Loukkaannuinko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ymmärrä alkuunkaan. Siis lapsen synttärijuhlat järjestetään mummolassa. Sisko pyytää, että jos vain samanikäinen serkku tulisi juhliin, kun täytyy vähän rajata melskettä.

Näinkö?

Eiks silloin tehdä juuri näin? Miksi tästä kuuluu loukkaantua? Vohan ne loput serkukset sitten juhlistaa synttäreitä vaikka myöhemmin. Vai? Ketä tässä loukataan?

Musta toi vaan kuulostaa tosi oudolta, et tosiaan loukkaantunut turhasta. En voisi kuvitella meille vastaavaa tilannetta. jos ei ole istumapaikkoja niin kyllä lattialla on aina tilaa ja kahvit juodaan vuorotellen..Sopu sijaa antaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä en ymmärrä alkuunkaan. Siis lapsen synttärijuhlat järjestetään mummolassa. Sisko pyytää, että jos vain samanikäinen serkku tulisi juhliin, kun täytyy vähän rajata melskettä.

Näinkö?

Eiks silloin tehdä juuri näin? Miksi tästä kuuluu loukkaantua? Vohan ne loput serkukset sitten juhlistaa synttäreitä vaikka myöhemmin. Vai? Ketä tässä loukataan?

Ehkä tässä oli se ideana että miksi veljen(?) perhe kutsutaan kokonaisuudessaan kun ap:n perheestä ei pääsisi kuin yksi lapsi. Tuskin veljen kaikki 5 lasta kuitenkaan on ihan synttärisankarin ikäisiä. Ap jo tuolla kirjoittikin että olisi ihan ok jos molemmista perheistä kutsuttaisiin ne lähinnä sankarin ikää olevat lapset.

Toisaalta ymmärrän ihan hyvinkin sen turhautumisen jos joutuu itse perheineen olemaan aina se joka väistää. Ei minustakaan ole kivaa että aina kun siskon perheen kanssa vieraillaan yhtäaikaa suomessa, siskon perhe saa asua äidin luona ja meidät sijoitetaan milloin minnekin. Äiti kun vielä asuu lähellä keskustaa ja liikkumisyhteydet hyvät, siskon autollinen perhe asuu siellä ja me jäädään kahden pienen lapsen kanssa ilman autoa jonnekin kaupungin laidalle.

No kyllä jotku tekee asioista turhan vaikeita!

Siis että on hankalaa jos on useempi kuin kahdeksan kun ei pöytään mahdu. Mulla on sisaruksia 9kpl joista osa jo perheellisiä. Meitä on omaa "perheväkeä" siis 25 henkilöä. Lisäksi sitten synttäreille tulee ainakin lapsen kummit perheineen sekä sitten jotain muita läheisiä. Eli paikalla on keveästi synttäripäivänä (tai muuna juhlana) 40-50 henkeä. Ei toki kaikki ole yhdellä kertaa, mutta ei kyllä niinkään että ois kahdeksan kerralla, hyvänen aika meitähän on omaa perhettä jo 7 =) Paikalla kumminkin yhtä aikaa keveästi se 30 henkilöä.

Katetaan pöytiä niin monta kertaa kuin tarvii. Osa seurustelee toisten kahvitellessa keskenään. Lapsetkin käy yleensä kahdessa pompsissa pöydässä eli vaikka niin et eka pienet ja sit isot ja aikuiset menee kuka millonkin kerkeää pöydän ääreen ja kun paikat on täynnä niin loput odottaa vuoroaan.

Meillä neliöitä 92, vielä vuosi sitten oli 79 ja silti juhlittiin ihan samalla tavalla.

AP:lle menkää koko porukalla tai sitten ei ollenkaan. Noin minä toimin. Toki jos lapsi kutsutaan yksin kaverisynttäreille niin hän menee sinne yksin, mutta jos on sisarukseni lapsesta kyse niin mennään joko kaikki tai ei kukaan.

