Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

B) :wave: moikka kaikille ja aivan mahtavaa plussatuulta täällä...eli paljon paljon onnea kaikille!!! Minun myös pitää hieman päivittää meijän tilannetta...
Eli meillä piti olla siirto jo viikko 21, mutta meidän luovuttaja tuli raskaaksi...mutta sitten tuli soitto klinikalta ja uusi luovuttaja saatiin HETI (uskomatonta) eli meillä mennään jo kp 29 ja zumet vaan jatkuu...nyt siis yritetään pitkittää ettei mun limakalvo ala vuotaan..
eli riskillä mennään ja toivotaan että päästään tuoresiirtoon, ehkä ens viikko tai seuraava..
siis mun kierto päivä on reippaasti yli 30...laittakaa viestiä jos jollekin on tehty siirtoja näin myöhään..nyt vaan peukut pystyyn ja toivotaan että mun limis kestää vielä ehkä yli viikon..(Oli muuten vaan 8,5mm viime viikolla)
Puhuitte kortisoonista hoidoissa, niin kyselin lääkäriltä että olisko meillä mahdollisesti apua , niin erittäin tyly vastaus saatiin että eipä siittä haittaakaan ole!!! Mutta ei myöskään mitään perustelua että onko siittä meille hyötyäkään, joten päätin olla käyttämättä...
Meille ei myöskään koskaan ehdoteta disperiiniä eikä mitään muuta kun luget vaan..miksiköhän näin??
MATSalu: varovaiset onnittelut myös minulta ja pakko vielä kiitellä kun aikasemmin olit kirjotellut että sanoit klinikalla suorat sanat lääkärille..aivan loistavaa että joku uskaltaa sanoa suoraan mitä ajattelee ja tuntee (itse kuulun siihen porukaan jolta savu nousee joka reiästä ja mitään ei saa suusta ulos)
ps.toivottavasti kohta pääsen piinailuporukkaan vai onko kaikki jo kohta testaillut plussan :p
 
Luin muutaman aikasemman sivun ja olipas siellä monia loistavia uutisia. Isot onnittelut kaikille plussanneille! :heart: :flower:

Ja lohtuhalaukset pettyneille :hug:

Oon ollu aikasemmin tuolla PAS-pinossa, mutta siellä on meno hiljentynyt eikä kukaan muu enää piinaile, joten tulinpa nyt sit tänne.

Itestäni jotain: Lapsia ei oo, 2 ois haaveissa, mut ku sais ees yhenkin. Ikää on 33, 7 vuotta ollaan yritetty lasta. On tullu koettua hysteroskopia, 3 inssiä, 3 IVF:ää omilla munasoluilla, joista saatiin 1 siirrettävä alkio. Nyt on menossa 1. lahjamunasoluhoidon 4. PAS. Tuoresiirrosta tuli kemiallinen raskaus, muista ei mitään.

Tään PAS:in siirto oli 18.5. eli nyt on kai pp 6. Viime viikolla oli niin paljon ohjelmaa, et en oo vielä ehtinyt piinailemaan. Vähän tuntuu et kuin tää alkio vois kiinnittyä ku ei ne aikasemmatkaan. Mut mahassa on outo tunne, ei satu, mut vähän niinkuin kuplis. Kai nuo progyt ja luget aiheuttaa noita.

Pakkanen on tyhjä. Jos tää ei nyt onnistu, niin haluisin pitää hoidoissa taukoa, pääsin nimittäin opiskelemaan kuva-artesaanikouluun, joka alkaa syksyllä. Kai sitä ilman lastakin selviää ihan hyvin. Mut miehelläni on hirvee lapsenkaipuu, se haluis heti uudelleen jonoon. En toisaalta haluis tuottaa hänelle pettymystä.

Mites muilla piinailijoilla menee?
 
Kiitos Lotta77 kortisonitiedosta :) Enää en niin kummastele tuota määrää.. Alkuun se vaan tuntui niin mitättömältä kun muilla niin suuria nuo määrät..

