Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Heips Teekuppi!
No aivan samoissa aikatauluissa ollaan, kivaa kun saan täältä heti piiniskaverin!
Sain tänään tiedon, että 9 solua oli hedelmöittynyt. Olin itse tosi tyytyväinen tulokseen, mitenköhän muilla on ollut...? Olen kyllä seurannut tätä palstaa ahkeraan, mutten muista tarkkaan. Klinikalla sanoivat, että hyvä tulos ja mieskin vaikutti tyytyväiseltä.
Monta sulla teekuppi siirretään? Meitä "ohjeistettiin" rivien välistä päätymään kahteen ja mies sanoikin kivasti, että sehän olis toiseksi paras vaihtoehto, että tulisi kaksi. En sitäkään kyllä miettinyt sen tarkemmin, olen vaan ollut tyytyväinen, kun ollaan päästy jo näin pitkälle. Muut aikaisemmat hoidot omilla soluilla ovat menneet pieleen, ei olla päästy kuin kerran siirtoon asti.
Muuten Aliisalle vielä, tosi hyvä tahti sulla nyt, taas pääsit nopsaan hoitoon. Sulla varmaan menee fiilikset ihan vuoristorataa... :hug: Mutta nyt asiat taas tosi kivasti ja ollaan melkein samoissa vaiheissa.
Terkuin T
 
Tuuttituulia
Onnea :heart: Hyvä määrä soluja!! "Meillä" luovuttajalta saatiin 5 solua, joista 4 hedelm. ja joista vain 2 jaksoi jatkaa. Ne siirrettiin, josta tää yksösraskaus saatiin alulle :heart: . Tod näk. se massiivinen ja pitkä verenvuoto oli lääkärin mukaan toinen alkio joka vuoteli pois.
Onnea matkaan!!!!

MINNI miten HCG verikokeessa kävi? Eiks sulla ollu sellanen tässä?

TEEKUPPI Hieno solumäärä sielläki!! Toiv. hyvin lähteny hedelmöittymään!

Elo jatkuu ennallaan .. sais kyl alkaa tulla pikkuhiljaa oireita suuntaan tai toiseen..

:whistle: Supistelut ehkä HIVEN kipeempiä kuin ennen (toiveajattelua :) ).

Kauniskuu 39+5
 
Minnille Paljon onnea minunkin puolesta plussasta!! Mahtavaa. Kiitos muuten listan päivityksestä.
Teekuppi ja Tuutituulia Kuulostaa tosi lupaavalle, saatte saalista pakkaseenkin. Onnea!

Mun veljen lapsi synnytti tänään. Hän on 20 vuotias. Oon kyllä tosi iloinen ja saan varmaan hoitaa vauvaa toivottavasti.
 
Moikka jälleen Riikasta!
Tänään käytiin eläintarhassa ja saunassa!
Tosi kiva olla samassa veneessä jonkun kanssa Tuutikkituulia! Meillä hedelmöitty ja lähti jakaantumaan 13 niistä 15:sta, ollaan tosi iloisia. Ajateltu että yks,mut pitäöskö sittenkin kaks, tuli vähä epävarma olo kun lääkäri oli sillai sanonu teile???
Jotenkin haluais ne kaikki elämään, mut eihän se mahdolista.... 13 sentään. Huomenna meillä jännä päivä. Missähän ootte hoidossa Tuutikki?
Kohta mentävä nukkumaan, on tää niin jännää!!!!!
 
Mä saan sen hcg testin tänään (siis torstaina).

Tuuttituulia: Meillä kans hedelmöittyi 9, eli yksi siirrettiin ja 8 pakkaseen. Multa alunperin kyseltiin 1 vai 2, mutta siirtopäivänä ei enää kysyttykään ja yksi siirrettiin. Luulen että se johtui siitä että kyseessä TOP alkioita...

ON: olo on hämmentynyt, ei oikein usko että onko tää totta, monesti päivän aikana ajattelee että voi huh jne. ja luonnollisesti myös pieni pelko, että mitenkäs käy, uskaltaako unelmoida, vai tuleeko taas tuska. No iloinen kuitenkin olen, enkä vaivu murehtimaan. =)

Teekupille onnea kovasti kohta pääset piinailun ihanaan maailmaan!!
 
Onnittelut Minnille :heart: . Ihania uutisia!

Tsemppiä Teekupille ja Tuuttituulialle siirtoon!

Pikaisesti omaa napaa, vaikka ei tässä mitään suuria uutisia ookaan. :) Mä oon sumutellut nyt 7 päivää ja menkat tuntuu tekevän tuloaan. Sitten alkaakin Zumenon ja ultra olis tarkotus olla vko 47 eli siis jo kahden viikon päästä.

