Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Sharlin, meille annettiin ensimmäisissä ohjeissa että mies klinikalle klo 9-12, mutta sitten kun saimme varsinaisen ajan, se oli klo 13.

lokakuu, onnea mahtavista ultrakuulumisista ja pienestä hyvinvoivasta tytöstä!

Mites piinailijat jakselee?

Täällä oli juttua joidenkin ihmisten suhtautumisesta lahjasoluihin. Minä en pysty asiasta kertomaan avoimesti, koska se on niin henkilökohtainen juttu enkä jaksaisi ottaa vastaan mitään aivan typeriä ennakkoluuloisia kommentteja. Tähänkin asiaan on helppo heittää kannanotto sivulauseessa, kun ei oikeasti ole joutunut kokonaisuutta miettimään. Siksi olenkin puhunut siitä vain ymmärtäväisille ihmisille ja lähimmille ystäville, joiden asenteet jo osasin arvata erittäin ymmärtäviksi. En ole lapsettomuudestakaan puhunut läheskään kaikille. Kyllä siitäkin yritettiin aikanaan udella, mutta kiusallakaan en halua etenkään kaikista uteliammille asioistani avautua.
 
Viimeksi muokattu:
Lokakuu: Ihanaa että kaikki on hyvin...

).( Neuvolassa käyty. 1,5 tunnin sessio oli oikein miellyttävä. Miehestä otettiin myös verikokeita heh=) ja ultraakin pyöriteltiin vatsan päällä. Pikkuinen siellä pyöri ja pomppi. Sydän väpätti kovasti. HUH! Taas pari päivää menee ilman huolta... hoitaja kyllä sanoi, että tulla heti vaan kun epäilyttää niin katsotaan ultralla... helpottavaa kuulla. LA 29.4.2011

Me muuten ollaan käyty psykologilla, vaikka Tartossahan ei edes tarvi. Olimme Oulun vl:ssä myös jonossa joten siellä käytiin ja saatiin "puhtaat paperit".

Tyyne 8+6
 
amv
Lokakuu: Voi kun ihanaa, että kaikki on pienellä hyvin! Toivottavasti mielesi nyt vähän rauhoittui. Ihan varmasti ko. viikko/viikot on henkisesti erittäin raskaita.

Lidia: Totta puhut, että Suomessa ilmeisesti aristellaan liikaakin "ylimääräisiä" lääkkeitä. Ihmettelen, että mullekin omissa hoidoissa, vasta 4. ja 5. koeputkihoidossa sain kortisonin (kun itse pyysin!) - ennen niitä oli lisäksi 4 donor-inssiä. Ja lääkärillä oli hyvin tiedossa mun autoimmuunisairaus. Mrrr! No, eipä auttaneet kuitenkaan. Mutta muistutan sua, miten mulla kävi siellä Tartossa viime viikolla: lääkärihän moitti, miksi mulle oli määrätty Klexane-piikki ilman testausta.

Lahjasoluista: Mä haluaisin kertoa, jos siis lapsen saisin, asiasta avoimesti ja tuoda asiaa esille ja ihmisten ajatuksiin. Toisaalta pelottaa, että sitten lasta katsottaisiin aina tietystä vinkkelistä. Se olisi ns. erikoinen tapaus. Monet kaverit tietää asiasta, ja varmaan on kertoneet eteenpäin, millaisissa hoidoissa käydään. Mutta nyt siis ajattelin työkavereita, naapureita jne. Mutta turhapa tuollaisia on miettiä, kun ei ole edes raskaana. Kai...

Eli kiitos kysymästä, piinailu menee sujuu tuskaisesti tyyliin juu-ei-vaarinhousut. Eilen olin ihan hajalla ja varma, että epäonnistui. Nyt oon taas saanut vähän tsempattua itseäni. Mahassa ja nivusissa tuntuu välillä menkkajuilintaa. Alaselässäkin on tuntemuksia, mut voi olla ihan istumisesta yms. Nythän mulla tosiaan pitäisi olla luomumenkat. Sitä vain mietin edelleen, että puskeekohan ne lääkkeistä huolimatta läpi. Psyykkisiä pms-oireita on myös edelleen. Maanantaina pitäisi mennä verikokeeseen. Ajattelin, että ehkä testaisin la (pp 10), kun su mulla on yksi tärkeä meno, enkä voi sillon ainakaan aamulla. Ja haluaisin selvyyden ennen työviikkoa. Toisaalta. Toisaalta oon huono testaamaan -> niin monta negatikkua olen tehnyt. Verikokeeseenkaan en haluaisi mennä. Haluaisin vain, että tää koko juttu menisi jotenkin ihmeellisesti ohi.

