Löytyykö muita jotka ei käy ns. viihteellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinjiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinjiina

Vieras
Mä taidan olla aika perusihminen, jolle riittää ns. peruselämä.

Yleensä viikot ja kuukaudet menee töiden, kotitöiden ja lasten ympärillä. Ehkä kerran viikossa tavataan jotain kaveria/sukulaista ja se tapahtuu aikaisin illalla yleensä kahvittelun merkeissä.

Olen nyt 30v ja tämä on vaan korostunut vuosien myötä. Sain esikoisen jo 23v. Sitä ennen, siinä 21-22v kävin baareissa ehkä kolme-neljä kertaa vuodessa. Lapsen saannin jälkeen siinä 24-26v kävin ehkä kerran-pari vuodessa. Nyt on mennyt 2v etten ole kertaakaan käynyt, eikä kyllä tee mielikään käydä.

Onko mulla sitten mitään omaa? Njoo... Käyn joskus lenkillä ystävän kanssa tai leffassa, mieluummin melkein katson leffaa omalla kotisohvalla lasten nukahdettua...

Joku alkoholivireinen risteily ilman lapsia olisi aika painajainen, en varmasti nauttisi yhtään! Perheen kanssa merellä taas on mukavaa :)

Aiemmin olin ajatellut, että on ihan normaalia että perheelliset ei käy viihteellä, mutta nyt tuntuu että olen tosiaan poikkeus.

mä en käy, laivalla kävin kaverin kans ja oltiin selvinpäin :) en kaipaa kodin ulkopuolista elämää kun sellaista ei oo koskaan ollutkaan, mutta en koe jääväni mistään paitsi...

Mä kävin viimeksi kolmisen vuotta sitten kun opiskelin eikä meillä ollut lasta. Nykyään ei oikein ole mahdollistakaan lähteä, asutaan ihan korvessa eikä mulla ole täällä sellaista seuraa, ja tulisi aika pitkät taksimatkat jne. :) En kaipaa baareilua, olihan se ihan kivaa opiskelijaporukassa, mutta kun ei ole mitään paikkoja lähellä eikä kavereita pyytelemässä mukaan, en osaa sellaista kaivatakaan. Mieskään ei käy baareissa, vaikka hänellä olisi paremmin sellaista seuraa, jonka kanssa varmaan voisi lähteä. Ilmeisesti ei häntäkään kiinnosta enää. Kesällä koitin pakottaa melkein sen menemään yksiin juhliin kavereidensa kanssa, mutta ei lähtenyt :D

Mä en käy. Ei vaan ole enää mitään mielenkiintoa. Jos mä olisin sinkku niin ehkä sitten tilanne olisi toinen ja saattaisin käydä pelailemassa muutaman Black Jackin mutta muuten paikat on niii-in nähty ettei niille enää jaksa lämmetä.

En käy, en vaan jaksa ajatella, että lisäisin mun univajetta ja ryyppäisin. Sain jo 23 v tyttären ja nyt oon 25 v. En etes muista koska oisin viimeks baarissa käyny, siitä on todella pitkä aika. Jonkin verran kävin viä niihin aikoihin kun mieheni tapasin. Ennen miestä kävin joka ikinen viikonloppu. Nykysin ei vaan kiinosta eikä vaan jaksa.

No melkein vois sanoa, että en. :D 1 - 3 kertaa vuodessa saatan käydä jotakin mielenkiintoista bändiä katsomassa paikallisella clubilla, mutta silloinkin yleensä selvin päin. Tai niin, mulle suurta viihdettä on myös se, että pääsen YKSIN käymään vaikka paikallisessa pitseriassa syömässä tai lähimmässä kaupungissa esim. shoppailemassa! :D

Ikää 30+ ja perinteiset iltakerhot ja yöbaarit ei kyllä enää vähempää voisi kiinnostaa. Ne on tosiaan jo nähty. Nuoret siellä hilluu vähissä vaatteissa ja yrittää saada ihailua toiselta sukupuolelta ketkumisillaan. Ei kiitos.

Joku muunlainen illanvietto tutussa seurassa menee kyllä, joku teemailta tai muu. Tai vaikka jos on käynyt ensin teatterissa tai syömässä niin sen jälkeen johonkin vähän laadukkaampaan/vähemmän lihatiskimäiseen paikkaan parille on ihan ok :) Näitäkin hyvin harvakseltaan ja enemmän kesäaikaan kuin talvella. Talvella ei oikein huvita kylmällä ja pimeällä liikkua "ulkona".

Ikää 30+ ja perinteiset iltakerhot ja yöbaarit ei kyllä enää vähempää voisi kiinnostaa. Ne on tosiaan jo nähty. Nuoret siellä hilluu vähissä vaatteissa ja yrittää saada ihailua toiselta sukupuolelta ketkumisillaan. Ei kiitos.

