Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hyvä mieli vain jatkuu kun tätä palstaa lukee :)

amv Voi hyvin olla, että päänsärky tulee Progynovasta, sillä mullakaan ei normaalisti päätä särje juuri ikinä mut nyt on kyllä testikierron aikaan juilinut ihan kunnolla lähes joka päivä. Melkein jo aloin epäillä näköä mut ehkä se olis todennäköisemmin kyllä tästä lääkkeestä.

Roppakaupalla toivottelen onnea matkaan siirtoon lähiaikoina meneville. Toivotaan, että vaikka syyskelit viilenee niin kohdun lämpö silti hellisi alkioita ja houkuttelisi jäämään pidemmäksikin aikaa :heart:
 
Hei kaikille!

Kiitos paljon onnitteluista :flower:, asia tuntuu heti paljon todellisemmalta kun lukee onnitteluja ja tajuaa että MINUA nyt onnitellaan :)

amv: joko olet käynyt testissä ja saanut tuloksen? Toivon todellakin että te olette nyt onnistuneet!

Ja OnniUnelma, samoin sinulle, kovasti onnea piinaan ja testailuun, kun sen aika on!

Discoverylle kovasti tsemppiä, toivottavasti nyytti on pian sylissä! :)

Sain tänään veritestin tulos, hcg oli 381 pp 14, ja se taitaa olla hyvä. Edellisessä raskaudessa oli 415 samana päivänä, tarkistin päiväkirjasta :) Taas voi vähän aikaa rentoutua. Vaikka olen kyllä tähän mennessä ollut aika rento, en hätäile niin kun ekan kanssa. Alavatsaa särkee kyllä aika ajoin, mutta se on kai ihan normaalia. Melkein oletan, että jossain vaiheessa tulee vuotoa, koska sitä oli aiemmassakin. Se tulee kyllä säikyttämään joka tapauksessa, koska eihän siitä voi koskaan tietää varmasti onko se vaaratonta vai ei.

Ultra on vajaan kolmen viikon päästä, joten sinne asti on nyt oltava epätietoisuudessa. Koska olette muuten ottaneet yhteyttä neuvolaan? Luin jostain että se kannattaa tehdä heti, mutta ei kai ne mua sinne pyydä kuitenkaan kun vasta joskus monen monen viikon päästä?

Hathor
 
amv
Hathor: Odottelinkin sun kuulumisia. Tosi hienoa, että veritestinkin mukaan olet vahvasti raskaana! :) Mites oireilet?



Mulla on nyt erittäinen epätoivoinen olo ja pelkään, että se "plussa toiselle pinaajalle aina, ei koskaan mulle" jatkuu ("kiva", siis surullista, kuulla, Lotta, että on muitakin saman kohtalon niskaansa saaneita... :( Saanko muuten udella, montako hoitoa teille on tehty...?) Olen menossa nyt tänään vihdoinkin veritestiin, vaikkei yhtään huvittaisi. Mä fiilistelin jo monta päivää, kun mulla ei ollut pms-oireita (jotka on mulla vaihdevuosioireiden kaltaiset), kunnes tajusin, että Progynova (estrogeeni) tietenkin pitää pms-oireet loitolla.

Nyt ei muuta, sori omanapaisuus. Tällä hetkellä vain pyörii testitulos ihan liikaa päässä...
amv


P.S. Utopia: kiitti tiedosta!

P.P.S. Sharlin: Hyvä, et aikataulu alkaa hahmottua :)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä ja voimia amv. Elät nyt piinan kaikkein vaikeimpia hetkiä. Mahtaakohan olla ketään jolla ei olisi tuossa vaiheessa epätoivoinen olo? Mä toivon niiiin mielettömästi että sä plussaat!

Hienoa hathor että hcg oli noin hyvä. Voi vitsit, nyt kelpaa paistatella. Ihan mahtavaa!!! Nyt vaan toivotaan että pystyt mahdollisimman paljon onnesta nauttimaan. Eikä ekat viikot mene pelkästään panikoidessa (niinkuin eräillä). Ei oo kiirettä neuvolaan. Eiks sinne joskus 9 viikolla kannata mennä että pääsee ajoissa np-ultraan. Mä soittelin viikolla 7 koska piti varata kuopukselle neuvolaa niin tuli samalla varattua itselle aika.

