Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

LUMETTOMALLE vielä oikein suuri onnenhalaus. Antaa uskoa, että tämä voi onnistuakin !!! Olen niin onnellinen sinun puolestasi !
Oma pettymys on pinnalla edelleen koko ajan; mutta ajateltiin nyt viettää kesä murehtimatta asiaa koko aikaa ja elokuussa uusi yritys.
Pakkaseen ei siis meillä jäänyt mitään, joten nollasta lähdetään.
Ollaan päädytty nyt jaettuun luovuttajaan tuolla Tartossa (joku siitä vasta täällä kirjoittinkin...)Se on sitten meidän vika yritys ja eletään sen mukaan:)
Eli SS:lle : luovuttaja vaihtuu
Mitähän Mirkulle kuuluu ? Jokohan on siirto Tartossa tehty? Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti :)
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Paulanna (47), neljäs, siirto syksyllä

Hoito lähestyy
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, PAS kesällä
Mirkku (43) siirto toukokuun eka viikko
Aithusa, siirto toukokuussa
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa touko-kesäkuussa
Utopia, siirto 10.5.12

Piinistelijät
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS 25.4.12

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, LA 10.6.12 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443


Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Heipat taasen.

Asriel, meillä tosiaan onni matkassa, melkein nolottaa siitä mainita, niin paljon kun on muilla vastoinkäymisiä. Onhan meillä tosin omista muniksistani kaksi keskenmenoa takana ja itkut on niistä itketty, kovillehan ne otti. Hoidossa ollaan oltu suomessa, treen suunnalla.

_Lokakuu_, tervetuloa kuumeilemaan, sinut muistankin edellisestä kuumeilusta.

Paulanna, pahoittelut negasta. Mulla oli samansuuntaisia ongelmia tuon verikokeen kanssa ja sitten kun sain sellaisen missä saa numeroarvot se ei ollut ns. normaali hcg vaan joku erityinen (en enää muista ulkoa) joka yleensä vielä näyttää pienempää hcg-arvoa.

lumeton, hieno hcg-arvo. Onnea vielä.
 
Onnea plussanneille ja isot pahoittelut neganneille.
Hengessä mukana.
Ja peukkuja piinassa eläville.

Mullekin tehtiin tuo ainokainen PAS luomukiertoon. Oma kierto toimikin yllättävän kauniisti vaikka mun munasarjat on hiipuvat. Aina sieltä näköjään yksi möllyskä kuitenki ponnistelee joskus. Oli kyllä paljon ihanampi ku se megahormonilastihoito.
 
Saimiriikka, laitoin sulle yv:tä.

Asriel, minäkin olen tykännyt luomupassista paljon enemmän. Muistan, kuinka kolme vuotta sitten lääkäri suostui tekemään vain lääkkeelliseen 'kun
tuonikäisillä naisilla ei limakalvo luonnostaan oikein kasva'. Olin silloin 39v.
Onneksi nykyään eivät niin tuijota tilastoja, vaan räätälöivät yksillöllisemmin.

Minni, kiitos päivityksestä. Miten sulla menee? Aika pitkällä jo sinulla raskaus :)
 
Lumeton!! paljon onnea plussasta :) mahtavaa! ihanaa lukea hyviä uutisiakin vaihteeksi niin monen negan jälkeen. Aliaana, pidän sulle peukkuja!
Paulanna, olen tosi pahoillani negasta, ikävää että kävi noin. Hyvä että olette kuitenkin päättäneet kokeilla uudestaan jaetulla luovuttajalla, toivottavasti uusi hoito tuo tuloksia.:hug:
Itse tulin eilen Tartosta kaksi kyytiläistä mukana. Meillä meni aika kivasti, munasoluja tuli 22 ja niistä 13 hedelmöittyi kaksi siirrettiin ja pakkaseen jäi 11. Paljon paremmin kun osasin odottaakaan.
Testipäivä 15.5. Nyt sitten vaan odotellaan :) Lääkäri kielsi ajattelemasta ja puhumasta asiasta, mitenköhän se onnistuu??
 
