Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Aliisa Mulla kans viikon päästä ultra-aika, tällä välin ei ole mitään. Progynovaa ultraan asti 2 aamulla, 1 illalla ja sit muutetaan jos tarvii. Mulla oli joskus aiemmin testikierros ja sillon limakalvo ei paksuuntunut tarpeeksi (kun oli 1 progynova aamun illoin). Mulle ei ole puhuttu kortisoonista mitään, mihin se siis on? Mä taidan olla vähän pihalla vielä, tää kun tosiaan meijän eka hoitokerta (mitään muitakaan hoitoja ei ole takana). Toivottavasti tää olis teille vika kerta!! Ellei sitten toista lasta joskus myöhemmin =)

Lotalle mukavia viimeisiä piinistelypäiviä ja Almalle ensimmäisiä =)

Jonsku katselin tuossa että teillä oli pitkä väli (helmikuu-elokuu), oliko se siis ihan omasta tahdostanne vaiko jotenkin väestöliiton puolelta? Harmi ettei aiemmin ole onnistunut, mutta hienoa, että teillä on vielä 4 alkiota jäljellä! Mua jännittää tällä hetkellä kauheesti montako saadaan. Ei auta kun odottaa vielä ens viikko mikä ei ehkä 1,5v odottelun jälkeen pitäs tuntua kovin pitkältä ajalta :D
 
Hei vaan !

Matilda: No se pitkä väli oli omsata tahdosta. Halusin nauttia kesästä ja ladata akkuja kunnolla... Toivotaan, että saatte paljon hyviä munasoluja ja alkioita siirretäväksi. Toivotaan, et kaikki menis hyvin. Mul ois huomenna ultra ja siirtopäivä sit selviää...

Lotalle ja Almalle mukavia piinispäiviä...

Aliisalle myös kovasti onnea tulevaan... Toivotaan todella, et nyt onnistais.

Terkuin: Jonsku
 
Lotta: OHO, jokos sulla on piinis noin pitkällä! Tsemppiä viime vaiheisiin, peukut on pystyssä täällä !!!

Alma: hienolta kuulostaa tuo teidän Helmin jakaantumispyrähdys :) Onnea kyytiläisestä!

Matilda: mulla on tuo kortisoni ollut mukana omissa hoidoissakin, sillä mulla on verinäytteestä todettu lievästi koholla olevat tuma-vasta-aineet, joten ilmeisesti kortisoni ehkäisee elimistön hylkimisreaktiota alkiota kohtaan.. Alunperin lääkäri sanoi, kun se ensimmäistä kertaa aloitettiin, että " ei siitä varmaan hyötyä ehkä ole, mutta ei haittakaan.."
Kortisoni on ilmeisesti hieman kiistanalainen näissä hoidoissa, toiset käyttää paljon, ja toiset sitä mieltä, että tehoa ei ole todistettu..

Jotenkin huvittaa, kun tuo kortisoni on kuitenkin sellainen lääke, joka on hieman "pannassa" sivuvaikutustensa vuoksi.. mutta täällä sitä vaan popsitaan jo ties kuinka monetta kertaa "varmuuden vuoksi".. mitä sitä ei tekisi..

ON: tuhrua ei ole nyt pariin päivään tullut, ja olo on äklöttävä etenkin iltaisin.. Fiilis on taas hieman parempi.. Viikonlopuksi mökille rentoutumaan!!
Vilhelmiina, 6+2
 
taas pitkästä aikaa!! Aika kuluu niin, että ei perässä tahdo pysyä. Tänne ei kuulu mitään erityistä uutta. Vointi on ollut ihan hyvä ja pienten vuotojenkin kanssa on ihan hyvin pärjätty. Rakenneultraa kovin odotetaan. Se on meillä 6.10.

ALIISA, kovasti toivon, että tässä hoidossa onnistuisitte :p !! Hoitopaikka ja lääkäri teillä paras mahdollinen!! Koska siirto??

ALMALLE tsemppiä piinailuun ja LOTALLE peukut pystyssä tulevaan testaukseen :p !!