Miten Hathor? Miksei muutkin omissa vaiheissaaan ja mietteissään. On mukava lukea kuulumisia ja ajatuksia. Erityisesti tietenkin positiivisia kuulumisia :)


amv (ja pp 7 ja nyt kai h-hetken olisi pitänyt jo olla)
 
Tänään oli punktio josta lupasin tulla vielä kertomaan, joten tässä tarina:

Eli viime kirjoitustani seuraavana päivänä menin ultraan jossa todettiin solujen kasvaneen nyt ns. oikeaan tahtiin ja puntioimaan päästäisiin keskiviikkona. Iltasella oli sitten edessä irrotuspiikki jonka otto sujui ihan yhtä hyvin, kuin kaikkien muidenkin piikkien kanssa. Ei siis mitään ongelmaa/oireita.

Pieniä masutuntemuksia oli nippailun muodossa seuraavana päivänä, mutta ei mitään sen kummempaa.

Punktiota edellisenä yönä sitten paukahti päälle ihan mielettömän kovat kivut. Heräsin noin klo 1 aikaan yöllä vatsakipuihin jotka olivat niin voimakkaat etten pystynyt edes vessaan kävelemään. Sain nukuttu yön aikana pieniä pätkiä, mutta melko tuskaista se oli. Aamulla klo 6 konttasin portaita pitkin yläkertaan herättämään mieheni tekemään lasten aamutoimenpiteet sillä en pystynyt tekemään enää mitään. Menin kuumaan suihkuun josta toivoin saavani apua kipuun, mutta melko laimea oli sen vaikutus. Kivut voimistuivat lopulta niin koviksi etten pystynyt ajoittain edes puhumaan. Pakko myöntää että itku oli lähellä ja pälyilin jatkuvasti kelloa toivoen että se tulisi 7:45 ja pääsisimme lähtemään klinikalle. Halusin todella jo niistä soluista eroon, jotka kivut siis aiheuttivat.

Soitin aamulla kaverilleni, joka on luovuttanut 4 kertaa ja hän tsemppasi minua kestämään vielä hetken. Hänen mukaansa ei hällä näin voimakkaita kipuja ollut, mutta ne hänen vähän lievemmät kipunsa rauhottuivat punktion aikana, joten eiköhän omakin tilanteeni siinä kohtaa parantuisi.

Kipujen vuoksi en pelännyt punktiota pätkääkään vaan nyt vain odotin että pääsen operoitavaksi jonka jälkeen tulisi helpotus kipuihin. Tässä kohtaa mielessä kävi että tämä taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen luovutuskertani.

Mies toi auton oveneteen, sillä en kyennyt kävelemään parkkipaikalle edes miehen avustamana. Koko matkan klinikalle vaikeroin ja kaikki kiihdytykset, jarrutukset ja kaarteet saivat kivut yltymään. Klinikalle en päässyt omin avuin, joten onneksi oli mies taluttamassa. Minut ohjattiin välittömästi lepohuoneeseen makaamaan kipujen vuoksi ja noin 10 minuutin odottelun jälkeen pääsin toimenpidehuoneeseen.

