Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei, menen yksityiselle lääkärille joka on aina ultrat tehny mulle. Neuvolassa tai julkisella puolella ei ole ultria näin aikasin, siks yksityiselle. Ja selkäkivuista / mahakivuista, mulla ollu viimeksikin jo ennen plussaa menkkamaisia kipuja ja niin on nytkin
 
Onnea Emilia ja Teekuppi! :flower:

Mulla oli se eka ultra vkolla 8 muistaakseni, VL:lta antoivat ajan ja se oli laskettu kai jotenkin niin, että tietyn ajan jälkeen(oisko sitten ollut vko 7) keskenmenoriski pienenee huomattavasti ja ultra vasta sen jälkeen. Olihan se pitkä aika odotella..
 
IHANAA :heart: :eek:nnea plussanneille. Ja tuhruvuodosta kärsiville: Vuosin itsekkin viime raskaudessa aina viikolle 7 asti sellaista ruskeaa tuhrua joka välillä muuttui verisemmäksikkin. Olin aivan paniikissa koko ajan ja lisäksi kärsin vielä menkkamaisista kovista säryistä. Mutta kaikki oli aivan hyvin. Joten älkää turhaan murehtiko.....tiedän:helpommin sanottu kuin tehty :headwall: Itse kävin yksityisellä heti raskausviikolla 6 tarkistuttamassa tilanteen. Jo silloin erotimme heikon sykkeen :heart: , muttei kannata huolestua, ellei sykettä vielä noilla viikoilla ultrassa havaita :attn:

Tarrasukkia matkaan pienille matkaanlähteneille ja iso voimarutistus hoitoja läpikäyville. Voin jopa fyysiseltä osalta sanoa samaistuvani teihin tällä hetkellä. Psyykkinen puoli vaan minulle tietenkin niin paljon helpompaa.

Kassu :hug:
 
Tuuttituulia me kävimme ultrassa Fertinovassa tasan 7+0. Rv 5 ei ainakaan kannata mennä, ellet sitten halua varmistua kohdun sisäisestä raskaudesta.. Klinikalla mielellään tekevät sen ultran vasta tuolloin lähempänä rv7, koska silloin pitäisi syke näkyä. Syke ei useimmiten näy kuin siinä rv 6 loppupuolella (toki on poikkeuksia). Minkälaista vuotosi oli? Ja tuliko siis ihan verenä? Jos ei hyytymiä tullut, niin tuskinpa mitään hätää. Sinuna yrittäisin sinnitellä sinne klinikan ultraan saakka.. eihän tuo viikko niin kovin pitkä aika ole.. vaikka muistan kyllä kuinka itse laskin päiviä sinne.. Vuotohan voi tulla ihan mistä vaan.. mutta jos se oli kovin vähäistä ja loppui, niin tuskin oikeasti vakavaa.. Meille lääkäri sanoi, että se voi tulla ihan hyvin jostain muualtakin kuin kohdusta.. Myös raskauden sijainti saattaa aiheuttaa vuotoja.. ja kaksoisraskaudessa voi olla, että toinen kuihtuu pois ja vuotaa ulos.. Jos vuoto tosiaan loppui, niin mene levollisin mielin eteenpäin vaan:) Jos vuotoa on, niin vältä kylpyjä ja saunaa ja koita lepäillä jalat pystyssä.. siinä minun neuvoni mitä voin antaa.
Selkä ja vatsakipuja minulla on ollut aiemmissa raskauksissa.. Tässä raskaudessa samanmoista ei ole ollut.. koska aiemmin se on ollut ihan joka päiväistä.. minulla ne valitettavasti enteili keskenmenoa, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä kaikilla! Sinun raskautesi ei varmasti ole mennyt vielä kesken.. Hyvä merkki oli se, että se vuoto loppui. Koita nyt olla stressaamatta ja jaksaa siihen ultraan.. Tai jos et sinne asti jaksa, niin käy yksityisellä.. mutta en suosittele käymään ennen kuin lähemmäs 7 on täynnä. Sitä tulee entistä epäluulosemmaksi, jos ei sykettä näykään.. Eihän nuo sinun säryt ole toispuoleisia?
Tsemppiä kovasti! Täällä pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin!

Onnittelut Emiliallekkin jos en vielä ole muistanut onnitella! :heart: :heart:

Täällä oltiin tänään vauva kekkereillä.. ihan mukavat kekkerit oli:) Tänään pitäisi itsellä olla rv 8+4 eikä sille mitään voi, että pelottaa.. mutta se on ihan normaalia näin monen keskenmenon jälkeen.. lääkäri totesi näin.

