Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Voi ei Rouva K33..mutta koska sulla on virallinen testipäivä? Odota vaan siihen saakka ja uutta testiä. Menetkö veritestiin?

Aniraz onnea matkaan huomiseen veritestiin! Toivotaan hyvää tulosta!

Mitenkäs Jonnuli; onko oireita tai tuntemuksia suuntaan tai toiseen?

Omista oireista ei taas ota selvää mihinkään suuntaan kun niin voi mennä lugeoireisiin. Massua on vääntänyt aikalailla ja turvotus on välillä hurjaa , rinnat todella arat...mutta nämäpä voi olla vain lääkeistä johtuvaa. Joten tässä epävarmuuden suossa nyt vellotaan.
 
Onpa täällä monella jännät paikat!

Anirazille ja Rouva K33:lle tsemppiä veritestiin, toivotaan isoja lukemia! :)

Miten teillä muilla on limis kasvanut ja missä ajassa? Kauanko olette syöneet Progynovaa (tms) ennen siirtoa?
Minulla tuli kuukautiset kaksi viikkoa myöhässä, joten pääsen aloittamaan lääkityksen vasta huomenna ja siirron pitäisi olla jo ensi viikolla kp 11 tai 12! Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että aloitan lääkityksen ja ensi viikolla katsotaan limiksen tilanne. Jos ei ole ehtinyt kasvaa tarpeeksi, niin alkiot (joita toivottavasti saadaan) pakastetaan ja siirretään sitten kun limis on sopiva. Stressaan tuota nyt mielettömästi ja mietin myös, että onko PAS:ssa huonompi onnistumprosentti? Jos siihen nyt joudutaan.


Anteeksi miljoonat kysymykset, mutta kaikki on niin uutta!


-Lumona
 
RouvaK33 toivotaan vielä että se voi muuttua :O en voi uskoa todeksi kun olin varma plussastasi.

Aniraz onnea testiin:heart:

Hassutassu, mulla oli tänään todella etova olo, turvonnut ja kova vatsa, mikä lie tauti. Ennen tätä ei ole mitään muuta kun perus lugeoireita. Noh, sitten pissasin cb ovistestiin joka oli nega. Ja lisäksi huomasin että sen parasta ennen oli 8/2013... Nyt on siis pp7. Ei tästä nyt mitään voi päätellä. En varmasti tee uutta testiä ennen kun aikaisintaan to-pe! Mä aina tulkitsen oireitakin väärin. Testitkin on vielä matkalla. Siis r-testit.
Muoks, sun oireet voi tietää hyvää, peukkuja!

Lumona, söin itse progynovaa 15 pv, 16. Pv alkoi luget. Mulla oli kp10 9mm limakalvo eli aika hyvä. Oma oviskin on tosin jo aina kp12 paikkeilla.
 
Viimeksi muokattu:
rouvak33 höh! Mä olin ihan varma kun sulla on niin vahvoja oireita, mut kyllä tuo voi vielä muuttua testipäiväksi.

lumona mä söin progynovaa 16 pv ennen siirtoa. Limis oli hyvä lääkärin mukaan, en tiedä mittoja. Mutta mun neuvo on että soitat lääkärille ja käytte kaikki vaihtoehdot ja sun kysymykset läpi, vaikka uudemman kerran.

jonnuli no ei kuulosta siltä, että tuon testin tulosta kannattaa miettiä! Tuskin sillä olisi edes sitä ovista bongannut. :)
 
Jonnuli . Oliko se ovistesti haalea vai ei viivaa ollenkaan? Musta kun kuulostaa että kiinnittyminen on tapahtunut ihan just. Joten mihinkään testiin (etenkää ovis testiin ) ei kannata luottaa etenkin jos teit sen päiväpissasta. Mäkin tein sillon sen pp8 o testin aamulla joka plus, r.testi haalu. Pp9 tein ovistestin päiväpissasta neuroottisena koska olin varma siitä et se haalu oli joku virhe ja se ovisesti olikin nega. Että silleen :) Mä uskon sun plussaan. Mullaki maha meni kovaksi ja turposi ja pysyi sellaisena. Normaalisti ennen menkkoja se turvotus katoaa.

hassutassu peukkuja!!

