Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Paulanna (47), neljäs, siirto syksyllä
Mirkku (43), siirto syksyllä
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS syksyllä(?)

Hoito lähestyy
Aithusa, siirto toukokuussa viikolla 20
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, PAS kesällä
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa touko-kesäkuussa

Piinistelijät
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12
Utopia(27), toiveissa toka, PAS 11.5., testipäivä 25.5.

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, LA 10.6.12 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443


Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Heissan!
Pikainen päivitys omaan elämään; tein tänään plussatestin... iik...

Tuntemuksia oli kyllä enemmän kuin viimeksi, mutta toisaalta mulle tuli kortisoni lisänä tähän hoitoon, niin en tiedä paljonko se vaikutti.

Olen ihan pölkyllä päähän lyöty, tosi kiva fiilis, toisaalta pelottaa kaikki. Vanha km pyörii mielessä ja kaikki muut negatiiviset mahdolliset asiat. Menen tänään klinikalle verikokeisiin, tulos tulee vasta ensi viikolla, joten siihen asti voi leijua... :)

P.S. Toisaalta niin harmittaa muiden puolesta, että tuntuu vähän kurjalta kertoa omia hyviä uutisia, mutta jos se antaa muille aina intoa jatkaa eteenpäin...

Terkuin Tuuttituulia
 
Tuttituulia ihanaa! alkaahan niitä plussia sieltä tipahdella!
Utopia aurinkoisia ajatuksia :)
Kaikille pettyneille *isohalaus* ja toivoa matkan varrelle.

Täällä menossa pp 2: yksi kyytiläinen ja kaksi meni pakkaseen. Huhhuh, viimeiset päivät jännitti niin etten pystynyt ajattelemaan mitään muuta.. ensin tuli soitto munasolusaaliista (6 solua, jee!) ja sitten seuraavana päivänä vahvistettiin 3 hedelmöityneeksi ja 1 oli vähän jäljessä muista. Nyt on ihmeen levollinen olo ja valtava kiitollisuus siitä että saamme vielä mahdollisuuden.

Piinistelijät
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12
Utopia(27), toiveissa toka, PAS 11.5., testipäivä 25.5.
aithusa, toiveissa eka, siirto 16.5., testipäivä 30.5.

Kuluneen viikon aikana olemme saaneet kuulla 4 eri vauvauutiset :/ ensin iski pakokauhu; ei taas, eieieiei. Joudun taas katsomaan kun kaikkien muiden mahat pyöristyy, vauvat syntyy, kasvaa, mahat pyöristyy, vauvat syntyy... mutta jos joku ylempi taho päätti kerran että lähipiirin seuraava vauvabuumi osuu tähän kohtaan, niin siitä vaan.

Kun ajeltiin klinikalle kyytiläistä hakemaan, matkalla radiosta tuli Jesse Kaikurannan Vie minut kotiin. Toivon koko sydämestäni että nyt vihdoin, kaikkien näiden vuosien jälkeen saamme pienokaisemme kotiin saakka.
 
Paljon onnea Tuttituulia! Ihanaa että joskus joku plussaakin! Siitä saa uskoa siihen että joskus tämä voi onnistuakin. Maltoitko odottaa viralliseen testipäivään asti ( eli tänään, vai kokeilitko jo aiemmin? paljon onnea sinulle!!!!!

Onnea kaikille piinailijoille myös! rauhallista piinailua :)
 
Ihan ensiksi Mirkulle halaus ja osanotto negasta! Nauti kesästä rennosti ja syksyyn tsemppiä uuteen siirtoon!

TuuttiTuulia onnea valtavasti, todella ihanaa :heart: Eikös sullakin ollut se Gonapeptyl siirron yhteydessä? Siis jos oli ja lumettomallakin oli, niin -hömhöm- tästähän vetää sen johtopäätöksen, että sitä tarvitaan! No joo ;) on raskautuminen kuitenkin monen asian summa.. tosiaan ihan valtavasti onnea!!

lumeton hyviä vointeja sinne pahoinvoinnin keskelle. Toisaalta, kun tietää mistä se pahaolo johtuu, niin se tieto varmaan lohduttaa? Koska sinulla on eka ultra?

Utopia tsemppiä piinistelyyn!

