Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

amv
Tervetuloa, Seinäkukkanen! Sinne Eliteen kannattaa laittaa s-postia. Mä oon lähettänyt sinne kysymyksiä aivan älyttömän monta kertaa.


Tuli mieleen kysymys., jonka unohdin kirjottaa ed. viestiini. Nimittäin, että mikä sen verikokeen nimi on, millä testataan, tarviiko käyttää hepariinia? Onko se joku fosfolipidi- tai tromboosikoe? Ja mitähän sellanen verikoe maksaa? Muistaisin, että aiheesta on ehkä ennenkin kirjotettu, mut en jaksaisi käydä viestejä läpi...
amv
 
Älinä
Kiitos kaikille teille haleistanne...se kantaa eteenpäin!
Olemme juuri tulleet kotiin(asumme lahden takana), ja täällähän ei lahjasoluhoitoja anneta yli 38 vuotiaille, siksi olemme lähteneet Suomeen hoitoihin. Ja kyllä totisesti tämä on ollut meille koittelemusten aikaa, YHDEN ALKION siirto on siis tullut maksamaan 10 000 euroa meille.......siksi olemmekin miettineet hoitoa Tarttoon.Onko kenelläkään tietoa mitä hoidot maksavat Tartossa??

AMV,olen niin pahoillani sinunkin puolestasi....älä anna periksi!!!
Hillevi, onnea uuteen yritykseen marraskuussa.
Mitenkä Minnillä meni siirto?
Ja kohta taitaa Onni-unelmalla olla testipäivät.. <3

Reipasta syysmieltä kaikille!
 
Tervetuloa Seinäkukkanen :flower: ! Laitoin myös viestiä ja yleensä arkisin vastaavat nopeasti takaisin. En aio mennä käymään siellä kuin vasta h-hetkenä.. tai suunniteltiin niin, että mennään yhdessä silloin kun miehen pitää mennä eli pari pv ennen. Ensin laivalla siis H:ki-Tallinna, sitten ajateltiin ajaa autolla sinne, sinne on kai n. 185 km ja sitten ollaan pari yötä hotellissa yhdessä. Väliultran teen Suomen klinikalla ja lääkkeiden reseptit kai lähetetään postissa tai sitten Suomessa joku lääkäri voi ne myös kirjoittaa. Mutta sinullehan riittää vaan sinä yhtenä päivänä meno..

Älinä muistaakseni lahjasoluhoito Tarttossa maksaa 4500€, yksi pakastettu alkio 1500€ (siis joko toinen puolisko omaa tai molemmat, siittiöt ja munasolut lahjoittajalta)
 
Älinä: Pahoittelut erittäin kurjasta tilanteesta!! Rahanmeno on todella ihan järjetöntä, tiedän hyvin.. Toivottavasti hoidot saavat pian uuden ja paremman suunnan Tartossa.

Seinäkukkanen: Tervetuloa kirjoittelemaan!

Olki: Pride kuulostaa mielenkiintoiselta! Meillä on menossa adoptioneuvonta, mutta voi hyvin olla, että Priden vielä joskus käymme. Kuulemma Pelalla on joitain adoptioneuvonnassa oleville tarkoitettuja luentoja, joten niissä ainakin käymme.. Kun saat tietää Pridesta tarkemmin (esim. luentojen teemat) niin olisi mukava kuulla.

Plastex: No jopas, tämähän kuulostaa mukavalta, että taas piinistelemme suurin piirtein samoihin aikoihin :)

Cava: Tsemppiä kaikkeen epävarmuuteen ja odotteluihin! Pidän peukkuja, että kaikki alkaa jo alusta asti mennä niin hyvin, että toiveikkuus alkaa voittaa.

