Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mahtuuko tänne vielä yksi uusi mukaan? Olen 27v. avioliitossa oleva nainen ja yhden luovutusalkiolla saadun 1-vuotiaan pojan äiti. Nyt olemme aloittaneet matkan kohti luovutusmunasoluilla tehtävää hoitoa. Mulla ei siis ole lainkaan munasoluja, miehen siittiöt ok. Luovutusalkioon päädyimme aikanaan yhteisestä päätöksestä kun se lakimuutos oli tuloillaan. Tuolloin olimme julkisella puolella hoidossa ja alkio tuli sitä kautta.
Nyt tässä hoidossa menossa estradot-lääkitys. Ensi viikolla to ultra, jolloin tsekataan limiksen tilanne. Luovuttajan punktio ja mahd. siirto sit vkolla 15.

Pomppaduu
 
Hei Pomppaduu!

Tervetuloa mukaan! Itselläni on myös sama tilanne, et ei oo omia munasoluja. Olime odotelleet munasolunlahjoittajaa reilut kaksi vuotta Helsingin Väestöliitossa. Mulle tehtiin ensimmäinen alkionsiirto helmikuun lopulla, mutta ei valitettavasti onnistunu... Varastossa on onneks vielä viis alkiota, joten uusi yritys tulossa tässä jossain vaiheessa...
Kovasti onnea teille yritykseenne!

Jonsku-78
 
Täällä olisi myös yksi joka haluaisi mukaan poppooseen. :wave:

Historiassani on kolme hoitokierrosta luovutetuilla munasoluilla. Ensimmäisestä tuoresiirrosta Tampereen Avalla keväällä 2006 alkoi raskaus, joka meni kesken rv 11,4. Pakkaseen jäi viisi solua, josta PAS:ssa ei selvinnyt kun kaksi, joiden siirrosta tuli nega syksyllä 2006. Talvella 2007 olimme hoidossa Avalla Riikassa, josta saimme vain kaksi alkiota. Tuoresiirto johti kaksosraskauteen, joka meni kesken rv 9,4. Tämän jälkeen saimme uuden hoitokierroksen Tampereen Avalla jo kevääksi 2007. Tällöin alkioita tuli vain kolme, joista kaksi siirrettiin ja toinen niistä alkoista tepastelee nyt tuossa lattialla iloisena taaperona. :heart: Pakkaseen jäänyt alkio tuotti sitten negan syksyllä 2008.

Nyt olisi sitten tarkoitus yrittää neljättä (ja melko varmasti) viimeistä hoitokierrosta Tampereen Avalla. Siirtoon olisi tarkoitus päästä joskus toukokuussa ja meillä on sama luovuttaja mitä kolmannella kerralla eli hoidon onnistuessa voisimme saada kulllanmurullemme täyssisarruksen. Vaikka toiveena olisi kaksi lasta niin olemme mieheni kanssa päättäneet vakaasti olla realistisia tämän hoitokierroksen suhteen. Olemme jo yhden täysosuman saaneet ja mikäli nyt ei onnistu niin olemme sitten tyytyväinen kolmen hengen perhe.

Simmis
 
Tervetuloa Pomppaduu mukaan :)!

Mulla kans sama tilanne kuin sulla ja Jonskulla eli omia munasoluja ei ole.
Mekin odotettiin yli kaks vuotta Väestöliittoon ja nyt pitäisi pian alkaa jotain tapahtua. Odottelemme mieheni kanssa vielä tarkempia tietoja aikataulusta.

Nellamaija, tuntuu pahalta sinun puolesta :heart: !

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille toivottaa Tinulinen!
 
