Loukkaannuinko turhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Auton rassaus jatkuu siis tänään ja huomenna, kirjoitti ap. Ja ensi viikon loppuna. Mä sanoisin ap, että pahennat vaan tilannetta jos annat nyt miehen kohdella sua miten haluaa. Sun ei todellakaan tarvitse mielistellä miestä, siksi että Se rakastaisi sua. Helposti käy niin, että alkaa käyttämään vain hyväksi sun lepsua ja passaavaa mieltä. Päinvastoin sun pitää näyttää sille että olet itsenäinen ja pärjäävä, etkä tanssi hänen mukaan. Laitat sen miehesi nyt täksi päiväksi kotiin lasten kanssa ja lähdet itse rentoutumaan.

OT: onko ruotsinristeilyt tai pidenetyt viikonloppumatkat muuten parisuhteessa kielettyjä? Tuli vaa mielee tämän ketjun sisälöstä tälläinen kysymys?
Mikä tässä oikeasti ap:ta harmittää? Sähän voit samat temput tehdä ja lähteä vaikka pikku matkalle.

OT: onko ruotsinristeilyt tai pidenetyt viikonloppumatkat muuten parisuhteessa kielettyjä? Tuli vaa mielee tämän ketjun sisälöstä tälläinen kysymys?
Mikä tässä oikeasti ap:ta harmittää? Sähän voit samat temput tehdä ja lähteä vaikka pikku matkalle.

Ei varmaan yleensä ole kiellettyjä, mutta kyllähän parisuhteessa tai oikeastaan lapsiperheessä niistä kuuluu sopia etukäteen ja toisen kanssa. Ei voi noin vaan yht'äkkiä sanoa, että "lähden nyt viikonlopuksi matkalle, moikka", mikä saattaa sotkea toisen suunnitelmat. Pahimmillaanhan se menisi sellaiseksi, että kumpikin lähtee toisestaan tietämättä risteilylle eikä kukaan haekaan lasta päiväkodista tai ole yötä kotona.

Lapsettomat pariskunnat voivat toki halutessaan vaikka kadota päiväkausiksi ilmoittamatta toiselle mitään, jos se heidän tyyliinsä ja elämäänsä sopii, mutta yleensä varmaan pariskunnatkin kokevat, että on huomaavaista ja kohteliasta sanoa etukäteen omista menoistaan - jo sen takia, ettei toisen tarvitse huolestua tms. Ja yleensä kai rakkaansa kanssa vaihtaa sen verran kuulumisia ja kertoo omista asioistaan, että tuollaiset arkipäiväiset "mennään kaverin mökille saunomaan" -tyyppiset jutut tulee mainittua ilman että kyse on mistään "sopimisesta".

Jos joku oikeasti toimisi niin, että vaan katoaa omiin menoihinsa itsekkäästi, niin tottakai sellainen harmittaa riippumatta, kuinka paljon se omiin tekemisiin vaikuttaa. Eikä se ole mikään ratkaisu, että omaksuu itse samanlaisen "reissuille katoamisen" tyylin, koska se ei poista ongelmaa. Ratkaisu on se, että sovitaan etukäteen sellaisista asioista, jotka voivat vaikuttaa muun perheen elämään, ajankäyttöön tai rahoihin. Et kai nyt tosissaan ihmettele, miksi kuvatunlainen toiminta voisi jotakuta harmittaa? Eikö itseäsi muka vituttaisi ollenkaan?

Ensiks täällä mammat kilpaa kilpailee siitä kuka on rennoin vaimo ja kuinka hiekkapillut ja nutturat kireellä olevat akat saisivat asua yksin. Nyt sitten miehen kuskaaminen ja auttaminen pitämään hauskaa onkin alistuvan vaimon merkki :laugh:

Mä pidän kuskaamista auttamisena mikä kuuluu parisuhteeseen. Turha on itse pyytää mihinkään apua jos toista ei voi auttaa.

Toisaalta se auttaminen pitäisi kai näkyä vastavuoroisesti siinäkin, että mies ottaisi myös naisen huomioon, eikä niin että ne "parisuhteen kivat eleet" ovat olemassa vain miehiä varten, eikö?

On munkin mies pääsiäisen veljestensä kanssa mökillä. Ei musta Se ole ongelma, ettei mies saisi olla poissa. Mutta asioista pitää sopia yhdessä. Ei voi vain mennä ja tulla miten haluaa ja vaimo kuskaa ja tekee mieliksi. Musta tässä ongelma on juuri Se, että ap ei tee miehelle selväksi että tarvii apua ja pelisääntöjä. On toisaalta turha ruikuttaa, jos itse on kuljetellu miestä ja ei kerro, että itse on väsynyt ja tarvii apua.

no siis automaatioks menny kaikki kiva mulle ja työt sulle ja se on vaan ilmotusluontonen asia . totaali kyllästymiseltä kiinnostaa jos se parisuhteen paremmaks saaminen ei kiinnosta tippaakaan?
ei kyllä kannata millekkään kosto linjalle lähtee ja käyttäytyä samal taval? puhukaa asiat selviks ja jos miestä nolottaa ja mutisee se on merkki vastuuttomuudesta? siis jos ei tiedä mitä haluaa tai ei kehtaa tuoda esille?