Hoitaja avitti minut sängylle jossa punktio tehtäisiin ja alkoi etsimään paikkaa kanyylille. Ensin sitä kokeiltiin vasempaan kyynärtaipeeseen, mutta se ei onnistunut. Seuraavaksi sitä kokeiltiin vasempaan kämmenselkään, mutta sekään ei onnistunut. Tässä kohtaa olin jo niin kipeä että pääsi itku. Tärisin kauttaaltani ja tuntui ettei tästä tule yhtikäs mitään ja että joudun vain kärsimään, kärsimään ja kärsimään enkä saa apua. Toisin sanoen tuossa kohtaa alkoi henkinen kantti pettämään. Mulle on käynyt samoin myös synnytyksessä, jalkaleikkauksessa, että jopa viisaudenhampaan poistoleikkauksessa joten sinänsä tuo on tuttua. Mutta kivaa se ei ole.

Lopulta kanyyli saatiin oikeaan kämmenselkään ja sain heti jotakin "rauhoittavantapaista" ja kipulääkettä. Ja sitten päästiin vihdoinkin asiaan. En muistaakseni tuntenut alkuun mitään pistosta...kun soluja punktioitiin, niin ennen imua taisin aina tuntea pari pikkupistoa mutta mitään suurempaa en siis tuntenut. Ne pistot eivät kai sattuneet, mutta se että vatsanseutua yleensäkin ronkittiin teki kipeää koska vatsa oli tuossa kohtaa siis todella arka.
Punktion aikana todella alkoi kivut helpottamaan. Osittain varmasti kipulääkkeen ansiosta, mutta myös sen punktion...tuntui että se pinkeä ilmapallo tyhjeni vähemmän pinkeäksi :) Kivuttomaksi en tullut, mutta nyt pystyin jo kävelemään ja olo oli muutoinkin reippaampi.

Punktio itsessään kesti ehkä 10 min eikä se ollut yhtään kauhea kokemus :) Paljon kauheammaksi koin sen odotteluajan, kun koitettiin kanyloida monta kertaa siinä onnistumatta.

Punktion jälkeen menin lepohuoneeseen lukemaan ja kohta sain vähän syötävää ja juotavaa. Noin puolisen tuntia operaation jälkeen koin olevani ns kunnossa ja sitten soittelinkin miestä hakemaan minut kotiin.

Sain kuulla, että munasoluja saatiin 9 joista muutama tosin on siinä rajalla että onko ne vähän vielä pieniä...mutta näillänäkymin siis tuloksena oli 9 solua :)

Nyt olen siis kotosalla ja ihan ok kunnossa. Sinänsä punktiosta en ole kipeä, mutta vatsa on kyllä melko arka. Kun makaan tai istun, olen kivuton, mutta varsinkin liikkeellelähtö tekee vähän kipeetä. Klinikalta sanottiin, että nyt pitää juoda runsaasti ja levätä paljon...ja näin meinaan tehdä :)

Ja päätin että seuraavan kerran luovutan tammikuussa :D

Jotta sellainen oli minun tarinani luovuttajana. Toivotan kovasti onnea hoitoihin teille kaikille :heart:
 
chef Olet kyllä sitkeä sissi! Ajattelin, että tarinan lopuksi sanot, että kyllä tämä oli nyt tässä kun oli niin paljon vastoinkäymisiä, mutta ei.. suunnittelet jo seuraavaa kertaa! Tosi asenne! :heart: Kyllä varmasti joku pariskunta tuli iki onnelliseksi teostasi.
Tyyne ja lokakuu ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin!
 
Älinä
Ah, olen niin onnellinen teidän positiivisistä uutisista!!!
Ja piinaajille plussa-tuulia.....
Hilleville tsemppejä, minulla huomenna ultra edessä,jossa mitataan limakalvon paksuus...jännittää ,koska viimeeksi mentiin jarrujen kanssa, ja tällä kertaa ilman, ja viimeeksi saatiin tsempattua arvot 11`sta

positiivistä mieltä kaikille!!!
 
Mahtavaa Lokakuu ja Tyyne ! Kyllä nyt kelpaa odotella. Vaikka loppusuoralla itse seuraan jännittyneenä tilannetta. Eilen luulin jo, että tulee lähtö, mutta pah. Saunassa laantui supistukset. Nyt yksi voimakkaampi, joka herätti. Turvotus ei niin paha, kun join todella paljon eilen.