Amv: Voi kurjuus, pahoittelut negasta :hug: Toivoin, että kaikista aiemmista kokemuksista huolimatta nyt olisi ollut toisenlainen tulos. Epäreilua peliähän tämä joillekin meistä on, todellakin. Kotimaan adoptiossa on sellainen systeemi, että hoitojen tulee olla loppunut toiseen adoptioneuvontaan mentäessä. Meidän kohdallamme tämä tarkoittaa sitä, että laitoimme adoptiohakemuksen menemään toukokuussa, eka neuvonta oli syyskuussa ja toka neuvonta on yleensä n. puolen vuoden päästä eli vasta maaliskuussa. Tähän asti on siis aikaa ihan avoimesti hoitoja tehdä eikä byrokratia tähän mitenkään puutu. Itse asiassa siis adoptiohakemuksen lähettämisen jälkeen on vielä n. vajaa vuosi aikaa käydä hoidoissa salailematta. Meillä on toka neuvonta tulossa vähän aikaistetusti sosiaalityöntekijän lomien ja miehen työmatkan takia eli menemme sinne jo tammikuussa. Tämän viimeisen passin ehdimme mainiosti kumminkin tehdä nyt tämän vuoden puolella..

Lyyra: Kiitos adoptioajatuksistasi! Näin minäkin olen aina ajatellut, että adoptiolapsen kanssa elämä sitten lopulta mutkien kautta on kuitenkin lapsiperhearkea, surujen läpikäymisen jälkeen.

Dream73: Kiitos rohkaisevasta viestistä! Hienoa kuulla, että teillä asiat ovat edenneet hyvässä vauhdissa. Kahden vuoden odotus kuulostaa todella nopealta eli ei kauaakaan, kun teistä tulee lapsiperhe :) Minulla on edessä n. viiden vuoden odotus, mutta sosiaalityöntekijä kannusti hyvin ajattelemaan, että sitten kuitenkin lapsi tulee 99% varmuudella.
 
amv
Älinä: Älä luovuta sinäkään!
Olitte siis jo tulleet Suomeen asti siirtoa varten ja sitten kävi niin surullisesti kuin olemme saaneet lukea...? :(
Sharlin jo kertoikin Tarton munasoluhoidon hinnan eli noin 4 500 e. Mutta jos haluaa välttää saman kohtalon, minkä koitte (tai me, ettei saatu kuin 2 alkiota), niin varmaan kannattaa miettiä lahjoitettuja alkioita. Alkio/alkiot maksaa siirtoineen (käsittääkseni) 1650 e. Eli tuolla hinnalla saa max. 2 alkiota ja siirron. Ja eikö ole niin, että niin kauan sulatetaan alkioita, kunnes on saatu haluttu määrä siirtokelpoisia alkioita?
Me siis kokeillaan seuraavaksi ko. hoitoa.


Lotta: Kiitos <3 Ja kiitos myös adoptiota koskevista tiedoista. On kyllä helpottava tietää, että ainakin adoptoimalla saa lähes 100 % varmuudella lapsen. Nyt innostuin adoptiosta oikein toden teolla, vaikka oon aikasemminkin jo tutustunut asiaan. Löysin netistä tietoa parin vuoden takaa ja sain tietää, että silloin meilläpäin on täytynyt jo neuvontaan jonottaa noin vuoden. Eli meidän kannattanee oikeasti aktivoitua asian suhteen.

Mutta huh, kyllä ottaa nega taas koville. Olo on niin tyhjä ja turta, että tuntuu, ettei millään oo mitään väliä ja että elämällä ei ole nyt mitään tarjottavaa mulle :( Tuttuja tunteita varmasti monille täällä... :( Onneksi adoption ajatteleminen ja tiedon etsiminen siitä saa edes vähän suunnattua ajatukset tulevaisuuteen.


OnniUnelma: ? Mikä tilanne? Olisko se sit taas hyvien uutisten vuoro...? Tsemppiä viimeisiin eli piinaavimpiin päiviin!

amv
 
Älinä: Kyllä vetää sanattomaksi tuo teidän kohtalo alkioiden suhteen... :hug: Älä kuitenkaan vielä luovuta, miettikää rauhassa jatkoa ja keräilkää voimia.