Lidia, napsauta tätä Tartu erakliinikute Elite, The ja Gyne avaleht tai Tartu erakliinikute Elite, The ja Gyne avaleht ja siitä klikkaa englannin lippua niin pääsee suoraan asiaan. Hinnaston ja listan luovuttajista lähettävät sitten sulle meiliin.
 
Viimeksi muokattu:
amv Koska saat tietää verikokeen tuloksen? Jännitys käy päätä hipovaksi..
On teillä ollut kyllä tiukka tahti, kun noin monta hoitoa olette ehtineet 2,5 vuodessa.. Toivotaan että se tahti loppuu nyt tähän plussaan.

POF laisille taas olisi kyssäri.. miten nukutte yönne? Itse kun saan ihan helposti yleensä unesta kiinni, enkä heräile kun vasta kellon soittoon ellei pissahätä yllätä, mutta näen kaiket yöt mitä kummallisimpia unia. Muistan siis aamuisin ne ja olen voinut seikkailla tosi monessa paikassa. Aamulla en ole ollenkaan virkeä..
 
Amv: Joo, meillä on hoitoja tehty toisensa perään. Ensin oli omilla soluilla kaksi ivf:ää (ei päästy siirtoon) ja neljä icsiä. Sitten lahjasoluilla kaksi tuoresiirtoa ja yksi pas. Nyt on vielä tulossa yksi pas marraskuun alussa, mutta sitten alkaa loru olla lopussa. Tai no, nyt tässä viimeisimmässä hoidossa tuli epäilys, että siittiöissäkin voisi olla jotain vikaa, joten lahja-alkiohoito saattaisi tulla kyseeseen vielä. Saa nyt nähdä. Olemme käyneet jo ekassa kotimaan adoptioneuvonnassa, ja tämä jo suuntaa ajatuksia ennemmin sitten adoptioon. Voihan tässä tietysti mieli vielä muuttua ja ehkä lahja-alkiohoito onkin vielä joskus vielä tulossa.. Toivon sinulle onnea huomiselle tai ylihuomiselle, kun saat testin tuloksen tietää!!
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

amv: Oireet ovat pysytelleet aika samanlaisina, tai itse asiassa eilen oli melkein oireeton päivä. Mutta luin päiväkirjasta että koin ekassa raskaudessa oireiden hiipumista testin jälkeen, ja niin tuntuu olevan nytkin. Tai sitten se vaan on sitä että odotan että ne lisääntyisivät, ja kun eivät tee sitä niin ne samat vanhat oireet eivät tunnu enää missään :) Rinnat ovat edelleen tosi kipeät, en kyllä muista että olisi ollut näin koskaan aiemmin.

Pidän peukut ja varpaat pystyssä puolestasi! Se testipäivä on yllättävän vaikea. Ja kävi miten kävi niin joutuu valtavan tunnemyllerryksen käydä läpi, toivottavasti sinä saisit kokea sen aurinkoisemman vaihtoehdon niistä nyt! :)

Lyyra: kiitos muuten kaikesta tsemppauksesta ja tuesta :) Yritän kyllä nauttia täysillä nyt, vaikka välillä tuntuu melkein että minun pitäisi olla hirveän huolissani ja muistaa että tässä voi vielä käydä huonosti. Mutta eihän sitä auta murehtia etukäteen... Muuten, mistä olet hankkinut sen kotidopplerin? Onko se sellainen jossa on kuulokkeet vai kaiuttimet? Ajattelin että voisin hankkia sellaisen sitten kun sinne asti päästään että on jotain kuunneltavaa.

Sharlin: Ihan hyvin nukun yöni nyt hormonikorvaushoidolla, ilman oli toki vähän vaikeampaa. En nyt ihan tarkasti muista millaista oli, mutta vilkkaat unet voivat kyllä liittyä hormonitasojen heittelyihin (esim nyt olen nähnyt vaikka mitä ihmeellisiä unia). Hikoilu haittasi myös nukkumista silloin aikoinaan, koska heräsin öisin siihen että sänky oli ihan läpimärkä.