Chefillä on todella vastustanut. Itse kolme punktioita kokeneena totean, että minulla oli tosi helppo juttu, vaikka yhdestäkin rakkuloita toistakymmentä. Ajelin toimenpiteestä töihin yli sata kilometriä pienessä lääkepökkyrässä...
 
No tosiaankin uskomaton seikkailu Chefillä ollut kun on noin monta mutkaa matkassa ollut. Mut onneks toivottuun lopputulokseen päästiin ja punktiossa saatiin hieno saalis. Hattua kovasti nostan moisesta luonteenlujuudesta :)

Sharlin kyseli, että missä ja kuka minua on hoitanut. Aikoinaan tutkimuksia ja hoitoja tehtiin Turussa TYKSissä, jossa kyllä kaikki erikoislääkärit olivat tietoisia riskeistä muihin sairauksiin. Myös Helsingin Väestöliitossa lahjasoluhoitoja tekevä lääkäri oli asiasta perillä. Ja ainahan niitä verikokeita voi itsekin pyytää ottamaan ja selittää lääkärille näitä asiayhteyksiä, jos siltä tuntuu ja mietityttää. Kuitenkin kyse vain tavanomaisista verikokeista.

On se vaan ihana katsoa tuota plussanneiden listaa ja odotella sinne taas uusia plussanneita lisäksi. Kovasti täällä jännäillään amv:n ja Hathorin puolesta, että miten käy. Kunpa sieltä tulisi niitä ihania toivottuja tuloksia :)
 
Hei,

chef: Menipä nyt vaikeamman kautta sun luovutus, hienoa kuulla että et antanut periksi ja että vielä ajattelet luovuttaa uudestaan!

POFista: Voisi olla hyvä että olisi joku paikka missä näitä ennenaikaisia vaihdevuosiasioita voisi puida. Luulisin että tarvetta olisi myös lapsettomuushoitojen ulkopuolella oleville tällaiselle, ja siksi sellainen julkinen tai puolijulkinen paikka missä voi keskustella ja lukea olisi hyvä. Olen silloin tällöin saanut sähköpostia tuntemattomilta ihmisiltä joilla on paljon kyseltävää ja ovat ihan yksin ongelmiensa kanssa, esim nuorelle sinkkunaiselle voi olla aika kova paikka kuulla että vaihdevuodet ovat alkaneet.

Minua hoidettiin alussa yliopistollisessa sairaalassa, missä tuntui että oltiin aika hyvin perillä asioista. Muuton jälkeen olen keskussairaalassa, ja tietotaito vaihtelee suuresti. Täällä on yksi lääkäri joka on tosi hyvä, mutta kaksi viimeistä vuotta vastassa on ollut eri lääkäreitä kun se hyvä on jossain muualla tekemässä tutkintoa juuri nyt, ja silloin se menee vähän niin että minä joudun kertomaan mitä pitäisi tehdä ja millaista lääkitystä tarvitsen. Viimeksi ei otettu mitään verikokeita ja kysyttiin jopa että haluanko jatkossakin käydä siellä joka vuosi vai kävisinkö yksityisellä! Eli jos löytää hyvän lääkärin kannattaa kyllä pitää kiinni kynsin hampain.

Piina menee ihan hyvin, kai. Olin jo yhdessä vaiheessa "ihan varma" että olen raskaana, mutta nyt oireet ovat vähentyneet taas :( Oli pari päivää tosi huono olo, oli jopa vaikea keskittyä muuhun. Ja rinnat olivat taas vähän kipeämpiä, vaikka kipu oli jo helpottanut vähän piinan alussa. Mutta en minä nyt tiedä, rupeaa taas pelottamaan tuo totuuden hetki joka lähestyy uhkaavasti... Suuri vaara on että tulee taas nega, viime hoidossa kävi nimittäin myös niin että noin pp 7-8 oli tuskaisempi olo ja sitten oireet hävisivät. Vaikka ei nyt oireita saisi tuijottaakaan, niin kuin monesti saamme todistaa :)

Tsemppiä kovasti meille kaikille!

Hathor pp 10
 
Sellasta vielä POF:sta kun luin että saattaa myös olla ongelmana ohut limakalvo, onko teillä ollut ongelmia paksuuden suhteen? Itselläni limakalvo on ollut ekassa ultrassa 7,1mm ja lääkärit sanoneet että yli 6,5 pitää olla..
 