Tervetuloa Simmis ja Pomppaduu :wave:
Pitkä taival ollu teilläkin Simmis.. Huoh.. Mulla kans sama tilanne, ei omia munasoluja tuu, tai jos tulee niin ne on viallisia.. Anteeksi jos utelen vanhoja ja kipeitä asioita, miten se keskenmeno tapahtui.. ? Ite pelkään ihan hullunlailla, koska vuotelee edelleen...
RUDY eipäs vaivuta negafiiliksiin :hug: Ei ollu mullakaa mitää oireita, ja ei oo edelleenkää .. :x Joka tosin välillä vähä jännittää etenkin näiden vuotojen kanssa. Mut hei, teet testin ja sillä sipuli, kaikki on varmasti hyvin :heart: !!
TYPYLIINI Kamalaa.. toivonpa sydämestäni että endo tajuaa haihtua maailman ääriin sua kiusaamasta!! :kieh: !! Puhdistussäteitä!!!


Alkuviikkoon toiveikkaana..
Kauniskuu 7+6
 
Kauniskuu, ei mitään pahoitteluja tarvita, vastaan mielelläni, sillä ne surut on jo surtu puhki ja kerron ihan mielelläni kokemuksistani. Eli mulla oli kummatkin keskenmenot ns. keskeytyneitä keskenmenoja, jotka ilmenivät vasta ultrassa eivätkä siis lähteneet itse vuotamaan. Toisen keskenmenon jälkeen mulla tutkittiin mm. kohdun rakenne siinä suolaliuostutkimuksessa sekä tromboositaipumus (taipumus veritukoksiin). Lisäksi miehen kromosomit tutkittiin. Mitään syitä ei löytynyt, eli keskenmenot luokiteltiin selittämättömiksi. Tosin rivien välistä olin astivinani, että miehen spermanlaatua hieman epäiltiin, kun alkioita ei eri luovuttajista huolimatta muodostunut siirtoon asti aina kun muutama vain. Suoraan ei kuitenkaan mitään sanottu.

Ennen kolmatta hoitokierrosta etsin kaikkea mahdollista tietoa netistä. Törmäsin myös mm. sellaiseen tutkimukseen, jossa oli tutkittu asetyylisalisyylihapon vaikutusta selittämättömissä keskenmenoissa. Tässä tutkimuksessa toinen ryhmä söi 75 mg asetyylisalisyylihappoa vuorokaudessa ja verokkiryhmä söi lumelääkettä. Mitään tutkimuksellisesti merkittävää eroa ei muodostunut keskenmenojen suhteen. Tämä tulos tulkittiin siten, että a) käytetty asetyylisalisyylihappomäärä (75 mg) oli liian alhainen, tai b) asetyylisalisyylihappolla ei ole mitään apua. Koska yhden tutkimuksen mukaan alle 150 mg vuorokausiannos ei aiheuta haittaa sikiölle, päätin kolmannella hoitokierroksella syödä joka päivä 100 mg aspiriinia. Päätökseeni vaikutti myös se, että olin lukenut tarinoita joissa aspiriini oli auttanut naisilla joilla oli korkea hemoglobiini ja alhainen verenpaine kuten minulla on. Lääkärini ei aspiriinikuuriani tuominnut, sillä hänen mielestään ei siitä haittaakaan ollut. Aspiriinilla ruokittu raskauteni meni sitten loppuun asti ja aion käyttää sitä myös nyt tällä tulevalla hoitokierroksella. En tiedä, että auttaako se sitten ja olen lääkärillenikin nauranut, että taitaa kyse olla vain minun omasta "uskomuslääkinnästä". Mutta koska siitä ei (minulle) muuta haittaakaan ole, kun lompakon köyhtyminen, niin aion jatkaa samalla tyylillä. :) Mutta tämä tarina oli siis vain minun oma henkilökohtainen kokemukseni, enkä halua sen enempää ottaa kantaa siihen, että kannattaako aspiriinia syödä vai ei. Tosiasiahan on, että se voi olla jopa vaarallista henkilöille joilla on veren hyytymisongelmia, etc.

