Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Voi Assari! Toivottavasti vuoto on loppunu ja kaikki olisi hyvin!

Onko Almasta kuulunut mitään? Eikö hänen testipäivä ollut jo. Toivottavasti kaikki sielläkin päin hyvin.

Marisabel, en osaa sanoa tuosta hilseestä, mutta en yhtään ihmettelisi, vaikka johtuisikin näistä hoidoista. Tai sellanen tuli mieleen, että mulla tuli yhdesti aivan hirveästi hilsettä, kun töissä oli todella kiire eli varmaan oli jonkinlainen stressi.

Noista raskaustesteistä. Oon sellasenkin "pelon" keksinyt, että jos testaan väärällä raskaustestillä ja jos se näyttää väärän negan. Mitkä on teidän mielestänne luotettavimmat testimerkit, niin käyn hamstraamassa niitä sitten mahdollista testipäivää varten? Turha pelko kai tämäkin on, mutta kun sitä keksi joka asiasta jotain, mikä voi mennä pieleen... :eek:

Pirillä on jännät ajat ja varmasti tuntuu, että aika matelee, mutta kyllä se vauveli sieltä vielä tulee ulos. Ihanaa, uusi vauva tälle palstalle tulossa! :heart:

ON: aamulla aloitin luget 3 x 2 pilleriä, heh tai mikä niitten nimi nyt on, kun ei suusta laiteta alas. =) Laastareita piti liimailla 4 alamasulle, perjantaina 3. Nyt on alkanut jo jännittää perjantai, vaikka tähän asti on ollut aika levollinen mieli. PItää keksiä kaikkea touhuja illoiksi, ettei mieti liikaa. Eihän se sulatukseen kai vaikuta, miettipä asiaa miten päin vain, eihän.. :p

Terkkuja vielä kaikille ja jaksamista meneillään oleviin vaiheisiin!

Terkuin,
Nennuliini
 
Assarille[/i] :hug: Toivotaan että kaikki hyvin kun vuotokin loppui kuitenkin suht. pikaisesti. Tulethan kertomaan uutisia, kun ehdit..

ON: Migreeni valtasi mun kropan eilen. Eilisaamuna alkoi töissä oksentelut ja tajuton pääkipu. Kuume nousi ja mikään ei pysyny sisällä. Lähdin kesken kotiin, en edes lääkäriin päässyt kun olin niin huonona. Oon nukkunut eilisaamusta 11.00-tähän aamuun 07.00. Vieläkin pääkipeä. Taistelin, että en joutuis ottaan lääkettä mutta tänään oli luovutettava. Soitin VL:lle ja sanoivat, että saan ottaa panacodia kun jo yli vuorokauden kestänyt migreeni. Otin sitten yhden panacodin ja nyt turhauttaa:( Olin niin päättänyt että nyt ei lääken lääkettä.. mutta migreeni vei voiton:( Pitää pian lähteä työterveydenhoitajalle hakemaan vielä tämä päivä sairaslomaa.. aivan sama saanko eilisen loppupäivän saikkua vaiko en. Nyt alkaa jo pikkasen helpottamaan.. toivotaan että tää särky lähtisi kokonaan pois.. en enää jaksais. Töissäkin olis ollut koulutus, johon en viime viikolla päässyt, mutta enpä sitten päässyt tänäänkään.. mieheni vaan totesi että aivan sama, jos meillä on pieni toivo saada lapsi niin sä oot vaikka kk:n kotona saikulla jos huonosti voit.. ja näinhän se varmasti on.

Matsalu jospa tuo on kohdunsuun päällä tuo istukan alku, joka tihkuttaisi hieman verta. Itselläni vuoto johtui viimeksi juuri tästä. Veri on kuitenkin niin vähäistä ja jos se ei edes housuihin asti tule niin uskoisin sen olevan vaaratonta. Mene ihmeessä yksityiselle neuvolaan ja lääkäriin jos siltä tuntuu. Itse käyn ne kunnan neuvolat ja jos raskaus on oikeasti alkanut niin ajattelin kyllä käydä yksityisellä sitten muuten ultrauttamassa.. mutta sinne on vielä niin pitkä matka, että jos sinne asti nyt ensin päästäisiin. Diacorissa Espoossa on aivan ihana gynekologi, jota suosittelen lämpimästi kaikille. Hän toimii Tapiolan toimipisteessä. Voin yksärinä laittaa nimen jos joku sinne haluaa mennä. Häneltä voi kysyä ihan mitä vaan ja hän on ainoa gyne kenen luokse itseni on aina hyvä ja helppo mieli mennä. Häneltä saa myös vastauksen mihin tahansa mieltä askarruttavaan kysymykseen.

