Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hienoja uutisia Fanni!
Jonnuli, kyllä mä olen käsittänyt ja ainakin klinikan tilastot näyttää että kahden alkion siirto lisää raskausprosentteja 50%. Raskauksista n.10-14% oli kaksosraskauksia. Meillä on aina siirretty kaksi alkiota ja niistä yksi raskaus 9kk sitten joka päättyi keskenmenoon..kaikki siirretyt blastoja..joten kyllä tuntuu että voisinpa ottaa niitä vaikka 10 ja en varmaan tulisi silti raskaaksi..Suomessa aika nihkeästi enää siirretään kahta, silloin vielä siirrettiin v.2000 kun esikoisen sain, joka siis myöskin kahden alkion siirrosta. On teillä kyllä mahtava määrä pakkasessa alkioita, toivotaan silti että nyt jo nappaa!
 
Iitu, noin se varmaan on että Suomessa ei helposti siirretä kahta, etenkään jos ovat hyvälaatuisia. Jenkkisivustolla paljon kirjoitetaan tästä skandinavian tavasta, jonka mainitaan olevan tuloksekas, jos käytössä on pas:sejakin. Jos tästä nyt mennään passiin niin ainakin aion kysyä alkiokuoren avausta ja/tai alkioliimaa. En ole koskaan ollut raskaana, ei plussia tai haamuja niin mun on jotenkin mahdotonta uskoa että oikeasti saisin plussan. Vaikka olisi kymmeniä hyvälaatuisia alkioita. Näen jo että viimeistä siirretään eikä mitään ole tapahtunut...: / noh leikki sikseen. Mutta ei ole mitään oireita.

Rouvakk, minkä ikäiset alkiot sulle siirrettiin? Eikö nyt ole 7pv sun siirrosta? Kun kirjoitit pp7. Lasketaanko pp aina siirrosta vaikka olisi minkä päiväisiä alkioita? Mulla on siis pp2??? Kiitos jos osaatte auttaa=)
 
Jep siirtopv on niinku pp0 ja sitä sitten aletaan laskea :). Ulkomailla blastoilla kokeet on jo pp7 ja täälläkin moni on plussannu jo pp4 joka tuntuu ihan uskomattomalle :)!! Mä sain sen haamun mun hitaalla pikkumiehellä (pitkä viljely muttei blasto) pp8.
 
Jatkan tätä yksinpuhelua, on kyllä ankean pitkä piinailuaika! Ei tosiaan oireita, en voi lukea palelua (aina kylmä), nenän valumista (aina talvella), pissahätää (aina lugeista ja loppukierrosta kiihtyvä), makenhimoa (aina pms) ja huonoja unia (luget) miksikään merkeiksi. En jotenkin usko että tämä tärppäisi ja nythän siihen ei voi vaikuttaakaan. Saa nähdä jaksanko odottaa ensi perjantaihin.

Milloin aiotte muut pinnistelijät testata? Entä onko jo ensi viikolla muilla hoitokierto alkamassa?
 
RouvaK33 teehän testiä :)!! Tällä jännätään sun puolesta!

Jonnuli, eipä ne oireet yleesä tuu ku vasta myöhemmin. Noi mömmöt pitää yleensä huolen siitä että kroppa on muutenki sekaisin eikä ns normaalia olotiloja huomaa. Mulla ainakin oireet tuli vasta joskus rv 5-6. Alussa oli nii normaali olo ku olla voi. Jopa normaalimpi kuin negakerroilla. Tsemppiä! Mun filosofia oli että ei ne testit tekemällä kulu, nimimerkillä himotestaaja :D
 
Onpas jännitäviä hetki piinistelijöillä! Aniraz: Mikä tilanne? Muista onkin kuulunut.

Mulla oli ultra pe ja todettiin, että limakalvo on 5,9 eli 1,5 viikon aikana muutos 0,1. Eipä ollut hurraamista. Uusi lääkitys Prygonova 2 mg 3 suun ja 1 ala kautta. Kysyin edellisen luovutustilanteen keskeytyksen syytä. Luovuttaja oli saanut allergisen reaktion. Meillä ilmeisesti osuu siirto viikolle 6, päiviin 5.2.,6.2. tai 9.2. Heh, mielenkiintoiseksi menee kyseinen ajankohta, kun me mennään naimisiin 7.2.


Tsemppiä piinistelijät!
 
