Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos NELLAMAIJA ja GERPERALLE myös ihanasta runosta :flower: !!

Täällä vietetään viimeistä lomaviikkoa ja vointi on jo melko hyvä. Lääkkeet on puolitettu ja ensi viikolla meinaan ne kokonaan lopettaa. Neuvolan lisäksi ultra ja verikoe ensi viikolla.

HILLEVI, oletko ollut yhteydessä tartoon??

Kertokaahan kuulumisia missä mennään. Joko MAIJA sinulla oli ultra?? JUUNI, mitä sinne kuuluu??

Terkuin, VEKARA :wave:
 
Toiveikasta torstaita :heart:

Gerpera, kauniin runon laitoit meille!

Vekara , miten osaatkin ottaa raskautesi noin rennosti! Minä olisin tuossa vaiheessa todella innoissani - ehkä sinä et intoasi vain täällä halua mainostaa. Olen kyllä onnellinen puolestanne, että ihan oikeasti viimein olet raskaana. Ja olosikin on kohtalainen, hienoa! Pyydäthän heti sairaslomaa, jos alat väsyä liiaksi töissä.

Muillekin masunkasvattajille kaikkea hyvää :heart:

Nellamaija, voimia teille! Keskenmenosta toipuminen ottaa tosiaan aika pitkän ajan. Toivon kovasti, että teillekin kestävä plussa tulisi seuraavassa hoidossa.

Vilhelmiina, luulenpa ettei 5 päivän heitto ole katastrofi. Mitäs ultrassa sanottiin?

Teekuppi, hienoa että teilläkin näkymät ovat valoisat. Nyt vain miehelle sinkkiä, foolihappoa, kalaöljyä ja väljät housut ;) Toivottavasti pian tärppää!

Aliisalle ihanaa lomaa!

Olin yhteydessä Tartoon ja niinhän se oli, ettei siellä yhtään mieheni näköistä luovuttajaa ole, miestä tai naista. Kahdelle parille jaettua munasoluluovutusta täytyy odotella noin puoli vuotta - tai voi olla että aiemmin löytyy, jos löytyy pari kenelle sopisi sama luovuttaja kuin meille. Luovuttajan ulkoisilla ominaisuuksilla ei meille ole kovinkaan väliä, koska mieheni piirteet lyövät läpi joka tapauksessa. Innostuisikos joku pinolaisita sisaruspuolihankkeeseen? :)

Lämpimän kesän jatkoja kaikille!
Hillevi
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/uutta hoitoa/luovuttajaa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Vilhelmiina (37) jonossa 2/09 alkaen, elokuussa hoito
Lotta(31) haaveissa 1. elokuu 1. lahjaivf:n 1. pas. Endo leikattu 06.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Jonsku-78 (31) Haaveena 1. Elokuun puoliväli. 10.8. ultra.
Ronyah toinen toiveissa, lokakuussa siirto
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
Matsalu (45) eka, passia odotellen
Aliisa (25) ensimmäinen haaveissa, pakkanen tyhjä -> syksyllä uusiin hoitoihin.
Iituska (38), haaveissa eka, pas syksyllä?
NellaMaija (32) eka
Teekuppi ( ) eka
Alma (34) haaveissa ensimmäinen?

Piinistelijät

Maijatar (41) ekaa haikaileva, 2 alkion adoptio 7.8.

Plussanneet =)

Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu :heart:
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu :heart:
Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (34) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
 
Gerpera: kaunis runo oli tosiaan!

Hillevi: Ei se 5 päivän heitto ilmeisesti muuta suunnitelmia mitenkään, kävin ultrassa, ja kaikki ok.. mutta kyllä pisti taas hermoilemaan melkoisesti! Koko viikonloppu meni itkeskellessä ja vähän väliä tarkastamassa, ovatko kuukautiset jo alkaneet..
Että näin rennosti sitä täällä osataan ottaa hoidon alku :)
 
Teekuppi; tervetuloa ja onnea tulevaan hoitoon !! Hyvältä kuulostaa.

Vilhelmiina;hyvä,että ultrassa kaikki ok ja hoitonne jatkuu suunnitelman mukaan. Tsemppiä, pidän peukkuja :heart:

Nellamaijalle; voimia, kovia olet joutunut kokemaan. Onnea tulevaan hoitoon !! Toivottavasti lahjoittaja löytyy pian.

vekara; hienoa, että pahoinvointi hellittää. Muista kuitenkin lepäillä, niin pysyy väsymyskin loitompana. Eikö sullakin ole ihan kohta nt-ultra?