AMV: Pahoittelut ja :hug: teillekin. Ei siihen negaan vaan ikinä totu... Ja niinkuin kirjoittelit tuolla aiemmin, mustakin tuntuu että "aina" ne muut plussaa ja me ei...

Dream: Mukava kuulla teidän kuulumisia. Nopeasti on teillä mennyt asiat eteenpäin adoption kanssa ja jo parin vuoden päästä teillä voi olla se oma pikkunen kotona. :)

).( Oon muka yrittäny ottaa rauhallisesti tän piinailun... just joo. Tunnustelen jokaista napsausta kropassa ja yritän sanoa itelleni, että lääkkeet on aikasemminkin tehny vaikka mitä temppuja. En aio testata ennen kuin 10.10. eli viikko vielä piinailua edessä. Tätä piinailua ei yhtään helpota se, että lähin työkaveri (2 v lapsettomuudesta kärsiny) on kohta pari viikkoa sitten saanu plussan. En tiedä mistä saan voimia seurata työkaverin raskautta, jos tämä(kään) siirto ei tuo meille sitä plussaa... No, niin kauan on toivoa kun toisin todistetaan!

Mukavaa viikkoa kaikille! Siirtojakin tais taas tällä viikolla olla tulossa... :)
 
Hei,

OnniUnelma: Onnea viimeiseen piinaviikkoon! :)

amv: yksi siirrettiin minulle.

Ja sitten siirryn heti omaan napaan kun nyt en muuhun oikein kykene keskittymään... Jännitysnäytelmä on taas alkanut, eilen tuli vähän verta pikkuhousunsuojaan kun olin ollut "rehkimässä" remontin parissa. Työvaatteet vaihtuivat hyvin ripeästi oloasuun ja asento vaakasuoraksi sohvalla television edessä. Siinä sitten muutaman tunnin vietin, eikä tullut enempää verta. Kipuja ei ollut lainkaan.

Aamulla tuli sitten verta oikein pönttöön asti. Ei nytkään ole kipuja, mutta alavatsassa tuntuu sellainen jomotus tai kevyt kuukautiskipumainen tunne. Taidan käydä veritestissä taas... Hirveän huolestunut en vielä ole, tämä on nyt päivälleen samaan aikaan kun edellisessä raskaudessa alkoi vuoto.

Saa nähdä...

Hathor
 
Moi kaikki. Olin reissun päällä viikonlopun ja nyt vasta pääsin kuulumisiani kertoilemaan.

Alinälle suuren suuri halaus. Ei voi käsittää, miten noin monta alkiota voi tuhoutua kerralla. Ei ole sanoja lohduttamaan. Voimia eteenpäin.

Amv:lle myös halaus ja jaksuja jatkoon.

Tuollaisten uutisten jälkeen ei tunnu oikealta itselleen tiovoa plussaa, mutta tottakai sitä kohti mieluusti matkaisi. Mulle siis ke tehtiin 2 alkion pas. Pissitestin vois tehdä ke 13.10. Piniä tuntemuksia on vatsan seudulla tuntunut parina päivänä ja hikoiluttaa välillä ja närästää. Eli sellaista ihan normaalia ( kait). Toistaiseksi rauhallisin mielin...

Onniunelmalle, piiniskaverille, plussatuulia. Jospa sitten perästä tulisin minäkin.

Hathor ottaa nyt sitten rauhallisesti :flower:

Mukavaa viikon alkua kaikille supernaisille toivottelee
Minni (pp6 tai 7 laskutavasta riippuen)
 
Älinä
Hei te kaikki ihanat!!
Me laitettiin nyt saman tien maili Tarttoon......eihän kannata peräksi antaa, ja luovuttaa!

Minnille ja Onni-Unelmalle plussia täältä puhalletaan!!!:)

Hathorille lepoa!!!:)

Amv, tsemppejä teille jatkoon...jokos sait tilattua ajan laparoskopiin??

Onko joitakin jotka ovat olleet Tarttoossa, ja onnistuneet?