Listalle vähän täydennystä mun kohdalle: ensimmäinen lapsi toiveissa, 1. hoito luovutetuilla
 
Onnea vielä Minnille :heart:

Teekupille
ja Tuttituulialle tsemppiä piinailuun! Toivottavasti molemmilla meni siirrot hyvin.

ON: Soitin neuvolaan, jotta voisin mennä ottamaan rokotteen, mutta se on kuulemma vain raskaana oleville.. Saan mennä vasta ekan ultran jälkeen. Noh ens viikolla sitten, edellyttäen tietty, että ultrassa kaikki ok.

Lumista viikonloppua kaikille :wave:
 
Yöterkut ja Riikasta palattu!

Onnea minni!

Meilläkin piinikset alko hyvissä merkeissä, 7 oli top luokkaa ja kaksi siirrettiin ja 5 jäi vielä pakkaseen. Eivät siellä kuulemma pakastakaan muuta kuin huiput.
Sitte tuli iahn uus outo lääke mukaan entisten lisäksi, deksametazona, onko kellään ollut käytössä????
Mitenkähän Tuutikki?
Nyt täytyy mennä kissan ja miehen viereen nukkuun vaikkei malttais......
 
Onnittelut vielä Minnille hienosta hcg lukemasta!

Ja hienosti saitte munasoluja myös pakkaseenkin Tuuttituulia ja Teekuppi . Nyt vaan tsemppiä piinailuun:)! Teekuppi: deksametason on ollut minulla käytössä ja tulee siis käyttöön nyt seuraavassakin hoidossa.. on siis kortisonilääke. Onko sinulla käytössä sen lisäksi myös aspiriini?

Eilen käytiin limisultrassa, kun se aika sitten pidettiin vaikka hoito siirtyikin. Limis oli jo 8mm ja lääkärin mielestä todella siisti ja hieno. Olisi kuulema jo valmis ottamaan alkion vastaan, sanoi lääkäri:) No minun progynova tablettimäärää vähän nyt laskettiin kun siirtoon on vielä melkein 2 viikkoa ja limis jo nyt noin hienossa kunnossa.

Täällä meinaa flunssa pukkaa päälle. Kuhan ei kuume nousisi niin kaikki olis ihan ok. Sikainfluenssaa ollut jo yhdellä ystäväpiirissä. Onneksi en ole tätä ystävää nyt hetkeen nähnyt.. en haluaisi sitä sairautta sitten millään!

Aika kummaa muuten tuo ettei Matilda päässyt rokotukseen vaikka siis raskaanahan sinä olet kun testi niin näyttänyt. Jo on kumma, kun pitää ensin olla ultra takana. Meidän lääkäri suositteli sitä rokotetta kaikille raskaana oleville.

Mukavaa pe päivää kaikille!

Jokohan se meidän seuraava palstavauveli alkaisi pian tulla maailmaan :)
 
Toi rokotejuttu on hankala kun pitäs olla neuvolakontakti eli kortti todistaa raskaus.. :/ Ja kelläpä sitä vielä alussa on.. Entäs jos MATILDA kävisit neuvolassa puhumassa? Täällä ainaki raskaanaolevien rokotukset hoiti muutenki oma neuvola.

LA huomenna, heko heko... Jooo, eipä oireita mitään. No, kävin kontrollissa sairaalalla ja ei muutenkaa paikat ole sen oloset, että ainakaan syöksyllä syntyis. Lääkäri ehdotti et ens keskiviikkona käynnistetään jos sitä ennen ei tapahdu mitään, syynä tämä mun painon lasku tai siis lähinnä se kun se ei noussut kiloakaan raskauden aikana eli laihduin itse alipainon puolelle. :ashamed: Vaavi on kuitenki niin hyvä kokonen (3,5kg ) että ei ole sillai syytä enää pitkittää.
Kyllähän se jännittää..jotenki toivoi että "luonnollisesti" olis alkanu synnytys. Käynnistyksessä on omat riskinsä ja yleensä pitkittyy ja kivuliaampi muutenki :| Huoh. Plus että jotenkin olis halunnu kokea sen fiiliksen että "nyt tuli lähtö laitokselle". Nooo.. mutta edelleen, eipä ole tainnu kukaan syntymättä jäädä :) Pääasia että syntyy ja saa terveenä syliin.

Ihanaista viikonlopun alkua kaikille!!
Kauniskuu 39+6
 
Huomenta!

Mäkin oon miettiny tota rokotusta että miten sais... varsinkin kun luin tosta deksametasonista että lisää infektioalttiutta.... Aliisa ei mulla ole aspiriinia käytössä. Elikkä käytössä on Zumenon, Lugesteron ja nyt sitten tämä uusi Deksametason.....
 
Heippa!