Moi Mirkku ja voi hiisivie kun hieno tulos teitillä. Oikein rutkasti nyt onnenpipanoita matkaan.Piodän kovasti peukkuja teille <3 Meillä pp10 menossa. oireita ei juurikaan. Menkkamaiset kivutkaan ei kiusaa. Ainut mikä on nyt niin iso väsymys. haluttais niin niin kovasti testata NYT vaikka vielä paripäivää sitten ajattelin ettei mitään intoa testailuun. ei hermoilua ei mitään. No katsotaan kuinka käy, testaanko vaiko en..siis tänään. Nyt takas töihin. kaikille halauksia <3
 
Hei Kaikki pitkästä aikaa....
Olen täällä taustalla seuraillut kaikkien kuulumisia ja iloinnut ja surrut täällä taustalla. Meillä oli tuoresiirto huhtikuussa, 2 hyvää 6 soluista siirrettiin, mitään ei jäänyt pakkaseen. Tulos oli negatiivinen....

Askarruttaa jatko, mulle sattui juuri vko siirrosta paha vilustuminen ja pari päivää korkea kuume, nyt askarruttaa meinikö sen takia homma pieleen. Muilta osin koko prosessi oli kuin oppikirjasta. Syytän tietysti tästä takaiskusta nyt itseäni, pitää kelata tätä vielä :ashamed:
 
Aliaana hurrr... miten jännittäviä päiviä nyt edetään. Tsemppiä sinne!

Mirkku onnea kyytiläisistä. Mahtava saalis teillä. Kyllä luulisi, että joku alkio tuosta määrästä tarraa kiinni, jos ei useampikin. Oliko teillä minkä ikäinen luovuttaja? Entä 2 vai 3 päivän viljely?

SaimiRiikka olen niin pahoillani :hug: Minäkin otin juuri ennen ekaa ivf:iä sikaflunssapiikin, kun sanottiin, että sikaflunssa olisi raskaudelle vaarallinen ja hoidosta alkanut plussa menikin viikossa kesken. Arvaa vaan syytinkö itseäni tuosta keskenmenosta, tai sitä sikapiikkiä.
Ehkä kuitenkin turhaan syytät itseäsi. Raskautuminen on kemiaa ja niin moni asia vaikuttaa yhdessä tulokseen, luovuttajan solu ja siittiöt, ympäristö, ajoitus ym. ym. Koska ei voi tietää mikä mennyt vikaan, niin ei kannata itseään syyttää. Luomuraskauksissakin suuri osa menee kesken ennenkuin edes kukaan tietää, että raskaus oli yrittänyt alkaa.. Voimia sinulle kevääseen ja ehkä myöhemmin uuteen koitokseen!
 
Viimeksi muokattu:
Mirkku43, teillä tuli hienosti soluja, tsemppiä piinistelyyn.

SaimiRiikka, pahoittelut.

Aliaanalla viimeiset kiivaat piinapäivät, nyt ei varmaan oikein muuta pyöri mielssä kuin että tuleeko plussa, itsellä ainakin oli niin, onnea kovasti.

Lumeton, huomenna poksahtaa 35 viikkoa. Olo on hyvä, maha tietysti tiellä kokoajan =) mutta eipä ole kauaa enää jäljellä, täytyy nyt vaan nauttia, kohta ei ole sitäkään vapaa-aikaa mitä nyt tuolta taaperolta jää. Väsymys on ehkä hieman hellittänyt vaikka hemppa vaan 100, mutta päikkäreitä silti nukun sillointällöin ja onneksi saan aina toisena viikonloppuaamuna nukkua pitkään kun mies hoitaa pojan. Tänään alkaa virallisesti äitiysloma, jos ei sitä muussa huomaa niin kukkaron pohjalla ainakin.

