Luomusynnytys= ei mitään kivunlievitystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuohtunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tuohtunut:
Jos nainen synnyttää luomuna se tarkoittaa ettei ota MITÄÄN kivunlievitystä MISSÄÄN VAIHEESSA SYNNYTYSTÄ!
Ei siis ilokaasua eikä edes panadolia kotona supistuksiin ennen sairaalan menoa.

Ärsyttää lukea luomusynnytyksistä mitkä ei ole oikeasti luomusynnytyksiä.
Monesti saa lukea että synnytin luomuna, kä'ytin ilokaasua ja se auttoi hyvin tms.
Ilokaasu on kivunlievitys samoin panadol!!!!

Noiden perusteella mulla oli luomusynnytys. Mutta entäs sitten kun oon kuullut että kalvojen puhkaisu ei oo luomusynnyttämistä?

Nimim. kalvot puhkaistu ja ilman kivunlievitystä väännetty melkoinen pötkäle :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ihan vain pilkkua viillatakseni..ei se kipu välttämättä lopu siihen synnytykseen..kun mahaa runnotaan kahden kätilön voimin hissimatkan verran että päästään leikkaussaliin istukan käsinirrotukseen..ne ne vasta olikin pitkiä minuutteja.. ja ihan luomuna.. "onneksi" alkoi jo vintti pimetä siinä matkalla verenhukan vuoksi (useampi litra). Synnytyksessä se lapsen pää painaa jotenkin sillai et se kipu tuntuu enemmän paineena kuin kipuna. Kun lääkäri työntää käden kohtuun (kohdunkaula revennyt) ennenkuin epiduraali kunnolla vaikuttaa..niin.. siinä meinasi pompata kattoon vaikka selällään makasinkin. Ja potkaisin lääkäriä.

Ei näitä synnytyksiä voi oikeasti verrata. Jos koskee ja haluaa kivunlievitystä, silloin sitä todella tarvitaan, tuskin sitä kukaan huvikseen ottaa. Jos ei kestä, silloin on kipu sietämätön. Mullakin on ollut monenlaisia koviakin kipuja (migreeni, sappikivet, umppari) mutta ei ne mun kipukynnystä ole nostaneet tms.

Ihan peesi tälle! Ja tosiaan jokaisella ne synnytykset ovat erilaisia! Ja jokainen synnytyskin voi olla erilainen. Itselläni on iso kipukynnys toisilla se taas saattaa olla pienempi. Ja toisilla ne synnytykset eivät todellakaan ole helppoja ja semmoisia missä se kipu ois siedettävä.

mä oon kokenut kolme synnytystä ja kaikki erilaisia.
esikoisen syntyessä en oikein tiennyt mistään mitään ja kun niin kovasti pelkäsin halusin heti epiduraalin. se vaikutti kipuihin ja pystyin liikkuunkin.
keskimmäisen synnytys taas meni sängyssä makaamalla. en tiedä miksi se käski mun makaan enkä saanu olla esim. suihkussa. aattelin että se on visiiin oikeessa,kun oli tippakin josta meni oksitosiinia. kipulääkkeet ei tälläkertaa auttanu ja oli helvetillistä maata niiden tuskienkanssa.
kolmas synnytys oli kaikista helpoin,mua käynnisteltiin ensin 6 tuntia,sai aikaan kipuja muttei silti käynnistynyt. liikuin kokoajan ja vaadin päästä suihkuun. sain muovipussin käteeni tipan suojaksi.
liikkuminen autto tosi hyvin.
kun synnytys sitten yöllä lähti käyntiin olin liikkeellä kokoajan,kovin kipu kun iski niin vaan enempi liikettä lantioon. se helpotti tosi hyvin oloo.
salissakaan ei tarvinnut jäädä siihen sänkyyn makaamaan.
en siltikään synnyttäny kolmatta luomusti koska tahdoin ehdottomasti ponnistusvaiheeseen puudutteen,en sitä varmaan ois ees tarvinnu kun ponnistin alle 5minuuttia. mutta näistä viisastuneena seuraavassa synnytyksessä olisin vaan suihkussa ja liikkeellä. sitä synnytystä tuskin koskaan tulee..

Alkuperäinen kirjoittaja luomu:
http://www.kookas.fi/articles/read/7110

Luonnonmukaisessa synnytyksessä ei ole tarpeen tutkia avautumisvaiheen senttejä, kuinka paljon synnyttäjä on auki. Synnytysosastolla vastaanottava kätilö ohjaa synnytyshuoneeseen.

Mulla katsottiin alapään tilanne ja sitten suoraan saliin.Näin kolmessa raskaudessa.
Ilokaasuakaan en saanut missään synnytyksessä tai muutakaan.

Tiedän tutun, joka väittää synnyttäneensä luomusti :D koska hänen mielestään nämä puudutukset eivät auttaneet ja ilokaasu oli ainut apu.
Mietin miten kehtaa selittää tätä luomusynnytykseksi, kerran kuitenkin ottanut vastaan puudutteita jne. Mistä hän tietää, etteikö ne jotain olisi voinut auttaa ja oikeesti ilman niitä puudutteita olisi voinut olla kovempia kipuja. Kerran kipuja ei saatu kokonaan pois, niin se on sitten luomusynnytys :D