Heti alkuun mun piiniskaverille =) , ollaan hoidossa Fertinovassa. Mulla lääkityksenä Progynova ja Progesteron.
Meillä siirto meni hyvin, kaksi siis siirrettiin ja 6 jäi pakkaseen. Ihanaa saada pakkaseenkin jotain, kaikki omat hoidot menneet aina ihan pieleen.

Kysyin omalta hoitavalta lääkäriltä eilen sitä rokotetta. Hän sanoi, että pitää ottaa heti kun/jos saa varmuuden raskaudesta. Ehdottivat, että veritestin tuloksen kanssa menee paikalliseen terveyskeskukseen ja yrittää sitä kautta saada rokotteen. Näin neuvoivat meitä, jos onnellisesti siihen asti päästäisiin...

Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti Kauniskuu saisi jo isänpäiväksi jotain "pientä" juhlittavaa!! =)
 
No hei Tuuttituulia!

Hienoa kuulla että sullakin mennyt noin hienosti. Mites on Fertinovassa testaus?
Meillä sanottiin ettei kotitestejä ollenkaan vaan 18.11 ja 20.11 otetaan HCG ja Progesteron molemmat päivän välein. Ja sitten ultra 1.12 jos kaikki ok.

Ja siirrettiinkö teille yksi vai kaksi. Meillä lääkäri alkoi kyselemään asiaa klinikalla vaikka kaikki oli Top alkoita ja limiskin 11 mm.... sanottiin että kaks , tuli sellanen pikapäätös mutta nyt tuntuu hyvältä se että yhdessä näin päätettiin, jännää.....
 
Onnittelut Teekupille ja Tuuttituulialle onnistuneista siirroista, nyt alkaa ne ihanat piinispäivät.

Meilläkin "vaativat" testiksi HCG:n, joka on kyllä ihan ymmärrettävää.

Maanantaina täytyy sitten soitella neuovolaan ja kysellä sitten samalla sitä rokotettakin, luin THL:n sivuilta että raskausaika on todella riskialtista aikaa, joten tarttee se yrittää saada nyt jo.
 
Hei vielä!

Läksin kyselemään, kun muistelin, että silmiini olisi joskus täällä osunut joku punaviinikikka kiinnittymisen avittamiseen... Muistaako joku??? Kaivoin just viime joululahjapunaviinipullon esille ja mies oli ihan kysymysmerkkinä? Edelleen mumisee tuolla keittiössä, "että mä en nyt oikein tätä viinijuttua ymmärrä".
Joten yleisen sovun säilymiseksi odotan, että joku täällä muistaisi, että asia olisi ok ja jopa suositeltavaa! :) Kun en alkoholia normaalisti käytä, niin mies jo luulee, että nyt se hurahti lopullisesti!!
Yksi ystävä toisesta ketjusta laittoi mulle privaviestiä, että muista nyt se punaviini, niin siitä tää mun ajatus lähti liikkeelle. En vaan sitä frendiä enää kiinni varmistaakseni, että mitä ja milloin. Onpa tyhmän kuuloista, mutta hei, onhan mulla villasukatkin jalassa, kun sellaistakin muistelin täältä lukeneeni...! :D
 
Niin ja tietty kiitti kaikille kannustavista viesteistä tän siirron suhteen!
Ja teekuppi; meille siirrettiin kanssa se kaksi. Näin oli jo sovittu aikaisemmin, kun se kysyttiin jo etukäteen. Fertinovassa antoivat testin mukaan ja pitää sitten soitella tuloksia. En "pysty" ajattelemaan kovin pitkälle asioita, kun oon tullut aikamoiseksi pessimistiksi kaikkien hoitojen pyörityksessä. Pessimisti ei pety... Mutta nyt opettelen uutta positiivista ajatusmallia, koska tämä hoitohan on nyt ihan eri kuin omilla tuhoon tuomitut jo aloittaessa. Haluttiin vaan kokeilla, ettei jää mitään hampaankoloon.
 
No hei!

Niinhän tossa aiemmin kerroitkin että kaksi Tuuttituulia, luinpa huonosti. Sikiön ja äidin verenkiertohan yhtyy vasta raskausviikolla 5 suunnilleen elikkä kyllä musta voi punaviiniä juoda jos siitä jotain apua on, sitähän mä en tiedä.

Samoin multa suuret kiitokset kannustuksista ja Tuuttituulia = > lopeta pessimisti ja ole ilonen että tilanne nyt tämä!
 
Täällä ilmoittautuu yks punaviinistelijä ;) !! Liekkö ollu juuri siitä apua muttei haittaakaan :)
Uskon nimittäin kokonaisuuteen, eli kun yleisesti hyvä ja rentoutunut mieli niin se on hyväksi. (Siis en nyt sitä tarkota että tyyliin puol pulloa olisi nautittava :D )
 
Onnittelut siirrossa olleille ja nyt peukut pystyyn !!! Punkkua olen ottanut noin puoli lasia illassa molemmissa onnistuneissa piiniksissä :heart: Eipä siitä varmasti haittaakaan ole.

