Alkuperäinen kirjoittaja höpönassuinen Homsantuusa:Me käydään molemmat töissä ja molemmat tekee kotihommia ja paljon.
tähän
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja höpönassuinen Homsantuusa:Me käydään molemmat töissä ja molemmat tekee kotihommia ja paljon.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kans:Kyllä ootte aika törkeitä. Teidän työksi riittäisi pelkästään paapoa lasta ja huusholli saisi olla levällään? Kotiäitinä olen itsekin ollut, samoin työelämässä, ja tiedän että töistä tultua on ihan puhki. Kotiäitinä joutaa relaamaan ja shoppailemaan välillä, töissä ei. Kotona ollessa joutaa myös tekemään kotitöitä, ei lapsessa joka hetki kiinni ole. Vauvan voi ottaa reppuun ja isompi osaa leikkiä yksinkin. Niin jo äitini teki vuosikymmeniä sitten kotia hoitaessaan eikä ikinä valittanut tuohon tapaan. Siihen aikaan oltiin ahkeria. Isä teki kovaa työtä elättääkseen nelilapsisen perheen. Jotain kunnioitusta miehiä kohtaan, jotka sen leivän pöytään tuo. Tottakai kiva, jos mies jaksaa töiden lisäksi hoitaa vielä kotihommiakin, mutta se ei voi olla mikään vaatimus. Töissäkäynti ON raskasta.
Kotitöiden jakaminen eri asia tietysti niillä pariskunnilla, joista molemmat käy töissä. Silloin molemmilla on vähän aikaa olla kotona ja täytyy tyytyä tekemään se, mihin aika riittää.
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:Ikuisuuskysymys meillä. :/ Nyt kun mulla on oikeasti voimat vähissä, niin mä olen miettinyt sellaista ratkaisua, että mies tekee joka päivä kotitöitä 15-30 min. Siinä ajassa se ehtii esim. siivota keittön tasot (laittaa astiat koneeseen, tiskata kattilat, pyyhkiä pöydät ) ja imuroidakin. Siis tuo ei ajallisesti ole paljon, mutta viikonloppuisin voi sit auttaa enemmän. Ja jos me molemmat tehtäis tuo 15-30 min. iltaisin, niin kyllä kaksi ihmistä 30-60 minuutissa ja aika paljon tekee.
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:Ikuisuuskysymys meillä. :/ Nyt kun mulla on oikeasti voimat vähissä, niin mä olen miettinyt sellaista ratkaisua, että mies tekee joka päivä kotitöitä 15-30 min. Siinä ajassa se ehtii esim. siivota keittön tasot (laittaa astiat koneeseen, tiskata kattilat, pyyhkiä pöydät ) ja imuroidakin. Siis tuo ei ajallisesti ole paljon, mutta viikonloppuisin voi sit auttaa enemmän. Ja jos me molemmat tehtäis tuo 15-30 min. iltaisin, niin kyllä kaksi ihmistä 30-60 minuutissa ja aika paljon tekee.
Oikeesti, toi on totta että vartissa tekee jo paljon. Vaan kun kotona on, helposti kuvittelee tekevänsä paljon enemmän - työaika alkaa jo siitä kun suunnittelee vievänsä pyykit ulos![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuinka monen miehellä on ollut samanlainen isä? Siitähän he malin katsovat. Jos äiti on aina tehnyt kaiken niin kyllä poika sen oppii, että miehen ei tarvitse tehdä mitään. Mulla tosin appiukko ei ole maailman innokkain siivooja, mutta mieheni kyllä on. Hoitaa kotiasioita siinä missä minäkin. En katselisi sohvalla röhnöttävää miestä päivääkään! Kyllä tämä on molempien koti, ja niin ollen kotityötkin ovat molempien vastuulla. En yymärrä kuika te annatte miestenne lusmuilla?
Alkuperäinen kirjoittaja Myriam:Mistä näitä ikuisia laiskaperseisiä lapsia oikein syntyy...? Äidit: kasvattakaapas omat poikanne vastuuseen ja kotihommiin!
Ja kyllä se vaan niin menee, että se kuka on kotona - joutaa tehdä enemmän kotitöitä, ei kuitenkaan kaikkea! Oli sitten kotimiehenä isi tai äiti!