Et loukkaantunut turhasta!
Törkeetä minust jaotella tolleen et toi perhe saa tulla kokonaan mut teilt saa tulla vaan 2 |O

Meil kun vietetään lasten synttäreitä, tulee ainakin vähinttän se 15 aikuista (mummit, papat, uudet kumppanit, kummit puolisoineen, pari muuta läheistä joiden kanssa tiiviisti yhteydessä ).
Lasten kaverit käy ensin ja niitä on aina 5-7 kaveria. plus että meitä on 5 jo omassa perheessä.
Hyvin tähän mein 71 neliön kämppään mahtuu. Tai tilaa oikeesti vähemmän kun minun makkuriin ei vierailla oo asiaa.
kaikki yli 4v lapset syövät keittiön pöydän ääressä ja pienemmät pienen, lasten kokoisen pirttipöydän ääressä olohuoneessa aikuisten valvovan silmän alla.
Aikuisille järjestetään seisovapöytä mistä jokainen ottaa jotain ja syövät/juovat missä haluaa. Vessaankin saa mennä jos mielii :D

muoks: ja juhlat siis vietetään yhtenä päivänä!! Parhaimmillaan täs mein kämpäs on 30 ihmistä yhtäaikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä jotku tekee asioista turhan vaikeita!

Siis että on hankalaa jos on useempi kuin kahdeksan kun ei pöytään mahdu. Mulla on sisaruksia 9kpl joista osa jo perheellisiä. Meitä on omaa "perheväkeä" siis 25 henkilöä. Lisäksi sitten synttäreille tulee ainakin lapsen kummit perheineen sekä sitten jotain muita läheisiä. Eli paikalla on keveästi synttäripäivänä (tai muuna juhlana) 40-50 henkeä. Ei toki kaikki ole yhdellä kertaa, mutta ei kyllä niinkään että ois kahdeksan kerralla, hyvänen aika meitähän on omaa perhettä jo 7 =) Paikalla kumminkin yhtä aikaa keveästi se 30 henkilöä.

Katetaan pöytiä niin monta kertaa kuin tarvii. Osa seurustelee toisten kahvitellessa keskenään. Lapsetkin käy yleensä kahdessa pompsissa pöydässä eli vaikka niin et eka pienet ja sit isot ja aikuiset menee kuka millonkin kerkeää pöydän ääreen ja kun paikat on täynnä niin loput odottaa vuoroaan.

Meillä neliöitä 92, vielä vuosi sitten oli 79 ja silti juhlittiin ihan samalla tavalla.

AP:lle menkää koko porukalla tai sitten ei ollenkaan. Noin minä toimin. Toki jos lapsi kutsutaan yksin kaverisynttäreille niin hän menee sinne yksin, mutta jos on sisarukseni lapsesta kyse niin mennään joko kaikki tai ei kukaan.
Tässä on varmaan se ero, että koska mulla on vain 2 lasta ja niistäkin jo toinen asuu omassa huushllissa, kotini on sisustettu meitä eikä vieraita varten. Oikeasti olisi tosi vaikea kuvitella, mihin mä tänne ne pöytään mahtumattomat 15 sijoittaisin. Tai onhan tossa noi rappuset yläkertaan,.... jos joka rappuselle laittaa yhden seisomaan, niin mahdutaan.

Mulla on ystävinä suurperheellisiä, mutta heidän kotinsakin on sitten sisustettu isolle porukalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No jos ne veljen perheen lapset vain on paremmin käyttäytyviä ja rauhallisempia?

Siksi varmaan kannatatisi soittaa ja kysyä siskolta ja äidiltä syytä siihen miksi veljen perhettä aina "suositaan". Voisi olla helpompi ymmärtää jos siihen löytyisi joku syy.