Hathor
 
Älinä
Meillä ikäviä uutisia......kuudesta pakastealkiosta ei selvinnyt yksikään, elikkä ei tule siirtoa huomenna.Kyllä täällä ollaan itketty...
Vielä emme tiedä mitä jatkossa teemme.

Kaikille muille paljon onnea matkaan, ja paljon plussia!!!
 
Heippa tytöt =) Cava täällä jo kyselikin

Ihan ensiksi paljon
ONNEA plussanneille ja
ONNEA siirton menijöille ja
:hug: kaikille ketä vielä koetellaan,
mutta valtavasti tsemppiä kaikille.

Omia kuulumisia sen verran,että kävimme 4D-ultrassa ja saimme pinon kuvia ja dvd mukaan. Pienellä ihmeellämme on kaikki hyvin ja kasvaa koheltaa valtavasti ja mahoton potkimaan. 21.1 näytti laskettuaika nyt, mutta eihän sitä miksikään enään vaihdeta. Kovasti tykkäsi omista varpaistaan ja sormistaan, oli meinaan suussa lähes koko ajan. Ei meinannut saada kasvokuvaa ollenkaan, mut onnisuti se sit lopulta ku oikein ravisteltiin.
En tiennytkään,että ikä katsotaan lakimitasta/päänympäryksestä ja koko katsotaan reisiluusta ja vartalosta. Olen aina ajatellut,että nämä kaikki yhdessä on sitä ikä juttua. Ihan ymmärrettäväähän se on,kun tässä vaiheessa tulee niitä yksilöllisiä eroja ja eihän kaikki lapset samanlailla kasva. Joo, enpä tosiaan osannut moista ajatella. Viisastuinhan taas hetken :)
Ei mennyt meillä muuten uusiksi vauvanvaatevarastokaan ;), mut jotain uutta olemme jo uskaltautuneet ostamaan.
Kaikin puolin on mennyt hyvin ja nuo ylimääräiset kivutkin on jo kaikonnut, mitä nyt alaselkä väsyy välillä töisssä. Siellä joutuu niiin paljon seisomaan ja kävelemään hitaasti ja se on ollu mulle tai selälle aina pahasta vaikka ei olisi ollutkaan raskaana.
Kumpua on jo tullut jonkin verran ja näkyy selvästi jos osaa vaan katsoa. Emme ole vieläkäään kertoneet kuin vanhemmillemme ja minun lapsille. Katsotaan koska joku uskaltautuu tulla sanomaan jotain vai luuleeko minun vain lihoneen :) Painoa kun ei ole tullut vaan päin vastoin 1kg vähemmän on nyt. Onhan mulla yksi vaiva, nenän tukkoisuus. Se jatkuva ja ärsyttävä, mutta Nasolinilla hoidan sitä.
Tässä tällä erää minusta ja pikkaraisesta ( pitäisiköhän vaihtaa tuo nimi jättiläiseksi kun on kirinyt tuota kasvua ihan kiitettävästi )

Jatkoja kaikille ja edelleen kyselen teekupin perään, missä ihmeessä luuraat?????
 
Alkuperäinen kirjoittaja Älinä;22142748:
Meillä ikäviä uutisia......kuudesta pakastealkiosta ei selvinnyt yksikään, elikkä ei tule siirtoa huomenna.Kyllä täällä ollaan itketty...
Vielä emme tiedä mitä jatkossa teemme.

Kaikille muille paljon onnea matkaan, ja paljon plussia!!!
Voi Älinä :hug: En tiedä miten lohduttaisin, ei löydy sanoja. Suuren suuri ja lämmin voimahali :hug:
 
Älinä, suuri pettymys teillä rojahti niskaan. hirvittävän isot rutistukset :hug:

me lähdetään pas-yritykseen marraskuulla tarttoon. 10 pakkasessa, toivottavasti joku niistä selviää. viime viikot menneet matalalentoa. ei niihin negoihin totu... lotta, taas mennään samalla aikataululla. toivottavasti nyt paremmalla tuurilla.

amv??? koska tiedätte?
 
