Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pahoittelut Aliisa!! :hug: Hitsi, muutenki luovuttajat kiven alla, toivottavasti pian löytyypi joku ihana ihminen!!
Onnea piinailijoille :) MINNI, mä tein testejä jo luvattoman aikasin..eipähän se keltään pois oo, paitsi omista rahoista :).. Joskus pp8-10 alkoi näyttää jpllain tavalla selkeämpää viivaa, vaikka siitä alkoikin sitte pelko-kauhu-skenaario kun alkoi järkyttävät vuodot, osin todella massiiviset. Verikoe onneks alkoi pikkuhiljaa antaa toivoa kun HCG nousi kuin nousikin. Pissassa nousi tosi hitaasti, eli viiva oli tooooosi kauan haalea. Eli älä heti ainakaa menetä toivoa!! ja lisäks.. ei ollu MITÄÄ oireita suuntaan tai toiseen :)!!!

ONNI-UNELMA meillä omilla soluilla hoitoyrityksiä oli 4, luovutetuilla onnistui ekasta. 2 siirrettiin (enempää ei saatukaan sitten, eli pakkasessa ei mitään), yksi jatkoi elämäänsä huolimatta massiivisesta vuodoista. :heart: Eli aika tuurinpeliä tää välillä tuntuu olevan :attn: Tsemppiä ja peukutuksia hoitoon!!! :hug:

Onks noi Riikan/Tarton tms. hoidot aina paikallisten luovuttajien soluilla tehty, vai tekeekö ko.klinikat omalla luovuttajalla hoitoja, tietääkö kukaan..?

Ihanaista viikonjatkoa harmaasta kelistä huolimatta :)

Kauniskuu 38+3
 
Hei taas!

Työkiireet pitäneet minut poissa palstalta.
Tervetuloa kaikille uusille tähän rohkaisevaan pinoon!

Ikävää, ettei Aliisan hoito toteudukaan, mutta ehkä kuitenkin pääsette pikapuoliin hoitoon. Alkioadoptiolla on kyllä saatu hyviä tuloksia tässäkin pinossa.

Kaikille hyvää talviajan alkua, nytkään en ehdi jokaista kommentoimaan erikseen.
Kaikkien masuasukeille kasvusäteitä ja hoitoa odotteleville pitkää pinnaa! :hug:

Meille ei nyt vain tunnu löytyvän uutta luovuttajaa. Mutta odotellaan vielä jonkin aikaa. Myös Tartoon lähtemistä olen harkinnut, tosin nyt uudesta työpaikasta en saa helposti vapaata pienellä varoitusajalla.

Syyshalein,
Hillevi :wave:
 
Moikka kaikille !

Ennenkuin luen muita tai kommentoin niin kyssäri.

Olin tänään ultrassa missä katsottiin limakalvon kasvu nyt reilu viikko ennen siirtoa. Paksuus oli noin 5.9 - .6.0 mm elikkä liian ohut vielä. Zumenonia lisättiin niin että nyt 3 päivässä eli 6 mg niin nyt 8 mg. Millasia lukuja teillä on ollut, huolestuttaa että kerkiääkö kasvaa tarpeeksi. Avalta kyllä sanottiin että suurella todennäköisyydellä kerkiää... muistelen et joku teistä kertoi joskus että oli tähän samaan aikaan 4,5 mm ja kerkesi hyvin kasvaa....
 
Kiitos vastauksesta Minni,

meillähän ei tarkkaa siirtopäivää tiedetä, mutta kolme päivää luovutuksen jälkeen ja viikolla 45 eli jos luovutus vaikka aikasintaan ma ni siirto to = > tähän kymmenen päivää aikaa. Kysyin Avalta että pitäskö käydä ultrassa vielä ennen Riikaan lähtöä mutta sanoivat että riittää kun sitten siellä. Onko sulla muuten mitään oireita , tuntemuksia raskaudesta?

Mitenkähän muuten laskettu aika lasketaan tälläsissä tapauksissa, yleensähän lasketaan viimesistä kuukautisista. Mutta tässähän se ei mahdollista.... kaikenlaisia kyssäreitä sitä risteilee päässä.....
 
