Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Miisamari 6300 on luovuitus munasoluhoidon hinta johon ei vielä sisälly lääkkeet eikä ne 2 ultraa jotka kävin täällä suomessa. Eikä tietenkään lennot Riikaan.
Nyt meillä pakkasessa ne 6 plastoa, ja jos niitä tarvitsemme maksaa Pas 1000 e kerralta+ taas lääkkeet ja ultrat ym.. Mutta suomessa koko palkkä hoito naksaa tuon 7300e ..
 
Heippa taas kaikille!

Oon käyny aina välillä lukasemassa, mutta laiska olen ollut kirjoittelemaan.

Me käytiin viime viikolla alkionhakureissulla Tsekeissä ja Reprofitin klinikka jätti kyllä positiivisen kuvan! Suosittelen lämpimästi! 2 alkiota siirrettiin: toinen top-hatching basto ja toinen 1-2 lk juuri muuttumassa blastoksi. Oikein hyvät alkiot siis saimme kyytiin. Toiveikkaana olemme!

Olotilasta en tiiä sanoa mitään. Nippailuja on ollut ja inasen myös punertavaa vuotoa pp.4 kohdalla, muuten ei erityistä mitä nyt sitten nuo lääkityksestä johtuvat jutut.

Typyliini pp.6
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Tinulinen (32) eka haaveissa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
amv (34) eka, tarve lahja-alkioille, polyypin poisto tulossa joulukuussa
Älinä ()
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka

Hoito lähestyy
Sharlin (35) eka haaveissa, siirto vko 46
Olki ( ) toiveissa eka, siirto vko 47
Hillevi (40+) haaveissa eka, pas vko 47

Piinistelijät
Lapseton_87, toiveissa eka, siirto 27.10, testi 10.11.
Utopia(25), haaveissa eka, siirto 28.10., testi 11.11.
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi), siirto 1.11. testi 15.11.
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, siirto 2.11.
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, PAS 3.11. kotitesti 17.11.
plastex (33) eka yrityksessä, 2 alkion siirto 4.11., testi 15.11.
Lotta(33) toiveissa eka, 2. lahjasolu ivf, pas 10.11.

Plussanneet :)heart: = sydämet nähty ultrassa)
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 21.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175
Tyyne73(36) haaveissa eka, 2 pakastealkioadoptio pp13 hcg 109 :heart:
Hathor (34), toka, pp14 hcg 381, ultra 18.10. :heart:
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta plussa 7.10 LA 11.6.-10 :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Olemme 35/35v aviopari ja olemme yrittäneet saada lasta jo useamman vuoden ajan. Ei raskauksia. Yrietty inseminaatiota ja IVF /ICSI Suomessa ilman tulosta.

Kävimme lahjamunasoluhoidoissa Unkarissa. Otimme sinne yhteyttä n. 1,5 kk sitten ja samantien löytyi munasolunlajoittaja. Munasoluja tuli yhteensä 18 ja blastovaiheeseen pääsi 8 munasolua. Kävin vasta siirrossa (siirrettiin 2 alkoita) ja nyt sitten vaan odotellaan... Jännittävää aikaa ja pelottaa että miinustahan se testi näyttää!
Hinta oli 3800 euroa + lennot ja majoitukset.
Mutta haluaisin tietää mitä lääkkeitä teille on annettu siirron jälkeen?
Itse joudun käyttämään Trentalia, E-vitamiinia, Progesteron piikkejä ja Luegesteroneita. Ja Estrogenia. Eli hirivittävää määrää lääkkeitä.
Entäpä mitä lääkkeitä ootte käyttänyt ennen siirtoa?
Tyytyväinen olin hoitoon ja palveluun.

Onnea kaikille ja toivotaan plussia!!!!!!

Maija
 
Maija, kuulostaapa hyvältä, kovasti onnea piinailuun! Mekin juuri selvitellään hoitomahdollisuuksia luovutetuilla, haluaisitko kertoa mikä tuo teidän klinikka Unkarissa on nimeltään? Saitteko tietoja luovuttajasta (tai peräti valita hänen ulkoisia piirteitään?)?
 
Olki: Luulen, että hyvinkin nämä lääkkeet voivat aiheuttaa mielialan herkkyyttä. Joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuslistassakin tämä muistaakseni mainitaan.

Typyliini: Pidän peukkuja kyytiläisille! Hienoa, että on eka piinisviikko jo takana.

Maija75: Hienoa, että löysitte hyvän klinikan Unkarissa ja on nyt kyytiläiset matkassa! Minulla on lääkkeinä pari viikkoa ennen siirtoa alkavat Progynova (kasvattamaan limistä) ja kortisoni (Dexametason), sitten muutama päivä ennen siirtoa alkaa Progesteron ja Klexane (jokin verenohennuslääke), B-vitamiini ja foolihappo.

