Onnea Emilialle ja Teekupille plussista!!!! Olipas kiva uutinen näin sunnuntain kunniaksi!! :hug:

Pakko kysellä täältä, että kuuluuko ihan oikeasti jatkuva vatsa- ja selkäsärky alkuraskauteen? Alkaa jo huolestuttaa... Itsellä tämä jatkuva särky vaivaa ja eilen vielä tuli tuhruvuotoa ja meinasin tipahtaa pöntöltä kun pelästyin. Ilta menikin sitten jo murehtiessa, mutta muistelin, että "tuhruvuoto" on ihan normaalia, eikö? Hope so. Siis mä en yhtään osaa nauttia tästä "tilasta" ennenkuin olen käynyt ultrassa ja saanut varmistuksen. Milloin sinne muuten voi aikaisintaan mennä? Mulla varattu 30.3. eli kun 7 vk on tullut täyteen.
Aliisa, kävitkö sinä milloin? Osasiko lääkäri sanoa sinulle mistä se sinun vuoto johtui? Olen siis ihan paniikissa, enkä uskalla suurin piirtein hengittää. Eilen olin jo ihan varma, että kesken meni, mutta onneksi se vuoto loppui. Mietin vaan, että pystynkö odottamaan vielä reilun viikon vai menisinkö jo varmistamaan tilannetta.

Toivon muille pirteämpää sunnuntaita!! Onneksi pääsin iloitsemaan näistä iloisista uutisista mitä täällä oli ilmaantunut!! =)
 
Tuuttituulia, meillä oli ekassa siirrossa ultra jo rv 5 ja syke näkyi. Itelläki oli silloin vuotoa ja samalla kysyin siitä. Nyt tässä oli lääkäri laittanut rv 7, mutta voi olla että mennään jo rv 6 jos kaikki menee hyvin. Ihan siksi että tietäis onko kiinnittyny yks vai kaks tai yleensä et kaikki kunnossa
 
Kiitos tiedosta teekuppi! Onpa vielä hömppä kysymys, mutta menetkö mihin siihen rv6:n ultraan, jos menet? Johonkin yksityiselle gynelle vai omalle klinikalle? Mulla on terkkarin neuvola varattu vasta huhtikuulle. Mietin, että jos menis sitten johonki yksityiselle, että sais mielenrauhan, vai mitä hitsiä oikein tekis...
 

Yhteistyössä