Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Täällä on nyt monta, jolla jännät paikat. Voi ei ole se tunne unohtunut. Itse asiassa kamalaa. Minäkin toivon sydämestäni, että onnistaisi. Nuo tuntemukset ovat kyllä niin hankalat tulkita. Yhdessä talvella tehdyssä hoidossa olin satavarma, että raskaana, vaikka pissatesti nega ja tässä taas, että pieleen meni.

Vielä kolme yötä. Ainoa pelko, ettei käynnistetäkään. Toisaalta mielenkiintoista, että minulla alatiesynnytykseen aikaa parikymmnetä vuotta. Ensimmäinen kunnon supistus voi palauttaa äkkiä maan pinnalle, että missä mennään, mutta so what. Niin lyhytaikaista ja hyvä palkinto.

Peukkuja, peukkuja ja vielä peukkuja Discovery 38+0
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen
Tinulinen (32) eka haaveissa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Olki ( ) toiveissa eka
plastex (33) eka yrityksessä
Lotta(32) toiveissa eka
Utopia (25) POF, toiveissa eka

Hoito lähestyy
Hillevi (40+) haaveissa eka, lokakuun alussa pas
Älinä (40+) ekasta haaveileva, pas
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, siirto lokakuussa

Piinistelijät
Hathor (34), toka haaveissa, pas viikko 37
amv (34) eka, luovutetut solut -hoito (2 alkion tuoresiirto)
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, pas viikolla 38 (2 alkiota)

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175 :heart:
Tyyne73(36) haaveissa eka, 2 pakastealkion adoptio 5.8. pp13 hcg 109 :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Viimeksi muokattu:
Arvatkaa mitä...?

Se oli positiivinen! :)

Kun tein testin, olin kyllä jo ihan varma että olen kuvitellut kaikkea enkä voi millään olla raskaana. Sitten vielä testi oli sellainen johon se viiva tulee tosi hitaasti, pidin sitä hetken kädessä eikä siinä ruvennut näkymään mitään (ei kyllä kontrolliruudussakaan...) joten laitoin testin pöydälle odottamaan ja menin suihkuun. Mies sitten muutaman minuutin päästä otti testin käteen ja sanoi että jaahas, mitä tässä nyt pitäisi näkyä sitten? Masentuneena sanoin että no molemmissa pitäisi olla jotta se on positiivinen, mutta eihän siinä vissiin mitään ole. Hän näytti mulle testin ja sanoi että mitä höpötät, näkyyhän niissä molemmissa! Ja siellähän se viiva näkyi, vähän hailakkana ensin mielestäni, mutta ihan selvä kuitenkin! Siinä kun sitä viivaa katsoin tajusin, että oikeasti en ollut uskonut enää koskaan näkeväni positiivista tulosta raskaustestissä. Tuntui tosi ihmeelliseltä ja ihanalta!

Tänään aamulla tein uuden testin, ja siihen tuli sitten jo selvä viiva :) Kävin myös veritestissä, ja tulos tulee vasta keskiviikkona täälläkin! No, näillä viivoilla pärjää hyvin keskiviikkoon asti :)

Nyt pitää soittaa klinikalle ja kertoa uutiset :)

amv, nyt pidän vaan peukkuja sinulle että sinunkin lopputulos olisi positiivinen!

Hathor, raskaana :):)
 
amv
Onnea Hathor!!! Mahtavaa, hienoa! :D :heart:


Mä tajusin nyt yhden jutun: 6:ssa lahjasoluhoidossa (lukuun ottamatta kevään lahja-alkiosiirtoja) joku on piinaillut mun kanssa samaan aikaan ja aina se toinen on saanut plussan ja minä en... Toisen onni on siis ollut mun epäonni. :( Voi kun tuo kaava ei enää toistaisi itseään!


amv (ehkä jo tänään veritestiin... tikkuun en pissi)
 
Onnea Hathor, aivan ihanaa :flower::flower: . Kyllä tuo varmasti on niin mahtava tunne, nauti täysin siemauksin!

Ja mulla on kyllä vahva tunne, että amv tulee perästä.. nyt ei mitään kaavoja epäonneen kaavailla, vaikka ymmärrän hyvin tuon pelottavan ja ahdistavan tunteen, mitä lähemmäksi testipäivää mennään. Mutta kuulostaa niin hyvältä kaikki oireet ja muut, että kyllä se kuule saattaa onnistua!

