Lopun alku, salasuhde vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tavis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tavis

Vieras
Heissulivei ellit, analyysin paikka!

Mikä on naiselle tullut kun vuoden aikana on ""kaikki"" mennyt uusiksi?

- Vanha vaatekaappi on saanut kyytiä. Kaikki on vaihtunut alusvaatteita myöten. Ei vaimoni aiemminkaan mikään mummopukeutuja ollut mutta nyt kaikki viimeisen päälle muodikasta ja seksikästä. Pikkuhuosutkin ovat vaihtuneet ""normaalimalleista"" minimaalisiin tangoihin tai pitsiunelmiin.

- Vuosi sitten alkoi treenimäärä lisääntymään pikku hiljaa. Ohjelmassa nyt lenkkeily, sali & aerobic 3-5 kertaa viikossa, aiemman 2 kertaa kuussa aerobikin sijaan.

- Myös ruokavalio meni uusiksi ja dieetti alkoi. Ei ollut mikään pullukka aiemminkaan vaan ihan normaalinainen jolla oli hiukan pehmeyttä lanteilla. Vuodessa laihtunut yli 5 kiloa.

- Vuosi sitten tuli varvaskoru ja nilkkaketju, puolivuotta sitten napalävistys ja nyt kuukausi sitten tatuointi oikeaan rintaan, ihan siisti ei siinä mitään.

- Seksielämämme on mennyt alamäkeä. Nyt se on jo lähes olematonta. Tämä siis vaimoni ei minun tahdosta, milloin väsyttää, milloin tulee jotain TV:stä, milloin ei huvita ja milloin vain todetaan että nukutaan nyt, muutamia syitä mainitakseni. Vaimoni ei enää ikinä tee aloitteita vaikka aiemmin oli lähes aina aloitteentekijä. Kun sekstaamme aistin että seksi on hänelle enemmän tai vähemmän vastentahtoista. Voin kertoa että on melko tuskallista nukkua samassa sängyssä sweksipommin kanssa ja hoitaa tarpeensa pääasiassa masturboimalla työpaikan WC:ssä. Itsevarmuuteni on jatkuvista torjunnoista laskenut niin etten enää juurikaan enää tee aloitteita minäkään.

- Vaimo on nykyään viihteellä tyttöjen kanssa aina kun tilaisuus sallii. Vuosi sitten riitti noin kerran kuussa tai harvemmin.

- Vaimo on aina ollut se joka yleensä sanoo ns. viimeisen sanan mutta viime aikoina tuntuu että minun mielipiteeni ei paljon paina, oli kyseessä sitten keittiönpöydän tai kesälomakohteen valinta. Myöskin riidellessämme vaimoni menee nykyisin todella helposti henkilökohtaisuuksiin. On muutama asia henkilökohtainen asia (en niitä halua tässä eritellä kun ovat kokonaisuuden kannalta epäoleellisia), joita hänen on helppo käyttää minua vastaan. Aiemmin hän ei ole näihin puuttunut mutta nyt hän ottaa ne erittäin ilkeällä tavalla esille.

Looginen johtopäätös kai olisi että vaimolla on suhde. Tosin seuraavat asiat puhuvat taas mielestäni tätä vastaan:

- Mitään usein tällä palstalla kuvattuja ""kännyoireita"" ei vaimollani ole.

- Jos vaimo on löytänyt toisen miksi hän ei vain laita eroa vetämään? Mitään omaisuutemme jakamisen vaivaa kummempaa estettä en keksi. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, vaimolla tosin on peräti 4 lasta kahden eri miehen kanssa. Ei minun ja lasten side 6 vuoden yhdessäasumisenkaan jälkeen niin kiinteä ole, että ero aiheuttaisi mitään traumoja puolin tai toisin. Varsinkin kun lapset ovat jo 12-19 vuotiaita.

- Kun olen kysellyt ja vihjaillut että mahtaako hänellä olla suhde hän kieltää loukkaantuneena. Viimeisimmän ""kyselykierroksen"" aikana vaimollani paloi käämi aivan täysin. Taisi kyllä olla kolmas kerta kun esitin tätä vaihtoehtoa hänelle.

- Vaimoni selitys useimmille yllämainituille ilmiöille on omasta itsestään huolehtiminen nyt kun siihen on aikaa ja taloudellisia mahdollisuuksia.

En itse halua tehdä mitään lopullista (lue erota) ainakaan liian hätäisesti. Haluaisin kuitenkin ymmärtää mistä tässä mahtaa olla kyse ja voinko minä tehdä mitään rakentavaa asian eteen? Perinteinen ""Ellivastaus"" on kai keskustelua, keskustelua. Tämä ei oikein tunnu toimivan vaikka olenkin yrittänyt parhaani. Vaimoni ei ilmeisesti halua ""paljastaa"" kovinkaan paljon sisimmistä tunnoistaan minulle....

Ehkä hän on vain halunnut alkaa pitää huolta itsestään. Se, että alkaa huolehtimaan itsestään ei automaattisesti tarkoita sitä, että hänellä olisi suhde.

