Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:Kyllä mä silti sanon että synnytin luomuna vaikka mulla lämpöpussi selkäni päällä olikin.
Ihan sama mitä muut ovat asiasta mieltä. B)
Kuin myös :wave: .
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:Kyllä mä silti sanon että synnytin luomuna vaikka mulla lämpöpussi selkäni päällä olikin.
Ihan sama mitä muut ovat asiasta mieltä. B)
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Alkuperäinen kirjoittaja io6iortoi:Ei se tarkoita että olisi helppo synnytys jos synnyttää luomuna. Toisilla vaan on korkeampi kipukynnys ja pystyy hallitsemaan kipua paremmin kuin toiset!!Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Minua taas ärsyttää se että luomuna synnyttämisen oletetaan aina olevan paljon kivuliaampaa kuin kivunlievityksen kanssa. Yhden lapsen olen täysin luomuna synnyttänyt, koska synnytys oli niin helppo ja nopea. Jos kaikki synnytykset olisivat menneet noin niin ei olis tarvinnut yhdestäkään ottaa mitään. Aina ihmetyttää se kehuskelu että synnytin luomuna, silloinhan se synnytys oli niin helppo ettei kivunlievitystä tarvinnut![]()
Joo tai siis pystyy kanavoimaan sen kivun oikein. =) Hassua kilpailua ja toisten morkkaamista taas kerran, tämä oli aika huono provoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Minua taas ärsyttää se että luomuna synnyttämisen oletetaan aina olevan paljon kivuliaampaa kuin kivunlievityksen kanssa. Yhden lapsen olen täysin luomuna synnyttänyt, koska synnytys oli niin helppo ja nopea. Jos kaikki synnytykset olisivat menneet noin niin ei olis tarvinnut yhdestäkään ottaa mitään. Aina ihmetyttää se kehuskelu että synnytin luomuna, silloinhan se synnytys oli niin helppo ettei kivunlievitystä tarvinnut![]()
Kun ei se AINA pidä paikkansa!!!
Yhden olen minäkin ihan luomuna maailmaan puskenut, eikä ollut helppo. Neljästä kaikkein kamalin ja kivuliain, olisin halunnut kaikki maailman puudutukset ja kivunlievitykset.. mutta kun ambulanssikin tuli paikalle vasta kun lapsi oli jo syntynyt.
Mutta sinä tuskin sitten sillä kehuskeletkaan koska tiedät että sitä tuskaa ei kenenkään soisi kokevan. Puhuin vaan näistä tyypeistä joilla on todella helppoja synnytyksiä takana (jos synnytys nyt ikinä voi helppo olla ) ja sitten ihmetellään että miten joku ei muka kestä sitä kipua. Jokainen synnytys on erilainen ja voi olla että se vannoutunut luomusynnyttäjäkin kokee vasta kahdeksannen lapsen synnytyksen sellaisena että kivunlievitystä on otettava jos sitä on tarjolla. Sehän on aivan eri asia jos kivunlievitystä ei ole tarjolla, eihän sitä silloin voi ottaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Minua taas ärsyttää se että luomuna synnyttämisen oletetaan aina olevan paljon kivuliaampaa kuin kivunlievityksen kanssa. Yhden lapsen olen täysin luomuna synnyttänyt, koska synnytys oli niin helppo ja nopea. Jos kaikki synnytykset olisivat menneet noin niin ei olis tarvinnut yhdestäkään ottaa mitään. Aina ihmetyttää se kehuskelu että synnytin luomuna, silloinhan se synnytys oli niin helppo ettei kivunlievitystä tarvinnut![]()
En ole edelleenkään koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään kehuskelevan luomusynnytyksellä. Se on tuskin sen helpompi kun muillakaan, itse en vaan näe tarpeelliseksi pumpata itseään täyteen lääkeaineita kun se homma menee ohi ilmankin ja todennäköisesti toipuu nopeammin synnytyksen jälkeen. Kun on vauvan ponnistanut pihalle se on siinä eikä päällä paina enää mitkään lääkeaineet eikä käsistä roiku tipat jne..