Hyvää viikonloppua kaikille.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Paulanna (47), neljäs, siirto syksyllä

Hoito lähestyy
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, PAS kesällä
Aithusa, siirto toukokuussa
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa touko-kesäkuussa
Utopia, siirto 10.5.12

Piinistelijät
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS 25.4.12
Mirkku (43) siirto 4.5.12, testi 15.5.12

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, LA 10.6.12 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443


Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Hei kaikki!

Uskaltauduin kirjottamaan teille, joilla on kokemusta lahjasoluhoidoista vastaanottajan näkökulmasta.

Olen pohtinut munasolujen luovutusta jo monta vuotta. Päätin kuitenkin odottaa luovutukseen menoa siihen asti, että olen itse äiti. Nyt olisi sopiva tilanne lähteä soluja luovuttamaan, mutta mieltäni askarruttaa vielä muutama asia.

Vaivaako ketään se, ettei tiedä keneltä lahjasolu on? Ei tiedä minkä näköinen tai luonteinen ihminen luovuttaja on. Vai onko parempi kun ei tiedä? Itse en tiedä mitä ajattelisin, kun en ole siinä tilanteessa, että luovuttajan soluja tarvitsisin. Näin mahdollisena luovuttajana kuitenkin ehkä hieman häiritsee, kun en saa tietää kenelle munasoluni menevät ja kenelle olen avuksi. En edes osaa sanoa, miksi se tuntuu minusta tärkeältä, että tietäisin kenelle soluni menevät. Jotenkin ei vain tunnu oikealta mennä luovuttamaan soluja jollekin klinikalle ihan sokkona.

Tahtoisiko joku ystävällinen sielu jakaa ajatuksiaan tästä asiasta? Siitä olisi minulle kovasti apua :)
 
Kiitos kannustuksista, täytyy käydä vielä tätä läpi omassa mielessä lisää. Itsekin pohjimmiltani uskon, että alkion pitäisi kestää enemmänkin kuin kovaa kuumetta, mikäli kaikki on muilta osin kunnossa.
Sitä vaan niin pettyy, onneksi on tämä kanava jossa on ymmärtäjiä. Oma mies sen sijaan tahtoo tässä vaiheessa sulkeutua, täytyy miettiä miten saan hänet taas oikealle taajuudelle. Jokainen suree tietysti omalla tavallaan pettymyksiä.
 
Moikka!

Lumeton, onnea plussasta!! Wau!! :)

Neganneille myötäelämistä täältä suunnalta... SaimiRiikka, mulla myös (niinkuin varmaan monella) mies pohdiskelee tätä aika omillaan, ei paljon puhuta aiheesta. Tässä hoitokierrossa viime nega oli hänelle kovempi paikka kuin minulle. Surullista katsoa toisen surua, kun ei voi olla avuksi...

Mä olin perjantaina siirrossa, kaikki loput jouduttiin sulattamaan ja kaksi niistä siirrettiin. Ollaan Mirkun kanssa aika samoissa aikatauluissa. Mirkulla oli kyllä mahtava saalis, wow! Aika paljon näissä on heittoja. Kysyinkin klinikalta labran pojilta, että mistä se johtuu, että on näin paljon heittoja, myös samoilla luovuttajilla ja he sanoivat, että luovuttajan hoidoissa ajatellaan ensisijaisesti luovuttajaa, ettei hän joudu "kärsimään", ei tule mitään ongelmia, vaan mieluummin solut kerätään vähän etuajassa, jolloin osa jää helposti raaoiksi. Ja aika arpapeliähän tämä kyllä joka vaiheessa on... Mä sain myös sen Gopapeptyl-piikin auttamaan kiinnittymisessä, josta on täällä ollut juttua jossain välissä.

Lokakuu, moikka sullekin, oltiin aikoinaan samoihin aikoihin täällä hoidoissa ja raskaudetkin osuivat aika samaan aikaan. Onnea uudelle kierrokselle!! :)

Niin ja Minnille tsempit loppuraskauteen, oot jo tosi pitkällä!! :)


Aurinkoisen aamun terveiset kaikille! Toivottelee Tuuttituulia ja plikka 1v5kk
 
Viimeksi muokattu:
Tuuttituulialle peukutukset!