Alma74 tsemppiä piinailuun. Itsellä myös mennyt nämä piinapäivät ja koko hoito itseasiassa aika siivillä.. Minäkin sain tuon koulun työn ohella päätökseen ja muutenkaan ole ehtinyt niin kovin hoidon kulkua ja piinapäiviä miettimään kuin aiemmissa hoidoissa. Ei silti vielä luovuteta vaikka mitään oireita ei ole.. Ehkä tämä oireettomuuskin on tehnyt sen, ettei ole aina edes muistanut koko hoitoa. Periaatteessahan se on ihan hyväkin.. ei turhia ainakaan stressaile. Meinaatko odottaa vkl saakka testailussa? Eikös sinulla ole to ns. virallinen testi pv? Tsemppiä koulun kanssa ja positiivista testitulosta toivotaan!

Matsalua kaikki uskaltaa varovasti onnitella :) Eiköhän se niin ole, että viiva kuin viiva on plussa.. mutta onhan siinä sekin, että haalea viiva voi kertoa biokemiallisesta raskaudesta tai jostain muustakin.. näin oli minun kohdallani toisessa yrityksessä.. Mutta kahdessa alkaneessa raskaudessa ne viivat ei silloinkaan ole olleet kovinkaan tummia.. joten kaikki toivo ja usko on sinulla :heart: Onnea huomiseen verikokeeseen ja toivotaan hyvää lukemaa :) Tämän tark. ei tod ollut masentaa sinua.. vaan päinvastoin!

Omaa napaa taas: Mun maha on kuin pallo. Tekeekö luget sen? Ei ainakaan ennen. Voisiko kortisoni ja asperiini sitten tehdä. Siis maha on niin pallo, että voisi jopa luulla että olisin jo pitkällä raskaana :LOL: Valitettavasti se vaan ei voi olla mahdollista. Lääkkeet tekee kamalaa väsymystä.. nukahdin eilenkin miehen kainaloon kesken leffaillan.. ja klo ei ollut paljoa yli 21. En tiedä jaksanko odottaa tuonne pe:hin saakka kun testaan.. voi olla että testaan jo to:na, kun pe:na lähdemme sukuloimaan niin saisi sitten to:na rauhassa sulatella testin tuloksen..

Hienoa Iituska että teille löytyi uusi luovuttaja samantien :) Toivotaan hyvää munissaalista. Tsemppiä hoidon alkuun. Ei tuo limiksesi ainakaan liian paksu ole siirtoa ajatellen.

Nyt täytyy lähteä nukkumatin luokse, jotta jaksaa ponkaista pirteänä ylös kun klo soi 530.
Hyvää yötä ja kauniita unia. Enkeleitä jokaisen luokse lähetän!
 
Aivan mahtava plussa-aalto täällä menossa! :heart: Siihen olisi niiiin ihana liittyä meidän jokaisen!

Simmikselle ja Assarille onnittelut plussasta! =)

Nellamaijalle tervetuloa palstalle takaisin ja onnittelut plussasta! Mahtavaa! =)

Matsalun kuulumisia mielenkiinnolla odotelleen ja peukkuja pystyssä pitäen.. Ja niinkuin Aliisa kirjoittelikin, niin tuo hcg-arvohan tosiaan voi heitellä yksilöllisesti ja viitearvot on aika isolla välillä. Mutta ymmärrän, että haluat varmistuksen ensin veritestillä ennenkuin uskallat uskoa asiaan. Mutta toivotaan veritestin tuloksen olevan juuri halutunlainen.

Iituska, mahtavaa, että ihania luovuttajia on olemassa ja saatte heti uuden mahdollisuuden.

Pomppaduulle pitkää piinispinnaa!

Viinirypäle, tervetuloa pinoon mukaan! Täällä on menossa plussa-aalto, niinkuin huomasitkin, joten lisää plussia odotettavissa. Toivon niitä myös sinulle!

Joskolle onnittelut luovuttajan löytymisestä! :wave: Se on ihmeellinen tunne, kun se soitto tulee. Minä ajattelin, että minkälainen onni meillä kävikään, kun saimme luovuttajan. :heart: Vaikka eihän se takaa sitä lopputulosta, mutta on kuitenkin todella tärkeä askel kohti onnistumista.

Hillevillä alkaa kohta olla jännät paikat! =)

Mybabylle pahoittelut ja iso lohtuhali! :hug: Sure ihan rauhassa.