Hyvää alkavaa viikkoa!!!
 
Pitkän ja tuskallisen tien jälkeen minä ja mieheni ollaan saatu viimein luovuttaja ja hoidot alkaa 10. päivä. Ultra ois 18. päivä ja jos kaikki on hyvin niin alkion siirto ois 27. tai 28. päivä! :) En voi muuta sanoa kuin että tunnen itseni tosi onnelliseksi. Onnea kaikille jotka plussannu ja peukkuja odottaville ja tosi paljon jaksamisia joilla ei ole onnistanut.
 
Hei,

hienoa, vauvakuume, että pääsette yrittämään! Onnea tulevaan!

Minnille onnittelut siirretyistä piikuisista!

Älinä: hyvä, että olet jo suunnannut ajatukset eteenpäin. Toivottavasti pääsette pian taas yrittämään, paremmalla onnella.

Sain tänään jo uudet hcg tulokset, kun soitin perään :) Hcg oli nyt 4861 (rv 5+2). Ensin se tieto ei aiheuttanut muuta kuin lisää tuskaa (se oli huomattavasti alhaisempi kun edellisen raskauden arvo samana päivänä), mutta kun olin vähän aikaa netistä lukenut ja laskenut niin nyt tuntuu paremmalta. Kai se on ihan hyvä arvo (?). Klinikka oli kiinni siinä vaiheessa kun tuloksen sain, joten en voinut sieltä kysyä mielipidettä. Huomenna sitten. Vuotoakaan ei ole enää ollut eilisen jälkeen.

Kai minä nyt uskaltaisin uskoa että tämä ainakin toistaiseksi jatkuu? Eihän tässä murehtiminenkaan auta.

Hathor 5+3
 
Hathor, eikös noissa hcg-arvoissa voi olla aika lailla eroja eri raskauksissa? Ainakin viitealueet ovat käsittääkseni melko laajat. Vuodon loppuminenkaan ei ole huono merkki, joten toivottavasti sitä ei tule enää jatkossakaan.

vauvakuume_87, onnea hoitoon!

OnniUnelmalle ja Minnille peukutuksia. Toivottavasti teillä on sitkeät takiaiset kyydissä. :)

Discoverystä ei taida olla havaintoa viimeisen viikon ajalta...? Toivottavasti hänellä on jo nyytti sylissä ja molemmilla kaikki hyvin. :heart:

Ainakin Älinällä on jo käynnissä valmistautuminen uuteen "taistoon" - hienoa, että ette ole luovuttamassa, vaikka vastoinkäymisiä viimeksi tulikin. Muillakin täällä on jo ajatuksia jatkon suhteen: amv, olki ja Lotta tehän olette jo pohtineet sijaisvanhemmuutta/adoptiota. Helpottaa edes hiukan, kun on vaihtoehtoja, mihin katseet suunnata, jos hoidot eivät onnistukaan. Samalla tavalla mekin olemme pohtineet jo alkioadoptiota, jos ei saada lahjasoluista apua. Sen jälkeen tosin sitten jääkin vaihtoehdoksi enää eläminen kahdestaan lapsettomina, mikä tuntuu ainakin vielä kovin surulliselta ajatukselta. Kuulemma lapsettomuuden hyväksyminen on prosessi, jossa päätös hoitojen lopettamisesta voi olla jopa helpotus. Paljon on tullut viime aikoina pohdittua lapsettomaksi jäämistä ja elämää tuloksettomien hoitojen jälkeen, mutta vielä en ole lähelläkään sitä pistettä, että pystyisin lapsettomuuden hyväksymään. Eikä kai tarvitsekaan olla, kun kaikkia kortteja ei ole vielä käännetty. Välillä kyllä tuntuu, että olisiko vaan helpompaa antaa periksi ja luovuttaa jo nyt - mutta mieluummin kuitenkin juoksen täyttä vauhtia päin seinää kuin jään katumaan elämätöntä elämää ja sitä, että ei edes yritetty.