Kuinka kauan olette oikein yrittäneet.. onko teillä ollut omia hoitoja lahjasolujen lisäksi, kun en muista taustoista..? Ja kuinka monta eri luovuttajaa olette käyttäneet..?
 
Hieno Hathor ! Minulla kävi tuplista niin, että viskasin jo vihoissani testin kaatoaltaaseen, kun tuli tosi nopeasti vain yksi viiva. Mies kiikutti testin hetken päästä perässä makkariin, jonne oli suruissani linnottautunut ja totesi, että onhan tässä kaksi. Niin ja kaksihan siellä olikin ;).

amv älähän lannistu ! Kyllä sieltäkin positiivinen jo pärähtää.
 
:heart:Hathor :heart::heart:

Tämä on ihan mahtavaa, onnea!!!!! Mä uskoin tähän ja oon nyt ihan ikionnellinen, aivan mieletöntä!!!!!!!!! Mäkin heinäkuussa kun testasin ja näin haalean viivan, niin ajattelin että kemiallinen raskaus. Se ei oikein heti mene tajuntaan kun se tuntuu niin ihmeelliseltä. Sä oot raskaana! Mahtavaa, upeaa ihanaa, superia!!!!
 
Heissan! Joku täällä kyseli luovuttajan hoidoista? Minä olen kahdesti luovuttanut munasolujani. Ensin piikitin Puregonia sanoisinko viikon verran ja sitten Puregonin lisäksi toista (hidasti omaa hormoonitoimintaani ja saattaa kuulemma ehkäistä kiinnittymistä) lääkettä noin 4 päivää ja sitten otin irrotuspiikin ja siitä, oliko se nyt 36h oli punktio. Eli luulisin, että mentiin ns.lyhyen hoitokaavan mukaan.

Onnea plussista:heart: ja voimia tämän vaikean asian kanssa yhä kamppaileville:hug:
 
Hathorille hurjan paljon onnea! Aivan mahtavaa!

Ja tosiaan minäkin uskon että amv tekee perässä saman :)

Itse kävin tänään testikierron vuoksi ultrassa ja limis oli kasvanut 8mm:iin ja kuulemma rakennekin näytti oikein hyvältä, joten saatiin siis Progynovalla toivottu tulos. Mieluusti olisin jotain siirrettävääkin ottanut matkaani mukaan :D mut täytynee vaan maltaa odotella edelleen. Mut hyvillä mielin eteenpäin. :)

Ihanaa kuulla positiivisia uutisia samassa veneessä olevilta! Taitaa tulla hyvä syksy :)
 
Hei, ja ihanaa onnea hathor ja toivotaan että amv tulee perässä.

Tsemppiä piinistelyyn OnniUnelma, kiva että on paljon aktiviteettia palstalaisilla.

Omaa napaa...tänään olin ekaa kertaa uuden oma lääkärin tai oikeammin hänen sijaisensa vastaanotolla ja olipas iloinen yllätys. Rempseä kannustava naisihminen joka vakuutti mulle että en saa kuljeskella huolestuneena vaan tulisin aina mieluummin kontrolliin. Kaikki oli ok pikkuisella...ne ihanaiset sydänäänet :heart: vaikkakin pikkuinen protestoi moista napakoilla potkuilla niin että lääkäriä nauratti. Sf kasvanut viikossa sentillä, painoa tullut vain 0.5 kg (jibii) kolmessa viikossa, tosin yhteensä 12 kg, pissa ja verenpaineet ok. Olin myös sokerirasituksessa, ja arvot paaston jälkeen ja tunnin ja kahden arvot oli 4.1, 8.8, ja 4.9 eli käsityksen mukaan ei huolta :)

Edelleen mietin missä ovat teekuppi ja tuuttituulia?

halauset kaikille lokakuu 27+1
 
Ihanaa Hathor :heart: Paljon onnea plussasta!

Myös amv:lle tsemppiä vielä ja hyvän hcg-lukeman toivotukset! :hug:

Meidän pas siirtyy kuukaudella, minulla borrelioosiepäily ja ne antibiootit eivät sovellu raskaana olevalle (14 pv. kuuri). Eli ei sitten päästä piinailemaan yhdessä Minni ja Älinä.