Mitäs kuuluu JUUNI ja PAPILLON ....huhuu!!!!!!!!!!!!!!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja kirjoitelkaahan!!!!

Terkuin, VEKARA :D
 
Millaisia vuotoja sinulla on ollut? Mullahan ei vuotoja ole ollut, paitsi silloin ihan alkuviikoilla pari kertaa pientä tuhrua. Tänään on sitten pari kertaa tullut valkovuotoa, joka on ollut väriltään ihan vaaleanruskeaa. Sitten paperilla vielä kokeilin, niin tuli pari ihan pientä hyytymää, jotka oli myös vaaleanruskeita. Ei siis mitään verta, mutta vaaleanruskeita nuo kaikki. Soitin jo päivystykseen ja meinasi, ettei mitään hälyyttävää pitäisi olla, kun ei mitään kipuja ole. Tietysti itse säikähdin, kun ei tämmöisiä ole ollut koko aikana. Hoitsu aikoi vielä varmistaa asiaa (kai lääkäriltä) ja soittaa mulle. Soitan kyllä huomenna neuvolaan ja jos joku päivä pääsisi ultraan, että saisi mielenrauhan. Rakennultraan kun on vielä 2 viikkoa.

Nennuliini
 
En usko, että mistään vakavammasta on kyse. Saattaa olla olla ihan harmitonta vuotoa, hiivaa tai sitten joku tulehdus. Kannattaa suihkutella paljon ja jos vuoto jatkuu, niin toki kannattaa mennä näytille.

Mulla vuoto ollut aina pientä veristä, jonka jälkeen muuttuu ruskeaksi tuhruksi. Myös yksi hiivatulehdus minulla ollut ilman mitää kutinaa. Oli myös tullaista vaalean ruskeaa.

Miten olet muuten jaksellut? Joko tunnet liikkeet??

- VEKARA -
 
Kiitos vastauksesta Vekara! :wave:

Lepäilin nyt sitten hyvällä syyllä koko päivän. =) Eikä nyt ainakaan ole mitään vuotoa enää ollut, vain ne pari kertaa aamusta. Hoitsu soitteli ja jostain kirjasti oli lukenu, että pitää olla veristä vuotoa ja kipuja masussa, että kannattaa huolestua, mutta suositteli varmuudeksi lepoa. Oli tavan hoitsu, ettei tiennyt raskauksista normaalia enempää. Soitan kuitenkin neuvolan tädille aamulla ja jos vaikka pääsisi ylimääräiseen tarkistukseen lääkäripäivänä.

Nuo vuodot on kyllä ikäviä, toivottavasti sinullakin vähenemään päin! :wave: Muuten olen jaksanut aika hyvin. Jopa jaksaa jotain touhuillakin verrattuna kesään, kun piti vain nukkua. =) Paha olokaan ei tule, kun syö vaan koko ajan. Masussa ei ihmeempiä tuntemuksia ole, mutta yhtenä yönä en meinannut saada nukkua, kun olin juonut sinä päivänä aika paljon kahvia ja olin muutenkin tosi väsy (päivän reissu takana), niin en tiedä, olika vauveli aktiivisempi, että tuntui sellaisina ilmakuplina mahassa vai mitä vai olinko itse niin yliväsynyt, ettei uni vaan tullut. Mutta silloin tuntui, että mahassa tapahtuu jotain. Ja oikeastaan joka ilta tuntuu vähän sellaisia ilmakuplan tapaisia masussa. Mten sinulle liikkeet, tuntuuko jo hyvinkin? Entä olo muuten? Mulla rakennultra 5.10. Taitaa olla päivää aiemmin kuin sinulla.

Jännäilen minäkin täällä taustalla, vaikka en olekaan selvinnyt kommentoimaan jokaisen vaiheita. :ashamed: Toivottavasti lisää plussia tulossa ja kaikille jaksamista omiin vaiheisiinne! :heart: Kenelläs onkaan seuraava testipäivä ja milloin?