Maijatar; onnea syksyn hoitoon. Uskotaan ja toivotaan,että teillä on pakkasessa juuri "se oikea " alkio :heart:

Nennuliini kiva kuulla,että sielläkin kaikki ok ja tiputtelu loppunut. Tsemppiä ultran odotukseen =)

Itselläni oli eilen toinen neuvola ja kaikki ok. Pienet sydämet jumputti siellä aika tasatahtia. Liikkeet tuntuvat jo ihan selvästi. Vauvat ovat eri puolilla vatsaa, joten pystyn erottamaan kumpi milloinkin liikkuu. A on tällähetkellä perätilassa ja b pää alaspäin, joten b:n liikkeet tunnen paremmin tai sitten on vaan vilkkaampi liikkumaan =) Rakenneultra on seuraava "etappi". Pahoinvointi on historiaa ja olo alkaa olla aika energinen =)

Terveisiä kaikille!!!

Rudy ja rupsukat rv 16+4
 
ja mukavaa viikonlopun alkua kaikille.

Kiitos HILLEVI :flower: Jotenkin on sellainen olo, että tätä ei vielä oikein tajua. Väsymys ja pahoinvointi ovat olleet sen verran hallitsevia, että nyt vasta nauttii tästä lähes normaalista olosta, kun ikävät asiat väistyneet. Tosiaankin maanantaina minulla tuo np-ultra ja rakenne ultra taisi olla 6.10. Laitan yv;tä.

RUDY, ihana oli kuulla, että siellä kaikki hyvin. Toivon kaikkea hyvää loppu raskauteesi ja pysyhän linjoilla :hug: !!

Täällä huhuilen meidän koko jengiä, tulkaahan esiin kertomaan kuulumisia... :p

Terkuin, VEKARA :D
 
Hei pitkästä aikaa! :wave:

Täällä ollaan nautittu kesästä, nyt kun pahoinvointikin on jo melko lailla hellittänyt. NT-ultrassa kaikki oli hyvin ja seuraava jännitysmomentti olisi sitten luonnollisesti rakenneultra.

Voimia ja tsempppiä kaikille raskautta haluaville, hoitoon meneville, hoidossa oleville ja myös hoidoista raskaana oleville!

Simmis
 
Maanantaina oli oltra ja sovittiin että siirto olisi perjantaina. Sulatus TO ja perjantaina aamulla soitto että siirretäänkö vai ei. En uskaltanut kirjoitella tänne kun olin sata varma ettei se meidän alkio selviä. No soitin ja käskettin mennä klinikalle. Siellä sitten sanottiin ettei se meidän alkio tosiaankaan selvinnyt, saati että olisi jakaantumaan ruvenut....... mutta olivat saaneet tiistaina kaksi vapaata alkiota, jotka sulatetiin ja molemmat ovat nyt minun masussa. En oikein voinut uskoa korviani, sillä meillä ei yleensä ole asiat kääntyneet parempaan suuntaan. Nyt on sitten aika oudot fiilikset, kun olin asennoitunut siihen yhteen alkioon. Minähän haavilin että saisin sen kaksi alkiota, mutta pettyneenä tyydyin yhteen kun sellainen pitkän odotuksen jälkeen meille löytyi. Lääkärikin sanoi että onneksi ei keritty aloittaa hoitoa kesäkuussa, silloin olisi ollut tyhjä saalis.

Klexanen pistäminenkin onnistuu ihan okei, mitä nyt vähän kirvelee jölkikäteen, ja aiheuttaa ainakin minulle pieniä mustelmia

Täällä ollaan nyt hieman ymmällää , mutta eiköhän noi aivot kohta oivalla tapahtuneen.

Taidan olla nyt yksin tässä piinistelemässä, eikö joku kerkiäis mukaan

Terkuin hämmentynyt Maija
 
TÄÄLLÄ HYPIN TASAJALKAA PUOLESTANNE...nyt vaan kaikki sormet ja varpaatkin pystyyn. Muista olla positiivisin mielin. SE yksi alkio riittää, kunhan se on teille tarkoitettu!! Taidan olla aika hyvä esimerkki :D !!

