Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

TYTY Kuopiossa voi ainakin luovuttaa, klinikka In-tiimillä. Sieltä voisi kysyy apuja, miten homma toimisi, matkakuluthan luovuttajalle korvataan jne. Voi että, ihana et sun kaltaisia on , se on mieletön juttu :heart: Soluista on huutava pula.
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen
Tinulinen (32) eka haaveissa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Olki ( ) toiveissa eka
plastex (33) eka yrityksessä
Lotta(32) toiveissa eka

Hoito lähestyy
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, pas viikolla 38
Hillevi (40+) haaveissa eka, syyskuussa pas
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, siirto lokakuussa

Piinistelijät
Hathor (34), toka haaveissa, pas viikko 37
amv (34) eka, luovutetut solut -hoito (2 alkion tuoresiirto)

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175 :heart:
Tyyne73(36) haaveissa eka, 2 pakastealkion adoptio 5.8. pp13 hcg 109 :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas,

Älinä tervetuloa mukaan, mitä tietoja haluat itsestäsi listallemme? Saattaa olla, että hoitomme osuu aika yksiin ajankohdalta. Minä en tiedä tarkalleen vielä, koska kiertoni pituus vaihtelee pari päivää. Laskujen mukaan ensi lauantaina pitäisi olla kp1. Me olemme Suomessa hoidossa, vuoden verran jonotimme soluja.

Tyty, mielellään sinunlaisesi upeat naiset voivat pinossamme vierailla. Onnea pikkukakkosen saamiseen ja hienoa, jos luovutat munasolujasi! :wave:

Lotta, kaunis kiitos peukuista.. Kyllähän se niin menee, että odotukset ja mieliala kohoavat, kun pas lähestyy. Epäonnistumisiinkin jotenkin kyllä turtuu ja aina vaan vähemmän innostuu tulevasta hoidosta, mitä enemmän niitä on tehty. Voisin jo sanoa, että eo tunnu missään, ei jännitä tms. Toivottavasti teille pas toisi toivotun lopputuloksen! :heart:

Kaikille pinon naisille hyviä syyspäiviä!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Uskaltautunpa minäkin viimein ilmoittautua joukkoonne. Koko ketjun olen viime viikkojen aikana lukenut alusta loppuun ja nyt kun omissa hoidoissakin viimein alkaa jotain tapahtua, päätin ottaa täälläkin sen ratkaisevan askeleen ja pyytelen päästä mukaan =)

Omista taustoista sen verran, että iältäni olen 25-vuotias. Olen saanut 14-vuotiaana diagnoosin ennenaikaisista vaihdevuosista (POF) eli omia munasoluja ei ole. Hormonikorvaushoitoa olen jo nuoresta iästäni huolimatta ehtinyt käyttää 10 vuotta. Tämä lahjasoluhoito on siis ainoa oljenkortemme perheenlisäyksen saamiseen, ja tuntuu huojeltavalta päästä vihdoin viimein edes yrittämään.

Tämän hetkinen tilanne on se, että lahjamunasoluhoitoon siis odottelemme pääsyä. Vuosi jonotusta takana ja tällä hetkellä menossa testikierto Progynovan kanssa. Lupailivat, että tositoimiin voisi päästä jo vuodenvaihteessa/alkuvuodesta, koska nyt luovuttajia kuulemma vaikuttaisi olevan hyvin. Henkisesti olin ehtinyt varautua jopa 1½- 2 vuoden jonotukseen, joten nyt kun hommat vähän aikaistuu, niin rupesi ihan hirmuisesti jännittämään. Mut ei se ota jos ei annakaan :)

Antoisaa syksynalkua kaikille ja hurjasti jaksamista omiin vaiheisiinne!
 
Voi plastex, tosi surullista! Sattuman kauppaa näyttää olevan, tuleeko plussa vai ei. :hug:

Hathorille onnittelut kyytiläisistä! Miten on amv:n laita, kaverit jo kyydissä?