Viimeksi muokattu:
amv
Niinhän se taas meni tutun kaavan mukaan. Hcg oli alle 1. Kaksi top-alkiota siirrettiin eikä mitään yritystä taaskaan. Pitäisköhän jo alkaa luovuttaa...? Eli lahja-alkioita on nyt siirretty 2 pakkasblastoa ja nämä 2 tuorealkiota.


Voi kun kamala päivä teilläkin, Älinä. :( Ihan uskomattoman huono tuuri. Voimia!


Lotta: Kai meilläkin on sit pian vaihtoehtona adoptio. Olisin halunnut kokea raskauden, mutta kun tuntuu siltä, ettei mun kroppa halua sitä, niin en tiedä, kauanko kannattaa enää rahojaan tuhlata hoitoihin. Saako siis adoptioneuvontaan mennä, vaikka olisi vielä hoidoissa?


Enpä jaksa nyt(kään) muuta, joten sori... :(
amv
 
Viimeksi muokattu:
voi amv, rutistus :hug: tiedän tunteen ja se ei ole mukava. voimia, voimia.

olen itse siinä käsityksessä, että hoidot olisi hyvä olla lopussa, kun adoptioprosessin aloittaa. mutta jos ei kerro, niin tuskin saavat mistään tietää... adoptioprosessi kestää kuitenkin vuosia ja mielestäni neuvonnan alkuvaiheessa ainakin voisi yrittää vielä omaakin raskautta.
 
Voi amv, onpa todella ikävä kuulla, ihan valtava pettymys. Olen tosi pahoillani. Siis onko sinulle tehty 2 kahden alkion siirtoa luovutetuilla? Mieli on varmasti luovuttanut, ymmärrän, mutta jos ajatellaan että onnistumisprosentti on parhaimmillaan n. 50% per siirto, kaksi siirtoa ei ole kuitenkaan kauhean paljon enkä sen perusteella luopuisi toivosta (jos omilla tehty hoitoja ja omat solut olleet huonoja, ne siirrot eivät ehkä ole vertailukelpoisia vaikka taakkana mielessä ovatkin). Minulle on tehty luovutetuilla yhtensä 4 negasiirtoa, ei tosin peräkkäin, mutta yhteensä. Niitä mahtuu keskimäärin raskautta yrittävän taipaleelle puolet yrityksistä, minulla vähän ylikin.

Mutta tietysti itse teet asioissa päätökset ja tunnustelet miten kannattaa edetä. Adoptiovanhemmuus on monelle hyvä vaihtoehto. Olen tutustunut moniin lapsettomiin esim vertaisryhmässä ja tunnen muutamia adoptioperheitä. Tottakai synnytyksen ja raskauden kokemisesta luopuminen on valtava menetys, mutta kun sitten elää sitä täyttä lapsiperhe-elämää, siinä vaiheessa se tuntuu aika etäiseltä jo. Uskoisin. Isot surut kyllä vaatii pitkän suruajan, sen tiedän myös omissa nahoissani.

Joka tapauksessa hirveästi voimia sinulle. Tuo olo on niin kamala.... Koita jaksella. Ja se kaikki raha ja vaiva kun on pitänyt Viroon asti mennä. Kohtuutonta todella!!

Älinä, sinulle valtavat pahoittelut, tuohan on aivan hirvittävä tilanne!!! Tuskin osaa kovin vakavasti tuohon varautua vaikka tietysti sulatus jännittää aina. Aikamoinen isku vasten kasvoja, kuuden alkion menetys kerralla on kyllä todella kohtuuton paukku. Aivan järjetön. Meille kävi helmikuussa noin kun jäljellä oli 4 alkiota ja sekin kyllä tuntui tosi isolta takaiskulta, etenkin kun olimme jo edellisen luovuttajan kanssa joutuneet aikoinaan samaan tilanteeseen. Ei sitä jaksa tajuta, miten noita vastoinkäymisiä kasaantuu. Jos joutuu niin pitkälle että käyttää luovutettuja soluja, niin soisi kyllä sujuvan mukavammin. Olen pahoillani. Voimia. Varmasti lähiaikoina alkaa kehkeytyä tulevat suunnitelmat.