Ellunen. Mä luulen, että tässakin asiassa on vähän kahdenlaista ajatusta. Osalle on varmasti helpotus, ettei tiedä luovuttajasta mitään. Osa taas saattaa jollain solulla miettiä, että luovuttajasta olisi kiva tietää edes jotain. Itsekin olen kahtaa mieltä. En halua, että Suomessa mentäisiin jenkkityyliin, jossa luovuttajan voi valita katalogista ÄOn ja ulkonäön perusteella. Enkä todellakaan ole minkään "rodunjalostuksen" kannalla tai sen, että alettas valkata vain "parhaasta parhaat". En missään nimessä. Mut, kyllähän klinikat yleensä jollain tasolla katsoo, ettei nyt 150cm sirolle sinisilmäiselle anneta ensisijaisesti 179cm ja rotevan ruskeasilmäisen soluja. Mutta tässäkin loppuviimeksi päätös on vastaanottajalla, miten paljon haluaa tähän asiaan kiinnittää huomiota.

Itse ehkä enemmänki ulkonäön sijaan toivoisin, että jollain tapaa tietäsi kuitenki luovuttajasta jotain. Siksi esim. "tuttu" luovuttaja olisi mulle ihan ok juttu. Moni taas kokee hankalana sen, että on tuttu luovuttaja. Ja toisaalta toivoisin, että luovuttajakin tietäisi jollain tasolla millaiseen kotiin ja elinoloihin lapsi tulisi. Vaikka varmasti täällä jokainen on 110% motivoitunut lapsen saamiseen, niin toivoisin toki, että luovuttaja voisi joka kerran olla hyvillä mielin tietäen millaiset on esim vastaanottajan elintavat jne. Hankalasti ja huonosti selitetty, mutta toiv.sait kiinni ajatuksesta.

Surkeintahan on, että maailma varmaan olis pullollaan luovuttajia, vaikka tässä lähikorttelissakin. Mutta se kynnys lähteä keltään kysymään on aivan liian suuri. Ei voi millään lehti-ilmoituksella alkaa kysellä sopivia ehdokkaita vaikka niitä varmasti sydämestään olisikin. Ja taas sit toisaalta joku voi äkkiseltään innostua asiasta mut pohjimmiltaan ei ole millään lailla valmis eikä ymmärrä mihin ryhtyisi. Näiden kahden asian kohtaamisen välillä on hirmuinen kuilu.
 
Aliaana miten menee??

TuuttiTuulia onnea kyytiläisille kovasti ja tsemppiä piinaviikoille!

Ellunen minua ei vaivaa, etten tiedä luovuttajasta mitään. Tai no se häiritsi, etten tiennyt ikää. Sanon suoraan, että minulla on päässäni ajatus että 25 v. olisi parempi luovuttaja kuin 35 v. Ja hoidosta kun maksamme todella suolaisen hinnan olisin toivonut mahdollisimman nuorta luovuttajaa. Mutta en voi tietää oliko näin.

Meille ei edes löytynyt ulkoisesti samannäköistä luovuttajaa kuin itse olen, niin jouduimme jo alussa luopumaan ajatuksesta, että mahdollinen lapsi muistuttaisi äitiä. Mutta tuleehan toki puolet geeneistä isän puolelta, niin sekin on hyvä. Toisaalta, kun lapsi tuntuu koko ajan vaan kaukaisemmalta haaveelta, en kohta enää välitä ulkonäköasioista ollenkaan. Lapsi kuitenkin oppii ilmeitä ja eleitä vanhemmilta ja tuntuu varmasti aivan ikiomalta, kun sen saisi kantaa 9 kk sisällään.

Joillakin klinikoilla on joitain sääntöjä vastaanottavasta puolesta, jos näihin tutustut, niin voit karsia jotain ominaisuuksia pois. Itse jos yritän ajatella itseni luovuttajaksi, yrittäisin suhtautua siihen kuin verenluovutukseen. En voi tietää kenelle olen avuksi ja kaikkia jotka verta tarvitsevat on autettava.