Nennuliini
 
Vekara ja Nennuliini hus vuodoille !!!! Onpa inhottavaa, että moinen vaiva piinaa teitä :| Onneksi molempien raskaus etenee kuitenkin hyvin. Kyllä ne ilmakuplat niitä liikkeitä on, siitä vaan vielä voimistuvat =)

Kaikille plussatuulia =) Ja tsemppiä hoitoja aloitteleville !!!!

Täällä kaikki hyvin. Vatsa alkaa olla todella iso ja se tuo tietysti omat pulmansa. Ensi viikolla pääsen taas kurkkaamaan vauvoja ä-polille. Toivottavasti siellä kaikki on hyvin. Kovia ovat liikkumaan,sen puoleen en ehdi huolestua :heart:

Rudy ja rupsukat 22+6
 
Niin se vain kävi taas, että nega kolahti :'( Pakkanen on nyt tyhjä, ja tokaa hoitoa ei vielä aloiteta, kun lääkärin mukaan kannattaa ensin käydä naistentautien pkl:lla leikkausarviossa. Tässä tulee nyt pakostikin vähän taukoa hoidoissa, joten saatan pitää vähän taukoa tästä palstailustakin, jos vaikka aika kulkisi vähän nopeammin muita asioita miettiessä. Kun ei tälle surkealle tilanteelle näköjään mitään voi.. Olo on aika kurja, mutta kyllä minä tästä taas nousen. En usko, että tämä vastoinkäyminen minua vahvistaa, vaan ennemmin nämä pettymykset rikkovat jotain sisimmästä, mutta selviän silti. Toivon teille plussia ja odottajille kaikkea hyvää raskausaikaan!
 
LOTALLE lämpöiset :hug: , pahoillani olen negasta :/ . Nyt kaikki tuntuu kurjalta, mutta uskon että tilanteesta hyvin selviät. Leikkausarvioon meneminen on myös asioiden hoitamista eteenpäin, vaikka kaikki odottelu mieltä masentaakin. Mutta uskon, että vielä onnistutte!!! Jaksamista teille :heart: , toivottaapi, VEKARA
 
Lotta :hug: Olen niin pahoillani teidän puolestanne! Paljon voimia nyt ja valoa tulevaisuuteen. Toivottavasti leikkausarviossa saat mahdollisimman hyviä uutisia ja jatkossa vielä raskaus onnistuu.


Mahdollisimman hyvää syysviikkoa kaikille!

Raskausoireita luomuhoidosta odotteleva Hillevi (kp 17) ;) - eihän sitä koskaan tiedä, jos rupsahtaneiden munien seasta kypsyisi joskus yksi hyvä...
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Minni (45) haaveissa yhteinen, 1 lapsi ennestään, siirto lokakuussa
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Ronyah toinen toiveissa, lokakuussa siirto
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
Aliisa (26) ensimmäinen haaveissa, tuoresiirto vkolla 40
Iituska (38), haaveissa eka, pas syksyllä?
NellaMaija (32) eka
Teekuppi ( ) eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Matilda (30) Ensimmäinen hoito-> siirto vkolla 40
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen

Piinistelijät

Alma (34) eka haaveissa. pas 15.9, testi ?

Plussanneet =)

Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu :heart:
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu :heart:
Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:
Vilhelmiina (37) 2 alkion siirto, ultra 23.9.

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
 
Rudy, ihanalta kuulostaa tuo sinun kaksosmassusi! Mitä muutaman olen nähnyt, niin isoksi masut kasvavat. Tunnetko selvästi molempien liikkeet erikseen? Valvovatko he muuten yhtäaikaa vai myös erikseen?

Hilleville plussatuulia! Jospa juuri tässä kierrossa olisi se hyvä munasolu kypsynyt! :wave:

Vekara , tunnetko sinä jo liikkeitä?

Vilhelmiina, mikä on vointi siellä? Sullahan onkin ultra jo ylihuomenna.

