Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Minö oon just aloittamassa hoidot. Eilen kävin alkionsiirron suunnittelu käynnillä ja ens viikolla aloitetaan limakalvoa kasvattava lääkitys
Jeee, kertoilehan matkanvarrelta kuinka hoito etenee.

Millainen oli se terapeutin luona käynti? Mitä asioita kävitte läpi? Meillä on se nyt tulossa ekana.

Odotitteko pitkään luovuttajaa?

Mitä lääkkeitä tarvitaan tuohon limakalvon kasvatukseen? Joutuuko piikittämään?

Hirveästi kysyttävää.. voidaan myös viestein keskustella mikäli et halua julkisesti kaikkea kertoa 😊
 
Ja projekti etenee ♡ terapia sekä lh jutustelutuokiot sovittu. Huuuuii.. tästä se lähtee 😊💕 tosin minä oon sen verran pessimisti että aattelen: eipä se tämäkään kumminkaan tule onnistumaan.. pitäisi saada oma mieli juurikin toisin päin.. että NYT me saadaan se toivottu ja kaivattu vauva ♡ kumminkin uskon että positiivinen ajattelu kantaa hyvinkin pitkälle 😊
 
Jeee, kertoilehan matkanvarrelta kuinka hoito etenee.

Millainen oli se terapeutin luona käynti? Mitä asioita kävitte läpi? Meillä on se nyt tulossa ekana.

Odotitteko pitkään luovuttajaa?

Mitä lääkkeitä tarvitaan tuohon limakalvon kasvatukseen? Joutuuko piikittämään?

Hirveästi kysyttävää.. voidaan myös viestein keskustella mikäli et halua julkisesti kaikkea kertoa
Mäkin osaan vastata johonkin:
Terapeutin tapaamisessa keskityttiin ainakin meillä siihen, että miten lapselle tullaan sitten kertomaan näistä asioista, mitä erilaisia tapoja siihen on ja milloin pitäisi kertoa.

Jonoon ei päässyt ennenkuin oli terapeutintapaaminen käyty.

2021 keväällä saatiin luovuttaja kahdessa viikossa munasolupankista. Siitä on ollut keskustelua, että munasolut eivät kestä pakastusta yhtä hyvin kuin alkiot. Meilläkin kävi niin, että ekan luovuttajaehdokkaan 8 munasolusta yksikään ei selvinnyt sulatuksesta ja sitten tarjottiin toista. Saatiin tietää pituus, silmienväri ja hiusten väri. Jos munasolut hedelmöitetään tuoreeltaan (luovuttajan hoidot vasta aloitetaan), niin on paremmat mahdollisuudet.

Alkuun limakalvon kasvattamiseen käytettiin ihan vaan estrogeeniä laastarina ja tablettina. Monella ne toimii, mutta itsellä ei toiminu. Sitten voidaan kokeilla yritystä lääkkeettömään kiertoon(itsellä limakalvo kasvoi normaalisti näin) ja sitten löytyy myös piikkejä avuksi, mutta näihin ei välttämättä ole tarvetta mennä.
 
Mäkin osaan vastata johonkin:
Terapeutin tapaamisessa keskityttiin ainakin meillä siihen, että miten lapselle tullaan sitten kertomaan näistä asioista, mitä erilaisia tapoja siihen on ja milloin pitäisi kertoa.

Jonoon ei päässyt ennenkuin oli terapeutintapaaminen käyty.

2021 keväällä saatiin luovuttaja kahdessa viikossa munasolupankista. Siitä on ollut keskustelua, että munasolut eivät kestä pakastusta yhtä hyvin kuin alkiot. Meilläkin kävi niin, että ekan luovuttajaehdokkaan 8 munasolusta yksikään ei selvinnyt sulatuksesta ja sitten tarjottiin toista. Saatiin tietää pituus, silmienväri ja hiusten väri. Jos munasolut hedelmöitetään tuoreeltaan (luovuttajan hoidot vasta aloitetaan), niin on paremmat mahdollisuudet.

Alkuun limakalvon kasvattamiseen käytettiin ihan vaan estrogeeniä laastarina ja tablettina. Monella ne toimii, mutta itsellä ei toiminu. Sitten voidaan kokeilla yritystä lääkkeettömään kiertoon(itsellä limakalvo kasvoi normaalisti näin) ja sitten löytyy myös piikkejä avuksi, mutta näihin ei välttämättä ole tarvetta mennä.
Kiitos vastauksestasi 😊

Jännä kun hoitajan kanssa asioin niin ilmoitti siirtävänsä meidät jonoon..vaikka terapeutilla käydöän vasta parin viikon päästä. 🤔

No ei enää pitkä aika oottaa.

Luulen et itsellä laitetaan luonnolliseen kiertoon koska kierto säännöllinen ja limikset kasvaa hyvin.

Eniten jännittää että saadaanko miten alkoita siirtoon.. jospa edes muutama 😔😊
 
Heipparallaa!