Papillon, toivottavasti pääset siihen poistoleikkaukseen pian, niin pääset siitä toipumaan ja odottamaan uusia hoitoja! =)

Kiitos kaikille tsempityksestä! :wave: Huomenna limisultra, katotaan mitä sinne on kehittynyt, kun välillä aina mahdotonta valkovuotoa. Yhdesti kaupassa oikein valahti pikkareihin ja ajattelin, että pakko olis päästä vessan kattomaan, mitä sieltä tulee, mutta vaan valkkaria oli tullu. Onko muilla valkovuotoa tässä vaiheessa? Kun muistelen, ettei muitten siirtojen yhteydessä ole tullut (siis ennen siirtoa). Joku kirjoitti, että käyttää kortisonia endon vuoksi. Pitäisiköhän minunkin kysyä sitä tähän siirtoon? Luulin, että sitä käytetään jonkin muun asian vuoksi (en nyt muista että minkä).

Kaikille mukavaa alkanutta viikkoa ja aurinkoa päiviinne! En varmaan kaikkia muistanut henkilökohtaisesti, vaikka mulla oli 2 ikkunaa auki, mutta kaikille plussatuulia ja tsemppiä tasapuolisesti! :heart: :wave:

Nennuliini
 
Huomenta!

Matsalun tulosta tulin jo kyttäämään ;) toivottavasti se on HIENO! Mulla verikoe huomenna...

NellaMAijalle ONNEA ONNEA

Simmis ihana olet :heart: juu en yllytä sinua syömää kiviä tms... :) iihanaa plussatuulta täällä tosiaan.

Aliisalle tsemppiä kovasti piinailuun!

ON: tissit on kipeät ja olo uskomaton.. en oikein saa päähän sitä että olen RASKAANA niin kauan kunnes toisin todistetaan. Tämä piina ultraan on selvästi helpompaa aikaa minulle, olen niin onnellinen jo nyt etten sittenkään olekaan ihan täysin teflonkohtu..... ja onneksi on vielä alkiota pakkasessa jos tässä käy hullusti... :$

Lasku muuten tuli: onko tuo reilu 3 000e tosiaan se summa mitä luovuttajalle maksetaan???????? kun siinä oli erittely luovuttajan osuus. ja lääkekustannuksen hänelle oli erikseen. ystäväni harkitsee luovuttajaksi ryhtymistä ja sanoin hänelle että korvaus on jotain 300 euroa...

assari 4+0 (vautsi vau... toi on kivempi kuin pp12)
 
Alma, kylläpä olet ollut tehokas. :) Itseäni oikein nolottaa, kun olen nykyään sellainen laiskimus... Mutta tsemppiä piinailuun!

Kuten myös Aliisalle! Minua luget ovat aina turvottaneet, mutta niin on myös raskaus. ;) Ja mielestäni väsymys näin piinailun loppuvaiheessa on yleensä ollut hyvä melko lupaavaa, sillä lääkkeiden sivuoireet ovat monella jo hieman tässä vaiheessa tasaantuneet. Ymmärrän hyvin sinun laskeskelun, että koska uutiset ottaa vastaan. Itse olen jo alkanut miettiä, että mikäli raskaus jatkuu, niin kannattaako varhaisultrassa käydä ennen juhannusta vaiko viettäiskö juhannuksen vielä onnellisesti epätietoisuudessa. :xmas:

Iituska, kyllä teillä on jännät paikat! Edelleen muistelen yhtä tarinaa (en ikävä kyllä muista nikkiä), jolla oli ollut 6 viikon limiksen kasvatus ja sillä kierrolla oli monen yrityksen jälkeen raskautunut! Raskaus oli ikävä kyllä mennyt kesken, mutta hän oli niin varma limiksen pitkän kasvatuksen vaikutuksesta positiiviseen tulokseen, että halusi ehdottomasti seuraavallakin kerralla samanlaisen. Muistaako kukaan kuka se oli?