Sain aamulla käydä neuvolassa kuuntelemassa pikaisesti sydänääniä ja löytyihän se syke sieltä muutamasta eri kohdasta kokeilun jälkeen. Kuulemma liikkui vauveli aika paljon. Nyt taas hyvä mieli. =) Ja jos tähän ikään joku muukin ei ole oppinut, että valkovuoto voi olla muunkin väristä kuin valkoista, niin tässä tieto teillekin, olkaa hyvä. Tunsin itseni vähän tyhmäksi, kun neuvolan täti sanoi, että voihan se olla keltaista, vihertävää vähän ruskeaakin välillä. Että opinpahan senkin näin vähän vanhemmalla iällä. :LOL:

Mukavaa, aurinkoista maanantaita kaikille!

Nennuliini
 
LOTTA: Olen kovasti pahoillani :hug: Toivotaan, että pääset leikkaukseen ja sitämukaa sit jatkamaan hoitoja...

Rudylle jaksamista suuren vatsan kanssa.

Nennuli: Hyvä, et kaikki oli hyvin ja sydänäänet kuuluivat.

ON: Itselläni on nyt sit alkion siirto keskiviikkona.

Terkuin: Jonsku
 
Lotta, tulin ihan vasta vasten katsomaan, että kuinka sun testissä on käynyt. Voi itku! :'( Parempaa onnea tulevaisuudessa.

Hilleville on pakko huomauttaa, että samat on kujeet täällä meilläkin: kaappiin oli jäänyt yhdet Clomit ja niitä olen nyt nappaillut ikäänkuin semiluomukiertoon Huomenna menee vika tabu ja sitten voikin jo testailla ovista. Niitä testejäkin on kaapissa vielä eräitäkin kappaleita... =)
 
Lotta: Voi ei, tosi ikävää! :'(

Jonsku: Ok, kiitokset tiedosta. Varmasti hyvä ratkasu! Tsemppiä keskiviikolle! Samoin tsemppiä Wilhelmiinalle ultraan ja kiitokset kortisooni-infosta! Mä en ole edes tietoinen onko mulla koskaan testattu tollasia tuma-vasta-aineita, vähän alko mietityttämään mut eiköhän lääkärit tiedä mitä tekee - tai sit mulla on menny ohi koko juttu. Tuntuu moni asia menevän ohi aina vastaanotolla ja sit pitää soitella ja kysellä samat asiat uudelleen. Taitaa sen verran jännittää, ettei pysty täysillä kuuntelemaan :)
 
Pahoittelut Lotalle :hug: Hyvä että mielesi kuitenkin positiivinen ja pääset muihin jatkohoitoihin.

Hilleville ja Matsalulle plussa tuulia.

Vilhelmiinallakin jo ultra huomenna, kyllä aika menee nopeasti, muista tulla kertomaan kuulumiset.

Jonskulle tsemppiä.

ON: tässä vaan odotellaan, ensiviikolla nollaultra, sitten alkaa zumenonit.

Mieli kyllä laukkaa, että jos onnistuu niin hui ihanaa, mitä jos ei silloin ollaan syvimmissä pohjissa ja kuinka sen jaksaa (taas), varmaankin teille kaikille tuttuja ajatuksia. Matsalun kuvaus, että lennetään avaruuteen ja sitten ykskaks istutaan kotisohvalla tyhjin käsin, on erittäin hyvä kuvaus näistä pettymystilaneista. Itsellä kaksi km:ää takana...joten tuntumaa on, valitettavasti.

Hyvää viikonalkua kaikille.
 
Lotta: voihan itku :hug: Kyllähän sitä selviää ihminen kaikesta, mutta syvät arvet jättää sydämeen.. niin se vain on..

Nennuliini:
kiva, että siellä kaikki hyvin .. vuodot ei oo kivoja, oli ne sitten minkä värisiä tahansa :LOL:
Täällä juuri kun kerkesin huokaista helpotuksesta, kun ei ole tuhrua ollut tiistain jälkeen, niin sitten taas sunnuntaina tuli vähän.. tänään ei..
Ihan kun tässä ei olisi tarpeeksi hermoheikko muutenkin..
Ylihuomenna on tosiaan se ultra.. hui, kun on jo lähellä!! Pitäkäähän peukkuja!!

Jonskulle tsemppiä siirtoon!!

Minnikin
pääsee kohta piinailemaan!