Mulla ei ole mitään oireita ainoastaan rinnat on kipeet...mut ne oli kipeet jo viimeviikolla ennen luouvusta, voi olla että ovat nyt vähän enemmän, varsinkin kun nukkuu mahallan (lempiasento), johtuiskohan ne lugeista?
 
TEEKUPPI mulla vuoti kesken alkuhoidon limakalvot pois ja limis oli siirron aikaan vain 6mm ja lekuri oli kahden vaiheilla..päätyi siirtoon ja lisäsi samalla estrogeeniannosta. Joten pienilläkin mitoilla voi ihmeitä tapahtua :heart:

MINNI joo, lugeista mulla on ollu aina rinnat kipeet, siks en ite laskenu ees oireeksi. Mut silti peukut pystyssä b =) d
 
Aliisa: kurja, että hoito jouduttiin keskeyttämään :hug: Kyllä näissä hoidoissa on monta mutkaa matkassa, kun ei ole edes kiinni itsestä ja miehestä, vaan myös luovuttajasta..

Hillevi: Harmillista, että luovuttajaa ei ilmaannu.. ja jos vielä työpaikasta hankalaa saada vapaata lyhellä varoituksella.. Se onni on mulla ollut, että olen töissä saanut melko hyvin sumplittua nämä vapaat, muuten olisi kyllä ollut toosi hankalaa, kun näin monta hoitoa meilläkin takana.

Joku kyseli hoitojen määrästä: Meillä tehty 6 ivf/icsi siirtoa omilla soluilla (yksi alkuraskauden km), seitsemäs hoito luovutetuilla munasoluilla ja siitä plussa(t), jotka vielä matkassa mukana
:heart: :heart: Kyllä siinä tuli jo luovuttajan olo moneen otteeseen. Keskustelupalstallakin, jossa silloin olin, aloin olla outo lintu.. säälien jopa itseäni katselin listalla, kun muilla eka tai toka hoito.. ja mulla kuudes.. Mutta onneksi jatkettiin tätä rumbaa..

Teekuppi: näissä hoidoissa laskettu aika lasketaan hedelmöittymishetkestä, joka on 2+0, eli meillä luovuttajan punktiopäivä siis 2+0

Minni:tsemppiä piinistelyyn!! Aloitin tosiaan testaamisen pp8, mutta tosiaan alkuun oli toosi haaleeta vaan näkyvissä, vaikka kaksoset vielä, joten jos aloitat, älä lannistu, jos ei silloin mitään vielä näy!!!!

Nennuliini: kiitos kysymästä, np-ultra takana (eilen) ja kaikki hyvin. Kyllä pelotti...!!!!!!!!!!!
Mulla edelleen oireet niin lieviä, että usko välillä menee, onko siellä mahassa ketään.
Tuolla odotuspuolella kun porukalla on jo tässä vaiheessa maha niin pullottava, että äitiyshousut on jo pitänyt ostaa, ja oksentavat urakalla, ja tissit on toooosi suuret ja pissalla pitää juosta monta kertaa yössä... niin mulla ei oo mitään noista, vaikka tuplasti voisi olla oireita.. Ainoa on lievä äklötys ja väsymys..
Mutta onhan se tosiaan mun onneksi, että on näin vähän oireita, kyllä sitä kolotusta ja kremppaa varmaan kerkeää ihan tarpeeksi tulemaan :LOL:
Ja angel-sounds-dopplerinkin ostin, mutta en ole sillä vielä saanut kuulumaan kuin oman sykkeeni..
NO, joka tapauksessa np-ultrassa molemmat voivat hyvin, eilen oli siis 11+6, ja vastasivat viikkoja 12+1 ja 12+2.. Liikkuivat ja heiluttelivat käsiään ja jalkojaan. Liikuttava näky, siellä ne pienet uiskentelee.. Niskaturvotus oli molemmilla alle millin, joten oon tosi huojentunut.
Seerumiseulaan en mennyt, kun se ei näissä kaksoisraskauksissa kuulemma ole luotettava, joten seuraava jännityksen paikka on sitten rakenneultra ennen joulua..