Viinirypäle, tervetuloa tänne piinailemaan! :flower: Olenkin seurannut sinun (ja muiden pas ketjulaisten) vaiheita aina silloin tällöin, joten nikkisi on jo tuttu. :) Tsemppiä piinailuun! Niin ja vaikka nyt onkin hieman ennenaikasta vielä sanoa, niin eihän se jonossa olo mihinkään oikeuta / velvoita eikä ennen kaikkea ole keneltäkään pois. Jonottajia piisaa ja mikäli teille ei hoitojen aloittaminen sitten sovikaan, vastaanottajia varmasti löytyy. :)

Jonsku, nauti nyt täysillä kesästä, jotta olet täydessä iskussa sitten alkusyksystä! Eikös jonkun tutkimuksen mukaan kesävauvat ole terveimpiä, kun ovat saaneet alkunsa sadonkorjuun aikoihin, jolloin emoilla on ollut paljon ravintorikasta ruokaa tarjolla? :D

Bardolino, mikäi sulla tosiaan on istukka edessä, voi liikkeiden tuntemiseen mennä pitkään. Tosin mullakin oli aikoinaan rv 11 istukka edessä, mutta sitten kohdun kasvettua, olikin siirtynyt melko pian taakse. Outoa vaellusta siis voi olla tiedossa. ;)

Voimia siis kaikille piinailijoille, "kakkospiinistelijöille", siirtoa odottaville ja muillekin hoidon eri vaiheessa oleville!

Simmis
 
Hei vielä!

Nennuliinin ja Assarin kanssa kirjoittelin yhtäaikaa, joten täytyi vielä tulla hieman höpisemään tänne. :)

Nennuliini, minä olen kulkenut pikkuhousunsuojat pöksyissä ihan lääkkeidenoton alkamisesta lähtien, eli kyllä ne lääkkeet todella voi saada sen aikaan. :whistle: Lykkyä tykö limisultraan! :)

Nennuliinin viestistä pongasin, että tosiaan Pomppaduukin piinistelee! Täällä on nyt sellainen kuhina, ettei perässä meinaa pysyä ja hyvä niin. :D Pomppaduulle myös paljon plussatuulia puhaltelen!

Assari, toivottavasti hcg arvot ovat nousseet sinulla hyvin! Ei siis liikaa, mutta sillai sopivasti. :saint: Itselläni on myös samanlainen olo (laumasielu, laumasielu... :LOL: ), että nyt sitä ollaan "raskaana kunnes toisin todistetaan", eli oliko se RKTT? Matsalu taisi termin tässä ketjussa lanseerata, tosin hän käytti sitä jo ekalla piiniajalle...? Hienoa, että sulla kakkospiinis on helpompi, mulle tämä kakkospiinis on taas pahempi, kun on niitä keskenmenoja historiassa. :/

Luovuttajan summaan laskussa on ilmeisesti laskettu kaikki hänen lääke- ja hoitokulunsa, sillä luovuttajat itse saavat korvauksena laissa määritellyn 250 euroa (?), johon päälle sitten korvataan vielä matkakuluja, etc. Eli ei sillä Suomessa tienaa, vaan kyse on todellakin enemmän lahjasta kun vastiikkeellisesta luovutuksesta. =)

Hemmottelin muuten aamulla itseäni kokovartalokuorinnalla. B) Nyt kun olen RKTT, tein kuorinta-aineen itse hunajasta, sitruunasta ja mantelirouheesta. Olen nimittäin jostain lukenut, että raskausaikana pitäisi välttää turhia iholle laitettavia kemikaaleja. No tiedä sitä sitten, mutta tämäkin kuorinta sai ihon kyllä pehmeäksi kuin vauvanpylly. :D

Simmis
 
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............... haaveissa

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen.... jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Nennuliini 34v., 4*IUI, 3 IVF:ää joissa yhdessä siirtoon asti. 2 siirtoa tehty luovutetuilla, tulokset negaa. Haaveena ensimmäinen lapsi.

Vekara (45) 5. lahjasolu 02/09 AVA-tampere. Toiveissa yksi yhteinen. Lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10. varhainen km 7+2.

Tinulinen (30) 1.lahjasolu, VL:n jonossa ylli 2 vuotta, eka lapsi haaveissa.

Jonsku-78 (31)Takana 1 tuoresiirto, odottaa PAS:ia. Helsingin väestöliitto. Haaveena eka lapsi.