Stressin vaikutusta keskenmenoihini epäilin myös, mutta ei silläkään kyllä ole tainnut olla mitään vaikutusta. Kolmannen raskauteni aikana vasta tiesin mitä todellinen stressi on, kun kolme läheistäni sairastuivat vakavasti ja yksi heistä kuoli. Eli jollei stressava työ, läheisten hoitaminen ja hautajaisten järjestäminen aiheuttaneet minulla keskenmenoa tai ennenaikaista synnytystä, niin stressiin eivät kyllä minun aikaisemmatkaan raskaudet kompastuneet. Niin, ja nurinkurista kyllä, kolmas raskauteni vuosi muutamaan otteeseen, mutta keskenmenneet eivät vuotaneet kertaakaan...

Huh, tulipa pitkä sepustus, mutta summa summarum, minun mielestäni lasten saaminen on kyllä toisilla meistä sellaista arpapeliä, jossa tarvitaan ihan puhtaasti paljon onnea ja enkeleitä matkaan. :heart:

Voimia ja jaksamista kaikille!

Simmis
 
Uskaltaudun itsekin osallistua keskusteluun kun nyt on tullut mukaan muitakin uusia. Kuten ainakin Pomppaduulla, Jonskulla Alisalla, Tinulisella ja Kauniskuulla, minullakaan ei ole omia munasoluja (ei siis ollenkaan, ei ole koskaan ollut) ja munasolun tai alkion luovutus olisi siis ainut vaihtoehto saada lapsi adoption lisäksi. Tällä hetkellä molemmat vaihtoehdot ovat harkinnassa ja toukokuulle on varattu aika Väestöliittolta keskustelemaan ensimmäistä kertaa munasolujen luovutuksesta. Vuosien odotus on siis vielä edessä jos näitä hoitoja haluamme yrittää ja adoptiossa tietysti vielä pidemmät jonotusajat. Vaika mahdolliset hoidot ovat vielä kaukana tulevaisuudessa niin halusin lähettää kiittää teille jotka olette täällä jakaneet hyvät ja huonotkin kokemukset, tämä keskutelu tällä listalla on ollut varmaan paras tietolähde munasolun luovutushoidoista tähän asti ja ilman tätä palstaa en varmaan osaisi edes kysyä lääkäriltä erilaisia asioita, sen verran harvinainen lapsettomuussyy on kuitenkin kyseessä että varmaan harvalla löytyy vastaavia kokemuksia ihan lähipiiristä... Kiitokset siis kaikille ja parhainta onnea yritykseenne!!!
 
Tervetuloa kaikki uudet palstalaiset! Mukavaa, kun tänne tulee uutta mukavaa porukkaa entisten lisäksi! :wave:
Minullakin tämä palsta on ollut kullanarvoinen. En oikein tiennyt koko asiasta paljoa ennenkuin jouduin tätä asiaa omalla kohdallani miettimään ja sitten löysin tämän palstan.

Teille uusille kuin myös "vanhoille" palstalaisille onnea yrityksiin ja että luovuttajia löytyisi. Tällä viikolla taitaa myös olla testejäkin luvassa ja toivon, että plussatuloksia saataisiin tänne pinoon lisää.

Mutta nyt nukkumaan, lenkki alkaa painaa silmiä kiinni ihan väkisin!

Terkuin,
Nennuliini
 
Tervetuloa mukaan EliseT . Tämä on tosiaan ollut sellainen palsta, josta olen itsekin kaiken tietoni lähestulkoon saanut. Täällä on niin ihania ihmisiä ja kaikki tukee kaikkia omissa elämän vaiheissa. Tämä on itselle ollut oikea henkireikä kaiken lapsettomuuden ja pettymysten keskellä, mutta myös iloisten asioiden jakamisessa. Tule rohkeasti mukaan vaan juttelemaan vaikka ensikäynti onkin vasta edessä. Lukemalla ketjua taaksepäin löydät myös paljon tietoa ja näet myös kuinka raskasta, mutta samalla palkitsevaa hoidot voivat olla. Jokainenhan täällä palstalla kuitenkin toivoo, että pääsisi siihen samaan lopputulokseen mihin muutama on jo päässyt, eli saisi sen käärön joskus syliin ja kotiin :heart:

