Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Onnea Pomppis!!! :flower: :heart:

Ja mikä kurja tuuri Vekaralla oli! Pidetään peukkuja pystyssä, että Tartosta jotain löytyisi.

Rydy, no sitähän minäkin, että miten ne päivät nyt voisi alkion siirrossa muuttua, kun homma lasketaan joka tapauksessa hedelmöittymisestä... :D Mutta huomasitko, en ollenkaan kyseenalaistanut sanomaasi, aloin vain pähkäillä, että miten ihmeessä se voisi olla mahdollista. :LOL: Niin ja se muuten on totta, että kaksoset kehittyvät kuulemma nopeammin, koska yleensä syntyvät aikaisemmilla viikoilla.

Tietääkö muuten kukaan, että voidaanko me, joiden alkiot ovat saaneet alkunsa luovutetulla munasolulla, enää luovuttaa mahdollisia pakkaseen jääneitä alkioita eteenpäin? Tuli vain mieleen tuosta Maijan toteamuksesta, että alkioita ei oikein haluta eteenpäin enää luovuttaa.

Simmis
 
Eikö nyt tosiaan yhtään yökötä Matsalu? =) Parempi niin, koska ei sekään mitään todista. Joskus yököttää ja joskus ei. Oletko jaksanut olla töissä? Onnea kuudennen r-viikon alkamiselle!

Ai pitäiskö jo testailla?
Mulla on vain kaksi kotitestiä ja ajattelin ensi viikon lopulla. Labraan pääsen vasta pp. 19, kun ensi viikon olemme mökillä. Ja siitä labrasta tuloksen saa vasta seuraavana päivänä... Viimeksi kotiplussa tuli pp.13 ja hcg mitattiin pp.14. Kai mä sitten voisin ensi torstaina (pp.14) kokeilla...

 
Hilde, ei missään nimessä pidä testata vielä! Jos tulee haamu, joudut testaamaan uudestaan. Jos tulee nega, joudut myös testaamaan uudestaan! Sinnittele van niin kauan kuin sisu suinkin kestää.

En ole jaksanut olla töissä ja kaikki liinat olen vetänyt muutenkin kiinni, perunut tapaamisia kavereiden kanssa ym. Onneksi kesäloma alkaa maanantaina, sitten ei tarvitse enää teoriassakaan jaksaa. Ja NYT ovat sitten alkaneet taas mahassa menkkakivut. Uutta paniikkia ilmassa...
 
Matsalu, huilaile hyvillä mielillä! Minulla viimeksi pahoinvointia oli yhtenä päivänä ja se meni ohi kun lepäsin. Kipuja varmaan tulee, koska kohtu kasvaa - niistäkään ei voi päätellä mitään. Toivon niiiin kovasti, että tämä raskautesi etenisi turvallisille viikoille ja saisitte käärön syliin. :heart:
 
:| Niin Matsalu, on se kyllä kummallinen tämä naisen pää ja keho. Jos mitään oireita ei ole, sitä heti on heittämässä pyyhettä kehään että "ei tästä taaskaan tullut mitään" ja jos on menkkamaista juilintaa, nipistelyä, turvotusta, vuotoa.. mitä vaan, niin sitten taas on se negatiivinen tunne että "noniin, nyt se menee kesken.." Oli mitä vaan, tai ei mitään niin aina on rankkaa odotella. Uskon tietäväni niiltä osin miltä tuo tuntuu, että pelko on se voimakkain tunne tuossa kohtaa, olen sen kuitenkin kokenut itsekin.

Mutta aina uusi tavoitettu viikko antaa uskoa lisää siihen, että tällä kertaa pääsee maaliin asti. Sitä todella teille toivon. Olet niin jalat maassa tyyppinen ihminen, että olisi mahtavaa että pääsisit nauttimaan pienestä perheessänne. Niin uskon ja toivon. Olen siinä määrin matkaanne seurannut, että tuntemuksesi ovat niin lähellä omiani, vaikkemme vielä ole luovutetun solun hoidossa käyneetkään. Yhteyttä otin sinne ja varaamme ajan tässä kesän aikana sinne.
Sitten olemme kaiken kokeilleet, jos sieltä ei ns. tulosta tule, niin tyydymme tähän olotilaan. Mullahan sentää on lapsia edellisestä liitosta, mutta miehelläni ei. Hänen(kin) vuokseen tahdon tämän taistelun katsoa loppuun asti.. sen hän on "ansainnut".