Ja ei ole tosiaan tarkoitus laittaa verenluovutusta ja munasolunluovutusta samalle viivalle, mutta ajatuksena siinä mulla auttaminen, ilman että tiedän ketä autan.

Jotkut klinikat myös kertovat luovuttajalle, alkoiko luovuttajan soluista raskaus ja tämän tiedon käsittääkseni luovuttaja saa, jos haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
tuttituulia ja mirkku43 onnea matkaan! toukokuussa ollaan tosiaan kylvöpuuhissa ;)

ellunen meillä klinikalla kerrottiin, että heidän luovuttajansa suhtautuvat asiaan kuin esim verenluovutukseen. Jos on sen suurempia fiiliksiä munasolujaan kohtaan, niin he kehottavat ehdokasta tekemään lisää omia lapsia (siis jos miettii luovuttaessaan että kenelle antaa "lapsena" kasvatettavaksi). Vastaanottajalle munasoluhan on taivaanlahja, niinkuin vakavasti sairaalle/loukkaantuneelle verisolutkin ovat. Laki edellyttää mm.psykologin arviota ainakin vastaanottajista lahjasoluhoidoissa, hoidon kokonaishinta on todella suolainen... eikä silti ole varmuutta alkaako raskaus. Itse mietin kovasti että onhan luovuttaja terve ja elintavoiltaan raskaudelle parhaat lähtökohdat tarjoava nainen. Minulle ulkonäöllä, rodulla tai elämänkatsomuksella ei ole mitään merkitystä. Syntyvä lapsi olisi meidän lapsi. Voisihan omilla soluillakin tulla vaikka kuinka erilainen ja eksoottinen yhdistelmä molempien sukujen esihistoriasta, mistäs sen tietää... Meillä luovuttajia olisi omasta takaa jonoksi asti, mutta en halua pyytää ketään tuttua, kokisin sen hyvin tukalaksi koska sitten munasolu ei olisi vain lahjamunasolu.

Tänään tajusin ihan oikeasti että viikon kuluessa pitäisi olla siirto. Huikeata! Aina kun puhelin soi, olo on lähinnä uiuiuiui nytkö ne soittaa... Olo on hyvä, hieman kiristelee alavatsalla. Verrattuna omiin hoitoihin tämä on tasaista menoa (no procrenin aiheuttamat vaihdevuosioireet ei olleet kivoja), stimulaatiovaihe ivfssä oli todella hurjaa menoa. Myös miehelle, kun 2 viikkoa kerrallaan sai selviytyä parhaansa mukaan itkuherkän raivottaren kanssa :saint: Piti vain keskittyä siihen että pää selviää sitten kun lääkkeet loppuu.. ymmärrän hyvin että luovuttajilla käytetään hieman maltillisempia annoksia.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Paulanna (47), neljäs, siirto syksyllä

Hoito lähestyy
Utopia, siirto 10.5.12
Aithusa, siirto toukokuussa viikolla 20
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, PAS kesällä
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa touko-kesäkuussa


Piinistelijät
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS 25.4.12
Mirkku (43) siirto 4.5.12, testi 15.5.12
Tuuttituuulia, PAS 4.4.12, testi 15.5.12

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, LA 10.6.12 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443


Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Tuuttituulia, kovasti onnea, toivotaan että nyt onnistuu. Tsemiä piinispäiviin.

Aithusa ihanaa, kohta pääset piinistelemään ja sitä myöten plussaamaan.

Itse tiedän luovuttajasta että suunnilleen pituiseni, noin samanväriset hiukset ja silmät ja iän. Ikä saatiin tietoon kun tarvittiin sikiöseulontoihin, omalla iälläni olisi heti hälyyttänyt. Nämä ulkonäkötiedot siis sen takia että meillä jotain "yhteistä" (ja on siis normaalia toimintaa), mutta muuten minuakaan ei haittaa vaikka en tiedä luovuttajasta muuta, enkä edes halua tietää, eli aithusan sanoin kokisin myös oloni tukalaksi. Lapsillahan on tulevaisuudessa mahdollisuus saada tieto luovuttajasta ja sen hyväksyn.