Hilleville ja Matsalulle antoisaa luomuilua =)
 
Heips,

Vuodotonta viikkoa kaikille raskautuneille!
Jonskulle onnea siirtoon, kunpa parin viikon päästä olisi plussa tikussa! :heart:
Wilhelmiinalle paljon onnea ultraan torstaina! :heart:

Kiitos kaikille onnen toivottamisesta luomuiluun. Eihän se ainakaan ota, vaikkei antaisikaan. Matsalu, eikö sulla tule Clomeista kamalat vaihkarioireet? Mulle tuli enemmän kuin mistään näihin hoitoihin liittyvästä.
Mitäs se meinaa, kun oli liiveihin ilmestynyt nännien paikoille pienet läikät, vähän kuin jotain rasvaista olisi tipat tulleet? Koskaan ei ole mitään vuotoa niillä leveysasteilla ollut aiemmin :|

Viime viikolla soitin klinikalle ja olemme hyvillä sijoilla jonossa, edellämme oleviin ei ole saatu yhteyttä eli kunhan luovuttajia löytyisi... haluaisin kyllä luovuttajan, jonka munasolujen toiminnasta on jotain näyttöä: lapsi tai aiemmat tuloksekkaat luovutuskerrat.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Hilde
 
Tulin pikaisesti jättämään jälkiä tännekin.

Matsalulle halaus ja voimia eteenpäin päätöksenne kanssa!

Muillekin negan kohdanneille lohtuhalaus!

Plussanneille onnellista odotusta ja hoidoissa kamppaileville plussaa toivon!

ON: Napa alkaa jo olla melkoisen pullea. Vointi on ollut närästystä lukuunottamatta ihan hyvä. Kolmen viikon päästä on ä-polin kontrolli, sitä odotellessa.

Mukavaa syksyä kaikille,
Marru 22+3
 
Moikka pitkästä aikaa kaikille...ja matsalulle lohtuhalit ja varmasti on ollut surullista tehdä päätös hoitojen lopettamisesta.
No mulla ei myöskään lippu ole kovin korkealla tässä meijän viimeisessä hoidossa..
Eli toivotaan parasta ja pelätään taas pahinta. Olen jo sen verran siirtynyt asiassa eteenpäin,että olen jo alkanut täyttää sijaisperheen papereita...mutta en ole vielä lähettänyt!!!
Täälä on siis muitakin piinailijoita kuin minä...liityn siis tänään piinistelijöihin, kaksi siirretään ja molempiin tehdään alkiokuorenavaus..jos siis selviää sulatuksesta..
Ai niin piti vielä kommentoida tuohon kortisoni keskusteluun että mulle ei sitten millään määrätä niitä vaikka olen joka kerta niistä lääkäriltä kysellyt..sanovat että ei todistetusti hyötyä. Mulla ekan kerran käytössä estradot laastarit ja koskaan ei ole limis ollut näin hyvä eli viime viikolla 9,2 mm...saas nähdä paljon on tänään!!
Erittäin paljon onnea kaikille plussanneille ja :hug: negan saaneille, me täällä kyllä tiedetään ne tunteet ja fiilikset kun tikkuun napsahtaa vain se yksi viiva...
Hillevi jos päivität listaa niin laitatko mut piinailijoihin (uskon et edes yks selviää siirtoon)
 
Marru, hienoa, että sulla vointi hyvä!! ja olet jo hienoilla viikoilla =)

Iituska: saitteko kaverit kyytiin? Jaksuja piinistelyyn, se on niin tylsää..

ON: tänään aamulla oli ultra, ja olin kyllä kauhusta jäykkänä, kun on tätä tuhruiluakin hieman ollut.. jännitti jopa enemmän kun ennen omia punktioita yms. juttuja.
Tilanne oli kuitenkin hyvä, kaksi pientä siellä köllötteli, koko vastasi viikkoja ja sykkeetkin näkyi.. Kyllä oli ihana helpotus nähdä ne siellä..
Ei tietty kokonaan pelkoa pois vie, mutta yksi etappi on taas ohitettu.. Josko nyt varaisin aikaa neuvolaan..
:heart: :heart:
 

Yhteistyössä