Ja Aniraz ja RouvaK33 Peukut verikokeeseen!
 
Heissan! Täältä taustalta liittyisi keskusteluun mukaan yksi jälkipiinailija jos vain mukaan mahtuu? Olen seuraillut palstaa jo useamman kuukauden ja nyt alkaa olla säpinää niin paljon ettei malta pysyä sivussa. Tsemppiä kaikille piinailijoille!!! Tulisipa tästä meille kaikille oikein hyvä vuosi!

Jaksakaa naiset toivoa vaikka tuliskin niitä aikaisin testattuja negoja. Meillä eka luovarihoito menossa (Suomessa) ja klinikka määräsi testipäiväksi pp14 (vasta!). Noh, pp11 oli pakko jo testata kun oli niin menkkaolo ja lugemönjä beigeä... Cittarin testiin tuli haaleetakin haaleempi viiva ja ihan testiajan lopulla/jälkeen vasta, ja olin ihan satavarma että kemiallinenhan se... Pp13 tein seuraavan testin ja siihen tulikin yllärinä vahvempi viiva - ja sitten pp14 veritestissä hcg 700+, joka kuulemma ihan mainio arvo. :) En usko että mulla olis pp8 tai 9 näkynyt testissä yhtään mitään (4-päiväinen siirrettiin).

Ei tässä vielä voi uskoa onnistumiseen, taustalla kummittelevat 6 vuotta tyhjiä toiveita, yhteensä 5 inssiä ja 3 omaa ivf:ää joista ei kertaakaan edes haamua. Niinpä kategorisoin itseni jälkipiinailijaksi ainakin seuraavat 2 viikkoa, eli varhaisultraan asti - jos siis kaveri pysyy matkassa niin pitkään. Toinen aivopuolisko meinaa välillä karata asioiden edelle ja miettii milloin olis LA, toinen panikoi kun tänään oli taas beigeä lugemönjää ekan kerran sen pp11 jälkeen...

Oireista: mulla oikeestaan kaikki "oireet" voi katsoa lugeista ja progynovasta johtuvaksi eli alkoivat jo ennen siirtoa paitsi: kohdunnapukka kasvoi pituutta 2-3cm joskus pp6-8 tienoilla (tätä ei voinut olla lugejen yhteydessä huomaamatta) ja samoihin aikoihin alkoi janottaa (juon tätä nykyä varmaan 3 l vettä päivässä joten ei ihme että vessassakin saa rampata). Ja allekirjotan kyllä että luget näyttäis imeytyvän jotenkin tehokkaammin.

Jonnuli täälläkin oli eilen suklaamaraton, jospa se tietääkin hyvää? :)
 
tiatuu onnea plussasta! Oletteko millä klinikalla?

). ( verikokeessa käyty ja tulosta odotellen. Pelottaa ja jännittää. Parina viime yönä kun oon heränny vessaan niin on ollut vähän pahoinvoiva olo, tänää oli aamullaki, rauhottui kurkkupastillilla. Mutta saattaa johtua vain jännityksestä tuo. Yritän tsempata itseäni että viiva oli paljon vahvempi kuin kemiallisessa ja aikaisin testattu ja olisi ihan kelpo kelle tahansa, mutta mitkään sanat ei rauhoita mun mieltä. Uutta testiä en tee, kun en uskalla. No huomenna tiedän totuuden, kävi miten kävi.
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa
bessonnitsa
Saiga, hoito ehkä huhtikuussa, Tsekeissä
oivikki, 2. lapsi toiveissa.
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Piper86
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
plastex (36) : 2. lapsi
Pikkukintsu (37), 1. lapsi, PAS tulossa kesäkuussa 2015, Gdansk