Älinälle ja Utopialle tervetulotoivotukset! Älinällähän on siirto tulossa jo ihan pikapuoliin. Me jonotamme myös kotimaassa hoitoon. Utopian tausta kuulostaa hurjalta... Itselläni on ikää sentään jo yli 30, ja silti ajatus mahdollisista ennenaikaisista vaihdevuosista on tuntunut surulliselta. Enpä valita tilannettani enää. Toivottavasti teille löytyy luovuttaja vielä tämän vuoden aikana.

Lopuksi vielä tyty86:lle hatunnostohymiön puuttuessa :flower:
 
Cavalle kiitokset tervetulotoivotuksista ja myötätunnosta. Onhan se karu paikka teini-ikäiselle kuulla, ettei koskaan tule saamaan biologista lasta. Siinä sitten yrittää kasvaa ehjäksi ihmiseksi kaiken sen tiedon ympärillä ja joutuu miettimään sellaisia asioita, mitkä todellakaan ei siinä kohtaa ole ajankohtaisia. Onneksi sentään kaikki rakenteet on normaalit eli toivoa raskautumisesta sentään on, vaikka se ei mahdollista omin avuin olekaan. Mut eteenpäin mennään ja ne katkerimmat vaiheet taitaa jo olla menneisyyttä. Onneksi eletään tätä aikaa, sillä muutama vuosikymmen sitten olisi kyllä ollut konstit vähissä.

Aiheesta toiseen, onko kellään tullut Progynovasta migreeniä? Aikoinaan kun aloittelin toisen hormonivalmisteen käyttöä, kärsin usean vuoden ajan migreenistä, mut nyt migreeniä ei ole ollut yli 4 vuoteen ja hiukan hirvittää, että palaako se taipumus nyt Progynovan kanssa, kun siinä kuitenkin suurempi annos estrogeeniä. :|
 
amv
plastex: .............. :hug:



Hathor: onnea siirrosta ja erityisesti onnea piinailuun!


Meidän huono onni jatkuu... :( En tiedä, kuinka tätä jaksaa. Saatiin vain 2 hyvää alkiota Tartosta (ne tietty siirrettiin - eilen - ja pitäisi olla toivoa ja onnellinen, mutta kun ei nyt vain taas jaksa). :( Loput alkiot (oliko 6 kpl) oli jakautuneet liian nopeasti ja ne kuulemma täytyi heittää roskiin! Olen niin vihainen ja surullinen!

Olikos tällä palstalla hetki sitten juttua liian nopeasti jakautuvista alkioista? Se Andrei oikein tiukkaan sävyyn tivasi, että halutaanko me sairas lapsi jne. (koska noepasti jakautuvat alkiot indikoi sairauksia - kumma kyllä en ole hitaasti jakautuvista kuullut samaa, vain sen että raskausprosentti huonompi), kun siinä surkuttelin asiaa ja kysyin, oliko hän varma, että saatiin vain 2 alkiota siirtoon.

Anteeksi, että nyt vain lähinnä vaahtosin omasta tilanteesta... Oli vain pakko saada purkaa jonnekin.

amv
 
Plastex :hug:

Olipa surullista lukea testisi tulos. Olen todella pahoillani. Pettymys on niin suuri ja tunne sen mukainen... Jaksamista tosi paljon sinulle.

amv:n puolesta jännittelen

ja samoin Hathor, sinulle nyt todellakin huimasti onnea matkaan!! Kyllä ne pakastetut tosiaan osaa myös selvitä sulatuksesta. Meilläkin on kahden luovuttajan kans käynyt niin, että olemme menneet pas:iin kun pakastimessa ollut vielä 4 alkiota ja ei sitten oo päästy siirtoon kun ovat menehtyneet. Siitä huolimatta että niin on käynyt kahdesti, olen myös tullut kahdesti raskaaksi pas:sta. Eli hyvät on sinun mahdollisuudet, yhtä hyvät kuin muillakin!

Hilleville lykkyä!

Älinä, pahoittelut sinulle keskenmenosta, tosi rankka juttu. Onnea kovasti nyt tulevaan yritykseen.

Utopia tervetuloa. Ja onnea tulevaan :)

Lotallekin voimia, pettymys on vielä tuore, mutta vähitellen katse kohti pas:ia. Niinhän se on, että usko menee. Menee vähemmästäkin, tiedän. Mutta ei se usko tai uskonpuute tulokseen vaikuta, että minä täällä vielä puolestasi haluan uskoa.