EliseT (31) Ei aiempia hoitoja, luovutettu munasolu ainut mahdollisuus, Helsingin VL (vasta ensimmäiseen tapaamiseen menossa...). Haaveena ensimmäinen lapsi.

Iituska(38)väestöliitto tre, 4x ivf hoito,siirtoon asti päästiin, kaikista nega. eka lahjasoluhoito 05/09. Haaveissa 2.

Josko (30+) Ava Tre. Esikoista toivomassa. Pian 4 vuotta on tätä matkaa takana, 4xIUI, 1xIVF(yksikään soluista ei hedelmöittynyt), 5xICSI+1PAS (joista tuloksena 3 alkuraskauden keskenmenoa). Hoito heinä-elokuussa.

Papillon (40+) Invimed, Varsova. 6 PAS, viimeisestä km rv 7+4.

Vilhelmiina ( ) 6 ivf omilla soluilla, nega. Lahjamunasolujonossa helmikuusta 2009.

Dream 73 ( ) kohonnut FSH ja munasoluja tullut hoidoissa niukasti.Yhteensä 9 alkiota on siirretty tuoreeltaan mutta mitään kiinnittymisyrityksiä ei ole ollut.


Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... testipvä

Alma (34) 5x IUI, 3 IVF yritystä, 1. lahjamunasoluhoito, Oulun VL, haaveissa ensimmäinen, testi 31.5.

Pomppaduu (27) 2Xiui, 2xivf (ei kummallakaan kertaa muniksia) 3x donor pas-> viimeisimmästä reilun vuoden ikäinen poika. Nyt luovutusmunasolua odotellaan.. Haaveissa vielä ainakin yksi lapsi. siirto 22.5.

Viinirypäle (33) 6 vuotta ollaan yritetty lasta. On tullu koettua hysteroskopia, 3 inssiä, 3 IVF:ää omilla munasoluilla, joista saatiin 1 siirrettävä alkio. Nyt on menossa 1. lahjamunasoluhoidon 4. PAS Fertinova. Tuoresiirrosta tuli kemiallinen raskaus, muista ei mitään. Siirto 18.5. testipvä 1.6.

Marisabel

Hillevi (45) ... Ovumia, kahden alkion siirto 28.11. haaveissa eka lapsi, aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega, 2. lahjasolu IVF kesken rv 8+6. PAS 27. toukokuuta.


Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09 .....haaveissa 2.

Bardolino(30) 3xIUI,3xIVF omilla soluilla, 1xtuoresiirto luovutetuilla muniksilla + 3xPAS. AVA-Tampere. Haaveena 1-2 lasta. LA marraskuussa

Kauniskuu (32) 4 x IVF, 1 toteutunut siirto, 1.lahjamunasoluhoito, TAYS, haaveissa ensimmäinen.

Rudy ja rupsukat, plussa 13.5.

Marru (35) 3xOI, 2xIUI, 5xIVF omilla, 1xIVF lahjasiitiöillä, 1.lahjasoluhoito 02/09, PAS 05/09, Ava Tre, plussa 18.5.

assari77 (32), vaikea endo, 7 IVF omilla muniksilla, hoidossa Ava Tre, 1. luovutusmunasolu -siirto olisi vkolla 7 (luovuttajalta ei yhtään munasolu...ei siirtoa...) toinen yritys vkolla 12 (12 munasolua, ei yhtään alkiota siirtoon, monitumaisia), IVF-esikoinen 3v. toiveissa vielä 1-2 lapsosta. siirto 13.5.

Simmis (38) 4. lahjamunasoluhoito, Tampere Ava, haaveissa toinen lapsi

NellaMaija (32) 2.lahjasolu ( takana 1 tuoresiirto ja 1 PAS, kummastakin nega ). Haaveena ensimmäinen lapsi.

Matsalu (45), omilla soluilla 2xIUI, 3xIVF: siirtoihin päästy, mutta alkiot huonoja. Eka lahjamunasoluhoito Ovumiassa. + 22.5.

Aliisa (25) .. 3.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3, 1 tuoresiirto, 2 PAS, 2 alkanutta raskautta, kesken vkoilla 6+2 ja 9+4. Viimeinen alkio siirretty 15.5.09, + 25.5.