Seinäkukkaselle haluan vielä toivottaa voimia omien ajatusten ja vaihtoehtojen selvittelyyn. Olen säännöllisen epäsäännöllisesti käynyt "vakoilemassa" teidän 35+ -pinoanne, josta Sointu joskus minulle vinkkasi. Pahoittelut siitä, etteivät hoidot ole toistaiseksi tuottaneet toivottua tulosta. On rankka päätös lopettaa yrittäminen omilla soluilla - vielä raskaampi päätös on lopettaa hoidot kokonaan. Ikä on kuitenkin vain numeroita paperilla, ja vanhemmuus on paljon muutakin kuin yhteisiä geenejä. Toivottavasti jaksat vielä yrittää, tavalla tai toisella. Onnea matkaan!

Muoks. Unohtui kokonaan onnitella Dreamia adoptioprosessin etenemisestä!
 
Viimeksi muokattu:
amv
Hathor: No huh heijaa! Toivottavasti kaikki on hyvin! Aikakin mun järjelläni ajateltuna lukema on hyvä. Voi kunpa kaikki sujuisi hyvin! Ainakin on hyvä merkki, että vuoto loppui. Tsemppiä!


Cava: Tuttuakin tutumpia ajatuksia... Musta ainakin tuntuu juuri nyt, että pitäisi varmaan lopettaa, mutta ajatuskin ahdistaa. Toisaalta hoitojen jatkaminenkin (=lisää petttymyksiä tiedossa) tuntuu myös ahdistavalta... No mutta, huomenna menemme adoptioinfoon :)

Minnille ja alkioille onnea!


OnniUnelma: Toivottavasti pääset kohta työkaverin kanssa vaihtamaan raskauskuulumisia :)
Mun lähimmät kaverit (toinen työkaveri) on yrittäneet yli puoli vuotta saada lasta. En tiedä, miten kestän, jos molemmat onnistuvat, ja me vain jatketaan näitä epäonnistuneita yrityksiä.

Discoveryn uutisia minäkin odottelen...


Aurinkoisia päiviä! :wave:
 
Heipsis.
Vähän oma napaa ja tietoa missä mennään hoidoissa.
Meilla on nyt luovuttaja ja suunniteltu alkio siirto olisi 4-5.10. Jos siis kaikki sujuu hyvin ja alkioita luovuttajalta saadaan.
T: Iida-Karoliina

Hegtorille paljon onnea plussasta!
 
Hei,

ei täällä kovin rauhallisin mielin voi olla... Eilen illalla alkoi vuoto taas, olin saunassa ja tunsin heti kun astuin lauteilta pois että nyt rupeaa valumaan. Kesti kuitenkin muutama minuutti että vuotoa tuli ihan näkyvästi ulos asti. Ja sitä tuli sitten ihan kunnolla. Hyytymiä tuli myös jonkun verran ja vatsaa ja selkää särki ihan niin kuin kuukautisten aikana. Itkin koko illan, mutta uskollisesti laitoin lääkkeet ja otin vielä Pandolia ennen nukkumaanmenoa. Sitten yhtäkkiä vuoto rauhoittui, ja yöllä ei ole tullut muuta kuin vähän vaaleanpunaista. Nukuttua en saanut kovin hyvin... Nyt ei sitten vuoda enää ollenkaan tällä hetkellä. Ei tästä ota selvää! :confused: Eilen olin jo luovuttanut, mutta nyt se pieni sitkeä toivo taas nostaa päänsä!