Noh, kertoilin täällä silloin siitä ei niin ihanasta neuvolakäynnistä (kun neuvolantäti suhtautui niin varauksella ja epäileväisesti raskauden jatkumiseen, kun kerroin meidän hoitohistoriaa..kaksosjuttuun ei oikein osannut sanoa mitään). Noh, hän oli myös naistenklinikalta np-ultraa varatessa unohtanut mainita, että kyseessä kaksosraskaus, jolloin meille oli varattuna liian lyhyt aika... Sitten vielä kun multa piti ottaa vesirokkovasta-aineet, että oonko sairastanut vesirokon, niin hän oli lähetteeseen laittanut jonkun vesirokkorakkulanäytteen, joka otettais, jos mulla nyt olisi vesirokko.. eli koko näytettä ei voitu ottaa.
Kyllä syö luottamusta neuvolaan entisestään :kieh:

Eilen oltiin myös miehen kanssa monikko-odottajille suunnatussa info-tilaisuudessa, joka oli kyllä tosi antoisa!!Eli nyt ollaan onnemme kukkuloilla, leijun pilvissä nyt muutaman päivän ihan luvan kanssa :)
 
ALIISA: Pahoittelut keskeytyneestä hoidosta. Tosi kurjaa :hug:

TEEKUPPI: Mulla oli tässä onnistuneessa siirrossa limis kaikkein ohuin ikinä. 8mm, mut tosiaan eka hoito mikä onnistui. Eli ei se aina siitäkään kiinni ole. Joillain kerroilla mulla on ollut reilusti yli 10mm limiskin, mut ei ole mitään tapahtunut. PAS:eissa meillä laskettiin raskausviikot siirtopäivästä lukien. Tuoresiirrossa sit kai tosiaan sen punktiopäivän mukaan, kun on se hedelmöittymispäivä.

HOITOJEN LUKUMÄÄRÄSTÄ: Ensin 3x inseminaatio, kun musta ei oltu vielä löydetty mitään vikaa vaan ainoastaan miehestä lievä häikkä. Sitten 3x IVF omilla munasoluilla ja niissähän oli aina tuoresiirto, kun ei pakkaseen saatu mitään alkioiden heikkolaatuisuuden ja vähäisen määrän takia. Sitten oli tämä luovutetuilla muniksilla oleva ICSI jossa kolmas PAS toi plussan.

MINNILLE piinispinnaa! Mä testasin PP10 tosi herkällä testillä plussan ja verikokeessa kävin PP12. Vielä kuitenkin PP17 predictor näytti tosi haaleaa viivaa ja olinkin ihan paniikissa ja lähes varma, että hcg-arvoni on alkanut laskea. Mutta mulla vaan erittyi r-hormoni virtsaan aikas hitaasti.

VILHELMIINA: No kylläpäs on sähläämistä siellä neuvolassa. Tosi inhottavaa
:hug: Hienoa, että kaikki hyvin ultrassa. olethan kuunnellut tuolla dopplerilla tarpeeksi alhaalta noita sykkeitä. Meinaan ihan sieltä karvoituksen rajoilta multa kuului silloin alkuvaiheessa.

Muillekin :wave:

Omaan napaan kuuluu vaan malttamatonta odotusta. Kun ei yhtään tiedä, koska tulee lähtö. Eilen tosin neuvolantäti sanoi, että vauva ei ole vielä ihan lähtökuoppiinsa laskeutunut eli voi mennä vielä aikaakin. Nyt pitäs vaan muistaa ja malttaa levätä.
Pissaa joudun tikuttelemaan joka päivä nyt kotona, kun verenpaineet oli hiukan koholla. Tsekataan pissasta mahd.proteiinin ilmenemistä, että ei tulis raskausmyrkytystä.

Bartsu ja Marianne 38+5
 
Hei kaikille!