Tänään alkaa sitten tapahtua omalta osaltani. Saan tänään puolen päivän maissa hyytymiskokeiden tulokset ja samalla siinä puhelimessa päätetään jatkosta. Lisäksi varaan nyt sen ensikäynnin Fertinovalle, joka on siis maksuton keskustelukäynti. Siellä ollaan oltu jonossa nyt se 3 kk:tta ja jos jonotusaika on sen 6+ kk:tta niin puolessa välissä mennään. Lisäksi meidän lääkärihän oli samaa mieltä että ei päästy hyödyntämään sitä meidän ristiinluovuttajaa, joten etsivät meille pikapuoliin uuden luovuttajan heti kun viim. alkio on pakkasesta käytetty. Ihanaa ajatella, että n.1,5kk:tta enää niin pääsisi aloittamaan hoidot.

Palailen paremmalla ajalla sitten kertoilemaan mitä lääkärin kanssa päätimme.

Mukavaa sateista ti päivää!
 
Huomenta !!

Kaikille uusille tervetuloa joukkoon !! Itsekin olen vasta hetken tällä palstalla kirjoitellut, vaikka "taistelua" on takana jo 14 vuotta :headwall: Koko aikaa ei sentään olla hoidoissa käyty,vaan vuosia harkittiin mihin suuntaan lähdetään. Mulla on ennenaikaiset vaihdevuodet. Menkat tulee säännöllisesti. Omiakin munasoluja saadaan,mutta ovat niin huonolaatuisia (kuulemma tummia),että yhtään alkiota niistä ei ole ikinä tullut. fsh vaihtelee välillä 16-24. Tämän "tuomion" sain jo parikymppisenä. Meillä tehty yhteensä 5 alkionsiirtoa luovutetuilla munasoluilla, joista yksi tuotti toivotun tuloksen ja nyt piinailen tuota viidettä siirtoa =) Ihana palsta, onneksi löysin tänne =)

Omaan napaan ei edelleenkään ihmeitä. Tosin hermot alkaa pettää, tekis mieli jo lopettaa tää piina ja testata...... Muutamana iltana ollut flunssa-oloa ja palellut, mutta ei muuta. Näin flunssa-aikana se ei välttämättä tarkoita muuta kuin tulossa olevaa tautia :( mutta jospa se oliskin sitä.. =) Hah, eli tätä rataa seilaa ajatukset täällä.. Tänään olisi veritesti, mutta en mitenkään pääse sinne menemään, joten muutama päivä täytyy vielä jaksaa.

Rudy ja pp 12
 
Hei Vaan Simmis ja Elise!

Tosiaan kovasti tervetuloa mukaan... Joo huomaa tosiaan, että tämä palsta on todella hyvä ja antoisa. Eliselle kovasti jaksamista ja voimia jatkoa ajatellen. Aika tuntuu näin etukäteen ajateltuna pitkältä, mutta omalta kohdalta voin sanoa, että se meni kuitenkin yllättävän nopeasti...
 
Tervetuloa kaikille uusille palstalaisille! Pitäisköhän listaamme päivittää?

Aliisa, löytyikö hyytymishäiriötä?

Oma napa odottelee ensi viikon lääkärikäyntiä ja tietoa, onko neste hävinnyt vatsaontelosta. Seuraavista kk:sta voisi sitten alkaa valmistautumisen pas:n.

Lämpimiä plussatuulia kaikille ensimmäisenä tämän vuoden kevätpäivänä!
Hillevi B)
 
Iltaa !!