Älinä
Sharlin, mulla oli viime hoitojaksossa(jarrujen jälkeen) ekaks limakalvo 3mm, ja sit hormoonikuurin jälkeen 4-5 mm, jonka jälkeen edelleen lisättiin hormooneja, ja lopuksi siirtopäivänä lukemat>>11mm. Ja minähän tulin raskaaksi siitä, muuta sain ikävä kyllä keskenmenon muutaman viikon jälkeen.
Tänään mulla oli tämän toisen hoitojakson ensimmäinen ultra ja ilman jarruja>>>10 mm ja ollaan päivässä 11.....ja pääseen PASsiin ensi perjantaina. =)

Perjantai taas jo ovella, kaikille syyskuista viikonloppua!!!
 
Kiitos ja kumarrus Chefille. Toivottavasti vatsa paranee oikein pian!

Hathorille ja amv:lle piinistsemppiä. Tuo toivon hiipuminen ja herääminen on niin tuttua. Ja kjun oireista tai oireettomuudesta ei oikein voi mitään päätellä...

Hienoista hienoin limakalvo Älinä! Minulla on ensi tiistaina kp11 ultra ja siirto ehkä seuraavan viikona ma tai ti. Minulla limakalvo on yleensä kasvanut 8-10mm siirtopäivään mennessä.

Syksyisen kaunista viikonloppua ihan kaikille! :heart:
Hillevi
 
Tyyneä piti tulla onnittelemaan, voi kuinka ihanaa että pitkän hoitorumban jälkeen saitte vihdoin kuulla sen ihanan äänen kun pienen sydän väpättää kovaa tahtia!! :heart:

Aivan mahtava juttu, niin vaan teidänkin pitkä odotus palkittiin vihdoin! :hug:
Jotenkin on tunne, että kyllä tämä nyt menee hyvin loppuun asti ja ensi keväänä teillä on oma vauva sylissä, onnea vielä kerran vanhalta piinailukaverilta! :flower:

Tsemppiä myös muille pinolaisille hoitoihin! :)
 
Viimeksi muokattu:
CHEFIlla onkin ollu hurjankuuloinen kokemus.

DISCOVERY: Ihanks tosi ne päästi sut punktion jälkeen rattiin? Mulle aina korostettiin, et pitää olla saattaja eikä saman vuorokauden aikana saa ajaa. Toi lääke on kumminki morfiinijohdannaista, joten sama, kun pikkupöhnässä ajelis.

Bartsu
 
Bardolino minulle ei mitenkään asiaa korostettu, kun tiedän se koulutukseni puolesta hyvin muutenkin. Pakko vain oli mennä, kun yksityisyrittäjä ja ei ollut kuskia eikä kunnolla sijaistakaan. Mahdollisimman pienellä lääkityksellä kyllä meni muutenkin. Yhden kerrankin vain Panadolilla. Niin kuin totesin, punktiot meni minulla hyvin. Yhdessä oli yksi niin pahassa paikassa, että jätettiin ottamatta, kun oli muutenkin vähän heikon oloinen jo silloin.

Jännittää, käynnistetäänkö ens viikolla niin kuin lupailtu. Jospa viikon päästä on jo pienen tyttövauvan äiti. Kaupassa näin kassajonossa niin suloisen pikkuneidin.

Discovery 37+5
 
Viron kävijöille: kuinka nopeasti hoito toteutui ensi maksun jälkeen? Itse malttamattomana odotan tietoja klinikalta..

Hathor onko sulla tänään testipäivä? Joillakin klinikoilla tuntuu olevan PP12, toisilla PP14.. Kyllä jo jännittää.. d:)b
 
Voi miten paljon täällä onkaan taas tapahtunut monelle. Harmittaa kun ei ehdi kirjoittelemaan, mutta pakko on kuulumisianne käydä pikaisesti vilkuilemassa.

Lokakuulle onnea tulevasta pikku neitosesta!