Tuota mietin kun lääkäri sanoi että munasolupankista löytyisi jo pakastettuja munasoluja... kannattaneeko niitä sitten edes ottaa jos on huonompia laadultaan ja jos hedelmöityksen jälkeen ei jää mitään.. joutuneeko silti maksamaan ne? Pitää kysellä klinikalta tarkemmin vielä siitä..
 
Heipparallaa!

Tuota mietin kun lääkäri sanoi että munasolupankista löytyisi jo pakastettuja munasoluja... kannattaneeko niitä sitten edes ottaa jos on huonompia laadultaan ja jos hedelmöityksen jälkeen ei jää mitään.. joutuneeko silti maksamaan ne? Pitää kysellä klinikalta tarkemmin vielä siitä..
Jos vaan mahdollista, niin kannattaa ottaa munasolut tuoreeltaan, mutta silloin kyllä joutuu odottamaan pitempään. Ja tiedän kyllä, että esim. Virossa tarjotaan vaan pakastettuja munasoluja.

Meillä tosiaan meni ekat 8 munasolua hukkaan. Ei jouduttu maksamaan niistä mitään. Ovumian palvelulupaus oli tuolloin 2 kpl alkioita. Saimme vain yhden, niin saimme vähän alennusta. Hinnoittelu on niin, että maksetaan myös alkioiden kasvatuksesta, jne. 6000 euroa meille maksoi yksi alkio.
 
Jos vaan mahdollista, niin kannattaa ottaa munasolut tuoreeltaan, mutta silloin kyllä joutuu odottamaan pitempään. Ja tiedän kyllä, että esim. Virossa tarjotaan vaan pakastettuja munasoluja.

Meillä tosiaan meni ekat 8 munasolua hukkaan. Ei jouduttu maksamaan niistä mitään. Ovumian palvelulupaus oli tuolloin 2 kpl alkioita. Saimme vain yhden, niin saimme vähän alennusta. Hinnoittelu on niin, että maksetaan myös alkioiden kasvatuksesta, jne. 6000 euroa meille maksoi yksi alkio.
Kiitos vastauksestasi 😊

Pitää klinikan kanssa käydä nämä asiat läpi ennen kuin hoito aloitetaan 👍
 
Heippa vaan kaikille ♡

Tänään olen ottanut hiukan selvää tuoreiden ja pakastettujen munasolujen käyttöä ajatellen. Prosenttiaalinen ero ei ole suuri, kun katsoo lahjasolu syntyvyyttä. Myöskin pakastetut munasolut hedelmöittyvät suunnilleen samassa suhteessa kuin tuoreet.

Toki klinikan kanssa hyvä keskustella maksuista jos käy niin että esim. Kuudesta munasolusta vain yksi hedelmöittyy ja joka ei johda raskauteen. Olisihan siinä oltava varaa edes sen verran, että siinä tapauksessa jos saataisiin vain se yksi siirrettävä niin maksettaisiin esim.puolet..ja jos kaksi niin sitten se koko hinta.

Kertooko klinikka lahjoittajan ikää? Entä sitä että onko hänen luovuttamillaan munasoluilla saatu hoidoilla lasta?

Mietin myös sitä että tekeekö klinikat icsiä jos asiakas haluaa.. 🤔

Miten teillä jo hoidoissa käyneillä ja hoidoissa onnistuneilla.. onko ollut lääkärien kanssa puhetta ferritiini arvoista? Kannattaako tarkastaa ennen siirtoa?

Tämmöisiä ajatuksia tänään 😊

Oikein ihanaa ja 🌞: sta pääsiäisen aikaa jokaiselle ♡
 
Suomessa munasolujen lahjoittajasta kerrotaan ikä, pituus, hiusten ja silmien väri. Itse vannon ferritiinin nostamisen nimiin rautatankkauksella, mutta se pitää sitten tehdä jonkin verran ennen siirtoa. En nyt muista kuinka kauan ennen, mutta jos vaikka edellisessä kierrossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Samppa40
Heipähei kaikille ♡

Terapiassa käyty ja hän näytti meille vihreää valoa hoitoihin ja sanoi että pitää peukkuja pystyssä että vauva saataisiin..

Pakastetut munasolut jätettiin pois haaveista ja päätettiin kumminkin lähteä tuoreluovutukseen... olemme jonossa ekana ja pari luovuttajaa selviää parin vkon sisään.. jospa jompikumpi olisi meille sopiva.. ♡♡♡
 
Heippa kaikille ♡

Kävin tänään verikokeissa ferritiinin tarkastusta varten. Jännä juttu miten sitä ei vieläkään hirveästi mainosteta lapsettomuushoidoissa jne.. meidän klinikalta ilmoitettiin että ehdottomasti kannattaa ferritiini tsekata, koska voi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen kohdussa, jos sitä on siis alhaiset määrät.

Täällä ootellaan tietoja luovuttajista 💕 Voi kun löytyisi sopiva ihana ihminen meitä auttamaan 💕

Missä vaiheessa muilla on hoidot...?

