Kärsin silloin tietämättäni masennuksesta ja olin hyvin onneton kotiäiti. Sitten aloitin opiskelun ja aloin toipua. Nyt olen jälleen oma toimelias itseni ja oma elämäni on mukavaa ja mielenkiintoista. On mielekäs opiskelupaikka, mukavia harrastuksia ja ihanat lapset. MUTTA parisuhde ei ole parantunut ollenkaan vaikka itse olenkin. Olemme ajautuneet entistä kauemmas toisistamme. Olen edelleen onneton, parisuhteessa.
Hyvä asia että voit paremmin. Loogista kun on tehnyt itsellesi jotain. Jos et ole tehnyt parisuhteelle jotain, niin on yhtä loogista ettei siinä suhteessa ole tapahtunut jotain.
Tämä onnettomuus ei voi enää johtua minusta itsestäni, koska minä olen kunnossa enkä enää kärsi masennuksesta.
Miehesi voi olla tietämättään masentunut. Pahempi tietäen. Jos harrastellaan vähän diagnosointia, etsitään vikaa miehestä ja vaikka vähän syyllistellään, niin voihan se auttaa, vaikka ei yhtään helpota.
Jos tämä johtuisi itsestäni, miksi olisin niin hyvällä tuulella aina kun mies on poissa? Miksi minua alkaa ahdistaa, kun kylästä tulee kotiinlähdön aika? Miksi jään mielelläni koululle tekemään tehtäviä, ettei tarvitse mennä kotiin?
Miehessä on jotain ahdistavaa, hän ei ole ihan normaali, koska ei käyttäydy normaaliksi katsottavalla tavalla. Pelkäät että ahdistut ja välttelet häntä, tai suorastaan pakoilet.
Koska kotona ei ole asiat hyvin. Ja tämä ei ole sitä, ettenkö kestäisi arkea. Onni on arjessa, sanon minä, silloin kun se arki sujuu.
Mitkä asiat ovat kotona huonosti? Ovatko ne huonosti arkena? Ehkä kestät arkea mutta arki ahdistaa, koska miehen käytös ei edusta normaaliarkea. Loogisin selitys tälle kaikelle olisi se, että miehelläsi on ADHD. (n. 5% kansasta)
Mieheni on peliriippuvainen (ei onneksi rahapeli) eikä osallistu arkeemme juuri millään tavalla.
Hän on riippuvainen välittömästä mielihyvästä, mikä voi toki olla muutakin kuin pelaaminen, mutta peli sopii itsehoitona mainiosti aivojen aktivaatiotason nostoon. Keskittymishäiriö on tässä sitä että keskittyy siis liikaa peliin ja liian vähän muuhun. (tyhmä valinta?)
Minä hoidan lapset, ruuat, kodin, auton ja raha-asiat. Mies hoitaa pitkin hampain, jos pyydän ja usein yrittää jonkin tekosyyn (esim. väsymys) varjolla kieltäytyä.
Tekosyynähän sitä jatkuvaa yliväsymystä tavallisesti pidetään, mitä adhd syvimmiltään on ja aiheuttaa siksi konflikteja. (laiska ja saamaton)
Pitkät hampaat tulee siitä että adhd on herkkä ja tunteellinen, kärsii 'sanomisista', syyllistyy oikeutetusti ja aivan oikeasta asiasta. Hän ei pärjää normaalissa arjessa, eikä sitä asiaa voi muuttaa.
Saanko minä jättää lapset hoitamatta tai ruuan tekemättä jos vähän väsyttää? En! Tai voin tietysti, mutta silloin niitä ei hoida kukaan.
Olisiko etuoikeus hoitaa ihania lapsia vai etu jättää hoitamatta? Motivoiko mielekäs työ? Ei sitä voi jättää adhd:n hoitoon, jos hän hoitaa väärin. Mikä voisi motivoida määrättyyn oikeaan hoitoon?
Se adhd ei sitten ole vähän väsy vaan yliväsy, koko ajan uupumista, ellei järkevää motivaatiota väsyn voittamiseen synny mitenkään. Kun niitä töitä kiitollisuudenvelkaisena tekee, ei mielihyvääkään ole odotettavissa, ei mitään kiitämistä niistä. (tyhmä laiska ja saamaton)
Useista keskusteluista huolimatta mies ei lopeta pelaamistaan eikä ota kuuleviin korviinsa sitä faktaa että minä en ole onnellinen hänen kanssaan. En ymmärrä miten olisi kenenkään etu jäädä tähän suhteeseen.
Selviö on ettei adhd voi loppua keskustelemalla. Realiteetti on sitten että miehesi ei voi tehdä sinua onnelliseksi. On ymmärrettävää ettei sitä muuttumatonta masentavaa faktaa halua myöskään kuunnella.
Varsinkin esikoislapsellamme on ajoittain käytöshäiriöitä sekä unettomuutta ja nämä asiat pahentuvat silloin, kun olen enemmän onneton. En pysty olemaan väkisin onnellinen.
Perinnöllisenä adhd merkitsee käytöshäiriöitä normaaliin perinteeseen verrattuna ts. muuten niin ihanassa lapsessa on jotain vikaa. Hankaluuksia nukahtaa ja herätä. (uni-inertiaa)
Asiat pahentuvat koska adhd on 'liian' herkkä ja vaistoaa helposti toisen mielialan, alkaen oireilla vaikealla 'väärällä' tavalla. (mikä olisi parasta lapselle?)
Elän kulissi(avo)liitossa jo ainakin kolmannessa polvessa. Näin elävät myös vanhempani ja isäni vanhemmat vielä eläessään. Välittäminen näytettiin aina rahalla. Haluan todellakin katkaista tämän ketjun. En halua lapsilleni tällaista parisuhdetta enkä halua lapsistamme samanlaisia kuin me olemme.
Haluatko ettei välittämistä näytetä rahalla, kun raha on velkakirja työstä? Haluatko että välittäminen näytetään suoraan työnä? Ilman rahaa voi jäädä kuitenkin kiitollisuudenvelkaa.
Varmasti onnellisimman oloinen tuntemani pariskunta on mieheni isä ja hänen nykyinen vaimonsa, kumpikin siis eronneita ja nyt toisella kierroksella. Heistä se onni ja rakastaminen oikein huokuu vaikka suhteen ikä onkin jo toisella kymmenellä. Sitä minäkin haluan, en tällaista kylmää ja rakkaudetonta suhdetta.
Herkkä ja hellä, tunteellinen mies niin kuin adhd parhaimmillaan, poikansa isä. (perinnöllisyys)
Mitään muuta kummallista tuossa ei ole, muutakuin että se on epätavallista ts. kirjaimellisesti epänormaalia. (< 5% kansasta?)
Minäkään en enää jaksa rakastaa kun en koskaan saa mitään takaisin. Eikä tämä ole pelkästään kyllästymistä, voidakseen antaa rakkautta, tarvitsee sitä myös saada ja minun säiliöni on tyhjä.
1. Voit käyttää rohkeuttasi ja lähteä saadaksesi normaalin arjen, johon onnellisuuden huokuminen ei kuulu.
2. Voit käyttää rohkeuttasi tavoitellaksesi epänormaalia arkea, johon parhaimmillaan voi kuulua onnen huokuminen.
3. Tahdotko rakastaa epänormaalia ihmistä, jolla voisi olla adhd? Rakastaminen ei ole työtä, eikä sitä voi suorittaa. (ainakaan pitkin hampain)