Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Rytkäätys - mutta kun kaikki eivät voi edes ottaa niitä lääkityksiä, niin miten se kenenkään synnytyksestä helpompaa tekee? Jos tietää, että on herkkä sivuvaikutuksille. Ja minulle on ollut tärkeämpää se, että synnytyksen lopputulos on parempi eli toipuminen kaikilta osin, yleensä ihmiset tuntuvat olevan ihan puhki synnytettyään mutta harvemmin jos se on tapahtunut luomuna ja mieluiten omasta tahdosta. Mieluummin mä kärvistelen 24h supistuksia kuin synnytyksen jälkeen viikkoja tai kuukausia ihan rikki..
En mä ainakaan kivunlievityksen takia ollut rikki viikkoja tai kuukausia. Värkki kaikilla alakautta synnyttäneillä naisilla on kipeä, on synnytys sitten luomu tai ei. Sille asialle ei mitään voi, mutta miksi kivunlievitystä saanut toipuisi hitaammin?
Totta kai mä olin puhki synnytyksen jälkeen, kun olin nukkunut sitä ennen kahden päivän aikana vain lyhyitä pätkiä. Siihen ei vaikuttanut mitkään lääkkeet.
Viilataan sitten pilkkua, että mun värkkini ei juurikaan ollut esikoisesta kipeä ja tästä toisesta ei yhtään, ei sitten yhtään.
Jaa, että ei yhtään tuntunut siltä, että on just synnyttänyt?![]()
Ei. Oikeasti. Ihmettelin jo sitä esikoisesta, että tältäkö se "tuntuu" kun on juuri synnyttänyt eli kun ei tuntunut fyysisesti miltään. 2vrk sitten olin ponnistamassa ja muistan oikein hyvin miten tuntui siltä että koko alapää repeää. Mutta kun vauva oli pihalla, ei tuntunut enää missään. Jälkivuoto kestää yleensä 3-5vkoa ja mulla se on jo nyt lähes loppu..![]()
Jälkisupistukset on olleet ainoat jotka muistuttaa siitä, että on juuri synnyttänyt.
Ja siitä huolimatta et usko että ehkä sulla on normaalia helpompia synnytyksiä ja siksi et ole kivunlievitystä tarvinnut? Vai ajatteletko oikeasti niiden synnytysten helppouden johtuneen sinun sisäisestä voimasta tai kivunlievitysten puuttumisesta? Enkä nyt kettuile että älä turhaan hermostu. Minusta kun kuulostaa siltä että olet päässyt aika helpolla ja siksi on helppo olla niin ehdoton.