Tiedätkö mistä ne kaksi siirrettävää alkiota tupsahti?? Toivottavasti hyvä enne. Muistatko, että meillä ei yksikään neljästä omasta selvinny ja sitten saimme tämän vähän niinkuin vahingossa.

Oooon so HAPPY puolestanne :hug: . Nyt lähden käymään äidilläni ja palaan illalla linjoille.

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille B) !!

- VEKARA -
 
Heippa!

MAIJATAR: Onnea kovasti siirtoon pääsystä! Haluaisitko kertoa missä klinikalla Suomessa tehdään lahja-alkio hoitoja? Miten jonoon pääsee?Millään ei riittäisi nyt voimat ulkomaille lähtemiseen.

VEKARA: Hurja kun sinun raskaus on pitkällä! Oliko sinulla siis tuorealkio vai pakastettu? Aika jännä se Artsin kommentti lopettaa lääkkeet, oletko laittanut hänelle viestiä että oli väärässä raskauden jatkumisen suhteen? Olen kuitenki miettiny sinne Tartoon lähtöä uudestaan, ois kuitenki paljon lähempänä ku Tsekki...mutta miten tuohon mieheen uskaltaa luottaa...

HILLEVI: Me oltas muuten voitu jakaakin munikset teidän kanssa mutta hinta on meille vähän liian kallis (alkion adoptio halvempaa) ja aiotaan nyt siirtää hoitoa ilmeisesti tammikuulle! Mutta kovasti teille onnea hoitoon missä ikinä sen päätättekin tehdä!

Täällä oli paljon ihania ultrakuulumisia, kovasti onnea kaikille!!!

PAPILLON: Laitoin yv:tä!

 
Jonsku: Onnea maanantain limisultraan! Toivottavasti pääsette etenemään hoidossa sujuvasti. Minulla on samainen ultra tulossa torstaina.

Aliisa: Meidänkin oli tarkoitus mennä elokuun adoptio-infoon, mutta oltiin vielä silloin reissussa, joten mennään sitten lokakuussa. Ei oikeastaan haittaa, kun nyt on kuitenkin ajatukset niin kirkkaasti tässä elokuun PAS-hoidossa. Mietin vain, että tuon adoptio-asiankin voisi kohta laittaa vireille, kun ensin täytyy kuitenkin jonottaa, että neuvontakaan alkaa. Jaksamista kromosomikokeiden tulosten odotteluun ja mukavaa loppukesää muutenkin!

Nellamaija: Toivottavasti sopiva luovuttaja pian löytyisi.

Vilhelmiina: Onneksi ultrassa kaikki oli ok, ja pääsette etenemään pian hoidoissa tositoimiin. Mielialasi kuulostavat erittäin tutulta, tätähän tämä välillä on..

Teekuppi: Hienoa, että Riikan klinikasta jäi myönteinen mielikuva ja että lääkäri suhtautui positiivisesti tilanteeseenne!

Vekara: Niin kuin niin monet muutkin ovat kirjoitelleet, niin on se vain niin hitsin hienoa, että teillä kaikki etenee hyvin :flower:

Maija: Hienoa, että saitte kaksi kyytiläistä. Kyllä tässä täytyy olla välillä tuuriakin matkassa ja nyt se osui teidän kohdallenne, huippuhienoa!!

Omasta tilanteesta sen verran, että PAS-hoito etenee. Olen käyttänyt Progynovaa nyt viisi päivää ja limisultra on tulossa ensi viikon torstaina. Torstain lähestyessä alkaa varmasti jännitystä tulla, puhumattakaan sitten, kun alkioita aletaan sulattaa. Onkohan täällä muita, jotka menisivät suht samoissa aikatauluissa (Jonsku, Vilhelmiina, muita..) Välillä olen hyvinkin tasaisella mielellä ja välillä tulee repiviä pelkoja, että jos kaikki onkin turhaa. Onneksi tämä ei ole vielä viimeinen hoito, mutta tiedostan sen, että tämän jälkeen enää 1-2 hoitoa tehdään, joten kohta loppu häämöttää, jos ei ala tärppäämään. Kyllä tämä ajatus kalpeaksi vetää, mutta onhan tässä vielä kaikki mahdollisuudet olemassa, oikeasti.. Onneksi arjessa on niin paljon mietittävää, että ihan näitä syvimpiä ajatuksia en paljonkaan ehdi murehtia. Täällä palstalla kirjoitellassakin on usein mukava fiilis, kun jännää toisten vaiheita ja täällä on niin paljon masunkasvattelijoitakin, joilla on kaikki mennyt hienosti.
 