Ymmärrän täysin tuon reaktiosi, ettet tahdo tavata ketään vaan käperryt lähimpäsi kanssa kotiin. Noin juuri minäkin reagoisin..
 
Kiitos onnitteluista. Ite nyt rupesin miettimään, että onkohan tuo kuitenkaan riittävä lukema.
Mulle sanottiin, että 1.7. voisin ultraan mennä, aika pitkältä tuntuu aika.
Millä viikoilla te muut ootte käyny? Ekalla mä taisin käydä 6+0 ja pikku-ukko jo silloin näkyi.
Mutta mites ne viikot nyt sitten onkaan, eli oisko mulla nyt 4+2 kun siirto oli 22.5? Miten nää nyt voikaan unohtaa...
Pomppis
 
Pomppis, onhan tuo oikeasti hyvä lukema. Katso vaikka taulukosta:

http://metku.net/~pesu/faq.php

Eikös viikot lasketa niin, että siirtoa ennen munasolun kasvamisesta lasketaan mukaan kaksi viikkoa + alkion kasvatuspäivät + sitten siirtopäivästä eteenpäin. 1.7. taitaisi sinulla olla rv8. Minä kävin viimeksi rv7 ekassa ultrassa, mutta kahden viikon päähän varattiin varmistusultra. Kyllä alkio on niin kovin pieni noilla viikoilla, että varmempaa tietoa saa, jos käy vähän myöhemmin, kuten juuri rv8 - jos vain jaksaa odottaa niin pitkään. Graviditaksessa kun kävin limisultrassa, siellä kehuttiin Bulevardin hienoa ultraa ja lääkäri oli kutsumassa minua rv6 ekaan ultraan - hyvällä ultralaitteella kuulemma silloin jo saadaan luotettavaa tietoa sen hetken tilanteesta.

Tsemppiä kakkospiinaan!
 
Kaikille tasapuolisesti valtavat onnittelut halit plussista!!! Mahtavaa! Ja Rudylle kaksinkertaisesti onnea :)

Itellä hoito lähestyy (elokuussa) ja ajatukset sitä myöden myöskin pyörii koko ajan enemmän ja enemmän asian ympärillä. Toivo on kasvanut ihan älyttömästi, eikä vähiten teidän kanssasisarten mahtavan plussa-aallon ansiosta :) Samaan aikaan kuitenkin pelko kasvaa myös, mitä jos ei onnistutakkaan, miten sen kestää kun sitten on ns.kaikki keinot käytetty! No, sitähän nyt ei tiedä ennenkun asia on ajankohtainen. Mutta ajatukset juoksee, sen tiedätte varmasti jokainen....

Sateesta ja harmaudesta huolimatta kaikille oikein hyvää viikonloppua :)

 
ONNEA Pomppaduu!!!!! :heart:

Voi että Vekara mikä tuuri teillä. Toivottavasti saatte Tartosta hyvän kyytiläisen :heart:

Matsalu kunnon oksuja kaivataan myös tänne. Laittaa tämä tosiaan pään sekaisin kun mähän vihaan oksentamista yli kaiken normaalisti ja teen kaiken voitavani ettei tarvitsisi oksentaa, mutta nyt, nyt sitä toivoo koko ajan, että pahoinvointia tulisi ja PÄÄSISI oksentamaan. Ihan hullua :D !!!

Pomppaduu meillä ultra on viikolla7 mikäli oon noita viikkoja oikein laskenut.

Täällä oireettomuus jatkuu. Tissit on mulla kipeät, mutta nehän kipeytyi heti alkuunsa Lugejen aloituksen jälkeen. Eilisiä ja entispäiväisiä paineentunteitakaan ei tänään ole enää tuolla alakerrassa tuntunut. Onneksi, sillä se oli aivan sen tuntuista, että menkat alkaa ihan justiinsa. No eipä auta muu kuin toivoa parasta ja yrittää pitää pää kasassa ennen ultraa.