Ei tunnu nyt maailma taas kovin oikeudenmukaiselta paikalta.

Selan kuulumisia oli mukava kuulla.
 
Voi amv, olen niin pahoillani! Toisenlaista tulosta toivoin hurjasti sinulle, enkä osaa sinua millään lohduttaa. :hug:

Älinä, :hug: Ei tuollaista toivoisi kenellekään, surettaa puolestasi. Ei näköjään montakaan pakkasalkiota takaa vielä edes sitä, että pääsisi siirtoon. Kunpa voisin jotenkin helpottaa tuskaasi! :(

Hilleville en tiedä enää mitä sanoa, harmittaa sinunkin puolestasi. On tietysti hyvä, että sait borrelioosiepäilyyn lääkkeet, mutta silti...

Äh, minun on näköjään taas syytä poistua taustalle täältä synkistelemästä! Omat ajatukset tulevasta hoidosta ovat viime päivinä vaihdelleet varovaisesta toiveikkuudesta epätoivoiseen "ei meille kuitenkaan ikinä tule lasta, kun lähtökohdatkin ovat näin surkeat" -vatvomiseen. Seesteisyydestä ei ole ollut enää tietoakaan. Välillä voin suorastaan pahoin silkasta pelosta, että edes miehen siittiöt eivät selviä sulatuksesta. Procren-, Zume- ja Luge-reseptit ovat silti jo valmiina odottamassa, josko jossain vaiheessa kaikesta huolimatta yritettäisiin. Pakkohan on edes yrittää, kun sitä pientä suurta ihmettä niin paljon toivoisimme.

Kaikista näistä pinon tämänpäiväisistä surullisista uutisista ja omasta jo valmiiksi alavireisestä olosta huolimatta (tai ehkä juuri niiden takia) ihana lukea sela sinun ja pikkaraisen kuulumisia! Pieni potkija-Pikkarainen... :heart:

Tsempitykset kaikille pinolaisille!
 
amv :hug: Voi kuinka surullista :(. Toivoin niin että te nyt onnistuisitte! Voimia teille! Niin kuin Lyyra sanoi, niin vielä ei kuitenkaan voi päätellä mitään teidän mahdollisuuksista onnistua tulevaisuudessa, vaikka tiedän että se tuntuu toisin (minäkin olin edellisen negan jälkeen varma että minussa on jotain vikaa ja etten edes voi tulla enää raskaaksi). Minulla on onnistumisprosentti nyt noin 30 %.

Älinä: Sinullekin halaus :hug: Melkoisen järkytyksen olette kokeneet tänään. Kyllähän sitä aina odottaa että noin monen alkion kanssa edes pääsisi kerran siirtoon.

Kunpa se olisikin niin että kaikki tämä vaiva ja kaikki surut ja vaikeudet palkittaisiin kaikille ja heti ekasta yrityksestä. Mutta niin se ei vaan mene, ja kyllä se tuntuu epäoikeudenmukaiselta! Miksi jotkut joutuu tekemään niin paljon enemmän ja kokemaan niin monta surua ennen kuin se lapsi on sylissä?

Sela: hienoja ultrakuulumisia sinulle, onnea :)

plastex: onnea uuteen yritykseen!

Hathor
 
amv ja Älinä tosi ikävästi kävi teille. Mutta toivoa lienee niin kauan kun jaksaa hoidoissa käydä - jos ei sellaista syytä löydy, mihin ei voida vaikuttaa. Vekarallakin vasta hyvin monen siirron jälkeen tärppäsi. Paljon voimia molemmille! :hug:

Selalla sentään hyvä päivä. Hienossa vaiheessa jo olet raskaudessa. Paljon onnea, että kaikki sujuu loppuun asti ilman mutkia :heart:

Hathorilla upea hcg-arvo!

Joko Discoverylla tapahtuu? Voimia loppusuoralle!