Hienoissa merkeissä alkoi pinon viikko, toivottavasti kaikilla positiivinen viikko!
Hillevi :wave:
 
Hillevi olipa huono tuuri, kyllä ne punkit on ärsyttäviä! Mutta tärkeää hoitaa, ettei tule ikäviä oireita joskus myöhemmin. Päästään ehkä sitten yhdessä piinailemaan, sillä luulen, että meillä hoito joskus marraskuussa..
 
Älinä
Ihania uutisia....
onnea Hathor, ja amv testaa perässä plussan!!!
Harmi ettei päästä yhdessä piinaileen, Hillevi...
Oliko Minnillä siirto nyt keskiviikkona?
Ihanaa viikkoa kaikille!!!
 
IIIIIHANAA Hathor! Onnea mielettömästi =)

Voi että Hillevi. Miksi taas sinulle....:mad: Mut parempihan se on tuollainen hoitaa ajoissa.

Alinä, kyllä vaan siirtoon olis matka keskiviikkona. Mites se sinulla olikaan?

Lokakuu, ihanaa että kaikki pikkuisella hyvin edelleen.

Aurinkoista syysviikon jatkoa toivottelee siirtoa odotteleva Minni
 
amv
Moi

Hathorilla on varmaan tunnelma katossa :)

Toivottavasti toivotuksenne toteutuu mun osalta! Kiitos edelleen! :flower: En käynyt vielä veritestissä... Nyt alkaa kyllä epätoivo vallata (mullakin) mielen. :(

Mutta Hillevi: Voi kurjuuden kurjuus, kun kaikenlaisia esteitä tulee sulle eteen... :( Onneksi tosin epäiltiin nopsaan (?) ja hoidetaan mahd. borrelioosi. Olen lukenut kauhutarinoita siitä, kun ei ole hoidettu. Ei kiva!


Lokakuulle onnittelut, että teilä kummallakin kaikki hyvin :)

Ja mukava lukea, että Utopialla on hyvä fiilis, vaikkei siirtoa vielä tehtykään. Onko sulla - ja teillä muilla - tullut Progynovasta pää kipeäksi? Mulla on ollut nyt muutaman päivän, ja yleensä ei ole. Tosin Progynovat aloitin jo noin 4 vk sitten eli voisko nyt vasta aiheuttaa...:rolleyes:


Sharlin: Tosiaan, aika vaikeaa on uskoa, että monta kertaa toistunut kaava ei enää pätisi... Huoh! Meillä on hoitoja takana 2,5 v ja ollaan tahkottu aikamoisella vaudilla, kai. Eli omilla soluilla 3 ICSIä (ei alkioita, miehellä vain muutama huonolaatuinen siittiö), 4 lahjasiittiöinseminaatiota, 2 ICSI lahjasiittiöt + mun munasolut (molemmat kerrat 2 alkiota) ja sitten keväällä 2 krt yhden lahja-alkion (blastot) siirrot (toisella krt alkio oli niin huono, et saatiiin ilmaseksi). Kaikista hoidoista puhtaat negat, paitsi ehkä siitä paremmasta blastosta kemiallinen raskaus. Hcg:tä ei sillon mitattu. Mut sillon olin ihan 100 % varma, et oon raskaana: oli tosi tyyni olo (=tunsin olevani raskaana) ja venytellessä jne. alkoi kohtua polttaa (repäisykipu?). Nyt ei ole kumpaakaan noista :(
Aika paljon siis pettymyksiä takana meilläkin, joten on vaikea uskoa, että vihdoin meidänkin onni kääntyisi. Joku kyseli limakalvosta. Mulla se on ollut aina, erilaisissa hoidoissa, tosi hyvä, yli 10 mm.
Helpointa olisi, kun testaisi niin päästäisi itsensä ja teidät muut piinasta. Eikä tarvitsisi spekuloida ;)

T. piinaileva ja piinassa pitävä amv
 
Hathor: Onnea plussasta, mielettömän hienoa, että syyskuun plussalista aukesi!

Hillevi: Kurjaa, että hoito siirtyy kuukaudella, mutta vääjäämättömästi hoito on sieltä kuitenkin tulossa. Voi olla, että piinistellään yhtä aikaa. Käyn keskiviikkona lääkärissä ja kuulen sitten aikataluista tarkemmin.

