Hei,
Me ollaan tosiaan ulkomailla hoidoissa ja alustavasti pitäisi olla alkionsiirto 3.3.2023. Matka on jo varattu ja siirtokierron lääkityksineen on tarkoitus alkaa 14.2., mutta oon vähän epäileväinen, että miten käy.
Piti olla 29.12.2022 siirto, mutta ennen joulua kävin verikokeissa ja sieltä näkyi, että on joku tulehdus päällä = flunssa ja oli ollut huuliherpestä yms ennen tuota kiertoa, niin peruttiin siirto. No kävin myös Suomessa ultrassa ennen joulua ja tulos oli, että kohtuontelossa on nestettä ja ei saanut selvää, että millainen kohdun limakalvo oli. Lääkärillä oli kuitenkin kiire ja sain vain yhden kuvan, joka näytti ulkomaisen klinikan mielestä täysin normaalilta kohdun limakalvolta. Tiedä sitä sitten. No mulla oli myös korkea verensokeri, että varmaan ihan hyvä kaiken kaikkiaan, että siirtoa ei tehty tuolloin.
Oon nyt tammikuun jumppaillut ja saanut painoa vähän alas ja verensokerikin on viitearvojen rajoissa, vaikkakin 6, kun viitearvot on 4-6. Klinikka toivoo, että käyn sisätautilääkärillä ja näin aion käydäkin, kun diabetesta en haluaisi. On kyllä jotain vielä, mistä nipistää ja pieni painonpudotuskin auttaisi vielä. Muutama viikko tässä vielä armonaikaa.
Mä en ole lääkäri, mutta mulla on Suomen yrityskerralta vastaavanlaisia kokemuksia. Alkionsiirto tehtiin loppujen lopuksi luonnolliseen kiertoon (mutta ei tuettu mitenkään enää sitten, paitsi Ovitrelle-pistoksella ja pienellä annostuksella lugeja) Suomessa. Progynovalla ja Estradot-laastarilla ei saatu mun kohdunlimakalvoa paksunemaan kuin vaan 5,5 milliin. Ja muutamaan kertaan oli myös nestettä kohtuontelossa. Kun tehtiin luonnolliseen kiertoon, niin limakalvo oli 7 mm, eikä nestettä ollut
Nyt siirtokierrossa joulukuussa mulla oli estradot-laastari ja Oestrogel-nimistä -geeliä, jota laitettiin aamuin illoin iholle. Jäin itse miettimään, että josko toi suuri määrä estrogeenia olis taas aiheuttanut sen, että nestettä kohtuontelossa. Nyt tammikuussa oli testikierto. Siinä mulla oli vaan yksi Estradot-laastari ja kohdun limakalvo oli yli 6mm. Nyt oon siis pistänyt sellaisen piikin, joka pitää oman kierron pois (ei sitä välttämättä olekaan) ja alkaa sitten taas täydellä estrogeeni-määrällä. Sanoinkin klinikalle, että olisin toivonut, että määrä olisi vähän pienempi. Mutta 21.2. tienoilla sitten näkyy, että miten on tilanne taas kehittynyt.
On tää tällaista. Tottakai tiedän, että olen vähän yli-ikäinen, mutta tarkoitus on tehdä kaikki voitava silti. Nyt tän viikon ultrassa mulla näkyi myös pieni kysta munasarjassa ja se on siis ollut niin kipeä. Nyt toivon, että se poistuu kuukautisten mukana.
Muutoin olen jo vanha tekijä piikkien suhteen. Viimeksi tammikuussa piikitin Nivestim-nimistä lääkettä, jonka pitäisi auttaa limakalvon paksuuntumiseen (ehkä), mutta sillä ei nyt kyllä ollut vaikutusta.
Tsemppiä teille kaikille ja aktivoidutaan taas
.