Aliisakin pian maalissa saakka :wave:

Kiitos kaikille myötätunnosta! Mieltä lämmittää, vaikka eipä tämä kuukauden odottelu mitään haittaa. Täytyy toivoa vaan, että sulatus sitten onnistuu. Meillä on pakasteessa 2 kpl 4-päiväisiä ja 2 blastoa. Ekaksi kokeillaan 4-päiväisillä. Ovatkin sitten lahjasolualkiot nro. 11 ja 12, omista aineksista saatuja siirrettiin aikanaan 4 kpl ja kaikenkaikkiaan saldona kaksi lyhyttä raskautta. Kokeillaan nämä ja sitten taas mietitään. Rauta-arvokin pitäisi tarkastuttaa.

Onko kukaan kuullut Graviditaksesta, onko sinne saatu luovuttajia?

Kaikille pinon hienoille naisille tsempit ja kaunista syksyä!
Hillevi
 
Viimeksi muokattu:
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen
Tinulinen (32) eka haaveissa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Olki ( ) toiveissa eka
plastex (33) eka yrityksessä
Lotta(32) toiveissa eka
Utopia (25) POF, toiveissa eka
amv (34) eka
Älinä (40+) ekasta haaveileva

Hoito lähestyy
Hillevi (40+) haaveissa eka, lokakuussa pas
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, siirto lokakuussa

Piinistelijät
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, pas viikolla 38 (2 alkiota)

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175 :heart:
Tyyne73(36), eka, 2 pas-alkion adoptio 5.8. pp13 hcg 109 :heart:
Hathor (34), toka, pas viikko 37, pp14 hcg 381

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys palstalaisille täältä taustalta!
Ahkerasti olen käynyt lukemassa vaiheitanne täällä, ei tätä palstaa osaa jättää vaikka itse on jo hoidot lopettanut...

Tulin kommentoimaan tuota adoptio-juttua koska itsekin siirryin täältä tuloksettomien hoitojen jälkeen adoptio-odottajaksi =) Kyllä hoidoissa voi vielä hyvin käydä adoptioneuvonnan alkuaikoina, varsinkin jos kyse on kv-adoptiosta. Joillain paikkakunnilla saattaa joutua odottamaan pääsyä itse neuvontaankin puolesta vuodesta vuoteen joten siinä on hyvin aikaa vielä hoidolle (itsekin kävin viimeisen hoidon neuvonnan alkuaikoina). Toki kannattaa miettiä että on oikeasti valmis adoptoimaan ja lapsettomuudesta mahdollisesti aiheutuneet surut ja menetykset pitää olla käsitelty hyvissä ajoin ennen neuvonnan lopettamista.

Meillä pitäisi kotiselvitys valmistua tässä kuussa ja adoptio lupaa lautakunnalta odottelemme loppu- tai alkuvuodesta. Sitten vain paperit kohdemaahan ja näillä näkymin n. 2v päästä siitä meillä on lapsen haku edessä.

Toivon sydämestäni että kaikki täällä olijat sen plussan joskus saisivat ja saisivat kokea raskauden mutta haluan myös tässä kertoa että adoptio on myös todella hyvä vaihtoehto tulla äidiksi.

Syysiloa kaikille toivottelee Dream!
 
AMV elin mukanasi ja olen surullinen tilanteestasi.

Meille on vasta siirto tulossa ja silti ennakoin jo tulevaa. En osaa jättää yhden korren varaan. Pääsimme Pride valmennukseen, jossa adoptiota ja sijaisvanhemmuutta pohdiskelevat saavat koulutusta. Olemme hyvin innoissamme alkavasta koulutuksesta. Koulutus siirtää paineita jonkin verran pois luovutetuilla sukusoluilla tapahtuvasta hoidosta. Toivon, että stressittömyys parantaa todennäköisyyksiä. Jos raskaus ei kuitenkaan ala, olemme jo kouluttautuneet myös sijaisvanhemmiksi. Luulisin, että pääsemme siirtoon marraskuun puolessa välissä.
 