Ja kiitos taas vastauksista ja tsempityksistä. Kyllä tää on ihana palsta kun aina saa neuvoja toisiltaan ja voi jakaa kokemuksia. Yritän nyt lopetella tuon limiksen kasvulla stressaillun. Kyllä se varmaan siitä. Oli vaan niin odottamatonta ku viimeksi mitattiin ennen lääkitystä oli 10 mm ja nyt lääkityksen kanssa ohuempi. Vaihtelee kai eri kuuakausina....
 
Aliisalle pahoittelut hoidon peruuntumisesta! On kurjaa, etenkin kun taisit jo viime hoidon alusta asti odottaa tätä uutta. Toivottavasti pian löytyy uusi luovuttaja.

Vilhemiina hienoa, että kaikki kunnossa! Ja aina parempi jollei ole pahoja oireita :) Aikamoista sählinkiä teidän neuvolat.. toivotaan, että paranee tästä sitten vaan.

Teekuppi tsemppiä limiksen kasvatukseen, varmasti ehtii vielä paksuuntua!

Toivottasti Hilleville ja muillekin odottajille löytyisi pian luovuttaja :) Ja Bartsulle tsemppiä loppumetreille, on todella jännät paikat!

ON mä oon melkein kauhusta kankeena ;) Toisina hetkinä uskon, että kaikki on ja menee hyvin ja toisina tulee kova huoli ja pelko, että jotain tässä vielä tulee.. Noh ei auta kun odottaa, ekaan ultraan on vielä kaks pitkää viikkoa. Sitten on ainakin taas yks etappi saavutettu ja vähän viisaampi :)
 
Oli ihana lukea Vihelmiinan ultrasta, itsellä iskee kova kaiho kun lukee, mutta isot onnittelut olen puolestasi iloinen. :heart:

Kohta päästään lisäämän yksi nimi maaliin päässeisiin, Bartsulle tsemit.

ON: Tähän asti ei ole ollut mitään tuntemuksia, nyt sitten vähän jomottaa alavatsasta....pp6 tervetuloa.
 
Huh huh...kylläpä sitä aika lentää nopeasti! Nyt siis jo pp6. Minä olen aika hyvin pystynyt laittamaan tämän piinailun taka alalle ja nauttinut ihan normi elämästä. Hyvä näin. Aina tämä ei ole sujunut näin vaivattomasti. Olo on ollut muutamana päivänä melko turvonnut, olo on kuin olisi tynnyri keskivartalon kohdalla. Jotain pientä tuntemusta on myös ollut kohdun kohdalla. Näistä nyt ei voi kuitenkaan päätellä yhtään mitään. Aikaisemminkin olen ollut melko varma oireiden perusteella että raskaana ollaan ja aina on tiputtu takaisin maan pinnalle joten aion vasta luottaa testin tulokseen. Huomenna siis lähtö lomalle ja samalla joudun varmaan nettipimentoon vajaaksi 2 viikoksi. Tulen siis vähän myöhässä kertomaan miten tämän kertainen piinailuerä sitten loppui.

Minnille toivotan oikein leppoisia loppu piinispäiviä. Toivottavasti on yksiön asukas pedannut petinsä nyt valmiiksi ja käynyt köllöttelemään vällyjen väliin ;)

Muille tasapuolisesti :wave:
 
Dream tulle kans hyviä piinispäiviä ja mukavaa lomaa.

ON: Illalla tuli kurkku kipeeksi ja yöllä sitten alkoi huono olo...eivät taida kuulua raskauden ensioireisiin, joten pp7:lla mennään ja mieleen väkisin hiipii ajatus että nyt ei natsannut en tiedä miksi tämmöinen mutta näin on :(
 
MINNI äläpä hätäile :) Eipä ollu mullakaan oireita minkäänlaisia, ja ennenkuin ultra oli todistanut muuta, niin oli sellanen olo että ei todellakaan ole onnistanut... Ja vielä ultran jälkeen en osannut uskoa todeksi pitkään aikaan.. Kai se on sitä "normaalia" keinoa varautua "pahimpaan" etenki vuosien pettymysten jälkeen. Nyt luotat vaan tulevaan ja positiivisin mielin :hug: !!!! Pikaista paranemista, toiv. tauti ei puske päälle!!