Hoito lähestyy

esemila. 2.lapsi, 2 luovuttaja
Hassutassu (40+), 2 lapsi, pas 2015, Bruno
Jumprahuitti. Uusi hoito-2015
Toivokkaat
Mimossa2013
Lempiviola (33) 1 lapsi
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
Armiina (30)1 lapsi toiveissa, siirto 6.2.2015
Weeru (31), Pas tulossa
Iitu78. 2.lapsi, pas, helmikuun ekaviikko 2015
Tytsy75,(39) 1.lapsi toiveissa, 1.lahjamunasoluhoito, Suomi, siirto vko 6
Lumona (28) 2 lapsi toiveissa. 1 lahjasoluhoito. siirto vko 6

Piinistelijät


Rouva K33 1 lapsi toiveissa lahjamunasoluhoito. testi 28.1
Jonnuli-77 1 lapsi, 1 lahjasoluhoito, testi 30.1.

Plussanneet


Sussuanna: La 8.3.2015
Paulanna(40+), kaksoset, 1. Ja 2. yhteinen, la 1.4.2015
Persika (38), 1.lapsi toiveissa, PAS, heart: la 6.5.2015
Hailaiva: kaksoset, la
Burma (39), 1. Lapsi toiveena, LA 26.6.2015
Fanni (40+), 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu : 1.lapsi (1. Lahjasoluhoito, suomi ) la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2105

Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2104 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2104
Ulpunen, poika 1/2015

Taustalle siirtyneet


Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vielä uudelleen aniraz_ :heart: Kerrotko lasketun ajan niin päivitän ja jos haluat muita tietoja listaan...

Tia-tuu kerrotko myös tietoja lasketun nikn laitetaan sinutkin plussanneihin ja tervetuloa odotuspuolelle !! Onnea plussasta :heart:

Ihanaa, kun plussia tulee !!!
 
Viimeksi muokattu:
kiitos onnitteluista! :flower: laskeskelin että 5 vuotta ollaan odotettu tätä hetkeä miehen kanssa. Ja näköjään meidän lapsettomuuden syy selvisi. Omilla munasoluilla ei saatu yhtään hyvää alkiota eikä positiivista raskaustestiä 3 IVF:n aikana. Aikamoinen matka.

paulanna kiva kun päivität listaa, netin laskurin mukaan tämän pienen ihmeen laskettu aika olisi 5.10.

Tsemppiä piinailijoille ja toivottavasti saadaan lisää plussia!
 
Onnea Aniraz! ! Ja hali. Onnea matkaan ja toivottavasti kaikki menee yhtä upeasti!

Mites muut piinailijat?

Jonnuli. Tässä mun "päiväkirjasta":
Pp6: olo täysin normaali. Nollaolo
Pp7 reisiä vihloo. Muuten normaali olo, rinnat samat lötköt
Pp8 : mahaa turvottaa. Muuten täysin normaali olo. (Haamu)
Pp9: tavallinen olo. Digi 1-2
Pp10-12 : täysin normaali olo. Makea maistuu ja kahvikin normaalisti
Pp12. Ovistesti nega ja r.testi ei vahvistunu. Näyttää että haalistuu. Normaali olo. Hcg kuitenkin iltapv puh 103!
Jne. . Siitä eteenpäin alkoi makea vähän ällöttää mut muuten näkyy lukevan että olo tavallinen.

Joten peukkuja piinailijat!!
 
Aniraz loistavaa!! Onnea! Ei ne turhaa kehuneet alkiota, hyvä oli!!!
Tia-Tuu onnea myös sinulle!

Nyt odotellaan Rouva33 ja Jonnuli teidän tuloksia. Oman tulokseni saan vasta ensi vkolla.

Eikä näistä oireista ota edelleenkään selvää, ei se auta kun odottaa...
 
Onnea aniraz:heart: ihanaa!
Ja onnea myös tia-tuu, hieno matka teilläkin!

Meilläkin on kuusi vuotta tahkottu tätä toivetta, toivon todella että lahjasoluilla tärppää. Tia-tuun testeistä jäin nyt miettimään jos et pp11 saanut kunnon viivaa ja meillä on sinä päivänä klinikan testipäivä. En tiedä sanoinko jo mutta meillä tehdään kotitesti, ei veritestiä... Aamupissastako tulee varmin tulos?

