Luku-innostus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rontto

Aktiivinen jäsen
28.09.2004
6 773
4
38
Nyt se sitten iski tuohon neitiin =)
Tähän mennessä tuo lukeminen kun ei ole juuri kiinnostanut lainkaan. On lukenut tasan sen mikä on ollut pakko. Ja se on sujunut todella hitaasti.

Vaan nyt.... On lukenut lukudiplomiin jo yhden kirjan =) ja toista aloitti nyt illalla.

Ja vielä lukee tuolla huoneessaan yhtä kirjaa ääneen :D Ja kuullostaa aina vaan sujuvammalta tuo lukeminen.

Juu, menen ihan just sanomaan, että kirja pois ja silmät kiinni........

Kohta meillä lukee koko perhe jokainen omaa kirjaansa kaikki oman sohvansa nurkassa :saint:

Oi..ihana.
Mä niin odotan ja toivon että meillä lapset löytäis kirjat ja lukemisen riemun. Että oppisivat nauttimaan kirjoista ja uppoamaan niihin.
Meillä kun saa lukea ruokapöydässä, minusta ihminen ei voi ikinä lukea liikaa.

Kyllä tänne mahtuu lukemaan :D
*Raivaa sohvapöytää pois tieltä*

Mä toivon, että tyttö löytää lukemisen riemun ja että niistä voi jopa oppiakin samalla.
Vaikka onhan meillä likan koko ikä hälle luettu satuja.

Meillä ei lueta ruokapöydässä :ashamed: Silloin keskustellaan vaan päivän tapahtumista =)

Jos tarpeeksi lukee ni ei tapahdu mitään koko päivänä mistä keskustella... No ei vaan. Tuli mieleen yks pätkä Proustista, missä se perusteli, että kirjoista luettu on jossain mielessä paljon todellisempaa kuin se mitä itelle tapahtuu. Jotenkin siinä oli jopa jotain tolkkua. Harmi kun en ny muista miten se sitä perusteli.

Joo, ei toi ruokapöydässä lukeminen niin ihanteellista ole mutta mä olen sen opin saanut kotoani ja sitä olen sitten jatkanut omassa kodissani.
Mä olen vaan pienestä asti ollut kirjatoukka, todennäköisesti se oli äidille helpompi ratkaisu antaa mun lukea kuin kiskoa kirjaa irti :D
Vieläkin tunnen oloni ihan orvoksi ilman kirjaa.

Ei meillä sentäs koko päivää olla nenä kiinni kirjassa. Pitäähän sitä lapsen myös ulkoilla ja leikkiä, siitä pidetään huoli.
Eli tasapaino on a ja o tässäkin asiassa.

Mä tosin itse voisin lukea hyvää kirjaa vaikka 3 päivää putkeen sohvan nurkassa, jos joku tekis mun hommani täällä (kotihommat siis ) ja töissä :xmas: Ja tarjoilis mulle ruokaa ja kahvia tasasin väliajoin :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
nihei... minkäikänen toi neiti o?
Onkos muilla mimmoisia kokemuksia muksujen lukuinnosta tai sen puutteesta? Ite luin kakruna kaiken mitä käsiini sain.

Neiti on vielä hetken 7v. ja tokaluokkalainen on.
Ja tähän saakka todella luku-innostus on ollut hukassa...

Tosi kiva juttu :flower: :heart:

Sen jälkeen kun oppii ja innostuu lukemaan, ei koskaan enää ole tylsää. Ja muutenkin, kukemisen kautta avautuu niin uskomattomia maailmoja, että suorastaan sääli niitä, jotka ei lue. Ne jää niin hirmu paljosta paitsi.

Eikös oikeestaan ihmiselle tarttis myöntää tommosia kolmen päivän täysvapautuksia? Mun miälestä juu. Pitäiskös perustaa puolue...

Toi on silti hauska homma toi muksujen ulkoilutus. Ite kun olin ainokainen, ni se oli semmosta lapioimista välillä, mitä mä siellä yksinäni tein. Meinasin haljeta nauruun kun luin Lassi ja Leevi -sarjakuvan, missä isä nostaa mukulan ulos kun se pelaa shakkia tiikerinsä kanssa, ja seuraavaksi ne istuu hangessa pelaamassa...

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Eikös oikeestaan ihmiselle tarttis myöntää tommosia kolmen päivän täysvapautuksia? Mun miälestä juu. Pitäiskös perustaa puolue...

Toi on silti hauska homma toi muksujen ulkoilutus. Ite kun olin ainokainen, ni se oli semmosta lapioimista välillä, mitä mä siellä yksinäni tein. Meinasin haljeta nauruun kun luin Lassi ja Leevi -sarjakuvan, missä isä nostaa mukulan ulos kun se pelaa shakkia tiikerinsä kanssa, ja seuraavaksi ne istuu hangessa pelaamassa...

Ehdottomasti :saint:

Tuosta ulkoiluttamisesta..... Onneks tuolla neidillä on kavereita joiden kanssa leikkii tuolla pihalla. Muuten vois käydä samoin , kun tuossa Lassi ja Leevi sarjiksessa :laugh:

Oli mullakin kamuja naapureissa, mutta joskus kun väkisin lapioitiin ulos, niin tais jäädä jurppimaan niin että menin vaan mettään mököttään. Onneksi oli semmoinenkin... olis vaan ollu riittävän isot taskut, olis voinu ottaa kirjan mukaan...

Ny meen saunaan, ottaiskohan sinne lukemista... =)
No eivaan, eihän sitä tämmönen keski-ikänen kääkkä enää samalla lailla lue, tulee toljotettua tätä ruutuakin liikaa. Ja turhan monesta kirjasta alkaa ihmetellä jossain kohtaa, että oliko tää nyt välttämätöntä kirjottaa. Vaan tosiaan olis pirun paljon köyhempi, jos ei olis kaikkea sitä aikanaan lukenu minkä luki.

Yhteistyössä