Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Perjantaita ja mukavaa viikonlopun alkua!

Toivottavasti Dreamilla oli tuloksekas reissu! :heart:

Kiva kuulla, että selalla olo parantunut :hug:

Meillä ei vastoinkämiset vieläkään riittäneet... Ehdin syödä Zumenonia 5 päivää, kunnes selvisi että hoito siirtyy. Lopetin lääkken kerralla ja eilen sitten tuli taas kuukautiset. Nyt mennään vuorostaan sitten minun tahtiini ja seuraavien spontaanien kuukautisten jälkeen alkaa hoitoyritys uudelleen. Menee siis toukokuun loppupuolelle. Ehkä hyvää kannattaa odottaa näin kauan :saint:

Virkistävää viikonloppua vulkaanisen tuhkapilven alle!
Hilde
 
Huomenta!
Aurinko paistaa ja pääsee laittamaan pihaa kuntoon. Minkä nyt tältä vuodolta pystyy. Zumet aloitin torstaina ja aina vaan vuotaa, kerkeeköhän limis kasvaa 26.4 mennessä yhtään. Sepä huolena tällä hetkellä. Onko tietoa kellään kuin nopeesti se voi kasvaa??
HILLEVI, Nyt on pakko kysyä että missä te oikein ootte hoidossa kun noita hoidon siirtymisiä ja muita esteitä tulee noin paljon?
 
Iltaa.
mites Sela on olotila? Ja Dream, miten reissu, vai tuutko vasta huomenna. Täällä pihahommia tehty ja vuoto jatkuu, ehkä just nyt pikkusen pienempänä. Koskakohan sitä viimeksi on ollut ns. normaalissa olotilassa, vai ollaanko me koskaan sellasessa tällä palstalla... hoh hoh
 
Iltaa.
mites Sela on olotila? Ja Dream, miten reissu, vai tuutko vasta huomenna. Täällä pihahommia tehty ja vuoto jatkuu, ehkä just nyt pikkusen pienempänä. Koskakohan sitä viimeksi on ollut ns. normaalissa olotilassa, vai ollaanko me koskaan sellasessa tällä palstalla... hoh hoh
 
Minä olin jo perjantaina niin hermona, kun liikkeitä ei tuntunut, että kävin ostamassa Tampereelta kotidopplerin. Kyllä rauhoitti kummasti. Eilen vipelsi taas perjantainkin edestä.

Huomenna on sitten aamusta se punktio. Toivottavasti selvitään nyt yhdellä pistoksella ja sekin mahdollisimman kivuttomasti, kiitos...

Saas nähdä hälveneekö tuhkapilvi, niin että päästään sinne Floridaan

Selalle peukkuja testaukseen !
 
teekuppi ym. Olotila on ok ja ei mitään tuntemuksia juuri tällähetkellä, eikä eilenkään juuri mitään. Kaupassa ollessa olin kyl ihan varma, et menkat alkoi ja oli pakko vessaan rynnätä, mut pelkkää lugevuota se oli.
Sellaisen pienen eron huomasin tuossa lugevuodossa, et tulee ihan nesteenä ulos, ihan kuin olisi vaaleaa vettä.

Discovery Kiitoskia peukutuksesta, vaikka olen ihan varma negasta. Huomennahan sen sit kuulee
 
Samoin multa, paljon peukutuksia Discovery!!! Koskas se teiän matka Floridaan on?
Ja Sela, plussa se on, niin uskotaan ennenkuin toisin todistetaan, noi aiemmin olleeet menkkakivut on hyvä merkki siitä, mäpä luulen et testi näyttäis jo nyt plussaa,tsemppiä!!
Miten Discovery, oliko teille itsestään selvä päätös, että meette punktioon? Mä oon jotenkin ite aatellu et jos vaan joskus niin pitkälle pääsee en ole varma menisinkö.
 
Edellisessä raskaudessahan en punktioissa käynyt, koska oli sitä vuotoa ja muutenkin vastusti. Epäilyä toisen kehityshäiriöstä lähes koko ajan. Kyllä siitä etenkin alussa lähes joka vastaanotolla kuulikin. Kauheaa hiostamista punktioon. No nyt kun ikää on vielä enemmän ja tietoa lähipiiristäkin, ettei aina iästä kiinni, niin punktio todellakin itsestäänselvyys. En jaksaisi pahasti vammaista lasta, kun pojatkin niin pieniä. Kotiin en pysty ammattini takia jäämään. Sijaisuus meillä jopa luvanvaraista.

Sela nuo alkuajan tuntemukset jotenkin aika vaikeasti ennustettavia. Minullakin kaikkea muuta kuin positiivisia. Ja ehkä se kahden alkion siirto vielä tuo oman väritteensä, jos yrittää, mutta heti keskeytyy.