Aithusa sinulle myös, ihanaa kun sait lopulta kyytiläisen mukaan! Nuo päivät hoidoissa on todella hermostuttavan jännittävää, kun miettii paljonko alkioita tulee, pääseekö siirtoon ja kun lopulta saa pikkaraisen mukaan. Tosiaan raskausuutiset tuntuu vieläpä erilaisilta, kun itsekin on vähän "salaa" hommassa mukana. Ja pallomahoja tuntuu tulevan joka kadunkulmassa vastaan. Paljon tsemppiä sinulle piinapäiviin ja otahan iisisti :whistle:

Huoh, itse olen menossa viikonloppuna sylikummiksi ja pääsen vauvakontaktiin niin läheltä.. mitähän siitäkin tulee?
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille, ja onnea kovasti plussanneille! Toivottavasti raskaudet jatkuvat hyvin loppuun saakka!

Minulla on mennyt aikaa toipumiseen pettymyksestä, kun passeihin ei päästy. En ole jaksanut edistää enää mitään hoitoon liittyvää. Jotenkin todella väsynyt. Nyt pitäisi kai ryhdistäytyä, kun ei tässä kai muutenkaan lasta tule. Minulla olisikin pari kysymystä (saa vastata privana, jos ei julkisesti halua).
Millä Helsingin klinikalla te olette käyneet ultrissa ym., jos olette olleet hoidoissa Virossa?
Ja toinen kysymys: onko kukaan käynyt hoidoissa Budapestissä? Mielelläni kuulisin kokemuksia sieltä.
 
Ai niin, SS: Minäkin olin sylikummina vähän aikaa sitten, yllättävän hyvin se meni (mitä nyt oli käsille raskasta). En tietty sallinut itselleni mitään omaan lapsenkaipuuseen liittyviä ajatuksia silloin. Minusta vauvat ovat kyllä ihania, toistenkin. Tsemppiä jos tuntuu vaikealta!
 
Vielä mietityttää tuo siirretyn alkion ikä, kuinka pitkälle viljeltynä siis kannattaisi siirtää? Mites teillä kanssasisaret, onko teistä hoidoissa onnistuneissa monelle siirretty plastokystiviljelty alkio, tai minkäikäinen ?
Mulle siirrettiin blastoja, 2 kpl. Mutta en käynyt Virossa, vaan Tsekissä. Siellä siirretään kai (?) aina vain blastoja, koska niillä on suurempi todennäköisyys raskautua. Kyseessä oli PAS.

Saiga
Ainakin Fertinova on Helsingissä tehnyt Suomen puolen ultria. Varmaan on muitakin klinikoita, jotka tekevät. Tampereella oli jompikumpi (Ava tai Ovumia), jonka olen kuullut olevan ei-niin-yhteistyöhalukas tässä.

Tuuttituulia
Onnea plussasta :D!! Toivottavasti pieni jaksaa sinnitellä mukana koko sen 9 kuukautta.
 
SS on tosiaan helpompi ottaa iisisti pallomahojen suhteen nyt ainakin piinaviikkojen ajan, ei tarvitse nieleskellä sen enempiä.

Alavatsalla kiristelee ja pissittää. Malttamaton ja iloinen olo. *mäenkylläsittengooglaayhtäänmitään* ei tänään ainakaan onnistunut :whistle: opin kaikenlaista kiinnittymiskivuista ja tissioireiden laajakirjoisuudesta :LOL: Annan itselleni luvan ottaa kaiken ilon irti tästä koko rahan edestä: aion tilata herkkiä testejä seuraavaa viikkoa varten. Omissa hoidoissa en koskaan uskaltanut testata ennen virallista testipäivää (pp14).
 
Tervehdys kaikille luovutusta odottaville/luovutuksen saaneille! Olen itse luovuttaja, toista kertaa, ensi viikolla tulossa se toinen punktio. Syy miksi kirjoitan tänne on se, että halusin tutustua munasolujen saajien "sielunelämään" paremmin. Olen luovuttanut ja nytkin luovutan tuntemattomille, enkä voi edes kuvitella millaisia herkkiä odotuksia, toiveita ja paineita kohdistuu tähän operaatioon munasolujen saajien puolelta. Tai voihan sitä yrittää kuvitella, mutta jokaisen saajan tausta ja tarina on kuitenkin ainutlaatuinen.

