Älinä: Pahoittelut erittäin kurjasta tilanteesta!! Rahanmeno on todella ihan järjetöntä, tiedän hyvin.. Toivottavasti hoidot saavat pian uuden ja paremman suunnan Tartossa.
Seinäkukkanen: Tervetuloa kirjoittelemaan!
Olki: Pride kuulostaa mielenkiintoiselta! Meillä on menossa adoptioneuvonta, mutta voi hyvin olla, että Priden vielä joskus käymme. Kuulemma Pelalla on joitain adoptioneuvonnassa oleville tarkoitettuja luentoja, joten niissä ainakin käymme.. Kun saat tietää Pridesta tarkemmin (esim. luentojen teemat) niin olisi mukava kuulla.
Plastex: No jopas, tämähän kuulostaa mukavalta, että taas piinistelemme suurin piirtein samoihin aikoihin
Cava: Tsemppiä kaikkeen epävarmuuteen ja odotteluihin! Pidän peukkuja, että kaikki alkaa jo alusta asti mennä niin hyvin, että toiveikkuus alkaa voittaa.
Amv: Voi kurjuus, pahoittelut negasta :hug: Toivoin, että kaikista aiemmista kokemuksista huolimatta nyt olisi ollut toisenlainen tulos. Epäreilua peliähän tämä joillekin meistä on, todellakin. Kotimaan adoptiossa on sellainen systeemi, että hoitojen tulee olla loppunut toiseen adoptioneuvontaan mentäessä. Meidän kohdallamme tämä tarkoittaa sitä, että laitoimme adoptiohakemuksen menemään toukokuussa, eka neuvonta oli syyskuussa ja toka neuvonta on yleensä n. puolen vuoden päästä eli vasta maaliskuussa. Tähän asti on siis aikaa ihan avoimesti hoitoja tehdä eikä byrokratia tähän mitenkään puutu. Itse asiassa siis adoptiohakemuksen lähettämisen jälkeen on vielä n. vajaa vuosi aikaa käydä hoidoissa salailematta. Meillä on toka neuvonta tulossa vähän aikaistetusti sosiaalityöntekijän lomien ja miehen työmatkan takia eli menemme sinne jo tammikuussa. Tämän viimeisen passin ehdimme mainiosti kumminkin tehdä nyt tämän vuoden puolella..
Lyyra: Kiitos adoptioajatuksistasi! Näin minäkin olen aina ajatellut, että adoptiolapsen kanssa elämä sitten lopulta mutkien kautta on kuitenkin lapsiperhearkea, surujen läpikäymisen jälkeen.
Dream73: Kiitos rohkaisevasta viestistä! Hienoa kuulla, että teillä asiat ovat edenneet hyvässä vauhdissa. Kahden vuoden odotus kuulostaa todella nopealta eli ei kauaakaan, kun teistä tulee lapsiperhe
Minulla on edessä n. viiden vuoden odotus, mutta sosiaalityöntekijä kannusti hyvin ajattelemaan, että sitten kuitenkin lapsi tulee 99% varmuudella.