Amv: Kylläpä tekstisi kuulosti tutulta, kerta kaikkiaan! Mietin jo joskus, että tervetuloa vain piinistelemään minun kanssani, niin plussatulos on ihan taattu. Meidän pitäisi joskus ajoittaa piinikset yhtä aikaa, niin sitten ihan väistämättömästi jompi kumpi plussaa :p Mutta siis, peukuttelen hurjasti, että tähän hoitoon teidän epäonnenne katkeaa lopullisesti!! Kyllä tähän syyskuuhun vielä toinen plussa täytyy saada :)
 
Heissan kaikille!!

Heti ekaksi Onnea Hathorille!! Noita testin tutkimistarinoita on aina mukava lukea, kun ne on niin ainutkertaisia kullekin ja niin omia, miehen kanssa yhteisiä. Tulee omat testailut elävästi mieleen.

Kiitos kuulumisia kyselleille, täällä kaikki hyvin! Olen nyt viikoilla 33+3, jo! Huh huu miten aika on mennyt vauhdikkaasti. Olen voinut tosi hienosti ja pikkuhiljaa jo uskaltanut sisustaa vauvan huonetta ja hankkia vaunut. Niin se pieni pelko vaan on mukana näköjään loppuun asti. Vatsa sanotaan pieneksi, hyvä niin, sillä se helpottaa kaikkea arjessa, varsinkin tätä työntekoa, jota oli tosin enää pari viikkoa jäljellä. Painoa on tullut 11 kg ja yritän ettei enää tulisi lisää... :)

Olen käynyt lukemassa viikoittain teidän kuulumisia ja nyt näyttää, että monelle tapahtuu hiljaisen kesän jälkeen! Toivon sydämeni pohjasta kaikille onnistumisia, kyllä täällä on mukanaeletty kaikkien vaiheissa ihan täysillä. Niin elävästi kertailee myös omia useita siirtoja ja punktioita ja passeja ja iloja ja suruja. Tsemppiä kovasti kaikille!

Hillevin puolesta harmittaa, kun tuli taas hidaste, mutta edessähän se on taas nopeammin kuin huomaakaan. Amv:n vastausta odotan myös jännityksellä.

Raskautuneille oikein paljon terveisiä! :wave: Discoveryllä on jo vauvan näkeminen tosi lähellä! Lokakuulla kanssa jo viikkoja rutkasti kasassa, kyllä se vaan tuntuu aika menevän vauhdilla! Mites mun pitkäaikainen piinailu- ym kaveri Aliisa?? :) Oletko jo siirtynyt äippälomalle ja tule kertomaan miten on menny!!

Oikein onnistavaa syksyä kaikille!! Mulla on tänään "viimeinen" lääkärikäynti, jossa selvitetään miten päin tää meidän jumppari on. Hassu juttu sattui eilen, olin mun vanhemmilla pari päivää ja vauva oli eilisen "hiljakseen" liikkui tietty vähän, kun oikein kummipoikakin odotti käsi vatsallani, että miltä ne liikkeet tuntuu. No tulinpa kotiin ja vauva kuuli iskän äänen, niin johan alkoi temuta ja heilua innoissaan. Voiskohan olla oikeesti, että kuuli tutun äänen vai onko tää vaan tätä mun toiveajettelua, kun kuulostais niin jotenkin söpöltä... :D

No siinä kuulumisia täältä, vielä ehdin pyöriä täällä ahkeraan teitä tiirailemassa, 6,5 viikkoa on vielä h-hetkeen...

Halein ja kannustavin terkuin Tuuttituulia!! =)
 
Onnea Hathor ! Aivan mahtavaa! :)

Ja tosiaan täälläkin toivotaan, että Amv tulisi samoilla linjoilla perässä. Itsekin joskus välillä aina sorrun tuohon samaan ajatteluun, että jos toiset onnistuu, niin ei me ainakaan.. mutta se on vaan sitä epäluuloisuutta. Tsemppiä tuloksen odotteluun.. toivotaan, että se olis paras mahdollinen :)

Ihanaa kuulla, että Tuuttituulialla kaikki hyvin.. sinusta ei aikoihin kuulunutkaan mitään.. täällä ollaan juu äippälomalla :) Oli ihan outo fiilis jäädä pois töistä, mutta kyllähän se aika kotonakin kuluu. Mulla on vaan älytön närästys ja väsymys tullut tähän loppuraskauteen.. mutta närästyksen pitäisi loppua kuin seinään pikkuisen synnyttyä.. näin on kaikki sanoneet. Täällä oltiin jo viimeisellä lääkärikäynnillä. Meillä oli tuo pikkuinen poikittain todella pitkän aikaa, mutta nyt se oli kääntynyt pää alaspäin, kun viimeksi ultrattiin. Nyt tosin ollut taas sellaiset möyrinnät, että vähän pelkään, että jospa vielä onnistuu kääntymään väärin päin. Hikka tuntuu kuitenkin tuolla ihan alhaalla, joten ei pitäisi kyllä olla kääntynyt. Kyllä nuo pienen venytykset alkaa tuntumaan aika kipeiltä ja vatsasta tulee esiin hassun näkösiä kumpuja aina välillä kun kovin hän siellä jumppailee. Viime perjantaina saatiin sen hetken painoarvioksi 2698g eli la hän painaisi n.3800g, jos kasvu jatkuisi tasaisena. Kyllä tosiaan täälläkin pieni pelko on mukana loppuun saakka.. ei sille vaan mitään mahda. Onko teillä muuten tullut esille, kumpaako sukupuolta pienokaisenne on? Meillä tosiaan 4D ultrassa silloin joskus kauan aikaa sitten tyttöä sanottiin, mutta sen jälkeen jalat on olleet niin visusti yhdessä, että eipä ole enää vilautellut kumpiko sieltä sitten olisi tuloillaan. Meillä on tänään illalla tutustumiskäynti synnytyssairaalaan.. hassua.. kyllä se synnytys vissiin lähenee.. ja kun kahta viikkoa yli ei anneta asukin kasvaa, niin kyllä meillä viimeistään 1,5kk:n päästä pitäisi pikkuisen olla maailmassa. Tulehan nyt jatkossa kertomaan kuulumisia vähän useammin.. tai vaikka yv:nä. Mukavia viimeisiä työviikkoja!

Voi harmi, että Hillevin hoito siirtyi. Onneksi kk menee kuitenkin aika nopeaan.. ja tärkeintähän on hoitaa itsensä kuntoon.. onpahan sitten terve, kun todellinen yritys taas alkaa.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinsa! toiv saadaan paljon positiivisia testituloksia..

-Aliisa 35+5
 
Älinä
Onni-Unelmalle peukutuksia täältä!!!! Koska ajattelit testata?
Minnille onnea huomiseen siirtoon, toivottavasti tulee kyytiisi vahvoja kavereita/vahva kaveri.
Koska sinulla olikaan testauspäivä AMV....jännitän täällä puolestasi!!!
Itsellä siirto perjantaina...jännittä, kun ei tiedä että kuinkakohan pakastus on mennyt...olis tarkoitus laittaa kaksi ihanaa alkua.
:heart: TERGUIN

.
 
Täällähän on paljon sutinaa,jännäystä ja siirtoja!:)

Meillä oli vihdoin tänään se toinen psykologikäynti.Ei nyt käynyt hermoille ihan niin paljon kuin ensimmäinen,mutta reilun 200e laskun jälkeen kyllä tuntui aikalailla,että on (taas...) laittanut rahaa johonkin ei niin tarpeelliseen.Tunnelmia ei erityisesti nostanut myöskään se tieto,että klinikkamme luovutustilanne on surkea,jono ei ole lyhentynyt oikeastaan näinä neljänä jonotuskuukautena ollenkaan!!Eli siis edelleenkin saattaisi olla vuosi jäljellä!!
Kävimme sitten miehen kanssa läpi muita Suomen klinikoita,joista lyhyintä jonoa (6-8kk) lupailee Tampereen AVA-mutta samalla heidän hintansa on kyllä myös maan ykkönen:6612e!!Siis mitä??Munmielestä tuossa on jo aikamonen rahastuksen maku :O

Eli taas mietittiin Tarttoa ja varmasti alamme sitä nyt selvittelemään!Onko kellään täällä sitä klinikan linkkiä,on päässyt multa katoamaan?!Tulisi nyt tarpeeseen:)

Viimehetken piinailijoille vielä erityistsempit!
 
Lidia77 googleta Elite-klinikka+tartto.. pitäis löytymän. Siellä oli joku linkki mihin voi laittaa sähköpostia.. Itse juuri sain sieltä tiedon, että meidän lahjoittajan lääkärikäynti on ensi ma, jolloin selviää varmaan vähän aikatauluja..
 

Yhteistyössä