Mukavaa viikonloppua kaikille kylmästä ja harmaasta säästä huolimatta :wave:


Terkuin


NellaMaija 5+3 ko?
 
Onnea Pomppaduu

Meille ei sitten vauvaa suoda millään :( Tänään alkoi vuoto. Vuoto ollut suht runsasta ja hyytymiä mukana. Ei oo oikein mitään sanottavaa. Kyyneleet vaan valuu.. Niin paljon helpompaa olisi ollut jälleen vastaanottaa se negat. testitulos. En jaksa enää.. Tsemppiä kovasti muille! Minä katoan ja vetäydyn rauhaan. Koville ottaa nämä hoidot.. jälleen kerran.. Vaikka olin valmistautunut tähän, niin silti koskee niin syvälle ja lujaa. Toivon koko sydämestäni että teillä kaikilla muilla menisi hyvin.
 
Voi Aliisa :hug: . Miten teitä nyt koetellaankin näin paljon. Voi että ku tuli paha mieli puolestanne. Teillähän on joka siirrosta raskaus lähtenyt alulle ja joka kerta käynyt näin. On se niiiiiiiiin epäreilua joutua kokemaan tuollaista näin monta kertaa!!!!! Hirmuisesti lohtua ja jaksamista sinne!!


NellaMaija
 
Voi Aliisa, :'( :'( :'( . Sun täytyy kuitenkin käydä tarkistuttamassa tilanne, mene vaikka sairaalan päivystykseen. Onko sulla ollut kipuja? En halua luoda turhaa toiveikkuutta, mutta jos kohtu ei supistele, saattaa myös olla, että esim. kohtuun muodostunut hematooma vuotaa ulos.
Mene pian lääkärille. Voimia!



 
Voi Aliisa! Ei löydy minullakaan sanoja. Teillekin olisin jo plussan suonut ja pysyvän sellaisen. Ei aina jaksa ymmärtää, miksi näin pitää vaikeaa olla ja jotkut raskautuu niin helposti. Se on niin väärin, se onni pitäisi kaikille suoda. Mutta uskotaan, että niin vielä jonain päivänä käy. Toivotaan, että siellä alkio vielä on tallella.

Pomppaduulle onnea hcg-lukemasta!

Vekara, olisi niin kiva ollut piinailla sinun kanssa yhdessä, mutta eihän sitä tiedä, jos oletkin saanut kyytiläisen mukaasi!

Niin, meillä oli vähän kivinen tie myös. Minun piti 9:n aikaan soittaa, miten eilen sulatetut alkiot on selvinneet. Aamulla töihin kävellessäni tuntui, että happi kyllä loppuu tai hyperventiloin. En ollut jännittänyt paljoa tätä hoitoa, mutta aamulla se jännitys alkoi toden teolla. Soitin, mutta piti soittaa uudelleen, kun ei hoitsulla ollut tietoa vielä tämän aamun tilanteesta alkioiden osalta. Ei kun töitä tekemään ja pulssi taas tuhat ja sata päälle. Eilen olivat siis ottaneet 2 alkiota sulamaan, jotka ei olleet selvinneet ja vielä toiset 2, joista 1 oli alkanut jakaantua, mutta ei kovin häävi ollut sekään eli melkein luokkaa 3. Aikoi ottaa yhden kaveriksi sulamaan. Soitti puolen tunnin päästä, niin se oli kestänyt sulatuksen tosi hyvin eli eikun siirtoon. Jännityksellä kyttäsin puhelinta koko ajan, jos soittavatkin, ettei mitään siirtoa tulekaan. Kuitenkin tämä yksin oljessa ollut olikin kaikista paras ja oli jo muutamassa tunnissa tullut 4-soluisesta 6-soluiseksi. Helpotus oli kyllä aika suuri! Lääkäri meinasi vielä empiä kahden siirtämistä, jos tulee kaksoset. Heh, ikinä en ole plussaa saanut testiin, joten 2 pikkuista siis siirrettiin. :heart: Nyt aion pitää villasukat jalassa ja muutenkin ottaa rauhallisesti testiin asti. Limis oli n. 8 mm. Paksumpikin olisi voinut olla, mutta ihan hyvä varmaan siellä on pikkuisten turvassa olla. Testipäivä on juhannussunnuntai. Onnellinen olen, mutta kyllä pelottaa jo valmiiksi se testi, mutta positiivisella mielellä kuitenkin.