Tyynelle,Amv:lle ja Hathorille hyviä piinailuja. Jokos Hathor olet testaillut?

Älinä ja Hillevi me pääsemmekin piinailemaan sitten yhdessä. Minullahan on pas ensi ke.

Mites OnniUnelma? Eikös sinulla ollut siirto tällä viikolla...?

Huh huh, mikä kokemus chefillä! Suuri kiitos ihanimmasta lahjasta, jonka nainen voi toiselle antaa :hug:

On: Täällä kasvatellaan limistä laastareilla ja mukana myös kortisoni ja disperin. Tiistaina jo ajattelin, että joudunko taas keskeyttämään hoidon. Sain nimittäin virtsatietulehduksen:headwall:. Eipä ole taas aikoihin ollutkaan noin ärhäkkänä se vaiva. No onneksi se helpotti melko pian kun sain lääkkeet. No, sitten eilen alkoi tietenkin antibioottien seurauksena hiivatulehdus:mad:. Klinikalle soittelin ja siirto voidaan tehdä suunnitelmien mukaisesti. Nyt en vielä tiedä siirretäänkö 1 vai 2. Pareittain on kuulemma pakastettu eikä ole varmaa kestääkö uudelleen pakastusta. Ilman muuta 2 laitetaan ,jos näyttää että toinen menisi "roskiin". Eli siis jännitysmomentteja riittää tälläkin kertaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille
 
amv
chef: Ihan uskomatomta! Olen lukenut hoitopalstoja jo muutaman vuoden, eikä koskaan kellään ole ollut noin hurjaa meininkiä. Itselläkin mennyt kaikki 5 omaa hoitoa alusta loppuun kivuttomasti (fyysiseltä kannalta). Harmi, että just sulla, luovuttajalla, kävi miten kävi. Mutta: loppu hyvin, kaikki hyvin! (Toivottavasti kaiken kukkuraksi ei ole iskenyt hyperi...?) Ja ihan huippua, että aiot vielä luovuttaa uudelleen. Kiitos ja kumarrus!!!

Sharlin: Oliskohan ekasta maksusta siirtoon mennyt noin vajaa pari kuukautta.

Discoveryllä on ihan kohta jo h-hetki, jännää! Ja siirtojakin on taas tulossa, hyvä niin.

Hathor: Niin, milloin aiot testata...? Ja mikä olo tällä hetkellä?

Mulla olo on nyt lähes oireeton :rolleyes: Nyt on pp 10. Vaarallista, sillä se on tietty saanut toivon kipinän syttymään, mikä ei oo hyvä asia. Normi pms-yöhikoilua ei ole, tissit on luge-kipeät, mahaa ei turvota niinku ennen menkkoja. Vain sillon tällön tulee lievä kipuaalto kohdun tienoilla, ja nivusia jomottelee (normi pms-oire). Onko jollain plussanneella ollut kohdussa semmosta kutinan tapaista tunnetta? Mulla on ollut sitäkin nyt paljon, mutta ehkä se johtuu myös Lugesteronista.
Ja nyt kun uskalsin taas pyöräillä (otin siiirron jälkeen tosi varman päälle), niin olin työmatkoilla to ja pe ihan loppu. Vaikuttaa vähän liian hyvältä, mutta järkeilen, että kun tämä on ihan täysin keinotekoinen kierto (kai? kun oli jarru ja sit vain Progynovat), niin ehkä siksi olen niin oireeton ts. ei ole normaaleja pms-oireita. No, pianpa asia selviää. Huoh...


Hyvää viikonlopun jatkoa! Toivottavasti Hathor tulee kertomaan hyviä uutisia!
amv
 
En ole vielä testannut, en :) Maanantaina pp 14 olisi virallinen päivä, ja näillä näkymin testaan vasta silloin, sillä testiä en ole vielä edes ostanut :) Eilen katselin niitä vähäsen kaupassa, mutta kun samassa kaupassa sattui olemaan hyvä työkaveri myös ostoksilla, ja se tuli pariin otteeseen myös juttelemaan (esim juuri silloin kun olin nostamassa alkoholitonta siideriä hyllystä...) niin en viitsinyt ottaa riskiä.