Näin lyhyen kuvauksen ja vain toisen osapuolen selityksen perusteella analyysi on, jotta vaimo on saanut tuassiisa tästä miehestä kylläkseen, satsaa itseensä ja pitelee hauskaa. Katseleepi siinä sivussa uutta huvittaja-elättäjää, vaihtaa miestä sitten, kun uusi on kierroksessa kyllin lujasti.

Eihän se viisas nainen varman soppakupin ääreltä minnekään lähe: "" - Vaimoni selitys useimmille yllämainituille ilmiöille on omasta itsestään huolehtiminen nyt kun siihen on aikaa ja taloudellisia mahdollisuuksia.""

Kaitpa olit sen verran viisas, että teit avioehdon?

Ehkä näin, onko muita mahdollisia selityksiä?

Avioehtoa ei ole, mutta ei järjettömän isoa mammonakasaakaan. Minulta tuli jonkin verran enemmän yhteiseen kekoon mutta ei rahapuoli minua tässä kiristä. Kyllä minä lapseton mies toimeen tulen vaikka ""pahin"" tapahtuisi.

Tuttua toimintaa. Analyysi, naisesi on menettänyt kiinnostuksensa ja kunnioituksensa sinua kohtaan. Skannaa uutta ja lähtee heti kun uusi löytyy. Nimimerkillä, kokemusta on.

Höpö höpö, olen kokenut saman, ei ole suhdetta eikä ikäkriisiä. On vain aikaa itselle lopultakin. Rahaakin ehkä. Jaksaa panostaa. Kun kuntoilee ja on positiivista tekemistä toivoisi toisen ihailevan tuloksia.
Mitäs tekee ukonnuhjake, alkaa arvostella, nalkuttaa ja on vähän ""kateellinenkin"". Mitäpäs jos lopettaisit sen ja epäilytkin ja alkaisit kannustaa vaimoa tällä oikealla tiellä. Eikö se ole hyvä että vaimo on kaunis ja sipsakka? Alapas ladella kohteliaisuuksia, vie ulos tuulettumaan, kehu ja ihaile. Silloin alkaa vaimoakin kiinnostaa seksi. Minun mieheni teki niin ja kyllä oli kivaa kun sai kehuja vaivannäöstä.
Mikä muuten on oma kuntosi? Olisiko siinä kohentamista? Olisiko lenkkeily tuleva yhteinen harrastus?

Kyllähän se naisen elämä lapsien tullessa isommiksi voi muuttua radikaalisti.Mitä siitä sitten seuraa-muutoksia.Ja nehän eivät aina tunnu sille siipalle hyviltä.Miesten voi sitä olla vaikea ymmärtää,kun he itse yleensä elävät enempi itselleen,harrastavat ja kulkevat ,ja nainen on äitinä sen parikymmentä vuotta.Näinpäin se juuri useinkin on.Kun se äidinrooli on työntäyteistä aikaa,oma itse saa väistyä,ja pesäpuuhat ovat pinnalla.Kun sitten siinä mielessä helpottaa,naisessa tapahtuva muutos voi olla silmiinpistävä.Sitten onkin aikaa miettiä omia asioita,ja toteuttaa omia haaveita,joita jokaisella toki on,mutta oikea aika on odotuttanut.Ja ruotia niitä asioita joita elämästä on puuttunut.Niitäkin aina on.Joku päivä se nuhjaantunut eukko katsoo peiliin,eikä pidä yhtään siitä mitä siellä näkee.Alkaa sitten tekemään asioille jotain,laihduttaa,liikkua,uusi hiustyyli,meikkiä,vaatteita-sitä ulkoista.Harrastuksia,menoja,itseopiskelua,kyseenalaistamista-sitä henkistä.Seurauksena ristiriitoja,seksihaluttomuutta,kipuilua,syyttelyä,agressiivistakin puolensapitämistä,ehkä ihastuksia muihin.Voipa silloin se ruohokin olla vihreämpää,mutta ei siitä sentään aina ole tästä kyse.Yleensä puhun nyt ihmisen kehityksestä,jota myös usein ikäkriisiksi sanotaan.On niitä miehillä samaten.Yleensä tämä kaikki on miehestä varmasti hyvin hämmentävää,ja epäluulot herää.Kannattaisi asiasta suoraan kysyä,näyttää vaikka tämä ketju kirjoituksineen.Ehkä olet kysynyt vääriä kysymyksiä,toisista miehistä.Voisit ehkä keskustella tuosta henkilökohtaisuuksiin menosta ja seksistä,rakentavassa mielessä.Ne ovat oireita jostain joka pitäisi selvittää.Voi myös kysyä yhdessäasumisen jatkamisesta,erosta,miten hän sen asian näkee.Eli keskustelua vaan,sillä ne asiat selviää ennemmin kuin spekuloinnilla.Jotenkin täytyy saada se keskusteluyhteys pelaamaan.Eihän muuten voi elellä yhdessä pariskuntana,jos asioista ei pysty kunnolla keskustelemaan,kun on puheiden paikka!

ikäkriisi,tylsä avio/avoelämä/puhumattomuus/innokkuus vielä etsiä ""minua haluavia"" ja kaikkee semmosta pientä, mitä nyt yhteiselolta puuttuu...siis avoelämänne ei ole riitä puolisollesi,näin on...