Tilasin eilen testejä, mutta onneksi eivät vielä tänään tulleet, olisin ihan varmasti repsahtanut testaamaan :ashamed: On tää piinaa, sanan varsinaisessa merkityksessä !!! Huomenna kun posti tulee, repsahdan varmasti.... Olo edelleenkin ihan liian normaali :headwall:
 
Rudy, miekin olen niin malttamaton luonne, etten varmasti malta olla testaamatta... Tsemppiä!
Hillevi, mitä tarkoitat listan päivityksellä?
Täällä siis kirjoittelee kolmekymppinen nainen, joka on miehensä kanssa odottanut Väestöliiton aikaa yli kaksi vuotta. Omia munasoluja ei ole ja ensimmäinen lapsonen olisi nyt toiveissa.

Tsemppihalit kaikille!
Tinulinen :wave:
 
RUDY ..no mut hei..eihän se toisaalta ole keneltäkää pois vaik testaisit..!! Mut onnea edelleen piinailuun!
TINULINEN oho..onko väestöliitossa tosiaanki noin pitkä jonotus :| .Oon kyl tienny et pitkät ne on, mut et yli 2v! Tsemppiä odotteluun :hug:
ELISE Teretuloo vaan joukkoon "tummaan" =) !!
SIMMIS Joo, voin kertoo, että oon välillä ollu ihan papuina koska pelkään keskenmenoo.. Pieni vuotelu/tuhru jatkuu aina sillon tällön.. :( Ja mä olen stressannu kans sekä tästä että muista siviiliasioista, joten syytän siitäkin itteeni.. damn.. Mieli on omituinen!

(.) Elämä jatkuu ultraa ootellessa.. 6.4 maanantaina olis. Väsy, ketutus ja vaihteleva ruoan himo/inho oireina..niin ja naaman kukkiminen :whistle: . Näillä mennään
 
kiitos :) !
Meille on vähän lupailtu toukokuun alkua siirtoajankohdaksi, joten eipä ole kauan enää odottelua jäljellä. Tää viimeinen aika vaan tuntuu niin kamalan pitkältä ja on ihan semmoinen olo, että haluaisi jo tietää mitä tapahtuu, kävi miten kävi.
:hug: kaikille!
 
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............... haaveissa

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen.... jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Nennuliini 34v., 4*IUI, 3 IVF:ää joissa yhdessä siirtoon asti. Siirto mahdollisesti vkolla 9. Haaveena ensimmäinen lapsi.

Papillon (40+), 4 PAS:sia, Invimed Varsova. Haaveena 1-2 lasta. Seuraava PAS helmikuussa?

assari77 (melkeistä 32), vaikea endo, toinen munasarja ja molemmat munatorvet poistettu, 7 IVF omilla muniksilla, hoidossa Ava Tre, 1. luovutusmunasolu -siirto olisi vkolla 7 (luovuttajalta ei yhtään munasolu...ei siirtoa...) toinen yritys vkolla 12, IVF-esikoinen 3v. toiveissa vielä 1-2 lapsosta.

Marru (35) 3xOI, 2xIUI, 5xIVF omilla, 1xIVF lahjasiitiöillä, 1. lahjamunasolu testipvä 4.3. Ava Tre, haaveissa kaksi.

Vekara (45) 5. lahjasolu 02/09 AVA-tampere. Toiveissa yksi yhteinen. Lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10. varhainen km 7+2.

Ronyah 2.hoito donor alkioilla menossa, siirto 11.11 Tartossa. 1. donor-alkiohoidosta lapsi, nyt toinen haaveissa ja sitten lapsiluku täynnä.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3, kesken rv. 9+4

Hillevi (44) ... Ovumia, kahden alkion siirto 28.11. haaveissa eka lapsi, aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega, kesken rv 8+6. PAS keväällä.

Gerpera(47) Tarto, donor-alkioiden siirto 27.11., iltatähti* haaveissa, keskenmeno rv. 9+4

NellaMaija (32) 2.lahjasolu ( takana 1 tuoresiirto ja 1 PAS, kummastakin nega ). Haaveena ensimmäinen lapsi.

Tinulinen (30) 1.lahjasolu, VL:n jonossa ylli 2 vuotta, eka lapsi haaveissa.