VILHELMIINALLE onnea ultrakuulumisten johdosta :heart: Huokaus.. ihanaa.. tuplaonni :)

Merkkejä odotellessa.. eipä ole mitään kunnollista ilmaantunut. Supistuksiahan ollu jo kauan.. nyt kivuliaitakin. Mutta ei mitään varsinaista . Noo.. alakerrassa kaula lyhentynyt ja vähän auki, mutta kuulema ei merkkaa mitään ja voi mennä vielä viikkoja.. Noh, baby tulee kun tullakseen :)

Viikonloppuja!!
Kauniskuu 38+6
 
Onpas täällä hiljaista , yksin joutuu piinisteleen kun Dreamkin lomille läks.

PP8:n päivä puolessa välissä...en ole niin rohkea kuin Vilhelmiina, joten en aio testata. B)

Itseasissa rupesin miettimään, että eikös oikeasti ole kyseessä PP10, jos siitä puktiopäivästä lasketaan. Ainakin lääkärin mainitsema hcg-testikin on tiistaina eli silloin on punkitopäivästä 14 päivää, ja lekurit eivät kait hirveen aikaisin suosittele testailemaan.
 
Kauniskuu: sullahan alkaa olla hetket jo lähellä!!! Ihanaa!!! :heart:

Minni ja Dream
(siellä nettipimennossa..): tsemppiä loppupiinaan.
Minni: se menee kai niin, että siirrosta seuraava päivä on pp1 (punktiopäivä olisi tietty se loogisin vaihtoehto, mutta sitä ei huomioida tässä..)
 
Heippa!
Sorry, heti hyppään omaan napaan.. meillä tänään keskusteluaika ja päätettiin jonoon laittamisesta luovutetuilla, mutta jäin vähän ihmettelemään, kun ei nyt kysytty mitään silmien väriä eikä pituutta tai muuta, että missä vaiheessa niitä selvitetään? Te, jotka ootte olleet ulkomailla, miten laki menee lapsen oikeudesta saada tietää lahjoittajan henkilöllisyys, meneekö suomen lain mukaan eli saa tietää vai..?
Oikein paljon jaksamisia ja voimia kaikille teille ihanille ihmisille!
 
Moikka!

Me lähtetään sit su Riikaan, keräyspäivä maanantai ja itse H-hetki ens torstai....

Sharlin: Suomen laki ei päde ulkomailla, esim. Riikassa. Tästähän osittain johtuukin se, että siellä luovuttajia helpompi löytää. Itse ollaan kyllä ajateltu että jollain tavalla kerrotaan asiasta jos tulee myöhemmin jotain sellasta että tulis muuten vasta aikuisena yllätyksenä... Ja meneehän Suomessakin laki niin, että lapsella on aikuisena oikeus selvittää luovuttaja VAIN jos lapselle on asiasta vanhenmmat kertoneet.

Yhtä kaikki, mä en usko, että lapselle tuollainen asia on mikään ongelma, onhan meillä adobtiolapsiakin vaikka kuinka paljon sekä vaikka sijaislapsia.

Hyvää viikonloppua kaikille, mua jännittää ( taas )
 
Teekupille Onnea hirmuisesti matkaan! Hyvin se menee. Varmaankin pakastetaan Riikassa loput samalla tavalla kun täälläkin? Mietin vielä kovasti tuota Riikaan lähtöä itsekkin. Mutta onko vaivan väärtti, jos tulee rahallisesti maksamaan saman kuin Suomessa ja jos Suomessa kuitenkin mahdollisesti 4kuukaudessa pääsee hoitoon?
 
Heips piiiitkästä aikaa kaikille!
Kysymyksen esittäisin eli onks tosiaan niin et Tartossa estrogeeni-lääke maksaa 150 ekuu ??? (IV org Estrofem 2 mg) Tollasen vastauksen sain Artsilta :eek: . Sory omanapasuus :ashamed: .
gerpera
 

Yhteistyössä