Oma tilanne: No niin, nyt on kyytiläinen matkassa. Blasto selvisi hyvin sulatuksesta ja toinen alkio jäi vielä pakkaseen. Olen niin pitkän linjan negaaja, että en paljon uskalla toivoa, mutta silti oli tänään hyvä fiilis tuolla siirrossa. Yritän tässä miettiä, että eihän sitä koskaan oikeasti voi tietää. Täytyy vain toivoa ihmettä :)

Peukuttelut kaikille piinistelijöille!!
 
Viimeksi muokattu:
Lotalle onnea kyytiläisistä. Samoin onnea kyytiläisistä myös Typyliinille ja Maija75:lle. :) Toivotaan, että nämä syksyiset salamatkustajat viihtyisivät kohdun suojissa hyvin :) Ja pahoittelut Olki sinulle hoidon siirtymisestä :/

).( Täällä malttamattomana sorruin testaamaan jo eilen päivällä. Ensin sain Sofi One Step- testillä haalean viivan ja sit tein varmistukseksi vielä Clear Bluen digitestin, jonka ruutuun sitten ilmestyi "raskaana, 1-2" :) Huomenna menen vielä veritestiin, jotta saan kunnolla varmuuden. Tuntuu ihan utopistiselta tämä kyllä nyt, olin niin valmistanut itseäni toisenlaista tulosta varten...

Utopia ja Pioneeri pp13 tai siis rv 4+1 (?)
 
Huippuonnittelut plussasta Utopia! Jaksamista huomiseen päivään ja veritestin tulosten odotteluun. Nyt on selvästi tämä plussasuma avattu :) Pidän peukkuja myös muille tämän viikon testaajille Lapseton_87 ja Iida-Karoliina!
 
Onnea utopia :) tästä se plussapino taasen alkaa. Tsemppiä kaikille testaajille.

Sharlin paljon plussa puhuria sinulle täältä puhaltelen siirtoon ja toivotaan että pieni kovasti tarraa kiinni :)

Kaikille kaikkea hyvää missä kohtaan askeleenne tällä hetkellä kulkeekaan

Sela ja Pikkarainen ( huomenna poksuu 30 )
 
Utopia, paljon onnea plussasta! :flower:

Maija75
, tervetuloa pinoomme ja onnea piinapäiviin! Haluatko tietojasi (mitä?) listaamme?

Peukut pystyssä lähipäivien testaajille! :heart:

Ja isovarpaat pystyssä pian siirtoon meneville! :heart:

Minulla siirto ensi viikon jälkeen...
:wave: Hillevi
 
Kiitokset onnitteluista :) Kävin tänään verikokeessa, mut vastauksen saa vasta maanantaina tai tiistaina... Sitä se on kun asuu kehä III:n ulkopuolella. Tein vielä tänään uudelleen sen Sofi One Stepin liuskatestin, josta edellispäivänä sain haalean viivan ja tänään se oli jo selvästi vahvempi. Nyt vaan rauhallisin mielin jatketaan eteenpäin. Olen päättänyt olla murehtimatta turhia, sillä ne pahat asiat taitaa tapahtua murehtimattakin, jos niin on tarkoitettu.

Voimia Iida-Karoliinalle lähestyvään testipäivään. Josko sielläkin kramppailu toisi toivottuja tuloksia :hug: Samaten jännitän myös kaikkien muiden samoihin aikoihin testailevien tuloksia :)

Ja paljon plussatuulia Sharlinille ja Hilleville lähestyviin hoitoihin. On tämä varsinaista jännitysnäytelmää :)

Sela ja Pikkarainen ehtineet jo mahtaville viikoille :flower: :)
 
Onneksi olkoon Utopia! Hienoa! :)

Toivottavasti muut piinailijat ja hoitoon menevät seuraavat perässä!

Itsellä ei ole tapahtunut juuri mitään viime aikoina. Tässä eletään päivä kerralla ja toivotaan parasta. Vasta 1,5 viikon päästä on ultra, silloin olen jo mennyt 5 viikkoa ilman ultraa tai sydänäänten kuuntelu, eli ei mitään todisteita mistään. Mutta lääkkeitä olen vähentänyt ja ne loppuvat kokonaan nyt viikonloppuna, joten oletan että kaikki on hyvin kun ei ole vielä mitään ongelmia tullut siitä. On tämä odottelu aika rasittavaa, kun ei voi olla varma mistään. Viime raskaudessa olin jo ostanut ekat pienet sukat tässä vaiheessa, nyt ei ole käynyt mielessäkään tehdä mitään niin uhkarohkeaa! Pahoinvointia ei ole juurikaan ollut, mutta kylmä ja väsy on koko ajan. Ja NÄLKÄ!

Terv. Hathor rv 10+6
 
Utopialle Hurjan paljon onnea!
Kiitos sempistä. Kyllä pelottaa tuo testin tekemenin. Nyt sellaiset fiilikset että ei tämä meidän juttu onnistunut. Masis iskee jo valmiiksi vaan minkäs teet..otettava vastaan mitä tuleman pitää.

Plussa onnea muille piinisteliöille kuitenkin!
 