Sharlin: minulla on ainakin ollut ohut limakalvo aina, jos on ollut 7 mm viikko ennen siirtoa niin se on ollut jo hyvä (ja sellaisella limakalvolla tulin aikoinaan raskaaksi myös). Viimeksi oli alle. Nyt oli onneksi juuri se 7 mm, joten siltä osin tuntui hyvältä.

amv: toivon todellakin että oireettomuus tällä kertaa tarkoittaisi että olette onnistuneet! Pidän sinulle peukkuja d:)b

Olo on... jaa, mitähän sanoisin, melko huono! :x Ja sehän herättää toiveita vasta jos mikään! Olen aina yrittänyt suhtautua mahdollisimman maltillisesti kaikkiin oireisiin ja ajatella että ei tästä varmaan tule mitään, koska kuvittelen että nega ei silloin tuntuisi niin pahalta. Mutta eihän se mitään auta, pahalta se tuntuu joka tapauksessa! Joten nyt olen päättänyt antaa toivolle ja positiiviselle ajatukselle tilaa, putoan korkealta sitten jos on nega, mutta entäs sitten? Lopputulokseenhan se ei vaikuta mitenkään, se vain vaikuttaa siihen millaisella mielellä olen piina-ajan.

Ja näillä oireilla mitä nyt on ollut (huono olo, rinnat kipeät nyt myös sivuilta, kauhea väsy, ruoka maistuu omituiselle) jaksaa kyllä toivoakin. Jos tulee nega, niin täytyy kyllä todeta että lääkkeistä tuli harvinaisen paljon sivuvaikutuksia tällä kertaa. Löysin tänään myös vanhan päiväkirjani, johon olen kirjoittanut aiempien hoitojen ja raskauden aikana, ja huomasin että silloin kun tulin raskaaksi viimeksi minulla oli myös huono olo tähän aikaan piinasta. Sitä en edes muistanut.

No, jäitä hattuun kuitenkin, tiedän kyllä että tässä voi käydä miten vaan. Huomenna taidan hakea apteekista testin, testaan aamulla ja menen myös verikokeeseen oli tulos sitten kummin päin tahansa, jos on positivinen haluan tietää kuinka positiivinen ;) ja jos on nega haluan tietää onko yhtään mitään edes yrittänyt tapahtua.

Päiväkirjasta sain muuten myös laskettua, että yhteensä minulle on nyt tehty neljä tuoresiirtoa, josta ekassa tulin raskaaksim, ei mitään pakkaseen. Toisessa hoidosta saatiin 5 pakkaseen, joista kaikki tuhoituivat kokonaan tai osittain sulatuksessa. Kävin silloin yhdessä PASissa kuitenkin, jossa siirrettiin kaksi oikein surkeaa alkiota. Kolmannessa ei mitään pakkaseen. Ja nyt neljännessä sitten kaksi pakkaseen :)

Hathor, pp 12
 
Kyllä Hathor sun oireet kuulostaa lupaaville ;) Ja asenne on ainakin oikea. Lopputulos on sama, suhtautui asiaan miten tahansa. Mä päätin viime piinassa samoin. Mulla on molemmissa raskauksissa käynyt niin, että testasin vasta pp 14. Kaikissa negaan päättyneissä piinoissa olen testannut ennen virallista testipäivää. Ihan kuin sillä jotain merkitystä olis lopputuloksen kannalta, mutta huomioin vaan viimeksi tällaisen yksityiskohdan. Jännään ja peukutan täällä ihan täysillä ;)

Amv sullakin lupaavia tuntemuksia ;) Mulla myös on kummankin plussaan johtaneen piinan aikana tuntunut kohdussa "jotain". Sitä on vaikea selittää, tässä viimesimmässä oli sellanen painon tunne, ihan kuin olis ollut kiviä vatsassa. Ei sattunut, välillä nippaili kyllä, mutta se painon tunne oli selkeä. Viimeksi pahoinvointi alkoi jo ennen plussatestiä. Peukutan myös sinulle, jospa tänne pyyhältäisi kunnon plussa-aalto !!!
 