VEKARA, ne alkiot tupsahtivat ilmeisesti siten, että joku pariskunta päätti tiistaina etteivät halua käyttää pakkasessa olevia alkioitaan, eivä6tkä myöskään tuhota niitä. Eli tärkeintä on että he olivat valmiit luovuttamaan ne käytetäviksi. Heidän päätös tuli meille kuin tilattuna lahjana. Olen sanattoman kiitollinen heille.

Ronyah, me olemme hoidoissa klinikka In-Tiinissä. Siellä tehdään hoitoja luovutetuilla alkioilla, jos joku pariskunta päättää omansa luovuttaa. Niitä on tosi harvoin tarjolla, joten odotus on melko pitkä. Hintaa siirrolle tuli noin 1150 euroa, ja tietty lääkkeet.

Nyt aurinkoon masua lämmittelemään

Terkuin Maija
 
Ihanaa Maijatar, kerrankin teillä asiat kääntyivät oikein positiiviseen suuntaan. Täällä peukut tukevasti pystyssä teille! :heart:

Ronyah, jaettu munasolulahjoitushoito oli 2650,- ja alkioadoptio tonnin halvempi. Mutta onnsitumisprosentit olivat 50 ja 25%. Yhtä hyvää onnea teille kuin Vekaralle, joka tuolla 25 todennäköisyydellä on nyt komeasti raskaana.

Kaikille elokuun hoitoihin plussapuhureita ja muillekin hyvää mieltä!
Hillevi :wave:
 
Kiirettä ollut kovin ja nyt vasta ehdin linjoille. Tosiaankin, ulrtassa kävin ja hassua oli katsella miten tyyppi siellä heilui vilkkaasti. Niskaturvotusta ei ollut. Verikoe vastaus postitetaan kotiin.

RONYAH, hoitomme taisi olla pakastetulla alkiolla. Lennosta tyypin haimme, joten eipä siinä paljon keskusteltu.

HILLEVI, kumpa löytyisi pian parikunta, joka olisi valmis munasolut jakamaan. Onko teille alkioadoptio ihan mahdoton asia??

MAIJA, miten siellä voidaan?? Saitko mitään tietoa luovuttajista??

Terkuin, VEKARA ;)
 
Heippa kaikki! Olen vasta lomalta ja nettipimennosta palannut ja sitä mukaa ihan pihalla kaikkien kuulumisista. Pikaisen vilkaisun perusteella suht hyvin tuntuu useimmilla menevän ja joillakin suorastaan loistavasti eikä ainakaan mitään ihan kamalia uutisia ole enää loppukesästä tullut. Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Omaa napaa sen verran, että menkkoja tässä odottelen ja sitä mukaa pas-hoitoon pääsyä. Yhdet menkat ovat km-vuodon jälkeen asiallisesti tulleet, mutta nämä toiset nyt sitten antavat odottaa itseään... Syksyn hoitokumppanini Jonsku, Vilhelmiina ja Lotta taitavat jo olla tositoimissa. Mutta perässä tullaan, toivon mukaan, on minullakin jo Zumenon-pillerit apteekista haettuna.
 
Iltapäivää,

Vekara, hienot ultrauutiset! Onnea! :heart:
Eikös siinä suomennettavassa teksissä ollut jotain siihen suuntaan, että tuoretavaraa oli teillä viimeisin alkio? vai muistanko väärin... Kyllä meille alkioadoptio taitaa olla mahdoton ajatus, en jaksaisi kuulla kysymyksiä ja ivailuja, olisiko mahdollinen lapsi postimiehen tai naapurin - kun ei muistuttaisi miestäni yhtään... ja tuo 25% vastaan 50% kuulostaa isolta erolta ja samalla oudon pyöreiltä luvuilta, hmm. Minulla taitaa olla vähän luottamuspulaa nyt klinikoiden raportointia kohtaan.

Matsalulle tätiä ohjaamassa, täältä pian lähdössä :) Kiva, että palasit linjoille!