Kauniskuulle tsemppiä synnytykseen. Minun eka synnytys käynnistettiin. Kivuliaisuudesta vrt. spontaanisti käynnistyneeseen en voi sanoa, kun en muusta tiedä. Ensin synnytys ei meinannut käynnistyä millään, mutta lopussa etenikin hurjan nopeasti. Ei jäänyt kauhukuvia, jotka olis nimenomaan käynnistykseen liittyneet. Saas nähdä kuinka mulle näiden tuplien kanssa käy :whistle: oma veikkaus on, että käynnistykseen mennään tälläkin kertaa...

Rudy ja rupsukat rv 30
 
RUDY kiitos tsempistä! Hyvä kuulla ettei ollut sen "pahempi" koitos, jaksaapi odotella hyvillä mielin :). Ja olen ymmärtänyt että juuri pitkittyminen ja/tai kamalan pitkä kesto liittyy siihen jos paikat ei ole yhtään valmiiks kypsyny..
Ja teille onnea tulevaan jo näin etukäteen :heart:!!!

Jatko-onnea siirrossa olleille ja ihanaista viikonloppua!!

Kauniskuu 40+0 Poks raks ja yliajalle menee :)
 
Kauniskuu, mulla meni pojan kanssa 2,5 viikkoa yli lasketun ajan, synnytys käynnistettiin ja synnytyskin pitkittyi jne jne. mutta kaikki ne unohtuu kun nyytti sylissä, eikä mulle jäänyt mitään kauhukuvia niin ja olipahan poitsu sitten ryppynen kun syntyi, sama kun tiskaa astiat käsin, niin kädet ihan ryppyiset, tiedätte varmaan.

Minäkin olen punkkua nauttinut, tosin en sillä että auttaisi, vaan siksi kun tykkään siitä (huokaa nyt syvään kun ei voi siitä nauttia). Olen jostain lukenut että pitää kohdun verisuonet hyvässä toiminnassa, ja oviksen (meidän tapauksissa siirron) jälkeen olis hyvä ottaa, mutta en itse ihan usko siihen...niin ja hiiskatti en mä muistanut villasukkiakaan pitää...no poikkeus vahvistaa säännön.
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Ronyah toinen toiveissa, lokakuussa siirto
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa, lokakuussa lekuriin
Emilia (xx), jonossa
OnniUnelma76 (33) ensimmäinen lapsi toiveissa, 1. hoito luovutetuilla
Aliisa (26), siirto viikolla 46
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa. pas 15.9, testi ?
Iituska (38), haaveissa eka, pas 23.9 ?

Piinistelijät

Dream73 (35) siirto viikolla 44, piinistelee muillamailla
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, siirto viikolla 46, testi viikolla 48
Teekuppi ( ) haaveissa eka, siirto viikolla 46, testi viikolla 48


Plussanneet =)

Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu :heart:
Kauniskuu (32) eka, LA 7.11 :heart:
Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 (oliko näin), ultra viikolla 47 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, veritesti 3.11 :heart:

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009[/quote]

 
Tuuttituulialle ja teekupille mahdollisimman rentoa piina-aikaa =)
Kyllä mäkin oon tota punkkua nauttinut siirron jälkeen, uskomuksena on, että parantaa kohdun verenkiertoa.. Ja olihan se ihan kiva rutiinikin iltaisin ottaa pieni tilkka punaviiniä, ja rauhoittaa hetki itselle ja uskoa tulevaan..

Kävinpä muuten hyvään aikaan sika-influenssa rokotteen ottamassa, kävin tiistaina, kun isäni oli netistä lukenut, että vantaalla raskaana olevat voikin mennä jo tällä viikolla hakunilaan ottamaan rokotteen, vaikka aiemmissa tiedotteissa oli ollut, että ensi viikolla alkaa vasta rokotukset meille.. Noh, pääsin ihan ilman jonottamista, vastaanotolla oli enemmän henkilökuntaa kuin rokotettavia.. Nyt sitten paikka-paikoin on jonotilanteet olleet hurjia, jossain useita tunteja ulkosalla joutuu jonottamaan.. Tuntuu hassulta, kun itse vain marssin sisään ja sain rokotteen..
Toivotaan, että kaikki varhaisraskaudessakin saatte rokotteen, jos sen haluatte. Luulisi että veritestin tulos tosiaan riittäisi!!!!!!!

Kauniskuu: sullahan poksuu jo viikot todella!!! Koita jaksaa, pian saat pienen syliin!!
 

Yhteistyössä