Oliko se
Marisabel joka pohti näitä yksityisiä klinikoita. Missä ihmeessä tehdään edes julkisella puolella hoitoja luovutetuilla munasoluilla? Itse en ole edes ollut tietoinen tästä. Meille sanottiin ettei julkisella puolella tehdä hoitoja luovutetuilla munasoluilla. Lähes jokainen meistä on hoidossa yksityisellä klinikalla. Väestöliitto Hki on yksi halvimpia ellei jopa halvin klinikka. Siellä solut jaetaan parille pariskunnalle. Me laskeskelimme että meillä on mennyt 1 tuoresiirtoon ja 3 passiin rahaa n.6000? mikä on paljon, mutta jos vertaa että jos menisimme syksyllä Fertinovaan (mikäli tämä ei onnistu) niin siellä pelkkä tuoresiirto olisi jo 7000?.. että kyllä klinikoissa on eroa. Väestöliittoa muutenkin suosittelen lämpimästi. Aivan on mukava ja viihtyisä paikka. Henkilökuntakin on hyvin mukavaa.

Piri Ystäväni oli kovin ahkera siivoilemaan viime metreillä. Mm. ikkunanpesu kuulemma oli avuksi synnytyksen käynnistymiseen. Tiedä häntä sitten, onhan noita kikkoja ja keinoja monenlaisia. Tsemppiä! Kyllä se pieni sieltä vielä maailmaan putkahtaa:)

Jokohan tänään saataisiin hyviä ultrakuulumisia? Toivotaan niin :heart: Heti kertomaan kun ultra on ohi.

Omassa navassa ei mitään kummempaa tunnu. Olo on mitä normaalein. En ole nyt murehtinut turhia.. joko siellä joku kasvaa tai ei. Surullinen toki olen jos ultrakuulumiset on sitten 18pv huonoja, mutta sitä ennen on turha murehtia.

Positiivista mieltä kaikille!

Ps. Miten Alma jakselee?? ja mitkä olivat testin tulokset..

Aliisa rv4+5
 
Nennuliinille piti tulla vielä sanomaan, että ClearBluen testit on ainakin luotettavia, ei ole ikinä valehdelleet. Myös predictor tuntuu luotettavalta.. sillä tosin plussa näkyy lähempänä oikeaa testipäivää, kun hormonipitoisuus pitää olla 40-50 välillä..
Ihanaa että sinäkin pääset aloittelemaan taas hoitoja:)
 
apua apua.... mie en tiiä mitä ajatella...

verenvuoto hiipunut pikku ruskeaksi tuhruksi... eilen siis rv 5+1 (jos tuo hedelmöittymispäivä on 2+0??) hcg arvo oli reilusti yli 15000!! Eli huimasti yli mitä tuolta taulukosta katsoin (max hcg oli reilu 7000?) mitä hittoa tämä on???
Ultrassa tänään rv 5+2 näkyi raskauspussi ja ruskuaispussi, muttei tietty alkiota vielä....
viikon päästä uusi ultra sitten pitäs näkyä alkiokin jos siellä jotain on... :/

pitäs rauhottua mutta varmaan arvaatte, ettei onnistu.
 
MATSALU: Täällä meidän alueella ainakin neuvolan lisäksi kuuluu luovutetuilla munasoluilla sairaalan ultran yhteydessä lääkärikäynnit ja sitten vielä ylimääräinen ultra rakenneultran jälkeen. Eka kävin sairaalalla varhaisultrassa tasan 7+0. Sitten kävin yksityisellä mielenrauhaultrassa 8+ viikolla tuhrun takia. Eka ultran jälkeen soitin neuvolaan missä olin joskus 9+2 tms. Sit kävin siellä NP:ultrassa 12+ viikolla ja samalla oli sairaalan lääkäri. Neuvolassa olen käynyt nyt yht. 3 kertaa ja seuraava on heinäkuun ihan alussa. Rakenneultra on sitten 3viikon päästä.

ALIISA: me ollaan julkisella hoidossa, mutta sieltä on maksusitoumus AVAlle. Meillähän oli oma luovuttaja kyllä. Ultrat ja lääkitykset on määrätty sairaalasta, mutta punktiot ja siirrot on tehty AVAlla.

ASSARIlle voimia! Tuo on raastavaa taistella noitten vuotojen kanssa. Mä edelleen kyttään alkkareita, vaikka mun vuodot loppui "jo" aikoja sitten noin rv.11 aikoihin Kestettyään useita viikkoja.