Soitin aamulla Väestöliittoon, siellä hoitaja katsoi sen maanantain hcg arvon taulukosta ja sanoi että se oli hyvä. Hän suositteli nyt uutta hcg -mittausta. Soitin sitten Mehiläiseen ja sain jutella hoitajan kanssa joka antoi minulle lääkäriajan iltapäiväksi. Sieltä saan varmaan lähetteen verikokeeseen ja ultralla näkee sitten ehkä jotain. Tässä vaiheessa ei välttämättä näe alkiota eikä varmastikaan sykettä, jos siellä sellainen olisi, mutta näkeehän ainakin että onko kohtu vuotanut tyhjäksi vai ei. Haluan tietää nyt että onko vielä varaa toivo, vai onko kaikki jo mennyttä. Tiedän että niin kauan kun en vuoda koko ajan, jaksan toivoa, ja se on sitten vielä kovempi isku jos myöhemmin huomaa että turhaan piti toivoa yllä ja ettei ollutkaan mitään siellä enää.

Että tällaista taas.

Hathor, punaisine silmineen
 
Hathor, voimia tosi paljon. Tuo on niiiiin raskasta ja tuskasta, enkä mä oikein tajua miks vuotojen pitää kiusata juts meikäläisiä, joilla on muutenkin luotto hukassa sen suhteen että kaikki menee hyvin.

Ja tuossa vaiheessa kun ei vielä voi mennä kurkistamaan ultraan ja saada niin varmaa tietoa ultralla mitä muutaman viikon päästä.

Mutta täällä palstalla tosiaan on riittänyt kokemuksia runsaistakin hyytymävuodoista ja silti on raskaus jatkunut. Ja uskon ja toivon ja anelen että niin olisi sullakin.

:hug:
 
Kotiuduin juuri viikon "keikalta" käynnistyksineen. Pikku tyttö tuli kotiin, vaikka vaikean kaavan kautta. Alatiesynnytys mentiin lähes loppuun saakka, mutta sitten oltiin pattitilanteessa synnytyksen pysähdyttyä, vaikka kohdunsuu oli auki 10 cm. Tarjonta oli kuitenkin väärä. Sydänäänet heikkeni ja ainoa mahdollisuus oli enää sektio.

Ikionnellinen olen, vaikka vatsa onkin todella kipeä ja pieni katkeruus jäi yli kaksi tuntia kestäneestä hyödyttömästä ponnistusvaiheesta. Onneksi vauvalle ei tullut mitään vahinkoa.

Lueskelen ketjua myöhemmin. Kiitos kovasti teiltä saamastani tuesta.
 
amv
Voi Hathor... Iso rutistus! En voi ymmärtää, millaista tuo on, mutta ihan varmasti todella kamalaa :( En voi kuin toivoa parasta...


Discovery: Onnea! :flower: Toivottavasti pikkuinen vie katkeruuden mennessään. Voikaa hyvin!


amv
 
Onnea Discovery :flower::heart: Mahtavaa, että kaikki kuitenkin hyvin vaikka kovin tapahtumarikas synnytyksesi olikin. Tärkeintä, että tyttö on terve ja tosiaan toimenpide ei aiheuttanut hänelle mitään. Nyt nautit täysin sieluin vauva arjesta. :)
 
Hei,

Paljon onnea Discoverylle pienen tytön syntymän johdosta!:flower:

Tulipa käytyä lääkärillä sitten tänään. Ultralla hän katsoi ja siellä minä samaan aikaan jännitin ja yritin tulkita lääkärin naamasta jotain (melkoinen pokerinaama oli kyllä). Sitten hän lopulta käänsi ruudun minuun päin ja sanoi että pussi löytyy kyllä mutta sikiökaikua ei vielä. Eli vielä on toivoa! Vuotokohtaa ei näkynyt, joten se jäi vielä mysteeriksi. Pussin keskellä oli jonkinlainen piste tai varjo, mutta ei siitä osannut sanoa että voisiko se tulla sikiöstä vai onko jotain muuta. Mutta on kuulemma aika yleistä näillä viikoilla että ei nähdä vielä mitään. Tavoitteeni toteutui kuitenkin, halusin saada tietää onko kohtu tyhjä vai ei, ja nyt tiedän :) Toivossa on taas hyvä elää! :) Mutta pelko on jäänyt ja pysyy varmaan kauan, koko ajan alitajuisesti tunnustelee että tuntuuko vuotoa, onko maha kipeä, onko raskausoireita...