Olen tässä aamun lueskellut näitä keskusteluja ja varsin hyvin on konkretisoitunut se pitkä tie, jota myöden te kaikki olette kulkeneet päästäksenne näihin hoitoihin ja ihan lapsen syntymään asti. Se miten itse ryhdyin luovuttajaksi jää henkilökohtaiseksi tarinaksi, ei siitä sen enempää. Muutamilta naisilta olen saanut ihmettelyä siitä, eikö minulle tule mitään "äidillisiä" tunteita, kaipuuta, jos saan kuulla että raskaus on lähtenyt käyntiin ja lapsikin mahdollisesti syntynyt. Ei. Ei tule. Tokihan lapsella on minun geenejäni (toivon mukaan fiksuja sellaisia ;) ), mutta se mikä minusta on lähtöisin on puhtaasti biologiaa, soluja. Uskon vakaasti siihen että naisen kohtu on se paikka, josta äitiys lähtee liikkelle. Kun nainen kantaa lasta 9 kuukautta, tuntee kasvun ja liikkeet, synnyttää lapsen; siinä ollaan asian ytimessä siitä, mikä tai kuka tekee äidin luovutetuista munasoluista alkavalle uudelle elämälle.

Toivon kovasti että tällä toisella kerralla raskaus lähtee saajalla käyntiin, ensimmäisillä saajilla ei tärpännyt, alkioita tuli kuudesta punktoidusta solusta kolme. Nyt olemme koittaneet tsempata suurentamalla Puregon-annosta ja pistämällä jarruja päälle jo aikaisemmin, jotta tällä hetkellä kauniisti kasvavat valioyksilöt (eli kokonsa puolesta sopivimmat, pari pientä ekstraakin taisi olla) 5 + 5 saadaan kaikki talteen.

Tsemppiä kaikille "projekteihin" ja uskoa tulevaan, pitäkää mieliala positiivisena! :hug:

Terveisin Lahja-täti.
 
Viimeksi muokattu:
hei Lahja-täti. Toimintasi on tietystikin erittäin kiitollisuutta tuottavaa meille
lapsettomille :) Ajattelet mielestäni hienolla tavalla ja olet oikealla asenteella liikenteessä.
Toivotaan, että punktiosi sujuu hyvin ja pari saa sitten lapsen :)
Hyvää jatkoa sinulle!
 
Käyn täällä silloin tällöin lukemassa, mutta aikaa kirjoittamiselle ei ole oikein jäänyt. Mielenkiintoisia pohdintoja olette käyneet lahjasoluvanhemmuudesta. Lahja-tädin ajatuksia luovuttajan näkökulmasta oli erityisen mielenkiintoista lukea. Näin lahjasolulapsen äitinä kiitän sinua ja kaikkia muitakin luovuttajia lämpimästi lahjastanne.

Ihanalle selalle kiitokset onnitteluista. :heart:

Nupulle oikein paljon onnea aprillipäivän prinsessasta! Hienoa että raskaus sujui hyvin loppuun asti! Onnittelut myös muille viime aikoina nyytin syliinsä saaneille, jos en ole teitä vielä onnitellut. :flower:

Neganneille pahoittelut. Tuuttituulialle ja lumettomalle onnittelut plussista, onneksi onnistumisiakin sentään tulee.

Utopialla piinis lähenee uhkaavasti loppuaan. Joko olet testannut...? Pidän sulle tälläkin kertaa kaikki peukalot ja pottuvarpaat pystyssä ja jään odottelemaan hyviä uutisia. :popcorn: Samat toivotukset myös aithusalle, toivottavasti tulet kertomaan ensi viikolla plussauutisia. :)

Meillä vauva-arki sujuu oikein mallikkaasti, ja pieni on kerrassaan valloittava persoona. :heart: Äitienpäivää vietettiin meillä tänä vuonna hyvin erilaisissa tunnelmissa kuin viime vuonna. Muistan silloin lukeneeni lehdestä kirjoitusta siitä, kuinka joillakin naisilla on kaksi lasta, toisilla useampia ja joillakin vain yksi - ja itkeneeni, että entäpä sitten kaikki me naiset, joilla ei ole yhtään lasta, mutta jotka olemme sydämissämme äitejä... Tänä vuonna vietin äitienpäivää lapsettomuustaustaisena äitinä. Onnellisena, kiitollisena ja hyvin tietoisena siitä, että toisinkin olisi voinut käydä. Toivon koko sydämestäni, että kaikki hoitoja läpikäyvät ja erityisesti te sitä ensimmäistä onnistumista vielä odottavat jaksatte jatkaa eteenpäin ja pitää toivoa yllä. Kaikki on vielä mahdollista!

Aurinkoista ja lämmintä viikkoa kaikille!
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Paulanna (47), neljäs, siirto syksyllä
Mirkku (43), siirto syksyllä
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS syksyllä(?)