Bartsu ja M 17+6
 
Assari ja Matsalu toivottavasti vuotonne on harmittomia ja menee pian ohi!

Kelakorvauksista: Meille korvattiin omilla soluilla neljä ekaa hoitoa ja sen jälkeen on Kela perinyt suorakorvaukset takaisin.

Kaikille piinailijoille plussasäteitä!
Ja kullekin tsemppiä vaiheisiinne!

Täällä ihmetellään yhä oireettomuutta, toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin. Neuvolaan en rohkene soitella ennen ensi viikon keskiviikkona olevaa ultraa. Sitä siis jännityksen ja pelon sekaisin tuntein odotellaan..

Marru
 
Assarille onnea! Jos raskaus ja ruskuaispussi olivat näkyvissä niin kaikkihan on hyvin. Arvothan ovat vain ohjeistettuja viitearvoja.. Mitä lääkäri totesi arvosta? Kyllä nyt uskotaan vaan että kaikki on oikeasti hyvin.

Matsalu unohdinkin sanoa, että luovutetuilla munasoluilla kun on hoidossa ja kertoo siitä niin saa yhden ylimääräisen ultrakerran.

Bardolino aivan. Maksusitoumuksiahan jotkut saa. En sitten tiedä mitkä ne perusteet on, kun minä en semmoista saanut vaikka ikäpäivänä en ole voinut itsestänsä raskautua.. Pitäisi vielä alkaa selvittelemään tuota asiaa.. onhan nää sen verran kalliita hoitoja.. jäi vähän kesken se silloin, kun tuli kaikennäköistä siihen..

Mutta kyllä se niin on, että jos joskus saa oman käärönsä syliin saakka, niin minulle on aivan sama onko se tullut maksamaan 6000? vai 50 000?.. Kyllä ne rahat olisi huonommin saanut tuhlattua.
 
Assari, olet selvästi raskaana ja raskaus on siellä missä pitääkin eli kohdussa. Kaikki on siis nyt periaatteessa hyvin, jos tuota vuotoa ei lasketa, eikö totta? Toiveikkuuteen on kaikki edellytykset. Rohkeutta!

Bardoliino, millaisia ne sinun alkuraskauden vuotosi olivat?

Omaa tilannetta olen nyt tutkinut suurennuslasin kanssa, netissä siis. Minullahan on todettu hyvin lievä veren hyytymishäiriö. Ja nyt sitten papereitani tutkiessa totesin, että hyytymishäiriöisillä naisilla alkuraskauden vuodot ovat selvästi yleisempiä kuin muilla. Keskenmenon riski sen sijaan ei ole juuri suurentunut. Vuoto saattaa siis tosiaan johtua minun ominaisuuksistani, ei alkiosta. Täytyy nyt vain levätä ja toivoa parasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piri:
Kerro nyt ihmeessä, mitä paikkoja mun kannattaa alkaa hieromaan/hierotuttamaan!!!! :D
Piri
Tässä tulee linkkiä, kannattaa printata mukaan sairaalakassiinkin ja opetella miehen/tukihenkilön kanssa ennen h-hetkeä. Neljä tuntia akuhoidon jälkeen alkoi synnytys yhdellä akuhoitajani asiakkaalla ja yli oli mennyt jo useita päiviä.

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Noita pisteitä täytyy sitten painaa ihan kunnolla ja pitkään sormenpäillä, niin että vähän sattuu, jos ei neuloja käytetä. Tsemppiä!
 
Assari, hyvinhän asiat ovat ultran ja korkean hcg:n perusteella! Toivotaan oikein hyviä näkymiä seuraavaankin ultraan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Aliisa08:
Matsalu unohdinkin sanoa, että luovutetuilla munasoluilla kun on hoidossa ja kertoo siitä niin saa yhden ylimääräisen ultrakerran.
Missäs kunnassa näin hyvin on asiat?

ON pp7, kiukuttelu alkanut, alamahassa pehmeitä tuntemuksia ja suu kuivaa yöllä.

Vuodotonta ja muutenkin parempaa päivää kaikille!
Hilde
 
joo pitää rauhoittua.... :)

Aika outoa että äippäpolilla eivät osanneet sanoa mitään noista hcg luvuista. Soitin sitten Avalle ja sieltä rauhoittelivat, että ennemminkin postiivista kuin negatiivista nuo luvut. Ja kertoilivat sitten IDENTTISTEN KAKSOSTEN mahdollisuudesta! voi apua. mulle siirrettiin yksi juurikin sen takia, että kaksi vauvaa ei pysy varmasti tässä leikellyssä massussa kauaa.... tuo yksikin tuli väkisin vkolla 35+5 kun ei enää ollut tilaa kasvaa... no jännä viikko siis edessä.