Et ole sitten kovin paljon täällä palstalla pyörinyt, kyllä niitä tyyppejä jokaisessa kivunlievitysketjussa muutama onJa usko pois vaan että kunhan tarpeeksi kivuliaan synnytyksen koet niin pyydät kätilöä vaikka lyömään sinut tajuttomaksi kunhan lopettaa sen kivun, ei kai mitkään kidutuskonstitkaan olisi koskaan tepsineet jos ei jokaisella ihmisellä tulisi se kipuraja vastaan jolloin on valmis tekemään mitä vaan jotta kipu lakkaa.
No huh huh. Kyllä on mahtava tuo sun asenne, että luulet tietäväsi minkälaisia kipuja muut ovat kokeneet ja vain ne sun kipusi ovat olleet suurimmat. Ei muuta kun :headwall:
Ehkä et itse vaan osannut asennoitua omiin pikku kipuihisi oikealla tavalla ja moni luomusynnyttäjä on kokenut suuremmat kivut kuin sinä ja haluat uskotella itsellesi, että muihin on sattunut vähemmän.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Minua taas ärsyttää se että luomuna synnyttämisen oletetaan aina olevan paljon kivuliaampaa kuin kivunlievityksen kanssa. Yhden lapsen olen täysin luomuna synnyttänyt, koska synnytys oli niin helppo ja nopea. Jos kaikki synnytykset olisivat menneet noin niin ei olis tarvinnut yhdestäkään ottaa mitään. Aina ihmetyttää se kehuskelu että synnytin luomuna, silloinhan se synnytys oli niin helppo ettei kivunlievitystä tarvinnut![]()
Aika hiton moni ottaa panadolia kotona kipuihin ennen sairaalaan lähtöä!!!!!!! Ei siinä ole mitään nauramisen aihetta.Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Panadolia supistuksiin!![]()
![]()
Hitto kun en tajunnut koittaa...![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jyyt:Aika hiton moni ottaa panadolia kotona kipuihin ennen sairaalaan lähtöä!!!!!!! Ei siinä ole mitään nauramisen aihetta.Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Panadolia supistuksiin!![]()
![]()
Hitto kun en tajunnut koittaa...![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Kotilehmä, sinua lainaten; "Ja usko pois vaan että kunhan tarpeeksi kivuliaan synnytyksen koet niin pyydät kätilöä vaikka lyömään sinut tajuttomaksi kunhan lopettaa sen kivun" -- kyllä tuo oli melkoisen halveksuvasti väheksyvään sävyyn toisen synnytyskipuihin kommentoitu.
Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Minua taas ärsyttää se että luomuna synnyttämisen oletetaan aina olevan paljon kivuliaampaa kuin kivunlievityksen kanssa. Yhden lapsen olen täysin luomuna synnyttänyt, koska synnytys oli niin helppo ja nopea. Jos kaikki synnytykset olisivat menneet noin niin ei olis tarvinnut yhdestäkään ottaa mitään. Aina ihmetyttää se kehuskelu että synnytin luomuna, silloinhan se synnytys oli niin helppo ettei kivunlievitystä tarvinnut![]()
Samaa mieltä. Luomusynnytys ei ole mikään uroteko tai sulka hattuun juttu. Se vain kertoo siitä että kivunlievitystä ei tarvinnut/saanut. Samoin mun mielestä on turha kulkea nokka pystyssä "täysimettänyt 6 kk". Multa ei ainakaan mitään papukaijanmerkkejä moisesta saa. Kannatan luomusynnytystä ja täsyimetystä mutta ei ne kenestäkään tee toista äitiä paremmaksi. Pääasia että ajattelee lapsensa parasta ja kaikensa tekee asian eteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Kotilehmä, sinua lainaten; "Ja usko pois vaan että kunhan tarpeeksi kivuliaan synnytyksen koet niin pyydät kätilöä vaikka lyömään sinut tajuttomaksi kunhan lopettaa sen kivun" -- kyllä tuo oli melkoisen halveksuvasti väheksyvään sävyyn toisen synnytyskipuihin kommentoitu.