Hoito lähestyy
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, PAS kesällä
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa touko-kesäkuussa

Piinistelijät
Utopia(27), toiveissa toka, PAS 11.5., testipäivä 25.5.
aithusa, toiveissa eka, siirto 16.5., testipäivä 30.5

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, LA 10.6.12 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12


Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Olen 9kk vanhan ihanan lahjasolu-pojan äiti. Saatiin 2010 joulukuussa lahjaksi munasoluja ja raskaus lähti alulle omien onnettomien hoitojen päätteeksi. Haluaisin tiedustella, että olisiko jollakulla saman taustan omaavalla halua tutustua? Olisi ihanaa saada myös pojalle kaveri, joka jakaa tämän historian. Asun pk-seudulla. Ilmoitelkaa onko kiinnostusta!
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

ja onnittelut Tuttituulialle, josko se plussa-aalto lähtisi tästä käyntiin.

Ultrassa käyty ja pieni vahva sydän siellä taas sykki. Meillä on käynyt todella hyvä onni luovuttajan suhteen, sillä toinen siirto ja toinen plussa.

Seuraavan kerran menen sitten taas viikon päästä, verenvuotojahan ne ultrat eivät estä, mutta tiedän ainakin tutulta lääkäriltä mikä tilanne on.

Lumeton ja pikkuruinen kakkonen
 
Hienoa kuulla sinusta Cava :) Mukavaa, että vauva-arki siellä sujuu mallikkaasti, vaikka lapsettomuuden tuska mukana kulkeekin. Tuskin siitä koskaan pääsee kokonaan eroon vaikka kuinka omaa pientä hellisi : /

Niin ja kiitos Cava kysymästä, testin uskalsin eilen (pp9) tehdä, kun alkoi niin kuvottaa ja rintaliivitkin ahdisti. Ja selvä plussahan siihen pärähti! Joskaan sitä ei vielä oikein osaa todeksi uskoa. Seuraavaksi sitten digitesti virallisena testipäivänä pp14 varmistamaan asiaa. Veritestiin menosta en vielä ole varma, kuulemma ei ole enää pakollinen meidän klinikalla.

Lumettomalle onnittelut hienoista ultrakuulumisista! :flower:

Suskuliinille onnea pojasta :)

Kiitos kaikille piinailutsempeistä =) Kovin toivon plussaa myös piinailutoveri aithusalle :) Ihanaa, että onnellisin mielin piinailet siellä.

Utopia pp10
 
Utopialle sylintäydeltä Onnea ! Mahtava plussa jo pp9 ! Millä testillä testasit ? Ja mitä on kauppanimeltään ne herkät testit ? Itse en tunne kuin ClearBluen testit ja apteekin testit; ei vissiin ole niitä herkimpiä...
Mukavaa lukea näitä iloisia uutisia täältä; antaa itsellekin toivoa tulevaan.

Ihania aurinkoisia päiviä kaikille !
 
Huomenta!

Kiitos tosi paljon kaikille onnitteluista! Tää palsta on niin mun sydämessä ja ihmiset täällä on niin ihania! Omista vastoinkäymisistä huolimatta jaksatte iloita muiden puolesta, se on aivan mahtavaa!

Utopialle onnea plussasta!!! Mirkku; minä testailin keskiviikkona jo (vir.testipv oli pe) ja siihen testiin tuli jo haalea viiva. Oireita ei paljon ollut, mutta jotain kuitenkin. Mitään rintatuntemuksia ei ollut, joita taas monella on... hmmm on tää niin vaihtelevaa.

Mä kävin hcg-verikokeessa, vielä toistamiseenkin, kun halusin nähdä että arvo varmasti lähtee nousuun. Mulla on taustalla km, joten se tekee super-varovaiseksi...

Tosta lapsettomuusajatuksesta pitää kommentoida omia fiiliksiä, vaikka mulla on tämä pieni tyttö, koen ikuisesti olevani lapseton sisimmässäni. Vähän vaikea selittää, mutta koen esim suunnatonta myötätuntoa lapsettomuudesta kärsiviä kohtaan ja seuraan aiheeseen liittyviä artikkeleita ja Simpukka-lehteä ja ohjelmia ym. Mieheni ei ymmärrä ollenkaan, jos olen todella liikuttunut lapsettomien päivänä ja suren heidän mukanaan, ei sitä osaa edes läheiselleen selittää. En tiedä onko muilla lapsettomilla raskautuneilla samoja fiiliksiä? Kai kun sen on niin omakohtaisesti kokenut, se jättää ikuisen "arven".