Mites tyyne voi?

Itsellä on mennyt nyt hyvin, henkisesti paremmin. Enää en koko ajan pelkää, mutta en todellakaan uskalla vielä helpottunutkaan olla. Loppuun asti huoli on mielessä. Sitä tämä on. Ja onnea ja kiitollisuutta. Iso tunteiden kirjo. Nyt jo 15. raskausviikko menossa.
 
Amv: Jaksamista paljon :hug: Tiedän hyvin surun, kun PASsiin ei tule mahdollisuutta. Peukutan silti ihan täysillä näiden kahden hyvän alkion puolesta. Toivottavasti kahden viikon päästä saatte hyviä uutisia ja tämä koko muu tilanne unohtuu. Minä olin se, joka kirjoitteli niistä liian nopeasti jakautuvista alkioista. Meillä oli tilanne, että kaikki alkiot olivat kolmantena päivänä liian pitkällä, mutta sitten viidentenä päivänä kolme alkiota oli blastovaiheessa oikeassa vaiheessa (eli kehitys oli kolmantena päivänä liian nopeaa mutta hidastui sitten niin, että viidentenä päivänä oli ok). Näistä yksi siirrettiin ja kaksi pakkaseen. Biologi oli pettyneen oloinen tuloksesta ja selvästi toi esiin, että alkioiden toivotaan olevan päivälleen oikeassa aikataulussa, joten hitaus tai nopeus ei ole hyvä asia. Lääkäri puuttui puheeseen ja lohdutti, että nopeus olisi kuitenkin parempi kuin hitaus. No, en sitten tiedä. Mietin jo, että saa nähdä selviävätkö nämä kaksi alkiota sulatuksesta, jos niissä on sitten alunperinkin ollut jotain vikaa. Kun sinulle siirrettiin kuitenkin kaksi sopivan vauhtista alkiota, niin uskon teillä olevan hyvät mahdollisuudet!
 
amv, olitkin käynyt samaan aikaan laittamassa viestin. Olen pahoillani, että tuli vain kaksi alkiota. Kuitenkin tuossa hoidossa on niin valtavasti kiinni, että tarvitsisi todella sen pas-mahdollisuuden ja aika järkytys tosiaan. Rankkaa. Mutta. Sulla on nyt kaksi tuoreena siirrettyä alkiota ja 50% mahdollisuus että raskaus alkaa. Onnea siis matkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Moikat pitkästä aikaa minultakin. Taustaillessa mennyt taas tovi.

Plastexille iso lohtu:hug:

Amv toivotaan ja uskotaan että ette pas:ia tarvitsisikaan. Meillähän oli myös ekassa luovutuksessa niin, että saimme vain 2 alkiota. Meille tosin siirrettin 1 kerrallaan. Tiedän että pettymys on suuri, aivan kuin koko hoito olisi epäonnistunut. Vaikka asiahan ei todellakaan ole niin. Kovasti tarasukkia sinne suuntaan lähettelen.

Hathorille leppoisia piinailupäiviä=)

Lotalle jaksuja taas eteenpäin ja uuteen yritykseen.

Itsellänikin on siirtopäivä sovittu, 29.9. Kp 10 ultra oli tänään ja limis vähän laiskasti lähtenyt kasvamaan, vain 7 mm tänään. Niinpä huomenna aloitan kahdella laastarilla. Rauhallinen olo vielä toistaiseksi...

Onnea kaikille tulevaan ja nautitaan kauniista syyskeleistä

-Minni
 
amv, peukkuja kahdelle siirretylle. pakkaseen ei nyt valitettavasti jäänyt mitään, mutta toivotaan että siirretyt lähtevät kehittymään. paljon onnea matkaan!

minni, limis ehtii varmasti hyvin kasvaa tässä ennen siirtopäivää. tsemppiä!