Kiitos teille myötäelämisestä! :)

Hathor
 
Hei kaikille! OnniUnelmalle ja Minnille voimia piinistelyyn.

Discoverylle paljon onnea pikkusen tytön johdosta!

Seuraan kyllä palstaa joka päivä, muttei aina ole kirjoitettavaa. Jännitän mukana kaikkien käänteissä...
Hathorille voimia vuotojen kanssa...toivotaan että rauhoittuu ja seuraavan kerran ultrassa näkyy pikkuinen kyytiläinen.

Omaa napaa...Tänään olimme jälleen kontrollissa. Jo olikin 2 vkoa edellisestä ultrasta. Nyt siis ollaan 2 vkoa pidemmällä kuin neljä vuotta sitten kun tyttömme kuoli kohtuuni. Tällä kertaa siis näyttää tosi hyvältä =) Vauva liikkui aktiivisesti ja on kasvanut hienosti omalla käyrällään ja kaikki virtaukset ovat normaleita. Painoarvioksi saatiin 1250 g :heart: Ja tällä kertaa rauhallinen ja hiukan tuppisuinen vakava lääkärimme jopa malttoi näyttää pikkuisen kasvoja pidemmän aikaa ja totesi lopuksi että hän uskoo että tällä kertaa kaikki menee hienosti. Ihanaa...olen onnesta soikeana. Viime yö meni jännityksen kanssa valvoessa ja mua jännittikin aika lailla ennen ultraa. Mutta kaikki siis niin kuin pitää.

hienoa keskiviikkoiltaa kaikille
toivoo lokakuu 28+3
 
Discoverylle ja koko perheelle :flower::flower:

Hathor huoh.. onneksi uä näytti hyvälle. Kyllä tuo sellaista jännitysnäytelmää on, ihan kun ei olisi koeteltu jo lapsettomuuden kanssa.. Onkohan luovutetuissa hoidoissa yleisempää vuodot, kun melkein tunne, että useammalla ollut niitä vuotoja kuin ettei olisi laisinkaan..?

lokakuulle myös onnea ultranäkymistä!

Taas kysyn Tarton kävijöiltä:

Minkä olikaan lääkitys teillä? Mun pitäisi aloittaa vitamiini+aspirin nyt pe, sitten pari pv. ennen kuukautisia Zoladex injektio kerran, sitten ultrien mukaan Progynonit ja Progesteronit siirron aikoihin (oliko sama kun Lugesteron?) Muistaako joku vielä?

Hoito (sitä on tullut niin varovaiseksi, ettei uskalla edes siirrosta puhua, kun aina pelkää ettei siirtoonkaan päästä) viikolle 46 suunniteltu.
 
Valtavasti onnea prinsessasta Discovery :flower:
Nauti pienestä joka ikinen hetki :) Olen niin onnellinen puolastasi,että tippa meinaan linssiin tulla.
Täätä perästä tullaan ja toivotaan, että kaikki meenne yhtä hyvin ja pieni meilekkin kotia asti suodaan.

Hathor Kyllä siellä pini sinunkin massussa kohta jo möyrii. Ei meitä tosiaankaa helpolla päästetä. Tsemppiä jatkoon.

Lokakuu Sinulle on kiitettävästi noita ultsia kyllä tehty ja hyvä niin :)

Aurinkoisin syysterveisin Sela ja Pikkarainen
 
sharlin, meillä aloitettiin ensin e-pillereillä (marvelon), että saatiin ajoitus kuntoon. sitten vitamiinit ja zoladex (3 pv sen jälkeen kuukautiset). sitten ultrien mukaan zumenon (sama kuin progynon mutta korvattava) ja ennen siirtoa lugesteron (sama kuin progesteron). aspiriini meillä alkoi vasta siirron jälkeen. eli lähestulkoon sama kaava. tsemppiä!

odotellaan lokakuun kulumista ja marraskuun PAS-hoitoa tartossa.
 

Yhteistyössä