Meillä on ongelmana se, että suvussamme ei ole lapsia! Lapsilla yksi serkku ja siihen se taitaa jäädäkin. Tosin ymmärrän kyllä senkin, että kaikkiin asuntoihin/taloihin ei yksinkertaisesti mahdu paljon ihmisiä. Tosin on kyllä kummallista, että veljen kaikki lapset mahtuvat. Voisitko jutella siskosi kanssa, että olisi ihan järkevää jos olisi puolet veljen perheestä ja puolet teidän perheestä. Tasapuolisesti!

Et loukkaantunut turhasta. Kyllä pitää koko perheen mahtua mukaan. Kyllä meidänkin perheessä riittää vilskettä ja meteliä, kun kaikki reilu 20hlö ollaan yhdessä (esim. synttäreillä), mutta ei tulisi mieleenkään että osa jättäisi tulematta tai jätettäisiin puolet lapsista kotiin. Kyllä kaikki kuuluu perheeseen.

Piti käydä kaupassa ja ruokaakin laittaa..
LAitoin siskolle viestiä et täältä haluais muutki tulla. Takasin tuli et ei onnistu kun ei sit riitä kakut sun muut.. Eli ei siis ainakaan koko sakilla mennä.
Sisko siis tullu toiselta puolen suomea viikonlopuksi mummolaan. meillä ja veljelläni ei ole pitkä matka mummolaan joten voidaan käydä useammin.
Nyt käy vaan (taas) niin et ei nähdä tuota siskon perhettä ollenkaan jos en nyt mene käymään.
Veljeni lapset ovat paljon enemmän mummolassa kuin meidän, mutta se on heidän asiansa. Ite en viitti sinne viedä lapsia esim hoitoon kun/jos se heistä tuntuu työläälle. Kuten se yleensä tuntuu. Veli ei vissiin sit niin aattele.
JA tuosta että veljen lapset käyttäytyy paremmin niin en usko. Heillä lapset pienempiä ja tosi villejä. osaa ne meilläkin mut kyl noil isommilla jokin kontrolli kylässä jo on.

Hyvä, että laitoit siskollesi viestiä ja kysyit suoraan, että voisiko kaikki mennä. Tuli ainakin selväksi, ettei ole kyse mistään väärinkäsittyksestä tai siitä, että siskosi ajattelisi, ettette te kuitenkaan haluaisi tulla koko perheellä.

Kuulostaa oudolle, ettei riitä kakut sun muut... Ikävä tilanne.

Mua vähän ärsyttää se, ettei voida sanoa mikä mättää vaikka sille siskolle ja mummolle. Puhua asioista ja saada ehkä ratkaisu aikaan?? Miksi pitää heittätytyä marttyyriksi ja aiheuttaa lisää pahaa mieltä kaikille, kun asian voisi selvittää järkevästikin.

Sä loukkaannuit, ok... sano siitä!!

Tätä samaa asiaa täällä monesti ihmettelen. Joku läheinen (tai vaikka vähemmänkin läheinen) ihminen loukkaa ja sitten sitä kyräillään ja taivastellaan mielessä ja palstoilla sen sijaan, että aikuisen ihmisen tavoin lähestyttäisi sitä toista ihmistä ja sanottaisi, että on loukkaantunut ja kysyttäisi&keskusteltaisi.

Eikä millään tekstiviesteillä!! Aaargh! :o

Alkuperäinen kirjoittaja jaana:
Mua vähän ärsyttää se, ettei voida sanoa mikä mättää vaikka sille siskolle ja mummolle. Puhua asioista ja saada ehkä ratkaisu aikaan?? Miksi pitää heittätytyä marttyyriksi ja aiheuttaa lisää pahaa mieltä kaikille, kun asian voisi selvittää järkevästikin.

Sä loukkaannuit, ok... sano siitä!!

Mä nostaisin kissan pöydälle ja vaatisin kunnon selityksen.Jos on tiedossa että teillä on x määrä lapsia niin kait ne tarjottavat olis voinu tehdä sille määrälle!Ihme hommaa!

Yhteistyössä