Kuka kusipää mies sanoo naiselle ettei rakasta tätä- ja silti haluaa että muija kuskaa ja toimittaa tavaroita ..? Haloo!!! Ihan törkeätä hyväksi käyttöä ja toisen "heikon aseman" pilkkaa ja sitämyöten kiristämistä. En tiedä kuinka itse jaksaisin päivästä toiseen jos mies sanoisi ettei rakasta minua.. Se on jo todella painavasti sanottu ja tehty omien lasten äidille. Niin pahalta kuin toisen menettämisen pelko tuntuukin, niin tuolla hyysäämisellä et valitettavasti saa kuin pahaa aikaan. Nakerrat omaa itsetuntoasi ja kunnioitustasi.. On sitäpaitsi supersikaa mieheltä tehdä noin, vaikka ei toista rakastaisikaan, pitäisi toista (ketätahansa) kunnioittaa sen verran, että hoitaisi sitten itse omat kyytiinsä ja kamansa, eikä antaisi toisen roikkua löyhässä hirressä ja tehdä asioita jotka eivät todellakaan mitenkään voi sitä rakkautta takaisin ostaa- niinkuin ei muuten mikään muukaan. Nyt jos koskaan on tärkeää sinun itsesi rakastaa itseäsi niin paljon ettet hyväksy moista. Mihinkään kostotoimenpiteisiin ei pidä lähteä, mutta tietynlainen etäisyys kannattaa ehkä ottaa. Voit kertoa miehellesi, että sinä rakastat häntä, ja toivot että miehesi tunteet sinua kohtaan eivät ole kuolleet- mutta ettet suostu kynnysmatoksi ja palvelijaksi sen pelon yllyttämänä että menetät miehesi ja perheenne 'hajoaa' .Jos suhde on todella siinä tilassa että asioista keskustellaan tällä "en rakasta sinua" tasolla, niin aikuisten ihmisten pitäisi pYstyä sitten rakentavasti sopimaan miten asiat jaetaan niin, että molemmat pääsee tuulettamaan ajatuksiaan kodin ulkopuolella- eikä niin että toinen puuhailee omiaan ja toinen vastaa perheestä ja kodista niinkuin ennenkin... Mistä itsekkäitä idiootteja oikein riittää?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30759954:
Toisaalta se auttaminen pitäisi kai näkyä vastavuoroisesti siinäkin, että mies ottaisi myös naisen huomioon, eikä niin että ne "parisuhteen kivat eleet" ovat olemassa vain miehiä varten, eikö?

Mehän ei ap:n miestä tunneta ;)

Mä olen nyt kyllä varmaan tooosi nipo mutta mun mielestä yks saunailta riittää eikä tarvii koko pääsiäistä autoa rassata ja kaljaa juoda. (onneks mun mies ei tee kumpaakaan).
Eri juttu jos on sopinut että lähtee viikonlopuksi mökille tm mutta ei mun mielestä lapsiperheen vanhempi voi olettaa että toinen hoitaa kaiken ja itse luuhata koko viikonloppua/pääsiäistä jossain muualla.
Kyydin saunailtaan saa jos on kysynyt mutta mitään saunakamppeita en kyllä aikuiselle ihmisille lähtis roudaamaan (meillä niin pienet lapsetkin että pitäis ottaa mukaan).
Mun mielestä vapaapäivät on perheen yhteistä kivaa aikaa, jolloin voidaan käydä kylässä tai kutsua vieraita tai käydä retkellä tm. En jaksais katsoa jotain yli-ikäistä "latelaa" ja tekisin sen kyllä selväksi.

Ap, älä ole kynnysmatto. Ota asia esille miehesi kanssa ja jos siitä ei mitään hyötyä ole niin mieti sitten kannattaako moisessa suhteessa jatkaa.

(Ja ei, kyse ei ole saunailloista vaan sopimuksista - parisuhteessa kuuluu sopia ja keskustella asioista ja ottaa muu perhekin huomioon).

Onhan tuo nyt aika törkeää. Jos mies rassaa autoa monta päivää kaverinsa kanssa ja on etäinen ja kittaa vielä kaljaakin niin onhan se nyt selvä että jokin on silloin vialla. Ongelma on todennäköisesti vieläpä todella suuri, sillä olisihan sen auton muuten jo korjannut. Taitaa olla oikein iso moottoriremppa siis, ja silloin pitää akan ymmärtää että se on stressaavaa hommaa, joten kohteliasta on tuoda ne saunakamppeet kun käsketään ja kori olvia kylkeen. Ja tottahan sitä täytyy baariin lähteä jos kalja loppuu kun ei sitä yöllä muualta saa.
Ihme hommaa taas