jaa, mun täytyy tuohon kyllä sanoa että aika pitkälti se on ihan totta että kun tarpeeksi sattuu niin sen kivun loppumiseksi tekee ihan mitä tahansa. Eikä sitä tartte ottaa niin että silloin väheksyisi muiden kipuja, se kivunsietoraja nyt vaan tulee jossain vaiheessa kaikilla vastaan :snotty:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Kotilehmä, sinua lainaten; "Ja usko pois vaan että kunhan tarpeeksi kivuliaan synnytyksen koet niin pyydät kätilöä vaikka lyömään sinut tajuttomaksi kunhan lopettaa sen kivun" -- kyllä tuo oli melkoisen halveksuvasti väheksyvään sävyyn toisen synnytyskipuihin kommentoitu.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Kotilehmä, sinua lainaten; "Ja usko pois vaan että kunhan tarpeeksi kivuliaan synnytyksen koet niin pyydät kätilöä vaikka lyömään sinut tajuttomaksi kunhan lopettaa sen kivun" -- kyllä tuo oli melkoisen halveksuvasti väheksyvään sävyyn toisen synnytyskipuihin kommentoitu.
jaa, mun täytyy tuohon kyllä sanoa että aika pitkälti se on ihan totta että kun tarpeeksi sattuu niin sen kivun loppumiseksi tekee ihan mitä tahansa. Eikä sitä tartte ottaa niin että silloin väheksyisi muiden kipuja, se kivunsietoraja nyt vaan tulee jossain vaiheessa kaikilla vastaan :snotty:
Ja jotkut ehkä ajattelevat sillä hetkellä, että se kipu kyllä loppuu melkoisen pian kun vauva syntyy.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Minua taas ärsyttää se että luomuna synnyttämisen oletetaan aina olevan paljon kivuliaampaa kuin kivunlievityksen kanssa. Yhden lapsen olen täysin luomuna synnyttänyt, koska synnytys oli niin helppo ja nopea. Jos kaikki synnytykset olisivat menneet noin niin ei olis tarvinnut yhdestäkään ottaa mitään. Aina ihmetyttää se kehuskelu että synnytin luomuna, silloinhan se synnytys oli niin helppo ettei kivunlievitystä tarvinnut![]()
Kun ei se AINA pidä paikkansa!!!
Yhden olen minäkin ihan luomuna maailmaan puskenut, eikä ollut helppo. Neljästä kaikkein kamalin ja kivuliain, olisin halunnut kaikki maailman puudutukset ja kivunlievitykset.. mutta kun ambulanssikin tuli paikalle vasta kun lapsi oli jo syntynyt.
Mutta sinä tuskin sitten sillä kehuskeletkaan koska tiedät että sitä tuskaa ei kenenkään soisi kokevan. Puhuin vaan näistä tyypeistä joilla on todella helppoja synnytyksiä takana (jos synnytys nyt ikinä voi helppo olla ) ja sitten ihmetellään että miten joku ei muka kestä sitä kipua. Jokainen synnytys on erilainen ja voi olla että se vannoutunut luomusynnyttäjäkin kokee vasta kahdeksannen lapsen synnytyksen sellaisena että kivunlievitystä on otettava jos sitä on tarjolla. Sehän on aivan eri asia jos kivunlievitystä ei ole tarjolla, eihän sitä silloin voi ottaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Kotilehmä, sinua lainaten; "Ja usko pois vaan että kunhan tarpeeksi kivuliaan synnytyksen koet niin pyydät kätilöä vaikka lyömään sinut tajuttomaksi kunhan lopettaa sen kivun" -- kyllä tuo oli melkoisen halveksuvasti väheksyvään sävyyn toisen synnytyskipuihin kommentoitu.
Ja jotkut ehkä ajattelevat sillä hetkellä, että se kipu kyllä loppuu melkoisen pian kun vauva syntyy.
paitsi että se vauva ei välttämättä synny melkoisen pian![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:Sairaalakin kumoaa luomun, mieluumin siellä saunan lauteilla![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:Minusta "luomu" sana on ylipäätään kärsinyt inflaation... Mitäs luomua se on kun autolla mennään sairaalaan? Kyllä nyt olis vähintään pitänyt hiihtää sinne, ja mieluiten takaperin.
Mites sitten kun nämä asiat jotka poistavat synnytyksestä sen luomun, kuten ny vaikka minun tapauksessani akupunktio ja ilokaasu, pahentavat tilannetta, eli aloin oksentamaan näistä. Olenkos minä sitten synnyttänyt potenssiin luomuna?
Lämpöpussi ja kylpyamme auttoivat, mutta eihän sellaisia ennenvanhaan ollut, joten...
Jos oikeasti määritellään luomu, niin sitten varmaan pitäisi mennä ulos puun alle synnyttämään, kauas kaikesta sivilisaatiosta. Sekö sitten on hienoa, kun niin äiti kuin vauva ovat vaarassa?