Viimeksi muokattu:
piinistelyä täälläkin. Aika vaan matelee. En uskalla testata vasta kuin ens viikonloppuna. Haluan että tulos on varma. Vai aiheuttaa luget huonounisuutta? Mä herään aamuyöstä vessaan, pidän näppini irti testeistä ja mietin et oonkohan vai enkö oo. Mulla ei oo ollu mitään vuotoja, nippailuja tms. Turvostus mahassa tulee ja menee. Flunssa iski päälle keskiviikkona ja erikoisin "oire" ikinä: kipeät ikenet siis koko suussa eilisen päivän. Enpä muista ennen että ois ollut, mut oon harvoin kipee niin saattaa muisti pettää, loppui tänään onneksi. Mutta joo..en osaa ennustaa näistä mitään. Meillä on kemiallinen takana ja siinä mulla ei ollut aavistustakaan ennen testiä. Ensi viikko pitää vielä kestää, tsemppiä kaikille! Yks asia puoltaa plussatestiä: laadukas alkio. :heart:
 
Kiva kuulla aniraz miten menee! Samat tunnelmat siis sulla. Mäkään en tiedä uskallanko testata ennen perjantaita ja silloinkin töiden jälkeen... Jos mitään ei näy ennen sitä niin en kuitenkaa uskala lopettaa lääkkeitä. Klinikan virallinen testipäivä on tuo perjantai eli pp11.

Rouvak33, sinulla taitaa olla jo tuo pp11 kohta vai mitä? Jännää! Pidän peukkuja. Calciferin kanssa samoilla linjoilla, kohta pitäisi näkyä!

Tytsy75, siinäpä olisi oikea häälahja jos siirto tulisi samaan syssyyn=) toivotaan että lääkkeet kasvattaa limistä pikkasen paksummaksi vielä.

Piti vielä sanoa sitä huonounisuudesta että kierron loppupuolella mä myös ramppaan yöllä vessassa (parhaimmillaan pari kertaa...) ja uni ei aina tule sen jälkeen uudestaan. Kai se progesteroni ja keltarauhasen toiminta tätä aiheuttaa mutta kaikki on yksilöllistä. Teidän kommentit on kyllä rauhoittavia!
Muoks, typot
 
Viimeksi muokattu:
Mä käyn kurkkimassa teidän piinailuja. Pidän kaikille peukkuja, nyt vaan kaikille plussat niin aloitetaan vuosi kunnolla. Mä niin odotan, et pääsen itekkin jännittelee mut täytyy nyt malttaa että sopiva luovuttaja löytyy.
 
Täältäpä sitten yksi piinailija lisää; pp2 mennään.
Reissu meni Reprofitiin hyvin ja kaksi laadukasta alkiota kyydissä.

Onnea kanssa piinailijoille!!

Tällä kertaa mulle lääkkeet eli varmaankin luget aiheuttaa tissikipua ja huonovointisuutta. Ja alkoi jo ennen siirtoa. Joten eipä tässäkään tapauksessa voi sanoa oireista kuin normi lugeoireita.
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_
lugekysymys mites tää valumispuoli muilla? Mulla on ollut ennen lutinus, joten ekaa kertaa luget käytössä. Mulla ei nää valu, tai kyllä vessakäynnillä jää paperiin sitä tahmaa jonkin verran. Ennen siirtoa valu enemmän muistaakseni. Mutta verrattuna lutinuksiin niin ei voi puhua valumisesta, niiden kanssa selkeesti tuli sitä mössöä ulos reilusti? Onkohan ne kaikki jääny jotenki jumiin tuonne? :D

rouvaKK hurjalta kuulostaa sun oire!
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Rouva33 piti oikein googlettaa tuo viiva juttu ja olihan siellä kokemusta viivan näkyvyydestä mm jo rv5...voi huh, onpa jännää. Alampa pistää panoksia plussan puolelle huomioiden sun muutkin oireet.

Lugeista; itselläni ollut aina luget ja jonkun verran valumista on mutta vaihtelee. Sitäpä en tiedä / muista että riippuiko siitä oliko onnistunut hoito vai ei...mutta joku aikanaan kirjoitti että tarpeeseen menee joka tippa kun luget ei valu ja raskaana oli : )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Kovin yksilöllistä tuon hormoniviivan kanssa, mulla tässä raskaudessa on ja ylettyy rintoihin asti, aiemmissa raskauksissa ei ole ollut. Ilmestyi joskus rv 10 muistaakseni, silloin ajattelin et oliskos tyttö tulossa, no onhan toinen :) Tämä oli siis minun tunne, kun muut lapset poikia :)
Vitsi et on jännät hetket teillä monella, olen hengessä mukana ja peukut pystyssä !!!
T. Paulanna ja pavut 30+3
 
Onpas kutkuttavan jännää piinailua täällä. Pidetään peukkuja! Olen ollut aika huonovointinen plussasta saakka, joten kommentoinnit jäänyt vähemmälle. Lugeista, mulla vastaava kokemus Crinonen kanssa. Aina kun olen plussannut, tuntuu, että vähemmän tulee ulos ylimääräisiä. Erittäin lupaavaa siis!

T. Fanni 7+5
 

Yhteistyössä