Ihania uutisia Lokakuulla, pienen pieni tytön tyllerö tulossa! Ja Tyynelläkin loistouutisia ultrasta, vau!

Chefin tarina on tosiaan uskomaton. Olisko enää enempää voinu vastustaa, mutta hammasta purren veit luovutuksen loppuun asti ja päätit vielä tehdä sen uudestaankin. Kunpa sun kaltaisia ihmisiä olis enemmänkin, niitä tarvittais.

Ketjussa monella on jännät paikat. Testejä, siirtoja ja piinaa. Ja Discoveryllä pian h-hetki, jännää.
Tsempitykset ihan jokaiselle!

).( Kävin perjantaina siirrossa ja kaksi salamatkustajaa lähti mukaan. :heart::heart: Testipäiväksi määrättiin 10.10.10. Lääkäri ja hoitaja päätti jo meidän puolesta, että nyt kaikki tähdet on kohdillaan ja hoitaja onnitteli mua lähtiessä. =) 10 on nimittäin meidän numero: seurustelun aloituspäivä, kihlapäivä, hääpäivä, talon numero... Uskotaan, että mä on nyt SE kerta.
Toiveikkaana piinailen ja parin viikon päästä sitten testaillaan.

Ihanan aurinkoinen syysilma yli vuorokauden jatkuneen sateen jälkeen. Siispä ylös, ulos ja metsään kävelylle!
 
On kyllä jännittävää aikaa täällä monella ja tosi positiiviselta kuulostaa! amv:n ja Hathorin oireet kyllä kuulostaa ihan siltä itseltään eli plussalta!! Nostan hattua kärsivällisyydelle odottaa siihen PP14:ta.. itsellä tekisi tiukkaa.

Ja OnniUnelma tuohan on selvä enne kahdesta kymmenen pisteen vauvasta.. :)
 
amv
Kiitos tsempeistä! :flower:

Voi kun nyt saisit plussan, Hathor!!! Tsemppiä huomiseen ihan hirmusesti!
Niin ne Luget tekee eri ihmisille eri oireita. Mulla nimittäin tulee niistä rinnat just sivuilta kipeeksi, ja sit taas Pregnyl-piikki (eli hcg) on saanut nännit kipeäksi. Mutta nyt ei ole, siksi pelkään... Tosin olen aina pistänyt Pregnyliä 10 000 yksikköä.
Munkin pitäisi mennä huomenna veritestiin, mutta en tiedä, haluanko (vielä huomenna). Ajattelen kyllä samoin kuin sä, että veritesti kertoo/kertoisi kuitenkin sen, onko edes ollut yritystä kiinnittyä. Törkeän kallis testi se on, jos ei ole lähetettä. Tänään nimittäin tiedustelin parista labrasta.
Aika "huonosti" sullakin on luovutushoidot mennyt siltä osin, ettei alkioita ole tullut juuri kuin tuoresiirtoon. Eli ei olla valitettavasti ainoita... :|

OnniUnelma: Sharlin vei sanat suustani :D Kyllä nyt jos ei koskaan!


amv (joka luuli, että pääkipu ja flunssaolo olis SITÄ, mutta taitaakin pukata oikea flunssa, kun mieheen se jo iski. Hö!)
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Onni-Unelma: Peukkuja kovasti sinulle! :)

amv, niinpä, oireita ei voi kyllä verrata ihmisestä toiseen, niin erilaiset ne ovat. Minulla oli aikoinaan juuri tuo tissien sivujen kipu merkki raskaudesta, sitä ei ole ollut kertaakaan negahoidoissa tai muutenkaan. Nytkin sitä on toki vähän vaihtelevasti, välillä ei tunnu ja välillä tuntuu. Lugeista en ole yleensä saanut kipeät tissit, mutta tällä kertaa nimenomaan nännit tulivat tosi kipeiksi heti kun aloitin! :)

Ajattelin käydä ostamassa testin vielä tänään, ja testaankin. Nyt on kyllä vaan iskenyt aika epätoivoinen olo :( Mutta niinhän se aina ennen testiä.

Hathor pp 13
 

Yhteistyössä