Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ihan ensiksi pahoittelut Selalle negasta ja onnea PASin valmisteluihin. Käväisen täällä kurkkaamassa ja jatkan palstailutaukoa syksyyn..

Hillevi: Täällä toinen, jolle venyy hoitojen jatkaminen. Olin viimeksi PASsissa syyskuussa ja syksyyn menee seuraava hoito eli vuosi tulee täyteen. Olin tässä välissä endoleikkauksessa ja nyt lääkäri päätti tehdä kolmen kuukauden endon kuivattelun Procren-jarrulla (eli siis kolme jarrua putkeen kk:n välein). Jos tästä jotain apua on, niin ilman muuta kokeillaan sitten tätä. Kesä meneekin jarruillessa.. Listalle voit lisätä kohdalleni "Toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkumassa elokuussa."
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
Tinulinen (32) eka haaveissa, pitkään jonossa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (46), haaveissa eka, hoito toukokuussa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka, PAS toukokuussa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Tyyne73(36) haaveissa eka
Minni 73 (36) esikoisesta haaveileva
lokakuu, (40+) haaveissa toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, hoito touko-kesäkuu
sela (40), 2. yhteinen toiveissa (1. kuollut hoitovirheeseen), testi 19.4.

Piinistelijät

Dream73 (36), haaveissa eka, 2 siirretty, testi 26.4.

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+), haaaveissa kuudes, 2 alkion siirto 22.1.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
 
Moikka
Sela, enpä tosiaan loukkaannu sillä juuri näin se on. Varsinkin eka km oli raskas kun ehti näkemään jo sykkeenkin.
Tänään tuli viesti, että meillä siirtoa suunnitellaan sitten 7.5 perjantaille, mikäli nyt tuo limakalvo ehtii kasvaa, ultra siitä on siis 26.4
 
Tyttö tulossa ! Soittivat Taysista jo tänään. Hoitajakin ihmetteli, että alustava tulos tuli jo tänään. Krosomisto näyttää normaalilta. Kyllä jännitti soittaa takaisinpäin, kun näin numerosta, että sieltä oli tullut puhelu. Ihan kyyneleet (ja vähän enemmänkin) tulivat silmiin. Hoitaja sanoi, että varmaan oli mieluinen sukupuolikin, kun on jo neljä poikaa ja vain yksi tyttö.

Nyt Helsinkiin hyvillä mielin !
 
Selalle pahoittelut ja voimia eteenpäin :hug:

Kiva kuulla Aliisa, että kaikki kunnossa.

Omaa napaa: Mulle soitettiin eilen Avalta ja meille olis uusi luovuttaja löytynyt. Heti lähdetään hoitoon ja huomenna onkin jo procren pistos. Muistan edellisestä pistoksesta, että tuli aivan kauheat "mummotaudin" oireet. Päänsärky etenkin oli jotain käsittämätöntä eikä siihen auta edes särkylääkkeet. Mut se on pientä kuitenkin.
Siirtoon päästäis ehkä kesäkuun alussa. Olen erittäin tyytyväinen, että hoito päästään aloittamaan ihan heti
varmaan tulee teillekin enemmän kirjoiteltua, kun on jotain kerrottavaa.

Haleja kaikille
-Minni
 
ScB
hei kaikille taas!

onnea plussanneille ja jaksamisia negoille!
Meillä käyty 18.2.10 Turun Väestöliitossa ja jonossa odotellaan nyt luovuttajaa. Reilu vuosi nyt ainakin saa odotella, mutta luomusti yritetään silti koko ajan vaikka siltä saralta ei kyllä kauhean suuri toiveita ole :)
 
Heips ja hyvää perjantaihuomenta =) Toivottavasti se on sitä meille kaikille

Suuret kiitokset lohdutuksista ja pahoitteluista.

vekara Näin me itse kanssa asian ajattelimme, että lääkitys ja stressaus on Artsin oma mielipide asiasta koska olen aivan samaa mieltä kanssasi tuosta, että odottelu stressaa enemmän kuin piinailu. Odottelun aikana kun on ihan tyhjän päällä ja ei ole toivoakaan, että mitään tapahtuisi. Koitettiin kysyä Artsilta tuosta hcg-arvosta, et olisiko ollut mitään yritystä niin ei vastannut mitään vaan sanoi, että on liian alhainen. En meinaa löydä mitään tietoa mistään itä tuo arvo tarkittaa vai tarkoittaako mitään.

Discovery Voih, teille olisi sitten ihana pikku prinsessa tulossa. Onnea hyvistä tuloksista.

Minni73 Alkaa teillä taas jännät ajat. Tsemppiä :) ja ihmeesti sitä kaikkea jaksaa jos lopputulos on se toivottu. Aika taipuvainen,muttei katkeamaton se ihminen onkaan.

ScB Jaksamisia jonottamiseen. Aika tuntuu nyt eteen päin katsottuna pitkältä, mut yllättävän nopeasti se kuitenkin menee vaikka sanotaan että odottajan aika on pitkä. Tietyllaisella asenteella siitä sitten selviää. Ja tosiaan aina on se mahdollisuus, että tärppää luomuna.

Me täällä laitetaan euroja jonoon millä seuraavan hoidon maksaa, mut kummasti vaan se menee joidenkin ei niin tärkeiden rahaa vaativien asioiden ohitse. Tänään taas yhteyksiä Tarttoon päin ja tiedustelua hieman siitä koska pitää olla viimeistään maksu maksettuna ja kaikesta muustakin ;)

Ihan jottain muuta.....Meillä täällä kiikaroidaan pellolle kun 12 laulujousenta on parveillu siellä nyt muutaman päivän, saas nähä koska lähtevät jatkamaan matkaa vai tuohonnko jäävät.

Ihanaa viikonloppua kaikille, toivotaan ,että vähän kuivahtaisi tuo ilma.
 
Hei ja ihanaa perjantai aamua kaikille. Mä siis kävin tiistaisen haamuviivan jälkeen keskiviikkona verikokeessa ja soitin tuloksen eilen iltapäivällä. Jouduin kuulemaan tuloksen toimistoneidiltä enkä sitten uskonut tulosta vaan soitin tänään uudestaan, että sain jutella hoitsun kanssa...ajattelin että oli varmaan pilkkuvirhe, mutta ei kuulemma ollut. Arvo oli 515! En usko todeksi vaikka olen SUPERiloinen. Mies on ihan yhtä hämillään. Olen soittanut klinikalle ja siellä sanottiin että on superhieno arvo. Onko tää totta ja jos on voi voi kun jatkuis hyvin.

Hienoa perjantaita kaikille!
lokakuu
 
lokakuu Loistavan hieno uutinen. Totta se on usko pois :) Voi miten olen onnellinen sun puolesta. Onneksi on meitä ketkä onnistuu ja luo toivoa meihin muihin. JEEE!!! :flower:
Oli ainakin perjantaiaamu sinulle hyvä :)
 
LOKAKUU!!!
Onnea,Onnea, mikä aivan ihana tulos, ja mikä viikonloppu teille tulossa! Kyllä tuollaiset uutiset antaa voimia jaksaa, nauti nyt sydämesi pohjasta!!! Hei, miten siirrettiinkö teille yksi vai kaksi, on niin hieno tulos, mikä pp verikoe otettiin, 14 ?
Ja Sela, joko ootte päättänyt että heti uuteen vain välikierron kautta?
Meillekin varmistui se 7.5 siirtopäivä jos siis ma ultrassa limis kasvanu tarpeeksi, ja uskon että on kun on ihan sellanen "tunne"
 
teekuppi Kyllähän me heti lähdemme uudestaan yrittämään, mutta pieni mutta siinä on vielä välissä..raha :( No jos siitä selvittäisiin. mies on sitä mieltä, et ei pankkiin lainaa hakemaan, et yritetään omilla selvitä, mut ku nää hoidot ja maksamiset osuu niin huonoon(lue ei tilipäivän aikoihin) ajankohtaan.
Ainainen kiusa taitaa olla meille monelle tuo.
 
Teekuppi, meille siirrettiin kaksi. Verikoe otettiin päivänä 14 siirron jälkeen. Nyt yritän vain nauttia tästä uutisesta ja laittaa murheet ja miettimiset taka-alalle. Sela, jos se yhtään rohkaisee, niin tämähän oli suoraan edellisen perään aloitettu hoito :)

 
Lokakuulle mielettömästi onnea! Aivan mahtavia uutisia näin viikonlopun kynnyksellä :hug: :flower:

Mitä Tuuttituulialle kuuluu? Kuinka siellä jaksellaan..

Eilen tuli seulonnan tulokset.. Kaikki normaalia.. Mikään ei viittaa kehityshäiriöön.. olipas huojentava uutinen tähän hetkeen:)

Mukavaa viikonloppua kaiklle!
 
Lokakuulle onnittelut hurjasta lukemasta. Ettei vain olisi kaksi kyydissä. En kyllä tiedä, nostaako se HCG-lukemaa.

Kirje Taysista oli tullut tänään ja kyllä tulos on lopullinen eli ei 13-, 18 - ja 21-trisomiaa eikä AFP-lukema koholla. Tämähän kertoo siitä synnynäisestä munuaissairaudesta. Näköjään saavat sitten halutessaan (kun näin vanha synnyttäjä) tulokset todella nopeasti. Eivät kysyneet minulta luovuttajan ikää ja en sitten sanonutkaan.

Hyvät viikonloput täältäkin !

Discovery
 
Ihania uutisia monella. Onnea :heart: Ja kyllä on huimia nuo maksut :/ Onko teistä onikin yksityisellä puolella hoidoissa? Ja onko julkisella puolella paaaaaaljonkin edullisempaa? Kun ainakin AVAn taksat ovat aika hurjia, mitä vain ohimennen kuulin siinä useasti vuoroa odottaessani aina kun joku maksoi :x

Minun oloni tasaantunut. Ilman kipulääkkeitä olen ollut luovutuspäivästä asti. Olivat tyytyväisiä "saaliseen" eivätkä peitelleet sitä, että haluaisivat minut mahdollisimman pian uudestaan luovuttamaan. Pitänee harkita.


Ihanaa viikonloppua!
 
amv
Perjantai-iltaa!

Kirjoittelin itsestäni muutama vk sitten sivulla 145. Meillä on siis tarve käyttää sekä luovutettuja munasoluja että siittiöitä.

Mietinnässä on Tarton klinikalta 3 eri systeemiä:
* lahja-alkiot
* munasoluluovutus (sperma) + kaikki munasolut istelle tai
* munasoluluovutus jaettuna kahdelle naiselle.

Mulla olisi kaksi kysymystä:
* onko joku ottanut tuon munasolujen jakamisen (sitähän tekee Suomessa VL)? Onko pitänyt odottaa kauan ja kuinka paljon olette saaneet alkioita?
* jos munasoluja ei tuleluovuttajalta (molemmissa tapauksissa) kuin muutama tai ei yhtään, onko hoito silti listahinnnan mukainen? Kaikista varmista olisi siis valita lahja-alkiot (siis ne pariskuntien lahjoittamat jotka maksaa sen 1650 e).


Pää hajoaa taas, kun pitää miettiä uusia kuvioita. Mehän saatiin Suomesta 4 kpl lahjablastoja, mutta eka siirto (1 alkio) nega ja toisessa siirrossa alkiot ei selvinneet kunnolla - toinen kuitenkin siirrettiin, mutta sen suhteen ei ole toiveita, nyt vielä "piinailua". Siksi siis jo suunnittelen jatkoa, koska muuten pää leviää totaalisesti.


Täältä taustalta seuranneena haluan onnitella LOKAKUUTA! Ja DISCOVERYA ja ALIISAA! Pahoitteluni menevät SELALLE ja TEEKUPILLE... Voimia ja parempaa onnea jatkoon!

KASSULLE suuri kumarrus! Teit jonkun naisen (ja luultavasti miehenkin) todella onnelliseksi. Varmasti sen ajatuksen voimalla jaksat uudelleen, jos siihen ryhdyt. :flower:


Sori, etten osaa olla lyhytsanainen... Jään taas taustalle lukemaan kuulumisia ja toivomaan parasta. Tämä palsta antaa mulle tällä hetkellä paljon voimia ja uskoa siihen, että ehkä vielä joskus meitäkin voisi onnistaa...


- amv
 
amv
Halusin vielä tulla kirjoittamaan pari sanaa KASSUn kirjoituksen innoittamana:

Ainakin meillä päin lahjasiittiöillä tehdään hoitoja julkisella mutta lahjamunasoluilla ei. Ei vaikka olisi oma luovuttaja. Myöskään maksusitoumusta ei saa yksityiselle. Ajattelin kerran kirjoittaa asiasta yleisönosastoon ja kysyä, kuinka tasa-arvoista moinen on. Lahjamunasoluhoidothan on ihan törkeän kalliita. Mun mielestä on kamalan surullista ajatella, että jollain ei ole varaa ko. mahdollisuuteen yrittää saada lapsi. Se on niin väärin!


amv
 
b]Pikalista[/b] tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
Tinulinen (32) eka haaveissa, pitkään jonossa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (46), haaveissa eka, hoito toukokuussa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka, PAS toukokuussa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Tyyne73(36) haaveissa eka
Minni 73 (36) esikoisesta haaveileva
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, hoito touko-kesäkuu
sela (40), 2. yhteinen toiveissa (1. kuollut hoitovirheeseen), testi 19.4.

Piinistelijät

Dream73 (36), haaveissa eka, 2 siirretty, testi 26.4.

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+), haaaveissa kuudes, 2 alkion siirto 22.1.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS
lokakuu, (40+) haaveissa toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
 
lokakuu Kyllä vaan rohkaisee, mutta sen lisäksi että olen ,mulle kaikki heti nopeasti-ihminen niin olen myös pessimisti, mutta kuitenkin toiveet korkealla :p

Aliisa08 ja Discovery Loisto uutisia tullu molemmille. Nyt voi ottaa taas piirun verran relammin. Eikös se vähän niin ole, että aina on odotusaikana joku huolen aihe meneillään.

kassu Sydämesi on oltava täyttä kultaa :hug:

Dream Mites piiniskamun piinistelyt siellä sujuu? Oletko jo testiä haaveillut tekeväsi vai odotteletko maanantaihin? Hitsi miten jännää

Kertokaapa hyvät naiset minulle sellainen asia noista alkionsiirroista, että jos siirretään kolme päiväinen alkio ja testipäivä on esim nyt vaikka pp11 niiin jotkut ainakin puhuu että periaatteessahan on jo pp14 juuri tuon alkion iän takia. Eli raskaustestissä pitäisi näkyä jo plussa. Miksi se siihen lasketaan mukaan? Eikö sitä hormonia ala kertymään vasta kun alkio on kiinnittynyt oli se sitten minkä ikäinen tahansa vai tuottaako vanhempi alkio heti enemmän jotenkin sitä hormonia?
Voip olla et tää ämmä on käsittänyt jotenkin väärin lukemaana, mut toivottasti joku ymmärtää kysymykseni :|

Tähän loppuun vielä löysin tällaisen ihanan ja jotenkin niin osuvan aforismin, koska olemmehan me toinen toistemme ystäviä.

Ystävyys on erityislaatuista kumppanuutta, joka perustuu syvälliseen ymmärykseen siitä, että yhdessä mahdottomastakin tulee mahdollista :heart:
 
Paljon onnea Lokakuu! :heart: mahtava lukema. Ja joo, kyllä tuplaraskaus nostaa lukemia.

Aliisallakin oli hienot uutiset, onnea! :heart:

amv useilla klinikoilla ei tarvitse maksaa ainakaan koko hintaa, jos yhtään solua ei luovuttajalta tule. Joillain yksikin lahjasolu katsotaan onnsituneeksi ja listahinta täytyy maksaa. Ja se on kyllä väärin mun mielestä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Hillevi
 
Heissan kaikille!
Lomalta paluu arkeen... Ei päästy lomailemaan lentäen, mutta rentouttava ja mukavaa yhdessäoloa sisältänyt loma on nyt vietetty. Taas jaksaa! :)

Ekaks Selalle vielä pahoittelut negasta, tosi mälsä juttu. Mutta kirjoitustesi perusteella olet päässyt pahimman yli ja iloista tekstiä tulee, hyvä hyvä.

Kassun vaiheita en ehtinyt kommentoida, mutta hienosti meni sulla toi luovutus ja mahtava saalis, huh huh! =) Olet kyllä naisten ihan ykköskastia!!! Olen muuten miettinyt sinua monasti, myös omaa luovuttajaa tulee mietittyä usein, että aikamoisia enkeleitä sitä maa päällään kantaa!

Lokakuulle isot onnittelut ja halit plussasta!!!! :heart: Ihana uutinen!!!

Teekuppi, mä pidän sulle peukkuja, että sulla on sama tuuri kuin mulla! :hug: Meillä kanssa oli viimeiset käytössä ja km:n jälkeen heti siirto perään, toivotaan että toi paketti on enne siitä, että kaikki menee nappiin!!!

Discoverylle tulossa pieni prinsessa!!! Wauu!!! Ihanaa kun sait noin mahtavia tuloksia ja nyt voi ilolla lähteä lomailemaan. Vietähän mukava loma näiden mahtiuutisten saattelemana. =) Piti muuten kysyä sulta ja Aliisalta, että oletteko kertoneet luovutetun munasolun hoidosta näissä tutkimuksissa? Kun Discovery sanoit, ettei luovuttajan ikää kukaan kysynyt... Eikös se nuoruus merkitse noissa tuloksissa kuitenkin "positiivisesti", jos itsellä on jo ikää ja luovuttaja on nuorempi? No sulla oli hyvät tulokset joka tapauksessa, mietin vaan omalla kohdalla, kun on 7.5. se ultratutkimus. Ja Aliisa on vielä ihan juniori, niin ei ikä vielä paina. B) Oon kyllä kertonut tästä hoidosta neuvolassa, kun ajattelin, ettei siinä ole mitään salattavaa. Toiset taas ajattelevat toisin ja se onkin jokaisen oma asia, ei siinä mitään.
Joko Aliisa väsymys alkaa voittaa? Mulla meni huono olo ohi ja väsymystäkään en oikein huomaa, kun olen aina menossa johonkin. Lomalla tuli kyllä nukuttua päivisin ja automatkat meni ihan unten mailla ja mies naureskeli, että yks kuorsaa kaikki maisemareitit. =) Kivaa, kun Aliisa sulla on kaikki hyvin. :heart: Muuten mietin sen dopplerin ostoa, vieläkö sulla on se ylimääräinen? Onko sen käyttö ihan ok, kun jostain luin vähän ristiriitaista tietoa sen vaikutuksista. Mies sitten heti halusi vielä "harkita" asiaa.

Hilleville tsempit siirtyneeseen hoitoon. :hug: Oot kyllä sellainen voimanainen, että me muut otetaan mallia! Kyllä näihin hoitoihin joutuu välillä jo huumorinkin mukaan ottamaan, että selviää joka käänteessä. Toivottavasti kukaan ei tästä kommentista loukkaannu, mutta meillä huumori oli ja on useasti kantava voima, että kaikesta selviää.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!!
Terkuin Tt 11+0
 

Yhteistyössä