Mukavaa su iltaa kaikille.
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
Tinulinen (32) eka haaveissa, pitkään jonossa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, hoito huhtikuussa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka, PAS maaliskuussa
sela (40), 2. yhteinen toiveissa (1. kuollut hoitovirheeseen), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Dream73 (36), haaveissa eka
Tyyne73(36) haaveissa eka
Minni 73 (36) esikoisesta haaveileva
lokakuu, (40+) haaveissa toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+

Piinistelijät

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+), haaaveissa kuudes, 2 alkion siirto 22.1.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, testipäivä 8.3.
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
 
TEEKUPPI: Onnea! toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.

TARTOSTA vielä: Asioidaanko siellä suomeksi vai englanniksi? Meillä pe aika Oulun VL:eek:on mutta edelleen tuo Tartto kiinnostaa.... kielionkelma vaan vaivaa...
 
EMILIA: Sulla hieno LA. Se kun on meidän tytön syntymäpäivä!

TEEKUPIlle onnittelut!

TUTTITUULIA: mulla oli alkuraskaudessa tosi paljon vatsakipuja. Menkkamaisia ja ei niin menkkamaisia sekä myös selkäjomotusta ja tuhrua :hug:

Bartsu
 
Heippa!
Kiitos listan päivityksestä Hillevi! Miten etenee sinun hoitojen kanssa? Entä Tuuttituulia, mikä on olotila nyt?
Itse kävin tänään veritestissä ja toivottavasti saan tuloksen vielä tänään. Aurinkoista päivää kaikille!
 
Heippa vielä, tuossahan tuo hcg juuri tulikin elikkä pp13 oli 79. Vähä matalaltahan tuo vaikuttaa mutta toisaalta on näin aikasessa vaiheessa. Viimeksi oli pp 15 179 et siihen nähden ainakin ihan ok, samoin viitearvoihin.
Meillä on nyt tuo ultra tilattuna rv 6.0 jos kaikki menee hyvin. Se on kai vähän sellanen luonnekysymyskin koska haluaa ekaan ultraan mennä, ite oon aina ollu tällänen " vähä nopee" asiassa kuin asiassa. Sitä ei tosiaan tiedä näkyykö syke silloin jo, viimeksi tosiaan näkyi jo rv 5, mutta haluan ainakin muuten tietää että kaikki ok siellä.
 
Teekuppi, enemmän merkkaa se hcg-lukeman nousu kuin lähtöarvo. Tsemppiä ja onnea matkaan teille valtavasti!

Meille suunnitellaan siirtoa huhtikuun loppuun, ens viikolla pitääkin jo aloittaa kierron siirto lääkkeellä. Hassua, kun hoitoa = uutta luovuttajaa odotettiin melkein vuosi ja nyt en ole tehnyt koko hoidon eteen yhtään mitään. Vitamiineja jne. napsittu tietty miehen kanssa koko tämä väliaika. Mutta asia ei siis ole ollut ajatuksissa kuin ihan satunnaisesti.

Ihanaa aurinkoista kevätiltaa kaikille!
Hilde :wave:
 
Moi!
Kiitos kaunis kaikille kannustavista kommenteista särkyjen ja lauantaisen vuodon suhteen!! Tosiaan itsekin monesti lukenut, että ne ikäänkuin kuuluvat asiaan, mutta ihan paniikkihan siinä iskee kun omalle kohdalle sattuu. No tärkeä oli kuulla, että muillakin ollut vastaavia ja silti kaikki mennyt hyvin.

Kävin tänään neuvolassa, en tiedä olisiko sinne jo pitänyt mennä, mutta soittaessa antoivat tämän ajan. Siis herranjestas, kuuntelin ihankuin joku ulkopuolinen, että juu juu... Mietin, että eihän nämä minulle kuulu... =) No kai sitä pitäisi osata vähän iloitakin välillä. Tilasin huomiselle sen lääkärin nyt kuitenkin, haluan viikonlopuksi mielenrauhan oli tieto sitten mikä oli.

Aliisa, juu ihan sellaista tuhruvuotoa se oli, ei mitään "pahempaa". Vatsaa koskee ja nukun ihan älyttömän huonosti. Onneksi vatsasärky ei ole jatkuvaa. No täytyy vain toivoa parasta, kun itsehän tähän ei nyt mitenkään voi vaikuttaa.

Mukavaa viikon jatkoa! Lähden tästä kouluttautumaan muutamaksi päiväksi...
 