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008

Bea, esikoinen tyttö 10/2008

Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009

Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009

Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
 
Ihan valtavan paljon onnea Matsalu :flower: ja Nellamaija :flower:
Nyt kaikki peukut pystyyn, että plussat pysyy ja vahvistuu.
Pinon plussamyrsky saisi jatkua siihen, kunnes kaikki on testanneet.

Tervetuloa Viinirypäle :heart: Kaikille piinistelijöille voimia, liimaa jne.

Pirin LA huomenna, onnea matkaan!

Omaa napa saa asukkaan keskiviikona, jos sulatus ei lopeta leikkiä kesken. Ajatus on siirtää yksi top-alkio. Jos se ei pelitä, sulatetaan viimeiset kaksi samassa korressa. Ei jännitä, ollut paljon muuta touhua, hyvä että muistaa lääkkeet ottaa 3x päivässä. Nennu, mulla myös tavallista kosteampaa, mutta erite (sori) ihan kirkasta, kunnes aloin Luget.

Toivottavasti päivitykset meni oikein.

Ihanaa aurinkoista viikkoa kaikille!
Hilde B)
 
ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE!!!!!!!! :heart: :heart:

Onpa ihana lukea hyviä uutisia! Nyt kaikille vaan paljon tarrasukkia mukaan, että pysyvät kyydissä!

Täällä tosiaan laskettuaika lähestyy. Uskomatonta, että sitä ollaan jo näin pitkällä, kun vuosi sitten tähän aikaan vasta odoteltiin hoitojen alkua. No, vaikka vauva ei tulisikaan vielä huomenna, niin tällä tai ensi viikolla kuitenkin tulee, sillä viimeistään 5.6. pitää mennä sairaalaan näytille, enkä usko, että ne siitä sitten enää kauan antaa odotella, kun ei tuo vauva taida ihan mikään pieni olla, vaikkei vielä myöskään niin suuren suuri.

Aurinkoisia päiviä kaikille!
Piri
 
Kiitoksia Simmis ja Hillevi eritevalistuksesta! :whistle: Miten mä muistelin, että olisi kuivempaa, kun käyttää lääkkeitä, mutta ei se näin sitten ollutkaan. Ei näköjään muista kaikkea, vaikka vaan pari kiertoa tässä välissä ollut.

Pirillä alkaakin olla jännät paikat! Ihana, kun tänne palstalle syntyy uusi vauveli. :heart:

Nennuliini
 
Löysinpäs sitten tänään testin kaapista :LOL: Pp10 ja vaikka kovin olin päättänyt etten testaa, niin testasin silti kun tuo löytyi. Testi oli predictor, jossa raskaushormonipitoisuus pitää olla vähintään 50, jotta tulisi viivaa.. no kyllähän siihen haalea viiva tuli! Saa nähdä mitä se tällä kertaa mahtaa kohdallani tarkoittaa.. Tummuuko tuo viiva vai kuihtuuko se pois.. Uudelleen ajattelin testailla ke:na kun tilaamani testit tulee.. Jänskättämäänhän tässä meinaa alkaa.. On niin oireeton olo, että ihmettelin tuota haalea viivaa.. Katsellaan mihin se johtaa.. Päiväpissasta tuo haalea viiva tuli..
 
Aliisalle onnittelut! :flower: :flower: :flower: Jos sain hailean viivan noin varhain, se ehtii vahvistumaan moneen kertaan.

Muuta en nyt sitten pystykään kommentoimaan, kyllä on polla niin sekaisin! Hcg oli 527. Hoitajan mukaan ohjearvot näillä päivillä (luovuttajan punktio 17 pva sitten)ovat 120-580 eli tuo meidän arvo on yläkantissa. Mutta samalla se tarkoittaa todennäköisesti sitä, että vain yksi alkio on kiinnittynyt: kahdella alkiolla hcg olisi todennäköisesti ollut reilusti yli raja-arvojen.

Mutta siis mä olen nyt raskaana! Tunnelmat ovat kuitenkin lähes painajaismaiset: oikein tosissaan saa tehdä työtä, ettei pelko aivan tykkänään selätä uskoa ja toivoa.
 