Lotta, onko tietoa, koska teillä uusi yritys? vai selviääkö vasta lääkärikäynnillä? meillä pari kiertoa välissä ja sitten PAS. en nyt muista, onko jollakin ollut Predisolon käytössä? tai muu kortisonikuuri? kokemuksia siitä?

vieläkin maissa. ei oikein jaksa olla näiden hoitojen kanssa löysässä hirressä. kyllä tämä voi olla vaikeaa.

plastex, ei tarton tuliaisia
 
Älinä
Hei Hillevi, tiedoiksi 40+,ekasta haaveileva.
Kiitos tervetulotoivotuksista...kiva kun löytyi tämä palsta, ja näkee että on muitakin samassa tilanteessa olevia.Ihan ensimmäisenä sitä vaan ajattele että MINÄ VAAN JA MIKSI, mutta meitä on niin monta.
Amv, uskalla uskoa että nyt se onnistuu, eikä pakastealkioita tarvita :)
Hei Minni,ja Hillevi melkein samoissa hetkissä mennään...TSEMPPIÄ ja positiivistä mieltä!
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!!!
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen
Tinulinen (32) eka haaveissa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Olki ( ) toiveissa eka
plastex (33) eka yrityksessä
Lotta(32) toiveissa eka

Hoito lähestyy
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, pas viikolla 38
Hillevi (40+) haaveissa eka, syyskuussa pas
Älinä (40+) ekasta haaveileva, pas
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, siirto lokakuussa

Piinistelijät
Hathor (34), toka haaveissa, pas viikko 37
amv (34) eka, luovutetut solut -hoito (2 alkion tuoresiirto)

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175 :heart:
Tyyne73(36) haaveissa eka, 2 pakastealkion adoptio 5.8. pp13 hcg 109 :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Hei,


Plastex: olen pahoillani :hug:

Älinä ja Utopia: Tervetuloa!

Utopia: Samalla diagnosilla olet kuin minä. Ehtikö sinulla kuukautiset koskaan edes alkamaan? Minä olin niinkin "vanha" kuin 25 v kun minulla todettiin ennenaikaiset vaihdevuodet, ainakin noin 22 vuotiaaksi asti oli normaalit kuukautiset (söin pillereitä, joten ne peittivät vaihdevuosioireet melkein kokonaan). Olen ajatellut ihan samalla tavalla kuin sinä, että onneksi elämme tätä aikaa! 50 vuotta sitten olisimme olleet toivottomassa tilanteessa lastenteon suhteen, ja terveyskin olisi vaarassa kun emme pystyisi suojelemaan itsemme osteoporoosia vastaan. Onnea matkaan teille, toivottavasti odotus ei ole liian pitkä!

amv: tosi harmittavaa että alkioita ei tullut enemmän. Nämä hoidot ovat mahdottomia ennustaa, toisille tulee valtava kasa soluja ja toisille ei juuri mitään. Ekassa hoidossa aikoinaan minulle kävi samoin, kaksi alkiota vaan. Näistä toinen oli hyvä, ja sitä sirrettiin. Lääkäri ei suostunut kahteen (enkä olisi itse uskaltanut) ja sanoi että yhtä ei pakasteta joten se meni roskiin(!!!). Tämä siirretty oli onneksi juuri SE OIKEA, ja on nyt reipas koululainen :) Toivon todella että teillekin kävisi yhtä onnellisesti!

Lyyra: hienoa että kaikki menee hyvin! Toivottavasti mun alkukesän "ennustuksen" toinen vaihe toteutuisi nyt... :)

Tänään totesin että viikon päästä tulen vaipumaan epätoivoon. Tiedän sen jo. Siihen asti jaksan toivoa, mutta pp 9 tulee tunne että nyt pitäisi jo tuntua että on raskaana (vaikka ei todellakaan pidä!) ja masennun kun ei tunnu missään :) No ei tule yllätyksenä kenellekään sitten ainakaan :)

Eli edelleen rauhallisin mielin, eihän tässä muu auta.