Kiitos calcifer oirelistastasi, kuulostaa ihanan normaalilta:) mulla on vaan tällä viikolla muuttunut valkovuoto ja se alapään turpeus, niin että on vetisempää ja ehkä löysempää. Se saa uumoilemaan pahinta... Huomisen jälkeen kyllä testaan!
 
jonnuli aamusta testi juu. Plussaonnea! Äläkä missään tapauksessa lopeta lääkkeita ilman klinikan lupaa. Omalla klinikalla testipv on se pp14 sen takia että hcg:n nousu on yksilöllistä ja alkio on täysin tukilääkityksen varassa. Sitten jos tuleekin nega liian aikaisen testin takia ja lääkitys lopetetaan niin seuraukset ovat tuhoisat. En ymmärrä tuota eroa päivissä klinikkojen kesken, tajuaako joku muu miksi moinen ero? Mun korvaan kuulostaa riskialttiilta... :/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tervetuloa-toivotuksista sekä onnitteluista!

Aniraz, onnea - aivan mahtavaa! Mulla olikin sellainen kutina että nyt on hyvät pöhinät siellä :)

Rouva K33, tulosta jännätään..?

Jonnuli: mä mietin myös noita eri käytäntöjä testin suhteen, se mun pp11 oli todella haalea, tosin päiväpissistä. On vähän outoa että insseissäkin aina sanottiin että testaa 14 pv toimenpiteestä, mikä olis ollut tavallaan pp9 tai 10 näissä hoidoissa. Samaa mieltä kuin Aniraz, älä vaan lopeta lääkkeitä vaik tuliskin epäselvä tulos. Pidän sulle peukkuja ja toivon kovasti että onnistuisitte!

Paulanna: kiitos listan päivityksestä! Mun kohdalla voisi olla
Tia-Tuu 1.lapsi, (eka lahjahoito, Suomi) LA 28.9.2015.
Alan kurkkailla odottajien puolelle sitten vasta jos varhaisultra näyttää hyvältä... Miten voi kaksi viikkoa tuntua näin pitkältä (siis vielä pitemmältä kuin tuo eka piinailuvaihe)???

Hassutassulle myös tsemppiä piinailuun..!
 
Laitan teille listan päivitysohjeet , jotta pysytte ajantasalla. IIda-Kariliinahan on päivitellyt, nyt ei hänestä ole hetkeen kuulunut, kuka vaan voi päivittää :) Helppoa :)

Eli : Mene edelliseen päivitettyyn listaan ( nyt tuohon minun päivittämääni ) , paina alhaalta LAINAAA, näin saat listan esille. POISTA alusta edell.päivittäjän nimi ja hakasulut, samoin poista lopusta hakasulut.
Nyt pääset muokaamaan listaa.
Lopuksi painat TALLENNA


Rauhallisia piinapäiviä vielä piinailijoille ja kaikille teille voimia jatkaa hoitoja, niinkauan kuin siltä tuntuu tai rahkeet riittää :heart: Helppo tie ei ole tämäkään, hyvin harvoin se pysyvä plussa ja vauva syntyy ensimmäisellä yrityksellä. Tämä nyt minun kokemukseni, kun kohta kolme vuotta tätä palstaa seuraillut. Vähitellen poistun täältä kokonaan, kun omat babyt syntyy. Odotuspuolella oma palstansa luovutetuilla/lahjamunasoluilla ja alkioilla raskautuneille, siellä hyvää keskustelua odotusajasta ja synnytysken jälkeenkin.

T. Paulanna ja pavut 31+1

Ps. Minulta voi kysyä yksityisviestillä esim. Reprofitin alkioadoptiosta, mielelläni neuvon
Tiedän myös paljon Tarton hoidoista, meitä ei siellä onnistanut, mutta esim. Tauku on luvannut kertoa sen hoidoista ( hänellä 12/14 syntynyt poika )
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä