Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Aliaana, harmi harmi harmi.... Tsemppiä sinulle asian sulatteluun...

Mä mietiskelin ja muistelin omia fiiliksiä reilun parin-kolmen vuoden takaa, kun selvisi (monen omilla soluilla yritetyn IVF-hoidon jälkeen) että lapsia ei ole mahdollista saada kuin luovutetun munasolun avulla. Oltiin aika tyrmistyneitä, mutta omaan varsin omituisen positiivisen ajatusmaailman ja käänsin asian niin, että mahtavaa, että tälläinen hoitomuoto on nykyään mahdollista.

Mutta useat pohdinnat olen asiaa läpikäynyt, kuten varmasti jokainen tällä palstalla. Lopulta kun meidän vuoro jonossa tuli, valitulla luovuttajalla, siis suomalaisen klinikan valitsemalla, oli ihan eriväriset hiukset ja silmät kuin minulla ja hän oli jonkinverran pitempi kuin minä. Mutta ei sillä ollut kyllä mitään merkitystä! Mielestäni mieheni sanoi kivasti, että siitä tulee omannäköisensä ihminen ja oma persoona, eikä me missään tapauksessa voitais vaikuttaa hänen ulkonäköönsä. Tottakai mies ennen raskautta ja hoitoja pohtiessa mietti, että hän olisi halunnut minun piirteisiä ja luonteisia lapsia ja kävi varmaan siinä vaiheessa "sisäistä kamppailua" itsekseen jonkin verran.

Meidän tyttö ei muistuta meistä kumpaakaan yhtään. :) No miehen hiustenväri on ainoa samis, mutta muuten on aivan ihastuttava sellaisenaan kuin on! Monet kommentoivat, että ei oikein muistuta kumpaakaan ja minä vaan hymyilen... Toisaalta minusta on ihana seurata minkänäköinen ihminen hänestä kehkeytyy, kun ei ole mitään lisätietoa luovuttajasta.

Klinikka kertoi samoin kuin Minnillä niitä seulontoja varten raskauden aikana luovuttajan iän. Jotenkin ajattelen, että ihminen jolla on niin suuri sydän, että ryhtyy luovuttajaksi, on aivan mahtava varmasti luonteeltaan, joten sellainen luonne omalle lapselleni on mahtava perintö.

Tämänhetkistä hoitoa kommentoiden, mulla on testipäivä vasta 18.5. poiketen Mirkun hoidosta, vaikka siirtopäivä taisikin olla sama. Pientä nippailua tuntuu, nyt siis pp5 vasta menossa ja olen ihan älyttömän huono tunnistamaan mitään oireita itsestäni, ja nekin mitä voisi kuvitella tulee varmaan lääkkeistä... ;)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Ja pakko huhuilla Aliisaa... huhuu mitä kuuluu, eikös sulla ole laskettu aika jo ensi kuussa??
 
Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Paulanna (47), neljäs, siirto syksyllä

Hoito lähestyy
Utopia, siirto 11.5.12
Aithusa, siirto toukokuussa viikolla 20
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, PAS kesällä
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa touko-kesäkuussa


Piinistelijät
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS 25.4.12
Mirkku (43) siirto 4.5.12, testi 15.5.12
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, LA 10.6.12 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443


Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Vielä tästä munasolujen luovutuksesta, niin olen ajatellut että siinähän ei tosiaan luovuteta alkiota (ns. lapsen alkua) vaan munasoluja, joka jotka jonkun muun siittiöiden avulla (meidän palstalla usein miestemme, tiedän että on myös alkioadoptoita tällä palstalla) hedelmöitetään ja siitä sitten tuloksena alkioita (ja mahdollisesti lapsi), jota ei ikinä olisi muuten muodostunut.

Ja lisähuomautuksena, että tarkoitus ei ole vähätellä luovuttajia, vaan pidän heitä erittäin hienoina ihmisinä kun tämän tekevät. Olen muuten ajatellut samoilla tavoilla kuin tuuttituuliakin eli laitan sen tähän vielä.

Jotenkin ajattelen, että ihminen jolla on niin suuri sydän, että ryhtyy luovuttajaksi, on aivan mahtava varmasti luonteeltaan, joten sellainen luonne omalle lapselleni on mahtava perintö.

Minni & Kilutar

Nyt on tasan kuukausi laskettuun aikaan :) tuntuu että tämä loppuaika menee yhtä hitaasti kuin tuo alkuaika jolloin odottaa viikkoa 12 jolloin suurin km-riski takana. Keskiraskaus menee nopsasti.
 
Kauniisti sanottu Tuuttituulia ja Minni:) Juuri noin ajattelen minäkin. Omalla kohdalla se tilanne, että luovuttajasta ei koskaan tulla sen enempää tietämään kun siirrot tehdään Virossa: tähän olen hyvin sopeutunut; en haluakaan, että jonain päivänä lapseni haluaisi asiaa selvitellä... Itse joskus nuorempana jopa mietin munasolunluovutusta, mutta asiasta kuulin vasta kun olin jo kolmenkympin paremmalla puolella. Tällöin en edes niin pitkälle päässyt, että olisin asiaa selvitellyt sen enempää... Mutta jos olisin ihan oikeesti luovutukseen päätynyt, olisi se tyssännyt siihen, että munasoluistani mahdollisesti alkunsa saanut lapsi olisi joskus ovelleni koputtanut; en olisi missään nimessä sitä halunnut. Kokisin vain auttavani jotain jollain mitä minulla on ja jos se voi jotain auttaa niin ainoa mitä itselleni toivon on auttamisen ilo. Ajattelen tässä kyllä itsekkäästi, en lapsen kannalta! Mutta mielestäni ei lapsenkaan tarvitse luovuttajan henkilöllisyyttä tietää, ellei sitten tule kyseeseen esim. joku periytyvä sairaus tms. Luovuttan verta ja luovuttaisin munuaisenikin anonyymisti... Se on sitä toisesta ihmisestä välittämistä ja auttamista pyyteettömästi. Syntyvä lapsi on mielestäni äidin, joka lasta kantaa kohdussaan, ulkonäkö seikat on toissijaiset, myöhemmin myös mm. luonneasiat... Nimimerkillä kolme omilla munasoluilla synnytettyä täysin erinäköistä ja eriluonteista lasta. Omaa napaa: pettymys negasta kaivertaa mieltä päivittäin... Mutta toiven pilke elelee elokuulle: silloin uusi siirto: nollasta lähdetään, mitäänhän ei pakkaseen jäänyt. Hormooniturvotukset alkaa laskeutumaan ja olo normaalistumaan:) Kesää odotellaan! Ja teidän kuulumisia lueskelen; ihanaa, että niitä plussiakin tulee ja aika moni on jo vauvankin saanut ja h- hetkiäkin on käsillä...
 
PS: syy miksi en olisi halunnut munasoluistani syntyneen lapsen koputtavan ovelleni on yksinkertsesti se, että en kokisi olevani hänelle missään nimessä äiti tai mitään muutakaan...TOIVOTTAVASTI ymmärrätte mitä tarkoitan, mutta mielestäni myös tämä, että lapsella on täysi-ikäisenä oikeus tietää keneltä munasolu on rajoittaa luovuttajien määrää ! Olisinpa väärässä, mutta tälläinen vahva tunne mulla on...
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta, tulipa tästä keskustelusta vielä mieleen.

Olen joskus lueskellut muistaakseni Britanniassa tehtyä tutkimusta luovutetuilla soluilla alkunsa saaneista lapsista. Sellaisista, jotka alusta alkaen tiesivät alkuperänsä, he eivät kokoneet solun luovuttajaan 'äidikseen' tai 'isäkseen', vaan nimenomana biologiseksi luovuttajaksi, joka oli auttanut heidän omaa perhettään kasvamaan. Monelle oli kuitenkin tärkeää saada tietoa omasta biologisesta taustastaan.

Munasolun luovuttajien määrä notkahti uuden lain voimaantultua (oliko 2007), mutta on sen jälkeen noussut sitä edeltävälle tasolle. Siemennesteen luovuttajiin laki taas on muistaakseni vaikuttanut niin ettei luovuttajia ole enää niin paljoa kuin ennen.

Mukavaa (tosin ilmeisesti sateista) viikonloppua kaikille!
 
Lapsen ulkonäöstä: Meillä siis Viron tuliainen alkioadoptiosta ja ihmiset näkevät hänet aivan minun näköisenä. Silmät toki samanlaiset mutta eipä juuri muuta... ihan huvittaa, kuinka he sen näkevät. Emme ole kertoneet asiasta kuin parille läheiselle. Lapselle itselleen kerromme, kun on sen aika.

).( Kiloja lähtee tasaiseen tahtiin. Klinikka pyysi ensin pudottamaan muutaman kilon ja nyt kun niitä on lähtenyt, se ei riitäkään... alkiot olisi odottamassa, mutta pitää odottaa syksyyn, että painoa saataisiin enemmän pois... mitä hittoa? Painoin enemmän kun raskauduin Virosta...

Ollaan jo mietitty, että mennäänkö uudelleen sinne... voi olla että syskyllä mennäänkin.... kesä nautittaan muuten vaan kun iskäkin on isäkuukaudella kotona...
 
Harmittaa kun en enää ennätä niin aktiivisesti seuraamaan tätä keskustelua, kaikkia käänteitä taaskin ja minoon ihan kujalla.. : / Edelleen kaikille kaikissa tilanteissa tsemppiä :)
Harvalta varmaan päässyt unohtumaan,mutta ajattelin kuitenkin ottaa puheeksi huomenna olevan lapsettomien lauantain..Vaikka vietänkin sunnuntaina äitienpäivää oman "kokonaisen" perheen parissa, niin huomisen merkitys ei pääse unohtumaan.Taas on ihan muutaman viikon sisään tullut kovasti vauvauutisia,olen tietenkin onnellinen kavereiden puolesta,mutta toisaalta näivertää se että jotkut tekee lapsia naps vaan ja jos me halutaan toinen,niin se ei tod. mene niin että vaan ekaan mahdolliseen kuukautiskiertoon..Välttämättä ei edes sitä toista saada vaikka tahdottaisiin, tän ekan saaminenkin oli varmaan osaltaan ihan onnenkantamoinen. Olen TODELLA kiitollinen tästä lapsesta,mutta pelkään sitä,jos toista tahdotaan yrittää ja sitten ei onnistukaan..Joutuu pohtimaan,että uskaltaako lähteä yrittämään,kestääkö mahdollisen epäonnistumisen..

Äh,menipä taas synkäks nää mun ajatukset.. Iloa ja valoa kaikille!

-Katheriina ja juippi kohta 2kk-
 
Katselin eilen Inhimillistä tekijää Kaikkosten pariskunnan lapsettomuudesta, oikeastaan vaan ohjelman lopun ennätin katsoa. Ihan hurjalta tuntuu, että pariskunnalta evätään adoptio-oikeus miehen talousrikosepäilyjen vuoksi, kun oikeuttakaan ei olla vielä käyty. Lapsia syntyy ihan oikeasti huonoihin lähtökohtiin, hullua, että niihin ei puututa.

Katheriina ei tuosta lapsettomuuden lauantaista paljoa puhuta. Ja minusta on jotenkin nurinkurista, että se jää kaiken äitienpäivähössötyksen alle. Ja lapsettomuus on vieläkin tabu, todella rohkeita ovat he, jotka siitä kavereilleen puhuvat saati julkisuudessa.

Minulle äitienpäivä on osittain kipeä asia. Muistan kyllä omaa äitiäni ja miehen äitiä, mutta samalla tunnen pientä surua, saanko itse olla koskaan äiti?

Eilen havahduin, että jos elokuussa haluan siirtoon, pitäisi heinäkuun lomakauden takia klinikalla käydä suunnittelussa jo kesäkuussa. Eli ensi kuussa! Miten nopeasti aika menee, vastahan sitä negattiin ja aletaan nousta tästä jaloilleen.

Toivotaan, että tältä palstalta vielä monta plussaa ja äitiä tulee :heart: Onnea kaikille! :flower:
 
Piitkä tauko tältä palstalta.. pitihän tuntikaupalla taas kahlata kuulumisia läpi :)!

TuuttiTuulia
Plussaonnea! PAS-tyypit on tunnetusti sitkeitä ;)

Paljon onnea pienistä babyistä: Cava, Olki, Katheriina ja Elsama! :heart:

Lumeton
Hyvä hcg sulla! Toivottavasti kyytiläinen viihtyy ja jatkaa tällä kertaa loppuun saakka!!!

Satusofia ja Minni
Teillä alkaajo loppu häämöttää - ja oikeastaan alku, nimittäin uuden elämän ja arjen alku. Oikein hyvää loppuraskautta teille!

Elsama sanoi jokunen sivu sitten tosi hyvin taloudesta ja oon samaa mieltä, joten lainaanpa pätkän tähän:
Olen muuten laskeskellut, että tuo tenava tuli maksamaan n. 25000 euroa jo ennen kuin syntyikään. Jos siis lasken aivan kaikki hoidot, alkaen tavallisista inseminaatioista n. 3 vuotta sitten. Ei tuollaista rahamäärää tajua todeksi! Elämä on ollut aikamoista penninvenyttämistä pitkän aikaa, sinne menivät kaikki vuosien ajan kertyneet säästöt, tein välillä kahta työtä... En tiedä mitä olisin tehnyt jos ei tuo kaikki olisi lopultakin tuottanut tulosta. Pelottava ajatus ja suuret sympatiani kaikille joilla tää prosessi on vielä kesken.

Tepsuttelijalle pahoittelut keskenmenosta. Ei sitä tuskaa voi toiset ymmärtää :( Tsempit! Sulle ja SolakkaSilakalle voimia ja onnentoivotuksia uusiin yrityksiin sitten kun on sen aika.

Pahoittelut Paulannalle ja Aliaanalle (ja pahoittelt muille, jos en kaikkia muista mainita) negoista :(

Haaveita
Onnea loppuraskauteen! Mikä on istukkakontrolli, josta taannoin kirjoititi ja miksi se tarvittaisiin? Tehtiinkö se sulle lopulta vai miten asia ratkesi?

Mirkku
Onnea kyytiläisistä. Mahtava saalis teillä. Kyllä luulisi, että joku alkio tuosta määrästä tarraa kiinni,

ON
Loppuraskaus, kuten koko raskaus sujui helposti. En kärsinyt lopussakaan mistään selkä- tms. kivuista ja nukuinkin hyvin loppuun asti. Uskon, että saan kiittää tästä säännöllisesti harrastamaani liikuntaa :)!! Rajuimmat mailajoukkuepelit (mulla sama ku mm. Minnillä, että täytyy olla pallo, jonka peräss juosta :D!!) jätin jo joulukuussa, mutta sulkista pelasin rv 34 asti).

Ihana lapsukaiseni syntyi 1.4. (41+2) ja ennakkoarvauksistani poiketen sainkin ihanan pienen prinsessan :heart:! Synnytys eteni spontaanisti ja kaikki meni hyvin. Nyt opettelemme tuntemaan toisiamme, joka päivä on erilainen ja tästä uudesta yhteisestä elämästä nauttii :)

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!!
 
Viimeksi muokattu:
Nuppu68: Valtavasti onnea pikkuisen neidin syntymän johdosta! :)
Felicitaksen lääkäri suositteli istukkakontrollia, koska hänen mukaansa näihin lahjasoluraskauksiin saattaa liittyä istukan toiminnan heikkenemistä loppuraskaudesta. Kävin sitten loppujenlopuksi Felicitaksessa ultrassa ja kaikki oli kuten pitääkin :) Istukka toimi hyvin ja vauva on kasvanut mainiosti.
 
Onnea kaikille äideille vielä näin päivän myöhässä. Toivottavasti me kaikki voimme ensi vuonna juhlia äitien riveissä :)
mulla on menossa pp10 ja mun rauhallinen ja kärsivällinen odotus loppui jo pp7 ja aloin testailemaan.. joo tiedän, aivan liian aikaseen, mutta kun olen näissä keskusteluissa nähnyt, että moni vetelee haamuja jo pp8 kun on oikeesti raskaana. no, ei ole ollut kivaa tämä testailu, ei haamun haamua, edes tänään, vaikka on jo pp10. Huomenna verikoe, on jo sellainen olo, että nega se varmaan on. Kai muuten tänään olisi jo edes jotain haamua. Huoh! :-(
 
Voi Mirkku mä oon niin pahoillani sun puolesta; tiedän tunteen ja mä niin toivoin, että teillä olisi onnistanut !!! Mutta onneksi teillä on niitä huuruneniä pakkasessa, ei kun niitä käyttämään :) Pieni toivon vire vielä, jospa sittenkin vielä verikokeessa olisi nousua....Andrei testauttaa aika aikaisin muihin verrattuna...
Voimia joka tapauksessa !!!
Nupulle sylintäydeltä Onnea Vaavelista !!!
 
Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Paulanna (47), neljäs, siirto syksyllä

Hoito lähestyy
Utopia, siirto 11.5.12
Aithusa, siirto toukokuussa viikolla 20
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, PAS kesällä
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa touko-kesäkuussa

Piinistelijät
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS 25.4.12
Mirkku (43) siirto 4.5.12, testi 15.5.12
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, LA 10.6.12 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443


Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Hei Kaikki !

Mietin tässä noita tulevia munasolun luovutushoitoja, joita on suunnitteilla elokuulle. Onko tällä palstalla kuulolla olevilla kellään tietoa, että mikäli olisi Viron puolella kokonaan oma munasolun luovuttaja, että olisi saanut vain yhden alkion tuoreena siirettyä, eikä yhtään olisi jäänyt pakkaseen myöhempiä siirtoja varten?
 
SaimiRiikkameillä kävi Virossa niin, että pakkaseen ei jäänyt mitään, kahdestatoista munasolusta kaksi saatiin siirrettyä ja nega tuli... Nyt mennään elokuussa jaettuun luovutukseen ( ihan taloudellisista syistä) saas nähdä miten käy, toivon parasta :)
 
Kiitos myötätunnosta Paulanna, eilen siis hcg alle 3 eli lopetin lääkkeet :-( on tosi pettynyt olo, tuntuu että suurin osa meistä saa vaan negoja. Eikö nyt ihan tilastollisestikin jonkun pitäisi jo plussata? Elokuussa vasta voimme yrittää PAS:ia. Suomessa ei kai tarvi lepäillä näin paljoa hoitojen välillä? Marimari marinaaa... mutta haluaisin jatkaa eteenpäin mahdollisimman nopeasti ja koko kesän odotus on niiiiin pitkä!

SaimiRiikka,Virossa on luovutushoidot vähän halvempia, eikä jonoja, mutta myöhemmin PAS:it on paljon kalliimpia kun Suomessa ( pari pas:sia Virossa niin hinta on melkein sama). Me mentiin Viroon oikeestaan eniten jonotilanteen takia, mutta nyt tässä hoitojen välisessä odottelussa näköjään menee paljon pidempään Virossa kun Suomessa. Siellä on myös tuo Paulannan kertoma mahdollisuus, eli jaettu luovuttaja. Suomessa luovuttajia ei voi jakaa.
 
Mirkku, pahoittelut negasta. Epäonnistuneet hoidot on rankkoja. Toivottavasti pääsette pian jatkamaan hoitoja. En muuten tiennytkään, että
passit on niin hintavia Virossa.

Ensimmäistä kertaa pahoinvointi äityi niin pahaksi, että pääsin halailemaan pönttöä, puh. Toivotaan, että joku sitkeä sissi vielä kulkisi tuolla mukana.

Aurinkoista helatorstaita!
 
Hei Kaikki,

siis mekin oltiin tuolla Virossa jaetussa munasolunluovutus hoidossa. Mutta peräänkuulutankin tässä nyt klinikan vastuuta, sillä ohjeissa sanotaan, että jos on oma luovuttaja riittää alkioita yhteen tuore- ja yhteen pakastesiirtoon. Siksi tuohon Paulannan juttuun takerruin.

Täytyy kaivaa vanhat ohjeet esille, vai muistanko tämä sittenkin niin väärin ?

Olen tänään töiden lomassa pyöritellyt tätä juupas-eipäs-sittenkään kuviota liikaa omassa päässä ja nyt saa riittää. Lähden luppakorvan kanssa lenkille, ajattelin, että meni näissä hoidoissa miten tahansa, on itsestään pidettävä huolta.

Aurinkoista helluntaita kaikkille :wave:
 
SaimiRiikka: Voi kumpa olisikin niin kuin kirjoitit: mutta kopsaan suoraan Eliten sivuilta:

1. Oma munasolun luovuttajan (kaikki luovutetut munasolut yhdeltä luovuttajalta, yleensä tarpeeksi yhden tuoreen ja yhden jäädytetyn alkion siirtoon)
Siellä on tuo yleensä sana...Eli rupesin nyt itsekin miettimään, että jaetulla luovuttajan kohdalla voi käydä huonosti; koska haluan ehdottomasti, että kaksi siirretään kerralla; tuplaahan se mahdollisuudet. Täytyy alkaa pehmittelemään tuota miestäni ja miettiä uudelleen, josko otettais oma luovuttaja (mutta kun siitä vain 2 käyttökelpoista siitäkin...).
Varausmaksu maksettu Viroon ja siirtoon ois tarkoitus päästä elokuussa; Mirkku: meillä kans taukoa piti olla pari kuukautta ja menee elokuulle, kun Elite lomailee heinäkuun.
SaimiRiikka: mikä teidä tulos oli tuolta Virosta ? Oliko oma vai jaettu luovuttaja ? Olet varmaan kertonutkin aiemmin, mutta en alkanut etsimään vanhoista viesteistä...
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna: oli jaettu munasolun luovuttaja, saatiin 8 alkioita, joista siirrettiin tuoreena 2 7soluista TOP-alkiota, eikä raskaus alkanut. Mitään ei siis jäänyt pakkaseen.

Mietityttää, että ihmeen vähän saa luovuttajasta tietoja, vaikka hoito on heidänkin palkkatasoon nähden aika arvokasta. Kertokaa muutkin Viron hoidoissa olleet, mitä tietoja teille on luovuttajista annettu ?

Itse ajattelin tällä kertaa tiedustella vaadittavia uusia laboratiokeita julkisen sektorin piikkin. Tällä kerralla niihin meni meiltä yksityisessä laboratiossa melkein 600 €.:whistle:

Menee se sama raha johonkin muuhunkin, ja onhan lapsi miljoonakertaa tärkeämpi kuin raha, mutta itse ainakin ajattelin vähän selvittää mistä maksan tällä kertaa.
 
Vielä mietityttää tuo siirretyn alkion ikä, kuinka pitkälle viljeltynä siis kannattaisi siirtää? Mites teillä kanssasisaret, onko teistä hoidoissa onnistuneissa monelle siirretty plastokystiviljelty alkio, tai minkäikäinen ?

Ja miten sitten tuossa kokonaan omassa luovuttajassa, täytyy vielä selvittää mitä erikoisuuksia on mahdollisuus tehdä vastaanottajan valmisteluissa, kun Andrein mukaan on 50 eri tapaa. Näistä eritavoista kyllä selvitän lisää omalääkärini avustuksella, ja mukava on saada teiltä kaikilta kokemuksia, sillä nyt on tartuttava "härkää sarvista".

Olen muuten itse horoskoopiltani härkä, johtuuko siitä vai mistä, mutta en halua enää antaa asioiden valua hukkaan. Elämä on NYT:headwall:
 
Nuppu Isot isot onnittelut pikkuisen syntymän johdosta :flower:

ja samaan hengenvetoon Mirkku erittäin valtaisat pahoittelut negasta :( En ymmärrä missä ne plussat oikein luuraa?

Aithusa Mitenkäs teille kävi, pääsittekö jo siirtoon?

TuuttiTuulia Jokos olet testaillut? Mitkä piinailutunnelmat siellä?

Täällä haettiin yksi pakkasesta sulatettu kaveri kyytiin 11.5. joten testipäivä sitten 25.5. Oli kyllä erinomainen äitienpäivälahja kun päästiin edes siirtoon asti ja haaveilemaan. Etsin käsiini viime kierroksen tuntemukseni ja nyt sitä sitten tietysti naivisti odottaa samoja merkkejä tälläkin kertaa. Ja läsnä on koko ajan se iänikuinen tunne, että toivoo parasta ja pelkää pahinta, sen taitaa täällä ihan jokainen tietää... Mutta pakkaseen sentään jäi vielä kaksi alkiota, joten tarvittaessa sitten ens kuussa uusi yritys. Miksiköhän sitä pitääkin olla aina jo seuraava suunnitelma valmiina eikä osaa olla tässä hetkessä. No mutta, nyt siis pp 6 menossa ja hyvillä mielin mennään eteenpäin :)

Ihania aurinkoisen kesäsiä päiviä ihan jokaiselle palstalaiselle!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä