Heips vaan kaikille ja tosiaan aurinkoista alkavaa kevättä! Koetetaan ammentaa siitä voimia itsellemme jotta jaksetaan tarpoa eteenpäin kaikesta huolimatta =)
Täällä kyllä tapahtuu niin paljon että saa oikeen muistilappua pitää että pysyisi jotensakin mukana. Itse kyllä päiväittäin käyn lukemassa mutta mun hetket tässä koneella ovat aika rajallisia tuon pikkumiehen kanssa
Olisi vaan niin mahottoman ihkua sanoa jotain ihan jokaiselle henkilökohtaisesti, mutta anteeksi jo etukäteen jos joku jää muistamatta
Ensiksi noista vitamiineista ja muista...
Tuo foolihappo on tosiaan hyväksi ja sitä kantsii syödä jo hyvissä ajoin ennen hoitoa, tuota samaa muuten syötin myös miehelle silloin kun oli h-hetket käsillä, samoin monivitamiinia. Ja jostain syystä oli simpat sitten tossa viimesessä satsissa parantuneet aikas paljonkin. Mitään muuta konkreettista ei ollut muuttunut. Itse käytin vielä sitten lisänä tuota ladyvitaa joka on tarkotettu raskaana oleville. Mutta toki terveellinen ruoka ja riittävä liikunta on kaiken a ja o!!!
Tuohon asperiiniin ja muihin suhtautuisin varoen tai ainakin pitää kyllä jutella lääkärin kanssa ennenkuin menee napsimaan, kuten tuosta lumettoman viestitäkin sai lukea.
Mutta yhen jutun voisin mainita, vaikka en itse mikään noihin juttuihin uskova olekaan :attn:
Ystäväni, joka on jo ily 30nen, kärsi lapsettomuudesta monta monta vuotta. Heille oli tehty jo 5 IVF/ICSI hoitoa, monta PASsia eikä koskaan edes plussaa tikkuun!!!(siirtoja toista kymmentä pitkälti). Kun alkoi 6s ja ehkä jo viimeinenkin hoito, lääkärit eivät osanneet muuttaa hoitoa enää mitenkään, sillä kaikki oli jo tavallaan kokeiltu.
Hän piikitti normi hormonien lisäksi vielä kahta eri juttuakin. En nyt muista mitä, kun nimet ovat vieraita, sillä hän ei asu suomessa. Hoito oli jo alkanut kun hän kuuli kiinalaisesta akupunktiosta, joka oli tehonnut jollekin parille. He päättivät kokeilla vielä sitä lisänä, koska ei ollut tavallaan mitään menetettävääkään. Molemmat kävivät siellä muutamia kertoja ennen punktiota ja muuta. Ja jo silloin hän kertoi tuntevansa huomattavia muutoksia kehossaan!! mm. vatsantoiminta muuttui ja verenkierto parani. Tosin kivutkin olivat hoitojen jälkeen voimakkaita?!
Mutta mistä ikinä sitten johtuikaan niin hän plussasi tuosta viimeisestä ja on nyt onnellisesti raskaana jo kohta puolessa välissä. Tosin taival ei ole ollut helppo sillä hän on vuotanut koko ajan aina välillä tuhrua ja alussa oli tullut myös ihan verta.
Halusin nyt vaan pistää tämänkin jutun, kun moni miettii että mitä voisi itse tehdä auttaakseen hoidon onnistumista. Eikä tämä ole mikään oikotie, mutta ehkä kokeilemisen arvoinen, jos haluaa...
Nennuliini, Aliisa, Jonsku, pahoittelut tilanteistanne, mutta voimia uuteen koetokseen!!!
Bartsu onnea sykkeestä ja voimia eteenpäin!!!
Kauniskuulle peukutukset ultraan, toivotaan että sielläkin kaikki mallillaan!!!
Nellamaijalle ja Rudylle tsemppiä piinispäiviin!!!
Assarille extrahalit koettelemuksista, aivan käsittämätöntä, mutta jospa kolmas kerta toden sanoisi!!!
Typyliini, kipujen kanssa on hankalaa miettiä alkiojuttuja! Toivottavasti pitävät alkion teille niin kauan että saatte päätettyä asian. Ja vaikka niitä on vain se yksi, niin koskaan ei voi tietää...
Corneliukselle tsemppiä tulevaan. Noita kystia on tosi monella, mutta ne tulevat ja menevät, useimmiten puhkeavat itsestään. Mullakin niitä ollut ja lääkäri joskus sanoi että ei niitä kannata punkoa kun ne voivat tulla heti takaisin. Ja tuo puhkeaminen voi aiheuttaa käsittämätöntä kipua, onneksi ei kestä kauaa.
Pirille malttia liikenteeseen, muista levätä kanssa, olet jo ihanan pitkällä!!!
Watrossin perheelle terkut ja ihania kevätpäiviä pojan kanssa!
Hilleville voimia hormonihuuruihin, itse kanssa aina ennen vuotoa maailma kaatuu justiinsa!
Vekaralle terkkuja, vaikka en just nyt muista missä mennään siellä. Joko mies voi paremmin selkänsä kanssa!!!
Ja sit oli vielä Tinulinen ja joku muukin...
mut kaikille tasapuolisesti voimia ja onnea ja tsemppiä jne :hug:
Oma napaa... meil ei sit vielä aloitettu tässä kierrossa :ashamed:
Ja ihan vaan siksi että itse niin halusin. Enkä tiiä oikein että miks, mut tuntu nyt vaan siltä että ootetaan hetki. Tunnustan kyllä että mä käyn jotain ihme kriisiä niitten alkioitten suhteen, enkä usko että se tulee ees onnistuu. Toki osaamme iloita aarteestamme, mutta tieto siitä että toista yritystä ei enää tule pistää miettimään asioita. Ja tämä on siis ihan erilaista kun silloin kun ei ollut mitään tietoa tulevasta. No, mut täällä nyt pyörin ja mietiskelen eikä varmaan tää asia tuu mikskään :kieh:
Mut on päätetty että sitten seuraavasta koetetaan ja piste.
Tuosta munasolujen määrästä ja laaduista vielä...
Kyllä olen monesti miettinyt, että vaikka meilläkin silloin saatiin 19 munasolua, niin loppupeleissä siis vain 5 oli käyttökelpoista, eivätkä nekään mitään huippuja. Kato oli siis melkoinen. Mutta tuli todistettua, että eipä se laatu ja määräkään mitään merkkaa, kun onnistui sitten kuitenkin. Ja jos pakasteukot ei onnistu niin kyllä voi sanoa että on rahallisestkin arvokas lapsi meillä
Minä palstailen täällä taka-alalla ja palaan sitten aikanaa taas jos ja kun on jotain kerrottavaa
Pitkää huolta itsestänne ja toisistanne!!!
:wave:
:heart: :llä mybaby