Jonsku-78

Pomppaduu (27)

Simmis

EliseT

Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

rudy, testipäivä 2.4.

Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, LA 6.2.09, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL.... L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09 .....haaveissa 2.

Bardolino(30) 3xIUI,3xIVF omilla soluilla, 1xtuoresiirto luovutetuilla muniksilla + 2xPAS. AVA-Tampere. Haaveena 1-2 lasta.

Kauniskuu, ultra 6.4.


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008

Bea, esikoinen tyttö 10/2008

Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009

Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
 
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............... haaveissa

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen.... jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Nennuliini 34v., 4*IUI, 3 IVF:ää joissa yhdessä siirtoon asti. 2 siirtoa tehty luovutetuilla, tulokset negaa. Haaveena ensimmäinen lapsi.

Papillon (40+), 4 PAS:sia, Invimed Varsova. Haaveena 1-2 lasta. Seuraava PAS helmikuussa?

assari77 (melkeistä 32), vaikea endo, toinen munasarja ja molemmat munatorvet poistettu, 7 IVF omilla muniksilla, hoidossa Ava Tre, 1. luovutusmunasolu -siirto olisi vkolla 7 (luovuttajalta ei yhtään munasolu...ei siirtoa...) toinen yritys vkolla 12, IVF-esikoinen 3v. toiveissa vielä 1-2 lapsosta.

Marru (35) 3xOI, 2xIUI, 5xIVF omilla, 1xIVF lahjasiitiöillä, 1. lahjamunasolu testipvä 4.3. Ava Tre, haaveissa kaksi.

Vekara (45) 5. lahjasolu 02/09 AVA-tampere. Toiveissa yksi yhteinen. Lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10. varhainen km 7+2.

Ronyah 2.hoito donor alkioilla menossa, siirto 11.11 Tartossa. 1. donor-alkiohoidosta lapsi, nyt toinen haaveissa ja sitten lapsiluku täynnä.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3, kesken rv. 9+4

Hillevi (44) ... Ovumia, kahden alkion siirto 28.11. haaveissa eka lapsi, aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega, kesken rv 8+6. PAS keväällä.

Gerpera(47) Tarto, donor-alkioiden siirto 27.11., iltatähti* haaveissa, keskenmeno rv. 9+4

NellaMaija (32) 2.lahjasolu ( takana 1 tuoresiirto ja 1 PAS, kummastakin nega ). Haaveena ensimmäinen lapsi.

Tinulinen (30) 1.lahjasolu, VL:n jonossa ylli 2 vuotta, eka lapsi haaveissa.

Jonsku-78

Pomppaduu (27)

Simmis

EliseT

Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

rudy, testipäivä 2.4.

Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, LA 6.2.09, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL.... L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09 .....haaveissa 2.

Bardolino(30) 3xIUI,3xIVF omilla soluilla, 1xtuoresiirto luovutetuilla muniksilla + 2xPAS. AVA-Tampere. Haaveena 1-2 lasta.

Kauniskuu, ultra 6.4.


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008

Bea, esikoinen tyttö 10/2008

Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009

Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
 
Onpas meitä jo pitkä lista! Kiva juttu! :wave: Ja monella on tapahtumiakin menossa ja monilla alkaa tapahtumaan piakkoin. Toivon täällä kaikille plussia tulevaksi ja että kaikki muukin sitä ennen menisi hyvin. Me kai lähdetään pas-siirtoon seuraavasta kierrosta. Ei ole jaksettu ajatella asiaa paljoakaan, vaan on otettu rennosti tämä välikierto. Ja tuntuu, että tämä oli hyvä päätös pitää vähän taukoa. Sitä ei kyllä ole mietitty, kasvatetaanko alkioita blastokystiksi asti. Pelottaa, jos kaikki alkiot menee hukkaan yhdellä kertaa ja mitäs sitten tehdään, jos yhtään alkiota ei ole meillä missään?!