Hathor, pp 3 kohta loppumassa
 
Moikka pitkästä aikaa kaikille! Olen taustaillut ja seuraillut, vaikka kirjoittamiseen ei juuri aikaa tunnu riittävän. Pahoittelut Plastexille ja Lotalle ja jaksuja jatkoon! :hug:

Utopia, Hathor ja Cava - minä myös samassa jamassa. Jotenkin lohduttavaa tietää, että muitakin nuoria löytyy, jotka kärsii ennenaikaisista vaihdevuosista, vaikkei tätä tietenkään kenellekään toivo. Mä olin syönyt pillereitä niin kauan, että asia huomattiin vasta, kun olin 27v vaikka näin jälkeen päin on selvää, että tämä on kestänyt jo vuosia. Olen kuitenkin todella kiitollinen, että kohtu on tallella jotta on mahdollisuus kokea raskaus. Ja toki siitä, että hoidot on kehittynyt näin pitkälle.

Kaikille tsemppiä omiin vaiheisiin ja paljon paljon plussia!! :) Äläkä Hathor vielä menetä toivoa!
 
LOTTA ja plastex: Pahoittelut negasta. Se aina niin kirpaisee, mutta jostain saa vain voimaa jatkaa.

amv: Leppoisia piinapäiviä=)

).( Vuotoa ei ole nyt viikkoon näkyny. Pientä tuhrua silloin tällöin. Nyt pelkään että alkio on kuollu kun en vuoda... eli ei ole hyvä näinkään... Iltaisin on tosi paha olo, vaakataso on paras asento. okseta ei mutta öklöttää...röyhtäilen, huokailen, puhaltelen ja piereskelen... siinä oireita =)

Keskiviikkona olisi eka neuvola. Pitää pyytää ultraamaan, jos vaikka olis mahdollista nähdä onko kaikki ok. Torstaina loppuu lääkkeet, sitäkin pelkään, että mitä tapahtuu....

Tyyne 8+1
 
Hei muut Pof:ilaiset, miten teillä on hoidettu ennenaikaisia vaihdevuosia ? Onko jotain lääkitystä tms? Hathor; mainitsit osteoporoosista, olen joskus miettinyt, että mitä muuta tämä Pof aiheuttaa elimistölle kuin lapsettomuutta ? Kerran tätä lääkäriltäni Felicitaksessa tiedustelin ja hän vastasi ympäripyöreästi jotakin, että ei se vaikuta muuten kuin hormoonitasapainoon. Jäin kuitenkin epäilemään/miettimään asiaa.....
Itselläni Pof todettiin parikymppisenä, joten on ollut aikaa "sopeutua" ajatukseen, mutta siltikin se oli vaikeaa. Minulla kuukautiset tulee ihan säännöllisesti, on aina tulleet, ja munasolujakin tulee, mutta niiden laatu on huono. Vasen munasarja toimii paremmin, oikea on jo hiipunut.
Ihanaa tosiaan löytää kohtalotovereita, luulin pitkään olevani ainoa luonnonoikku tässä maassa, suht harvinaista tämä kuitenkin on. Onneksi eletään 2000 lukua.

Rudy & räkäiset Rupsukat
 
plastexille ja Lotalle pahoittelut :hug: harmin harmi

amv En ole kuullut noista nopeasti jakautuvista mitään, mutta hitaista olen kuullut, että saattaisivat mennä helpommin kesken.. tiedä sitten. Ikävä, että teille kävi noin, mutta toivotaan nyt että tärppää! tsemppiä kovasti piinistelyyn!

Minulla myös papereissa diagnoosina luki POF, mutta eipä siitä vastaanotolla hirveesti puhuttu. Kysyin, että pitäisikö syödä jotakin vaihdevuosiin lääkitystä, mutta lääkäri sanoi, ettei minulla ole varsinaisesti vaihdevuosia.. Miten teillä huomattiin se? Minulla itsellä huomattiin korkean fsh:n ja huonolaatuisten munasolujen takia. Kuukautiset minullakin on aina ollut ja suht. säännöllisetkin vielä.

Tarton valmisteluja täällä tehdään, saa nähdä koska on reissu edessä..
 
Älinä: Tervetuloa palstailemaan! Jaksamista kyytiläisten odotteluun, pari viikkoa menee varmaan silti nopeasti..

