Iso verenhukka synnytyksessä,miten seuraava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Synnytyskammo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunaama:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja koettu on:
En minäkään tuota C:n tarinaa oikein usko...

Mulla meni sektiossa 1900ml (en saanut lisäverta) ja sekin oli hurja määrä. Sairaalasta lähtiessä hb oli 86, mutta nousi ihan mukavasti rautalääkkeillä :)

No älkää uskoko! Minä kuitenkin itse olen synnytykseni kokenut ja osaan lukea synnytyskertomuksen, joka on paperisena kappaleena tälläkin kertaa edessäni :).

MIKSI valehtelisin synnytyksestäni?

Et varmaan valehtelekaan, mutta muutamilta on jäänyt huomaamatta että sun synnytyskertomukseen on kirjattu hb NELJÄN päivän kuluttua. Varmasti sinua oli tankattu verellä tähän mennessä moneen kertaan jotta hb oli saatu nousemaan.

No näin ainakin luulisi. Mulla ainakin usean raskauden aikana jo ihan raskausaikana hb mennyt alle sadan joten ei 4 litran menetyksen jälkeen hb ole voinut olla 90 ellei ole jo saanut lisäverta.

Jos on 4 litraa menettänyt verta niin eiköhän sitä lisäverta ole annettu ihan runsaalla kädellä.

Minulla arvioitu veren menetys 1,5 l ja hemppa seuraavan päivän iltana 68. En pysynyt pystyssä ollenkaan, sängyssä oli pakko syödä makuultaan. Sain 3 yksikköä verta, joilla hb nousi 99 ja olin kuin uusi ihminen.
Syy vuotoon oli istukan irtoamattomuus. Jouduttiin siis käsin irroittamaan. Kahdessa seuraavassa synnytyksessä olen saanut jonkin pistoksen heti vauvan synnyttyä ja istukat irronneet normisti. Tuolla pistoksella on jotenkin yritetty varmistaa irtoaminen. En edes tiedä, mitä se pistetty aine on.

On hyvin mahdollista tuo 4000ml vuoto. Normaali vuoto synnytyksessä on n. 500ml. Suurin näkemäni vuoto ihmisestä on ollut 30l mikä tarkoittaa sitä että myös ne veret ja muut nesteet joita sisään laitetaan vuotavat ensin ulos ennen kuin vuotohäiriö korjaantuu. Jos edellisessä synnytyksessä on ollut vuotoa siihen pyritään kyllä varautumaan.

mä menetin niin paljon verta, että hb putosi n. 130:stä 70:een. Verta sain heti.

riippuu varmaan paljon siitä minkä takia verta menetit? mulla jäi istukka sisään ja se jouduttiin irroittamaan nukutuksessa, pitkään koitettiin painella ensin ja tällöin taisinkin menettää suurimman osan tuosta verestä

Yhteistyössä