Joku muunlainen illanvietto tutussa seurassa menee kyllä, joku teemailta tai muu. Tai vaikka jos on käynyt ensin teatterissa tai syömässä niin sen jälkeen johonkin vähän laadukkaampaan/vähemmän lihatiskimäiseen paikkaan parille on ihan ok :) Näitäkin hyvin harvakseltaan ja enemmän kesäaikaan kuin talvella. Talvella ei oikein huvita kylmällä ja pimeällä liikkua "ulkona".

Tämä on hyvin kirjoitettu, joten samoin sanoin :)

Ennen raskautumistani saatoin käydä viihteellä kerran vuodessa. En vain ole koskaan ollut kiinnostunut ryyppäämisestä, krapulan potemisesta tai liian humaltuneiden ihmisten katselusta. Viimeksi kävin "viihteellä" muutama kuukausi ennen, kuin aloin odottaa esikoista. Sen jälkeen on tuon kaltaiset viihteet kyllä jääneet pois aivan täysin, eikä kyllä ole ikäväkään.

Huomasinkin tuossa yhtenä päivänä, että hyvänen aika mähän voin olla onnellinen siitä mitä minulla on ja että onnellinen olenkin; minulla on ihana mies ja lapsi, ja iloitsen siitä että saan viettää heidän kanssaan aikaa. Paljon mieluiten olen kotosalla ja vietän aikaa rakkaitteni kanssa, kuin ryypiskelen. Nyt tosin olen raskautunut uudelleen, joten luonnollisesti moiset viihteilyt käy vielä vähemmän mielessä. :)

Kummallista etta Suomessa ei muka yli 30 v. ihmiset kay baareissa? Taalla Keski-Euroopassa kaydaan iasta valittamatta, ikahan on vain numero :). Tuntuu etta suomalaiset ihan tahallaan vanhenevat nopeasti, siis ajatusmaailmaltaan.

Kummallista etta Suomessa ei muka yli 30 v. ihmiset kay baareissa? Taalla Keski-Euroopassa kaydaan iasta valittamatta, ikahan on vain numero :). Tuntuu etta suomalaiset ihan tahallaan vanhenevat nopeasti, siis ajatusmaailmaltaan.

Syynä siihen ovat mielestäni ilmastolliset kysymykset. Viime marraskuussa asuin kuukauden ajan Espanjassa, ja enemmän tuli käytyä ulkona kun ilma oli lämpimämpi, satoi vähemmän ja valoa riitti enemmän. Kyllähän Suomessakin kesällä liikutaan paljon enemmän ja ollaan aktiivisempia monen asian suhteen.

Syynä siihen ovat mielestäni ilmastolliset kysymykset. Viime marraskuussa asuin kuukauden ajan Espanjassa, ja enemmän tuli käytyä ulkona kun ilma oli lämpimämpi, satoi vähemmän ja valoa riitti enemmän. Kyllähän Suomessakin kesällä liikutaan paljon enemmän ja ollaan aktiivisempia monen asian suhteen.

No mielestani nailla meidan kotikulmilla on kylla ihan yhta pimeaa talvella kuin Suomessakin, lisaksi yleensa sataa vetta.... Silti tuntuu etta ihmiset ovat montakertaa aktiivisempia ja sosiaalisempia, tuntuu etta Suomessa viihdytaan lahinna kotona.

Kävisin jos olis kiva paikka tälläselle yli 30v. Mutta kun vaihtoehtona on humppaa tai teinipaikka niin ei jaksa innostaa. Joku siisti paikka missä tulis hyvää musiikkia olis kiva. Tai ohan niitä tuolla kaupungissa varmaan, mutta sitten tulee mukavuudenhalu vastaan kun tarvis niin kauas reissata.

En ole aikoihin käynyt. Ei huvita, en jaksa enkä kyllä ehdikään.
Siideriä tai viiniä hörppäilen ihan kotosalla tai ystävän kotona joskus.

Mä joudun työssäni olemaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä ja tekemään vaikutusta muihin, en jaksa sitä enää vapaa-aikanani, vaikka työstäni tykkäänkin. Viina ei ole mua koskaan vetänyt puoleensa. Yksi annos on riittävä per kerta. Sitä varten ei tarvitse ravintolaan vaivautua.

No mielestani nailla meidan kotikulmilla on kylla ihan yhta pimeaa talvella kuin Suomessakin, lisaksi yleensa sataa vetta.... Silti tuntuu etta ihmiset ovat montakertaa aktiivisempia ja sosiaalisempia, tuntuu etta Suomessa viihdytaan lahinna kotona.

Ja onhan siinä se kulttuurinenkin ero. Me suomalaiset nyt ollaan jurottajia eikä meillä ole sellaista pubikulttuuria kuin monilla eurooppalaisilla. Täällä kun viini ruoan kanssa päivittäin on suuri synti...

No mä oon 19v, mutta mua ei vaan yksinkertaisesti KIINNOSTA yökerhot.
Viihdyn kyllä yömyöhälle ystävien luona ja lämpimillä keleillä ulkona, mutta yökerhot tai kännääminen, no thanks. :)

Yhteistyössä