Hei

olen seurannut taustalta ketjuanne ja itse kirjoitellut tuonne 35+ palstalle. Olen jo 40+ ikäinen ja kolmen IVF/ICSI:n jälkeen mietin nyt tuota Tarton Eliteä. Olen ymmärtänyt, että täällä aika monet ovat siellä hoidossa. Minua kiinnostaa alkion adoptio ja haluaisin kysellä, että miten olette kokeneet hoidon vieraassa maassa, ja miten olette päässeet hoidoissa alkuun. Olen kyllä lueskellut ketjua sen verran, että ilmeisesti sähköpostitse kannattaa aloittaa yhteydenpito. Ja Eliten kotisivujakin olen tutkiskellut...vielä en vain ole saanut otetuksi sinne yhteytä. Onko kellekkään tehty tuota alkion adoptiota?

Hathorille paljon onnea!

Ja pahoitteluni amv. Paljon voimia sinulle.

Hillevi taidat olla ikätoverini ja olen seurannut sinun kuulumisiasi pitkän ajan takaa tuolta toisesta ketjusta ja toivon, että pääset mahdollisimman pian eteenpäin hoidossa. Kaikkea hyvää sinulle!

Sharlin kiitos vinkistä tästä ketjusta. Mitenkä sinä aloittelit yhteydepidon sinne klinikalle? Oletko jo käynyt paikan päällä?
 
amv
Kiitos ihanaiset! <3

Mä oon niin monta pettymystä kans jo kokenut, että alkaa jo mennä rutiinilla. Mutta kyllä alkaa usko loppua, kun ei lahja-alkiotkaan kiinnity. Eivät edes yritä. Mistä ihmeestä sellanen voi johtua?!? Meille siis tehty 3 siirtoa lahja-alkioilla, mutta sen yhden siirron alkio oli surkea eikä lääkäri antanut toivoa, vaikka sanoi ihmeitäkin tapahtuvan (mutta eihän nyt suinkaan meille...)

Cavako se on, joka kauhulla odottelee hoitoa? Raskastahan se on samaan aikaan olla toiveikas, mutta samalla myös pessimisti. Henkinen kantti joutuu kyllä koville joka vaiheessa.

Olki: Mullakin pitää olla varasuunnitelmia. Me yritettiin jo viime talvena päästä pride-koulutukseen, mutta meilläpäin ei enää oteta, jos on hoidot kesken. Mutta nyt aiotaan mennä PeLan adoptioinfoon ja aloitellaan ehkä adoptioprosessia. Adoptio meillä on ollut jo hoitojen alusta asti mielessä. Ja mulla itse asiassa jo parikymppisestä asti enne kuin oli mitään vauvakuumetta, oli aina haaveena kv-adoptiolapsi.

Dream: Kiitos kun tulit kertomaan tilanteestanne ja kannustamaan! ja hei, hienoa, että olette päässeet noin nopsaan eteenpäin! Ja että jo noin "nopeasti" voisitte saada lapsen. Ihanaa! Suostutko kertomaan, mistä maasta haluatte adoptoida? Voit vastata yksityisviestinäkin, jos haluat (kertoa). Saanko kysyä myös, kuinka monta siirtoa teille tehtiin ja alkoiko mistään siirrosta raskaus?

Mä aion nyt mennä gynelle ja pyytää lähetteen laparoskopiaan, koska haluan, että multa tsekataan mahdollien endometrioosi. Vaikka kk-kipuja ei juri ole, kärsin kyllä muista endoon viittaavista vaivoista. Tarton lääkärikin oli sitä mieltä, kun laitoin viestiä, että jos seuraavakin siirto (pakastelahja-alkit siis, kun ei saatu luovuttajalta muuta) on negatiivinen, täytyy tehdä lisää tutkimuksia, miksei onnistu. Siirrossa hän puhui kovasti siitä, että jos ei onnistu, niin tutkitaan, missä mättää, ja jos ei sittenkään tutkitaan lisää jne. Mut ei kai sitä voi loppuelämäänsä olla lapsettomuustutkimuksissa tai -hoidoissa...

Ai juu, Hilleville piti kirjoittaa, että onpa hyvä, kun sua ei harmita, vaikka kuukaudella siirtyikin siirto.

Ja Hathor: Anteeksi mutta nyt en muista, siirrettiinkö sulle 1 vai 2 alkiota?

Nyt taitaa olla parempi, että lopetan tähän...

Hyvää viikonloppua ja voimia niitä tarvitseville!
amv
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä