Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

teekuppi On se hyvä käydä tarkistamassa mistä vuoto johtuu ja edelleen toivon sydämeni pohjasta,että kaikki olisi hyvin.
Juu kyllä mä odottelen, mut kun just pääsin sanomasta noista selkäsärkyjen loppumisista niin nyt sitten äitiy uudelleen. Tuntuu koko ajan ihan tosiaan sellaiselta kuin ennen kuukautisia, mutta onhan niitä samanmoisia tuntemuksia ollut muillakin ja silti onnellisesti päättynyt, mut, mut katsellaan ja kuulostellaan. Inva olo kuitenkin on ja sellai luovutus meininki. Plääh.
 
Heippa täältä taas pitkästä aikaa!

Teekuppi, mulla on ollu (edelleen jatkuu) vuotoja lähes koko raskauden ajan. Kaikki on kuitenkin hyvin, tänään kävin ultrassa. Mun vuodot on ollut kyllä tosi niukkoja, mutta niitä on ollu kyllä tosi monena päivänä. Toivottavasti sullakin kaikki hyvin!

Ja Sela, selkäsärkyjä (menkkamaisia) myöskin mulla on ollut useana päivänä. Mun lääkäri sanoi, että se on yks merkki kohdun kasvamisesta.

Joku kyseli että monennella siirrolla on tärpännyt. Mulla tärppäsi kolmannella ja nämä on pitkän viljelyn tulosta. Itse uskon että tuo alkioiden pitkä viljely auttoi tosi paljon.

Toivon sydämestäni kaikille onnistumisia!

Emilia rv 10+6 :heart: :heart:
 
Heippa jälleen!
Aliisa, jos olet kuulolla, eikös sinulle tehty tämä nyt onnistunut siirto aika pian edellisen km:n jälkeen, johtuen siitä että meni kesken niin alussa ja hcg oli laskenut? Muistanko oikein?
Niin, kohtu oli tyhjentynyt ja hcg alle 1 tänään! Joten on mennyt kesken jo aika pian positiivisen testin ja veritestin jälkeen. Srullinen olo tietty, mutta jotenkin jo vaistosin silloin kun raskausoireet, jotka aluksi oli hyvin voimakkaat, katosivat. Sillain, nyt on sitten ne kaksi siellä pakkasessa jäljellä....

Jään nyt tsemmpailemaan teitä muita kunnes saan ohjeita miten jatketaan. Itse toivon, että mahdollisimman pian ja lyhyellä kaavalla. Meillähän oli nyt tässä Passissa tuo pitkä viljely, eikä ainakaan tällä kertaa toiminut yhtään sen paremmin kuin tuoresiirrossa lyhyt. Mutta näähän ei yhdestä seikasta ole kiinni niinkuin ollaan huomattu moneen kertaan, onko sitten tuurista pelkästään jos kaikki noin perus ok muuten?

Meillähän ei just nyt taida olla muita piinailijoita kuin Sela, ja Dream lähtee kohta reissuun, toivon teille nyt kaikkea parasta, ja Discoverylle ultraan!
 
Heippa jälleen!
Aliisa, jos olet kuulolla, eikös sinulle tehty tämä nyt onnistunut siirto aika pian edellisen km:n jälkeen, johtuen siitä että meni kesken niin alussa ja hcg oli laskenut? Muistanko oikein?
Niin, kohtu oli tyhjentynyt ja hcg alle 1 tänään! Joten on mennyt kesken jo aika pian positiivisen testin ja veritestin jälkeen. Srullinen olo tietty, mutta jotenkin jo vaistosin silloin kun raskausoireet, jotka aluksi oli hyvin voimakkaat, katosivat. Sillain, nyt on sitten ne kaksi siellä pakkasessa jäljellä....

Jään nyt tsemmpailemaan teitä muita kunnes saan ohjeita miten jatketaan. Itse toivon, että mahdollisimman pian ja lyhyellä kaavalla. Meillähän oli nyt tässä Passissa tuo pitkä viljely, eikä ainakaan tällä kertaa toiminut yhtään sen paremmin kuin tuoresiirrossa lyhyt. Mutta näähän ei yhdestä seikasta ole kiinni niinkuin ollaan huomattu moneen kertaan, onko sitten tuurista pelkästään jos kaikki noin perus ok muuten?

Meillähän ei just nyt taida olla muita piinailijoita kuin Sela, ja Dream lähtee kohta reissuun, toivon teille nyt kaikkea parasta, ja Discoverylle ultraan!
 
Heipparallaa!

Takaisin ollaan. Kävin tuossa aiemmin pikaisesti lukemassa, mutta en millään jaksanut kirjoittaa. Minut on vallannut ihan täysin huvittamattomuus kaiken suhteen, joka taasen johtuu kamalasta väsymyksestä.

Hienoja uutisia on monelta tullut:)

Harmi Teekuppi, että sinulle kävi niin :( Minulla oli yksi välikierto keskenmenon jälkeen. Tuuttituulia sen sijaan lähti hoitoon samantien, ilman välikiertoja, koska hällä laski tuo niin pian. Yleensähän yhtä välikiertoa suositellaan.

Voi harmi Hillevin puolesta. Ihailen silti kovin tuota sinun positiivista ajattelu maailmaa. Kyllä teille vielä se luovuttaja löytyy.. toiv mahdollisimman pian tietenkin! Tsemppiä odotteluun!

Tuuttituulia Eiköhän tuo sinun pahoinvointisi ole pelkästään hyvä merkki:) Itsellä on jotain kummallista.. närästyksen tapaista, mutta en oikein tiedä onko närästystä kun ei polta lainkaan, mutta ruoka nousee ikäänkuin kurkkuun. Muutamia kertoja pistää niin yökkäyttämään ja oksennuskin on lentänyt. Rennietä en enää edes syö. Pelkkä sen haju saa oksennuksen tulemaan. Lääkäri meinasi, että närästys on osana raskauspahoinvointia.. Kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa :) Milloinkas teillä NT ultra?

Me oltiin siellä etelän lämmössä.. 30 näytti mittari lähes joka pv:) Kyllä teki lomailu hyvää. Tänään oli sitten ensimmäinen pv töissä loman jälkeen.. kyllähän se näin alkuun taas aika puulta maistui.

Me käytiin eilen ultrassa yksityisesti. Nyt tämän keskenmenoihin erikoistuneen lääkärin luona. Oli ihan hyvä käynti. Sai kysellä kaikenlaista. Ja mikä tärkeintä, näki, että pikkuinen oli vielä eilen elossa ja oli hyvinkin vilkas liikkeissään:D Meillä on to NT ultra.. se vähän jännittää, kun viimeksihän siinä havaittiin se menehtynyt pieni.. Mutta ehkä niin ei nyt tällä kertaa.

Nyt on pakko ottaa pienet pv unet. Yritän vastata privaatisti vielä tänää niille, jotka olivat minulle kirjoittaneet.. Mutta ensin pienet päikkärit:)

Tsemppiä kaikille!
 
Voi harmitus teekuppi, miten teille kävi! :hug: Mutta toisaalta, sun ei tarvii mennä kaavintaan eikä lääkkeelliseen tyhjennykseen. Sentään sun elimistö osaa itse hankkitua eroon kuolleesta alkiosta... eräällä ei elimistö osaa edes sitä (minulla). Jospa ne pakkas-alkiot olisivat NE alkiot!

Selalle tsemppiä ja Dreamille positiivista reissua - kaikinpuolin! :heart:

Aliisalla ihanat ultrakuulumiset! Sinun puolestasi olen NIIN onnellinen :heart:

Kiitos teille kauniista sanoistanne meidän hoidon suhteen... kaipa se sitten toukokuussa onnistuu - onhan tässä vuos ivierähtänyt edellisestä siirrosta. Kunhan ei eläkkeelle joudu ennen plussaa :p Ei vaan, me ei enää viitsitä yrittää, jos ei tulevilla soluilla onnistu. Alkaa tuntua siltä, että esikoisen äidiksi alan olla iäkäskin jo ja meillä on mukavaa kaksinkin.

Voimia kaikille!
Hilde
 
Voihan jukra Teekuppi ! Ehkä parasta hoitoa tällä hetkellä on suunnata ajatukset uuteen hoitoon. Näin tein aina itse keskenmenon ja negan jälkeen. Positiivista teillä on se, että on vielä ne alkiot pakkasessa. Ei voi enää olla noin huono tuuri. Ja positiivista kuitenkin on myös se, että yritystä on vaikka keskeytyykin, vaikkei varmaan tällä hetkellä lohduta. :kieh:

Katsoin ed. raskauden papereista ja painoarviot 14+4 olivat 150 ja 100 g. Ei toisaalta ihme, vaikka liikkeet alkavatkin tuntua. Kurja vain kun tuosta neulatyynystä se näyte maanantaina otetaan ja se odottelu. Pahoinvointi on onneksi lähes poissa. Vain tuo kirottu ummetus.

Selalle pidän peukkuja piinistelyyn ja Alisalle, Emilialle ja Tuttituulialle odotteluun !

Discovery 14+3
 
Huomenta!

Voi teekuppi, miten ikävästi kävi. :hug: Sulla oli varmaan sama kuin mulla siinä edellisessä siirrossa, joka meni kesken, että sen jotenki aavisti, että kaikki ei ollu hyvin. Mitenköhän se sillee meneeki. Tosi kurjaa silti. Juu Aliisa =) muisti oikein, mulle tehtiin heti seuraavaan kiertoon km:n jälkeen tämä nyt onnistunut siirto. Lääkäri sanoi, että voidaan itse päättää tehdäänkö, eli meidän klinikka (Fertinova ) ei estellyt mitenkään. Päätettiin tehdä heti perään, kun meilläkin oli enää kaksi jäljellä. Haluttiin katsoa tämä luovutetun hoito loppuun ja nyt näyttäisi, että onnistuu. Siis joka päivä vieläkin hirvee pelko, että kaikki menee pieleen, miehellä varsinkin. Siirrossa eri lääkäri sanoi, että nyt on paremmat mahdollisuudet onnistua, siis km:n jälkeen, kun kroppa on vastaanottavaisempi menetettyään jotain. Mulla ei ollut ollut minkäänlaista kiinnittymistä koskaan aikaisemmin omissa siirroissa eikä tässä hoidossa. Ja hyvä kun sulla on ne kaksi vielä odottamassa siellä!! =)

Aliisa!! Tervetuloa takas ja kiva kun oli onnistunut loma! Se aina piristää, juuri omaa viikon lomaa odottelen alkavaksi perjantaina...
Taas täällä hölmönä kysellään, että mikä se NP-ultra on? Voi eiiii... Siis hävettää, mut on ihan pihalla kaikesta. Huomenna mulla on kuitenkin joku verikoe ilmeisesti liittyen siihen hmmm apua mihin. Paperit on kotona. No siihen tutkimukseen joka tehdään viikolla 11-13. Joku seula. Ja keskussairaalasta tuli kutsu johonkin äitiyspoliklinikan juttuun ja se on 7.5. Tarkemmin siinä ei kyllä lukenut mihin se liittyy. Meillä täällä "pääsee" tarkempaan syyniin, jos raskaus on alkanut IVF-hoidolla. (siis luovutetulla ei tässä ole merkitystä ). Liittyisikö tämä kutsu tähän seurantaa. Oon tosi kiireinen, niinkuin olen täällä vissiin maininnut, joten välillä ei pysy päässä kaikki asiat, vaikka oikeastihan tämän pitäisi olla kyllä ykkösenä mielessä. Ja onhan se tietty, mutta kun on paljon kaikkea, niin...

Milloin selan testipäivä on? Dreamlle onnistunutta reissua!! =)

Ja kaikkea hyvää odottajille!! :heart: Ja tasapuolisesti tsemppiä kaikille!!
 
Tuutttuulia NT ultraa tarkotin.. oonko sitten kirjottanut vahingossa väärin.. en tiedä. Mutta siis se ultra missä katsotaan niskaturvotus ja mahdollisesti otetaan verikokeita.. ihan itsestä riippuen haluaako.

Täällä on ihan järkky olo. Pahoinvointi on alkanut mulla oikeestaa nyt vasta. Miten se näin myöhään voi alkaa? Nythän sen pitäisi helpottaa. Eilen aamulla ja illalla oksensin ja taas on samanmoinen tunne, että pian tulee jtn.. Vatsassa velloo siihen malliin. On niin voimaton olo.. Ja kaikki ruoka tuntuu vaan tekevän pahaa.. pelkkä ruuan näkeminen oksettaa.. Sen sijaan marjoja, hedelmiä ja jäätelöä on alkanut tehdä mieli paljon enemmän.. Onko muilla ollut tällaista näin myöhäänkin alkanutta pahoinvointia? Ei kai mikään vaan ole huonosti...
 
TEEKUPPI isot pahoittelut :hug: .. Voimia molemmille.

ALIISA no, kaverilla oli pahoinvointi vasta loppuraskaudessa (ei mikään raskausmyrkytys tms. vaan normi pahaolo ) Eli eiköhän se oo ihan ok! :)!! Kuten sanottu, hormonit on alkuraskaudessa hoidoissa valmiiks koholla joten moni on aika oireeton. sit ku oma hormonitoiminta nousee niin voi alkaa tulla kaikkee oiretta. Ei se tuskin huono merkki oo! :)
 
Teekuppi, olen tosi pahoillani.
En kuitenkaan tarkoittanut pitkällä viljelyllä pitkän kaavan hoitoa, vaan sitä, että alkioita viljellään hedelmöityksen jälkeen useampi päivä ennen kuin siirretään kohtuun tai pakastetaan. Normaalistihan niitä viljellään vaan 2 päivää (?) mutta tässä meillä onnistuneessa hoidossa niitä viljeltiin 5 päivää ennen kuin kaksi siirrettiin ja neljä pakastettiin. Tässä on kuulemma omat riskinsä, kaikki alkiot eivät selviydy noin pitkässä viljelyssä, mutta jos ne selvitytyvät, niin ilmeisesti ovat "valmiimpia" kiinnittymään? Näin minä ainakin olen ymmärtänyt..
Ja meillä tämä riski kannatti ottaa, kun nyt elämäni ekaa kertaa olen raskaana.
 
Tuossa pitkässä viljelyssä on todella omat riskinsä. Minulls se tehtiin myös. Viidestä alkiosta selvisi vain kaksi. Jossain on väitetty, ettei pitempää viljelyä aina tehdä, jos ei ole vähintään viittä alkiota. En tiedä pitääkö paikkansa.
 
Hei!
Pitkästä aikaa kirjoittelen, nopeasti olen välillä lukenut kuulumisia.

Pahoittelut ja voimahalit :hug: tulevaan teekupille.

Hilleviä kyllä koetellaan, tsemppiä sinne kovasti.

Tuuttituulialle ja Alisalle vielä onnittelut.

Tsemitykset myös piinailijoille.

Minni 27+2
 
Heippa!
Kiitoksia kovasti pahoitteluista ja halauksista jne. Kyllä tää tästä, olen tosiaan huonon uutisen keskellä iloinen että nyt kuitenkin kivuttomammin kuin eka kerralla, varmaan sekin kun nuo hormonit ovat laskeneet. Ja moneen verrattuna meillähän on vasta aika lyhyt historia näiden hoitojen kanssa, ehkä se tästä vielä....Tuskinpa meilläkään mitään pitkää viljelyä kahden kanssa aloittaa ja jotenkin mullakin sellanen tunne etä heti uuteen kun vaan mahdollista, tuntuu että kroppa olisi valmis. Mutta hyvä kun Emilia sinulla onnistui noin. Nyt on vain niin että Avan Päivi on reissussa ja tulee vasta tänä iltana, joten en tiiä mitä hän ajattelee tai Riikan lääkäri asiasta.

Sela, mulla ainakin on tosiaan ollut aina kipuja siirron jälkeen ja plussat tullut!
Minnihän on jo tosi pitkällä, varmaan aivan ihanaa, voi jo suunnitella kaikkee ja varmaan ostaakin jotain vauvalle.
 
Kiitokset kaikille haku matka toivotuksista. Vielä pitäisi laukku pakata ja huomen aamulla olisi herätys kello 4:00. Hoh hoijaa, väsyttää jo nyt noin aikainen herätys mutta mitä sitä ei tekisi hyvän asian puolesta =)
Jos en eksy netin ääreen Tartossa niin tulen kertomaan siirtokuulumiset sunnuntaina.

teekupille pahoittelut. Ei ole elämä reilua...

Mukavaa viikonloppua kaikille !
 
Dream onnea ja tarrasukkia matkaan

Teekupille miljoonat halaukset :hug: . Tiedän tunteen, olen vastaavassa tilanteessa itsekin niin monta kertaa ollut. Mutta joka kerta se satuttaa.

Aliisa tervetuloa kotisuomeen takaisin. Ihan tuli oma tammikuinen Mauritiuksen matka mieleen

Soittelin itse AVAlle tuossa alkuviikosta ja kyselin meidän jonotustilannetta. Mehän siis odotamme uutta luovuttajaa. Edelliseltä luovuttajalta ( ensikertalainen) saimme 2 alkiota ja kumpikin meni "puihin". Jonossa kuulemma olemme eikä mitään arviota osattu ajasta antaa. Hoitaja kysyi, että syönkö terolutia nyt. Siis onko jollain tietoa, miksi sitä pitäis tässä tilanteessa syödä ja onko joku käyttänyt, jos ei mikään hoito menossa? En tajunnut hoitajalta kysyä sinä tilanteessa.

Jaksuja kaikille :wave:
 
Minni 73, kiitos halalauksista!
Minä olen syönyt Terolutia joskus ennen hoitoja kuukautisten säännöllistämiseksi. Kun hoidot aloitettiin Avalta käskettiin lopettamaan Terolutit, ehkä kysyi siksi? Sinuna soittaisin uudelleen ja kysyisin asiaa.
 
Heippa!
Omaa: Sain Avalta hoitajan kiinni ja zumet aloitettiin tänään, ei kuulemma välivuotoa tarvita kun hcg oli alla 1. Elikkä samallalailla menee nyt sitten kuin Tuuttituulialla!
Ultra on 26.4 jossa katsotaan limiksen kasvu. Siirrosta ei ollut puhetta, mutta muistankos oikein, että viikon,parin päästä siitä?
Aika lähelle äitienpäivää siis jos kaikki menee hyvin ja limis kasvaa ok. Voikun tää nyt onnistuisi kun ne viimeset siellä.
 
Hienoa Teekuppi, että uusi hoito järjestyy noin nopeasti. Saat uutta ajateltavaa. Nyt sitten peukutetaan upeaa äitienpäivälahjaa sinulle. Jospa edesauttaa onnistumista tämä lyhyt väli. Jotenkin uskon niin.

Vieläkin itsellä on pelkoa menetyksestä. Jossain ketjussa oli sikiö todettu kuolleeksi rakenneultrassa 20+4. Kauheaa...

Saan yhden päivän saikkua punktiosta. Jotenkin tekisi mieli levätä pitempään, ettei tule takapakkia.
 
Hei,
minäkin katsoin tuota rakenneultra-asiaa jo aiemminkin ketjusta lapsettomuushoidoista plussanneet tuolla odottajien puolella. On kyllä niin surullinen kertomus ettei ole sanoja kuvaamaan. Mutta pakko meidän kaikkien on jaksaa uskoa. Niin jaksaa tuo asian kokenut Mandekin!
 
teekuppi Kiva kun teillä järjestyy asiat pikavauhtia taas eteenpäin, vaikka se piinistely ja odottaminen ei sitä hauskinta aikaa olekkaan.

Tuosta sikiön menetyksestä pitää minun kanssa hieman kommentoida(en lukenut juttua) koska kaikkein pahimman menetyksen kokeneena en voi mitenkään ajatella että kaikki huolet olisi ohi jos raskaustesti näyttäisi plussaa. Voisin sanoa, että meillä ja kaikilla lapsensa menettäneillä (missä vaiheessa tahansa)siitä se oikea tuskien taival vasta alkaakin. Itse puhun aina , että jos saan elävän lapsen niin sitten sitä ja sitä...., se sitten tuottaa jonkin verran hilpeyttä niissä ketkä eivät taustaani tiedä. Jos kuuntelee ihmisiä ketkä on raskaana tai tuttu on raskaana niiin he puhuvat, että heille tai niille tulee vauva. Itselle tulee aina sinä vaiheessa tunne, etä toivottavasti kaikki menee hyvin ja teille tosiaan tulee vauva, elävä vauva. itse en usko lapsen saamiseen kun sen pienen eläväisen syliini saan. Ääneen tietty en kenellekkään moista lähde sanomaaan, koska se tuntuisi pelottelulta. Minusta olisi kuitenkin kohtuullista kertoa neuvolassa tällaisestakin asiasta, että kaikki ei aina mene hyvin. Itse ihan oikeasti olin niin tyhmä ja naiivi, että ei moinen asia tullut edes mieleenikään ja varsinkaan siinä vaiheessa kun synnyttämässsä jo ollaan. Olisin halunnut kuulla siitä jotain puhuttavan.
Uskomattoman paljon on kohtukuolemaa syystä tai toisesta.Tätä asiaa ei oikeasti tajua ennen kuin se osuu kohdalle itselle tai läheiselle.
Intouduin taasen ja toivottavasti kukaan ei millään muotoa asiastani loukkaannu, koska sen takia en sitä tähän kirjoittanut vaan osaksi sen takia,että halusin purkaa itseäni ja kertoa mitä itse ajattelen.

Piinitselyt sujuu ihan mukavasti ja kivut on suht hävinnyt eilis päivän aikana, mitä nyt pieniä karmppeja vatsassa on ollut ja eilen ei voinut käysä ollenkaan illalla oikealle kyljelle nukkumaan ku alkoi alavatsaa sattumaan. Helpotti heti kun käänty selälleen tai vasemmalle kyljelle. Selässä pieniä menkkakipupistoksia välillä tuntuu mut ei pahoja. Viikonlopun yli pitäisi vielä kärvistellä jos menkat ei siis ala sitä ennen.

Tänään on sitten kaupat ja lentokentät kiinni mitähän tässsä oikein tekisi ku mihinkään ei pääse :) Taidan aloitaa pullan leipomisen, meneehän se päivä siinäkin.

Mukavaa alkavaa viikonloppua teille rakkaat ihmiset ja suuren suuret
:hug:
 

Yhteistyössä