Aurinkoista iltapäivää! B)
 
Vekaralle onnittelut hyvin menneestä ultrasta :heart: Mä edelleen ihmettelen niitä sun lääkärin kommentteja lääkkeiden lopettamisesta ym., kamalaa. Onneksi hait ja sait toisia mielipiteitä asiaan ja kaikki on nyt hienosti !!! Huh...

Matsalulle täällä jo peukut pystyssä pas:sia varten !

Voi kunpa tekin Hillevi pääsisitte pian aloittamaan hoidot.
 
Mahtavaa, Maijatar, että pääsitte kuin pääsittekin piinailemaan! :hug: Minäkin pidän peukut pystyssä, että jatkat tuota meidän plussalistaa.

Hienoja uutisia täällä monella! Mahtavaa! =) Toivottavasti plussapinomme kasvaa uusien hoitojen myötä. Se olisi ihanaa! :heart:

Hienoja ultrakuulumisia Rudylla ja Vekaralla! Hienoa, että kaikki on hyvin! :heart:

Minun ultra on tosiaan ensi maanantaina ja sinne asti yritän ottaa rennosti enempää hermoilematta, kun eihän se mitään auta kuitenkaan. Maanantai aamuna voi kyllä olla aika hermostunut olo. Onneksi saan miehen mukaan, niin ei tarvitse yksin jännittää. Tai jännitys taitaa silti jäädä minun kontolle kokonaan, kun ei miestä tunnu jännittävän mikään. Minä ehdin miettiä kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin asiat.

Kaikille tasapuolisesti oikein mukavaa tiistaita!

Nennuliini
 
Aurinkoinen tervehdys kaikille!

Minä olen viettänyt kesän lapsettomuuslomaa...aika huonosti. Kesäkuussa saimme tiedon että meillä olisi mahdollisuus alkion adoptioon. Olin aiemmin tiedustellut tätä adoptiomahdollisuutta mutta silloin ei ollut yhtään alkiota vapaana ja jonossa oli yksi pariskunta odottamassa alkiota. Sitten saimme tiedon että yksi alkio on nyt käytettävissä adoptioon ja ensimmäisenä jonossa ollut pariskunta ei sitä halunnut käyttää. Niimpä kävimme sitten tässä "adoptio" neuvonnassa ja nyt olen liimaillut estradot-laastareita vatsanahkaan ja huomenaamulla olisi limisultra. Siirto sitten varmaankin joskus ensiviikolla jos kaikki menee hyvin. Aika rauhallisin mielin tässä mennään...toistaiseksi.

Kiva että täällä on nyt muitakin suht samalla aikataululla meneviä, pääsemme sitten yhdessä jännäilemään ja oireita tutakailemaan!

-Dream
 
NENNULIINILLE tsemppiä ultran odotteluun ja DREAMILLE onnea alkavaan hoitoon. Se olisi sitten kolmas alkioadoptio tällä palstalla. Meillä myös tuttavat kyselivät alkioita tuolta intiimistä ja kaksi sellaista saivat keväällä matkaan. Kertoivat, että aika ajoin niitä tulee ja heille löytyi varsin pian.

Kertokaahan kuulumisia :p ..miten siellä MAIJALLA hurisee?? Joko olet siirrosta toipunut :saint: ??

- VEKARA B) -
 
Juu, siirrosta toivuttu. Mutta kun toi mieli pyrkii heti kuuntelemaan että mitäköhän tuolla masussa tapahtuu. Ei sitä pysty estämään, vaan jokaista tuntemusta kuuntelee. Mua se ainakin ärsyttää, kun en haluaiis niin kovasti toivoa, ja toivon silti. Eli taas mennään tunteiden kanssa mukana ihan täysillä. Sitten se sattuu ja kolisee kans kunolla kun on testin aika. No nyt mä aion uskoa positiivissti ja olla pari viikkoa onnellinen. Sainhan mä sen kauan toivotun kahden alkion siirron Eli tällä hetkellä ei muuta tuntemuksia kuin että alavatsa on kokoajan hieman arka. Niin ja väsyttää koko ajan, ilmeiseti noi lääkkeet.

Hienoa Dream että saitte alkion. Mä en pystynyt olemaan hermoilematta siirtoa odotellessani, se on hyvä jos pystyt ottamaan iisisti. Susta mä saan ainakin osa-aikaisen piiniskaverin.

Vekaralle onnittelut hienosta ultrasta.

MAIJA
 

Yhteistyössä