Hei, olen pari viikkoa taustaillut ja lukenut ahmien koko palstan, ja nyt uskaltaudun mukaan. Olen 40+ ensimmäisestä lapsesta haaveileva. Hormonihoidot aloitimme puolisen vuotta sitten, mutta nopeasti selvisi että omista munasoluistani ei ole mihinkään. Miehen simpat ovat kunnossa ja niinpä lääkäri kysäisi, miltä tuntuisi ajatus lahjasolusta. Oli yllättävän helppo vastata, että jonoon vain. Mieskin innoistui tästä mahdollisuudesta. Edessä on nyt pitkä jono ja odotus hoitoonpääsystä.

Superkiitokset, kun avoimesti kerrotte hoidoistanne, onnistumista ja epäonnisista hetkistä. Niistä on ollut iso apu, kun olen miettinyt mitä tehdä. Tällä palstalla on muutenkin mahtava henki, tuette ihanasti toisianne ja monet kyyneleet olen vuodattanut lukiessani kuulumisianne. Täältä löytyi myös yksi uusi vaihtoehto eli Tarton adoptiosolut. Mietin parhaillaan, josko siinä olisi meille hyvä vaihtoehto. Kuka se sanoikaan, että adoptiosolu on tasa-arvoinen, kun niissä ei ole kumpaakaan. Vähän hoidoissa (ja iässäni) pelottaa suuri keskenmenoriski, sitä en ollut ennen tajunnutkaan. Mutta teidän kokemustenne perusteella siitäkin selviää ja jaksaa yrittää uudelleen.

Tähän saakka olemme olleet onnellisia kahdestaankin, mutta on hassua miten sitä muuttuu, kun tekee päätöksen että nyt yritän kaikkeni vauvan saamiseksi. Ennen eivät vauvakuvat hetkauttaneet, mutta nyt ystävän lähettämä kuva vastasyntyneestä pienokaisesta sai kovan tunnemyräkän aikaan. Tätä se ilmeisesti tulee tästä eteenpäin olemaankin. Toivottavasti jonain päivänä se haave myös toteutuu - niin minulla kuin teillä muillakin! :)

Toivottavasti otatte minut mukaanne, olisi hienoa kuulua tähän porukkaan.

Ensimmäisestä plussasta haaveillen MariIrina
 
Moikka!

Miisamari: klinikka on Isida ja voin suositella sitä. Kaikki toimi moitteettomasti. Lähetin sinne kuvan itsestäni ja ne "valkkas" mun näköisen luovuttajan. Sain tietää iän, pituuden, painon, silmien värin ( ja kaikki täsmäs muhun aika hyvin: mulla vaaleat hiukset ja luovuttajalla vaaleanruskeat, mutta ei haittaa sillä mun miehellä on lähes musta tukka...). Halusin hoidot nopeasti, enkä halunnut "tuhlata" aikaa täällä Suomessa jonotteluun, kun ikääkin on 35.
Nyt mulla on progesteronipiikkejä, joita pistän joka päivä. takamukseni on ihan kipeä pistoksista, mutta ne sanoi siellä Isidassa että toimii paremmin kuin progesteroni emättimestä joten kai se on kärsittävä... Onko kukaan muu pistänyt progesteronia? voiko sitä ottaa suun kautta? onko kellään tietoa?
Ensi tiistain on testipäivä ja nyt jännittää...Mitä hcg arvoja teillä on ollut pp14?
Utopia: onnea positiivisesta testituloksesta!!!

Onnea kaikille tässä porukassa!!! Ja paljon raskauksia ;-)

Maija
 
MariIrina,tervetuloa mukaan! Mikäli pitkä odotus ei sovi suunnitelmiin, niin suosittelen kyllä juuri Tarton klinikkaa. Siellä vaihtoehtoina sekä lahjasolut että alkioadoptio. Kumpaankaan ei ole jonotusaikaa ja palvelu on hyvää. Onnea tiellenne, minkä sitten valitsettekin!

Utopia, onnea plussasta! :) Täällä myös pp 9 vähän ruskeaa vuotoa, joten toivon seurailevani esimerkillistä tietäsi....

Onko lapseton87 testannut? entä meinaako Iida-Karoliina testata tänään? Tsemppiä kaikille meille pian testaaville! Elämme jännittäviä aikoja! Repäistääs hurja plussa-aalto!

Plastex, pp 9
 
Lapseton87 kuulumisia edelleen täälläkin jännitetään..

Tervetuloa minunkin puolesta MariIrina!

Plastex kuulostaa ihan hyvälle, pidän niin peukkuja maanantaille d:)b

Kiitos onnentoivotuksista! Tulen sitten ensi viikolla kertomaan viron kuulumisia..
Luin sellaisesta tutkimuksesta, että O-veriryhmään kuuluvilla saattaisi munasolureservi loppua aiemmin ja fsh arvot nousta. Itse en tiedä mihin veriryhmään kuulun, mutta isäni on O, eli 50% mahkut että minäkin olen.. sopisi kuvioon.
 

Yhteistyössä