Mutta tulkaahan kertomaan kuulumisianne, minäkin yritän olla aktiivisempi! :wave:

Nennuliini
 
Sain juuri klinikalta puhelun, että meidän hoito keskeytyy. Luovuttajalla oli ollut niin suuri hyperstimulaation riski, ettei voitu jatkaa.. Nyt kuulemma luovuttaja miettii, haluaako vielä yrittää..
Kyllä mun maailma tuntui romahtavan, kun kuitenkin niin paljon satsasi toiveita hoitoon.
Pomppaduu
 
Ultrassa käyty tänään ja siellä se meidän toukka köllötteli yksiössään ja vilkuttelikin meille. :heart:
Kokoa oli hurjat 2,5 cm ja sen mukaan vastais viikkoja 9+2, mutta lasken sen ekan ultran mukaan kuitenkin. Mahdollisen vuotokohdan se mun kohdusta bongasi ja meinas, että ASA-annoksen voisi puolittaa.
Oli se vaan niin hurjaa nähdä, kun kaveri jumppas, vaikka hän on niin pieni :)
Lääkäri sanoi, että 98%:in todennäköisyydellä kaikki menee hyvin.

Bartsu ja Toukka 8+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hillevi:
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............... haaveissa

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen.... jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Nennuliini 34v., 4*IUI, 3 IVF:ää joissa yhdessä siirtoon asti. Siirto mahdollisesti vkolla 9. Haaveena ensimmäinen lapsi.

Papillon (40+), 4 PAS:sia, Invimed Varsova. Haaveena 1-2 lasta. Seuraava PAS helmikuussa?

assari77 (melkeistä 32), vaikea endo, toinen munasarja ja molemmat munatorvet poistettu, 7 IVF omilla muniksilla, hoidossa Ava Tre, 1. luovutusmunasolu -siirto olisi vkolla 7 (luovuttajalta ei yhtään munasolu...ei siirtoa...) toinen yritys vkolla 12, IVF-esikoinen 3v. toiveissa vielä 1-2 lapsosta.

Marru (35) 3xOI, 2xIUI, 5xIVF omilla, 1xIVF lahjasiitiöillä, 1. lahjamunasolu testipvä 4.3. Ava Tre, haaveissa kaksi.

Vekara (45) 5. lahjasolu 02/09 AVA-tampere. Toiveissa yksi yhteinen. Lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10. varhainen km 7+2.

Ronyah 2.hoito donor alkioilla menossa, siirto 11.11 Tartossa. 1. donor-alkiohoidosta lapsi, nyt toinen haaveissa ja sitten lapsiluku täynnä.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3, kesken rv. 9+4

Hillevi (44) ... Ovumia, kahden alkion siirto 28.11. haaveissa eka lapsi, aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega, kesken rv 8+6. PAS keväällä.

Gerpera(47) Tarto, donor-alkioiden siirto 27.11., iltatähti* haaveissa, keskenmeno rv. 9+4

NellaMaija (32) 2.lahjasolu ( takana 1 tuoresiirto ja 1 PAS, kummastakin nega ). Haaveena ensimmäinen lapsi.

Tinulinen (30) 1.lahjasolu, VL:n jonossa ylli 2 vuotta, eka lapsi haaveissa.

Jonsku-78 (31)Takana 1 tuoresiirto, odottaa PAS:ia. Helsingin väestöliitto. Haaveena eka lapsi.

Pomppaduu (27)

Simmis

EliseT

Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

rudy, testipäivä 2.4.

Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, LA 6.2.09, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL.... L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09 .....haaveissa 2.

Bardolino(30) 3xIUI,3xIVF omilla soluilla, 1xtuoresiirto luovutetuilla muniksilla + 2xPAS. AVA-Tampere. Haaveena 1-2 lasta.

Kauniskuu, ultra 6.4.


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008

Bea, esikoinen tyttö 10/2008

Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009

Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
 

Yhteistyössä