Utopia: Tervetuloa palstalle! Pidän peukkuja, että luovuttaja löytyisi vaikka hetimmiten!! Muistaakseni Progynovasta ei ole migreeniä tullut. Sen sijaan siitä hormonitoiminnan jarruttajasta (Procren tai Synarela) on alussa tullut migreeni. Kaikilla tuota sammuttajaa ei näissä hoidoissa käytetä, joten ehkä sinullakaan ei sitä ole odotettavissa.

Tyyne: Hienoa, että pahimmat vuodot loppuneet. Oireidesi perusteella kuulostaa menevän oikein mallikkaasti!

Lyyra: Totta, oma usko tai uskonpuute ei onneksi tulokseen vaikuta. Vaikka täällä kuinka miettisin epäuskoisesti niitä alkioita, niin samat mahikset kumminkin onneksi on..

Minni: Hienoa, että saat pian kyytiläisen matkaan! Minustakin limistilanne kuulostaa ihan hyvältä.

Plastex: PAS-suunnitelma selviää tarkemmin lääkärikäynnillä. Jos minulla tehdään PAS Procrenin kanssa, niin luultavasti aloitan sen KP 21 eli lokakuun alkupuolella. Jos alkiot selviävät sulatuksesta, niin laskujeni mukaan PAS voisi olla lokakuun lopussa tai marraskuun alussa.

Mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Tuli vielä mieleen, että onko monelle teistä erikseen suositeltu foolihappoa? Luin toiselta palstalta, että sitä on nykyään alettu useammin suosittelemaan. Minulle ei lääkäri tuosta maininnut, mutta ei siinä tietysti mitään häviä, vaikka otankin sen käyttöön. Olen aiemmin käyttänyt sitä satunnaisesti ja hoitojen aika yksi silloin, toinen tällöin, mutta ehkä varmemmin hyödyn saisi säännöllisyydellä..Käytettekö sitä yksi päivässä vai enemmän?
 
POFista vielä
Minulla ei tule kuukausia itsekseen, vain lääkkeillä. Asiaa lähdettiin tutkimaan tämän ja hikoilun takia ja fsh oli myös todella korkea. Lääkäri kirjoitti saman tien reseptin hormoonilääkkeistä, joita pitäisi käyttää ainakin 50v asti..Kirjoitti myös reseptin kalkkivalmisteesta, koska tosiaan tuo osteoporoosi voi olla yksi seuraus matalasta hormonitoiminnasta. Ainakin minulle lääkäri sanoi, että lisäkalkki on tärkeätä ja apteekissahan on monenlaisia reseptivapaita kalkkitabletteja. Hormoneja ei kai tarvitse, jos ei ole vaihdevuosioireita ja/tai vuoto tulee itsekseenkin - kunhan kohtu siis tyhjenee aika ajoin. Olen hyväksynyt etten voi biologista lasta saada, mutta silti vieläkin jostain syystä hävettää myöntää syytä. Nykyään menen vaikeaksi, kun ihmiset vitsailevat vaihdevuosista ja kuumista aalloista, kellekään ei tietenkään voi tulla mielenkään että minä näin nuorena olen niistä kärsinyt eikä tulisi mieleenkään kertoa asiasta. Lapsettomuuteen tuota ei toki mitenkään voi edes verrata.
 
lotta, oon kuullut myös foolihapon käytöstä joitakin suositteluja. jossain vaiheessa popsin sitä ihan erillisenä tablettina, kunnes huomasin, että multivitassa on sitä jopa hieman enemmän. ja multivitaa popsin muutenkin (muuten epäsäännöllisesti, mutta yritysaikana säännöllisesti).

edelleen kyselisin, että onko teillä kenelläkään ollut kortisonikuuria tuoresiirron/PASin yhteydessä?
 
Hei vaan taas kaikille pitkästä aikaa.! Olen tässä ollut itse hieman taustalla, ja aion nyt olla jatkossakin, koska viimeinen alkiomme ei selvinnyt sulatuksesta. Nyt tässä odotellaan uutta luovuttajaa ja uusia hoitoja...

Onnea vaan kaikille tulevin hoitoihin ja muihin vaiheisinne!

Terkuin: Jonsku
 
amv
Myöhäisiltaa!