Marru: täälläkin yksi oireeton. Mulla ei ole edes rinnat kipeät vaikka huimat hcg -luvut. että ei kai sitä tarttee välttämättä noita oireita?
 
HILLEVI: Ainakin Kanta-Hämeessä meillä on ainakin tuo yksi ylim. ultra kerta sit rakenneultran jälkeen ja lääkäriin tosiaan pääsee useammin.

MATSALU: Sellasta tummanruskeaa vuotoa. joinain päivinä se oli vaaleampaa ja sitä oli vähemmän ja joinain päivinä tuli oikein tummaa ja reilummin. Pikkuhousun suojilla kumminkin pärjäsin. Joskus tuli myös hieman kirkasta vertakin.

Bartsu
 
Ai, että julkiselta olisi saanut maksusitoumuksia... No enpä sitä aikoinani tajunnut, joten omasta selkänahasta (ja tietysti myös miehen) ovat nämä hoitokierrokset rahoitettu. Vielä, kun saisin tuon viimeisen satsin maksettua... Itselläni tosiaan "menetettyjen" rahojen laskeminen loppui siihen, kun sen nyytin sain syliin, kaikki muu oli toisarvoista. =)

Assari, hienoa että uutiset olivat noin hyviä!

Onkohan Rudy jo käynyt ultrassa!? Ihan jännittää, kun kyseessä on meidän "toukokuun hoitojen" ekasta ultrasta. =)

Hillevin oireet ovat lupaavia. Toivotaan ehdottomasti parasta! Olen lukenut taustalla tätä palstaa tosiaan jo yli vuoden ajan ja täytyy myöntää, että ihan itku pääsi silloin, kun sun km:stä luin. Niin vahvasti olin myötäelänyt sun edellistä raskautta. Eli oikestaan taidan olla samanlainen "stalker" mitä Matsalulla on liuta noista muista pinoista. :D

ON: Täällä ollaan flunssassa ja se on tainnut viedä kaikki "raskausoireet" pois. Vaikka olenkin niitä koko ajan lääkkeiden sivuoireiksi vain sanonut, niin nyt sitten olen huolissani, että mites tässä nyt näin hyvä olo voi olla!? Mutta tämä taitaa olla melko yleinen fiilis monella plussanneella. :) Päivä päivältä tuo ultra alkaa kummitella mielessä yhä enemmän ja huoli kasvamaan. Hitsit, kun ei voi ottaa päivä kerrallaan ja olla stressaamatta! |O

Ai niin, täällä oli puhetta raskauden seurannasta. Itse kävin julkisen neuvolajärjestelmän läpi, sillä en sitä nyt muutenkaan niin ihmeellisenä pitänyt. Yksityisellä puolella kävin kaikki lääkärit ja ultrat.

Simmis
 
Hillevi Ainakin Espoossa saa. SIksipä meidän oma lääkäri suosittelikin viimeksi kertomaan neuvolassa millaisilla hoidoilla ollaan raskaus saatu aluille. Neuvolassakin silloin heti sanottiin että siinä tapauksessa tulee yksi ylim. ultra. Käsittääkseni näin olisi monilla muillakin paikkakunnilla.
 
Moi!

Hilleville kiitos linkistä! PItääpä kokeilla!

Matsalu: yhdet tuttuni kävivät koko raskauden ajan yksityisen hedelmöityshoitoklinikan kätilön vastaanotolla. Lääkärikäynnitkin hoituivat siellä. En tosin tiedä, kuinka monen klinikan kätilöt ehtivät tai ylipäätään antavat tällaista "hoitoa" muiden hoitojen ohella. Itse olin ihan tyytyväinen neuvolaan, meillä on siellä ollut koko ajan sama terveydenhoitaja, niin ekan raskauden aikana, kuin lapsen kohdalla, kuin nyt taas. Siinä on jo ehtinyt syntyä oma luottamuksensa ja ylimääräisiin ultriinkin olen joskus saanut hänen kauttaan lähetteen.