Kiva kuulla Cavan vauva-arjesta, hienoa että kaikki sujuu. Taas kerran huhuilen Aliisaaaaa...????

Kiva olisi aina kommentoida kaikkia henk.koht, mutta käyn täällä kerran pari viikossa, niin kaikkia tapahtumia ei aina muista. Tsempit piinistelijöille nyt ainakin!!!
 
Tuttituulia, jaan aivan samat ajatukset kanssasi lapsettomuudesta. Vaikka meillä jo yksi lapsi on, tunnen aina olevani ns. lapsellinen lapseton. Meillä tosin myös mieheni jakaa tämän tunteen. Omaa tyttöämme odotimme niin kauan ja sen jälkeen on ollut useita raskaita pettymyksiä. Se on jättänyt pysyvän jäljen meikäläiseen.

Aurinkoista päivää ja Lahja-tädille suurkiitos antamastasi lahjasta.
 
Utopia aivan mahtavaa! Onnea!
Tuttituulia ja Lumeton onnea matkaan, etappi kerrallaan :wave:
Nuppu ja Cava ihanaa lukea teidän tarinaanne, pimeänä hetkenä antaa toivoa tulevaisuuteen.
Kiitos kaikille tsemppauksesta, vain te tiedätte ja ymmärrätte missä mennään, miltä tuntuu.
Lahja-täti sanat eivät riitä kertomaan, kuinka kiitollisia olemme luovuttajalle.

En halunnut mennä apteekkiin, koska näköjään monessa paikassa testit on ah niin huomaavaisesti laitettu ihan omaan hyllyynsä jotta varmasti kaikki paikalla olevat huomaavat minkä hyllyn pakkaustietoja tavaan (pään yläpuolella lukee vielä epätietoisille -RASKAUS-), joten katselin eri nettikaupoista ja sieltä valitsin hcg>20 näyttävät testit. Olikohan niin että perustestit näyttää arvolla hcg>50 plussaa.. Tulivat jo postissa huomaamattomassa kuoressa.

Alavatsalla kiristelee, hajuaisti on 10x herkempi ja vaihdoin liivit toppiin kun alkoivat ahdistaa. Lugen aloituksen jälkeen masu alkoi pömpöttää ja naapurin rouva jo silmäili merkitsevin katsein kukkapenkkiä kastellessani. Se siitä "työrauhasta"

Klinikalla oli mainos uudesta kirjasta Ei kenenkään äiti. Ostan sen sitten kesälomalla, joka tapauksessa.

aithusa pp 6
 
Utopia, ihanaa! Onnea, onnea, onnea! Vähän aavistelinkin, että päräytät plussan testiin... =)

lumeton, onnea ultrakuulumisista. Toivon niin kovasti, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin. Olet joutunut kokemaan kohtuuttomia vastoinkäymisiä ja menetyksiä, joten nyt jos koskaan olisi aika kaiken sujua hyvin.

Tuuttituulia, onpa helpottavaa kuulla, että en ole ajatuksineni yksin! Olen potenut nyt lapsen synnyttyä hirveää syyllisyyttä siitä, että tunnen olevani samalla sekä äiti että lapseton. Mielestäni se ei johdu millään lailla siitä, että lapsi on saanut alkunsa lahjasoluhoidoilla, vaan nimenomaan pitkästä ja raskaasta lapsettomuustaustasta. Meilläkään mies ei oikein ymmärrä, miten lapsettomuus ei lapsen syntymän myötä pyyhkiytynyt pois. Toisaalta hän kokee lapsettomuuden muutenkin eri tavalla: hänestä lapseton on vasta sitten, jos hoidot joudutaan lopettamaan tuloksettomina. Kaiken huipuksi tunnen syyllisyyttä siitäkin, että toivoisin tuolle meidän pienelle ihmeelle vielä joskus sisarusta, vaikka tuskin edes lähdemme koskaan toista yrittämään. Syyllisyyttä siis siitä, että onko minulla oikeutta toivoa enää enempää, kun olen jo saanut näin paljon, eikä kaikilla ole sitä ensimmäistäkään. Epäilen, että aika harvalla ns. "normaalisti" (siis ilman hoitoja) lapsen saaneella on samanlaisia ajatuksia, vaikka enhän voi sitä mitenkään tietää...
 

Yhteistyössä