Kiitos kannustuksesta ja myötäelämisestä! Fiilikset menee laidasta laitaan... Tuntuu edelleen niin uskomattomalta, ettei niitä muita alkioita pakastettu ja että luovuttajan soluilla saatiin sama määrä alkioita kuin omilla (meillöhän 5 x ICSI mun munasoluilla, joista 2 x saatu 2 alkiota, kun oli käytössä lahjasiittiöt, muissa kolmessa ei mitään). Jotenkin tuntuu, että huono onni seuraa meitä(kin). Kun keväällä saatiin suomal. klinikalta 4 tehtyä blastoa, niin niistä vain 1 oli sulatuksen jälkeen hyvä. Nyt siis pitäsi ajatella positiivisesti ja odottaa testin tulosta, mutta...

Hathor, mulle käy samoin kuin sulle eli toinen piina viikko on ihan epätoivoa (nyt kyllä tämä ekakin sattuneesta syystä :() Toivotaan kuitenkin parasta! Ja voimia!

Joskulle pahoittelut... Onko tietoa, kuinka kauan joudutte odottamaan. On niin epäreilua, kun ensin pitää odottaa hoitoa vuosiakin ja sitten siitä joutuu vielä maksamaan itsensä köyhäksi. Voimia sinullekin!

Tyyne: Onnea ultraan! Varmasti on niin, etti milloinkaa ole hyvä ts. aina pelkää pahinta. Raskasta varmaan...

Sharlin: Anteeksi, en muista... Millanen hoito teillä on Tartossa (lahjamunasolut vai- alkiot)? Ja olitteko käyneet siellä jo aiemmin?

Foolihaposta: Mä oon syönyt sitä hoitojen alusta asti eli 2,5 vuotta, koska mulla on keliakia. Lääkäri määräsi oikein reseptin. Mut kai se muillekin olisi hyväksi. Ainakin sen puute voi aiheuttaa sikiölle selkärankahalkion. Osaisko farmaseutit kertoa oikean määrän? Tai sit google :)

Kortisonista: Mulla on käytetty omilla soluilla (kun pyysin) lahja-alkio-hoidoissa (se keväinen pas ja nyt tämä tuoresiirto). Syynä kaiketi keliakian, koska se on autoimmuunisairaus, jolloin kortisoni estää "hylkimistä"... Tietääkseni myös endometrioosipotilailla olisi hyvä käyttää kortisonia.

Kirjoitinkos muuten aiemmin, mitä se Tarton lääkäri sanoi hepariinipiikistä eli Klexanesta? Ensin ihmetteli, miksi sitä on määrätty (itsehän hän sen määräsi! Sen kyllä sanoin... Mut varmaan, koska pas-lahja-alkion siirrossa sitä oli, ja klinikalla oli tieto siitä.) No, hän siis kysyi, onko tutkittu, onko tarvetta käyttää Klexanea, johon vastasin, ettei. Sit hän alkoi pelotella, että jos sitä käyttää syyttä, voi tulla vaikka mitä ongelmia. Ja kun kysyin mitä, niin hän vastasi, että "may die". En muista tarkoittuko mahd. sikiötä vai mua. Vähän jäi ikävä fiilis siitä lääkäristä. Mutta ehkä ajattelisin toisin, jos ne loput alkiot olisi pakastettu... :rolleyes:

Vaihdevuosioireista: Muakin suututtaa kuulla vitsailuja yms. ko. vaivoista. Seuraavalla kerralla aion valistaa, että niistä voi kärsiä jo alle 2-kymppinen. Mun äitikään ei uskonut, kun sanoin, että mulla alkaa kai vaihdevuodet lähestyä. Nauroi vain epäuskoisena (ehkä ei voinut kestää totuutta). Mutta onneksi nykyään voidaan auttaa mm. POFilaisia raskautumaan! Se on hieno mahdollisuus!

Jassoo, nyt kai pitää lopettaa, kun lääkärin ohjeissa oli, ettei saa liikaa miettiä tätä asiaa eikä puhua asiasta avio(!)miehelle. :LOL: Muistan lukeneeni, että ennenkin on täällä ko. jutuille naureskeltu :)

Öitä!
amv
 

Yhteistyössä