Kaikille muillekin voimia. On tämä todellakin kivinen tie kuljettavaksi, mutta eihän meistä voi tulla kuin vahvempia, eihän?

Mukavaa alkavaa viikonloppua,
Nennuliini
 
Aliisa onneksi vuotosi on hiukan jo laantunut. Voi kunpa selviäisit vaan säikähdyksellä ja alkio olisi tallessa ja kaikki hyvin!!!

Onnea Nennuliinille hienoista kyytiläisistä. Hirmu määrät kiinnittymisliimaa täältä!!! Oikeassa olet, eihän tämä kivinen tie voi muuta kuin vahvistaa meitä, vaikka silloin kun oikein pahalta tuntuu, niin siihen jaksakkaan uskoa. Mutta toivottavasti tarkoituksensa kaikella ja lopussa kiitos odottaisi meillä jokaisella!!!


NellaMaija
 
Pikaisesti jälleen selailin kirjoituksia. Kaikille kaunis kiitos :heart: tsemppaamisesta.

ALIISAN puolesta tuli todella paha mieli. Lähetän sinne lämpösen :hug: . Tiedän, että nyt usko asioihin tökkii, mutta kuitenkaan ei saa antaa periksi eikä luopua toivosta.

NENNULIINILLE onnea siirron johdosta. Yhdessä pääsemme piinailemaan.

Omaa tuuria yhä ihmettelen. Saimme mukaan hyvän kyytiläisen. Kahta Artsi tarjosi, mutta yhden olin ainoastaan valmis siirtämään. Hoidoissa ollut hieman taukoa ja limis oli kasvanut hyvin. Näin ollen en uskalla ottaa tuplaraskauden riskiä, sillä tunnen, että en rumbaa välttämättä enää jaksaisi. Yksi on tervetullut ja sitä olen ehkäpä vielä KERRAN valmis yrittämään. Riikasta tarjosivat meille jo uutta luovuttajaa.

Päivä ollut raskas, paljon kilometrejä takana. Nyt kauniita unia.

- VEKARA- |O
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Maija(tar) (41), ekaa haikaileva, alkioadoptio elokuussa
Cornelius (33) Haaveissa 1
Juuni (47) 2. lapsi (esikoinen 2 v.)
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
Jonsku-78 (31)Haaveena eka lapsi.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Vilhelmiina (37) jonossa 2/09 alkaen
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.

Piinistelijät

Alma (34) haaveissa ensimmäinen, testi 31.5.
Marisabel (28) kolmas siirto, haaveissa eka, testipvä 11.6.
Hillevi (45), haaveissa eka, testipvä 11.6.
Iituska (38), haaveissa eka, testipvä 15.6.
Nennuliini (34) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. testipv 21.6.
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. siirto 5.6.

Plussanneet =)

Piri (35) haaveissa 2. LA 26.5.
Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6.
Matsalu (45) eka, + 24.5. ultra 10.6.
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6.
NellaMaija (32) eka, + 24.5. ultra 16.6.
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6.
Aliisa (25) eka, + 25.5. ultra 18.6.
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6.

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
 
Hienoa Vekara :heart: ja Nennuliini :heart::heart:, että saitte kyytiläiset
Oikein paljon onnea ja kiinnittymisintoa heille!

Toivottavasti Aliisan vuoto on kokonaan loppunut!

Huomenna reissuun, saa nähdä onko mökillä nettiyhteyttä. Kuulumisiin ja hyvää viikonloppua ja ensi viikkoa kaikille!
Hilde
 

Yhteistyössä