Kiitos vielä kerran kaikille onnitteluista! Sydäntä todella lämmittää, kun ihmiset vielä kaikista vanhoistakin pinoista muistavat. Minähän olen vuoden aikana siirtynyt ensin odotuspuolen tammikuisten pinosta vauvakuumepuolelle keskenmenon jälkeen kuumeileviin, josta edelleen 40+-pinoon. Palstaystäviä on karttunut.

Ja nyt tähän pärähtää oirelista silta varalta, että seuraavissa lukijapolvissa on joku kaltaiseni oirefriikki, joka näitä listoja rakastaa. Eli:
- ensimmäiset piinapäivät täysin oireettomat
- pp 4 lieviä kuukautiskipuja
- pp 7 alkaen vaihtelevasti kk-kipuja ym. pikkuvihlontaa, jatkuvat edelleen
- pp 7 ja 8 (kun omien menkkojen olisi pitänyt alkaa) vähäistä vaaleanruskeaa tuhrua, joka sittemmin loppui
- jatkuva jano noin toisella piinaviikolla
- rinnat kipeytyivät jo ennen siirtoa - siis luge-oire. Vasta pp 14 rinnat myös turposivat. Mutta silloinhan oli jo plussa tullut.

Olen nyt kertakaikkiaan päättänyt heittäytyä pyhän huolettomuuden valtaan ja ajatella vain pieniä, onnellistuttavia ajatuksia raskaana olemisesta ja kohdussani kasvavasta lapsesta. Ei olisi oikein häntäkään kohtaan, jos viettäisin aikani murehtimalla. Jostain luin, että äidin verenpaineen nousu vaikuttaa haitallisesti vauvaan. Pitäkäämme siis paineet alhaalla!

Hillevi, minä todella toivon sormet, varpaat ja hampaat ristissä, että teillä nyt onnistaisi. :wave:
 
Kiitos Matsalu :hug: Heittäytymisiloa sinulle!
Toivotaan, että toivomiset auttaa - meitä kaikkia.
Ja kiitos oirelistasta, taidanpa minäkin alkaa pitämään kirjaa siirron jälkeen.

Verenpaine alhaalla ja jalat lämpiminä!
 
Nennuliini, Matsalu ja Hillevi kiitoksia kovin. Itse en kyllä uskalla iloita mistään. Hcg mittauksessa arvo kuitenkin on alhainen.. mulla se ei vaan nouse.. vaikka raskaus alkaisiki ja sujuisi hyvin. Lääkäri viimeksi sanoikin, että kaikilla se ei vaan nouse nopeesti.. Mutta loppuviikostahan se sitten nähdään. Olishan se aika uskomatonta jos tämä viimeinen tarraisi kiinni niin lujasti, että pysyisi matkassa 9 kk:tta.. Takana kummittelee kuitenkin 2 km:a ja biokemiallinen raskaus.. Itse otin jalkakylpyjä ja olen ollut villasukissa koko piinailuajan :LOL: Mulla verenpaine muutenkin alhainen, että se ei kyllä nouse vaikka yrittäisikin. Nyt mennään päivä kerralla eteenpäin ja ollaan murehtimatta.. Aika sitten näyttää kuinka käy. Ei huolta, ei stressiä.. ainakaan vielä :D Onnea vielä Matsalu, hienot lukemat!
 
Matsalulle onnea, onnea hyvistä hcg-lukemista!
On kyllä tosi hyvä ja onnellinen mieli teidän kaikkien plussanneiden puolesta! Se kun tuo toivoa meille muillekin, että onnistua todella voi. Tämä pino on nyt sellaisessa nosteessa, ettei paremmasta väliä. Tuohon plussajonoon me kaikki loputkin pinolaiset tänä vuonna aiotaan liittyä.

Mutta nyt telkkua tölläämään ja syömään jotain hyvää!

Ilta-aurinkoisin terkuin,
Nennuliini
 
miljoonasti ONNEA, tarrasukkia ja kasvuvoimaa pikkuiselle :heart: . Näin tässä kaikessa on nyt jotain järkeä :) , todella ihanaa että kaikki vaikuttaa hyvältä :hug: ... Koita nyt vaan nauttia, ja luottaa huomiseen, ei se murehtimalla miksikään muutu :hug: .
 

Yhteistyössä