Tyttöuutisia täältäkin päin. Perheeseemme syntyi ystävänpäivänä ihana tyttöpakkaus. Synnytys oli tällä kertaa upea kokemus ja tulos siitä mitä parhain. Isoveli innolla hoitaa siskoaan. Saa aina välillä olla toppuuttelemassa:) Kaikki on sujunut pääosin hyvin. Nyt nimen pohdinta käynnissä:)
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja hoitojaan odottaville:) Myös masuvauvoja odottaville myötätuulta.
Pomppis
 
Olen taustaillut pitkään, kun olen odotellut skopiaa, joka on ollut tarkoituksena tehdä ennen seuraavaa lahjasoluhoitoa. Nyt kevät on edennyt siihen vaiheeseen, että skopia tehtiin eilen ja kotiuduin tänään päiväunien jälkeen tähän koneelle. Leikkaus herätti paljon ajatuksia, joita ajattelin tässä vähän jakaa, kun täällä on niin monia, joilla on kokemusta sekä endosta että lahjasoluraskaudesta. Tapasin lääkärin tänään aamukierrolla, ja hän pahotteli, ettei leikkauksesta ollut luultavasti mitään hyötyä. Tilanne oli ollut erittäin kiinnikkeinen eli paksusuoli oli ollut kiinni kohdun takana tiukasti sekä munatorvet ja munasarja yhdessä paketissa. Skopiassa oli irrotettu suoli kohdusta, mutta tästä on kuulemma vain väliaikaista hyötyä, koska anatomia palautuu endon vuoksi pian ennalleen. Leikkauksessa oli ajatuksena poistaa munatorvet, jos näistä vuotaa nestettä kohtuun ja vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Tätä ei ollut pystytty tekemään, koska oli ollut liian suuri riski, että samalla oli vahingossa poistettu munasarja. Tästä olin tyytyväinen, koska minulla on vain toinen munasarja jäljellä, ja haluan säilyttää munasarjan ja oman hormonitoiminnan (etenkin kun endo pysyy siinä määrin kurissa pillereillä, että uskon selviäväni vaihdevuosikään saakka). Yritin kysyä olisiko jotain terveydellistä hyötyä skopiasta kuitenkin ollut, mutta valitettavasti lääkärin mukaan ei ollut. No, tilanteeseen olin osannut varautua etukäteen, ja oma valintahan tuo leikkaus oli ollut, kun halusin noudattaa lapsettomuuslääkärin antamaa toivon kipinää.

Keskustelusta tuli kyllä aika lohduton vaikutelma raskausasiaan liittyen. Lääkäri neuvoi minua vakavasti harkitsemaan jatkonko enää lapsettomuushoitoja. Hän kertoi, että tilanne on niin kiinnikkeinen, että raskaudessa kohdun kasvaessa minulle voi tulla kiinnikkeistä kipuja, joille ei voida tehdä mitään. Viime öinen kipukokemus mielessä alkoi kieltämättä hirvittää se, minkälaisia kivut voisivat olla, kun mitään vahvaa lääkitystä ei voisi käyttää. Lisäksi hän kertoi, että ennenaikaisen synnytyksen riski on selkeästi olemassa ja kolmantena riskinä on se, että lääkärin mukaan alatiesynntyksen tulisi onnistua, koska mahdolliseen kiireelliseen sektioon liittyy riskejä kiinnikkeiden takia. Koen nyt, että puhuin lääkärin kanssa, joka on hoitanut synnytyksiä ja kiireellisiä sektioita ja puhuu asioista tästä näkökulmasta. Ymmärrän sen, että omalla arvostetulla ja kaikin puolin hyvällä lapsettomuusläkärilläni on kuitenkin enemmän tavoite saada ne kaksi viivaa tikkuun eikä hän mieti tai ole ainakaan koskaan tuonut esiin näitä asioita. Kumpikaan näistä lääkäreistä ei ole puhunut, ettei lahjasoluraskaus voisi onnistua. Tämän keskustelun jälkeen kieltämättä mahdollinen raskauden alkaminen toisi mieleeni myös huolta. Huomaan olleeni niin jumittunut tähän lapsettomuushoidoissa pyörimiseen, etten aiemmin ole osannut ajatella lainkaan tätä puolta. Nyt olen melkeinpä helpottunut, ettei kaksoisraskaus alkanut niistä kahdesta kahden alkion siirrosta.

Näistä kaikista näistä puhun kyllä vielä lapsettomuuslääkärille, ja otan leikkauskertomuksen ja -kuvat sinne mukaan. Kyllä minä ehkä silti olisin vielä valmis yrittämään raskautta, mutta yritän nyt toipua ensin leikkausta miettimättä liikaa näitä asioita. Jaksamista kaikille vaiheisiinne! Leikkauksen jälkeinen olo ja ajatukset ovat niin vahvoina, etten ihan vielä jaksa ajatella muuta, mutta taustaillessani olen myötäelänyt vaiheitanne. Vanhalle palstailuystävä Nennuliinille onnittelut vauvautumisesta, samaten Pomppaduulle ja kaikille muille!
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
Tinulinen (32) eka haaveissa, pitkään jonossa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, hoito huhtikuussa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka, PAS toukokuussa
sela (40), 2. yhteinen toiveissa (1. kuollut hoitovirheeseen), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Dream73 (36), haaveissa eka
Tyyne73(36) haaveissa eka
Minni 73 (36) esikoisesta haaveileva
lokakuu, (40+) haaveissa toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+

Piinistelijät

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+), haaaveissa kuudes, 2 alkion siirto 22.1.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, testipäivä 8.3.
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
 
Paljon onnea Pomppaduu! :flower: :heart:

Lotta voimia teille, päädytte sitten uuteen hoitoon tai johonkin muuhun ratkaisuun. :hug:

Tuttituulialle toivottavasti kerrotaan huomenna hyviä uutisia. Täällä peukut pystyssä!

T. Hillevi
 
Terveiset Thaimaan lammosta ja onnea plussautuneille ! Taalla tarkenee. Minulla oli yhden vuorokauden vahan verensekaista vuotoa ja selkaa juili. Luulin jo, etta keskeytyy. Olin ollut ilman Lugeja ja Zumenoneja 5 vrk. Nyt kaikki hyvin oklotysta lukuunottamatta. Kaikki etoo. Yhdentoista tunnin lento perjantaina ei kylla huokuttele.

Discovery 11+3
 
Pomppikselle paljon onnea :flower:

Lotta77 :hug: voimia tulevaan mihin päädyttekään

Tuuttituulia Tsemppia lekurireissulle

Hillevi Olikos tuossa listassa kaikki maaliin päässeet mukana?
Minua kanssa mietityttänt tuo heittämäsi asia tuosta jos on aikaisemmin lapsia niin onnistuuko lahjahoidot silloin paremmin kuin täysin lapsettomalle.
Meille lääkäri AVAlla sanoi, että vanhemmat raskautuu helpommin kun nuoret koska nuorilla on takana jokin muukin sairaus kuin vaan munasoluhäiriö,mutta siinäkään ei puhuttu mitään siitä onko lapsia entuudestsan vai ei. Mitenhän se muuten oikaeasti mahtaa mennä??

Itsellä alkaa olla hieman pientä jäänityksen poikasta pöksyissä ku aika se vaan kuluu niin mahdottoman nopiaan. N puolitoista vkoa aikaa siirtoon(tarkkaa päivää ei siis tiedä vielä) ja ihan kun ei olisi valmistautunut vielä kunnolla =) Voiko siihen ylipäätään valmistautua koskaan kunnolla ainakaan ensimmäisellä kerralla.

Mikähän pitää muuten olla limakalvon paksuus siirrossa ja kuinka paljon se heittelee kierron aikana. Jos kp 11-12 on vaikka 9mm niin voiko sama olla kp 28 eli kuika paljon muuttuu siitä puolivälistä kiertoa loppukiertoon. Tietäisikö kukaan?
Ja onko kellään jäänyt siirto tekemättä koska limakalvo ei ole kasvanut tarpeeksi lääkkeistä huolimatta?
Kaikkea sitä pitää miettiäkkin
 
Moikka!
Kiva kuulla, että Discoverylla siellä kaikki hyvin, kyläpäs sulla jo viikkoja kasassa, miten se aika rientää toisilla noin nopsaan. Nautinnnolista loppulomaa täältäkin sinne!
Sela, kait se limakalvon paksuus pitäisi olla yli 7 mm siirrossa, jos oikein ymmärrän, mutta varmaan sekin aika yksilöllistä. Mullakin oli pari viikkoo ennen siirtoa jotain reilu 9 mm ja ei siitä enää loppuaikana kauheesti kasvanut, mutta 9mm on oikein hyvä!
Sellasesta että jos on aiemmin lapsia niin tulee helpommin uudelleen en ole kuullutkaan, mutta ihan maalaisjärjellä aatellen voi se tosiaan niin olla.

Tuuttituulia; tsemppiä lekuriin, kaikki on varmaan ihan hyvin!
Marisabel, onnittelut luovuttajan löytymisestä, missähän oletkaan hoidossa?
Lotta, oikein paljon voimia sulle täältäkin, teet sitten asian suhteen mitä teetkin.

Itellä tänään vasta "oikea" testipäivä, eli pp 15 tai rv 4.0 miten sen sitten haluukaan ilmaista ja veritestiin menossa tässä ihan piakkoin
 
Hei, tulin vinkkaamaan Simpukan toiminnasta.

Vertaistuki ja lahjasukusolut
Simpukka-yhdistyksen Helminauhavertaistukiryhmä aloittaa! Mukaan ovat lämpimästi tervetulleita lahjasukusoluhoitoja harkitsevat, jonossa olevat, hoidoissa käyvät ja lapsen lahjasukusoluilla saaneet. Muodostetaan itsellemme sopiva keskusteluryhmä. Lisätietoja turku.helminauha@simpukka-yhdistys.fi
Tämä ryhmä aloittaa Turussa, myös Tampereella on alkamassa oma ryhmä.
 

Yhteistyössä