Minni & Kilutar
 
Huomenta vaan . Eipä ollut oireettomuus merkki onnistumisesta minulla. Huomnna vasta virallinen testipäivä, mutta tänään jo kokeilin. Ei edes haamuilua. Huomenna menen vielä varmistamaan verestä. On tämä vaan niin pirun masentavaa. Nyt sitten mietitään pysytäänkö päätöksessä pitää hormooni vapaa kesä ja yrtittää elokuussa seuraavan kerran. Toisaalta tekis vaan mieli heti yrittää. Onkohan sillä onnistumisen kanssa eroa, en tiedä. Muille toivottelen onnistumista!!
 
Aliaana voi että olen pahoillani, tuo on kyllä kurjaa:headwall: Teillä taisi olla useampikin alkio vielä pakkasessa? Yritä vaan heti perään, niin ei mene sitten koko kesä miettiessä, oisko pitänyt.. ja jos ei onnaa, niin alkioita jää vielä kesän jälkeenkin yritykseen? Tsemppiä sinne kovasti, joskus vaatii pidemmän kautta mennä nämä asiat!
 
Aliaana, huomenna vielä verikokeisiin, älä luovu vielä toivosta! Toivottavasti verikoe on positiivinen.
Meillä onkin Tuttituulian kanssa samaan aikaan eka testi, tsemppiä sinullekin! Mä olen täällä suhtrauhallinen, yritän ottaa kaiken ihan rauhallisesti ja ainakin vielä nyt olen onnistunut suuremmin hermoilematta.

Solakka silakka: Meillä oli kahden päivän viljely.

Voiko PAS:ia yrittää Suomessa heti seuraavassa kuussa jos ei tuoresiirto onnistu? Viron lääkäri sanoi, että koska lääkkeet on niin voimakkaita, pitäisi pitää kahden kuukauden lepotauko...
 
Pikaisesti vaan ilmoittelen, että siirtopäiväksi varmistui 11.5. jos siirrettävää on. Eilen oli kp 12 ja limisultrassa limakalvon paksuus jopa 15 mm! Saa nähdä päästäänkö Aithusan kanssa siirtoon jopa samana päivänä :) Pahoittelut Paulannalle ja Aliaanalle negoista, äärimmäisen kurjaa!! Ja piinailijoille plussapuhureita kovasti!
 
Aliaana, pahoittelut negasta, mutta odota tosiaan vielä veritestin varmistumista. Meillä oli viime kesä ns. hoitovapaata aikaa ja se oli ihanan
stressitöntä. Mutta eipä näihin mihinkään taida mitään yleispätevää sääntöä olla, oman jaksamisen mukaan. Jaksuja.

Mirkku, onnea mahtavasta saaliista. Ja peukkuja piinailuun, toivottavasti ei tarvitse heti huurunenuja pakkasesta kaivella.

Utopia ja Alhusa, peukkuja siirtoon.

Luovuttajasta tiedän, että hänellä on ruskeat hiukset. Enpä oikein muuta, se riittää minulle. Perussairaudet klinikalla on suljettu pois. Olen iloinen, että jos lapsi meille tästä syntyy, hänellä on halutessaan mahdollisuus ottaa luovuttajaan yhteys ja saada vastauksia niihin kysymyksiin, jotka häntä sitten mahdollisesti askarruttavat. Psykologi sanoi meille vastaanottokäynnilla, että hän sanoo luovuttajille että luovutetuilla alkunsa saaneet lapset pääsevät 'hyviin' koteihin ja rakastavan perheen luo. Minusta se oli kauniisti sanottu.

Aurinkoista kevätpäivää kaikille :heart:
 

Yhteistyössä