Discovery 15+0
 
Hei, niin ei mekään sitä punktioasiaa olla sillain tosissaan mietitty kun ei ole ikävä kyllä ollut aihetta vielä. Mutta ihan mielenkiintoista saada eri ihmisten näkemyksiä siitäkin asiasta. Nyt ajatellen sellainen olo että ei. Toisaalta minulla eri tilanne työasioissakin / elämässä, kotiin voisin ihan hyvin jäädä. Ja jäänkin jos vielä lapsi, lapsia saadaan.
Selaa varmaan huominen jännittää, toivotaan että saat nukuttua!
 
Terveiset Tartosta!
Meillä oli oikein mukava reissu. Tuli avattua terassikausi aurinkoisessa lämpimässä säässä sekä shoppailtua kaikkea kivaa. Matkalla ihailtiin pesissään hautovia haikaroita. Toivottavasti yksi haikara eksyisi nyt meidänkin kotiin... Kaksi alkiota on nyt sitten matkassa. Siirrettäessä olivat 8 ja 6 soluiset ja luokkaa kaksi. Näistä samoista soluista on kuulemma olemassa yksi terve poika jossakin. Limiskin oli onneksi kasvanut hyvin ja oli yli 8 mm. Veritestipäivä on 26.4. Siihen saakka elellään nyt sormet ja varpaat ristissä ja toivotaan parasta.
Perjantaina otamme toisen ison askeleen meidän perheen perustamis haaveissa... menemme adoptio infoon. Jospa sitten viimeistään sitä kautta meillekin suodaan tulevaisuudessa oma kaivattu perhe.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Sharlin ja teekuppi On kivaa kun joku uskoo siihen plussaan miehen lisäksi :) Toivon teidän olevan oikeassa. Unenlahjat on hyvät, mut koko piinailuajan on ollut aika vilkas unimaailma, mut ihmettelen et miten ei ole liittynyt tähän tilanteeseen. Esimerkkinä viime yönä oli teiniajoista tuttu pariskunta (ovat naismisssa nykyään)meidän kotipihalla aamulla 8.05. Miehellä oli jousipyssy mukana ja naisella käsiase. Ensiksi nainen ampui kohti taivasta ja sit se mies ampui jousen perään. Hmmm.....osaisimpa tulkita unia, ku tuos ei ollu mitään järkeä.

Discovery Paljon olen juu lukenut, et on ollut ikäviä tuntemuksia ja hyvin on kuitenkin käynyt, mutta sit niitä myös mis tuntemukset on pitänyt paikkansa.

Dream73 Tervetuloa takaisin kotisuomeen, kiva että teillä on ollut hyvä reissu. Nyt sit rankkaa piinistelyä.

 
Nyt on verikokeessa käyty ja luulin saavani vastuaksen tänään, mut labrahoitaja sanoikin, että voi arvoa kysellä huomenna iltapäivällä jos olisi siihen mennessä keritty tekemään, mut jos ei niin sitten tulee keskiviikkona.
Hmmm.....miten mä olen luullu , että vastauksen saa samana päivänä. Hoitsu siis sanoi,että arvoa ei saa ,mut positiivisen tai negatiivisen vastauksen sais tänään. Soittelen sit huomenna 14-16 välillä ja kokeilen onneani olisiko vastaus sillo jo tullu vai joutuuko viel odottelemaan keskiviikkoon asti. plääh...luulin jo et pääsen tästä piinasta.
Vuoto ei ole ainakaan alkanut, mut taitaa nuo luget pitää ne kyl aika hyvin poissa.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille =)
 
sela, minäkin saan verikokeen tuloksen vasta seuraavana päivänä. Minä asun pienellä paikkakunnalla niin täältä lähetetään näytteet Helsinkiin labraan joten siksi viive.
Laskeskelin muuten että minulla on veritesti 2 päivää aiemmin kuin sinulla (pp 11). Mitä ohjeistusta sinä sait hcg-raja arvoiksi klinikalta? Minulla alle 15 niin ei normi raskaus => voi lopettaa lääkkeet, 15-30 niin uusinta testi 2 päivän päästä ja yli 30 niin sitten varmasti raskaana. Ajattelin vain että jos meille on annettu samat arvot mutta sinun testi aikasi on 2 päivää myöhemmin...? Pidän peukkuja sulle positiivisen tuloksen puolesta!
 
Dream73 Kyllähän tässä pari päivää jaksaa vielä odotella :)
Meillä alle 15 niin ei raskautta, 15-50 uusinta kahden päivän päästä ja yli 50 niin raskaus on alkanut.
Kiitos peukuista :)
Mitäs muuten Tarton klinikasta tykkäsit ja lääkäristä? Oliko teillä mitään puhetta siitä, et jos tämä kerta ei onnistu niin koska voi mennä uudestaan?

Kaikille muillekkin kysymys et miten nopeasti voi tehdä uuden siirron?
 
sela Ei ollut puhetta koska voi mennä uudestaan siirtoon. Suomessa minulle on tehty PAS-siirtoja peräkkäisiin kiertoihin. Eli hoidon nega-vuodosta olen heti aloittanut taas estrogeenin syönnin. Pitäisi varmaan tiedustella Tarton klinikan tapoja...
Tuosta klinikasta...kaikkihan nämä yksityiset klinikat ovat vähän oman laisiaan. Tämä oli minulle jo 4. eri klinikka kokemus joten vertailupohjaa on jo jonkin verran. Vähän ehkä häiritsi se lappujen täyttely ja niiden sekavuus koska kaikki mahdolliset hoidot oli ympätty niihin samoihin lappuihin mutta tapansa kaikilla enkä jaksanut niin kauhesti niitä ihmetellä. Yksi asia vähän yllätti: niillä 3:lla toivomuksella luovuttajan ominaisuuksista ei loppupeleissä ollut juuri vaikutusta. Heille tärkein kriteeri on terve lapsi, mikä on tietysti ihan hyvä kriteeri. Olisimme halunneet myös tietää jotain miespuolisesta luovuttajasta mutta heistä ei kerätä kuulemma mitään tietoja ylös. Se vähän ihmetytti myös. Naisesta saimme tietää iän, pituuden, painon ja hiusten värin. Näihin faktoihin on siis tyytyminen. No, tulisipa vain se toivottu lopputulos niin millään muulla ei meille ole kyllä väliä.

Ajattelitko sela tehdä kotitestiä vai jaksatko odottaa verikokeen tuloksia?
 
No niin sinne hävisi ensimmäinen kirjootus, mut uusinta yritys

Dream73 Kyllä meitä kanssa hieman yllätti se paperihomma, mut kun ei ole vertailu pohjaa niin jätettiin se omaan arvoon.
Meille kerrottiin vielä kansalaisuus, lapsiluku, tupakoimattomuus ja koulutus. Miehestä ei siis mitään. Ihan niin kuin sanoit, niin ei niillä nyt niin väliä ole kun vain saisi sen toivotin lopputuloksen.
Hyvä tietää tuo, että voi siis tehdä nopeallakin aikataululla uuden siirron.

Testiä en kyllä aijo tehdä, odotan huomiseen. Nyt on alkanut taas se menkkakipu tuolla oikealla alaselässä ja tuntuu sit välillä tuossa keskellä alavatsaakin ja nega-ajattelu saa vahvistusta.
 
Nyt on punktio tehty ja huomattavasti oli "miellyttävämpi" kokemus kuin edellinen. Nyt hermostuneena tutkailen, ettei mitään (verta tai lapsivettä) ala valua pöksyihin.

Alustavan tuloksen saa jo viikon päästä puhelimitse. Jos jotain löytyy jatketaan seulontaa. Onneksi oli kokenut lääkäri tekemässä toimenpidettä. Pikkuinen liikkui pirteänä kohdussa. Painoarvioita ei tehty. Mitat kuitenkin vastasivat viikkoja. Kehityshäiriöitäkään ei tämän ultrauksen perusteella nähty. Varsinainen rakenneultrahan on vasta toukokuun lopulla.

Täytyy kuulemma ottaa levon kannalta etenkin tämä päivä. Menen päikkäreille. Samalla pitelen peukkuja tuloksia odottaville.
 
Jos kolmas kerta toden sanoisi ja tää viesti tulisi perille :) Ihmeesti tökkii tänään tää

Discovery Mukava kuulla, että punktio on menny hyvin ja pikku vipeltäjän kanssa näit :)
Muista tosiaan ottaa ihan rauhallisesti ja levätä. Ja jos tulee jotakin normaalista poikkeavaa niin heti äippäpolille.
Kiitos peukkuilusta :)
 
Huhuuuu :attn: Hyviä uutisia ultrasta ( aivan kuulostaa kuin olisin raskaana :LOL: ): 18 hyväkokoista munasolua valmiina! Tänään otan irrotuspiikin ja keskiviikkoaamuna punktioon. Hyvä tunne! Kyllä tästä vielä vauva saadaan luovuttajapariskunnalle :heart: Toivon niin kovasti!
 
Niin muuten, jos joku teistä on menossa samaan rumbaan, niin hoksasin aamulla kysyä tuosta Fragmin-piikistä. Sovittiin pistettäväksi vasta tunti toimenpiteen jälkeen. Minulla on aika iso annos: 5000 yksikköä vuorokaudessa ja olen pistänyt sen aamusta. Aika hurjalta tuo piikki, jolla imivät lapsivettä näytti, muttei juurikaan tuntunut. Jos tulee kirkasta nestettä=lapsivettä, verta tai kovat kivut, on otettava heti yhteys Taysin päivystykseen.

Vertasin mittoja poikien vastaaviin ja paino on noin 150-160 g.

Reissuun olemme lähdössä ensi viikon torstaina, jos...
 

Yhteistyössä