Piri
 
Mulle tuli yhtäkkiä sellainen hirveä tunne, että en enää varmaan ole raskaana. Mittailin tuossa lämpöä eikä se ollut oikeastaan lainkaan koholla, vain 37. Luomuraskaudessa ruumiinlämpö huiteli välillä melkein 38 asteessa. Pahoinvointikaan ei ole, vaikka silloin oli jo näillä viikoilla. Ja muutenkin on kadonnut se tunne, että raskaana olisin. En oikein ymmärrä, kuinka pysyn selväjärkisenä ensi viikon ultraan. :'(

Hillevi, sulla ainakin on lupaavia tuntemuksia. Toivon parasta! :flower:
 
Matsalu, tuttu tunne, mutta älä anna sille valtaa. Hengitä syvään, erityisesti ulos ja yritä kaikin tavoin rentoutua - vaikea toteuttaa, tiedän. Mutta yritäthän silti. Kaikki raskaudet ovat erilaisia, lämpötilat, pahoinvoinnit, vuodot ja kaikki oireet yleensä. Niistä ei voi päätellä mitään. Kyllä sä pysyt järjissäsi ensi viikkoon, kehität sellaista tekemistä, että ajatukset ei voi olla vain raskaudessa. Jos ei myrkkyjä nauti, et voi oikein muuta tehdä, millä pilaisit tai edistäisit raskautta. On vaan luotettava. Voimia!

Simmis, herkistävää kuulla että olet mun tarinaa seurannut :heart: Voimia sinullekin ultran odotteluun!
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa (ikä suluissa)

Nennuliini (34) Haaveena ensimmäinen lapsi. siirto 5.6.
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. siirto 5.6.
Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Maija(tar) (41), ekaa haikaileva, alkioadoptio elokuussa
Cornelius (33) Haaveissa 1
Juuni (47) 2. lapsi (esikoinen 2 v.)
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
Jonsku-78 (31)Haaveena eka lapsi.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Vilhelmiina (37) jonossa 2/09 alkaen
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.

Piinistelijät

Alma (34) haaveissa ensimmäinen, testi 31.5.
Marisabel (28) kolmas siirto, haaveissa eka, testipvä 11.6.
Hillevi (45), haaveissa eka, testipvä 11.6.
Iituska (38), haaveissa toka, testipvä 15.6.

Plussanneet =)

Piri (35) haaveissa 2. LA 26.5.
Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6.
Matsalu (45) eka, + 24.5. ultra 10.6.
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6.
NellaMaija (32) eka, + 24.5. ultra 16.6.
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6.
Aliisa (25) eka, + 25.5. ultra 18.6.
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 1.7.

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
 
Heipähei rakkaat siskot =) Nyt vain omanapaisesti tulen ilmoittamaan ilouutiseni; ultrassa käyty ja KAKSI sydäntä sykki kauniisti ja vahvasti omissa pusseissaan :heart: :heart: Kaikki niin hyvin kuin tässä vaiheessa voi olla =) Vuoto tullut ilmeisesti kohdunnapukasta. Kohdussa tai sen suulla ei mitään vuotokohtia näkynyt. Olen niiiiiiiin ONNELLINEN :heart: :heart:
 
Voi Matsalu . Jokainen raskaus on aivan varmasti erilainen. Minulla ei missään vaiheessa esim. ole ollut lämpö kovinkaan korkealla. Normaali lämpöni on semmoinen 34,5-35 ja nyt se on kovimmillaan ollut 35,8 lukuunottamatta eilistä kuumeilua. Sitä tutkii itseään ja saakin tutkia.. Itse vaan tosiaan päätin nyt, että en siitä ota stressiä ja yritän elää mahd. normaalia elämää.. ja helppoahan se on kun mitään muuta oiretta ei ole ollut kuin tuo masun turvotus.. Voimia odotukseen. Tokihan voit käydä tarkistamassa yksityisellä jo tälläkin viikolla että onko siellä pussit ja ovatko ne oikeassa paikkaa. Syke saattaisi näkyä, mutta ei välttämättä näy. Koita olla vaan rauhassa ja nauttia siitä, että on mahdollista että joku siellä sisälläsi kasvaa. Helppoa se ei ole, mutta yritä. Älä jää kotiin yksin miettimään oireita. Tapaa ystäviä ja ole liikkeellä.. niin aika lentää kuin siivillä.. ihan huomaamatta. Tämä se on todellista piina aikaa.. paljon pahempaa kuin tuo raskaustestiin kuluva aika.. Voimia! Ja ainahan voit tänne tulla purkamaan tuntojasi.. oli ne sitten mitä tahansa. Jokainen meistä haluaa olla toistemme tukena :hug: Ei kuitenkaan murehdita vielä, kun ei ole mitään mitä murehtia.
 

Yhteistyössä