Eikö meitä oikeasti ole enempää täällä ihmettelemässä... oon lueskellut tämän ketjun alkupään viestittelyjä niin silloin on ollut paaaljon lahjasolulla hoitoja käyviä... 🤔

Mukavaa loppuviikkoa 🌞
 
  • Tykkää
Reactions: Chiarina46
Hei! Mitä kuuluu? Onko vappuviikolla seuraava siirto tulossa? Onnea matkaan!
Hei,
Tosi kiva, kun kysyit. Tässä on ollut kaikkia jännitysmomentteja matkassa. Muunmuassa CA125-munasarjakasvaimeen liittyvä arvo oli viime viikolla koholla 193 (viitearvo 35), mutta sitten mulle kerrottiinkin, että sitä arvoa ei pitäisi ottaa kuukautisten aikana. Maanantaina se oli jo laskenut 64:aan ja toivottavasti ensi maanantaina on viitearvojen sisällä. Muuten ei siirtoa varmaankaan tule :(. Mutta olin jo aivan varma siitä, että minulla on syöpä/endometrioosia ja mietin, että missä voisi suorittaa munasarjojen poistoleikkauksen.

3.5. pitäisi olla alkionsiirto. Ensi maanantaina on kohdun limakalvon tsekkaus. Pistelen sitä ennen taas Nivestimia, joka vaikuttaa limakalvoon ja toki nautin myös estrogeenia laastarin ja geelin muodossa. Siirtoon lähtee alkio 2/4 ja toivo alkaa taas jo nousta uuden kierron myötä :).
 
Hei,
Tosi kiva, kun kysyit. Tässä on ollut kaikkia jännitysmomentteja matkassa. Muunmuassa CA125-munasarjakasvaimeen liittyvä arvo oli viime viikolla koholla 193 (viitearvo 35), mutta sitten mulle kerrottiinkin, että sitä arvoa ei pitäisi ottaa kuukautisten aikana. Maanantaina se oli jo laskenut 64:aan ja toivottavasti ensi maanantaina on viitearvojen sisällä. Muuten ei siirtoa varmaankaan tule . Mutta olin jo aivan varma siitä, että minulla on syöpä/endometrioosia ja mietin, että missä voisi suorittaa munasarjojen poistoleikkauksen.

3.5. pitäisi olla alkionsiirto. Ensi maanantaina on kohdun limakalvon tsekkaus. Pistelen sitä ennen taas Nivestimia, joka vaikuttaa limakalvoon ja toki nautin myös estrogeenia laastarin ja geelin muodossa. Siirtoon lähtee alkio 2/4 ja toivo alkaa taas jo nousta uuden kierron myötä .
Toivotaan toivotaan kovasti että pääset siirtoon 💕
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Heippa kaikille ♡

Kävin tänään verikokeissa ferritiinin tarkastusta varten. Jännä juttu miten sitä ei vieläkään hirveästi mainosteta lapsettomuushoidoissa jne.. meidän klinikalta ilmoitettiin että ehdottomasti kannattaa ferritiini tsekata, koska voi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen kohdussa, jos sitä on siis alhaiset määrät.

Täällä ootellaan tietoja luovuttajista Voi kun löytyisi sopiva ihana ihminen meitä auttamaan

Missä vaiheessa muilla on hoidot...?

Eikö meitä oikeasti ole enempää täällä ihmettelemässä... oon lueskellut tämän ketjun alkupään viestittelyjä niin silloin on ollut paaaljon lahjasolulla hoitoja käyviä...

Mukavaa loppuviikkoa
Enpä olis uskonut, mutta mulla on nyt ferritiini 105. Kun Ovumialla tehtiin siirto 9/21, niin mulla oli viimeisin mittausarvo 27 ja heidän mielestään se oli ihan hyvä. Mulla on ollut viime vuodet erittäin runsaat kuukautiset myoomien takia (olivat kohtuontelossa), mutta ne on nyt poistettu ja pistelen lisäksi GNRh-pistoksia, jotka on sammuttaneet omaa kiertoa. Viimeisen vuoden aikana on ollut vaihdellen "kuukautisia" tästä syystä. Mutta nyt tänä vuonna on ollut useammatkin ja runsaammat (paksumman kohdun limakalvon vuoksi).

Nyt uskon, että suuhun suihkutettava rautasuihke on vähitellen parantanut ferritiiniarvoani. Jossain sanottiin, että ferritiini voi nousta noin 15 yksikköä kuukaudessa ja sillä ollaan nyt menty.

Toivotaan, että sulla ok ferritiinarvo.
 
Heipähei kaikille ♡

Terapiassa käyty ja hän näytti meille vihreää valoa hoitoihin ja sanoi että pitää peukkuja pystyssä että vauva saataisiin..

Pakastetut munasolut jätettiin pois haaveista ja päätettiin kumminkin lähteä tuoreluovutukseen... olemme jonossa ekana ja pari luovuttajaa selviää parin vkon sisään.. jospa jompikumpi olisi meille sopiva.. ♡♡♡
Toivon todella että luovuttaja löytyy pian ♥
 

Yhteistyössä